3.0 DCi - teplota vody a ztráta výkonu

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
pivi
Člen RCČR
Příspěvky: 1888
Registrován: stř led 25, 2006 17:43
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od pivi » úte lis 30, 2010 19:16

Proc jse ptas? :D Vzdyd jsi uz jeden spravoval tak vis kolik to muze stat. :wink:
Martin

Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale

GeneHawkins
Starting member
Příspěvky: 91
Registrován: pát říj 02, 2009 15:22

Příspěvek od GeneHawkins » úte lis 30, 2010 20:00

Vím, že jsi velmi zkušený a vážím si tvých fundovaných odpovědí. Zajímal mě tvůj názor.

Uživatelský avatar
pivi
Člen RCČR
Příspěvky: 1888
Registrován: stř led 25, 2006 17:43
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od pivi » úte lis 30, 2010 20:26

Nevim...mas neco za lubem ze me mazes med kolem huby. :lol:
Martin

Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale

Jurasch
Starting member
Příspěvky: 37
Registrován: čtv říj 21, 2010 11:52
Bydliště: LIBEREC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jurasch » čtv pro 23, 2010 08:30

Takže pokračování příběhu ...

Na začátku prosince se Espík odvezl k panu Vašendovi, po počátečních komunikačních šumech a následné přímé komunikaci s panem Vašendou, jsem po 14 dnech a o pár desítek tisíc korun lehčí (dělalo se jen těsnění, protože hlavy po natlakování byly OK, fouklé to byly na obou prostředních válcích) auto minulý pátek vyzvedl, vše šlapalo jako hodinky a měl jsem opravdu radost, jenže jen pouhých 400km, pak to vyházelo vodu, teplota nahoru a jsem zase tam co jsem byl, jen o pár iluzí chudší a s více vráskami.
Nekecám, že kdybych se nestyděl a nebyl táta od rodiny, tak si doma sednu do kuchyně a brečím jak želva ... :cry:

Uživatelský avatar
S3m8a
Senior member
Příspěvky: 1384
Registrován: ned kvě 03, 2009 14:14
Bydliště: Vysočina - ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od S3m8a » čtv pro 23, 2010 08:55

tak to reklamuj u vasendy - myslim si ze pokud jste se nedomluvili na nejake uspore kdy te upozornoval, ze muze k necemu takovemu dojit, mel by provest opravu v podstate jako zarucni, mam pocit ze jsem to nejak resil - na sluzby tohoto charakteru je tusim 1/2 roku, nevim na 100%, zkusil bych mu zavolat jak se k tomu postavi, v cem je problem ti mozna povi Pivi ;)
Avantime V6 - BVM - Privilège - Nocturne

Avantime V6 - BVM - Privilege - illiade

Avantime V6 - BVM - Privilège - Taiga

Laguna 3 2,0T BVA Initiale Paris

Espace V 1,6dci EDC Initiale Paris

Safrane V6 BiTurbo

bylo:
VelSatis 2,2dCi 110kw

Jeste doma:
Master 2,5dCi 107kw 2008 L3H2
Master 2,3dCi 100kw 12/2015 L3H3
Safrane 3,0 V6 24 BVM5 "Boďa Edition"

Uživatelský avatar
pivi
Člen RCČR
Příspěvky: 1888
Registrován: stř led 25, 2006 17:43
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od pivi » čtv pro 23, 2010 09:08

Jurasch píše:Takže pokračování příběhu ...

Na začátku prosince se Espík odvezl k panu Vašendovi, po počátečních komunikačních šumech a následné přímé komunikaci s panem Vašendou, jsem po 14 dnech a o pár desítek tisíc korun lehčí (dělalo se jen těsnění, protože hlavy po natlakování byly OK, fouklé to byly na obou prostředních válcích) auto minulý pátek vyzvedl, vše šlapalo jako hodinky a měl jsem opravdu radost, jenže jen pouhých 400km, pak to vyházelo vodu, teplota nahoru a jsem zase tam co jsem byl, jen o pár iluzí chudší a s více vráskami.
Nekecám, že kdybych se nestyděl a nebyl táta od rodiny, tak si doma sednu do kuchyně a brečím jak želva ... :cry:
Uz sem to psal,problem neni v hlavach!!
Martin

Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale

lenkat49
Junior member
Příspěvky: 218
Registrován: sob srp 07, 2010 21:53

Příspěvek od lenkat49 » čtv pro 23, 2010 16:01

Ten Vasenda asi tak chytry a dobry nebude,Pivi asi vi o cem je tady ted asi rec,hlava,tesneni,egr na tyto veci se podivaji i ucni na ucilisti ale na blok se napadne podivat az mistra,velka vetsina lidi veci pouze meni ale pricinu toho vseho proc se to stalo zjistuje jen hrstka lidi

Uživatelský avatar
S3m8a
Senior member
Příspěvky: 1384
Registrován: ned kvě 03, 2009 14:14
Bydliště: Vysočina - ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od S3m8a » čtv pro 23, 2010 18:12

Pivi neni z tech co ASI vedi, ale z tech co URCITE vedi o cem je rec, on Vasenda jako takovy si myslim vi taky, protoze ho vsichni chvali, otazka je jestli vedel i nohsled, ktery na aute delal, mohl treba vzniknout i komunikacni sum, a zas podle popisu vasendovych sluzeb verim, ze se s nim bude dat bavit o nejake reklamaci ;)
Avantime V6 - BVM - Privilège - Nocturne

Avantime V6 - BVM - Privilege - illiade

Avantime V6 - BVM - Privilège - Taiga

Laguna 3 2,0T BVA Initiale Paris

Espace V 1,6dci EDC Initiale Paris

Safrane V6 BiTurbo

bylo:
VelSatis 2,2dCi 110kw

Jeste doma:
Master 2,5dCi 107kw 2008 L3H2
Master 2,3dCi 100kw 12/2015 L3H3
Safrane 3,0 V6 24 BVM5 "Boďa Edition"

Jurasch
Starting member
Příspěvky: 37
Registrován: čtv říj 21, 2010 11:52
Bydliště: LIBEREC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jurasch » pát pro 24, 2010 09:49

S3m8a píše:Pivi neni z tech co ASI vedi, ale z tech co URCITE vedi o cem je rec, on Vasenda jako takovy si myslim vi taky, protoze ho vsichni chvali, otazka je jestli vedel i nohsled, ktery na aute delal, mohl treba vzniknout i komunikacni sum, a zas podle popisu vasendovych sluzeb verim, ze se s nim bude dat bavit o nejake reklamaci ;)
No jestli se s Vašendou bude dát bavit o nějaké reklamaci nevím, já se o ni ale bavit budu určitě, protože to nebyla oprava za pár stovek ... a férově úplně k ničemu. Jak se k tomu staví on sám netuším, protože když jsem mu telefonoval že se závada projevuje opět v plném rozsahu, neměl, zřejmě objektivně čas, s tím, že to mám hodit do servisu a on se ozve, v servisu už o mě věděli, dokonce nabídli zápůjčku vozidla, pak jsem ho naháněl ještě dvakrát, protože slíbil že se ozve ten večer a pak následující den, což se nestalo, takže mám oprávněný pocit, že se k tomu staví zatím celkem divně!
Co se týče jeho lidí, tak techniky na dílně neznám, až na pár prohozených vět s tím co mi to dělal, ale ti přijímací technici, ti budou zřejmě dost mimo mísu, protože když jsem se nedovolal Vašendovi, volal jsem včera večer jim, aby mi po dvou dnech, co tam auto mají, řekl co bude dál ... tak ten jeden mi na moji otázku jestli by to nemohly být ty spadlé vložky, které se tu již několikrát probíraly, mi řekl, že v tomhle motoru snad ani žádné nejsou a že tam jsou jen nějaké gumové kroužky a to fakt nekecám ... V pondělí jde auto na opětovnou rozborku, takže snad se ozvou a řeknou co a jak bude dál.

Jinak všem čtenářům přeji krásné Vánoce!

lenkat49
Junior member
Příspěvky: 218
Registrován: sob srp 07, 2010 21:53

Příspěvek od lenkat49 » pát pro 24, 2010 10:34

tak ten jeden mi na moji otázku jestli by to nemohly být ty spadlé vložky, které se tu již několikrát probíraly, mi řekl, že v tomhle motoru snad ani žádné nejsou a že tam jsou jen nějaké gumové kroužky TO JSI SNAD DELAS SRANDU ZE TI REKLI TAKOVOU VEC

Jurasch
Starting member
Příspěvky: 37
Registrován: čtv říj 21, 2010 11:52
Bydliště: LIBEREC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jurasch » sob pro 25, 2010 13:02

lenkat49 píše: TO JSI SNAD DELAS SRANDU ZE TI REKLI TAKOVOU VEC

Nedělám a vůbec z toho nejsem šťastný ... je to celkem děsivá představa, když si uvědomím, kdo že mi to má zprovoznit auto. Ve skrytu duše stále doufám, že je tam i někdo kdo tomu rozumí. To že je to špatné chápu i já jako laik, co mě ale vadí je to, že jen slibují jak se ozvou a nahánět je musím pak stejně sám až mi je z toho trapno a když už je doženu, tak Vašenda nemá čas, protože je na úřadě nebo na obědě a ten zbytek mi buď tvrdí, že je chyba na chladícím systému a nebo že mám místo vložek v bloku motoru gumové kroužky.

Uživatelský avatar
flighttom
Experienced member
Příspěvky: 554
Registrován: ned pro 23, 2007 20:24
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od flighttom » sob pro 25, 2010 16:19

četl jsem že u tohoto motoru podklesávají vložky válců a to většinou po delší jízdě např na dálnici. bylo tam že je to konstrukční vada bloku motoru a často se ten blok buď mění nebo se dává jiný motor. Ten samý motor se dával i do jiných aut a s tím samým problémem. takže těsnění je u toho bezpředmětná otázka, musejí změřit přesahy vložek vůči bloku. Ale říkám, jen názor, každopádně hodně štěstí.
Renault Scénic 1.9dTi 72Kw, r.v.1999, 5,2L/100Km, 236.000Km, domácí G.O. převodovky JC5,

Nové turbo, převodovka, rozvody, startér, brzdy, spínačka, ŘJ airbagů, kroužek airbagů, spojka, tlumiče, stahovačka okna, ŘJ žhavení, ložiska kol, čepy, táhla,................atd..................
A prodáno - neustálé nekončící problémy...

Kia Cee´d 1.6CRDi 85KW
Zakoupena Škoda Octavia 1.6 74KW
konečně autí a ne kasička :-D

hackerjack
Advanced member
Příspěvky: 386
Registrován: úte říj 31, 2006 23:50

Příspěvek od hackerjack » čtv pro 30, 2010 13:51

Je to starsi verze motoru 3.0? Pred casem jsem tu daval odkaz na jednu nemeckou reportaz. Podle tehle reportaze 3.0 motory odchazeji, protoze Renault podcenil konstrukci chlazeni. Doslova tam rikaji:
"...ze potrefeni zakaznici Renaultu jsou obeti konstrukcni chyby. Podle jeho pozorovani tyto motory pravidelne na jednom konkretnim miste prestavaji tesnit. Chladici voda se tak dostane do prostoru, kde probiha spalovani, promenuje se v paru a zpusobi tak prehrati motoru. Ale motor jako takovy je podle automechanika v poradku. Tento sestivalcovy vznetovy motor japonskeho vyrobce Isuzu funguje v jinych modelech aut prakticky bez problemu. Automechanik Hasanovic se domniva, ze problemem u Renaultu je chlazeni. Pod kapotou (nebo taky za klapkou?) je totiz tesno. Pri velmi vysokych otackach provetravani skrze tyhle skviry nedostacuje k tomu, aby dostatecne ochladilo motor. Prostor motoru se prehreje..."
HJ

Uživatelský avatar
pivi
Člen RCČR
Příspěvky: 1888
Registrován: stř led 25, 2006 17:43
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od pivi » čtv pro 30, 2010 14:14

Kdo je vubec Automechanik Hasanovic ? :lol:
Martin

Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale

Uživatelský avatar
S3m8a
Senior member
Příspěvky: 1384
Registrován: ned kvě 03, 2009 14:14
Bydliště: Vysočina - ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od S3m8a » čtv pro 30, 2010 14:17

to je jeden takovej hustokrutej typek z reportu co poslal jack viz odkaz na topic:


http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?t=40043

z nemciny tomu rozumim jak porodni baba turbine a pres translate google je to jako kdyz se*e a maluje ty z toho budes moudrejsi ;)
Avantime V6 - BVM - Privilège - Nocturne

Avantime V6 - BVM - Privilege - illiade

Avantime V6 - BVM - Privilège - Taiga

Laguna 3 2,0T BVA Initiale Paris

Espace V 1,6dci EDC Initiale Paris

Safrane V6 BiTurbo

bylo:
VelSatis 2,2dCi 110kw

Jeste doma:
Master 2,5dCi 107kw 2008 L3H2
Master 2,3dCi 100kw 12/2015 L3H3
Safrane 3,0 V6 24 BVM5 "Boďa Edition"

Povyk
Starting member
Příspěvky: 56
Registrován: pát led 16, 2009 10:07
Bydliště: Praha

Příspěvek od Povyk » čtv pro 30, 2010 19:00

hackerjack píše:Je to starsi verze motoru 3.0? Pred casem jsem tu daval odkaz na jednu nemeckou reportaz. Podle tehle reportaze 3.0 motory odchazeji, protoze Renault podcenil konstrukci chlazeni. Doslova tam rikaji:
"...ze potrefeni zakaznici Renaultu jsou obeti konstrukcni chyby. Podle jeho pozorovani tyto motory pravidelne na jednom konkretnim miste prestavaji tesnit. Chladici voda se tak dostane do prostoru, kde probiha spalovani, promenuje se v paru a zpusobi tak prehrati motoru. Ale motor jako takovy je podle automechanika v poradku. Tento sestivalcovy vznetovy motor japonskeho vyrobce Isuzu funguje v jinych modelech aut prakticky bez problemu. Automechanik Hasanovic se domniva, ze problemem u Renaultu je chlazeni. Pod kapotou (nebo taky za klapkou?) je totiz tesno. Pri velmi vysokych otackach provetravani skrze tyhle skviry nedostacuje k tomu, aby dostatecne ochladilo motor. Prostor motoru se prehreje..."
HJ
to co píšeš nebo tlumočíš,tomu bych věřil,protože mám doma dva tyhle motory,tak jsem taky šel po všech informacích co by tomu mohli pomoci od skázi motoru a vždy mi řekli,že když to nebudu honit po dálnici 200,a nebudu to zbytečně točit do červenýho musí ten motor vydržet.Je jasné,že by to mělo fungovat jak na dálnici,tak i ve vysokých otáčkách,ale i přesto se tomu snažím vyvarovat.Za další.Údajně se hodně v espacech špiní chladič.Na teplotě na displeji není nic poznat,ale motor je přehřátej.Po těchto informacích jsem nechal obě auta prověřit a u velsatise bylo vše ok a u espace mi motor místo nějakých 95 stupnů jezdil na 107 stupnů.Nechal jsem vapkou opláchnout chladič a najednou to bylo OK.tedy si myslím,že když to nechám zkontrolovat cca jednou ročně,měli by ty motory vydržet.Mám zjištěno,že v jiných autech šlapaly precizně,takže fakt asi nebude problém v samotném motoru,ale právě v jeho chlazení.
Renault Espace, 2015, 1,6 Tce, 147 kW, Initiale
Renault Scenic, 2010, 2,0 dci, 110 kW, Initiale
Renault Laguna, 2007, 1,9 dci, 96 kW, Expresion

martins
Člen RCČR
Příspěvky: 572
Registrován: pon led 05, 2004 08:41
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od martins » čtv pro 30, 2010 19:12

Povyk píše: Nechal jsem vapkou opláchnout chladič a najednou to bylo OK.tedy si myslím,že když to nechám zkontrolovat cca jednou ročně,měli by ty motory vydržet.Mám zjištěno,že v jiných autech šlapaly precizně,takže fakt asi nebude problém v samotném motoru,ale právě v jeho chlazení.
ahoj přesně tohle jsem dělal na satisovi kdyz jsem ho se 120tkm koupil a divil se, kolik bordelu vyteklo. Zatim slape pekne :)
kolik mas najeto?
Vel Satis 3.0 dCi Initiale Paris 2005
Obrázek

Uživatelský avatar
pivi
Člen RCČR
Příspěvky: 1888
Registrován: stř led 25, 2006 17:43
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od pivi » čtv pro 30, 2010 19:54

Povyk píše:
hackerjack píše:Je to starsi verze motoru 3.0? Pred casem jsem tu daval odkaz na jednu nemeckou reportaz. Podle tehle reportaze 3.0 motory odchazeji, protoze Renault podcenil konstrukci chlazeni. Doslova tam rikaji:
"...ze potrefeni zakaznici Renaultu jsou obeti konstrukcni chyby. Podle jeho pozorovani tyto motory pravidelne na jednom konkretnim miste prestavaji tesnit. Chladici voda se tak dostane do prostoru, kde probiha spalovani, promenuje se v paru a zpusobi tak prehrati motoru. Ale motor jako takovy je podle automechanika v poradku. Tento sestivalcovy vznetovy motor japonskeho vyrobce Isuzu funguje v jinych modelech aut prakticky bez problemu. Automechanik Hasanovic se domniva, ze problemem u Renaultu je chlazeni. Pod kapotou (nebo taky za klapkou?) je totiz tesno. Pri velmi vysokych otackach provetravani skrze tyhle skviry nedostacuje k tomu, aby dostatecne ochladilo motor. Prostor motoru se prehreje..."
HJ
to co píšeš nebo tlumočíš,tomu bych věřil,protože mám doma dva tyhle motory,tak jsem taky šel po všech informacích co by tomu mohli pomoci od skázi motoru a vždy mi řekli,že když to nebudu honit po dálnici 200,a nebudu to zbytečně točit do červenýho musí ten motor vydržet.Je jasné,že by to mělo fungovat jak na dálnici,tak i ve vysokých otáčkách,ale i přesto se tomu snažím vyvarovat.Za další.Údajně se hodně v espacech špiní chladič.Na teplotě na displeji není nic poznat,ale motor je přehřátej.Po těchto informacích jsem nechal obě auta prověřit a u velsatise bylo vše ok a u espace mi motor místo nějakých 95 stupnů jezdil na 107 stupnů.Nechal jsem vapkou opláchnout chladič a najednou to bylo OK.tedy si myslím,že když to nechám zkontrolovat cca jednou ročně,měli by ty motory vydržet.Mám zjištěno,že v jiných autech šlapaly precizně,takže fakt asi nebude problém v samotném motoru,ale právě v jeho chlazení.
Napsal jsi to spravne.Stahni intreval vymene oleje na ca.15000 dost trpi.
Isuzu ma i v jinejch znackach tenhle problem,nesnese dlouhodobe vysoke otacky.
Muj ex.espace ma ted 255000 a porad v poradku.
Martin

Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale

Povyk
Starting member
Příspěvky: 56
Registrován: pát led 16, 2009 10:07
Bydliště: Praha

Příspěvek od Povyk » pát pro 31, 2010 09:52

Jojo oleje měním vždy po 15000km.Espace jsem koupil když měl 80tis,ted má 120tis.Vzhledem ke spokojenosti jsem koupil ještě velsatíska ve 170tis a ted mám 195tis.Opravdu nelžu slovem když řeknu,že kromě malých drobností šlapou oba motory fakt jak hodinky.Jediný problém byl u espace ve vysoké kouřivosti.Po zaslepení egr ventilu jezdí bez dýmu (pominu-li prudký rozjezd).Hezký den a mnoho šťastných km v roce 2011
Renault Espace, 2015, 1,6 Tce, 147 kW, Initiale
Renault Scenic, 2010, 2,0 dci, 110 kW, Initiale
Renault Laguna, 2007, 1,9 dci, 96 kW, Expresion

Jurasch
Starting member
Příspěvky: 37
Registrován: čtv říj 21, 2010 11:52
Bydliště: LIBEREC
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jurasch » pát pro 31, 2010 19:55

Já jezdil bez čmoudu, tedy když pominu studený motor chvíli po startu a pak prudkou akceleraci, údržbu dělal opravdu pečlivě, ale zřejmě jsem to měl chycené již od předchozího majitele a udělám prd ... :(

Jinak k servisu; pan Vašenda se snaží odhalit příčinu, do vložek se mu moc nechce a nyní pracuje s teorií vody nějak kolem vstřiků, ale moc tomu nerozumím. Ke cti páně Vašendově nutno dodat, že semnou nyní komunikuje na jedničku a to i dnes, na Silvestra, takže co se týče tohoto, klobouk dolů, ale pravdou zůstává, že auto nejezdí. Tento typ motoru je asi opravdu velká sázka do loterie a to především u těch kde jsi už jako druhý, či několikátý řidič.

Uživatelský avatar
flighttom
Experienced member
Příspěvky: 554
Registrován: ned pro 23, 2007 20:24
Bydliště: Odolena Voda

Re: 3.0 DCi - teplota vody a ztráta výkonu

Příspěvek od flighttom » ned led 02, 2011 10:50

ještě psali v časopisu Autodiesel o tomto motoru Isuzu v Saabu - jsou jich mraky stojících u domů a bez motoru, ten samý problém a zároveň do jakých dalších značek se dávali. Údajně je to problém právě kvůli tomuto vozu kam nechtěli dát menší motor a tlačili Japonce na co nejmenší 3.0 a on se neuchladí díky malému bloku a malému obsahu vody. I zde psali o těch podkleslých vložkách. Jako mít to rozebrané tak změření je ten nejmenší problém... Jeto stejné měření jako u Fáčka :D
Renault Scénic 1.9dTi 72Kw, r.v.1999, 5,2L/100Km, 236.000Km, domácí G.O. převodovky JC5,

Nové turbo, převodovka, rozvody, startér, brzdy, spínačka, ŘJ airbagů, kroužek airbagů, spojka, tlumiče, stahovačka okna, ŘJ žhavení, ložiska kol, čepy, táhla,................atd..................
A prodáno - neustálé nekončící problémy...

Kia Cee´d 1.6CRDi 85KW
Zakoupena Škoda Octavia 1.6 74KW
konečně autí a ne kasička :-D

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů