Diagnostika Renault CLIP

Najdete-li nějaké schéma, dejte ho sem!

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
brenndy
Starting member
Příspěvky: 72
Registrován: pát srp 11, 2006 09:13

Re: DDT 2000

Příspěvek od brenndy » úte črc 10, 2007 21:16

Mozem vediet kde?

J.Bill
Starting member
Příspěvky: 44
Registrován: sob čer 30, 2007 00:19

Příspěvek od J.Bill » stř črc 11, 2007 01:05


Uživatelský avatar
Pfemir
Junior member
Příspěvky: 137
Registrován: úte lis 02, 2004 08:39
Bydliště: Přerov

Příspěvek od Pfemir » stř srp 08, 2007 20:36

Stahnul sem si Renault-pack.rar (viz. posledni odkaz). Rozumim tomu dobre, ze pres DDT2000 se dostanu do sve Laguny I ? A staci mi k tomu obycejny seriovy prevodnik co je tam na obrazku?

Dekuji.
Renault Laguna 1.8/16V 88kW - Concorde
r.v.1999

hackerjack
Advanced member
Příspěvky: 386
Registrován: úte říj 31, 2006 23:50

Příspěvek od hackerjack » čtv srp 09, 2007 15:24

Zdravim,
Pfemir píše:Stahnul sem si Renault-pack.rar (viz. posledni odkaz). Rozumim tomu dobre, ze pres DDT2000 se dostanu do sve Laguny I ? A staci mi k tomu obycejny seriovy prevodnik co je tam na obrazku?
kouknul jsem se na ten paket a je to tedy sila. Takovou programatorskou smes jsem uz dlouho nevidel! Ti Francouzi (?), co to koncipovali a potom davali dohromady, museli byt dost sileni! :shock:
Prevodnik zda se upravuje signal z tzv. K-Line (ISO 14230-4, ISO 9141-2). Ale do jake miry to cele bude fungovat vubec netusim. Vlastni sofware je plny knihoven a odkazu na CAN sbernici, takze pouze s K-Line to nebude plne funkcni. Snad pro starsi modely aut, ktere jeste nebylu vybaveny CAN sbernici by to mohlo fungovat. Kdyz to nainstalujes, tak ti to myslim ve vyberu portu ukaze moznosti HW prevodniku, s obrazkem i s adresou, kde je mozne si je objednat. Podle meho skromneho nazoru pro plnou funkcnost u novejsich modelu potrebujes pripojit jak K-Line prevodnik, tak i CAN prevodnik. (Coz mne prave privedlo na genialni myslenku...nemel by nekdo chut zbastlit interface podle dodaneho schematu?)
V instalaci je taky podadresar VSD, ve kterem je jakysi "vehicle simulator", mozna se daji nejake cinnosti spoustet "na sucho", tedy i bez HW interface.
Na druhou stranu to evidentne vyzaduje (alespon pro nektere cinnosti) pristup do interni RENAULT site, v XML souborech je totiz plno odkazu na servery, ktere nejsou normalne public pristupne. Hadal bych, ze podstatna cast diagnostickych informaci je takhle stahovana az behem cinnosti programu, coz je pro RENAULT ohromna dvojnasobna vyhoda: 1) vsichni garazisti jsou na nem zavisli, 2) vlastni program si muze ukrast a nainstalovat, kdo chce, stejne s nim nic bez placeneho pristupu do renaultiho Intranetu neporidi.
Kazdopadne by mne zajimalo, jestli to nekdo uspesne vyzkousel na vlastnim aute (autsch!).

Dodatek #1: nasel jsem tam kod, ktery jak se zda manipuluje firmware HW rozhrani. Takze zarucit 100% funkcnost tohoto software bude mozne opravdu pouze s originalnim HW.

HJ
Naposledy upravil(a) hackerjack dne pát srp 10, 2007 16:28, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Pfemir
Junior member
Příspěvky: 137
Registrován: úte lis 02, 2004 08:39
Bydliště: Přerov

Příspěvek od Pfemir » čtv srp 09, 2007 17:10

Diky za pomerne podrobny rozbor. Plne funkci diagnostiku od toho neocekavam, ale kdyby to aspon umelo vycist chyby, ze treba nejake cidlo je kaput, tak by to bylo prinosem. No a kdyby to treba umelo i zobrazit signaly z cidel apod., tak to by byla uplna parada.

Kdyby mi nekdo dokazal rict, ze to aspon castecne bude na mem aute fungovat, tak bych se do toho prevodniku pustil, ale zbytecne se mi ho bastlit nechce. Mam Lagunu 1.8 16V, r.v.1999, motor F4P, jednotka Sirius 32, sbernici nevim jakou.

Predem diky.
Renault Laguna 1.8/16V 88kW - Concorde
r.v.1999

bigtomf
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: sob srp 11, 2007 22:12

Příspěvek od bigtomf » sob srp 11, 2007 22:18

Tak jsem dneska zbastlil převodník, který byl v jednom z adresářů balíčku DDT2000. LEDka při pokusu o spojení bliká. Program žádnou jednotku nenašel. Zkoušel jsem na Renault Megane 1,4 16V r.v. 2001, řídicí jednotka Sirius 34 a na Dacii Logan 1,4 MPI. Převodník jsem měl připojený k PC přes převodník USB-COM, operační systém byl Windows XP. Zkoušel jsem vypnout také FIFO v nastavení sériového portu. Bez výsledku. Čau Tomáš.

Uživatelský avatar
Pfemir
Junior member
Příspěvky: 137
Registrován: úte lis 02, 2004 08:39
Bydliště: Přerov

Příspěvek od Pfemir » ned srp 12, 2007 14:34

Tak to neni moc povzbuzujici zprava :( Mozna az budu mit chvilu cas tak ho taky zkusim zbastlit a vyzkousim to.
BTW, kde se da sehnat ten konektor do auta (k ridici jednotce) ?
Renault Laguna 1.8/16V 88kW - Concorde
r.v.1999

bigtomf
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: sob srp 11, 2007 22:12

Příspěvek od bigtomf » ned srp 12, 2007 15:17

Já jsem koupil OBD2 konektor internetovém obchodě http://www.bucek.name/cenik/index.htm sekce Mechanické prvky, Konektory, Automobilové konektory. Položka: Konektor OBD II vidlice + piny za 99Kč a Kryt konektoru OBD II za 48 Kč. Tomáš.

hackerjack
Advanced member
Příspěvky: 386
Registrován: úte říj 31, 2006 23:50

Příspěvek od hackerjack » pon srp 13, 2007 09:56

Zdravim,
Tak jsem dneska zbastlil převodník, který byl v jednom z adresářů balíčku DDT2000. LEDka při pokusu o spojení bliká. Program žádnou jednotku nenašel. Zkoušel jsem na Renault Megane 1,4 16V r.v. 2001, řídicí jednotka Sirius 34 a na Dacii Logan 1,4 MPI. Převodník jsem měl připojený k PC přes převodník USB-COM, operační systém byl Windows XP. Zkoušel jsem vypnout také FIFO v nastavení sériového portu. Bez výsledku. Čau Tomáš.
ze to s originalnim software na prvni pokus nepobezi, to bych celkem predpokladal. Kdyz projdes ty skripty, tak na mnoha mistech najdes, ze ten soft pouziva vuci prevodniku urcite adresove schema, ktere pochopitelne tvuj bastl neobsahuje.
Vyzkousel jsi taky nejaky jiny software, ktery umi interpretovat OBD? Myslim, ze bys nejdriv mel mit jistotu, ze ten tvuj K-Line prevodnik je korektne zbastleny. S beznym OBD software by melo byt mozne zjistit nektere zakladni informace jako otacky, rychlost, mozna i VIN,...?
Ja ted mam myslenky uz jenom na dovolenou, ale az se vratim tak taky neco vyzkousim, s trochu jinym KL prevodnikem a s jinym modelem auta.
HJ

tiba
Starting member
Příspěvky: 54
Registrován: úte kvě 16, 2006 13:20

renault clip v 68

Příspěvek od tiba » ned srp 19, 2007 19:26

Ahojte. Mam renault clip v 68 a neviem ju nainstalovat. Pomoze niekto?

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » úte říj 23, 2007 17:19

Konecne sa mi podarilo nieco pouzitelne z diagnostiky dostat. So softom DDT2000 som precital IMA kody a su to kody mojich vstrekovacov. Zistil som, ze tam mam zapisany aj vstrekovac, ktory mi pred rokom v Renaulte vymenili a nejaky zapis do RJ asi nepovazovali za podstatny. Ponuka mi to aj zmenu IMA ale na to zatial nemam odvahu (ani na vymaz chyb z RJ)...
Naslo mi to 8 RJ. Tvari sa to, ze cita chyby ale neviem ci precitane hodnoty su realne. Zo vstrekovania chyby nemam (ani by nemali byt) ale mam nieco z klimy (commande du compesseur), ktora nejde OK, vypina sa nad 130km/h, takze by tam nieco mohlo byt. Okrem toho mam zapisane chyby Alternator (moze byt, pred rokom som mal nastartovany motor bez remena) a nizku hladinu oleja (mozno som pri vymene oleja zastrcil kartu nadoraz).
Precitane teploty su priblizne OK, precitany VIN je moj, takze nejako to komunikuje. Zachytit data zo snimacov RJ motora sa mi nepodarilo, to uz vypisuje chybu komunikacie.

bigtomf
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: sob srp 11, 2007 22:12

Příspěvek od bigtomf » stř říj 24, 2007 08:55

Tak to je celkem dobrá zpráva! Mohl bys upřesnit jaký převodník si použil, kde byl připojen (sériovy port PC nebo přes převodník USB-COM) jaký operační systém? Díky Tomáš.

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » stř říj 24, 2007 09:24

bigtomf píše:Tak to je celkem dobrá zpráva! Mohl bys upřesnit jaký převodník si použil, kde byl připojen (sériovy port PC nebo přes převodník USB-COM) jaký operační systém? Díky Tomáš.
Je to este malo, cakal som viac ale ten softver je podla mna dost neprehladny a podstatne veci su po francuzky.
Interface je s MAX232 + 3 tranzistory. Neveril som, ze to s Renaultom vobec spoji, takze som nechcel zhanat Si9243. Teraz by som radsej pouzil tento IO. S tymi tranzistormi to mozno budem musiet este doladit, asi to nekomunikuje stabilne.
Na plosaku mam aj prevodnik USB/RS232 s FT232 a jumpermi viem prepnut na USB. Pripoji sa to aj takto ale nenajde vsetky RJ, nevie sa takto pripojit napr. na RJ vstrekovania.
OS je WinXPP.

hackerjack
Advanced member
Příspěvky: 386
Registrován: úte říj 31, 2006 23:50

Příspěvek od hackerjack » stř říj 24, 2007 09:57

Laco19,
to je zajimave! Hmm, takze pouzivas K-Line... A co auto, jeste porad jezdi? :) Ja trochu exprimentuji na urovni sbernice CAN a prestoze nastavuji interface vyhradne do rezimu LISTEN ONLY a jenom se pokousim analyzovat zachycene informace (tedy zadne QUERY, zadny BROADCAST), uz jsem udelal zkusenost, ze nektere ECU na sbernici obcas reaguje na muj HW. Bud se znicehonic objevi na displeji napis se servisnim upozornenim nebo rezim elektroniky auta okamzite prechazi do rezimu "vypnuto" (vypne se radio atd.). Je mozne, ze prevodnik ktery pouzivam, nepracuje uplne ciste, ale bez profesionalniho analyzatoru CAN sbernice zatim nemam sanci zjistit vic.
Co se tyce toho cipu, ja bych radeji pouzil L9637, ktere je mnohem sofistikovanejsi a na vsech vystupech chraneny. Sam jsem si jeden kousek uz obstaral, kdyz mi zacalo byt jasne, ze jenom pres CAN vsechna diagnostika nebezi. Porad ale nemam cas neco poradneho zbastlit. Tim myslim interface spojujici jak funkcnost CAN, tak i K-Line pres jeden USB port, tedy to, co zrejme obsahuji origo Renault zarizeni. Ja vim, existuje napriklad ELM327, ale na moje gusto je uz trochu moc predurceny a taky neni nejlevnejsi. Po ELMu bych sahnul jenom kdybych mel jistotu, ze presne to pouziva i original diagnostika.
HJ

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » stř říj 24, 2007 10:18

hackerjack píše:Laco19,
to je zajimave! Hmm, takze pouzivas K-Line... A co auto, jeste porad jezdi? :) Ja trochu exprimentuji na urovni sbernice CAN a prestoze nastavuji interface vyhradne do rezimu LISTEN ONLY a jenom se pokousim analyzovat zachycene informace (tedy zadne QUERY, zadny BROADCAST), uz jsem udelal zkusenost, ze nektere ECU na sbernici obcas reaguje na muj HW. Bud se znicehonic objevi na displeji napis se servisnim upozornenim nebo rezim elektroniky auta okamzite prechazi do rezimu "vypnuto" (vypne se radio atd.). Je mozne, ze prevodnik ktery pouzivam, nepracuje uplne ciste, ale bez profesionalniho analyzatoru CAN sbernice zatim nemam sanci zjistit vic.
Co se tyce toho cipu, ja bych radeji pouzil L9637, ktere je mnohem sofistikovanejsi a na vsech vystupech chraneny. Sam jsem si jeden kousek uz obstaral, kdyz mi zacalo byt jasne, ze jenom pres CAN vsechna diagnostika nebezi. Porad ale nemam cas neco poradneho zbastlit. Tim myslim interface spojujici jak funkcnost CAN, tak i K-Line pres jeden USB port, tedy to, co zrejme obsahuji origo Renault zarizeni. Ja vim, existuje napriklad ELM327, ale na moje gusto je uz trochu moc predurceny a taky neni nejlevnejsi. Po ELMu bych sahnul jenom kdybych mel jistotu, ze presne to pouziva i original diagnostika.
HJ
ELM327 mam, v mojom aute je nepouzitelny. Je pouzitelny len v autach, ktore pouzivaju pre komunikaciu standardne protokoly (Renault si ich vraj upravil).
Vo vsetkych manualoch k diagnostike Lagun 2 sa uvadza pre diagnostiku pouzitie pinu 7 OBD konektora, ESI to tvrdi takisto, takze asi pri Lagune2 (to iste je Espace IV a VelSatis z tych rokov) sa asi CAN pri diagnostike vobec nepouziva aj ked v aute je.
Auto na moje pokusy vobec nereaguje (zatial nic nezapisujem, nic nemazem), nic neblika, radio sa nevypina :wink: .
Idem si zapisat do RJ spravny IMA a potom utekam pracovat (ak po zapise aj nastartujem).

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » stř říj 24, 2007 14:45

DDT2000 funguje. Zapisal som si do RJ motora spravny IMA kod (auto este stale ide :wink: ).
Trosku som sa s diagnostikou pohral. Komunikuje to s kazdou RJ, vie precitat plno hodnot ale nazvy su vo francuztine. Je pristupnych plno inicializacnych hodnot (napr. volnobezne otacky) - menit ich som samozrejme neskusal.
Skusil som si diagnostiku motora, vybral som si nejake snimace (francuzke nazvy) a po nastartovani hodnoty zodpovedali chodu motora. Takze uz asi na diagnostiku nebudem chodit do Renaultu.

hackerjack
Advanced member
Příspěvky: 386
Registrován: úte říj 31, 2006 23:50

Příspěvek od hackerjack » úte říj 30, 2007 11:45

Laco19,
dvema vecem porad nerozumim. Pises, zes zbastlil interface s MAXem. Z toho mi vychazi, ze komunikujes pouze po K-Line. Proc ale potom pises, ze ti ELM327 nefunguje, kdyz ten primo podporuje K-Line? Zkusel jsi vlastni bastl nebo neco koupeneho?
Druha vec je tvoje poznamka o tom, ze pres FTDI USB chip to nefunguje stoprocentne. Tomu taky moc nerozumim. Proc by mel FTDI USB chip neco filtrovat? Ciste teoreticky by mel virtualni driver od FTDI nabizet uplne stejnou funkcnost jako klasicky seriovy port...
Jestli to neni tajemstvi, muzes nekde uverejnit, jak presne vypada tvuj fungujici HW? Diky.
HJ

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » úte říj 30, 2007 12:28

hackerjack píše:Laco19,
dvema vecem porad nerozumim. Pises, zes zbastlil interface s MAXem. Z toho mi vychazi, ze komunikujes pouze po K-Line. Proc ale potom pises, ze ti ELM327 nefunguje, kdyz ten primo podporuje K-Line? Zkusel jsi vlastni bastl nebo neco koupeneho?
Druha vec je tvoje poznamka o tom, ze pres FTDI USB chip to nefunguje stoprocentne. Tomu taky moc nerozumim. Proc by mel FTDI USB chip neco filtrovat? Ciste teoreticky by mel virtualni driver od FTDI nabizet uplne stejnou funkcnost jako klasicky seriovy port...
Jestli to neni tajemstvi, muzes nekde uverejnit, jak presne vypada tvuj fungujici HW? Diky.
HJ
Co viem, s ELM sa daju diagnostikovat jedine auta so standardnymi protokolmi. Do tejto kategorie Renaulty urcite nepatria (do roku 2003 ???). S ELM som vyskusal takmer vsetky dostupne softvery, s niektorymi sa mi aj podarilo pripjit ale vysledky boli bud ziadne alebo uplne nepouzitelne. Ak by to aj fungovalo, dali by sa s tym maximalne citat zavady a hodnoty snimacov.
Uverejnovat interface nemusim. Ked das hladat urcite najdes aspon 100 vyskytov "mojho" interface. MAX, 7400,7805 a 3 tranzistory, v tejto konfiguracii sa vyskytuje len jedna schema.
Aj s USB prevodnikom by to malo fungovat ale s prevodnikmi k PC mam s velmi zle skusenosti. Mozno to chce dokonfigurovat alebo to mam zle zapojene ale na note mam RS232, takze to neriesim.
Inak, funguje to nadherne ale zatial okrem IMA a vymazania starych chyb len vsetkym moznym tocim, stlacam, pridavam plyn a pozeram ako sa menia hodnoty na obrazovke a grafy. Alebo som si skusobne riadil klapky v klimatizacii. Naostro to bude az pri odvzdusnovani ABS/ESP ak sa dovtedy neobjavi nejaka zavada.
Je to plna diagnostika, ako maju v Renaulte (nielen nejake citanie chyb). Neviem sa pripojit akurat na airbagy ale mozno je problem v programe, je nom dost chyb.

bigtomf
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: sob srp 11, 2007 22:12

Příspěvek od bigtomf » úte říj 30, 2007 22:54

Tak mě už to taky funguje. Použil jsem asi to samé zapojení jak Laco19. První neúspěšný pokus byl s koupeným převodníkem USB-COM. Druhý pokus byl s převodníkem FTDI (na tento převodník jsem při prvním zkoušení DDT2000 zapoměl, neboť jsem si před časem pořídil menší továrně vyráběný převodník, který jsem dodnes bez problémů používal). S tímto převodníkem byla diagnostika funkční. Zatím jsem se připojil jen k řídicí jednotce motoru kde jsem vyzkoušel zapnout benzínové čerpadlo, ventilátor chladiče (2 rychlosti), kompresor klimatizace, rozsvítit kontrolku poruchy na palubní desce, reakci na stlačení brzdového pedálu. Pro úplnost: Megane Classic 12/2001, motor K4J, řídicí jednotka Sirius34. Tomáš.

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » stř říj 31, 2007 08:56

bigtomf píše:Tak mě už to taky funguje. Použil jsem asi to samé zapojení jak Laco19. První neúspěšný pokus byl s koupeným převodníkem USB-COM. Druhý pokus byl s převodníkem FTDI (na tento převodník jsem při prvním zkoušení DDT2000 zapoměl, neboť jsem si před časem pořídil menší továrně vyráběný převodník, který jsem dodnes bez problémů používal). S tímto převodníkem byla diagnostika funkční. Zatím jsem se připojil jen k řídicí jednotce motoru kde jsem vyzkoušel zapnout benzínové čerpadlo, ventilátor chladiče (2 rychlosti), kompresor klimatizace, rozsvítit kontrolku poruchy na palubní desce, reakci na stlačení brzdového pedálu. Pro úplnost: Megane Classic 12/2001, motor K4J, řídicí jednotka Sirius34. Tomáš.
To znamena, ze si pred pred MAX dal FDI a ide to bez problemov?
Co francustina :wink: ? Ja som doteraz rozumel len oui alebo non ale postupne si xml prekladam do slovenciny a pri tom som sa vela naucil.

bigtomf
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: sob srp 11, 2007 22:12

Příspěvek od bigtomf » stř říj 31, 2007 10:21

Zapojené to mám takto: převodník na COM: USB->FTDI->MAX232->COM dále následuje převodník na K-line: COM->MAX232->7400+3xtranzistor->K-line. Jinak francouzština je pěkná španělská vesnice :lol: . Ale hlavně že se dá s tím nějak pracovat. Tomáš.

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » stř říj 31, 2007 11:05

bigtomf píše:Zapojené to mám takto: převodník na COM: USB->FTDI->MAX232->COM dále následuje převodník na K-line: COM->MAX232->7400+3xtranzistor->K-line. Jinak francouzština je pěkná španělská vesnice :lol: . Ale hlavně že se dá s tím nějak pracovat. Tomáš.
Pytal som sa na to preto, lebo pri USB idem cez FDI rovno na 7400, bez MAX. Ty tam mas za sebou hned 2xMAX.
Ked budem mat niekedy volno, spojazdnim aj USB. Hlavne, ze viem ako to ma spravne fungovat.
Pracovat sa s tym da ale nevies ci citas alebo zapisujes. V neviemktorom okne som videl aj tlacitko "vymazanie EEPROM pred zapisom" ale vo francuzstine to vyzeralo menej nebezpecne :wink: .
Pripojil si sa aj na airbagy? U mna sa jedine na tuto jednotku zatial pripojit neviem. Mozno predsa len CAN alebo je chyba je inde. Zatial to nepotrebujem, tak to neriesim.

hackerjack
Advanced member
Příspěvky: 386
Registrován: úte říj 31, 2006 23:50

Příspěvek od hackerjack » stř říj 31, 2007 11:23

Zdravim,
to jste mne tedy navnadili panove. Pred casem jsem objevil tenhle projekt:
http://www.blafusel.de/misc/obd2_kw_usb-interf.html, tak myslim, ze to zkusim s timhle schematem.
BTW - kdyz tak zkousite a laborujete, narazili jste uz nekde na polozku ci seznam, kde by se udrzovala informace o datu posledniho pristupu k diagnostice?
HJ

bigtomf
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: sob srp 11, 2007 22:12

Příspěvek od bigtomf » stř říj 31, 2007 11:26

Mám tam 2 MAXy za sebou, protože ten USB převodník mám v krabičce (v převodníku mám vlastně 2xMAX232 abych měl vyvedeny všechny signály, ale to je jedno) a na krabičce mám konektor CANNON 9pin. Takže na K-line převodníku mám zase MAX232. Najít více jednotek jsem nezkoušel. Po odpojení převodníku jsem vypnul zapalování a po nastartování zůstala svitit kontrolka na palubní desce a otáčky se samy měnily od xxx do xxx (nevím přesně) a motor nereagoval na plyn. Po vypnutí a nastartování bylo vše v pořádku. Trochu jsem se polekal. Tomáš.

Laco19
Grafoman
Příspěvky: 3009
Registrován: čtv srp 03, 2006 17:56
Bydliště: Kosice

Příspěvek od Laco19 » stř říj 31, 2007 11:41

hackerjack píše:Zdravim,
to jste mne tedy navnadili panove. Pred casem jsem objevil tenhle projekt:
http://www.blafusel.de/misc/obd2_kw_usb-interf.html, tak myslim, ze to zkusim s timhle schematem.
BTW - kdyz tak zkousite a laborujete, narazili jste uz nekde na polozku ci seznam, kde by se udrzovala informace o datu posledniho pristupu k diagnostice?
HJ
Datum posledneho pripojenia k RJ sa neeviduje. Datum servisneho zasahu jedine ak to vyplni servisny technik (mam tam myslim 99.99.99). Su k dispozicii datumy flashovania RJ (historia poslednych 3 verzii).

Odpovědět

Zpět na „Manuály a schémata & diagnostika“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti