Tak som to včera rozobral, pliešky ošmirgloval, pilnikom zbrúsil hrany doštičiek, aby tam sadli ľahko, premazal vazelinou na brzdy. Valčeky išli ľahko, s nimi som nerobil nič. Momentálne keď idem pomaly tak počujem jemné kovové šúchanie, ale to hádam prestane kým si to sadne. Chcem sa opýtať, ako je pripojené lanko ručnej brzdy. sú tam priamo 2 úchyty na pružinu, ktorá by po odbrzení pomáhala vracať lanko do pôvodnej polohy. Ja tam tie pružiny ale nemám a pozerám, že ani na tejto foto ju nevidno, takže ju tam nedávali ? A ešte by sa mi zišlo doštelovať ručnú brzdu, k tomu treba rozobrať stredový tunel ?Rado77 píše:A napatlat ten pliesok, vyznaceny cervenou sipkou. Dosticky maju po tych plieskoch chodit v smere zelenej sipky:
Napatlat grafitovou vazelinou co odola teplu
BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Moderátor: Moderators General
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Megane Grandtour 2005 Dynamique Luxe, 1.9 dCi
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Pružiny tam nedávat!!! Středový tunel se rozebírat nemusí. Pod otvíracím krytem loketní opěrky je plast (vede dolů a prochází jim páka ruční brzdy). Nahoře na loketce ho odtlačit opatrně dopředu a pak vytáhnout nahoru. Dá se tam už potom dostat k matici ručky.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Prosim vas co znamena ked mi niekedy pri brzdeni tiahne auto mierne dolava.robi to len niekedy.
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Vecsinou jeden chybny brzdovy okruh. Okruhy su ako vieme riesene do kriza. Ak taha auto doprava, tak nebrzdi dobre bud lave predne, alebo prave zadne koleso. Treba spravit kontrolu teploty kotucov po jazde, a rovno aj inspekciu brzd, pripadny unik spod manzety piestikov, drahy platniciek, ocistit. Ja to idem robit zajtra - prevencia, plus odstranenie piskania maznutim vazelinou
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Tak som dnes urobil inspekcioooo prednych brzd, lebo zena mi avizovala ze piskaju obcas aj ked sa uz nebrzdi, a aj tam suchoce obcas nieco. Staci na to kluc velkosti 13, nejaka handra, ziaruvzdorna vazelina. Postup:
1, zhodime koleso a vyhackneme z telesa tlmica upevnenie brzdovej hadicky (lebo baran budeme dvihat dohora):
Asi idealny cas na oklepanie hran kotuca kladivom a osuchanie ich dratenou kefou. U hodne zodranych kotucov a platniciek moze dojst k jemnemu suchaniu vystupenej hrany kotuca o platnicku - v extremnom pripade
2, teraz treba povoli spodny srob zozadu a vybrat ho von:
3, dalej treba iba trochu povolit horny srob:
4, vyklopit barana smerom hore, a uviazat ho na kus drotu:
5, vo valceku som si hned vsimol pritlacny pliesok, ktory ide lahko vycvaknut von:
6, ocistime platnicky, a hned aj okolo plieskov napatlame trochu vazeliny, dookola hran tych plieskov. Utrieme prebytocnu vazelinu z bokov platnicky ak sa tam nejaka nahodou dostala! Toto natretie hran pliesku zamedzi piskaniu pri brzdeni. Ocistime vodiace pliesky dosticiek, a tiez ich potrieme vazelinou:
8, potrel som aj pliesok na vlaceku pre istotu:
9, vlozime spet dosticky, vratime barana spet dole, vlozime spodny srob a iba ciastocne ho zakrutime. Teraz je vhodne skontrolovat pohyb vodiaceho capu, a to tak, ze zatlacim prstom na ten srob. Kedze je zakruteny len do polovice, ma sancu pohybu a musi sa dat stlacit vodiaci cap dovnutra. Biele znacky ukazuju drahu, ktoru som dokazal capom vykonat. Ked to pojde prstom zatlacit tak je ok a moze sa srob zatiahnut uplne:
Tuto istu kontrolu spravime aj na hornom srobe, takze ho odtiahneme cca do polovice a zatlacime prstom. Ak ide tak mozme srob zatiahnut.
No a to je cele, nezabudnut vratit hadicku do drziaka na tlmici. Chvilu moze auto brzdit mierne slabsie, kedze sa s dostickami pracovalo. Ja som mal napr. spodny vodiaci cap na LP kolese zadrety. Zatial to este nevadilo, ale ked sa osucha platnicka casom, tak baran by nemal sancu pohybu ku kotucu a pritahovala by sa len jeho horna strana. A tym by platnicka brzdila len hornou plovicou, az by sa zbrusila a jeden okruh by pomaly prestal brzdit. Musel som na ten cap pouzit kladivo a par krat po srobe udriet. Potom srob uplne dotiahnut, zase odtiahnut do polovice a zase poudierat kladivom...a takto dokola 4 x , az kym mi isiel cap zatlacit prstom. Toto vam napr. ziaden servis pri vymene platniciek riesit nebude - proste urob/skontroluj si sam
1, zhodime koleso a vyhackneme z telesa tlmica upevnenie brzdovej hadicky (lebo baran budeme dvihat dohora):
Asi idealny cas na oklepanie hran kotuca kladivom a osuchanie ich dratenou kefou. U hodne zodranych kotucov a platniciek moze dojst k jemnemu suchaniu vystupenej hrany kotuca o platnicku - v extremnom pripade
2, teraz treba povoli spodny srob zozadu a vybrat ho von:
3, dalej treba iba trochu povolit horny srob:
4, vyklopit barana smerom hore, a uviazat ho na kus drotu:
5, vo valceku som si hned vsimol pritlacny pliesok, ktory ide lahko vycvaknut von:
6, ocistime platnicky, a hned aj okolo plieskov napatlame trochu vazeliny, dookola hran tych plieskov. Utrieme prebytocnu vazelinu z bokov platnicky ak sa tam nejaka nahodou dostala! Toto natretie hran pliesku zamedzi piskaniu pri brzdeni. Ocistime vodiace pliesky dosticiek, a tiez ich potrieme vazelinou:
8, potrel som aj pliesok na vlaceku pre istotu:
9, vlozime spet dosticky, vratime barana spet dole, vlozime spodny srob a iba ciastocne ho zakrutime. Teraz je vhodne skontrolovat pohyb vodiaceho capu, a to tak, ze zatlacim prstom na ten srob. Kedze je zakruteny len do polovice, ma sancu pohybu a musi sa dat stlacit vodiaci cap dovnutra. Biele znacky ukazuju drahu, ktoru som dokazal capom vykonat. Ked to pojde prstom zatlacit tak je ok a moze sa srob zatiahnut uplne:
Tuto istu kontrolu spravime aj na hornom srobe, takze ho odtiahneme cca do polovice a zatlacime prstom. Ak ide tak mozme srob zatiahnut.
No a to je cele, nezabudnut vratit hadicku do drziaka na tlmici. Chvilu moze auto brzdit mierne slabsie, kedze sa s dostickami pracovalo. Ja som mal napr. spodny vodiaci cap na LP kolese zadrety. Zatial to este nevadilo, ale ked sa osucha platnicka casom, tak baran by nemal sancu pohybu ku kotucu a pritahovala by sa len jeho horna strana. A tym by platnicka brzdila len hornou plovicou, az by sa zbrusila a jeden okruh by pomaly prestal brzdit. Musel som na ten cap pouzit kladivo a par krat po srobe udriet. Potom srob uplne dotiahnut, zase odtiahnut do polovice a zase poudierat kladivom...a takto dokola 4 x , az kym mi isiel cap zatlacit prstom. Toto vam napr. ziaden servis pri vymene platniciek riesit nebude - proste urob/skontroluj si sam
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
-
- Experienced member
- Příspěvky: 508
- Registrován: stř kvě 26, 2010 09:28
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Vdaka za super navod. Presne toto sa chystam poriesit uz zhruba mesiac, kedze mi pri jemnom pribrzdeni brzdy piskaju.
Takto aspon presne viem, kam s tou vazelinou. Premyslam ale, aka vazelina je tam najlepsia. Zatial som sa stretol s tym, ze sa tam dava medena a keramicka - obe su odolne vysokym teplotam, ktore pri brzdeni vznikaju. Aku vazelinu si na tie vodiace pliesky daval ty?
Takto aspon presne viem, kam s tou vazelinou. Premyslam ale, aka vazelina je tam najlepsia. Zatial som sa stretol s tym, ze sa tam dava medena a keramicka - obe su odolne vysokym teplotam, ktore pri brzdeni vznikaju. Aku vazelinu si na tie vodiace pliesky daval ty?
Renault Megane II Grandtour 1,5dCi 74kW/101k, r.v.: 01/2005 http://moje.auto.cz/Master13/megane.html
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Ja totizto neviem, lebo som jej dostal iba trochu od svokra. Chcel som po nom "ziaruvzdornu vazelinu", a on mi dal taky maly naplneny teglik od vitaminov Este sa chystam aj na zadne brzdy, taktiez pofotim step-by-step
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Pískání neřeším. Dělá mi to jen jeden kotouč na pravé straně. Ideální by bylo, kdyby pískaly všechny čtyři, ale každý jiným tónem - používal bych to místo klasksonu. Ale to by taky mohlo být použití nedovoleného akustického zařízení
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Hehe, este ze na STK nevyhadzuju za piskanie brzd...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- jozefr
- Advanced member
- Příspěvky: 346
- Registrován: úte led 26, 2010 10:23
- Bydliště: Kosice, Slovensko
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Tu su fotecky mojej vymeny prednych kotucov(Brembo) a dosticiek(Brembo). Stare kotuce uz boli zvlnene a pri brzdeni mi vibroval volant. Mam ten novsi system brzd po 2005/10. Vodiace kolaje pre dosticky som vycistil dratenou kefou. Zavity srub natrel vazelinou. A po montazi som musel odsat so striekackou brzdovu kvapalinu, bola uz cez max.
Rado77: ak sa ti zdaju pouzitelne kludne ich pridaj do galerky.
Rado77: ak sa ti zdaju pouzitelne kludne ich pridaj do galerky.
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
jozefr - Diki moc!
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Zdarec renaulťáci,
mám jeden dost důležitý dotaz, nevíme si už rady s mechanikem.
Mám udělané nové přední čepy a tyčky řízení, je to po geometrii, kola jsou vyvážené, brzdové kotouče jsou uplně nové i destičky, dosedací plochy jsou dokonale zbroušené a auto při brždění vibruje a zhruba v 50km/h je zvuk úplně dunivý pomalu jako kdyby jste seděli na subwofru. ale kolem 30km/h už je zase klid. jinak při jízdě se auto chová normálně, žádné vibrace ani při 150km/h ale pouze jen při brždění. Byli jsme i na stk na test silembloku na ramenech a všechno je pevné, nikde žádné vůle nejsou. gumy se prohodily zezadu dopředu a bez změny. zkusili jsme i ty nové kotouče nechat stáhnout na soustruhu jestli při manipulaci ve skladu stim někdo nebouchnul a pořád bez změny. Tak se chci sváma podělit a poradit se, protože my jsme pomalu ale jistě v koncích. Tlumiče jsou taky v pořádku jsou suché a tlumí okamžitě při zhoupnutí auta. Ložiska jsou taky v pohodě bez vůle.
Díky moc za všechny rady
mám jeden dost důležitý dotaz, nevíme si už rady s mechanikem.
Mám udělané nové přední čepy a tyčky řízení, je to po geometrii, kola jsou vyvážené, brzdové kotouče jsou uplně nové i destičky, dosedací plochy jsou dokonale zbroušené a auto při brždění vibruje a zhruba v 50km/h je zvuk úplně dunivý pomalu jako kdyby jste seděli na subwofru. ale kolem 30km/h už je zase klid. jinak při jízdě se auto chová normálně, žádné vibrace ani při 150km/h ale pouze jen při brždění. Byli jsme i na stk na test silembloku na ramenech a všechno je pevné, nikde žádné vůle nejsou. gumy se prohodily zezadu dopředu a bez změny. zkusili jsme i ty nové kotouče nechat stáhnout na soustruhu jestli při manipulaci ve skladu stim někdo nebouchnul a pořád bez změny. Tak se chci sváma podělit a poradit se, protože my jsme pomalu ale jistě v koncích. Tlumiče jsou taky v pořádku jsou suché a tlumí okamžitě při zhoupnutí auta. Ložiska jsou taky v pohodě bez vůle.
Díky moc za všechny rady
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Mám zrovna teď takový nějaký podobný problém. Auto má před nedávnem měněné řízení, čepy, táhla a také kotouče i destičky. Vše nové a tudíž by to mělo být v pořádku. Ovšem není, co jsem tak vypozoroval, tak když je auto studené a zrovna jsem vyjel brzí OK, v malých a větších rychlostech, ale při dojíždění např. na křižovatku a jemným sešlápnutím brzdy se to chová jako by měl cyklista na kole osmici a jeden gumový špalík trochu přibžďoval, ovšem decentně. Vše se ale mění s délkou cesty a taky používáním brzd. To pak už jde volant se strany na stranu cca 2cm.
Vypadá to tedy jako by se zahřátím pokroutily a zchladnutím vrátily zpět, z toho usuzuji že stáhnutí na soustruhu nepomůže. Není to také váš případ? Destičky i kotouče mám zn. ATE.
Vypadá to tedy jako by se zahřátím pokroutily a zchladnutím vrátily zpět, z toho usuzuji že stáhnutí na soustruhu nepomůže. Není to také váš případ? Destičky i kotouče mám zn. ATE.
now 3.9L/100km + CAN Clip v110
past 6.4L/100km
past 6.4L/100km
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Zdravim,
to je presne ono. Ja jsem kupoval cely set od znacky Galfer za sest litru (kotouce a desticky) a kdyz to nepomohlo koupil jsem jeste kotouce od Bremba a mam pocit ze se to zlepsilo ale jen o trosicku, ale porad se to trepe. Pri jemnem brzdeni se to jen chveje, ale pri razantnim pribrzdeni jdou tydunive zvuky do kastly... Uz nevim no. Jedine pridelat na podvozek kameru a sledovat tak co se deje pri brzdeni jestli se neco chveje a co...
to je presne ono. Ja jsem kupoval cely set od znacky Galfer za sest litru (kotouce a desticky) a kdyz to nepomohlo koupil jsem jeste kotouce od Bremba a mam pocit ze se to zlepsilo ale jen o trosicku, ale porad se to trepe. Pri jemnem brzdeni se to jen chveje, ale pri razantnim pribrzdeni jdou tydunive zvuky do kastly... Uz nevim no. Jedine pridelat na podvozek kameru a sledovat tak co se deje pri brzdeni jestli se neco chveje a co...
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Zdravím, tak už jsem na to částečně přišel! Jsme na dovč v Jeseníkách a jelikož je tu vela kopců a často se tu musí brzdit, přišel jsem na to že to vibrování a dunění pochází ze zadních brzd. Zkusil jsem zatáhnout ručku z kopce a bylo to strašné!!! Bylo to ono!!! Tak teď už mě čeká jen servis a buďto nechat stáhnout původní kotouče a koupit nové destičky nebo destičky i skotoučema. Tak pak dám vědět jak to dopadlo. Čauvec
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Já jsem teď v průběhu dvou týdnů řešil nejdřív přední a pak i zadní brzdy. Dělal jsem takovou revizi, jako tady ukazoval Rado77. Dělám to vždycky před zimou, vytáhnu desky, očistím to, namažu a zase složím zpátky. Po rozborce předních brzd jsem zjistil, že ač jsou zarostlé jako jetel, tak desky šly ven úplně v pohodě a v podstatě to žádnou velkou údržbu nepotřebovalo. Kotouče sjeté rovnoměrně, destičky dostačující. Narazil jsem na jediný problém a to když jsem vytáhl spodní čep, na kterém drží beran. Je na něm taková guma, takže se nemůže moc pohybovat. Vytáhl jsem ho trošku násilím, v domění, že je zaseklý. Dát to potom zpátky byl trošku nadlidský úkol, ale povedlo se. Na druhé straně jsem to vytáhl už jen trošku a pod manžetku jsem dal vazelínu.
Zato zadní brzdy ... Zlaté bubny. Na pravé straně výrazně sjetá vnější strana kotouče, vnější destička sjetá zešikma, z vnitřní strany byl kotouč dost zvlněný, vnitřní destička byla oproti vnější jako nová. Na levé straně kotouč téměř netknutý (taky mě kvůli tomu vyhodili z technické ), z vnitřní strany zvlněný, ale destičky byly sjeté celkem rovnoměrně. Akorát ta vnitřní tam seděla nějak blbě, protože horní část se opírala o hranu kotouče - asi necelý centimetr kotouče prostě nebrzdí.
Pak jsem trošku pošteloval ruční brzdu, chtěl jsem zkusit, jak to brzdí, zatáhl jsem za ni a ozvala se rána. Lanka nepraskly, ale vyskočily z toho mechanismu, co je v kabině.
Jinak místo vazelíny na ty plíšky je možná lepší olej. Na vazelínu se nachytá ten prach z destiček a vytvoří to takový bordel, něco jako je v sání, když je funkční egr na dízlu
Zato zadní brzdy ... Zlaté bubny. Na pravé straně výrazně sjetá vnější strana kotouče, vnější destička sjetá zešikma, z vnitřní strany byl kotouč dost zvlněný, vnitřní destička byla oproti vnější jako nová. Na levé straně kotouč téměř netknutý (taky mě kvůli tomu vyhodili z technické ), z vnitřní strany zvlněný, ale destičky byly sjeté celkem rovnoměrně. Akorát ta vnitřní tam seděla nějak blbě, protože horní část se opírala o hranu kotouče - asi necelý centimetr kotouče prostě nebrzdí.
Pak jsem trošku pošteloval ruční brzdu, chtěl jsem zkusit, jak to brzdí, zatáhl jsem za ni a ozvala se rána. Lanka nepraskly, ale vyskočily z toho mechanismu, co je v kabině.
Jinak místo vazelíny na ty plíšky je možná lepší olej. Na vazelínu se nachytá ten prach z destiček a vytvoří to takový bordel, něco jako je v sání, když je funkční egr na dízlu
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
jj, tak to máme stejné poznatky! Ten zadek mám uplně stejný, akorát to levé zadní mi brzdí lépe. Na té pravé straně jsem měl zaseklý (přirezlý) čep po kterém se má pohybovat celá klec. Na předku ty čepy chodí krásně, jeden je holý a druhý s gumou na sobě. Taky je mám pěkně promazané přímo vazelinou na brzdy. Pod destičky na ty plíšky jsem stříknul trochu keramického mazadla...
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Jinak na pravé straně se mi ztratil jeden čep, prostě jsem jednoho dne přišel na to, že tam není. Tak jsem ho vyráběl ze šroubu s tím, že je to nouzovka. Už tam bude dva roky. Na levé straně jsem měl kvůli ruční brzdě pružinu, která mi ale celý ten mechanismus vracela zase hodně, proto to nebrzdilo. Jinak vzadu mám destičky v místech, kde se pohybují po plíšcích, stažené flexou tak, aby tam byly trošku volné (cca milimetr). Jinak se totiž zasekávaly a co půl roku jsem je vybíjel ze třmenu kladivem.
Ale při brždění nepociťuju nějaké velké problémy, auto celkem drží, snad jen lehce cítím, že se tam něco děje, ale není to nic zvláštního.
Ale při brždění nepociťuju nějaké velké problémy, auto celkem drží, snad jen lehce cítím, že se tam něco děje, ale není to nic zvláštního.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Ja som v teraz v Tatrach na serpentinach paradne otestoval brzdy, a musim uznat ze inspekcioooo brzd pomohla. Nezapiskali ani raz. 4 ludia v aute plus pes, brzdilo to nadherne, tie brzdy ani casom nevednu a ucinok je rovnaky - super. Este skuknem tie zadne dakedy a pofotim.
Zefek:
Co sa tyka oleja na brzdove casti, obavam sa ze pri tych teplotach by sa hned vypalil. Nemam to ale odskusane
A tie brzdy si daj do kopy....radsej trochu blby motor, ako blbe brzdy! Ja som takto kedysi napakoval do Passatu predo mnou, lebo mi bolo luto dat prachy na presakujucu brzdovku pod valcekom zadnej bubnovej brzdy u stareho auta. A to sme isli len 40km/h a do mierneho kopceka....no ale doslo k brzdeniu a zrazu bum. Ze si vymenil ten cap (ktory nechapem ako mohol zmiznut) nejakym srobom, to je este dajme tomu ok...ale to stiahnutie platniciek paskou... No ja neviem.... Proste niekedy tie prachy proste treba do toho dat nech je pokoj. K tomu si mal este problem s tou ruckou, mal si tam dorobenu tu pruzinku, potom to pohorelo na STK.....akoze....daj to dokopy !
Zefek:
Co sa tyka oleja na brzdove casti, obavam sa ze pri tych teplotach by sa hned vypalil. Nemam to ale odskusane
A tie brzdy si daj do kopy....radsej trochu blby motor, ako blbe brzdy! Ja som takto kedysi napakoval do Passatu predo mnou, lebo mi bolo luto dat prachy na presakujucu brzdovku pod valcekom zadnej bubnovej brzdy u stareho auta. A to sme isli len 40km/h a do mierneho kopceka....no ale doslo k brzdeniu a zrazu bum. Ze si vymenil ten cap (ktory nechapem ako mohol zmiznut) nejakym srobom, to je este dajme tomu ok...ale to stiahnutie platniciek paskou... No ja neviem.... Proste niekedy tie prachy proste treba do toho dat nech je pokoj. K tomu si mal este problem s tou ruckou, mal si tam dorobenu tu pruzinku, potom to pohorelo na STK.....akoze....daj to dokopy !
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Brzdy jsou v pohodě, brzdí to úplně nádherně, nemám si na co stěžovat, šlápnu a brzdí. U těch destiček šlo o to, že zarostly takovým způsobem, že jsem je pak musel vybíjet majzlíkem a kladivem, jinak jsem je ven nedostal. Z toho bylo jasné, že destičky nechodí - prostě se to zadřelo. Očistil jsem to, ale stejně tam ty desky dát nešly, tak jsem je asi o milimetr, v místě, kde se pohybují po plíšcích stáhl bruskou. Abych je tam vůbec mohl strčit. Desky nevypadnou, toho se vůbec nebojím.
S tou pružinkou to byla moje blbost, protože se mi zasekávala ruční brzda v zimě - lanka plné vody a zamrzalo to. Tak jsem na třmen přidal pružinu. Jenže ten třmen má samostav a ta pružina to vždycky přitáhla zpátky a jedno kolo tak brzdilo míň. Mechanismus ručky funguje tak, že nejdřív zatáhne za lanko, které jde lehčeji - má větší vůli a pak za to, které vůli nemá. Tím se dosáhne stejnosměrného účinku ruční brzdy. Jenže ta pružina měla vždycky větší odpor a proto se ten mechanismus naklonil a upřednostňoval právě pravé kolo. Největší rozdíl v účinku zadních brzd byl vidět právě při použití ruční brzdy. Při sešlápnutí pedálu nebyl rozdíl tak markantní, ale byl, protože díky samostavu byla nastavena jiná vůle třmenu.
Taky nechápu, jak mohl ten čep vypadnout. Asi někdo měnil destičky a málo to dotáhl. Pak se to povolilo, třmen se uvolnil a bylo. Přišel jsem na to náhodou, protože blbě brzdila ruční, tak jsem to všelijak šteloval a pořád nic. Nakonec jsem sundal kolo a jeden třmen úplně odtažený a čep nikde.
S tou pružinkou to byla moje blbost, protože se mi zasekávala ruční brzda v zimě - lanka plné vody a zamrzalo to. Tak jsem na třmen přidal pružinu. Jenže ten třmen má samostav a ta pružina to vždycky přitáhla zpátky a jedno kolo tak brzdilo míň. Mechanismus ručky funguje tak, že nejdřív zatáhne za lanko, které jde lehčeji - má větší vůli a pak za to, které vůli nemá. Tím se dosáhne stejnosměrného účinku ruční brzdy. Jenže ta pružina měla vždycky větší odpor a proto se ten mechanismus naklonil a upřednostňoval právě pravé kolo. Největší rozdíl v účinku zadních brzd byl vidět právě při použití ruční brzdy. Při sešlápnutí pedálu nebyl rozdíl tak markantní, ale byl, protože díky samostavu byla nastavena jiná vůle třmenu.
Taky nechápu, jak mohl ten čep vypadnout. Asi někdo měnil destičky a málo to dotáhl. Pak se to povolilo, třmen se uvolnil a bylo. Přišel jsem na to náhodou, protože blbě brzdila ruční, tak jsem to všelijak šteloval a pořád nic. Nakonec jsem sundal kolo a jeden třmen úplně odtažený a čep nikde.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Ja som spravil inspekciooo zadnych brzd, a tiez som musel zadne dosticky odtial vytukat. Ale stacilo ich len drotenou kefkou ocistit a isli pekne zalozit spet. Ako na to? Ukazane na PZ brzde:
0, Majme na pameti ze pri tejto operacii je rucna brzda povolena!!! Zaistit auto proti pohybu!
1, potrebujeme uvolnit lanko rucnej, lebo celeho barana budeme davat bokom:
Na to treba uvolnit o par zavitov stelovaci mechanizmus rucnej v interieri u paky, odkrutenim matice velkosti 13. Jednou rukou potlacime smerom dopredu v smere jazdy mechanizmus brzdy a druhou potiahneme lanko smerom dozadu a vyháčkneme ho von (ak nahodu nepojde, este viac bude treba povolit maticu u paky)
2, povolime a uplne vyhodime dolny srob vodiaceho capu (velkost 13), pricom si vidlicakom chytime protikus (velkost 15):
3, opet skuska drahy vodiaceho capu zatlacenim prstom - cap musi byt volne chodivy dnu aj von:
4, taktiez vyhodime aj horny srob (opet skuska drahy capu). Tym padom ide baran dvihnut prec a mozme ho cely odklonit dozadu za kotuc:
Vidime v akom zlom stave vyzeraju platnicky, aj ked si svoju ulohu plnia ok - odskusane nedavno na STK:
5, vyhodime platnicky (mozno bude treba pouzit miernu silu, vytukat ich von, vypacit...). Ocistime ich drotenou kefou, ocistime ich hrany, ktore sa dotykaju vodiacich plieskov, obuchame hranu kotuca kladivom, vycistime vodiace pliesky. Ja som este aj namazal tu "vrtulku" na piestiku ziaruvzdornou vazelinou, kvoli moznemu piskaniu ako sa to oprie o platnicku:
Vsetko vratit spet a spravit druhe koleso. Nezabudnut na konci na zatiahnutie matice rucnej brzdy - rucka by mala zaberat na 3-tom zube Po nahodeni moze byt sprvu citit mierne horsi ucinok brzd, kym sa kotuce osuchaju od berdelu napadanemu pri cisteni. Po jazde vhodna skuska teploty oboch kotucov prstom ci su zahriate rovnako
0, Majme na pameti ze pri tejto operacii je rucna brzda povolena!!! Zaistit auto proti pohybu!
1, potrebujeme uvolnit lanko rucnej, lebo celeho barana budeme davat bokom:
Na to treba uvolnit o par zavitov stelovaci mechanizmus rucnej v interieri u paky, odkrutenim matice velkosti 13. Jednou rukou potlacime smerom dopredu v smere jazdy mechanizmus brzdy a druhou potiahneme lanko smerom dozadu a vyháčkneme ho von (ak nahodu nepojde, este viac bude treba povolit maticu u paky)
2, povolime a uplne vyhodime dolny srob vodiaceho capu (velkost 13), pricom si vidlicakom chytime protikus (velkost 15):
3, opet skuska drahy vodiaceho capu zatlacenim prstom - cap musi byt volne chodivy dnu aj von:
4, taktiez vyhodime aj horny srob (opet skuska drahy capu). Tym padom ide baran dvihnut prec a mozme ho cely odklonit dozadu za kotuc:
Vidime v akom zlom stave vyzeraju platnicky, aj ked si svoju ulohu plnia ok - odskusane nedavno na STK:
5, vyhodime platnicky (mozno bude treba pouzit miernu silu, vytukat ich von, vypacit...). Ocistime ich drotenou kefou, ocistime ich hrany, ktore sa dotykaju vodiacich plieskov, obuchame hranu kotuca kladivom, vycistime vodiace pliesky. Ja som este aj namazal tu "vrtulku" na piestiku ziaruvzdornou vazelinou, kvoli moznemu piskaniu ako sa to oprie o platnicku:
Vsetko vratit spet a spravit druhe koleso. Nezabudnut na konci na zatiahnutie matice rucnej brzdy - rucka by mala zaberat na 3-tom zube Po nahodeni moze byt sprvu citit mierne horsi ucinok brzd, kym sa kotuce osuchaju od berdelu napadanemu pri cisteni. Po jazde vhodna skuska teploty oboch kotucov prstom ci su zahriate rovnako
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Hm, já bych ještě dodal, že je dobré při téhle údržbě lehce povolit a zase zatáhnout odvzdušňováky. Stačí jen trošku, aby člověk věděl, že povolit jdou. Při výměně destiček a kotoučů, případně při výměně brzdovky se tak člověk vyhne nepříjemnému překvapení v podobě zarostlých odvzušňováků.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Ale aj ja mam otazku - na tom piestiku zadnej brzdy je taka "vrtulka" a ta tlaci na telo dosticky. Da sa za tu vrtulku chytit kliestami a piestik pootocit ked sa bude piestik zasuvat dnu pri vymene dosticiek? Alebo je ta "vrtulka" iba na piestiku nasadena a otaca sa v piestiku volne? Proste ci sa da za tu vrtulku to chytit kliestami a pootocit a zaroven vtlacat dnu? Lebo ta vrtulka by bola dobrou pomockou...Lepsie ako chytat Blickami okruhle telo piestika a riskovat ze roztrham manzetu....
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Jestli myslíš ty čtyři výstupky, tak ty jsou normálně na pevno spojené s pístkem. Přípravek originál pro zatlačení pístků má protikus, který se mezi ty výstupky zapasuje a pak se s tím otáčí. Zároveň je to opřené o protistranu beranu (která stahuje druhou destičku) a tím se to zasouvá. Jde to v pohodě chytit blickama za ten kříž a pak zatlačit a pootočit.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: BRZDY - KOTOUČE, DESTIČKY, PROBLÉMY, CENY...
Super, diki moc A ktorym smerom sa ma tocit? V smere hodinovych ruciciek alebo proti smeru? Predpokladam ze ked otvorim viecko nadrzky, tak by to malo ist zatlacit vcelku lahko ze? Dalej predpokladam, ze ked mi jeden chyti barana, a ja chytim jednou rukou do Bliciek valcek, budem mierne otacat do strany a zaroven palcom druhej ruky zatlacim na piestik, tak by mal zaliezt bez nejakych vecsich tazkosti nie? Alebo je treba na zatlacenie dnu poriadnu silu?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů