dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Moderátor: Moderators General
-
- Advanced member
- Příspěvky: 307
- Registrován: ned led 03, 2010 11:17
- Bydliště: Trenčín SK
- Kontaktovat uživatele:
Rado77
v mojom prípade mam GT lebo sa mi paci a aj tak 90% roka v nom chodím sam prípadne s manželkou ALE neovplivním ako s nim jazdili predomnou
dnes mi volal mechanik a nebolo to na kluke ale na hmm kua ako sa to vola + sa mu nepozdava zotrvak
v mojom prípade mam GT lebo sa mi paci a aj tak 90% roka v nom chodím sam prípadne s manželkou ALE neovplivním ako s nim jazdili predomnou
dnes mi volal mechanik a nebolo to na kluke ale na hmm kua ako sa to vola + sa mu nepozdava zotrvak
Renault Megane II GT 1.9dCi 88kW ,r.2005
[color=red:58ac6b1743]ex Renault Mégane Break 1.9dTi 72kW ,r.2000[/color]
[color=orange:58ac6b1743]ex Trabant 601 deluxe r.1989[/color]
http://forum.meganeklub.sk/viewtopic.php?t=3002
[color=red:58ac6b1743]ex Renault Mégane Break 1.9dTi 72kW ,r.2000[/color]
[color=orange:58ac6b1743]ex Trabant 601 deluxe r.1989[/color]
http://forum.meganeklub.sk/viewtopic.php?t=3002
bych rekl ze financni narocnost auta rozhodne pro kombik - do HB a nebo 3-dveraku nenalozis rodinuneshoda píše:zaujimave že sa drbú len GT-ečka
Trabi tak nech sa ti to podarí
druhe auto do rodiny uz bude nejaka "vykopavka" protoze jezdi pouze okolo komina a obvykle benzin
ale mozna se pletu
Laguna III, dCi-110 kW, Grandtour
Megane II, dCi-96 kW, Grandtour
Pardubice
Megane II, dCi-96 kW, Grandtour
Pardubice
-
- Advanced member
- Příspěvky: 307
- Registrován: ned led 03, 2010 11:17
- Bydliště: Trenčín SK
- Kontaktovat uživatele:
Renault Megane II GT 1.9dCi 88kW ,r.2005
[color=red:58ac6b1743]ex Renault Mégane Break 1.9dTi 72kW ,r.2000[/color]
[color=orange:58ac6b1743]ex Trabant 601 deluxe r.1989[/color]
http://forum.meganeklub.sk/viewtopic.php?t=3002
[color=red:58ac6b1743]ex Renault Mégane Break 1.9dTi 72kW ,r.2000[/color]
[color=orange:58ac6b1743]ex Trabant 601 deluxe r.1989[/color]
http://forum.meganeklub.sk/viewtopic.php?t=3002
Trabi - brutal ta prva fotka Ja som sice nove salky nikdy nevidel, ale predstavujem si ich ako kovove polkruhy, s bokmi po celej ich dlzke rovnakej hrubky (napr. 1mm). Tu je vidno ze boky su uplne akoby vykrutene smerom von...ale to zrejme nie je vykrutenie, ale salky sa tak vybrusili, ze to vyzera akoby boli ich boky vykrutene. A miesto hrubky trebars 1mm su teraz tenke ako pliesok Mam pravdu?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
-
- Advanced member
- Příspěvky: 307
- Registrován: ned led 03, 2010 11:17
- Bydliště: Trenčín SK
- Kontaktovat uživatele:
jj pravdu máš
na spodnej fotke je vydiet v com je ta šálka a ma tozrazené hrany tak sa to tam tlačilo
na spodnej fotke je vydiet v com je ta šálka a ma tozrazené hrany tak sa to tam tlačilo
Renault Megane II GT 1.9dCi 88kW ,r.2005
[color=red:58ac6b1743]ex Renault Mégane Break 1.9dTi 72kW ,r.2000[/color]
[color=orange:58ac6b1743]ex Trabant 601 deluxe r.1989[/color]
http://forum.meganeklub.sk/viewtopic.php?t=3002
[color=red:58ac6b1743]ex Renault Mégane Break 1.9dTi 72kW ,r.2000[/color]
[color=orange:58ac6b1743]ex Trabant 601 deluxe r.1989[/color]
http://forum.meganeklub.sk/viewtopic.php?t=3002
Aha, takze ten vybrus vlastne nesposobila kluka (ta na salku posobi z vnutornej strany), ale podla vydratia "zvonku" to sposobila ojnica ci co to je...? Tym padom ani kluka nestratila na materiale a bude stacit tie plochy len jemne prelestit. Predpokladam ze aj samotne ojnice su v ok stave a taktiez neprislo k ubytku materialu; teda ak to nespravilo zuzenie toho ojnicneho polkruhu z bokov... Tuto oblast vobec nemam preskumanu, tak sorry ak vymyslam hovadiny a niektore veci nenazyvam tak ako sa volaju...
Mna v prvom rade zaujima info, ci su salky pevne zalozene v ojnici = ci sa nepohybuju vzhladom k pohybu ojnice? Lebo ak sa nepohybuju, tak nechapem ako sa mohli salky obrusit z vonkajsej strany! To by sa museli "pretlacit" miesto "obrusit", a to sa mi fyzikalne zda nerealne. Nieco som cital sa mi mari ze tie salky by mali mat nejake zamky ci co, take male vybrusy na koncoch, aby zrejme drzali pokope... no neviem, toto by mohli objasnit ti co sa vyznaju... A tiez mi neni jasne, na co je v tej kluke vyvrtana diera...
Mna v prvom rade zaujima info, ci su salky pevne zalozene v ojnici = ci sa nepohybuju vzhladom k pohybu ojnice? Lebo ak sa nepohybuju, tak nechapem ako sa mohli salky obrusit z vonkajsej strany! To by sa museli "pretlacit" miesto "obrusit", a to sa mi fyzikalne zda nerealne. Nieco som cital sa mi mari ze tie salky by mali mat nejake zamky ci co, take male vybrusy na koncoch, aby zrejme drzali pokope... no neviem, toto by mohli objasnit ti co sa vyznaju... A tiez mi neni jasne, na co je v tej kluke vyvrtana diera...
Naposledy upravil(a) Rado77 dne úte srp 31, 2010 13:47, celkem upraveno 2 x.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
-
- Advanced member
- Příspěvky: 395
- Registrován: stř říj 28, 2009 15:14
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Ježiši, vy mě děsíte, ty fotky jsou fakt příšerný. Dlouho jsem váhal, ale po tom co tu vidím u tebe, jdu do toho taky (preventivně) - mám totiž chip a občas nejezdím zrovna nějak moc spořivě. Prosím můžu tě poprosit kde ti to dělali a na kolik to vyšlo? V dialogysu jsem včera koukal, že jsou dva druhy těch šál, jeden má v sobě dvě díry za cenu 250 sada a druhý typ díry nemá a stojí 3000, jsou tam oboje zároveň, které jsou tedy ty problémové?
MEGANE II Grandtour 1.5dci 78kw@91kw K9K732 chip, 11/2007, najeto 87500km, esp, panorama
Galerie oprav a úprav https://picasaweb.google.com/samtrixx/
Galerie oprav a úprav https://picasaweb.google.com/samtrixx/
-
- Advanced member
- Příspěvky: 307
- Registrován: ned led 03, 2010 11:17
- Bydliště: Trenčín SK
- Kontaktovat uživatele:
praveže tieto šalky nemaju zamky a "asi" sa tam vrteli a ten otvor na kluke je na prívod oleja aby sa to mazalo.bude tam davat nejake nemecke salky aj ked ma aj origo R. motor sa zajtra nesie tomu chlapovi do Noveho mesta N/Vahom za robotu berie 100€ + material + zaruka.viac budem vediet zajtra
tu su ojnice lamane !! ze sa vyrobia a potom zlomia na polovicu !!! som nechapal ked mi to ukazoval . pasuje presne na seba ked sa zmontujú
tu su ojnice lamane !! ze sa vyrobia a potom zlomia na polovicu !!! som nechapal ked mi to ukazoval . pasuje presne na seba ked sa zmontujú
Renault Megane II GT 1.9dCi 88kW ,r.2005
[color=red:58ac6b1743]ex Renault Mégane Break 1.9dTi 72kW ,r.2000[/color]
[color=orange:58ac6b1743]ex Trabant 601 deluxe r.1989[/color]
http://forum.meganeklub.sk/viewtopic.php?t=3002
[color=red:58ac6b1743]ex Renault Mégane Break 1.9dTi 72kW ,r.2000[/color]
[color=orange:58ac6b1743]ex Trabant 601 deluxe r.1989[/color]
http://forum.meganeklub.sk/viewtopic.php?t=3002
"tieto šalky nemaju zamky a "asi" sa tam vrteli " - jo, toto uz spominal niekto z nasich majstrov: tpolak, kuno, WC... ze tam nedali zamky a zrejme doslo k nejakemu pohnutiu ci co....a to by presne zodpovedalo mojej domnienke, ze standardne sa salky voci ojnici nepohybuju - su uzamknute, a pohybuje sa len kluka vnutri salok. Tym ze tieto salky nemaju zamok sa zacali salky hybat a z vonkajsej strany ich ojnica zacala obrusovat. Aj na tejto fotke je vidno, ze salka zbrusila aj bok toho ojnicneho polkruhu, ako sa do nej zaryval. Jo a dik za vysvetlenie tej diery....aj som si myslel ze mazanie, ale pre istotu....
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
-
- Advanced member
- Příspěvky: 307
- Registrován: ned led 03, 2010 11:17
- Bydliště: Trenčín SK
- Kontaktovat uživatele:
asi tak nejak tiež môj laicky nazor
Renault Megane II GT 1.9dCi 88kW ,r.2005
[color=red:58ac6b1743]ex Renault Mégane Break 1.9dTi 72kW ,r.2000[/color]
[color=orange:58ac6b1743]ex Trabant 601 deluxe r.1989[/color]
http://forum.meganeklub.sk/viewtopic.php?t=3002
[color=red:58ac6b1743]ex Renault Mégane Break 1.9dTi 72kW ,r.2000[/color]
[color=orange:58ac6b1743]ex Trabant 601 deluxe r.1989[/color]
http://forum.meganeklub.sk/viewtopic.php?t=3002
Napr. podla service manualu ku K4x motorom (benziny) manual znazornuje zamky salok, kdezto SM ku F4x motorom ziaden taky obrazok v sekcii ku kluke ani nezobrazuje! Ukazuje akurat pripravok, ktory vklada salky do ojnice, a potom sa rovno vrhnu uz na montaz samotnej kluky ku bloku motora. Kdezto u benzinov znazornuju tie zamky:
Otazka co je pricinou zodratia - ci to, ze tam zamky chybaju, alebo to, ze je material slaby, casom sa mierne vyderie, a kedze tam zamky nie su (a zaroven sa vola stale zvecsuje), tak dojde najprv ku zvukovym prejavom od kluky, az sa jedneho dna salky tak stensia, ze sa zrazu posunu trebars jedna pod druhu a uz je zle
Otazka co je pricinou zodratia - ci to, ze tam zamky chybaju, alebo to, ze je material slaby, casom sa mierne vyderie, a kedze tam zamky nie su (a zaroven sa vola stale zvecsuje), tak dojde najprv ku zvukovym prejavom od kluky, az sa jedneho dna salky tak stensia, ze sa zrazu posunu trebars jedna pod druhu a uz je zle
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
-
- Advanced member
- Příspěvky: 307
- Registrován: ned led 03, 2010 11:17
- Bydliště: Trenčín SK
- Kontaktovat uživatele:
no podla mna ak to zacne klepat a skrípat je to otazka minut kym sa to zlikviduje .U mna to malo taky priebeh lebo nic ine pred tym nebolo pocut len "šepot kvetín a pohoda za volantom"
Renault Megane II GT 1.9dCi 88kW ,r.2005
[color=red:58ac6b1743]ex Renault Mégane Break 1.9dTi 72kW ,r.2000[/color]
[color=orange:58ac6b1743]ex Trabant 601 deluxe r.1989[/color]
http://forum.meganeklub.sk/viewtopic.php?t=3002
[color=red:58ac6b1743]ex Renault Mégane Break 1.9dTi 72kW ,r.2000[/color]
[color=orange:58ac6b1743]ex Trabant 601 deluxe r.1989[/color]
http://forum.meganeklub.sk/viewtopic.php?t=3002
-
- Advanced member
- Příspěvky: 407
- Registrován: pon čer 11, 2007 15:15
- Bydliště: Tuchlovice
-
- Advanced member
- Příspěvky: 307
- Registrován: ned led 03, 2010 11:17
- Bydliště: Trenčín SK
- Kontaktovat uživatele:
no ja som spravil tak maximalne 50km od klepotu ale bol som plne naloženy ,ladnicka,klima a stala jazda do kopca za Viednou smer Grác.
Renault Megane II GT 1.9dCi 88kW ,r.2005
[color=red:58ac6b1743]ex Renault Mégane Break 1.9dTi 72kW ,r.2000[/color]
[color=orange:58ac6b1743]ex Trabant 601 deluxe r.1989[/color]
http://forum.meganeklub.sk/viewtopic.php?t=3002
[color=red:58ac6b1743]ex Renault Mégane Break 1.9dTi 72kW ,r.2000[/color]
[color=orange:58ac6b1743]ex Trabant 601 deluxe r.1989[/color]
http://forum.meganeklub.sk/viewtopic.php?t=3002
-
- Advanced member
- Příspěvky: 307
- Registrován: ned led 03, 2010 11:17
- Bydliště: Trenčín SK
- Kontaktovat uživatele:
wc preto ten skrípaví zvuk pred koncom ! a co ten klepot?
Renault Megane II GT 1.9dCi 88kW ,r.2005
[color=red:58ac6b1743]ex Renault Mégane Break 1.9dTi 72kW ,r.2000[/color]
[color=orange:58ac6b1743]ex Trabant 601 deluxe r.1989[/color]
http://forum.meganeklub.sk/viewtopic.php?t=3002
[color=red:58ac6b1743]ex Renault Mégane Break 1.9dTi 72kW ,r.2000[/color]
[color=orange:58ac6b1743]ex Trabant 601 deluxe r.1989[/color]
http://forum.meganeklub.sk/viewtopic.php?t=3002
-
- Advanced member
- Příspěvky: 395
- Registrován: stř říj 28, 2009 15:14
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Dnes jsem navštívil servis AutoVašenda (pražáci jistě znají) s tím že potřebuji vyměnit profukující potrubí k EGR. Jen tak mimo jsem se zeptal na preventivní výměnu šálů na klice, (asi) pan Vašenda mi hned řekl ať jdu s ním se na něco podívat, zašel jsem s ním do útrob dílny a na zvedáku rozkuchaný megane II 1.5dci se zadřetým motorem. Ukázal mi i ochotně jak vypadá vydřená klika a šály. Doufám že to byla jen náhoda že to tam zrovna měli, klika prý zničená fest že ani nejde přebrousit. Jen mi nedokázal ani on a ani mechanik říct v čem je chyba, jestli je to jen nekvalitním materiálem nebo jestli se to stane i na úplně nových šálách. Jen se shodli na tom, že to je nesmyslnou výměnou oleje až po 30tis a lidé ji fakt dodržují (můj předchozí majitel měnil pravidelně po 20 Ufff, já po 10) a taky možná tím že nemají zámky (tak jako většina novějších motorů) ale Renault na to trpí nějak více :/
Takže ptám se vás: má cenu šály vyměnovat preventivně? Předejde se tomu všem problémům nebo to přetočení způsobuje něco jiného než opotřebení a může se to stát i u nových šál?
Takže ptám se vás: má cenu šály vyměnovat preventivně? Předejde se tomu všem problémům nebo to přetočení způsobuje něco jiného než opotřebení a může se to stát i u nových šál?
MEGANE II Grandtour 1.5dci 78kw@91kw K9K732 chip, 11/2007, najeto 87500km, esp, panorama
Galerie oprav a úprav https://picasaweb.google.com/samtrixx/
Galerie oprav a úprav https://picasaweb.google.com/samtrixx/
No evidentne pre 1.5 motory je vhodne salky preventivne vymenit, a ako sme sa dozvedeli, od roku 2008 uz zacali motovat nove salky (aj opticky vyzeraju uz z ineho materialu).
Ja mat dCi, tak po rozhovore s manzelkou - bud to ihned predame, alebo ihned vymenime salky a pokoj
Ja mat dCi, tak po rozhovore s manzelkou - bud to ihned predame, alebo ihned vymenime salky a pokoj
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
-
- Advanced member
- Příspěvky: 307
- Registrován: ned led 03, 2010 11:17
- Bydliště: Trenčín SK
- Kontaktovat uživatele:
dnes rozhovor s mechanikom ktorý ma nepotešil kluka aj po 3 vybrusoch neni dobra a nezaručí sa mi za nu !!!! tak zhanam novu kluku
Renault Megane II GT 1.9dCi 88kW ,r.2005
[color=red:58ac6b1743]ex Renault Mégane Break 1.9dTi 72kW ,r.2000[/color]
[color=orange:58ac6b1743]ex Trabant 601 deluxe r.1989[/color]
http://forum.meganeklub.sk/viewtopic.php?t=3002
[color=red:58ac6b1743]ex Renault Mégane Break 1.9dTi 72kW ,r.2000[/color]
[color=orange:58ac6b1743]ex Trabant 601 deluxe r.1989[/color]
http://forum.meganeklub.sk/viewtopic.php?t=3002
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Manželku bys nevyměnil nebo neprodal?Rado77 píše:No evidentne pre 1.5 motory je vhodne salky preventivne vymenit, a ako sme sa dozvedeli, od roku 2008 uz zacali motovat nove salky (aj opticky vyzeraju uz z ineho materialu).
Ja mat dCi, tak po rozhovore s manzelkou - bud to ihned predame, alebo ihned vymenime salky a pokoj
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 hostů