VÝMĚNA OLEJE

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » úte zář 28, 2010 17:48

Filtr pevných částic - FAP. Je zařízení na části výfuku, které pohlcuje saze produkované vznětovým motorem. Při určitém zanesení filtru se zvedne dávka paliva, aby se filtr zahřál na vysokou teplotu a došlo ke spálení sazí.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
jezistor
Starting member
Příspěvky: 56
Registrován: pát zář 04, 2009 14:09
Bydliště: Pce
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jezistor » úte zář 28, 2010 17:55

tak neco jsem se tedy dozvedel

Hlavní přínosem generace dieselových motorů se systémem přímého vstřikování, je snížení emisí oxidu uhličitého CO2 o 20% v porovnání s klasickými atmosférickými dieselovými motory s nepřímým vstřikováním, ale také snížení emisí oxidů dusíku (-40%), uhlovodíků (-50%) a pevných částic (-60%). S filtrem FAP jsou emise nespálených pevných částic obsažených ve výfukových plynech dieselových motorů (černý kouř) sníženy až na hranici měřitelnosti. Jak FAP funguje?

Fáze 1 : filtrace
V této fázi dochází k zachycení pevných částic sazí v uhlíkovém filtru s porézní strukturou.

Fáze 2: odstranění pevných částic
Odstranění zachycených částic sazí probíhá ve fázi regenerace. Tato pravidelná operace (probíhá po několika stech ujetých kilometrech) je automatická a pro řidiče neznatelná. Dochází během ní ke spálení nashromážděných částic při velmi vysoké teplotě.

K regeneraci filtru dochází díky několika návazným akcím:
- systém Common Rail provede post-vstřik paliva potřebý ke zvýšení teploty výfukových plynů, která se blíží teplotě spalování částic sazí.
- aditivum, které je automaticky přidáno do palivové nádrže umožňuje snížit teplotu potřebnou ke spálení pevných částic sazí na 450° C. Filtr FAP s aditivní technologií je unikátní řešení, které umožňuje vozům značky Peugeot spolehlivě odstranit všechny zachycené nespálené částice.

Interval výměny filtru se prodloužil z 80 000 km na 120 000 km a díky neustálé optimalizaci filtru a aditiva je dnes dokonce než 180 000 km. :)
jezi
__________
Megane II kombajn 1.9 dCi - 96 kW
5.2 l / 100 km

Uživatelský avatar
jezistor
Starting member
Příspěvky: 56
Registrován: pát zář 04, 2009 14:09
Bydliště: Pce
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jezistor » úte zář 28, 2010 17:58

Zefek píše:Filtr pevných částic - FAP. Je zařízení na části výfuku, které pohlcuje saze produkované vznětovým motorem. Při určitém zanesení filtru se zvedne dávka paliva, aby se filtr zahřál na vysokou teplotu a došlo ke spálení sazí.
Jednou se mi na palubaku objevila hlaska,ze potrebuji regenerovat spalinovy filtr,takze pocitam,ze ho tam tedy mam...to by tedy znamenalo,ze muzu v klidu nalit 5W30,kdyz sam vyrobce ELF rika,ze 5W40 se pouziva do kar bez FAP

Myslim,ze mam jasno

Elf Solaris DPF 5W-30
je vysoce výkonný motorový olej nejnovější generace vyrobený moderní syntetickou ELF technologií, doporučený zejména pro motory nejnovějších osobních a lehkých užitkových vozidel vybavených přídavnými systémy ( částicovými filtry ), jež podporují snížení emisních limitů ( EURO IV ).
Elf SOLARIS DPF 5W-30 je motorový olej zejména doporučený do motorů, jež splňují emisní limity EURO IV. Speciálně doporučený do vozidel Renault vybavených částicovým filtrem.

Elf SOLARIS DPF 5W-30 je motorový olej určený pro všechny typy jízdy včetně provozu vozidla při max. výkonu a vysokých rychlostech. Díky nízkému obsahu chemických komponent (síra, fosfor, popel) tento motorový olej optimalizuje činnost přídavných systémů a velmi účinně podporuje snížení znečišťujících emisí (low saps olej). Velmi vysoká oxidační stabilita oleje SOLARIS DPF 5W-30 zajišťuje vynikající životnost spalovacího motoru. Moderní aditivace oleje zajišťuje výbornou protioděrovou ochranu, maximální čistotu motoru a velmi dobré detergentní a dispersantní vlastnosti. Díky optimálně zvolenému viskozitnímu rozsahu velmi účinně podporuje snížení spotřeby paliva.



ACEA 2004 - C4, výkonnová úroveň C3, API SM / CF (výkonnová úroveň), RENAULT RN0720 - Dieselové motory s částicovými filtry (kromě 2.2 dCi)

Souhlas? :)
jezi
__________
Megane II kombajn 1.9 dCi - 96 kW
5.2 l / 100 km

Comby
Junior member
Příspěvky: 128
Registrován: stř říj 28, 2009 15:24
Bydliště: Rača

Příspěvek od Comby » úte říj 05, 2010 07:33

Ja mám tiež FAP, a od novosti dávam Solaris DPF 5W-30. V servisnej knižke mám výslovne uvedené, že pre motory 1,9 dCi s FAP treba dávať olej ACEA C4 a vymieňať každých 15.000 km alebo raz za rok.
Mégane II GrandTour, 2006, 1,9 dCi, 96 kW

Uživatelský avatar
jezistor
Starting member
Příspěvky: 56
Registrován: pát zář 04, 2009 14:09
Bydliště: Pce
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jezistor » stř říj 06, 2010 12:44

Diky za dalsi potvrzeni Comby

Ja tady mam pisemne potvrzeni od dealera:
koukal jsem se podle VIN a máte pravdu, zřejmě se jedná o dovezený vůz, 1,9 Dci, proběh 15 000 km, vzhledem k FAP filtru nutno dát olej ELF SOLARIS DPF 5W30.

cena za použití oleje ELF 3190,-

Takze pozor na FAP :wink:
jezi
__________
Megane II kombajn 1.9 dCi - 96 kW
5.2 l / 100 km

trabi
Advanced member
Příspěvky: 307
Registrován: ned led 03, 2010 11:17
Bydliště: Trenčín SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trabi » pát říj 22, 2010 08:57

neviem ci som zle hladal ale nenasiel somtak to dam sem .na M I. ked som chcel skontrolovat olej na palubke tak som po otocení kľúčika stlacil gombík na nulovanie tacho a objavilo sa mi tam 6x o ze je vsetko ok .u M II to nejde :roll: no teda ide ale az po nastartovaní a ukaze mi 6 stupajúcich stlpcekou ,akoze je to OK.
da sa to aj bez nastartovania motoru ?? skusal som rozne kombinacie a nic alebo to ma nejaku pamät a ukaze to aj po nastartovní spravne ????

trosku ma to stve lebo mam zgeneralkovaný motor a odjazdene 1000km tak to trochu sledujem ci je vsetko OK a nie len olej
Renault Megane II GT 1.9dCi 88kW ,r.2005
[color=red:58ac6b1743]ex Renault Mégane Break 1.9dTi 72kW ,r.2000[/color]
[color=orange:58ac6b1743]ex Trabant 601 deluxe r.1989[/color]
http://forum.meganeklub.sk/viewtopic.php?t=3002

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pát říj 22, 2010 10:08

Zrejme myslis kontrolu hladiny oleja ze? Tie stlpceky....ci idu vyvolat aj bez startu? Asi nie, jedine skusit nezastrcit kartu a tak nastartovat - co je obdoba polohy 1 u bezneho kluca, kedy sa odblokuje zamok volantu a zopne elektrika palubky....mozno to ukaze aj tu hladinu oleja, resp. vypise hlasku "Oil level OK" , a vtedy treba stlacit packu na budikoch, aby sa zobrazili palicky hladiny oleja. Inak to proste nejde :( Uz tu mal niekto taky dotaz, ci by bolo mozne aby videl palicky hladiny oleja stale, a bez prepnutia tyckou na budiku....ale neda sa to
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

trabi
Advanced member
Příspěvky: 307
Registrován: ned led 03, 2010 11:17
Bydliště: Trenčín SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trabi » pát říj 22, 2010 10:30

jj to ! kartu nezasuvam nikdy :lol:
ale k veci. ked stlacim START bez pouzitia brzdy,spojky naskočí vsetko ale na displeji pise "press brake or Start" ci ako to píse :roll: skratka stlac brzdu a gombík Start nic ine nevypíse ani ked stlačím ten čudlík na palubke .
OIL OK vypíše až keď motor naskočí
Renault Megane II GT 1.9dCi 88kW ,r.2005
[color=red:58ac6b1743]ex Renault Mégane Break 1.9dTi 72kW ,r.2000[/color]
[color=orange:58ac6b1743]ex Trabant 601 deluxe r.1989[/color]
http://forum.meganeklub.sk/viewtopic.php?t=3002

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pát říj 22, 2010 10:37

No tak je to jasne - jedine po starte motora :( A asi je to aj logicke - lebo napr. benziny nemaju cidlo hladiny oleja, ale iba cidlo tlaku oleja. A zrejme az pri nabehnutom motore je dany tlak oleja, podla ktoreho to RJ omeria a vyhodnoti "poctom paliciek"
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

trabi
Advanced member
Příspěvky: 307
Registrován: ned led 03, 2010 11:17
Bydliště: Trenčín SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trabi » pát říj 22, 2010 10:42

takže rovina + stará klasická mierka a handrička :)
Renault Megane II GT 1.9dCi 88kW ,r.2005
[color=red:58ac6b1743]ex Renault Mégane Break 1.9dTi 72kW ,r.2000[/color]
[color=orange:58ac6b1743]ex Trabant 601 deluxe r.1989[/color]
http://forum.meganeklub.sk/viewtopic.php?t=3002

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pát říj 22, 2010 10:45

Neni nad klasiku :wink: A este sa pritom dobre zasssssr....... !!! :D :D :D
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

trabi
Advanced member
Příspěvky: 307
Registrován: ned led 03, 2010 11:17
Bydliště: Trenčín SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trabi » pát říj 22, 2010 14:04

tak to neeeee :wink:
Renault Megane II GT 1.9dCi 88kW ,r.2005
[color=red:58ac6b1743]ex Renault Mégane Break 1.9dTi 72kW ,r.2000[/color]
[color=orange:58ac6b1743]ex Trabant 601 deluxe r.1989[/color]
http://forum.meganeklub.sk/viewtopic.php?t=3002

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » čtv říj 28, 2010 18:08

Dneska jsem vyměnil olej. Dal jsem 10W-40. Dáváme to do každých aut, co jsou doma. Pro starší motor je to lepší. Povolil jsem i šroub na převodovce. Olej čistý, průhledný, mazlavý a bez špon. Vypuštěné množství jsem pak dolil. Měnil jsem i filtr. Co je zajímavé, tak na Mégane I 1.9dCi je stejný olejový filtr jako na Mégane II 1.6 16V. Ještě jsem vazelínou namazal ložisko na poloose.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

tCO_
Junior member
Příspěvky: 217
Registrován: úte lis 09, 2010 06:35
Bydliště: Opava

Příspěvek od tCO_ » pon pro 13, 2010 13:07

Rado77 píše:Neni nad klasiku :wink: A este sa pritom dobre zasssssr....... !!! :D :D :D
U Megoše to ještě jde lehce! Měrka je dobře viditelná na víku motoru, tzn. ani se nezašpiníte, ale zkuste si to u Clia II 1.4i kde je měrka zepředu dole skoro pod úrovni ventilátoru chladiče, navíc je kratší než tužka :D
Zefek píše:Dneska jsem vyměnil olej. Dal jsem 10W-40. Dáváme to do každých aut, co jsou doma. Pro starší motor je to lepší. Povolil jsem i šroub na převodovce. Olej čistý, průhledný, mazlavý a bez špon. Vypuštěné množství jsem pak dolil. Měnil jsem i filtr. Co je zajímavé, tak na Mégane I 1.9dCi je stejný olejový filtr jako na Mégane II 1.6 16V. Ještě jsem vazelínou namazal ložisko na poloose.
Ano je to dobré a navíc jsou pěkně malé ty filtry. Ne jako na mém starém Peugeotku kde vlezl skoro litr oleje jen do filtru :D

Uživatelský avatar
izi
Advanced member
Příspěvky: 431
Registrován: ned srp 05, 2007 23:44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od izi » pon pro 13, 2010 17:56

najlepsie je porziet priamo v motore, ja som nedavno pozeral kolko mam oleja a bolo tam tak dve ciarky nad minimum a auto furt pisalo ok. tak som tam ale pol litra dolial...
Megane II sedan SportWay 1.5 dCi 74 kW - 100 koní, 5st. 2005 R16 205/55 cca do 5l/100km
Modus Initiale Paris 1.6 16V 82 kW - 110 koní, 4st. automat 2006 R16 185/55 cca do 8,5l/100km
Laguna II GrandTour Dynamique 1.9 dCi 88 kW - 120 koní, 6st. 2006 R18 225/40 cca do 7l/100km Predané
Espace IV Techrun 2.0 dCi 127 kW - 173 koní, 6st. automat 2009 R18 245/45 cca do 9l/100km
Renault Laguna III GrandTour GT 2.0 dCi 131 kW - 180 koní, 6st. 2008 R18 225/45 Predané

Spolu takové 683 konové stádo :D

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » úte pro 28, 2010 02:51

Máte někdo zkušenost, že je po výměně oleje za 10W-40 motor takový hlučnější a míň kultivovanější? Nebo se mi to jen zdá? :)
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » úte pro 28, 2010 09:16

Ano, novy olej ma trochu "iny zvuk" :)
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Grandtour
Junior member
Příspěvky: 126
Registrován: ned črc 12, 2009 13:41
Bydliště: Košice

Re: výměna oleje

Příspěvek od Grandtour » úte led 18, 2011 00:25

cez vikend som menil olej v prevodovke ...

celkom "sranda" ale podarilo sa ...

6 mm hadicka pomohla vyrazne ....

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: výměna oleje

Příspěvek od Rado77 » úte led 18, 2011 08:46

To urcite :wink: Kedysi som sa snazil ho tam natlacit cez lievik a uzku hadicku, a ani za svet to tam neslo :(
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: výměna oleje

Příspěvek od Kuno » úte led 18, 2011 20:03

dnes jsem měnil olej. Měl jsem tam Shell Helix ultra 5W-30 ABL. Né že bych ho tam dával cíleně ale prostě jsem "dobře" koupil. :D
Nalil jsem o několik tříd horší Castrol 10W 40 a jsem si téměř jist,že motor má úplně stejný zvuk. :D

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: výměna oleje

Příspěvek od Rado77 » úte led 18, 2011 20:15

OK, s tym zvukom uznavam :D Po vymene oleja sa totizto vzdy sustredim na zvuk motora, zatiahnem okna a vypnem radio, a mozno prave preto sa mi zda ze zvuk je trochu iny :D
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: výměna oleje

Příspěvek od Kuno » úte led 18, 2011 20:34

Rado77 píše:OK, s tym zvukom uznavam :D Po vymene oleja sa totizto vzdy sustredim na zvuk motora, zatiahnem okna a vypnem radio, a mozno prave preto sa mi zda ze zvuk je trochu iny :D
No Rado,možná to tak máš,já tvé info nerozporuji. :D
U mě je to ale furt stejné.

P.S. začínám se těšit na jaro až dám zas letní kola.
aaaaa...nějak mě přechází averze vůči tomu autu.
Asi to bude tím,že jsem mu dnes věnoval celou pracovní dobu a všechno šlo jak po másle. :D

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: výměna oleje

Příspěvek od Rado77 » úte led 18, 2011 23:15

Kuno - nepodlahni tomu! :D Len si spomen.....Honda, Honda.... :D
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Re: výměna oleje

Příspěvek od Kuno » stř led 19, 2011 00:01

hmmm Honda CRX VTEC nebo Toyota Cellica GT Four....To byly káry. :wink:

oldas
Starting member
Příspěvky: 26
Registrován: pon led 04, 2010 20:48

Re: výměna oleje

Příspěvek od oldas » ned led 30, 2011 20:03

Koupil jsem megana II. 1,6 r.v.2006.Poslední dvě výměny oleje byla polosynt. 10/40W. Má cenu se vrátit na 5/40W?

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 24 hostů