Diagnostika Renault CLIP
Moderátor: Moderators General
Re: DDT 2000
Mozem vediet kde?
Existuje spousta možností,uvedu jen pár.Každý si stejně vybere tu "svou"
http://shop.autodiagnostika.info/index. ... oductId=43
http://www.fullreleases.com/NewMembers/ ... ch=DDT2000
http://www.ddt2000.com/download.html
http://rapidshare.com/files/42549606/Re ... k.rar.html
http://shop.autodiagnostika.info/index. ... oductId=43
http://www.fullreleases.com/NewMembers/ ... ch=DDT2000
http://www.ddt2000.com/download.html
http://rapidshare.com/files/42549606/Re ... k.rar.html
-
- Advanced member
- Příspěvky: 386
- Registrován: úte říj 31, 2006 23:50
Zdravim,
Prevodnik zda se upravuje signal z tzv. K-Line (ISO 14230-4, ISO 9141-2). Ale do jake miry to cele bude fungovat vubec netusim. Vlastni sofware je plny knihoven a odkazu na CAN sbernici, takze pouze s K-Line to nebude plne funkcni. Snad pro starsi modely aut, ktere jeste nebylu vybaveny CAN sbernici by to mohlo fungovat. Kdyz to nainstalujes, tak ti to myslim ve vyberu portu ukaze moznosti HW prevodniku, s obrazkem i s adresou, kde je mozne si je objednat. Podle meho skromneho nazoru pro plnou funkcnost u novejsich modelu potrebujes pripojit jak K-Line prevodnik, tak i CAN prevodnik. (Coz mne prave privedlo na genialni myslenku...nemel by nekdo chut zbastlit interface podle dodaneho schematu?)
V instalaci je taky podadresar VSD, ve kterem je jakysi "vehicle simulator", mozna se daji nejake cinnosti spoustet "na sucho", tedy i bez HW interface.
Na druhou stranu to evidentne vyzaduje (alespon pro nektere cinnosti) pristup do interni RENAULT site, v XML souborech je totiz plno odkazu na servery, ktere nejsou normalne public pristupne. Hadal bych, ze podstatna cast diagnostickych informaci je takhle stahovana az behem cinnosti programu, coz je pro RENAULT ohromna dvojnasobna vyhoda: 1) vsichni garazisti jsou na nem zavisli, 2) vlastni program si muze ukrast a nainstalovat, kdo chce, stejne s nim nic bez placeneho pristupu do renaultiho Intranetu neporidi.
Kazdopadne by mne zajimalo, jestli to nekdo uspesne vyzkousel na vlastnim aute (autsch!).
Dodatek #1: nasel jsem tam kod, ktery jak se zda manipuluje firmware HW rozhrani. Takze zarucit 100% funkcnost tohoto software bude mozne opravdu pouze s originalnim HW.
HJ
kouknul jsem se na ten paket a je to tedy sila. Takovou programatorskou smes jsem uz dlouho nevidel! Ti Francouzi (?), co to koncipovali a potom davali dohromady, museli byt dost sileni!Pfemir píše:Stahnul sem si Renault-pack.rar (viz. posledni odkaz). Rozumim tomu dobre, ze pres DDT2000 se dostanu do sve Laguny I ? A staci mi k tomu obycejny seriovy prevodnik co je tam na obrazku?
Prevodnik zda se upravuje signal z tzv. K-Line (ISO 14230-4, ISO 9141-2). Ale do jake miry to cele bude fungovat vubec netusim. Vlastni sofware je plny knihoven a odkazu na CAN sbernici, takze pouze s K-Line to nebude plne funkcni. Snad pro starsi modely aut, ktere jeste nebylu vybaveny CAN sbernici by to mohlo fungovat. Kdyz to nainstalujes, tak ti to myslim ve vyberu portu ukaze moznosti HW prevodniku, s obrazkem i s adresou, kde je mozne si je objednat. Podle meho skromneho nazoru pro plnou funkcnost u novejsich modelu potrebujes pripojit jak K-Line prevodnik, tak i CAN prevodnik. (Coz mne prave privedlo na genialni myslenku...nemel by nekdo chut zbastlit interface podle dodaneho schematu?)
V instalaci je taky podadresar VSD, ve kterem je jakysi "vehicle simulator", mozna se daji nejake cinnosti spoustet "na sucho", tedy i bez HW interface.
Na druhou stranu to evidentne vyzaduje (alespon pro nektere cinnosti) pristup do interni RENAULT site, v XML souborech je totiz plno odkazu na servery, ktere nejsou normalne public pristupne. Hadal bych, ze podstatna cast diagnostickych informaci je takhle stahovana az behem cinnosti programu, coz je pro RENAULT ohromna dvojnasobna vyhoda: 1) vsichni garazisti jsou na nem zavisli, 2) vlastni program si muze ukrast a nainstalovat, kdo chce, stejne s nim nic bez placeneho pristupu do renaultiho Intranetu neporidi.
Kazdopadne by mne zajimalo, jestli to nekdo uspesne vyzkousel na vlastnim aute (autsch!).
Dodatek #1: nasel jsem tam kod, ktery jak se zda manipuluje firmware HW rozhrani. Takze zarucit 100% funkcnost tohoto software bude mozne opravdu pouze s originalnim HW.
HJ
Naposledy upravil(a) hackerjack dne pát srp 10, 2007 16:28, celkem upraveno 1 x.
Diky za pomerne podrobny rozbor. Plne funkci diagnostiku od toho neocekavam, ale kdyby to aspon umelo vycist chyby, ze treba nejake cidlo je kaput, tak by to bylo prinosem. No a kdyby to treba umelo i zobrazit signaly z cidel apod., tak to by byla uplna parada.
Kdyby mi nekdo dokazal rict, ze to aspon castecne bude na mem aute fungovat, tak bych se do toho prevodniku pustil, ale zbytecne se mi ho bastlit nechce. Mam Lagunu 1.8 16V, r.v.1999, motor F4P, jednotka Sirius 32, sbernici nevim jakou.
Predem diky.
Kdyby mi nekdo dokazal rict, ze to aspon castecne bude na mem aute fungovat, tak bych se do toho prevodniku pustil, ale zbytecne se mi ho bastlit nechce. Mam Lagunu 1.8 16V, r.v.1999, motor F4P, jednotka Sirius 32, sbernici nevim jakou.
Predem diky.
Renault Laguna 1.8/16V 88kW - Concorde
r.v.1999
r.v.1999
Tak jsem dneska zbastlil převodník, který byl v jednom z adresářů balíčku DDT2000. LEDka při pokusu o spojení bliká. Program žádnou jednotku nenašel. Zkoušel jsem na Renault Megane 1,4 16V r.v. 2001, řídicí jednotka Sirius 34 a na Dacii Logan 1,4 MPI. Převodník jsem měl připojený k PC přes převodník USB-COM, operační systém byl Windows XP. Zkoušel jsem vypnout také FIFO v nastavení sériového portu. Bez výsledku. Čau Tomáš.
Já jsem koupil OBD2 konektor internetovém obchodě http://www.bucek.name/cenik/index.htm sekce Mechanické prvky, Konektory, Automobilové konektory. Položka: Konektor OBD II vidlice + piny za 99Kč a Kryt konektoru OBD II za 48 Kč. Tomáš.
-
- Advanced member
- Příspěvky: 386
- Registrován: úte říj 31, 2006 23:50
Zdravim,
Vyzkousel jsi taky nejaky jiny software, ktery umi interpretovat OBD? Myslim, ze bys nejdriv mel mit jistotu, ze ten tvuj K-Line prevodnik je korektne zbastleny. S beznym OBD software by melo byt mozne zjistit nektere zakladni informace jako otacky, rychlost, mozna i VIN,...?
Ja ted mam myslenky uz jenom na dovolenou, ale az se vratim tak taky neco vyzkousim, s trochu jinym KL prevodnikem a s jinym modelem auta.
HJ
ze to s originalnim software na prvni pokus nepobezi, to bych celkem predpokladal. Kdyz projdes ty skripty, tak na mnoha mistech najdes, ze ten soft pouziva vuci prevodniku urcite adresove schema, ktere pochopitelne tvuj bastl neobsahuje.Tak jsem dneska zbastlil převodník, který byl v jednom z adresářů balíčku DDT2000. LEDka při pokusu o spojení bliká. Program žádnou jednotku nenašel. Zkoušel jsem na Renault Megane 1,4 16V r.v. 2001, řídicí jednotka Sirius 34 a na Dacii Logan 1,4 MPI. Převodník jsem měl připojený k PC přes převodník USB-COM, operační systém byl Windows XP. Zkoušel jsem vypnout také FIFO v nastavení sériového portu. Bez výsledku. Čau Tomáš.
Vyzkousel jsi taky nejaky jiny software, ktery umi interpretovat OBD? Myslim, ze bys nejdriv mel mit jistotu, ze ten tvuj K-Line prevodnik je korektne zbastleny. S beznym OBD software by melo byt mozne zjistit nektere zakladni informace jako otacky, rychlost, mozna i VIN,...?
Ja ted mam myslenky uz jenom na dovolenou, ale az se vratim tak taky neco vyzkousim, s trochu jinym KL prevodnikem a s jinym modelem auta.
HJ
renault clip v 68
Ahojte. Mam renault clip v 68 a neviem ju nainstalovat. Pomoze niekto?
Konecne sa mi podarilo nieco pouzitelne z diagnostiky dostat. So softom DDT2000 som precital IMA kody a su to kody mojich vstrekovacov. Zistil som, ze tam mam zapisany aj vstrekovac, ktory mi pred rokom v Renaulte vymenili a nejaky zapis do RJ asi nepovazovali za podstatny. Ponuka mi to aj zmenu IMA ale na to zatial nemam odvahu (ani na vymaz chyb z RJ)...
Naslo mi to 8 RJ. Tvari sa to, ze cita chyby ale neviem ci precitane hodnoty su realne. Zo vstrekovania chyby nemam (ani by nemali byt) ale mam nieco z klimy (commande du compesseur), ktora nejde OK, vypina sa nad 130km/h, takze by tam nieco mohlo byt. Okrem toho mam zapisane chyby Alternator (moze byt, pred rokom som mal nastartovany motor bez remena) a nizku hladinu oleja (mozno som pri vymene oleja zastrcil kartu nadoraz).
Precitane teploty su priblizne OK, precitany VIN je moj, takze nejako to komunikuje. Zachytit data zo snimacov RJ motora sa mi nepodarilo, to uz vypisuje chybu komunikacie.
Naslo mi to 8 RJ. Tvari sa to, ze cita chyby ale neviem ci precitane hodnoty su realne. Zo vstrekovania chyby nemam (ani by nemali byt) ale mam nieco z klimy (commande du compesseur), ktora nejde OK, vypina sa nad 130km/h, takze by tam nieco mohlo byt. Okrem toho mam zapisane chyby Alternator (moze byt, pred rokom som mal nastartovany motor bez remena) a nizku hladinu oleja (mozno som pri vymene oleja zastrcil kartu nadoraz).
Precitane teploty su priblizne OK, precitany VIN je moj, takze nejako to komunikuje. Zachytit data zo snimacov RJ motora sa mi nepodarilo, to uz vypisuje chybu komunikacie.
Je to este malo, cakal som viac ale ten softver je podla mna dost neprehladny a podstatne veci su po francuzky.bigtomf píše:Tak to je celkem dobrá zpráva! Mohl bys upřesnit jaký převodník si použil, kde byl připojen (sériovy port PC nebo přes převodník USB-COM) jaký operační systém? Díky Tomáš.
Interface je s MAX232 + 3 tranzistory. Neveril som, ze to s Renaultom vobec spoji, takze som nechcel zhanat Si9243. Teraz by som radsej pouzil tento IO. S tymi tranzistormi to mozno budem musiet este doladit, asi to nekomunikuje stabilne.
Na plosaku mam aj prevodnik USB/RS232 s FT232 a jumpermi viem prepnut na USB. Pripoji sa to aj takto ale nenajde vsetky RJ, nevie sa takto pripojit napr. na RJ vstrekovania.
OS je WinXPP.
-
- Advanced member
- Příspěvky: 386
- Registrován: úte říj 31, 2006 23:50
Laco19,
to je zajimave! Hmm, takze pouzivas K-Line... A co auto, jeste porad jezdi? Ja trochu exprimentuji na urovni sbernice CAN a prestoze nastavuji interface vyhradne do rezimu LISTEN ONLY a jenom se pokousim analyzovat zachycene informace (tedy zadne QUERY, zadny BROADCAST), uz jsem udelal zkusenost, ze nektere ECU na sbernici obcas reaguje na muj HW. Bud se znicehonic objevi na displeji napis se servisnim upozornenim nebo rezim elektroniky auta okamzite prechazi do rezimu "vypnuto" (vypne se radio atd.). Je mozne, ze prevodnik ktery pouzivam, nepracuje uplne ciste, ale bez profesionalniho analyzatoru CAN sbernice zatim nemam sanci zjistit vic.
Co se tyce toho cipu, ja bych radeji pouzil L9637, ktere je mnohem sofistikovanejsi a na vsech vystupech chraneny. Sam jsem si jeden kousek uz obstaral, kdyz mi zacalo byt jasne, ze jenom pres CAN vsechna diagnostika nebezi. Porad ale nemam cas neco poradneho zbastlit. Tim myslim interface spojujici jak funkcnost CAN, tak i K-Line pres jeden USB port, tedy to, co zrejme obsahuji origo Renault zarizeni. Ja vim, existuje napriklad ELM327, ale na moje gusto je uz trochu moc predurceny a taky neni nejlevnejsi. Po ELMu bych sahnul jenom kdybych mel jistotu, ze presne to pouziva i original diagnostika.
HJ
to je zajimave! Hmm, takze pouzivas K-Line... A co auto, jeste porad jezdi? Ja trochu exprimentuji na urovni sbernice CAN a prestoze nastavuji interface vyhradne do rezimu LISTEN ONLY a jenom se pokousim analyzovat zachycene informace (tedy zadne QUERY, zadny BROADCAST), uz jsem udelal zkusenost, ze nektere ECU na sbernici obcas reaguje na muj HW. Bud se znicehonic objevi na displeji napis se servisnim upozornenim nebo rezim elektroniky auta okamzite prechazi do rezimu "vypnuto" (vypne se radio atd.). Je mozne, ze prevodnik ktery pouzivam, nepracuje uplne ciste, ale bez profesionalniho analyzatoru CAN sbernice zatim nemam sanci zjistit vic.
Co se tyce toho cipu, ja bych radeji pouzil L9637, ktere je mnohem sofistikovanejsi a na vsech vystupech chraneny. Sam jsem si jeden kousek uz obstaral, kdyz mi zacalo byt jasne, ze jenom pres CAN vsechna diagnostika nebezi. Porad ale nemam cas neco poradneho zbastlit. Tim myslim interface spojujici jak funkcnost CAN, tak i K-Line pres jeden USB port, tedy to, co zrejme obsahuji origo Renault zarizeni. Ja vim, existuje napriklad ELM327, ale na moje gusto je uz trochu moc predurceny a taky neni nejlevnejsi. Po ELMu bych sahnul jenom kdybych mel jistotu, ze presne to pouziva i original diagnostika.
HJ
ELM327 mam, v mojom aute je nepouzitelny. Je pouzitelny len v autach, ktore pouzivaju pre komunikaciu standardne protokoly (Renault si ich vraj upravil).hackerjack píše:Laco19,
to je zajimave! Hmm, takze pouzivas K-Line... A co auto, jeste porad jezdi? Ja trochu exprimentuji na urovni sbernice CAN a prestoze nastavuji interface vyhradne do rezimu LISTEN ONLY a jenom se pokousim analyzovat zachycene informace (tedy zadne QUERY, zadny BROADCAST), uz jsem udelal zkusenost, ze nektere ECU na sbernici obcas reaguje na muj HW. Bud se znicehonic objevi na displeji napis se servisnim upozornenim nebo rezim elektroniky auta okamzite prechazi do rezimu "vypnuto" (vypne se radio atd.). Je mozne, ze prevodnik ktery pouzivam, nepracuje uplne ciste, ale bez profesionalniho analyzatoru CAN sbernice zatim nemam sanci zjistit vic.
Co se tyce toho cipu, ja bych radeji pouzil L9637, ktere je mnohem sofistikovanejsi a na vsech vystupech chraneny. Sam jsem si jeden kousek uz obstaral, kdyz mi zacalo byt jasne, ze jenom pres CAN vsechna diagnostika nebezi. Porad ale nemam cas neco poradneho zbastlit. Tim myslim interface spojujici jak funkcnost CAN, tak i K-Line pres jeden USB port, tedy to, co zrejme obsahuji origo Renault zarizeni. Ja vim, existuje napriklad ELM327, ale na moje gusto je uz trochu moc predurceny a taky neni nejlevnejsi. Po ELMu bych sahnul jenom kdybych mel jistotu, ze presne to pouziva i original diagnostika.
HJ
Vo vsetkych manualoch k diagnostike Lagun 2 sa uvadza pre diagnostiku pouzitie pinu 7 OBD konektora, ESI to tvrdi takisto, takze asi pri Lagune2 (to iste je Espace IV a VelSatis z tych rokov) sa asi CAN pri diagnostike vobec nepouziva aj ked v aute je.
Auto na moje pokusy vobec nereaguje (zatial nic nezapisujem, nic nemazem), nic neblika, radio sa nevypina .
Idem si zapisat do RJ spravny IMA a potom utekam pracovat (ak po zapise aj nastartujem).
DDT2000 funguje. Zapisal som si do RJ motora spravny IMA kod (auto este stale ide ).
Trosku som sa s diagnostikou pohral. Komunikuje to s kazdou RJ, vie precitat plno hodnot ale nazvy su vo francuztine. Je pristupnych plno inicializacnych hodnot (napr. volnobezne otacky) - menit ich som samozrejme neskusal.
Skusil som si diagnostiku motora, vybral som si nejake snimace (francuzke nazvy) a po nastartovani hodnoty zodpovedali chodu motora. Takze uz asi na diagnostiku nebudem chodit do Renaultu.
Trosku som sa s diagnostikou pohral. Komunikuje to s kazdou RJ, vie precitat plno hodnot ale nazvy su vo francuztine. Je pristupnych plno inicializacnych hodnot (napr. volnobezne otacky) - menit ich som samozrejme neskusal.
Skusil som si diagnostiku motora, vybral som si nejake snimace (francuzke nazvy) a po nastartovani hodnoty zodpovedali chodu motora. Takze uz asi na diagnostiku nebudem chodit do Renaultu.
-
- Advanced member
- Příspěvky: 386
- Registrován: úte říj 31, 2006 23:50
Laco19,
dvema vecem porad nerozumim. Pises, zes zbastlil interface s MAXem. Z toho mi vychazi, ze komunikujes pouze po K-Line. Proc ale potom pises, ze ti ELM327 nefunguje, kdyz ten primo podporuje K-Line? Zkusel jsi vlastni bastl nebo neco koupeneho?
Druha vec je tvoje poznamka o tom, ze pres FTDI USB chip to nefunguje stoprocentne. Tomu taky moc nerozumim. Proc by mel FTDI USB chip neco filtrovat? Ciste teoreticky by mel virtualni driver od FTDI nabizet uplne stejnou funkcnost jako klasicky seriovy port...
Jestli to neni tajemstvi, muzes nekde uverejnit, jak presne vypada tvuj fungujici HW? Diky.
HJ
dvema vecem porad nerozumim. Pises, zes zbastlil interface s MAXem. Z toho mi vychazi, ze komunikujes pouze po K-Line. Proc ale potom pises, ze ti ELM327 nefunguje, kdyz ten primo podporuje K-Line? Zkusel jsi vlastni bastl nebo neco koupeneho?
Druha vec je tvoje poznamka o tom, ze pres FTDI USB chip to nefunguje stoprocentne. Tomu taky moc nerozumim. Proc by mel FTDI USB chip neco filtrovat? Ciste teoreticky by mel virtualni driver od FTDI nabizet uplne stejnou funkcnost jako klasicky seriovy port...
Jestli to neni tajemstvi, muzes nekde uverejnit, jak presne vypada tvuj fungujici HW? Diky.
HJ
Co viem, s ELM sa daju diagnostikovat jedine auta so standardnymi protokolmi. Do tejto kategorie Renaulty urcite nepatria (do roku 2003 ???). S ELM som vyskusal takmer vsetky dostupne softvery, s niektorymi sa mi aj podarilo pripjit ale vysledky boli bud ziadne alebo uplne nepouzitelne. Ak by to aj fungovalo, dali by sa s tym maximalne citat zavady a hodnoty snimacov.hackerjack píše:Laco19,
dvema vecem porad nerozumim. Pises, zes zbastlil interface s MAXem. Z toho mi vychazi, ze komunikujes pouze po K-Line. Proc ale potom pises, ze ti ELM327 nefunguje, kdyz ten primo podporuje K-Line? Zkusel jsi vlastni bastl nebo neco koupeneho?
Druha vec je tvoje poznamka o tom, ze pres FTDI USB chip to nefunguje stoprocentne. Tomu taky moc nerozumim. Proc by mel FTDI USB chip neco filtrovat? Ciste teoreticky by mel virtualni driver od FTDI nabizet uplne stejnou funkcnost jako klasicky seriovy port...
Jestli to neni tajemstvi, muzes nekde uverejnit, jak presne vypada tvuj fungujici HW? Diky.
HJ
Uverejnovat interface nemusim. Ked das hladat urcite najdes aspon 100 vyskytov "mojho" interface. MAX, 7400,7805 a 3 tranzistory, v tejto konfiguracii sa vyskytuje len jedna schema.
Aj s USB prevodnikom by to malo fungovat ale s prevodnikmi k PC mam s velmi zle skusenosti. Mozno to chce dokonfigurovat alebo to mam zle zapojene ale na note mam RS232, takze to neriesim.
Inak, funguje to nadherne ale zatial okrem IMA a vymazania starych chyb len vsetkym moznym tocim, stlacam, pridavam plyn a pozeram ako sa menia hodnoty na obrazovke a grafy. Alebo som si skusobne riadil klapky v klimatizacii. Naostro to bude az pri odvzdusnovani ABS/ESP ak sa dovtedy neobjavi nejaka zavada.
Je to plna diagnostika, ako maju v Renaulte (nielen nejake citanie chyb). Neviem sa pripojit akurat na airbagy ale mozno je problem v programe, je nom dost chyb.
Tak mě už to taky funguje. Použil jsem asi to samé zapojení jak Laco19. První neúspěšný pokus byl s koupeným převodníkem USB-COM. Druhý pokus byl s převodníkem FTDI (na tento převodník jsem při prvním zkoušení DDT2000 zapoměl, neboť jsem si před časem pořídil menší továrně vyráběný převodník, který jsem dodnes bez problémů používal). S tímto převodníkem byla diagnostika funkční. Zatím jsem se připojil jen k řídicí jednotce motoru kde jsem vyzkoušel zapnout benzínové čerpadlo, ventilátor chladiče (2 rychlosti), kompresor klimatizace, rozsvítit kontrolku poruchy na palubní desce, reakci na stlačení brzdového pedálu. Pro úplnost: Megane Classic 12/2001, motor K4J, řídicí jednotka Sirius34. Tomáš.
To znamena, ze si pred pred MAX dal FDI a ide to bez problemov?bigtomf píše:Tak mě už to taky funguje. Použil jsem asi to samé zapojení jak Laco19. První neúspěšný pokus byl s koupeným převodníkem USB-COM. Druhý pokus byl s převodníkem FTDI (na tento převodník jsem při prvním zkoušení DDT2000 zapoměl, neboť jsem si před časem pořídil menší továrně vyráběný převodník, který jsem dodnes bez problémů používal). S tímto převodníkem byla diagnostika funkční. Zatím jsem se připojil jen k řídicí jednotce motoru kde jsem vyzkoušel zapnout benzínové čerpadlo, ventilátor chladiče (2 rychlosti), kompresor klimatizace, rozsvítit kontrolku poruchy na palubní desce, reakci na stlačení brzdového pedálu. Pro úplnost: Megane Classic 12/2001, motor K4J, řídicí jednotka Sirius34. Tomáš.
Co francustina ? Ja som doteraz rozumel len oui alebo non ale postupne si xml prekladam do slovenciny a pri tom som sa vela naucil.
Pytal som sa na to preto, lebo pri USB idem cez FDI rovno na 7400, bez MAX. Ty tam mas za sebou hned 2xMAX.bigtomf píše:Zapojené to mám takto: převodník na COM: USB->FTDI->MAX232->COM dále následuje převodník na K-line: COM->MAX232->7400+3xtranzistor->K-line. Jinak francouzština je pěkná španělská vesnice . Ale hlavně že se dá s tím nějak pracovat. Tomáš.
Ked budem mat niekedy volno, spojazdnim aj USB. Hlavne, ze viem ako to ma spravne fungovat.
Pracovat sa s tym da ale nevies ci citas alebo zapisujes. V neviemktorom okne som videl aj tlacitko "vymazanie EEPROM pred zapisom" ale vo francuzstine to vyzeralo menej nebezpecne .
Pripojil si sa aj na airbagy? U mna sa jedine na tuto jednotku zatial pripojit neviem. Mozno predsa len CAN alebo je chyba je inde. Zatial to nepotrebujem, tak to neriesim.
-
- Advanced member
- Příspěvky: 386
- Registrován: úte říj 31, 2006 23:50
Zdravim,
to jste mne tedy navnadili panove. Pred casem jsem objevil tenhle projekt:
http://www.blafusel.de/misc/obd2_kw_usb-interf.html, tak myslim, ze to zkusim s timhle schematem.
BTW - kdyz tak zkousite a laborujete, narazili jste uz nekde na polozku ci seznam, kde by se udrzovala informace o datu posledniho pristupu k diagnostice?
HJ
to jste mne tedy navnadili panove. Pred casem jsem objevil tenhle projekt:
http://www.blafusel.de/misc/obd2_kw_usb-interf.html, tak myslim, ze to zkusim s timhle schematem.
BTW - kdyz tak zkousite a laborujete, narazili jste uz nekde na polozku ci seznam, kde by se udrzovala informace o datu posledniho pristupu k diagnostice?
HJ
Mám tam 2 MAXy za sebou, protože ten USB převodník mám v krabičce (v převodníku mám vlastně 2xMAX232 abych měl vyvedeny všechny signály, ale to je jedno) a na krabičce mám konektor CANNON 9pin. Takže na K-line převodníku mám zase MAX232. Najít více jednotek jsem nezkoušel. Po odpojení převodníku jsem vypnul zapalování a po nastartování zůstala svitit kontrolka na palubní desce a otáčky se samy měnily od xxx do xxx (nevím přesně) a motor nereagoval na plyn. Po vypnutí a nastartování bylo vše v pořádku. Trochu jsem se polekal. Tomáš.
Datum posledneho pripojenia k RJ sa neeviduje. Datum servisneho zasahu jedine ak to vyplni servisny technik (mam tam myslim 99.99.99). Su k dispozicii datumy flashovania RJ (historia poslednych 3 verzii).hackerjack píše:Zdravim,
to jste mne tedy navnadili panove. Pred casem jsem objevil tenhle projekt:
http://www.blafusel.de/misc/obd2_kw_usb-interf.html, tak myslim, ze to zkusim s timhle schematem.
BTW - kdyz tak zkousite a laborujete, narazili jste uz nekde na polozku ci seznam, kde by se udrzovala informace o datu posledniho pristupu k diagnostice?
HJ
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti