dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
trabi
Advanced member
Příspěvky: 307
Registrován: ned led 03, 2010 11:17
Bydliště: Trenčín SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trabi » čtv zář 16, 2010 20:59

to hej ale kde ti to robili .mne dnes v Renaulte povedali popri inom ze neni moznost repasovaneho dielu :)
neporadís kde by som zohnal kluku na 1.9dCi 88kW ?
Renault Megane II GT 1.9dCi 88kW ,r.2005
[color=red:58ac6b1743]ex Renault Mégane Break 1.9dTi 72kW ,r.2000[/color]
[color=orange:58ac6b1743]ex Trabant 601 deluxe r.1989[/color]
http://forum.meganeklub.sk/viewtopic.php?t=3002

vilik13
Starting member
Příspěvky: 16
Registrován: úte čer 15, 2010 16:56

Příspěvek od vilik13 » čtv zář 16, 2010 22:58

trabi píše:v Renaulte povedali popri inom ze neni moznost repasovaneho dielu :)
neporadís kde by som zohnal kluku na 1.9dCi 88kW ?
Což je jak vidět blbost, chtěji tě akorát podojit, repas = přebroušená klika výměnným způsobem + šály na patřičné číslo přebrusu, viděl jsem jak to vypadalo a bylo to v sadě v jedný krabici a div se originál renault. Kdo a kde jim to brousí to nevím, ale sehnat to jde a to "obratem" - u mě to trvalo 5 dní (prý z maďarska ze skladu).
-------------------------------------------------------
Megane kombi II, 1.5 dCI 78kw, rv. 2006

samtrix
Advanced member
Příspěvky: 395
Registrován: stř říj 28, 2009 15:14
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od samtrix » pát zář 17, 2010 07:30

Napíšeš nám kde ti to dělali? Vím že Renault nabízí repasované díly, ale zrovna u klikový hřídele tato možnost není (dle Dialogysu). Takže já si myslím, že oni si to repasují sami a nebude to přímo od našeho "tvůrce"..
MEGANE II Grandtour 1.5dci 78kw@91kw K9K732 chip, 11/2007, najeto 87500km, esp, panorama
Galerie oprav a úprav https://picasaweb.google.com/samtrixx/

tpolak
Advanced member
Příspěvky: 478
Registrován: ned pro 20, 2009 19:09

Příspěvek od tpolak » pát zář 17, 2010 10:51

Obrať se na někoho, kdo dělá generální opravy motorů a ne na Renault, kdysi mi tu dělali rozpočet na tuhle opravu motoru a cena byla okolo 30 tis. Třeba sem dělají dobře a za rozumný peníze http://www.vybrusy.cz/.
Kdybych moc kecal tak mě zastavte, jsem tu nový a maličko tápu :)
Renault Megane II 1,5 DCI 60 kW - zakukal - 250 000 km, Škoda Felicia 1,4 , 74 kW, Peugeot 307, Škoda Superb II

vilik13
Starting member
Příspěvky: 16
Registrován: úte čer 15, 2010 16:56

Příspěvek od vilik13 » pát zář 17, 2010 19:45

samtrix píše:Napíšeš nám kde ti to dělali?
OK, chtěl jsem se vyhnout propagaci, neb jsem jejich služeb využil z donucení a ne ze svobodného výběru :wink: Bylo to dělané ve firmě motorcentrum v Hulíně. Zatím sem ujel 1100 km a zdá se to být OK.
-------------------------------------------------------
Megane kombi II, 1.5 dCI 78kw, rv. 2006

wrok
Advanced member
Příspěvky: 370
Registrován: stř úno 22, 2006 20:10
Bydliště: RS / ZV / BA

Příspěvek od wrok » úte zář 21, 2010 15:06

Ahojte,
tak ako som slubil tu je celkov rozpocet mojej opravy:
- kluka - 500,- (prebrusena zohnana technikom)
- ojnice - 250,-
- oprava hlavy - 200,-
- klzne loziska kluky a ojnic -
- praca - cca 450,-
- napichnutie na pocitac (problem so startovanim - odblokovanie imobilizera) - 70,-
- tesnenie pod hlavu - 30,59
- gufero kluky L - 9,76
- gufero kluky P - 15,14
- gufero vacky - 4,66
- vacka + piestne kruzky - 330,-
- filter oleja - 3,84
- olej Shell Helix 10W/40 5L - 40,- (technik - motorar, sa vyjadril ze pre tento typ motorov je olej 5W/40 nevhodny...)
- lozisko spojky - 49,50 (po poskladani a nastartovani sa ozvalo tak islo na vymenu aj to...)
- spojka sada - 180,- (ked sa uz menilo lozisko, vzhladom na tav spojky...)
- zdvihatka ventilov - 114,68
- Turbo 535,50 (po nastartovani zapiskalo a bolo jasne ze aj to je z dovodu zasrania mazania pilinami na konci so zivotom (repas s 24m zarukou)

Dohromady to spolu cini 2953,67

takze mam "novy"/ zgeneralkovany motor a hor sa jazdit...
len este nie som rozhodnuty po kolkych km budem davat preventivne kontrolovat spodok....

Co sa tyka repasovanych dielov primo v Renaulte - oni mi ponukli na zaciatku mojho pripadu komplet repasovany motor za 4000 Euro (cena je vratane toho ze oni by si nehali moj stary poskodeny motor), novy motor za 6000 Euro

tak konecne hor sa jazdit...
Megane II HB r.v. 2005 1,4 60kW (102 tis. km) - uz sluzi inemu...
Megane II Grandtour r.v. 2006 1,5 dCi 78kW (cca 88 tis. km generalka motora po zaklepani; po cca 42 tis. km druhe zaklepanie..., po 6 tis. km vypadlo riadenie rychlosti = oprava 250e (vymenena cela riadiaca paka s kulisou a lanovodmi)... od druhej generalky motora zatial 60 tis. km
Laguna III Berline r.v. 2008 1,5 dCi 81kW

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » úte zář 21, 2010 15:18

Cau Wrok - no pekne :roll: Niekde som videl predavat taku 1,4-rku HB aku mas za cca 90 litrov. To si ju tusim rovno mohol kupit, a tento dCi GT predat postupne na ND, a este by si hadam aj zarobil :wink: Sialene peniaze za tu opravu, ale co uz....ked treba tak treba. A Rencek ze 6000 Ecok za motor? To keby predali cele auto po sucastiach (kasna, prevodovka, RJ atd...), tak cena toho auta bude cca 2 miliony !!! :shock:
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Miro_ba » úte zář 21, 2010 16:31

Rado77 píše:Cau Wrok - no pekne :roll: Niekde som videl predavat taku 1,4-rku HB aku mas za cca 90 litrov. To si ju tusim rovno mohol kupit, a tento dCi GT predat postupne na ND, a este by si hadam aj zarobil :wink: Sialene peniaze za tu opravu, ale co uz....ked treba tak treba. A Rencek ze 6000 Ecok za motor? To keby predali cele auto po sucastiach (kasna, prevodovka, RJ atd...), tak cena toho auta bude cca 2 miliony !!! :shock:
ND su drahy spas ako u PC. Kupis si NTB za 500 a ked sa rozbije LCD, tak len to LCD bude za 300,- :-)
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

wrok
Advanced member
Příspěvky: 370
Registrován: stř úno 22, 2006 20:10
Bydliště: RS / ZV / BA

Příspěvek od wrok » úte zář 21, 2010 18:28

Tak predat 1,4 HB neplanujem, benzin, prvy majitel, doteraz bez problemov...

dCi - predat ho so znicenym motorom - to by som na tom asi prerobil este viac..., mozno keb som mal dvor/garaz, cas a dostatocne sa vyznal tak rozpredat na ND.... takto mam "novy" motor a snad par rokov posluzi...
Megane II HB r.v. 2005 1,4 60kW (102 tis. km) - uz sluzi inemu...
Megane II Grandtour r.v. 2006 1,5 dCi 78kW (cca 88 tis. km generalka motora po zaklepani; po cca 42 tis. km druhe zaklepanie..., po 6 tis. km vypadlo riadenie rychlosti = oprava 250e (vymenena cela riadiaca paka s kulisou a lanovodmi)... od druhej generalky motora zatial 60 tis. km
Laguna III Berline r.v. 2008 1,5 dCi 81kW

trabi
Advanced member
Příspěvky: 307
Registrován: ned led 03, 2010 11:17
Bydliště: Trenčín SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trabi » úte zář 21, 2010 20:58

tak mne sa pojde skladat autícko asi v piatok ked sa vrati kluka vybrusena .
wrok riadna palka !!!! potom napísem aj ja co ma to vyslo
Renault Megane II GT 1.9dCi 88kW ,r.2005
[color=red:58ac6b1743]ex Renault Mégane Break 1.9dTi 72kW ,r.2000[/color]
[color=orange:58ac6b1743]ex Trabant 601 deluxe r.1989[/color]
http://forum.meganeklub.sk/viewtopic.php?t=3002

wrok
Advanced member
Příspěvky: 370
Registrován: stř úno 22, 2006 20:10
Bydliště: RS / ZV / BA

Příspěvek od wrok » stř zář 22, 2010 05:31

ciastocne som k narastu ceny za opravu prispel aj ja - po tom ako zacalo auto klepat som este isiel asi 20 km pretoze auto nestratilo na vykone, nedymilo, takze som si myslel ze je to nebude az taka vazna chyba... tym padom som odpisal uplne klukovku a asi aj toto sa podpisalo pod odpisanie turba...
Megane II HB r.v. 2005 1,4 60kW (102 tis. km) - uz sluzi inemu...
Megane II Grandtour r.v. 2006 1,5 dCi 78kW (cca 88 tis. km generalka motora po zaklepani; po cca 42 tis. km druhe zaklepanie..., po 6 tis. km vypadlo riadenie rychlosti = oprava 250e (vymenena cela riadiaca paka s kulisou a lanovodmi)... od druhej generalky motora zatial 60 tis. km
Laguna III Berline r.v. 2008 1,5 dCi 81kW

trabi
Advanced member
Příspěvky: 307
Registrován: ned led 03, 2010 11:17
Bydliště: Trenčín SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trabi » stř zář 22, 2010 07:54

mna to vyde ak to klapne 2290€ praca cca 250€ + 360 odtah z rakuska 300km + 80€ praca v Renault Rakusko

wrok zotrvak si nemenil ???? ja hej a so spojkoua loziskom za 850€ LUK
Renault Megane II GT 1.9dCi 88kW ,r.2005
[color=red:58ac6b1743]ex Renault Mégane Break 1.9dTi 72kW ,r.2000[/color]
[color=orange:58ac6b1743]ex Trabant 601 deluxe r.1989[/color]
http://forum.meganeklub.sk/viewtopic.php?t=3002

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » stř zář 22, 2010 13:22

Četli jste to v tématu Laguna II, motor 2,2dCi? Šálky, klika, .... Najeto 150 tisíc.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

samtrix
Advanced member
Příspěvky: 395
Registrován: stř říj 28, 2009 15:14
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od samtrix » stř zář 22, 2010 13:34

Pěkný.. Prý u té 2.2dci doporučují výměnu po 50tis.. já už scháním kde mi šály preventivně vymění. Mám najeto 80tisíc..

Zatím:
materiál bude všude stejný - 3170kč šály, 1080kč těsnění pod vanu
AutoVašenda - 6 hodin, výměna spodkem, šály by mi dodali nějaké od svého dodavatele
AutoKout - 10 hodin práce, mění spodkem, ale musí se to kolem odtrojit, sundat nápravnice, atd...
AutoPilař Říčany - 3 hodiny, tak to se mi líbí nejvíce a opravdu odpovídá skutečné pracnosti, ovšem tomu servisu tam moc nevěřím.
Zličín - čekám
Renault Amos - čekám
K+N CAR kladno - čekám

EDIT: Vyjasněno s Vašendou, rozpočet upravil na 8 hodin s tím, že by se měnili hlavní ložiska na klice (motor vyndat), nakonec jsme se dopracovali k max 6ti hodinám za výměnu pouze ojničních ložisek. Takže upravuji 20 na 6 :)
Naposledy upravil(a) samtrix dne stř zář 22, 2010 20:01, celkem upraveno 1 x.
MEGANE II Grandtour 1.5dci 78kw@91kw K9K732 chip, 11/2007, najeto 87500km, esp, panorama
Galerie oprav a úprav https://picasaweb.google.com/samtrixx/

Uživatelský avatar
pivi
Člen RCČR
Příspěvky: 1888
Registrován: stř led 25, 2006 17:43
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od pivi » stř zář 22, 2010 14:28

Normalne se to dela spodkem 2-3 hodky.
Naposledy upravil(a) pivi dne stř zář 22, 2010 20:03, celkem upraveno 1 x.
Martin

Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale

samtrix
Advanced member
Příspěvky: 395
Registrován: stř říj 28, 2009 15:14
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od samtrix » stř zář 22, 2010 14:40

pivi píše:Normalne se to dela spotkem 2-3 hodky.
Tak s tím bych určitě neměl problém, do 3000 za práci jsem ochoten dát. Nevím proč to všude vidí tak komplikovaně :-/ Mít jámu, vědět moment, momenťák na ty šrouby (mám jen na velkou golu), vědět o kolik stupňů to dotáhnout tak to zmánku snad i sám, ale bál bych se. 10 hodin je dle mýho přehnaný a v tomhle je určitě sponzora dělat nebudu.
Jen nedoporučíte co ještě nechat zkontrolovat až to bude sundaný? Někde jsem četl minimálně něco o kontrole a čištění mazacích kanálků. :roll:
MEGANE II Grandtour 1.5dci 78kw@91kw K9K732 chip, 11/2007, najeto 87500km, esp, panorama
Galerie oprav a úprav https://picasaweb.google.com/samtrixx/

Uživatelský avatar
pivi
Člen RCČR
Příspěvky: 1888
Registrován: stř led 25, 2006 17:43
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od pivi » stř zář 22, 2010 14:56

V kanalkach zadni problem neni,vymena oleje je nejlesi lek.
Martin

Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » stř zář 22, 2010 15:02

Myslim ze zdola uz ani neni nic vidno, akurat mozno kuknut stav retaze olej cerpadla ked uz to bude otvorene...ale tie sa nekazia. A hlavne spravne utesnit váňu :)
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » stř zář 22, 2010 17:58

naprostý souhlas s posledními dvěma komantáři pivi-ho.
Zvláště s tím,který se týká časových norem opravy.
Já bych to dal tak za pět hodin,včetně oběda a kávičky s cigárkem. :D


I když vypsat na to 20 NH by bylo ....příjemné. :D

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » stř zář 22, 2010 18:53

samtrix píše:....
AutoVašenda - tady asi blbě počítali, zkušenosti dobré, ale za tolik hodin bych jim to nedal :lol:
AutoKout - neznám, ale špatné reference jsem nikdy na ně nedostal
AutoPilař Říčany - zkušenosti převážně dobré, časy odpovídají náročnosti, přístup většinou OK a kvalita práce byla vždy OK (stará se o všechny vozy v mém podpise a jen jednou byl problém), mohu jen doporučit
Zličín - osobní zkušenost nemám, ale tady na foru co člověk čte, tak tragedie....
Renault Amos - osobní zkušenost, na chodovec nechoď nikdy, udělali škodu za 10 000kč a kdyby jim člověk neporadil na co se podívat, když nekomunikuje auto s PC, tak by to asi nikdy neopravili..... Naopak Amos v limuzské, tam jsem byl párkrát a zkušenosti jen dobré....
K+N CAR kladno zkušenost nemám, ale ozvi se ITexpertovi, je odtamtud prodejce a pro lidi z fora dělá co může....


Osobně bych ale ze zkušenosti volil Říčany, technici tam jsou opravdu šikovní :wink:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

samtrix
Advanced member
Příspěvky: 395
Registrován: stř říj 28, 2009 15:14
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od samtrix » stř zář 22, 2010 20:06

krt.ecek: moc děkuji za ohodnocení jednotlivých servisů :)
Upravil jsem můj příspěvěk a časový odhad u Vašendy, po telefonu jsme se dostali na trochu jiná čísla :)
Jen mi řekl, že na šálky mají nějakého svého dodavatele se kterým jsou spokojeni a kvalita je na velmi vysoké úrovni, za tu sadu šálů chce 1600 bez daně tak nevím jestli tomu mám věřit víc než těm od Renaultu za 2700.
MEGANE II Grandtour 1.5dci 78kw@91kw K9K732 chip, 11/2007, najeto 87500km, esp, panorama
Galerie oprav a úprav https://picasaweb.google.com/samtrixx/

tpolak
Advanced member
Příspěvky: 478
Registrován: ned pro 20, 2009 19:09

Příspěvek od tpolak » stř zář 22, 2010 21:26

Kuno píše:naprostý souhlas s posledními dvěma komantáři pivi-ho.
Zvláště s tím,který se týká časových norem opravy.
Já bych to dal tak za pět hodin,včetně oběda a kávičky s cigárkem. :D


I když vypsat na to 20 NH by bylo ....příjemné. :D
Kuno neblázni to za 5 hodin nedáš :) musíš odšroubovat všechny šrouby na vaně, pak ještě jednu vzpěru vzadu a přední část rámu..jo vidíš zapomněl jsem na dekl pod motorem..minimálně 10 hodin ...hodka obed, 4x kava to jsou dalsi 2 hodinky pak nejaky cigarka, obcas pokecat odskocit si.. cca to vidim maximalne 2 hodinky prace s prstem v nose :)) jinak sada šál stojí kolem 500,-

Jo kdyby mel nekdo snad zajem udelat generalku motoru neni problem :)
Kdybych moc kecal tak mě zastavte, jsem tu nový a maličko tápu :)
Renault Megane II 1,5 DCI 60 kW - zakukal - 250 000 km, Škoda Felicia 1,4 , 74 kW, Peugeot 307, Škoda Superb II

wrok
Advanced member
Příspěvky: 370
Registrován: stř úno 22, 2006 20:10
Bydliště: RS / ZV / BA

Příspěvek od wrok » čtv zář 23, 2010 12:31

to trabi: technikom mi bolo povedane ze zotrvak sa zatial v ponuke ND na 78kW neponuka... trosku ma to prekvapilo, ale ked som si spomenul ako mi pri ziadosti o palivovy filter povedali v septembri 2009 v troh predajniach ND vratane Renault servisu v NR ze sa zatial neponuka pretoze je to novy motor tak som to vzdal
podla vyjadrenia technika by este mal vydrzat minimalne 60tis, ale jasnacka ze zalezi na style jazdenia...
Megane II HB r.v. 2005 1,4 60kW (102 tis. km) - uz sluzi inemu...
Megane II Grandtour r.v. 2006 1,5 dCi 78kW (cca 88 tis. km generalka motora po zaklepani; po cca 42 tis. km druhe zaklepanie..., po 6 tis. km vypadlo riadenie rychlosti = oprava 250e (vymenena cela riadiaca paka s kulisou a lanovodmi)... od druhej generalky motora zatial 60 tis. km
Laguna III Berline r.v. 2008 1,5 dCi 81kW

trabi
Advanced member
Příspěvky: 307
Registrován: ned led 03, 2010 11:17
Bydliště: Trenčín SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od trabi » čtv zář 23, 2010 13:44

zaujímave :wink:
podobne povedali chalanickovy na vzduchovy filter na M RS 250 ze neratali aby niekto tak rychlo nabehal tolko km za necelé 4mesiace a nakoniec bol totožny s klasického Megana

na zotrvaku že ma byt vola 1cm a ja mám skoro 2cm .auto má nabehane 204tis km
Renault Megane II GT 1.9dCi 88kW ,r.2005
[color=red:58ac6b1743]ex Renault Mégane Break 1.9dTi 72kW ,r.2000[/color]
[color=orange:58ac6b1743]ex Trabant 601 deluxe r.1989[/color]
http://forum.meganeklub.sk/viewtopic.php?t=3002

Mion
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: úte lis 08, 2005 21:57
Bydliště: Praha-Západ

Re: 1.9 dCi umrel, je v háji kĺuka, ložiská a ojnica

Příspěvek od Mion » čtv lis 11, 2010 10:56

Tak mne stejný problém právě potkal také. Po třech letech pravidelného ježdění (ScenicII, 2004m 1.9DCi 88kW, 190tkm, servisován dosud výhradně v Renaultu) najednou začal motor do kopce klepat a vibrovat. Po 3 km jsem naštěstí dojel domů, ale v té době už z něj šly takové zvuky, že z toho šla hrůza.
Diagnostikována stejná závada. Jsem zvědavý, co všechno bude KO, zatím to vypadá jen na uložení ojnice -> nutnost přebroušení kliky a nová ložiska (zprostředkovaná informace), co dál bude případně v háji, se ještě uvidí... :-/

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů