CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Moderátor: Moderators General
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
chalani cely net prekukany a nic som nikde nenasiel iba v renaulte......
rado takto to vyzera takze co mas tam ten obrazok nevim nevim : D....
megan coupe 2,0 150 Ps
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
skus este zavolat do autobenex.sk a faro.sk
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Presne presne. Podla mna bude k dispozicii aj konkretna cievka....na fotke tu listu nevidno zospodu moc, ci je kazda cievka chytena srobikmi alebo nacvaknuta, alebo treba najprv obal oddeklovat ci ako... A mozno budu vediet chalani v MeganeI sekcii....
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
no to je jeden kus to sa neda ta cievka z toho vysrobovat myslim...uz som to mal davno rozobrate ale to je tusim zaliate...aj v renolte hovorili ze to je len cely kus ........
megan coupe 2,0 150 Ps
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Ty kokso.....tak preto taka cena... Ale teraz pozeram, ze vlastne tie 4 gumene rurky to nie su cievky samotne - to je len obycajna trubica s pruzinou. Cievky bdu prave tie 2 vycnelky v liste....a tie zrejme budu vymenitelne, a aj by to zodpovedalo tomu co ponuka autokelly...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Tohle jsem ani ve schématech nenašel, takže kdo ví. Co mě mate je těch šest kontaktů na obrázku od Rada. Buď jsem našel zapojení dvou cívek (každá na dva válce) a nebo čtyř cívek, ale s jiným počtem drátů. Kdybychom věděli vnitřní zapojení, možná by se to dalo nějak upravit. Cívka nemusí držet bůh ví jak hodně, takže by se dal vyrobit nějaký držák, jen by se to muselo zatěsnit kvůli vodě.
Co je zajímavé, tak motor K4M 700 (zřejmě 1.6 a předchůdce K4M760) má stejné zapojení (sériové) páru cívek.
Co je zajímavé, tak motor K4M 700 (zřejmě 1.6 a předchůdce K4M760) má stejné zapojení (sériové) páru cívek.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
ja to zajtra cele otvorim a nafotim komplet cele a detaili.......
no ved rozmyslam ze ci by sa to nedalo napriklad ako ma 1,6 prerobit kupit dve cievky normalne svieckove kable.....a neaky drzak na cievky a hotovo by sa hore popripade do krytu urobili dieri na kable aby to bolo tesne vlhkost voda atd.....len ci sa to da ci to je mozne ....ci tam neny neaky iny odpor alebo ja neviem co....ved ja sa tomu moc nerozumiem iba hladam lacnejsiu a dobru variantu ...tak hosi ocakavam neake riesenie : D
lebo ked kupim ten panel za 260 e co je dost podla mna a bude treba este aj tu gumu za 80 tak ma slahne o zem...
no ved rozmyslam ze ci by sa to nedalo napriklad ako ma 1,6 prerobit kupit dve cievky normalne svieckove kable.....a neaky drzak na cievky a hotovo by sa hore popripade do krytu urobili dieri na kable aby to bolo tesne vlhkost voda atd.....len ci sa to da ci to je mozne ....ci tam neny neaky iny odpor alebo ja neviem co....ved ja sa tomu moc nerozumiem iba hladam lacnejsiu a dobru variantu ...tak hosi ocakavam neake riesenie : D
lebo ked kupim ten panel za 260 e co je dost podla mna a bude treba este aj tu gumu za 80 tak ma slahne o zem...
megan coupe 2,0 150 Ps
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Zefek: Myslím,že je to 4krát ref. signál,jednou kostra a jednou náhradní režim.
Trošku jsem v práci studoval manualy GM a to seriové zapojení je u dvojcívek,jinak paralerně.
Trošku jsem v práci studoval manualy GM a to seriové zapojení je u dvojcívek,jinak paralerně.
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Tygrík: mám podobnou lištu z oplu Zafira,nefachá tam jedna cívka,tak pokud by ti to pomohlo a překopal bys to,rád Ti ji věnuji ale musel by sis přijet do Zlína.
Nebo to celé předělej na dvě dvojcívky s kabelama. To by asi bylo nejlevnější řešení.
Nebo to celé předělej na dvě dvojcívky s kabelama. To by asi bylo nejlevnější řešení.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Kuno: To trošku nechápu, jak u dvojcívek? Že na čtyři válce jsou dvě cívky (jedna na dva válce)?
To zapojení té cívky je v podstatě dáno konkrétním návrhem. Jsou sice nějaké best practices, ale sám vím, jak to chodí (hlavně v mém oboru). Řekl bych, že u té společné cívky to bude tak, že každá cívka bude zapojena samostatně - 4 kontakty, 5. kontakt bude 12V, nebo kostra a 6.? Co je náhradní režim?
To zapojení té cívky je v podstatě dáno konkrétním návrhem. Jsou sice nějaké best practices, ale sám vím, jak to chodí (hlavně v mém oboru). Řekl bych, že u té společné cívky to bude tak, že každá cívka bude zapojena samostatně - 4 kontakty, 5. kontakt bude 12V, nebo kostra a 6.? Co je náhradní režim?
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Kuno píše:Tygrík: mám podobnou lištu z oplu Zafira,nefachá tam jedna cívka,tak pokud by ti to pomohlo a překopal bys to,rád Ti ji věnuji ale musel by sis přijet do Zlína.
Nebo to celé předělej na dvě dvojcívky s kabelama. To by asi bylo nejlevnější řešení.
myslis ze ked kupim dve cievky z 1,6 a kable to normalne napojim a bude ta fachcit v pohode???..neny tam neaky rozdiel ...nezalezi od vykonu motora ??
megan coupe 2,0 150 Ps
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Tygik: já měl na mysli abys koupil dvě cívky třeba z Fiatu (jejich obrázek postoval někde nahoře tuším RADO) a zapojil si je,pokud to co potřebuješ je hodně drahé nebo nejde sehnat.
Chce to ale poradit se s elektrikářem,který s tím má už zkušenost.
Chce to ale poradit se s elektrikářem,který s tím má už zkušenost.
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Kuno píše:Tygik: já měl na mysli abys koupil dvě cívky třeba z Fiatu (jejich obrázek postoval někde nahoře tuším RADO) a zapojil si je,pokud to co potřebuješ je hodně drahé nebo nejde sehnat.
Chce to ale poradit se s elektrikářem,který s tím má už zkušenost.
ok popytam sa na to neakeho elektrikara ...
megan coupe 2,0 150 Ps
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Pod pojmem dvojcívka myslím zrovna třeba ty fiatácké,podobné užívá i ford...Zefek píše:Kuno: To trošku nechápu, jak u dvojcívek? Že na čtyři válce jsou dvě cívky (jedna na dva válce)?
To zapojení té cívky je v podstatě dáno konkrétním návrhem. Jsou sice nějaké best practices, ale sám vím, jak to chodí (hlavně v mém oboru). Řekl bych, že u té společné cívky to bude tak, že každá cívka bude zapojena samostatně - 4 kontakty, 5. kontakt bude 12V, nebo kostra a 6.? Co je náhradní režim?
náhradní režim je provoz v nouzovém režimu bez korekce předstihu.
Ve vašem případě máte 4 cívky dvě pálí vždy sice současně ale ta co je v taktu výfuk slouží jen jako obrácený kondenzátor (jiskra se tvoří na svíčce obráceně)......fuj ta teorie je odporná. z toho soudím,že i referenční signály musí být pro každou cívku (válec) extra.
Jak jinak by cívky "věděly" zda je ten "jejich" válec v expanzi nebo výfuku?
Chtělo by to nějakou disputaci na toto i jiná temata třeba na nějakém srazu značky. Na foru se mi to blbě řeší.
Pokud bych nedostal po čuni hned jak bych přijel od skalních Renautáků.
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Teoreticky z cidla vacky by RJ mohla vediet, ktory valec je aktualne v HU a teda na ktoru cievku vypalit nie? Taktiez u systemu bez VVT by stacilo info cidla HU na zotrvacniku...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
ano tak to může být ale tím pádem musí mít každá cívka SVŮJ signál a ne společný pro dvě. To se snažím vysvětlitRado77 píše:Teoreticky z cidla vacky by RJ mohla vediet, ktory valec je aktualne v HU a teda na ktoru cievku vypalit nie? Taktiez u systemu bez VVT by stacilo info cidla HU na zotrvacniku...
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Jasne, kazda by musela mat vlastny kablik....inak som si logicky povodne myslel, ze to tak aj je Vychadzal som z beznej stvor-cievky, kde sa supy proste rozdeluju do 4 vystupov a hotofka
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Chtělo by to nějaký materiál k tomu. Mám za sebou elektroprůmyslovku, sice se zaměřením na programování a vysokou na vývoj software, ale z elektroniky jsem taky něco pochytil
Já jsem si myslel, že je cívka induktor, kde na primár přivedu +12V a kostru, v sekundáru se naindukuje velmi vysoké napětí, které umožní zpolarizovat vzduch mezi elektrodami svíčky a usměrněný tok elektronů (elektrický proud) má volnou cestu a dojde k přeskoku. Stejně jako probíhá polarizace před výbojem blesku.
Nevím, co znamená ten referenční signál, v elektronice se používá třeba referenční napětí, které slouží pro porovnání, jestli třeba výstupní napětí zdroje je vyšší, nebo nižší a upravuje se to na základě toho referenčního. Ale Renaulti mají na setrváku značky a podle toho to pálí, u dnešních motorů do toho bude určitě vložená korekce podle čidla klepání a kdo ví, podle čeho ještě. Co jsem se díval na dokumentaci motoru F3N (montoval se od roku 86 jako stříkačka se zapalováním skrz rozdělovač na vačce), tak na setrváku byly krom značek horních úvratí po 180° taky další značky, ale u si nepamatuju přesně pro co to bylo, musel bych se podívat.
Podle mě cívka nemusí vědět, jestli je její válec v expanzi, nebo ve výfuku. Jsou vlastně dvě možnosti, jak řídit jiskru.
1) Generátor pulzů je na vačce
2) Generátor pulzů je na klice
Pokud je generátor pulzů na vačce, tak se dá řídit samostatně každá cívka, protože otočením kliky o 180° se vačka otočí jen o 90°. Takže zatímco se klika otočí o 720°, aby se vystřídali všechny válce ve všech dobách, vačka se otočí jen o 360° a každý válec pálí po 90° na vačce.
U generátoru pulzů na klice je to horší, protože otočením o 180° se vždycky vystřídá dvojice válců. Jestliže v 0° byli v HU válec 1 a 4, tak po otočení o 180° se do HU dostanou válce 2 a 3. Ale jak jednotka sakra pozná, který válec z páru v HU má zrovna pálit, když jeden dokončil expanzi a druhý výfuk?
To zapojení do série taky chápu. Jednak se nemusí řešit takové proudové zatížení, kdy při sériovém zapojení teče cívkama 12A, při paralelním by teklo 24A. Další věcí by byl nějaký přechodový odpor například na kontaktu jednotky, konektoru, ... kde by se pro jednu cívku razantně zvedl odpor a mohlo by dojít až ke zničení jednotky. A taky by pak mohl jeden válec pálit míň, vlivem toho parazitního odporu, nebo mimo určenou dobu. Takhle vlastně ovládají dvě cívky najednou a je docela elegantní a jednoduché. V podstatě se jen na kostru střídavě připojuje jedna a druhá větev po 180° na klice.
U cívky, která je na dva válce to bude hodně podobné, akorát bych řekl, že tam budou dva sekundáry - pro každý válec jeden. A funguje to zase podobně jako předchozí případ - střídavě se na kostru připojuje jedna a druhá cívka po 180° na klice.
Aspoň tak to vidím já ze svého pohledu. Nechci na tom hledat nic složitého, protože jak se říká, v jednoduchosti je krása
Já jsem si myslel, že je cívka induktor, kde na primár přivedu +12V a kostru, v sekundáru se naindukuje velmi vysoké napětí, které umožní zpolarizovat vzduch mezi elektrodami svíčky a usměrněný tok elektronů (elektrický proud) má volnou cestu a dojde k přeskoku. Stejně jako probíhá polarizace před výbojem blesku.
Nevím, co znamená ten referenční signál, v elektronice se používá třeba referenční napětí, které slouží pro porovnání, jestli třeba výstupní napětí zdroje je vyšší, nebo nižší a upravuje se to na základě toho referenčního. Ale Renaulti mají na setrváku značky a podle toho to pálí, u dnešních motorů do toho bude určitě vložená korekce podle čidla klepání a kdo ví, podle čeho ještě. Co jsem se díval na dokumentaci motoru F3N (montoval se od roku 86 jako stříkačka se zapalováním skrz rozdělovač na vačce), tak na setrváku byly krom značek horních úvratí po 180° taky další značky, ale u si nepamatuju přesně pro co to bylo, musel bych se podívat.
Podle mě cívka nemusí vědět, jestli je její válec v expanzi, nebo ve výfuku. Jsou vlastně dvě možnosti, jak řídit jiskru.
1) Generátor pulzů je na vačce
2) Generátor pulzů je na klice
Pokud je generátor pulzů na vačce, tak se dá řídit samostatně každá cívka, protože otočením kliky o 180° se vačka otočí jen o 90°. Takže zatímco se klika otočí o 720°, aby se vystřídali všechny válce ve všech dobách, vačka se otočí jen o 360° a každý válec pálí po 90° na vačce.
U generátoru pulzů na klice je to horší, protože otočením o 180° se vždycky vystřídá dvojice válců. Jestliže v 0° byli v HU válec 1 a 4, tak po otočení o 180° se do HU dostanou válce 2 a 3. Ale jak jednotka sakra pozná, který válec z páru v HU má zrovna pálit, když jeden dokončil expanzi a druhý výfuk?
To zapojení do série taky chápu. Jednak se nemusí řešit takové proudové zatížení, kdy při sériovém zapojení teče cívkama 12A, při paralelním by teklo 24A. Další věcí by byl nějaký přechodový odpor například na kontaktu jednotky, konektoru, ... kde by se pro jednu cívku razantně zvedl odpor a mohlo by dojít až ke zničení jednotky. A taky by pak mohl jeden válec pálit míň, vlivem toho parazitního odporu, nebo mimo určenou dobu. Takhle vlastně ovládají dvě cívky najednou a je docela elegantní a jednoduché. V podstatě se jen na kostru střídavě připojuje jedna a druhá větev po 180° na klice.
U cívky, která je na dva válce to bude hodně podobné, akorát bych řekl, že tam budou dva sekundáry - pro každý válec jeden. A funguje to zase podobně jako předchozí případ - střídavě se na kostru připojuje jedna a druhá cívka po 180° na klice.
Aspoň tak to vidím já ze svého pohledu. Nechci na tom hledat nic složitého, protože jak se říká, v jednoduchosti je krása
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Tak např:....Jednotka přijímá referenční signál....takové definice se používají při popisu činnosti třeba v manualech...hodnota napětí se uvádí dodatečně.
No ale přece se nebudeme tahat za slovíčka,že?
myslím,že debata o tomto se zde dále písemně vést nedá.
který ze "společných" válců je ve fázi expanze,to jednotka vědět musí vzhledem k tvoření "hluché" jiskry na tom párovém. Tím jsem si jist.
Jak to zjistí, by mohl třeba vědět nějaký programátor.
Já jsem spíše praktik.
No ale přece se nebudeme tahat za slovíčka,že?
myslím,že debata o tomto se zde dále písemně vést nedá.
který ze "společných" válců je ve fázi expanze,to jednotka vědět musí vzhledem k tvoření "hluché" jiskry na tom párovém. Tím jsem si jist.
Jak to zjistí, by mohl třeba vědět nějaký programátor.
Já jsem spíše praktik.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Chtělo by to hlavně nějaký komplexní materiál, třeba nějaké skripta, mohl bych se podívat v univerzitní knihovně
Elektronické zapalování se ještě liší tím, že vůbec nepotřebuje kondenzátor, protože pro řízení cívek se využívá polovodičových prvků, zřejmě vykonových tranzistorů, nebo tyristorů. Takže není místo pro vznik jiskření jako na mechanickém zapalování, kde je mechanický spínač, kterým se ovládá jiska přesně ve stanovený okamžik - jeho rozepnutí způsobí přeskok jiskry. Ale energie naindukovaná v cívce způsobí, že při rozpojování tohoto spínače (není to hned, ale postupně ve velmi krátkém čase), dochází k vytažení energie z cívky a přeskoku jiskry mezi kontakty toho spínače. Proto se použije kondenzátor, který způsobí, že nejdříve místo napětí poroste proud a teprve v době odtažení (odtrh) spínače i napětí a dojde k přeskoku jiskry na svíčce. A je dost možné, že právě u mechanického zapalování je druhá cívka použita jako kondenzátor.
Jen technická: Na kondenzátoru předbíhá proud napětí, v cívce jako v dívce, nejdříve napětí, poté proud.
Tohle všechno u elektronického zapalování odpadá, jiskra může přeskočit jedině na elektrodách svíčky.
Viz. třeba tento jednoduchý článek:
http://www.jb-elektronik.cz/diagnostika ... motoru.php
A z praxe: Programy pro jednotky se píšou v podstatě na koleně, nehledí se na chyby a veškeré věci se řeší pokud možno co nejjednodušeji s co nejmenším množstvím snímačů - důvodem je hlavně cena. Sice jsem nikdy pro auto nic nepsal, ale nemyslím, že by se programátoři babrali s nějaký rozpoznáním válce v době expanze. Prostě to hodíme na obou a dál se s tím nebudem babrat a vyřešíme blikání blinkrů
A měl bych se jít učit angličtinu, místo tlachání na fóru a taky se najíst
A ještě mě napadlo, jak jsi psal s tím srazem. Chtělo by to fakt hluboce nastudovat problematiku zapalování a pak na srazu udělat třeba lehce odbornou přednášku. Třeba by se to ujalo a další sraz by se zase dalo jiné téma ...
Elektronické zapalování se ještě liší tím, že vůbec nepotřebuje kondenzátor, protože pro řízení cívek se využívá polovodičových prvků, zřejmě vykonových tranzistorů, nebo tyristorů. Takže není místo pro vznik jiskření jako na mechanickém zapalování, kde je mechanický spínač, kterým se ovládá jiska přesně ve stanovený okamžik - jeho rozepnutí způsobí přeskok jiskry. Ale energie naindukovaná v cívce způsobí, že při rozpojování tohoto spínače (není to hned, ale postupně ve velmi krátkém čase), dochází k vytažení energie z cívky a přeskoku jiskry mezi kontakty toho spínače. Proto se použije kondenzátor, který způsobí, že nejdříve místo napětí poroste proud a teprve v době odtažení (odtrh) spínače i napětí a dojde k přeskoku jiskry na svíčce. A je dost možné, že právě u mechanického zapalování je druhá cívka použita jako kondenzátor.
Jen technická: Na kondenzátoru předbíhá proud napětí, v cívce jako v dívce, nejdříve napětí, poté proud.
Tohle všechno u elektronického zapalování odpadá, jiskra může přeskočit jedině na elektrodách svíčky.
Viz. třeba tento jednoduchý článek:
http://www.jb-elektronik.cz/diagnostika ... motoru.php
A z praxe: Programy pro jednotky se píšou v podstatě na koleně, nehledí se na chyby a veškeré věci se řeší pokud možno co nejjednodušeji s co nejmenším množstvím snímačů - důvodem je hlavně cena. Sice jsem nikdy pro auto nic nepsal, ale nemyslím, že by se programátoři babrali s nějaký rozpoznáním válce v době expanze. Prostě to hodíme na obou a dál se s tím nebudem babrat a vyřešíme blikání blinkrů
A měl bych se jít učit angličtinu, místo tlachání na fóru a taky se najíst
A ještě mě napadlo, jak jsi psal s tím srazem. Chtělo by to fakt hluboce nastudovat problematiku zapalování a pak na srazu udělat třeba lehce odbornou přednášku. Třeba by se to ujalo a další sraz by se zase dalo jiné téma ...
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
No ale vacka sacich zrejme ma "vystupky" tak rozmiestnene, ze z "hluchych medzier" signalu RJ presne vie, ktore "sacie ventily = na ktorom valci idu prave hore nie? Nie je to nahodou tak ? Aha, asi nie, lebo iskra myslim nie je casovana spolu s presuvnikom, takze vlastne koncim
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Zefek: myslím,že toto tema řešit veřejně na srazu by pro ostatní nebylo nic zajímavého.
Jistě by ale přivítali způsob nebo radu jak eliminovat časté poruchy cívek-a to je myslím tema,co bychom tu měli řešit.
A...hlavně mi nikdo nepište,že měnit nějakou tu cívku co 10-30 tis.Km je normální,běžné nebo finančně únosné.
Myslím,že jako elektrotechnik bys mohl třeba zkusit přeměřit hodnoty,které jdou do cívky,pak samotnou cívku,propočítat,odhadnout její zatížení v různých režimech provozu a zhodnotit,zda použitý materiál,součástky,průměry vodičů....atd jsou opravdu dostatečně dimenzované na to aby cívky vydržely bezporuchový provoz při užívání.
Jinak si selským rozumem nedokážu vysvětlit jejich poruchovost.
Pokud jsem se v předposlední větě nějak blbě vyjádřil,je to tím,že jsem "elektricky negramotný" ale ty jistě budeš vědět,co jsem měl na mysli.
Jistě by ale přivítali způsob nebo radu jak eliminovat časté poruchy cívek-a to je myslím tema,co bychom tu měli řešit.
A...hlavně mi nikdo nepište,že měnit nějakou tu cívku co 10-30 tis.Km je normální,běžné nebo finančně únosné.
Myslím,že jako elektrotechnik bys mohl třeba zkusit přeměřit hodnoty,které jdou do cívky,pak samotnou cívku,propočítat,odhadnout její zatížení v různých režimech provozu a zhodnotit,zda použitý materiál,součástky,průměry vodičů....atd jsou opravdu dostatečně dimenzované na to aby cívky vydržely bezporuchový provoz při užívání.
Jinak si selským rozumem nedokážu vysvětlit jejich poruchovost.
Pokud jsem se v předposlední větě nějak blbě vyjádřil,je to tím,že jsem "elektricky negramotný" ale ty jistě budeš vědět,co jsem měl na mysli.
Naposledy upravil(a) Kuno dne stř led 12, 2011 19:11, celkem upraveno 1 x.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Já mám najeto 10 tisíc od koupě a cívky drží. V cívce toho moc odejít nemůže, buď odejde primár, sekundár a nebo se rozpadne feromagnetické jádro. Tomu třetímu nevěřím a ty pro ty dvě předchozí možnosti bych řekl, že je to způsobeno provozem motoru se svíčkami na hranici přeskoku jiskry.
Jo a dneska jsem se díval na zapojení těch cívek. Fakt jsou do série, ale neodpojoval jsem je, už tak mám s autem dost problémů
Jo a dneska jsem se díval na zapojení těch cívek. Fakt jsou do série, ale neodpojoval jsem je, už tak mám s autem dost problémů
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Takze do serie.....OK Ked som rozobral vadnu cievku, na pohlad vyzerala ze jej nic nie je... Cakal som nieco zhorete alebo tak...a nist
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Ještě mě napadlo, že by cívka mohla odejít skrz mezizávitový zkrat. Změřit se to měří dost těžko, protože i tak bude cívka vykazovat nějaký odpor. Jde jen o to, že jak je cívka navíjená, tak se jednotlivé dráty navíjejí na sebe a musí být lakované, aby se to nechovalo jako vodič. Stačí aby se lakování někde poškodilo a nebude to chodit jak má.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 hostů