Vadne turbo, potom i motor?
Moderátor: Moderators General
Vadne turbo, potom i motor?
Zdravim,
tak mam dalsi neprijemnou zkusenost s Lagunou 2.2dCi. Jel jsem na otocku do Ziliny a pri ceste zpatky mi v Prostejove najednou zahlasil pocitac zavadu vstrikovani. Kdyz jsem se podival do zpetneho zrcatka, videl jsem malo vyrazny modrobily kour... Zastavil jsem a zkousim poslouchat a slysim pri 1500 a vice otackach takove chrasteni. Nakonec se z toho vyklubalo spatne turbo. Dojel jsem na 1200 otackach do Brna a potom se nechal odtahnout do servisu. Na pocitaci jsem videl, ze oleje ubylo, ale presto vzdycky OK. V servisu si chteli jeste poslechnout to chrasteni a tak jsem jim to ukazal, jenze najednou chytil samozapal na plnej ceres a ja to zastavil az asi po 15 sekundach pres rychlost a brzdu. Vsichni v servisu me ujistovali, ze za tak kratkou dobu se s motorem nemohlo nic stat.
Jenze vymenili turbo a kdyz to nahodili, rekli mi, ze po startu uslyseli klepani motoru, ktere po zahrati motoru vyrazne zesililo. Pak to vypli a znovu jim to nastartovat uz neslo (ale starter motorem toci). Pry je motor chycenej a asi nema tlak, proto nestartuje. Rekli mi, ze je to na generalku. Ja jsem si ale precetl na dieselpower foru neco o klapce sani vzduchu, ktera muze taky klepat. Je mozne, ze to ma souvislost? Nemohla se pri tom samozapalu znicit? Co byste mi poradili?
Diky moc,
Zbysa, Laguna Grandtour 2.2dCi, 2002
tak mam dalsi neprijemnou zkusenost s Lagunou 2.2dCi. Jel jsem na otocku do Ziliny a pri ceste zpatky mi v Prostejove najednou zahlasil pocitac zavadu vstrikovani. Kdyz jsem se podival do zpetneho zrcatka, videl jsem malo vyrazny modrobily kour... Zastavil jsem a zkousim poslouchat a slysim pri 1500 a vice otackach takove chrasteni. Nakonec se z toho vyklubalo spatne turbo. Dojel jsem na 1200 otackach do Brna a potom se nechal odtahnout do servisu. Na pocitaci jsem videl, ze oleje ubylo, ale presto vzdycky OK. V servisu si chteli jeste poslechnout to chrasteni a tak jsem jim to ukazal, jenze najednou chytil samozapal na plnej ceres a ja to zastavil az asi po 15 sekundach pres rychlost a brzdu. Vsichni v servisu me ujistovali, ze za tak kratkou dobu se s motorem nemohlo nic stat.
Jenze vymenili turbo a kdyz to nahodili, rekli mi, ze po startu uslyseli klepani motoru, ktere po zahrati motoru vyrazne zesililo. Pak to vypli a znovu jim to nastartovat uz neslo (ale starter motorem toci). Pry je motor chycenej a asi nema tlak, proto nestartuje. Rekli mi, ze je to na generalku. Ja jsem si ale precetl na dieselpower foru neco o klapce sani vzduchu, ktera muze taky klepat. Je mozne, ze to ma souvislost? Nemohla se pri tom samozapalu znicit? Co byste mi poradili?
Diky moc,
Zbysa, Laguna Grandtour 2.2dCi, 2002
Re: Vadne turbo, potom i motor?
To by som povedal ze v servise maju rozum a skusenosti.zbysa píše:Zdravim,
tak mam dalsi neprijemnou zkusenost s Lagunou 2.2dCi. Jel jsem na otocku do Ziliny a pri ceste zpatky mi v Prostejove najednou zahlasil pocitac zavadu vstrikovani. Kdyz jsem se podival do zpetneho zrcatka, videl jsem malo vyrazny modrobily kour... Zastavil jsem a zkousim poslouchat a slysim pri 1500 a vice otackach takove chrasteni. Nakonec se z toho vyklubalo spatne turbo. Dojel jsem na 1200 otackach do Brna a potom se nechal odtahnout do servisu. Na pocitaci jsem videl, ze oleje ubylo, ale presto vzdycky OK. V servisu si chteli jeste poslechnout to chrasteni a tak jsem jim to ukazal, jenze najednou chytil samozapal na plnej ceres a ja to zastavil az asi po 15 sekundach pres rychlost a brzdu. Vsichni v servisu me ujistovali, ze za tak kratkou dobu se s motorem nemohlo nic stat.
Jenze vymenili turbo a kdyz to nahodili, rekli mi, ze po startu uslyseli klepani motoru, ktere po zahrati motoru vyrazne zesililo. Pak to vypli a znovu jim to nastartovat uz neslo (ale starter motorem toci). Pry je motor chycenej a asi nema tlak, proto nestartuje. Rekli mi, ze je to na generalku. Ja jsem si ale precetl na dieselpower foru neco o klapce sani vzduchu, ktera muze taky klepat. Je mozne, ze to ma souvislost? Nemohla se pri tom samozapalu znicit? Co byste mi poradili?
Diky moc,
Zbysa, Laguna Grandtour 2.2dCi, 2002
Ja som urobil nieco podobne ale som amater. Ked som mal havariu turba dal som si auto doviezt odtahovkou a na druhy den som ho chcel odtlacit pod pristresok a rozoberat. No na strku sa tazko tlaci tak som ho skusil nastartovat kedze do poslednej chvile siel motor dobre len som nechcel spalit na strmom kopci vsetok olej. Sice som bol pripraveny na spalovanie oleja (zaradena rychlost a noha na brzde) ale necakal som ze to nasaje olej a motor sa s poriadnym klepnutim zablokuje. Stastie ze motor nenastartoval lebo riesim minimalne ohnutu ojnicu, pri nizkych otackach spustaca sa nic nestalo. On ten olej po havarii asi stecie na jedno miesto a ked sa nasaje je zle - na rozdiel od vzduchu, olej je nestlacitelny .
Ten olej horel normalne vo valcoch, problem s klapkou asi nebude.
Neviem ake vysoke otacky motor dosiahol, ci moze byt nieco s rozvodmi.
Snad by sa zislo pretocit motor rucne, ci niekde neklepne.
Neviem ako kvalitne ti vycistili nasavanie od oleja (ci to zniekadial nenasalo olej), ja som ho vycistil maximalne ako to slo ale aj tak som skoro vybil akumulator kym som nastartoval.
Vezmi auto a těm servisákům to otluč o hlavy. Jak může někdo, kdo se živí opravováním aut, předvést takový výkon.. Možností je víc-od rozvodů přes ohnutou kliku až po ulámaný lopatky turba poletující kdesi v motoru. Hlavně ať pořádně vyčistěj sací potrubí vzduchu turba!!!!!!!!! Jinak ho odpraví znovu. Správně by se ta hlavní plastová trubkaměla měnit za novou.....Myslím, že by to chtělo rozdělat celej motor a dát ho kloudně do kupy, abys měl jistotu. Ale to nechám na Tobě, taky by se mi nechtělo vrážet do auta takový šílený love. Můžu se zeptat na kolik Tě vyšla samotná výměna turba?
Renault Laguna III 2.0 dCi
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V
Spravne sa na menit intercooler, nieco zo sacieho potrubia, neviem ci aj nie cele (myslim ze aj cast pred turbom), privod oleja do turba - ale to je za cenu priblizne rovnaku ako za nove turbo .Hrnecek píše:Vezmi auto a těm servisákům to otluč o hlavy. Jak může někdo, kdo se živí opravováním aut, předvést takový výkon.. Možností je víc-od rozvodů přes ohnutou kliku až po ulámaný lopatky turba poletující kdesi v motoru. Hlavně ať pořádně vyčistěj sací potrubí vzduchu turba!!!!!!!!! Jinak ho odpraví znovu. Správně by se ta hlavní plastová trubkaměla měnit za novou.....Myslím, že by to chtělo rozdělat celej motor a dát ho kloudně do kupy, abys měl jistotu. Ale to nechám na Tobě, taky by se mi nechtělo vrážet do auta takový šílený love. Můžu se zeptat na kolik Tě vyšla samotná výměna turba?
Nevím kolik intercooler, ale to potrubí samotné cca 5.OOO Kč..děs jak sviňaLaco19 píše:Spravne sa na menit intercooler, nieco zo sacieho potrubia, neviem ci aj nie cele (myslim ze aj cast pred turbom), privod oleja do turba - ale to je za cenu priblizne rovnaku ako za nove turbo .Hrnecek píše:Vezmi auto a těm servisákům to otluč o hlavy. Jak může někdo, kdo se živí opravováním aut, předvést takový výkon.. Možností je víc-od rozvodů přes ohnutou kliku až po ulámaný lopatky turba poletující kdesi v motoru. Hlavně ať pořádně vyčistěj sací potrubí vzduchu turba!!!!!!!!! Jinak ho odpraví znovu. Správně by se ta hlavní plastová trubkaměla měnit za novou.....Myslím, že by to chtělo rozdělat celej motor a dát ho kloudně do kupy, abys měl jistotu. Ale to nechám na Tobě, taky by se mi nechtělo vrážet do auta takový šílený love. Můžu se zeptat na kolik Tě vyšla samotná výměna turba?
Renault Laguna III 2.0 dCi
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V
Moj IC stal ked sme este mali koruny necelych 10.000,-SK, je vacsi a drahsi ako u 1.9dci. Pri takej cene som rozmyslal ze ho namontujem aj s igelitovym sackom v ktorom bol zabaleny, aby ho nejaky kamienok neposkodil .Hrnecek píše:Nevím kolik intercooler, ale to potrubí samotné cca 5.OOO Kč..děs jak sviňaLaco19 píše:Spravne sa na menit intercooler, nieco zo sacieho potrubia, neviem ci aj nie cele (myslim ze aj cast pred turbom), privod oleja do turba - ale to je za cenu priblizne rovnaku ako za nove turbo .Hrnecek píše:Vezmi auto a těm servisákům to otluč o hlavy. Jak může někdo, kdo se živí opravováním aut, předvést takový výkon.. Možností je víc-od rozvodů přes ohnutou kliku až po ulámaný lopatky turba poletující kdesi v motoru. Hlavně ať pořádně vyčistěj sací potrubí vzduchu turba!!!!!!!!! Jinak ho odpraví znovu. Správně by se ta hlavní plastová trubkaměla měnit za novou.....Myslím, že by to chtělo rozdělat celej motor a dát ho kloudně do kupy, abys měl jistotu. Ale to nechám na Tobě, taky by se mi nechtělo vrážet do auta takový šílený love. Můžu se zeptat na kolik Tě vyšla samotná výměna turba?
Turbo prislo asi na nejakych 29.000 a celkem i s odtahem po me chteji 37.500 Kc. Urcite nemenili intercooler, ten stoji asi 10.000 Kc. No, moc jste me neuklidnili. Vaham, jestli to nemam odtahnout do prahy, kde by se na ten motor podivali (vybrusy.cz). Ale vase odpovedi jsem pochopil tak, ze tim samozapalem se to zrejme poskodilo... Ach jo.
Zatim diky
Zbysa
Zatim diky
Zbysa
Ach jo, myslím, že by bylo vhodné dát tu kontakt na ten servis, aby se už nikdo jiný nenapálil...Nové Turbo s fakturou u nás 22, bez faktury 18tisíc. Práce cca 3.000 Kč. Repase od nějakých 6.000 Kč vejš. Repasované Turbo na Aukru 8tisíc plus vrácení starého turba-se zárukou na půl roku.zbysa píše:Turbo prislo asi na nejakych 29.000 a celkem i s odtahem po me chteji 37.500 Kc. Urcite nemenili intercooler, ten stoji asi 10.000 Kc. No, moc jste me neuklidnili. Vaham, jestli to nemam odtahnout do prahy, kde by se na ten motor podivali (vybrusy.cz). Ale vase odpovedi jsem pochopil tak, ze tim samozapalem se to zrejme poskodilo... Ach jo.
Zatim diky
Zbysa
No Zbyšo, nechci malovat čerty na zeď, bejt v Tvý kůži, jdu se oběsit, ale nechal bych to někam převézt, komu věříš a kdo Renaultům rozumí(nemusí to bejt origo servis, mám bezva kluka, co dělá ořes den v Renaultu a odpoledne doma v garáži, má veškerý nářadí origo a všechny opravy jsou tip-top.... Ještě bych zkusil zavolat do firmy Special Turbo, Helpline: , Telefon: +420 518 374051
E-mail: info@specialturbo.cz
...sídlí kousek od Brna, mmohli by Ti poradit co se stím mohlo stát. Ale rozhodně to seber těm dobytkům co Ti totálně zku...li auto. Jejich poslechnutí klepání Tě vyšlo pěkně draho, bejval mohla stačit výměna za repasovaný za desítku a měl jsi klid..
ještě mě napadlo, jsi si jistý, že Ti namontovali novou turbínu? Aby Tě nechtěli vydojit z peněz....
Renault Laguna III 2.0 dCi
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V
Mitsubishi L200 Magnum
Hyundai Santa Fe 2.4 16V
Ked su to ceny za diely tak je to celkom drahe. Nove turbo som kupoval pred 2 mesiacmi za cca 19.000,-KC a IC som kupil pred cca 2 rokmi za necelych 10.000 ale slovenskych korun. No ty v tom mas aj pracu a odtah...zbysa píše:Turbo prislo asi na nejakych 29.000 a celkem i s odtahem po me chteji 37.500 Kc. Urcite nemenili intercooler, ten stoji asi 10.000 Kc. No, moc jste me neuklidnili. Vaham, jestli to nemam odtahnout do prahy, kde by se na ten motor podivali (vybrusy.cz). Ale vase odpovedi jsem pochopil tak, ze tim samozapalem se to zrejme poskodilo... Ach jo.
Zatim diky
Zbysa
v prvom rade by som ozaj pozrel na rozvody ci neskocili... kludne sa to mohlo stat... popozerat vrch motora... potom zhodit sacie potrubie a komplet vedenie vzduchu od a do ic... preplachnut to naftou a potom nasledne horucou vodou aby tam nebolo nic mastne...a druha vec tomu servisu by som odmietol zaplatit fakturu nakolko auto sa este viac poskodilo ich zavinenim.. a ziadal by som napravu na ich naklady...
Laguna I 2.0S 16 V RXE, 280 000 km [img]http://images.spritmonitor.de/335627.png[/img]
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
On problém s určením viníka bude těžký, protože jak jsem pochopil, majitel nastartoval, aby oni poslechli. No já po zkušenostech předávám vždy kartu i když je to kamarád a poté děj se vůle boží. Nedodržel úřední postup. Jediné co by, tak jestli mu to uznají a na jejich pojistku motor opraví. Podle příznaků a po ohřátí zhoršení, to tipuju na šálu ojnice. Tak nebo tak je to na kompletní rozebrání motoru, trubek a intercooleru, včetně vyčištění.mongo píše:v prvom rade by som ozaj pozrel na rozvody ci neskocili... kludne sa to mohlo stat... popozerat vrch motora... potom zhodit sacie potrubie a komplet vedenie vzduchu od a do ic... preplachnut to naftou a potom nasledne horucou vodou aby tam nebolo nic mastne...a druha vec tomu servisu by som odmietol zaplatit fakturu nakolko auto sa este viac poskodilo ich zavinenim.. a ziadal by som napravu na ich naklady...
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
no horsi scenar je ked mu to neuznaju.....ako pre tieto prkotiny nemam rad autorizaky.... maju prachy a myslia si bohvie co.... preto radsej co mozem urobim sam a viem ze ked sa to doserie je to mojou chybou a nemozem sa na nikoho vyhovarat...no ak tak by som popozeral este ventily... pokial to malo klepotavy zvuk skor odvrchu isiel by som tym smerom....ale jednoznacne to treba cele rozobrat... a to uz bude pekna palka poskladat to nas5.. neviem ci nebude vyhodnejsie splasit druhy motor...
Laguna I 2.0S 16 V RXE, 280 000 km [img]http://images.spritmonitor.de/335627.png[/img]
Zdravim, po delsi odmlce se znovu ozyvam... Odvezl jsem to auto do Prahy (Jinocany - mezi Rudnou a Reporyjema) do jednoho servisu na motory. Tam to rozebrali, a zjistili toto: hlava OK, prasklej blok na jednom valci, na tok samem valci ohorelej pist, 3 ojnice ohnuty, olej v intercooleru, trubkach atd. Vse ostatni se zda OK. Potvrdili, ze je tam nove turbo. Repasovanej motor je k mani zhruba za 65 az 75 tisic (jenze to je sazka do loterie, protoze se motory 2.2dCi udajne moc nepovedly), novy za 90 a jinak motory moc nejdou sehnat. V servisu mi navrhli, ze do toho prasklyho valce muzou dat vlozku + sehnat pist a ty 3 ojnice. Vyslo by to na nejakych 30 az 35 tisic. Rekli mi, ze to samozrejme neni ekvivalent noveho motoru, ale ze to vydrzi (pokud se s tim motorem nestane neco jinyho). Problem je, ze jsme sehnali jen 2 ojnice a jedna nam chybi. Nevite o nekom, kdo by ji mohl mit? Rikal mi, ze to mohlo zpusobit i to, ze po vymene turba zustal olej v tom sani a tim tlakem oleje se ty ojnice mohly ohnout. Je to mozne? Po vymene turba to totiz v tom servisu jednou nahodili a chvili ten motor fungoval, po prvnim vypnuti uz ale nenastartovali. To bych pak mohl reklamovat v tom servisu, kde vymenili to turbo...
Proste hruza, ale ja jsem asi nejak rezignoval, uz me to nebavi, mam spoustu jinych starosti a uz to auto docela potrebuju...
Diky za rady,
Zbysa
Laguna Grandtour 2.2dCi 2002
Proste hruza, ale ja jsem asi nejak rezignoval, uz me to nebavi, mam spoustu jinych starosti a uz to auto docela potrebuju...
Diky za rady,
Zbysa
Laguna Grandtour 2.2dCi 2002
Nechci delat chytrolina ale vzhledem k tomu ze nejaky ten motor se uz delal tak mi neni trochu jasne z ceho je praskly ten valec teda pokud nesla ojnice ven ale to uz se bavime o bloku,dalsi vec pises hlava ok ojnice ohnute coz bych se nedivil,ale to klepani ukazuje na kliku davam 99 procent ze je chycena taky kdyz dobre tak jenom ojnicni loziska,kdyz budes potrebovat tu ojnici tak dej vedet
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Většinou když dojde k úmrtí turba na cestě, tak je nejdříve dobré zkontrolovat, jestli není nacucnutý olej do sání, kde zaplaví válce a jelikož olej je kapalina nestlačitelná, tak po pokusu startovat něco povolí, buďto ojnice, v horším případě válec nebo hlava.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů