CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pát pro 10, 2010 08:48

Ja si to tiez presne pametam....len teraz som si to chcel objasnit aj prakticky, ze co presne sa tam deje. Ja menim sviecky kazde 2 roky a pokoj...mozno az prehnane casto, lebo vytahujem ich vcelku pekne.... A 2 x mi cievka odisla (teda uz zacala vynechavat), aj ked tam boli sviecky nove....No ale s novymi 2 cievkami to zatial drzi vyse roka a pokoj
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

vítěnko
Starting member
Příspěvky: 23
Registrován: ned lis 28, 2010 19:25
Bydliště: severní čechy

Příspěvek od vítěnko » sob pro 11, 2010 20:48

trichopter píše:
Kuno píše:ahoj, zřejmě rozumíš daleko více elektrice jako takové,protože,co je to ten coulomb či co nemám tušení. :oops:
Zato jsem si jist,že při větší vzdálenosti elektrod jiskra přeskočí ale bude SLABŠÍ-tedy tzv."nevýživná" a pod tlakem ve válcích nemusí přeskočit vůbec-pak válec vynechává,což je důvodem k výměně svíčky.
Jinak bychom je přece měnit vůbec nemuseli,pokud by byla schopny pálit i při větším odtrhu,ktrý vzniká právě opalováním elektrod,ne?
Z toho co jsem popsal,lze vyvodit,že proud dodávaný cívkou k přeskoku jiskry je konstantní bez ohledu na velikosti odtrhu svíčky.

Přivítal bych názor odborníka- PRAKTIKUJÍCÍHO autoelektrikáře aby se vyjádřil jak to celé funguje a zdali svíčka má zásadní vliv na životnost cívky zapalování.
Pak rád uznám,že se mýlím.
Ja si myslým že to kedysi niekde zvýrazňoval wc že treba meniť sviečky aby neodchádzali cievky.mohol by trebárs on niečo povedať k tomu.
Určitě na tom něco bude podle mne by se měli svíčky měnit asi tak po25-40 tisících,nebo každé dva roky.Dalo by se říci "jedu na emise vyměním svíčky" :lol:

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » sob pro 11, 2010 20:55

Jednou ročně svíčky vytáhnout, podívat se na jiskřiště, očistit, případně snížit rozestup elektrod poklepem kladívka a hotovo :)
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Grandtour
Junior member
Příspěvky: 126
Registrován: ned črc 12, 2009 13:41
Bydliště: Košice

Příspěvek od Grandtour » ned pro 12, 2010 20:20

ak vam mozem poradit ...

predtym ako vam uplne odide cievka .... da o sebe vediet ;)

asi takto ..... ak je motor studeny .... a idete cestou s uplne miernym stupanim ... a z tretieho prevodoveho stupna to date do stvrteho napriklad pri rychlosti 60 km/h a otackach tesne nad 2000 .... budete citit ze to auto trosicku šklbe .... ale fakt velmi velmi jemne ..... je to mozno prejav presne toho co tu vyssie opisovali chanali .... a to spolupracu medzi svieckou a cievkou .... najlepsie si je aj poznacit kedy sa dana cievka menila .... a tak budete mat prehlad ktora je kedy zrela na vymenu .... ;)

vesele sviatky ;)

peto 1
Experienced member
Příspěvky: 938
Registrován: sob lis 27, 2010 18:18
Kontaktovat uživatele:

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od peto 1 » ned led 09, 2011 10:26

Mne sa niekedy stáva, že pri rozjazde na jednotke a niekedy ešte aj na dvojke ho trochu ako keby pridusilo, trvá to tak 1-2 sekundy.Robí to len studený, teplý je už OK. Môže toto súvisieť s cievkami, alebo so sviečkami?
RENAULT MEGANE III 1,5 dCi Grandtour
RENAULT MEGANE II 1,4 16v 72 kW Grandtour
Obrázek

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Rado77 » ned led 09, 2011 14:44

No bude to asi tak.....aj ked toto je cosi trochu ine - tu je hlucha diera za studena presne ako pises 1 - 2 sekundy, a to je hodne dlha doba. Bezne ked cievka vynechava je to take okamihove trhnutie. Chalani vravia ze to bude cievka/sviecka problem, ale dodnes o tom nie som presvedceny. Mne to pride ako "diera v plyne", alebo nejaka chyba v tabulke. Myslim ze vzduchom to 100% nebude, iskrou 99% tiez nie, ale ako keby to za studena nacákalo malo paliva.... Fakt ze to trva na 1 a 2-jke cca 1-2 sekundy, takze nejde o vynechanie iskry....to by museli vypadnut vsetky valce na mrte otacok uplne.
Co s tym? Nic. Proste to tak je. Ked to motor spravi, proste uberiem z plynu a radsej sa rozjedem pomalsie. Alebo este viac pridam, pockam tie cca 2 sekundy, a potom to odrazu vystreli. Mozno ide dokonca o nejaku chybu presuvnika.... Neriesim
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

peto 1
Experienced member
Příspěvky: 938
Registrován: sob lis 27, 2010 18:18
Kontaktovat uživatele:

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od peto 1 » ned led 09, 2011 18:59

Rado77 píše:Co s tym? Nic. Proste to tak je. Ked to motor spravi, proste uberiem z plynu a radsej sa rozjedem pomalsie. Alebo este viac pridam, pockam tie cca 2 sekundy, a potom to odrazu vystreli..... Neriesim
Presne tak, neuberiem plyn a zrazu ako keby živoriaci motor ožil, ale dám si poradiť, neriešim :lol: , išlo mi len o to, či to nie náznak nejakej umierajúcej súčiastky.
A ešte jedna vec v tejto téme: Asi 3-krát sa mi stalo, že slabo zohriaty motor (po prejdení pár sto metrov do obchodu) to nechce chitiť a dosť dlho točí, keď preruším štart a skúsim asi po 10s. znovu, tak chytí bez problémov. Štartuje aj pri -17 v pohode, aj zohriaty, je to bežné, že slabo zohriaty má problém?
RENAULT MEGANE III 1,5 dCi Grandtour
RENAULT MEGANE II 1,4 16v 72 kW Grandtour
Obrázek

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Zefek » ned led 09, 2011 19:22

S tím slabě zahřátým motorem mám problém taky. Stačí s tím chvilku jet a pak prostě jen točí a točí, má nějakou snahu a obvykle se po chvilce i roztočí. Občas mu pomůžu plynem.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Zefek » ned led 09, 2011 23:04

Kluci, potřebuju poradit. Podle schématu jsou cívky zapojené takto:
Obrázek
Červená a zelená jsou propojení páru cívek (1-4, 2-3). Žlutá je +12V, je to napájené z jednotky na blatníku (propojovací jednotka) a ukostřované jsou v požadovaném okamžiku jednotkou vstřikování - černá.
Podle tohoto, jak je to nakreslené to vypadá, že jsou cívky zapojené do série - stejně jako žárovky na vánočním stromečku. +12V jde vždycky do jedné z páru a stejně tak ukostření. Ale jakto, že motor běží na tři válce, když se jedna cívka odpojí? Pokud jednu cívku odpojím, pak zákonitě na druhé musí dojít k tomu, že ta přestane pálit taky, protože se ztratí 12V, nebo ukostření z řj. Nebo je to jinak?
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Rado77 » pon led 10, 2011 10:15

A nieje to tak, ako sme kreslili na strane 9 uplne dole v tejto teme?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Zefek » pon led 10, 2011 12:13

Není, sekl jsem se s tím tvrzením, že je to paralelně. Jak jsem měl teď položený noťas na motoru a kontroloval dráty, tak jsem to viděl a hned jsem si říkal, co je to za blbost. Je fakt, že cívky jsem jako jediné neměřil, takže to zhasínání motoru bude asi tím - problém kabeláže.
Jak jsme přemýšleli o tom, že by se tam daly cívky z jiného motoru, tak by to asi ani tak nešlo. Cívka má určitý odpor, při sériovém zapojení se odpory sčítají, takže výsledný odpor je dvakrát větší. U paralelního zapojení zase menší. Takže by to jednotka asi na jistotu poznala, že se něco děje.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Rado77 » pon led 10, 2011 12:22

Aha, takze potom keby bola niektora cievka uplne (trvalo) zla, tak z toho trvalo (alebo aspon suvisle nejaku dobu) zmeneneho odporu potom RJ vie oznamit kontrolkou motora/emisii, ze je chyba v spalovani. Doteraz mi totizto nebolo jasne, ako vie RJ identifikovat, ze je zla cievka. Ale takto by to logicky aj slo. Ale ozaj iba pri uplnom vypadku iskry za urcity cas. Ak sa ten cas prekroci, tak sa kontrolka rozsvieti..... OK.
Takze tuto schemu ktoru si nakreslil teraz, tak ta je platna jo?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Miro_ba » pon led 10, 2011 13:40

to by vysvetlovalo, preco ked odide jedna cievka , po case ide aj druha z paru v zavislosti na case prevadzky so zlou cievkou. Mne ta druha z pary vydrzala asi 100km a sla ....
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Rado77 » pon led 10, 2011 14:19

No jo, ale fakt keby to bolo takto, tak pri vadnej cievke nemoze fungovat ani ta druha... :shock:
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Zefek » pon led 10, 2011 14:22

Pokud by odešlo sekundární vinutí, tak by ta jedna ještě fungovat mohla. Pokud primární, tak ne. Ale proč to jede na tři válce, když jednu z páru odpojím a přeruším tak impulz z řj?
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Miro_ba » pon led 10, 2011 14:26

no ja neviem ako presne to je zapojene, ale auto ide v poho na 3 valce, takze palia 3 cievky. Inak tie cievky budu nieco ine ako zapojene ziarovky par. ci seriovo.
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Zefek » pon led 10, 2011 14:27

Tady je to zachycené přímo z VISU. 1337 je ta jednotka na blatníku, od které jde 12V a nalevo, ten podlouhlý obdélník je jednotka vstřikování.
Obrázek
Naposledy upravil(a) Zefek dne pon led 10, 2011 14:29, celkem upraveno 1 x.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Rado77 » pon led 10, 2011 14:28

A sme si vlastne isti, ze ked odpojim jednu cievku (c.1), tak to ide na tri valce a nie iba na dva? Odpajal vobec niekto 2 cievky sucasne (c.1 a c.4) ? :shock: To by sa musel spravit test, a ked sa odpoji c.1 a c.2, tak by mal motor zhasnut... :?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Miro_ba » pon led 10, 2011 14:34

ja som to testoval a niekde tu aj popisoval co to robilo. Ked odpojis jednu cievku zlu, motor ide, ked druhu raz motor ide a raz nie. Teraz neviem, kedy zhasol, ci ked druha bola odpojena z toho isteho paru alebo z druheho. Dufam som vas uplne domotal :-)
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Rado77 » pon led 10, 2011 14:36

Praveze nedomotal - mierne to suladi s nakresom a tvrdenim Zefeka, ze su v paroch ale za sebou
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Miro_ba » pon led 10, 2011 14:36

inak ak tam su dve jednotky a z toho jedna riadi impulzy na iskru( vstrekovacia), tak ten prvy nakres je zly
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Rado77 » pon led 10, 2011 14:37

Prvy (stary nakres na strane 9) je zly
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Zefek » pon led 10, 2011 14:38

Rado: Tuhle otázku jsem chtěl iniciovat :) Motor by měl běžet stále stejně, když odpojíš cívku 1 a pak i cívku 4. Z toho by pak bylo jasné, že motor jede na dva válce. A když odpojíš cívku 1 a cívku 2, tak by se měl zastavit. Otázkou ale je, jestli skutečně jede na dva válce, a pokud jede na tři, zda by se na dva udržel.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Miro_ba » pon led 10, 2011 14:39

Zefek, cievky su oznacene ako 1,2,3,4 ?
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Zefek » pon led 10, 2011 14:41

Jo, cívky jsou označené jako 1, 2, 3 a 4 a číslování odpovídá i číslování válců.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google Adsense [Bot] a 18 hostů