VÝMĚNA OLEJE
Moderátor: Moderators General
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Filtr pevných částic - FAP. Je zařízení na části výfuku, které pohlcuje saze produkované vznětovým motorem. Při určitém zanesení filtru se zvedne dávka paliva, aby se filtr zahřál na vysokou teplotu a došlo ke spálení sazí.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
- jezistor
- Starting member
- Příspěvky: 56
- Registrován: pát zář 04, 2009 14:09
- Bydliště: Pce
- Kontaktovat uživatele:
tak neco jsem se tedy dozvedel
Hlavní přínosem generace dieselových motorů se systémem přímého vstřikování, je snížení emisí oxidu uhličitého CO2 o 20% v porovnání s klasickými atmosférickými dieselovými motory s nepřímým vstřikováním, ale také snížení emisí oxidů dusíku (-40%), uhlovodíků (-50%) a pevných částic (-60%). S filtrem FAP jsou emise nespálených pevných částic obsažených ve výfukových plynech dieselových motorů (černý kouř) sníženy až na hranici měřitelnosti. Jak FAP funguje?
Fáze 1 : filtrace
V této fázi dochází k zachycení pevných částic sazí v uhlíkovém filtru s porézní strukturou.
Fáze 2: odstranění pevných částic
Odstranění zachycených částic sazí probíhá ve fázi regenerace. Tato pravidelná operace (probíhá po několika stech ujetých kilometrech) je automatická a pro řidiče neznatelná. Dochází během ní ke spálení nashromážděných částic při velmi vysoké teplotě.
K regeneraci filtru dochází díky několika návazným akcím:
- systém Common Rail provede post-vstřik paliva potřebý ke zvýšení teploty výfukových plynů, která se blíží teplotě spalování částic sazí.
- aditivum, které je automaticky přidáno do palivové nádrže umožňuje snížit teplotu potřebnou ke spálení pevných částic sazí na 450° C. Filtr FAP s aditivní technologií je unikátní řešení, které umožňuje vozům značky Peugeot spolehlivě odstranit všechny zachycené nespálené částice.
Interval výměny filtru se prodloužil z 80 000 km na 120 000 km a díky neustálé optimalizaci filtru a aditiva je dnes dokonce než 180 000 km.
Hlavní přínosem generace dieselových motorů se systémem přímého vstřikování, je snížení emisí oxidu uhličitého CO2 o 20% v porovnání s klasickými atmosférickými dieselovými motory s nepřímým vstřikováním, ale také snížení emisí oxidů dusíku (-40%), uhlovodíků (-50%) a pevných částic (-60%). S filtrem FAP jsou emise nespálených pevných částic obsažených ve výfukových plynech dieselových motorů (černý kouř) sníženy až na hranici měřitelnosti. Jak FAP funguje?
Fáze 1 : filtrace
V této fázi dochází k zachycení pevných částic sazí v uhlíkovém filtru s porézní strukturou.
Fáze 2: odstranění pevných částic
Odstranění zachycených částic sazí probíhá ve fázi regenerace. Tato pravidelná operace (probíhá po několika stech ujetých kilometrech) je automatická a pro řidiče neznatelná. Dochází během ní ke spálení nashromážděných částic při velmi vysoké teplotě.
K regeneraci filtru dochází díky několika návazným akcím:
- systém Common Rail provede post-vstřik paliva potřebý ke zvýšení teploty výfukových plynů, která se blíží teplotě spalování částic sazí.
- aditivum, které je automaticky přidáno do palivové nádrže umožňuje snížit teplotu potřebnou ke spálení pevných částic sazí na 450° C. Filtr FAP s aditivní technologií je unikátní řešení, které umožňuje vozům značky Peugeot spolehlivě odstranit všechny zachycené nespálené částice.
Interval výměny filtru se prodloužil z 80 000 km na 120 000 km a díky neustálé optimalizaci filtru a aditiva je dnes dokonce než 180 000 km.
jezi
__________
Megane II kombajn 1.9 dCi - 96 kW
5.2 l / 100 km
__________
Megane II kombajn 1.9 dCi - 96 kW
5.2 l / 100 km
- jezistor
- Starting member
- Příspěvky: 56
- Registrován: pát zář 04, 2009 14:09
- Bydliště: Pce
- Kontaktovat uživatele:
Jednou se mi na palubaku objevila hlaska,ze potrebuji regenerovat spalinovy filtr,takze pocitam,ze ho tam tedy mam...to by tedy znamenalo,ze muzu v klidu nalit 5W30,kdyz sam vyrobce ELF rika,ze 5W40 se pouziva do kar bez FAPZefek píše:Filtr pevných částic - FAP. Je zařízení na části výfuku, které pohlcuje saze produkované vznětovým motorem. Při určitém zanesení filtru se zvedne dávka paliva, aby se filtr zahřál na vysokou teplotu a došlo ke spálení sazí.
Myslim,ze mam jasno
Elf Solaris DPF 5W-30
je vysoce výkonný motorový olej nejnovější generace vyrobený moderní syntetickou ELF technologií, doporučený zejména pro motory nejnovějších osobních a lehkých užitkových vozidel vybavených přídavnými systémy ( částicovými filtry ), jež podporují snížení emisních limitů ( EURO IV ).
Elf SOLARIS DPF 5W-30 je motorový olej zejména doporučený do motorů, jež splňují emisní limity EURO IV. Speciálně doporučený do vozidel Renault vybavených částicovým filtrem.
Elf SOLARIS DPF 5W-30 je motorový olej určený pro všechny typy jízdy včetně provozu vozidla při max. výkonu a vysokých rychlostech. Díky nízkému obsahu chemických komponent (síra, fosfor, popel) tento motorový olej optimalizuje činnost přídavných systémů a velmi účinně podporuje snížení znečišťujících emisí (low saps olej). Velmi vysoká oxidační stabilita oleje SOLARIS DPF 5W-30 zajišťuje vynikající životnost spalovacího motoru. Moderní aditivace oleje zajišťuje výbornou protioděrovou ochranu, maximální čistotu motoru a velmi dobré detergentní a dispersantní vlastnosti. Díky optimálně zvolenému viskozitnímu rozsahu velmi účinně podporuje snížení spotřeby paliva.
ACEA 2004 - C4, výkonnová úroveň C3, API SM / CF (výkonnová úroveň), RENAULT RN0720 - Dieselové motory s částicovými filtry (kromě 2.2 dCi)
Souhlas?
jezi
__________
Megane II kombajn 1.9 dCi - 96 kW
5.2 l / 100 km
__________
Megane II kombajn 1.9 dCi - 96 kW
5.2 l / 100 km
- jezistor
- Starting member
- Příspěvky: 56
- Registrován: pát zář 04, 2009 14:09
- Bydliště: Pce
- Kontaktovat uživatele:
Diky za dalsi potvrzeni Comby
Ja tady mam pisemne potvrzeni od dealera:
koukal jsem se podle VIN a máte pravdu, zřejmě se jedná o dovezený vůz, 1,9 Dci, proběh 15 000 km, vzhledem k FAP filtru nutno dát olej ELF SOLARIS DPF 5W30.
cena za použití oleje ELF 3190,-
Takze pozor na FAP
Ja tady mam pisemne potvrzeni od dealera:
koukal jsem se podle VIN a máte pravdu, zřejmě se jedná o dovezený vůz, 1,9 Dci, proběh 15 000 km, vzhledem k FAP filtru nutno dát olej ELF SOLARIS DPF 5W30.
cena za použití oleje ELF 3190,-
Takze pozor na FAP
jezi
__________
Megane II kombajn 1.9 dCi - 96 kW
5.2 l / 100 km
__________
Megane II kombajn 1.9 dCi - 96 kW
5.2 l / 100 km
-
- Advanced member
- Příspěvky: 307
- Registrován: ned led 03, 2010 11:17
- Bydliště: Trenčín SK
- Kontaktovat uživatele:
neviem ci som zle hladal ale nenasiel somtak to dam sem .na M I. ked som chcel skontrolovat olej na palubke tak som po otocení kľúčika stlacil gombík na nulovanie tacho a objavilo sa mi tam 6x o ze je vsetko ok .u M II to nejde no teda ide ale az po nastartovaní a ukaze mi 6 stupajúcich stlpcekou ,akoze je to OK.
da sa to aj bez nastartovania motoru ?? skusal som rozne kombinacie a nic alebo to ma nejaku pamät a ukaze to aj po nastartovní spravne ????
trosku ma to stve lebo mam zgeneralkovaný motor a odjazdene 1000km tak to trochu sledujem ci je vsetko OK a nie len olej
da sa to aj bez nastartovania motoru ?? skusal som rozne kombinacie a nic alebo to ma nejaku pamät a ukaze to aj po nastartovní spravne ????
trosku ma to stve lebo mam zgeneralkovaný motor a odjazdene 1000km tak to trochu sledujem ci je vsetko OK a nie len olej
Renault Megane II GT 1.9dCi 88kW ,r.2005
[color=red:58ac6b1743]ex Renault Mégane Break 1.9dTi 72kW ,r.2000[/color]
[color=orange:58ac6b1743]ex Trabant 601 deluxe r.1989[/color]
http://forum.meganeklub.sk/viewtopic.php?t=3002
[color=red:58ac6b1743]ex Renault Mégane Break 1.9dTi 72kW ,r.2000[/color]
[color=orange:58ac6b1743]ex Trabant 601 deluxe r.1989[/color]
http://forum.meganeklub.sk/viewtopic.php?t=3002
Zrejme myslis kontrolu hladiny oleja ze? Tie stlpceky....ci idu vyvolat aj bez startu? Asi nie, jedine skusit nezastrcit kartu a tak nastartovat - co je obdoba polohy 1 u bezneho kluca, kedy sa odblokuje zamok volantu a zopne elektrika palubky....mozno to ukaze aj tu hladinu oleja, resp. vypise hlasku "Oil level OK" , a vtedy treba stlacit packu na budikoch, aby sa zobrazili palicky hladiny oleja. Inak to proste nejde Uz tu mal niekto taky dotaz, ci by bolo mozne aby videl palicky hladiny oleja stale, a bez prepnutia tyckou na budiku....ale neda sa to
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
-
- Advanced member
- Příspěvky: 307
- Registrován: ned led 03, 2010 11:17
- Bydliště: Trenčín SK
- Kontaktovat uživatele:
jj to ! kartu nezasuvam nikdy
ale k veci. ked stlacim START bez pouzitia brzdy,spojky naskočí vsetko ale na displeji pise "press brake or Start" ci ako to píse skratka stlac brzdu a gombík Start nic ine nevypíse ani ked stlačím ten čudlík na palubke .
OIL OK vypíše až keď motor naskočí
ale k veci. ked stlacim START bez pouzitia brzdy,spojky naskočí vsetko ale na displeji pise "press brake or Start" ci ako to píse skratka stlac brzdu a gombík Start nic ine nevypíse ani ked stlačím ten čudlík na palubke .
OIL OK vypíše až keď motor naskočí
Renault Megane II GT 1.9dCi 88kW ,r.2005
[color=red:58ac6b1743]ex Renault Mégane Break 1.9dTi 72kW ,r.2000[/color]
[color=orange:58ac6b1743]ex Trabant 601 deluxe r.1989[/color]
http://forum.meganeklub.sk/viewtopic.php?t=3002
[color=red:58ac6b1743]ex Renault Mégane Break 1.9dTi 72kW ,r.2000[/color]
[color=orange:58ac6b1743]ex Trabant 601 deluxe r.1989[/color]
http://forum.meganeklub.sk/viewtopic.php?t=3002
No tak je to jasne - jedine po starte motora A asi je to aj logicke - lebo napr. benziny nemaju cidlo hladiny oleja, ale iba cidlo tlaku oleja. A zrejme az pri nabehnutom motore je dany tlak oleja, podla ktoreho to RJ omeria a vyhodnoti "poctom paliciek"
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
-
- Advanced member
- Příspěvky: 307
- Registrován: ned led 03, 2010 11:17
- Bydliště: Trenčín SK
- Kontaktovat uživatele:
takže rovina + stará klasická mierka a handrička
Renault Megane II GT 1.9dCi 88kW ,r.2005
[color=red:58ac6b1743]ex Renault Mégane Break 1.9dTi 72kW ,r.2000[/color]
[color=orange:58ac6b1743]ex Trabant 601 deluxe r.1989[/color]
http://forum.meganeklub.sk/viewtopic.php?t=3002
[color=red:58ac6b1743]ex Renault Mégane Break 1.9dTi 72kW ,r.2000[/color]
[color=orange:58ac6b1743]ex Trabant 601 deluxe r.1989[/color]
http://forum.meganeklub.sk/viewtopic.php?t=3002
-
- Advanced member
- Příspěvky: 307
- Registrován: ned led 03, 2010 11:17
- Bydliště: Trenčín SK
- Kontaktovat uživatele:
tak to neeeee
Renault Megane II GT 1.9dCi 88kW ,r.2005
[color=red:58ac6b1743]ex Renault Mégane Break 1.9dTi 72kW ,r.2000[/color]
[color=orange:58ac6b1743]ex Trabant 601 deluxe r.1989[/color]
http://forum.meganeklub.sk/viewtopic.php?t=3002
[color=red:58ac6b1743]ex Renault Mégane Break 1.9dTi 72kW ,r.2000[/color]
[color=orange:58ac6b1743]ex Trabant 601 deluxe r.1989[/color]
http://forum.meganeklub.sk/viewtopic.php?t=3002
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Dneska jsem vyměnil olej. Dal jsem 10W-40. Dáváme to do každých aut, co jsou doma. Pro starší motor je to lepší. Povolil jsem i šroub na převodovce. Olej čistý, průhledný, mazlavý a bez špon. Vypuštěné množství jsem pak dolil. Měnil jsem i filtr. Co je zajímavé, tak na Mégane I 1.9dCi je stejný olejový filtr jako na Mégane II 1.6 16V. Ještě jsem vazelínou namazal ložisko na poloose.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
U Megoše to ještě jde lehce! Měrka je dobře viditelná na víku motoru, tzn. ani se nezašpiníte, ale zkuste si to u Clia II 1.4i kde je měrka zepředu dole skoro pod úrovni ventilátoru chladiče, navíc je kratší než tužkaRado77 píše:Neni nad klasiku A este sa pritom dobre zasssssr....... !!!
Ano je to dobré a navíc jsou pěkně malé ty filtry. Ne jako na mém starém Peugeotku kde vlezl skoro litr oleje jen do filtruZefek píše:Dneska jsem vyměnil olej. Dal jsem 10W-40. Dáváme to do každých aut, co jsou doma. Pro starší motor je to lepší. Povolil jsem i šroub na převodovce. Olej čistý, průhledný, mazlavý a bez špon. Vypuštěné množství jsem pak dolil. Měnil jsem i filtr. Co je zajímavé, tak na Mégane I 1.9dCi je stejný olejový filtr jako na Mégane II 1.6 16V. Ještě jsem vazelínou namazal ložisko na poloose.
najlepsie je porziet priamo v motore, ja som nedavno pozeral kolko mam oleja a bolo tam tak dve ciarky nad minimum a auto furt pisalo ok. tak som tam ale pol litra dolial...
Megane II sedan SportWay 1.5 dCi 74 kW - 100 koní, 5st. 2005 R16 205/55 cca do 5l/100km
Modus Initiale Paris 1.6 16V 82 kW - 110 koní, 4st. automat 2006 R16 185/55 cca do 8,5l/100km
Laguna II GrandTour Dynamique 1.9 dCi 88 kW - 120 koní, 6st. 2006 R18 225/40 cca do 7l/100km Predané
Espace IV Techrun 2.0 dCi 127 kW - 173 koní, 6st. automat 2009 R18 245/45 cca do 9l/100km
Renault Laguna III GrandTour GT 2.0 dCi 131 kW - 180 koní, 6st. 2008 R18 225/45 Predané
Spolu takové 683 konové stádo
Modus Initiale Paris 1.6 16V 82 kW - 110 koní, 4st. automat 2006 R16 185/55 cca do 8,5l/100km
Laguna II GrandTour Dynamique 1.9 dCi 88 kW - 120 koní, 6st. 2006 R18 225/40 cca do 7l/100km Predané
Espace IV Techrun 2.0 dCi 127 kW - 173 koní, 6st. automat 2009 R18 245/45 cca do 9l/100km
Renault Laguna III GrandTour GT 2.0 dCi 131 kW - 180 koní, 6st. 2008 R18 225/45 Predané
Spolu takové 683 konové stádo
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Máte někdo zkušenost, že je po výměně oleje za 10W-40 motor takový hlučnější a míň kultivovanější? Nebo se mi to jen zdá?
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: výměna oleje
cez vikend som menil olej v prevodovke ...
celkom "sranda" ale podarilo sa ...
6 mm hadicka pomohla vyrazne ....
celkom "sranda" ale podarilo sa ...
6 mm hadicka pomohla vyrazne ....
Re: výměna oleje
To urcite Kedysi som sa snazil ho tam natlacit cez lievik a uzku hadicku, a ani za svet to tam neslo
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: výměna oleje
dnes jsem měnil olej. Měl jsem tam Shell Helix ultra 5W-30 ABL. Né že bych ho tam dával cíleně ale prostě jsem "dobře" koupil.
Nalil jsem o několik tříd horší Castrol 10W 40 a jsem si téměř jist,že motor má úplně stejný zvuk.
Nalil jsem o několik tříd horší Castrol 10W 40 a jsem si téměř jist,že motor má úplně stejný zvuk.
Re: výměna oleje
OK, s tym zvukom uznavam Po vymene oleja sa totizto vzdy sustredim na zvuk motora, zatiahnem okna a vypnem radio, a mozno prave preto sa mi zda ze zvuk je trochu iny
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: výměna oleje
No Rado,možná to tak máš,já tvé info nerozporuji.Rado77 píše:OK, s tym zvukom uznavam Po vymene oleja sa totizto vzdy sustredim na zvuk motora, zatiahnem okna a vypnem radio, a mozno prave preto sa mi zda ze zvuk je trochu iny
U mě je to ale furt stejné.
P.S. začínám se těšit na jaro až dám zas letní kola.
aaaaa...nějak mě přechází averze vůči tomu autu.
Asi to bude tím,že jsem mu dnes věnoval celou pracovní dobu a všechno šlo jak po másle.
Re: výměna oleje
Kuno - nepodlahni tomu! Len si spomen.....Honda, Honda....
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: výměna oleje
hmmm Honda CRX VTEC nebo Toyota Cellica GT Four....To byly káry.
Re: výměna oleje
Koupil jsem megana II. 1,6 r.v.2006.Poslední dvě výměny oleje byla polosynt. 10/40W. Má cenu se vrátit na 5/40W?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 28 hostů