auto z bazaru

Zde se nalézají odpovědi na dotazy společné pro všechny modely nebo pro více modelů současně.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
technak
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: úte pro 09, 2008 08:48

auto z bazaru

Příspěvek od technak » úte pro 30, 2008 19:35

moze mi prosim niekto skontrolovat / doplnit moj zoznam veci, ktore sa chystam urobit na svojom novom aute kupovanom v bazare. Nemam ziadne informacie kedy co bolo menene ani ake naplne su teraz v aute :-( Jedna sa o Renault Scenic II 1.9 dCI, r.v. 2005, 120.000 km, kod auta: JM0G / typ motora: F9Q812 / typ prevodovky: ND0:
- vymena rozvodov
- vymena vodnej pumpy
- vymena filtre
- olejovy
- kabinovy
- vzduchovy
- palivovy
- vymena brzdove platnicky / ak bude treba
- vymena olej: ELF Evolution SXR 5W-40 (alebbo staci 10w40 ??)
- kontrola oleja prevodovka v pripade potreby doplnit (alebo radsej cele vymenit ked neviem co tam je ??)
- vymena brzdova kvapalina DOT4 - mozete odporucit nieco kvalitne ??
- vymena chladiacej kvapaliny
- vycistenie klimatizacie

dakujem

Uživatelský avatar
jonas
Člen RCČR
Příspěvky: 305
Registrován: ned lis 11, 2007 14:32
Bydliště: Medlešice 31
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jonas » úte pro 30, 2008 19:41

tak vymena olej : pokud vis co tam bylo tak tam nalej co tam bylo, pokud nevis tak dej novej 10w40 protoze z 5w40 na 10w40 muzes ale opacne nee
Renault 21 GTX Symphonie 2.2 79KW r.v 87.
Renault 21 Nevada RT 2.2 79kw rv. 94. klima, palubni pocitac,
Renault 9 1709ccm f2n spring zatim nepojizdna ale pomalu se to blizi
Renault 21 2.0 12V hatch. na ND po nehode
ex RENAULT 21 2.2 hatch na ND
John Deere 8400 (280ps) pracovni

acylpirin
Advanced member
Příspěvky: 356
Registrován: stř lis 08, 2006 14:24
Bydliště: Pardubicko

Příspěvek od acylpirin » úte pro 30, 2008 20:20

Nazdar,
spíš než viskozita oleje je důležitější jeho výkonová specifikace, patří mu B4 podle ACEA. Bude to mimo dalších specifikací napsané na obalu. K viskozitní specifikaci: vždy xW40, tento diesel xW30 NE!

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Re: auto z bazaru

Příspěvek od Anarki » úte pro 30, 2008 21:16

- vymena rozvodov - Samozrejme
- vymena vodnej pumpy - Pokiaľ nepíska, nemá veľa najazdené alebo nie je nejak poškodená - zbytočne.
- vymena filtre - Samozrejme, všetky uvedené.
- olejovy O.K. - Purflux (nie nejaký šmejd filtron a spol.)
- kabinovy O.K.
- vzduchovy O.K.
- palivovy O.K
- vymena brzdove platnicky / ak bude treba O.K.
- vymena olej: ELF Evolution SXR 5W-40 (alebbo staci 10w40 ??) určite 5W40 a dodrž výkonovú špecifikáciu ako písal Acylpirín. Elf je v poho.

- kontrola oleja prevodovka v pripade potreby doplnit (alebo radsej cele vymenit ked neviem co tam je ??) Môžeš ale to sa mení po 30 - 100 tisíc km (záleží od typu prevodovky, platí len pre manuálne prevodovky ! ). Ak máš automat tak tam by som ju určite menil.
Ak ešte nebol menený alebo nevieš či bol menený a auto má najzdené viac ako 100.000 km tak ho vymeň.

- vymena brzdova kvapalina DOT4 - mozete odporucit nieco kvalitne ?? O.K Shell
- vymena chladiacej kvapaliny O.K - Doplním kontrola / výmena termostatu.
- vycistenie klimatizacie O.K
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

Uživatelský avatar
mayko
Senior member
Příspěvky: 1009
Registrován: stř lis 21, 2007 20:26
Bydliště: Podolinec

Příspěvek od mayko » úte pro 30, 2008 22:31

Nechcem oponovať Anarkimu ale ak budeš meniť rozvody vymen aj tu pumpu pretože može odisť v polovicy intervalu vymeny rozvodoveho remena a su to potom dalsie investicie. V prevodovke vymen olej pocitis to v lahsom riadeni a motorovy olej vymen určite. Vyskozitu zvol podla toho ake trasy vetsinou jazdiš s autom. Ak kratke tak by som tam dal 5w30 ak stredne 5w40 a ak dlhe 10w40. Je to len na tvojom zvaženi a never na hystorky že nemožeš miešat vyskozitu oleja. Doštičky vymen ak to bude potrebne a popripade zainvestuj aj do novych kotučov. (ak neboli menene tak po 120000 km maju dosť) Ono sa na aute da toho dosť pomeniť ale siel by som na to postupne brzdy rozvody olej a potom dalsie veci ktore niesu až tak podstatne.

acylpirin
Advanced member
Příspěvky: 356
Registrován: stř lis 08, 2006 14:24
Bydliště: Pardubicko

Příspěvek od acylpirin » stř pro 31, 2008 07:33

K výměně rozvodového řemenu:
jestliže se rozhodnu pro výměnu rozvodového řemenu, VŽDY vyměním i to, co je řemenem poháněné nebo namáhané, co se společně s ním točí, tedy v případě Tvého motoru i napínací kladku a čerpadlo chladící kapaliny. Je přeci nesmysl předpisově napnout vlastní nový řemen, který bude točit i něčím, co už má opotřebená ložiska. Příčinou havarie rozvodu není ve většině případů prvotně prasknutí řemenu, ale jeho poškození a následné přetržení vyvolané defektními rotačními součástmi. Ten řemen, když se nic kolem nepodělá, vydrží přes 200 tis. km jako nic. Lhůtou výměny výrobce myslí bezpečný a spolehlivý provoz, ne životnost. Tolik můj názor, který samozřejmě nemusíš respektovat a můžeš "ušetřit". (v Autobenxu např. řemen, kladka a čerpadlo cca 5 500 Kč, za práci je to stejné jako když se mění jen řemen).
Zdravíčko
Naposledy upravil(a) acylpirin dne stř pro 31, 2008 15:10, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » stř pro 31, 2008 15:10

Tak ako sa testujú ložiská (napr pri repasácii alternátoru či štartéru) tak je možné otestovať vodnú pumpu (ktorá vnútri má tiež ložisko). Neraz sa stalo, že prvovýrobná vodná pumpa vydržala 150 tisíc km zatiaľ čo druhovýrobná mala po 50 tisíc km dosť. Všetko je to o možnostiach a schopnostiach človeka ktorý robí údržbu či výmenu. Nie je nič jednoduchšie ako automaticky preventívne vymeniť vodnú pumpu za novú :idea:

Na margo opotrebenia ložísk, pri repasácii pôvodného alternátoru z R25 ktorá mala najazdených 280 tisíc km som chcel automaticky meniť ložiská vzhľadom k vysokému počtu najazdených km. Pri testovaní ložiska na stroji sme ale prišli na to, že ložisko je vo vynikajúcom stave práve dobre zabehnuté bez nadmernej vôle alebo výchylky.
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

technak
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: úte pro 09, 2008 08:48

Příspěvek od technak » pát led 02, 2009 08:35

vdaka za vase pripomienky vymenim to radsej vsetko aj pumpu aj kladku odlozil som si na to 20.000 tak snad sa do toho vojdem. A este asi budem musiet vymenit aj tie brzdove kotuce ako pisal "mayko" brzdy su predsa len dolezite.
Viete este odporucit aj nejake konkretne znacky, alebo to uz nie je dolezite ? Napr. vodne cerpadlo maju:
http://eshop.autobenex.cz/cz/sortiment/ ... de=PA10051 alebo
http://eshop.autobenex.cz/cz/sortiment/ ... e=VA506725

rozvodovy remen maju Good Year alebo Gates pricom ten Gates je drazsi. Vyber uz asi necham na mojho servisaka.

Este raz vdaka a prajem vsetko dobre v novom roku.

acylpirin
Advanced member
Příspěvky: 356
Registrován: stř lis 08, 2006 14:24
Bydliště: Pardubicko

Příspěvek od acylpirin » pát led 02, 2009 19:39

Jo, jo,
taky mne čekají rozvody, půjde tam nová kladka, řemen GATES, vodní čerpadlo VALEO, Autobenex: cca 4 400 Kč + DPH. Práci si sám sobě neúčtuji, odměním se hřejivým pocitem. Uvidíme, zřejmě bude i nový mikroklínový řemen s napínákem.

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » pát led 02, 2009 21:50

Vodnú pumpu by som bral Valeo.
Ale rozvodový remeň by som iný ako Gates nebral :idea:
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

martinsem
Experienced member
Příspěvky: 738
Registrován: čtv kvě 12, 2005 14:18
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od martinsem » pon led 05, 2009 07:37

Anarki píše:Vodnú pumpu by som bral Valeo.
Ale rozvodový remeň by som iný ako Gates nebral :idea:
Proč? Např. Contitech, ten je u mnoha aut (i u Renaultů) montován v prvovýrobě a vyrábí řemeny i pro jiné "výrobce" jako Bosch, Volvo,... A vodní pumpu bych bral SKF.
Ex:
tátova Š120L r.v. 85
Trabant 601 Lux
Favorit 136L r.v. 88
Forman 135LX r.v. 93
Sonata r.v.96 2,0 16V
Matiz r.v. 99
Laguna Grandtour r.v.96 2,0 16V
Scenic Sport edition r.v.02 1.6 16V
Grand Espace r.v.98 2.0 8V
Laguna II. r.v.02 2,2dCi
Superb r.v.05 1,9TDi
S-MAX r.v.08 2.0TDCi AT
Grand Espace r.v.03 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Grand Espace r.v.06 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Mondeo Titanium X Sport 2.2Tdci r.v.08[/color]
-
Grand Espace r.v.11 2,0dCi 127kW AT Initiale PARIS
A6 Avant r.v.11 2.0TDI 125kw

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » pon led 05, 2009 18:39

Gates je Gates :wink: dosud má nejmenší počet přetrhnutých rozvodových řemenů ve výměnných intervalech.

Vodní pumpa od SKF je v pohodě, bohužel takovou možnost nám technak nedal viz jeho přízpěvek. Byla tam pouze Valeo a nějaký šmejd od BUGATTI AUTORICAMBI :)
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

technak
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: úte pro 09, 2008 08:48

Příspěvek od technak » úte led 06, 2009 19:58

Takze male zhrnutie (este raz vdaka):

Potrebna vymena po 120.000 km v pripade kupy auta z bazaru:
- rozvody (remen Gates / Contitech)
- napinacia kladka
- vodna pumpa (valeo / skf)
- filtre: olejovy, kabinovy, vzduchovy, palivovy (purflux)
- brzdove platnicky
- brzdove kotuce
- olej motor (4,6l) ELF EVOLUTION SXR 5W-40 (ACEA A3 / B4) - stredne trasy / pripadne ELF COMPETITION ST 10W-40 - dlhsie trasy odporucany v navode !!! len pre motory bez casticoveho filtru !!! mrknite sem: viewtopic.php?t=23834
- olej manualna prevodovka (??l) odporucane su: Tranself TRJ 75W80, Tranself TRT 75W80, Tranself TRP 75W80, Tranself TRX 75W80
- brzdova kvapalina (1l) - DOT4 SHELL
- chladiaca kvapalina (??l) - GLACEOL RX (TYP D)
- kontrola / vymena termostatu
- vycistenie klimatizacie

Keby ste este niekto vedeli upresnit mnozstva prevodovy olej / chladiaca kvapalina

Odporucit prevodovy olej z tych 4 a potvrdit spravny typ chladiacej kvapaliny nasiel som to niekde na nete ale neviem ci je to OK.

Nech je to tu pekne vsetko po kope pre dalsich buducich majitelov bazarovych aut.

Este raz vdaka a vsetko dobre v novom roku 2009

Uživatelský avatar
ToJa
Grafoman
Příspěvky: 2232
Registrován: čtv črc 19, 2007 18:48
Bydliště: Lipov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ToJa » úte led 06, 2009 20:02

Chladici kapalinu kupuji v Renaultu kupodivu neni draha 8)
Renault Laguna Baccara 3.0 12v Automat r.v. 1995 Prodána,Renault Laguna Initiale Paris 3.0 24v r.v. 2006 Prodána,Renault Laguna Initiale Paris 1.9dci r.v.2000 Prodána,Renault Vel Satis Initiale Paris 3.0dci r.v.2003 Prodány,Renault Laguna Dynamique 2.0 16v r.v.2007 lpg Prodána,Renault Vel Satis Initiale Paris 3.5 24v r.v.2002 Lpg Prodaný,Renault Laguna Privilege 2.0 16v automat r.v.2002 Prodaná,Renault Laguna Dynamique 1.9dci r.v.2005 facelift Prodaná,Renault Laguna Initiale Paris 3.0 24v LPG r.v.2005 facelift...

Uživatelský avatar
Anarki
Člen RCČR
Příspěvky: 3889
Registrován: ned kvě 29, 2005 22:42
Bydliště: Atomograd
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Anarki » stř led 07, 2009 01:07

Čo sa týka oleja bez váhania tam nalej ten prvý evolution 5w40. Či krátke alebo dlhé trasy, je to jedno, polosyntetiku tam budeš liať keď ten motor bude mať okolo 200 tisíc km.

Prevodový olej - originál z tých čo máš uvádzané by mal vyhovovať každý, rozdiel bude asi v type prevodovky to by ti mali vedieť povedať v Renaulte podľa štítku.

Chladiaca kvapalina - ak nie je drahý originál tak originál, kľudne aj druhovýrobu ale nie tie najlacnejšie splašky typu fridex, aspoň Antifreeze.

Pri výmene chladiacej kvapaliny nezabudni vymeniť aj termostat :idea:
Písal som ti to už v prvom príspevku.

Hodnoty množstva prevodového oleja závisia od presného typu prevodovky, to ti povedia v Renaulte keď tam prídeš kúpiť prevodový olej.

Hodnoty množstv chladiacej kvapaliny pre DCI motor neviem. V Renaulte by to mali určite vedieť. :wink:
Ošnečkovaný Cacabus Quintus GT-Blue Storm 5-Ultimate Sensational Orgasm s kovaným srdcom F3+N a šnečkom GT2876RS Real Raider
První R5 GTT na světe kde bylo nainstalované nezávislé topení, analogové švýcarské hodiny Kienzle a pod ... :)
Bacha na parazit Kooperativu :evil:

technak
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: úte pro 09, 2008 08:48

Příspěvek od technak » úte úno 17, 2009 19:30

Zatial som dal vymenit tieto veci:

palivovy filter - 6,9 EUR
olejovy filter - 4,9 EUR
vzduchovy filter - 10,9 EUR
pelovy filter - 20,5 EUR

vodna pumpa - 33 EUR
rozvodovy remen - 44,5 EUR
kladka - 47,50

olej motor (ELF Evolution SXR 5W-40, 5L) - 44,47 EUR

+ praca 100 EUR

brzdovu kvapalinu / olej prevodovka - mi vymenia tesne pred STK
chladiacu kvapalinu - zasa pred zimou

Na remeni uz bolo napisane, ze ho treba menit kazdych 80.000 uz to nie je tych 120.000.

gumi
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: sob srp 09, 2008 12:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od gumi » pát bře 06, 2009 13:15

technak píše:Zatial som dal vymenit tieto veci:

palivovy filter - 6,9 EUR
olejovy filter - 4,9 EUR
vzduchovy filter - 10,9 EUR
pelovy filter - 20,5 EUR

vodna pumpa - 33 EUR
rozvodovy remen - 44,5 EUR
kladka - 47,50

olej motor (ELF Evolution SXR 5W-40, 5L) - 44,47 EUR

+ praca 100 EUR

brzdovu kvapalinu / olej prevodovka - mi vymenia tesne pred STK
chladiacu kvapalinu - zasa pred zimou

Na remeni uz bolo napisane, ze ho treba menit kazdych 80.000 uz to nie je tych 120.000.

tiez ma caka onedlho vymena rozvodov teda vsetkeho ako Ty pri 120tis km tak sa chcem opytat ze kde si si to dal vymenit? a ze ci si bol spokojny s pracou a pristupom atd.

a este by ma zaujimalo ze ci vsetky tie nahradne dily Ti dodavali oni alebo si si to naobjednaval cez internet a potom si to siel uz iba vymenit? lebo ceny ktore pises su velmi lakave a rad by som to aj ja takto spravil ak by to slo

dakujem

gumi
Naposledy upravil(a) gumi dne pát bře 06, 2009 13:34, celkem upraveno 1 x.
megane II, 88kw, r.v. 2005, 6 st., climatronic
:)

Obrázek

Ako Ganemo funguje?

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » pát bře 06, 2009 13:24

Proč měnit termostat při výměně chladící kapaliny :?:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
wilczek
Člen RCČR
Příspěvky: 714
Registrován: sob dub 29, 2006 14:00
Bydliště: Orlová

Příspěvek od wilczek » ned dub 12, 2009 19:47

krt.ecek píše:Proč měnit termostat při výměně chladící kapaliny :?:
Protože se peníze musejí točit, lidi jich mají moc, a tak je třeba jim od nich pomoci....
Termostat vydrží klidně i 10 let a více, vodní pumpa také přežije 2 sady rozvodů.
Espace IV, 2.o Turbo, 120 KW, LPG.

Odpovědět

Zpět na „Společné věci pro všechny modely“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů