Bílý pásek pod volantem
Moderátor: Moderators General
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Bílý pásek pod volantem
Zdravím,
narazil jsem při jízdě na problém. Při točení volantem mi začalo ve sloupku praskat. Asi po deseti kilometrech jsem si všiml, že mi z pod volantu vylezl bilý pásek, asi je to vodič, ale nevím. Rozebral jsem spodní kryt sloupku a pod volantem je takový "koš" a v něm je ten pásek zřejmě navynutý. Nevíte někdo co to je a jak to tam dostat zpátky?
Díky moc za rady,
Zef
Megan 2001
narazil jsem při jízdě na problém. Při točení volantem mi začalo ve sloupku praskat. Asi po deseti kilometrech jsem si všiml, že mi z pod volantu vylezl bilý pásek, asi je to vodič, ale nevím. Rozebral jsem spodní kryt sloupku a pod volantem je takový "koš" a v něm je ten pásek zřejmě navynutý. Nevíte někdo co to je a jak to tam dostat zpátky?
Díky moc za rady,
Zef
Megan 2001
Myslim ze se tomu rika "cteci krouzek" (nevim proc zrovna "cteci").
Melo by jit o draty pro airbag, pripadne pro tlacitka tempomatu. Mozna je tudy vedeny i klakson.
Jeste jsem to nevidel "nazivo", ale podle mne je to tam v originale takovy namotany/nenamotany. pasek je od jednoho konce (rekneme ze to bude ten pevny konec ve sloupku) omotan jednim smerem (napriklad po smeru hodinovych rucicek) asi tak do poloviny sve delky, pak je smyckou tocen zase opacne (proti smeru hodinovych rucicek) az je zakoncen v pohyblive casti ve volantu (jasne, muze byt motan presne opacne, ale pro teorii jak to myslim je to jedno). Proste neco hodne podobnyho, co lze nalezt u skoro kazde jehlickove nebo inkoustove tiskarny kde je pouzit podobny princip na vedeni paskoveho vodice od zakladny k tiskove hlave (akorat to neni na rovine, ale zatocene do kruhu).
Alternativne by to mohlo byt udelane tak, ze ten pasek bude "dlouhy jak tejden pred vejplatou" a bude zatocen do spiraly (t.j. jako pruzina v budiku). Podminkou je jen dostatecna delka pasku+dostatecny prostor "kose" na aspon 3.5 otacky.
Prvni reseni ma vyhodu v tom ze pasek muze byt dlouhy jen tolik, kolik je potreba na provedeni maximalniho poctu otacek/2 (+nejake male drobne aby v krajnich polohach byla nejaka rezerva) a take to, ze pri tomto reseni se pasek nikde netre, takze nehrozi jeho prodreni. Jeho nevyhodou je ale vyssi pravdepodobnost poskozeni ohybem (ale pravda je, ze treba ty pasky u tiskaren vydrzi pekelne dlouho, takze to asi tak horky nebude) a limit jeho delky (pri prilis dlouhem pasku to prestava fungovat a pasek se misto odvalovani borti).
Druhe reseni ma vyhodu v relativne dobre spolehlivosti (jsou kladeny minimalni pozadavky na pohyb), to cele ale za cenu alespon 4x delsiho pasku nez by bylo potreba u prvniho reseni (mozna jeste delsiho). Delka a prostor ve kterem se pasek pohybuje ale musi byt zkombinovano tak, aby dochazelo k minimalnimu treni pasku o sebe (coz pujde dost blbe, takze ta spolehlivost pak nebude tak uplne ruzova).
Verze A:
Verze B:
Jak to tam dostat zpatky nevim (takze je vlastne otazkou proc pisu tenhle post - asi se ze mne stava posthunter).
Melo by jit o draty pro airbag, pripadne pro tlacitka tempomatu. Mozna je tudy vedeny i klakson.
Jeste jsem to nevidel "nazivo", ale podle mne je to tam v originale takovy namotany/nenamotany. pasek je od jednoho konce (rekneme ze to bude ten pevny konec ve sloupku) omotan jednim smerem (napriklad po smeru hodinovych rucicek) asi tak do poloviny sve delky, pak je smyckou tocen zase opacne (proti smeru hodinovych rucicek) az je zakoncen v pohyblive casti ve volantu (jasne, muze byt motan presne opacne, ale pro teorii jak to myslim je to jedno). Proste neco hodne podobnyho, co lze nalezt u skoro kazde jehlickove nebo inkoustove tiskarny kde je pouzit podobny princip na vedeni paskoveho vodice od zakladny k tiskove hlave (akorat to neni na rovine, ale zatocene do kruhu).
Alternativne by to mohlo byt udelane tak, ze ten pasek bude "dlouhy jak tejden pred vejplatou" a bude zatocen do spiraly (t.j. jako pruzina v budiku). Podminkou je jen dostatecna delka pasku+dostatecny prostor "kose" na aspon 3.5 otacky.
Prvni reseni ma vyhodu v tom ze pasek muze byt dlouhy jen tolik, kolik je potreba na provedeni maximalniho poctu otacek/2 (+nejake male drobne aby v krajnich polohach byla nejaka rezerva) a take to, ze pri tomto reseni se pasek nikde netre, takze nehrozi jeho prodreni. Jeho nevyhodou je ale vyssi pravdepodobnost poskozeni ohybem (ale pravda je, ze treba ty pasky u tiskaren vydrzi pekelne dlouho, takze to asi tak horky nebude) a limit jeho delky (pri prilis dlouhem pasku to prestava fungovat a pasek se misto odvalovani borti).
Druhe reseni ma vyhodu v relativne dobre spolehlivosti (jsou kladeny minimalni pozadavky na pohyb), to cele ale za cenu alespon 4x delsiho pasku nez by bylo potreba u prvniho reseni (mozna jeste delsiho). Delka a prostor ve kterem se pasek pohybuje ale musi byt zkombinovano tak, aby dochazelo k minimalnimu treni pasku o sebe (coz pujde dost blbe, takze ta spolehlivost pak nebude tak uplne ruzova).
Verze A:
Verze B:
Jak to tam dostat zpatky nevim (takze je vlastne otazkou proc pisu tenhle post - asi se ze mne stava posthunter).
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Tak jsme to dneska s tatou rozebrali. Sundali jsme dolů volant. Airbag jsme povolili šroubkama ze zadní strany. Nejhorší pak bylo povolit volant, je tam nějaký speciální šroub, ale šel dolů po přebroušení nějakého imbusu A když jsme pak vytáhli celý ten koš, tak jsme zjistili, že ten pásek .. jsou v něm dva dráty a vedou právě k airbagu, tak ten pásek byl přerušený, urvaný. Ze strany nad volantem, na horní straně sloupku je nějaký konektor, do kterého vedou dva dráty, modrý a černý. Má tam být ten pásek připojený a když tak jak, nebo kam ho připojit? Na konektoru u airbagu jsou čísla 1, 2. A má tam jít napětí? Protože když jsem to měřil, tak na kontaktech toho konektoru nebylo vůbec nic a i když jsem propojil, tak kontrolka airbagu nezhasla. Svítí už nějakou dobu. A rozsvítila se až po 4 měsících od koupě auta z bazaru.
Vypadá to, že to někdo spravoval a jen tak to tam dal, blbě. A když se pak točilo volantem, tak se to seklo a urvalo a asi se rozsvítila kontrolka airbagu. Tak přemýšlíme, jak to opravit.
Přikládám ještě fotky:
Konektor z horní strany sloupku, modrý a černý drát.
Konektor znova:
Sloupek bez volantu
Koš, konektor airbagu:
Samotný koš, jdou vidět drážky na upevnění toho pásku
Koš vcelku bez pásku:
Koš, jak vypadá ze strany od volantu, ze shora:
Konektor airbagu, jde vidět konec pásku, urvaný
Díky za jakékoliv rady, jak to dát dohromady.
Zef
Vypadá to, že to někdo spravoval a jen tak to tam dal, blbě. A když se pak točilo volantem, tak se to seklo a urvalo a asi se rozsvítila kontrolka airbagu. Tak přemýšlíme, jak to opravit.
Přikládám ještě fotky:
Konektor z horní strany sloupku, modrý a černý drát.
Konektor znova:
Sloupek bez volantu
Koš, konektor airbagu:
Samotný koš, jdou vidět drážky na upevnění toho pásku
Koš vcelku bez pásku:
Koš, jak vypadá ze strany od volantu, ze shora:
Konektor airbagu, jde vidět konec pásku, urvaný
Díky za jakékoliv rady, jak to dát dohromady.
Zef
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Zdravím,
podařilo se mi to dát dohromady, snad to nějaký čas vydrží. Stačilo to připájet na ten konektor, co je na horní straně sloupku a druhou stranu kabelu na konektor, co vede k airbagu a kabel šikovně namotat zpátky do toho koše. Ale musí se mu nechat dostatečná volnost, jinak se to při plném rejdu znova utrhne. Udělal jsem to tak, že jsem ho nechal volný a když jsem ho nasadil do sloupku, ještě jsem ho o pár otáček povolil.
A už ani nesvítí kontrolka airbagu, takže závada byla v tomto.
Zef
podařilo se mi to dát dohromady, snad to nějaký čas vydrží. Stačilo to připájet na ten konektor, co je na horní straně sloupku a druhou stranu kabelu na konektor, co vede k airbagu a kabel šikovně namotat zpátky do toho koše. Ale musí se mu nechat dostatečná volnost, jinak se to při plném rejdu znova utrhne. Udělal jsem to tak, že jsem ho nechal volný a když jsem ho nasadil do sloupku, ještě jsem ho o pár otáček povolil.
A už ani nesvítí kontrolka airbagu, takže závada byla v tomto.
Zef
-
- Junior member
- Příspěvky: 246
- Registrován: pát pro 02, 2005 20:18
- Bydliště: Řesanice - Kasejovice
- Kontaktovat uživatele:
Slouží to k napájení airbagu ve volantu,přeruší se to hlavně když je aktivován airbag(po nehodě),nějaké pájení je celkem hazard na to že to je prvek bezpečnosti který je na aktivaci airbagu.Kupoval jsem to v renaultu a stojí to něco málo přes dva tisíce což je v tomto případě pakatel.Osobně na tvém místě bych koupil nový díl.je to celý ten plast pod volantem na kterém jsou uchyceny páčky na stěrače a světla.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Určitě je to lepší koupit nové, ale 2000 je pro mě docela velká položka, i když se jedná o bezpečnostní prvek. Já bych to ani neopravoval, nechal bych tu kontrolku airbagu svítit a jezdil bych bez toho. Jenže se tu pak objevil ten vodič, vyskočil ven pod volantem a co teď s tím ... tak už jsme se rozhodli to nějak dát dohromady.
Furt mi to vrtá v hlavě a nedává mi to, co by se s tím mohlo stát. Tak aktivace airbagu se provede v případě nárazu tím, že se do něj pustí nějaký impulz. Pokud to mám dobře zapájené, pájel jsem to podle nejlepšího vědomí, svědomí a taky podle toho, jak nás učili ve škole, tak by se tomu nemělo nic stát. Pak by se tam mohl vyskytnout zkrat. Ten by ale vyhodil pojistku a vyřadil tak celý okruh airbagu z činnosti. Takže bych se dostal do stavu, který byl před tou opravou. A nebo se to znova utrhne a budu tam, kde jsem byl. Já myslím, že samovolně se ten airbag odpálit nemůže, protože nemá čím. Kabel je v plastovém pouzdře, jediný přístup elektřiny tam vede buď na klakson, ale tam by se neměl nikdy ten kabel dostat, nebo vedním z konektoru airbagu.
Píšeš tady, že se to utrhne při odpálení airbagu .. znamená to tedy, že auto bylo bourané? Kupovali jsme ho z bazaru a ta kontrolka nesvítila, až po nějaké době začala svítit. Na diagnostice, když odešla váha vzduchu, dělali celkovou, tak k airbagu bylo asi tolik, že je chyba předpínače pásu u šoféra. Jinak auto nemáme ještě ani rok. A to už se tam objevilo netěsnící potrubí nafty, vadná váha vzduchu, ten airbag no a to je asi tak všechno. Jinak po motorové stránce je ve skvělém stavu, musím zaklepat
Zef
Furt mi to vrtá v hlavě a nedává mi to, co by se s tím mohlo stát. Tak aktivace airbagu se provede v případě nárazu tím, že se do něj pustí nějaký impulz. Pokud to mám dobře zapájené, pájel jsem to podle nejlepšího vědomí, svědomí a taky podle toho, jak nás učili ve škole, tak by se tomu nemělo nic stát. Pak by se tam mohl vyskytnout zkrat. Ten by ale vyhodil pojistku a vyřadil tak celý okruh airbagu z činnosti. Takže bych se dostal do stavu, který byl před tou opravou. A nebo se to znova utrhne a budu tam, kde jsem byl. Já myslím, že samovolně se ten airbag odpálit nemůže, protože nemá čím. Kabel je v plastovém pouzdře, jediný přístup elektřiny tam vede buď na klakson, ale tam by se neměl nikdy ten kabel dostat, nebo vedním z konektoru airbagu.
Píšeš tady, že se to utrhne při odpálení airbagu .. znamená to tedy, že auto bylo bourané? Kupovali jsme ho z bazaru a ta kontrolka nesvítila, až po nějaké době začala svítit. Na diagnostice, když odešla váha vzduchu, dělali celkovou, tak k airbagu bylo asi tolik, že je chyba předpínače pásu u šoféra. Jinak auto nemáme ještě ani rok. A to už se tam objevilo netěsnící potrubí nafty, vadná váha vzduchu, ten airbag no a to je asi tak všechno. Jinak po motorové stránce je ve skvělém stavu, musím zaklepat
Zef
NEKAKEJ se s tím, zaletuj to... Jestli to NEVYDRŽÍ, řídící jednotka airbagu nenaměří těch 5 a půl ohmu na patroně a rozsvítí kontrolku.Ťo bys pak musel znova opravit. Pravděpodobnost, že se ti to stane přímo při nehodě je v podsttě nulová.
Já tam airbagy nemám a teš žiju.
Koupil jsem díky tomu to auto cca o 100 tis. levněji.
Já tam airbagy nemám a teš žiju.
Koupil jsem díky tomu to auto cca o 100 tis. levněji.
Naposledy upravil(a) wc dne čtv kvě 03, 2007 20:21, celkem upraveno 1 x.
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
A dalsi problem, tento krat s poradovym cislom 122384 !!! Dnes mi zacal zvuk pri otacani volantom, suchanie plast-plast vzdy pri urcitom otoceni volantu. Dufam ze pomoze len prestreknut olejom, a ze to nebudem muset cele "rozdělávat". Som si povedal ze ked dojdem k problemu s cislom 122385, pojde cely Rencek do priekopy !!!
Otazka - co vsetko presne rozobrat, aby som sa dostal k tomu navitemu pasku pod volantom? Treba naozaj zhodit aj volant, alebo staci len zhodit spodny dekel na stlpiku?
Zdravi,
Nas***y Rado77
Otazka - co vsetko presne rozobrat, aby som sa dostal k tomu navitemu pasku pod volantom? Treba naozaj zhodit aj volant, alebo staci len zhodit spodny dekel na stlpiku?
Zdravi,
Nas***y Rado77
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Tak som sa na to pozrel, zatial len vizualne. Medzi "krabicou pacok" a volantom som cez strbinu videl, ako sa tam ten pasik kablov pekne navija na ten biely umelohmotny kruzok. Vyzera byt neporuseny. http://picasaweb.google.com/rado.megane ... 0714929074 S tou "krabickou pacok", teda z celym modulom sa dalo rukou trochu hybat. Tak som tym len pohybal a nasiel polohu, kedy to nesusti (resp. ten zvuk bol umela hmota o umelu hmotu, len take suchnutie). Takze zatial necham tak, prip. dam do striekacky s ihlou trochu oleja a kvapnem kam ihla dociahne.
Takze spokojnost, zatial kludny spanok.
Takze spokojnost, zatial kludny spanok.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
sorrac,necital som celý príspevok.
k tomu volantu, musíš to dat celé dole, za volantom je dirka, oproti airbagu, na nastrčíš šrobovák, je tam taký jazíček, zatlačíš naň a airbag sa ti uvolni,daš ho von, potom je tam torx neviem aký ale dosť veľký, ten som už nevedel uvolniť,lebo ten drží celý volant, potom som sa rozhodol že to dám celé vymeniť, lebo volal tomu známemu do VW a odporučil mi to že nemám to vymienať. dufam že ta ti to nepokazí.
Starí (pokazený) som rozobral, je to tam prepchate elektronikou.
k tomu volantu, musíš to dat celé dole, za volantom je dirka, oproti airbagu, na nastrčíš šrobovák, je tam taký jazíček, zatlačíš naň a airbag sa ti uvolni,daš ho von, potom je tam torx neviem aký ale dosť veľký, ten som už nevedel uvolniť,lebo ten drží celý volant, potom som sa rozhodol že to dám celé vymeniť, lebo volal tomu známemu do VW a odporučil mi to že nemám to vymienať. dufam že ta ti to nepokazí.
Starí (pokazený) som rozobral, je to tam prepchate elektronikou.
Inak nechaaapem preco to Tvorca vymyslel takto zbytocne komplikovane riesenie s otocnym kruzkom atd. Ked to raz rozmontim, urcite to vyrazim a nahradim obycajnymi drotmi a hotfffka. Teda pokial to nema nejake exoticke konektory, alebo to neni priamo pajkovane na plosak.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Tak az to budes nahrazovat a zacnes premejslet nad tim jak potahnes ty draty aby bez uhony vydrzely neustale krouceni tam a zpatky a to pokud mozno co nejdele, tak mozna zjistis ze myslenka pasku neni az tak uplne blba .Rado77 píše:Inak nechaaapem preco to Tvorca vymyslel takto zbytocne komplikovane riesenie s otocnym kruzkom atd. Ked to raz rozmontim, urcite to vyrazim a nahradim obycajnymi drotmi a hotfffka.
Realizaci neresim, ta se muze vzdycky zvrtnout trochu jinak nez byl puvodni zamer (at nechodime daleko, hadam ze Renault pri zakazce na presuvnikove kolo u Delphi taky nemel v planu ze bude rado kdyz vydrzi 30tkm ).
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
Jenze klakson ti klidne potahnu i pres napruzenej kontaktni plisek (a na druhe strane talir medenejma kruhama). Protoze ten kdyz zakokta, nebo na moment nebude troubit, tak jde o prd.
Ale kdyz ti na okamzik vypadne spojeni RJ<->Airbag a ten okamzik bude zrovna ve chvili narazu?
Ale kdyz ti na okamzik vypadne spojeni RJ<->Airbag a ten okamzik bude zrovna ve chvili narazu?
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
Na jaaa Tak sa vzdavam
Z coho mam ale radost je to, ze ani dnes po hrbolatejsej ceste mi to nesuchalo pod volantom. Budem to musiet aj tak oddeklovat, lebo je mi divne, preco sa mi cely ten "modul paciek" za volantom hybe po osi (tak ako volantom ked otacam) cca pol centi hore a dole. Inak podla mna by trochu olejiku tomu neuskodilo do buducna... Ved prachu v aute neni az tolko, ze by sa tam casom vytvoril hnus...
Z coho mam ale radost je to, ze ani dnes po hrbolatejsej ceste mi to nesuchalo pod volantom. Budem to musiet aj tak oddeklovat, lebo je mi divne, preco sa mi cely ten "modul paciek" za volantom hybe po osi (tak ako volantom ked otacam) cca pol centi hore a dole. Inak podla mna by trochu olejiku tomu neuskodilo do buducna... Ved prachu v aute neni az tolko, ze by sa tam casom vytvoril hnus...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Update - tak som s tym nic nerobil dodnes, a je to v pohode. Obcas si to tam potichulinky suchne, ale ako som si vsimol, mne to robi len horny (kryci) plast cierny o druhy horny (kryci) plast cierny Tam staci ak si kvapnem doslova len kvapku oleja a bude pokoj.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 hostů