praskle svody vyfuku
Moderátor: Moderators General
praskle svody vyfuku
Ahoj potrebuju poradit mam praskle svody vyfuku.je tam blbej pristup.potrebuju vedet jestli je mozne je vubec vyndat. nechce se my nechavat vyndat cely motor.jestli ste to nekdo delal dejte vedet dik.
u benzínu 4 válce není sundavání notoru zas tak obtížné, manipulace s parohy bude lepší a vyhneš se poškození titěrných součástek na vzdálenější straně motoru.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
NAštěstí jsem to nokdy dělat nemusel, poslední motor, který jsem vyndaval byl v R25, s Espace v tomhle směru nemám zkušenost, ale radši bych to viděl na servis. Nehledě na to, že jestli budeš ty parohy vařit, tak to taky na koleně neuděláš, a pokud měnit, je dobré s tím mít nějakou zkušenost, pokazit se toho dá HODNĚ. Při jakékoliv výměně čehokoliv na motoru, VŽDYCKY VŠECHNA SOUVISEJÍCÍ TĚSNĚNÍ NOVÁ, v porovnání s následky špatného starého těsnění je těch pár stovek za nové zanedbatelná částka.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
Podle toho, jestli máš 16V nebo 8V katalyzátor buď je nebo není součástí svodu, respektive svodová trubka je nebo není součástí katu.
Poku ti v servisu řekli, že je to jeden celek, máš pravděpodobně 16V, komplet katalyzátor s prodlouženou trubkou stojí od Walkera cca 6.500,- včetně státního výpalného. Našel jsem v Autobenexu, PLU 20487 aspoň myslím.
Pokud je jen porušená svodová trubka, tedy to, co je mezi katem a výfukovými parohy, možná by stálo za to oslovit nějakého dobrodince s CO svářečkou a cca 0,75 - 1mm plechem, kolegovi se osvědčily staré plechy z PC skříní
Poku ti v servisu řekli, že je to jeden celek, máš pravděpodobně 16V, komplet katalyzátor s prodlouženou trubkou stojí od Walkera cca 6.500,- včetně státního výpalného. Našel jsem v Autobenexu, PLU 20487 aspoň myslím.
Pokud je jen porušená svodová trubka, tedy to, co je mezi katem a výfukovými parohy, možná by stálo za to oslovit nějakého dobrodince s CO svářečkou a cca 0,75 - 1mm plechem, kolegovi se osvědčily staré plechy z PC skříní
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
Parohy a svodová trubka jsou, alespoň podle mých skromných zkušeností z R25, dva na sebe navazující díly, přičemž parohy jsou litinové, svodová trubka je jen zesílená ocel. Pokud ti ty parohy někdo svaří, bude to otázka cca 2000,- za vaření + nějaký servis okolo sundání a nandání. A počítej, že to taky nevydrží navěky. Na druhou stranu na motorech jako J7T (R25) bylo naprasknutí parohů naprosto běžnou záležitostí, která pokud nebyla nějak veliká, nechávala se být, já sám jsem najezdil na prasklině asi 95000km, a pokud auto někdo nerozebral, je tam a jezdí doteď. Takže záleží na posouzení té praskliny. Každopádně parohy nejsou svodová trubka, jako díl bývají o dost dražší a hůř sehnatelné, protože pokud u nějakého modelu praskají - což bývá celomodelový problém, na vrakáči dobré budeš shánět těžko. Sundat, zhodnotit poškození, zkusit svařit, a po očku shánět nějaké záložní, tak bych to řešil já.
Přeju úspěch
Přeju úspěch
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
Praskle parohy mame uz hodne dlouho. Uz na minule emisni kontrole byl problem, ze mechanik pristrojem skoro nic nenameril. Postupem casu se mi zda, ze se trhlina musela jeste zvetsit, protoze auto ma priserny zvuk. Primarne se mi tedy jednalo o cenu novych parohu, zda se daji sehnat jinde nez v original servise. Mechanik nas strasil cenou okolo 15 tisic.
Jak už jsem napsal, parohy ven, a podle míry poškození zhodnotit možnost opravy. Taky záleží, KDO a JAK to vaří. Je to litina, navíc hodně namáhaná, a je tedy jasné, že když ti to bude vařit nějakej Ferda Vocásek ze stodoly u kravína, nemusí se zadařit. Na druhou stranu, na UAZovi nám kdysi vařili blok, roztrženej po zamrzlé vodě, a bylo to takříkajíc nafurt zavařený. Nové paroží se opravdu může pohybovat okolo uvedené částky, je to peklo. Takže zkus inzeráty s bouračkama nebo vrakoviště, myslím, že cenu kolem 5.000,- bys mohl uhádat. A nezapomeň koupit veškerá těsnění nová, na těch se nevyplatí šetřit.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
detail, ne detaJl, Parohy ruplY, jsou neživotné. Caw není slovo. proč si tady na fóru začínám připadat jako na blogu základní školy?
Chodí sem dospělí lidé nebo děti? Jak dlouho potrvá, než se tu bude řešit technika Emo-debilštinou?
Chodí sem dospělí lidé nebo děti? Jak dlouho potrvá, než se tu bude řešit technika Emo-debilštinou?
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
-
- Starting member
- Příspěvky: 9
- Registrován: pát dub 29, 2011 01:14
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: praskle svody vyfuku
Ty jo, chlapi, kde jste ty parohy sehnali za takhle super cenu?
Ja uz nejakou dobu shanim marne
Mam III 2,0 8V a vse na vyfuku ruzne povymenovane a furt brumla, takze posledni moznost jsou ty svody...
Ja uz nejakou dobu shanim marne
Mam III 2,0 8V a vse na vyfuku ruzne povymenovane a furt brumla, takze posledni moznost jsou ty svody...
1998 Grand Espace 2,0 8V 83,5kW
-
- Experienced member
- Příspěvky: 738
- Registrován: čtv kvě 12, 2005 14:18
- Kontaktovat uživatele:
Re: praskle svody vyfuku
Co znamená "brumla"? Slyšel jste někdy prasklé svody? Pokud jsou hodně, tak je tu zvuk jako u WRC. Prostě jdou spaliny rovnou ven nejmenším odporem, tedy dírou. Navíc místo praskliny a okolo bývá černé. Bratrovi na mé bývalce upadla příruba mezi svody a trubkou, to byl super zvuk , řešilo se to zavařením.
Ex:
tátova Š120L r.v. 85
Trabant 601 Lux
Favorit 136L r.v. 88
Forman 135LX r.v. 93
Sonata r.v.96 2,0 16V
Matiz r.v. 99
Laguna Grandtour r.v.96 2,0 16V
Scenic Sport edition r.v.02 1.6 16V
Grand Espace r.v.98 2.0 8V
Laguna II. r.v.02 2,2dCi
Superb r.v.05 1,9TDi
S-MAX r.v.08 2.0TDCi AT
Grand Espace r.v.03 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Grand Espace r.v.06 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Mondeo Titanium X Sport 2.2Tdci r.v.08[/color]
-
Grand Espace r.v.11 2,0dCi 127kW AT Initiale PARIS
A6 Avant r.v.11 2.0TDI 125kw
tátova Š120L r.v. 85
Trabant 601 Lux
Favorit 136L r.v. 88
Forman 135LX r.v. 93
Sonata r.v.96 2,0 16V
Matiz r.v. 99
Laguna Grandtour r.v.96 2,0 16V
Scenic Sport edition r.v.02 1.6 16V
Grand Espace r.v.98 2.0 8V
Laguna II. r.v.02 2,2dCi
Superb r.v.05 1,9TDi
S-MAX r.v.08 2.0TDCi AT
Grand Espace r.v.03 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Grand Espace r.v.06 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Mondeo Titanium X Sport 2.2Tdci r.v.08[/color]
-
Grand Espace r.v.11 2,0dCi 127kW AT Initiale PARIS
A6 Avant r.v.11 2.0TDI 125kw
-
- Senior member
- Příspěvky: 1554
- Registrován: úte pro 23, 2008 18:53
- Bydliště: Milevsko
Re: praskle svody vyfuku
Ahoj svařit-zavařit se nechá téměř všechno akorát je třeba vědět čím a pak to drží po dobu životnosti auta a taky záleží kdo to vaří. taky se nechají vlastnosti sváru různě upravit např předehřátím svařence nebo ochlazením v oleji.Také se tam nechá dát těsnící hmota trh nám nabízíspoustu možností a pak by asi stačil slabší plech a nějaká stahovací páska-jedno jáká já osobně bych v tomoto případě použil páskovačku s ocel.páskem metodu si každý zvolí sám dle možností a místa praskliny.
-
- Starting member
- Příspěvky: 9
- Registrován: pát dub 29, 2011 01:14
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: praskle svody vyfuku
Jeste se chci zeptat, muj mechanik tvrdi, ze na 2,0i 8V jsou plechove svody a ty nepraskaji, ze pry praskaji jen na 16v, kde jsou litinove, a ze to je normalni, ze 8V dela takovy kraval. Ale to neni mozne, protoze zrovna vcera vecer projel okolo mne pred bazenem v Praze Podoli 8V a byl uplne tichy, stitek na boku 2,0i jsem videl zretelne. Praskly nekomu svody na 8V?
1998 Grand Espace 2,0 8V 83,5kW
-
- Experienced member
- Příspěvky: 738
- Registrován: čtv kvě 12, 2005 14:18
- Kontaktovat uživatele:
Re: praskle svody vyfuku
Řekl bych, že když jsem se o ně spálil při demontáži snímače tachometru, tak byly litinové. Plechové měla Laguna 2.0S 16V 102kW.
Ex:
tátova Š120L r.v. 85
Trabant 601 Lux
Favorit 136L r.v. 88
Forman 135LX r.v. 93
Sonata r.v.96 2,0 16V
Matiz r.v. 99
Laguna Grandtour r.v.96 2,0 16V
Scenic Sport edition r.v.02 1.6 16V
Grand Espace r.v.98 2.0 8V
Laguna II. r.v.02 2,2dCi
Superb r.v.05 1,9TDi
S-MAX r.v.08 2.0TDCi AT
Grand Espace r.v.03 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Grand Espace r.v.06 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Mondeo Titanium X Sport 2.2Tdci r.v.08[/color]
-
Grand Espace r.v.11 2,0dCi 127kW AT Initiale PARIS
A6 Avant r.v.11 2.0TDI 125kw
tátova Š120L r.v. 85
Trabant 601 Lux
Favorit 136L r.v. 88
Forman 135LX r.v. 93
Sonata r.v.96 2,0 16V
Matiz r.v. 99
Laguna Grandtour r.v.96 2,0 16V
Scenic Sport edition r.v.02 1.6 16V
Grand Espace r.v.98 2.0 8V
Laguna II. r.v.02 2,2dCi
Superb r.v.05 1,9TDi
S-MAX r.v.08 2.0TDCi AT
Grand Espace r.v.03 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Grand Espace r.v.06 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Mondeo Titanium X Sport 2.2Tdci r.v.08[/color]
-
Grand Espace r.v.11 2,0dCi 127kW AT Initiale PARIS
A6 Avant r.v.11 2.0TDI 125kw
Re: praskle svody vyfuku
Tak mám taky po výměně svodů výfuku. Dělali mi to v servisu bez vyndání motoru a prý strašná práce.
Cena nových svodů 14 700,- , originál díl dovezeno z Maďarska. Ale ten zvuk motoru je teď super.
Motor F4R 2,0 16v
Cena nových svodů 14 700,- , originál díl dovezeno z Maďarska. Ale ten zvuk motoru je teď super.
Motor F4R 2,0 16v
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 hostů