Výměna žárovek předních světel
Moderátor: Moderators General
Výměna žárovek předních světel
Ahoj,
dneska se chystam na vymenu zarovek v prednich svetlech, koupil jsem kvalitnejsi...no akorat mam problem jak ty svetla vyndat, abych pravdu rekl nejsem zadnej kutil, v aute si umim tak maximalne vymontovat baterku, ale uz je na case abych si neco udelal taky sam...muzete mi tedy poradit jak ty svetla dostanu ven?dekuji moc
dneska se chystam na vymenu zarovek v prednich svetlech, koupil jsem kvalitnejsi...no akorat mam problem jak ty svetla vyndat, abych pravdu rekl nejsem zadnej kutil, v aute si umim tak maximalne vymontovat baterku, ale uz je na case abych si neco udelal taky sam...muzete mi tedy poradit jak ty svetla dostanu ven?dekuji moc
Proč světla ven ?? trochu zalom ruce a půjde to
na pravém si vendej hrdlo od nádobky ostřikovačů a bude víc místa 
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
Už jsem taky měnil H7 a když jsem se díval na svoji ruku, silně mi připomínala klikový hřídel... Takovou polohu jsem s tou rukou snad ještě nikdy nevykroutil... Hotový hadí muž. 
Ale nakonec se dalo, sice to trvalo skoro 10 minut, ale šlo to...
Pokud jsi prchlivější povahy, měň to někde na odlehlejším místě, pak si můžeš slovně ulevit jak potřebuješ... budeš to asi potřebovat.
Ale nakonec se dalo, sice to trvalo skoro 10 minut, ale šlo to...
Pokud jsi prchlivější povahy, měň to někde na odlehlejším místě, pak si můžeš slovně ulevit jak potřebuješ... budeš to asi potřebovat.
Naposledy upravil(a) Makak007 dne pát kvě 15, 2009 09:45, celkem upraveno 1 x.



JJ to je pšesně onoMakak007 píše:Už jsem taky měnil H4 a když jsem se díval na svoji ruku, silně mi připomínala klikový hřídel... Takovou polohu jsem s tou rukou snad ještě nikdy nevykroutil... Hotový hadí muž.
Ale nakonec se dalo, sice to trvalo skoro 10 minut, ale šlo to...
Pokud jsi prchlivější povahy, měň to někde na odlehlejším místě, pak si můžeš slovně ulevit jak potřebuješ... budeš to asi potřebovat.
Peugeot 508 GT SW 2,2HDI 2014 FULL
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
204PS@450Nm >>>odbrzděných 230PS@524Nm
EX:Škoda 105 ,120,125,Felicia , Peugeot 205, Laguna I 1.8 8v RT , Laguna II 2,0T Initiale 120kw 270nm >>> 143kw 340nm , VW Caddy 2.0TDI 2019
- kouba
- Starting member
- Příspěvky: 83
- Registrován: pon dub 30, 2007 17:07
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Přesně!Tarwas píše:Makak007 píše:Pokud jsi prchlivější povahy, měň to někde na odlehlejším místě, pak si můžeš slovně ulevit jak potřebuješ... budeš to asi potřebovat.![]()
![]()
pravda
Kamarád, letecký mechanik, mi k tomuhle ještě řekl: Jakmile budeš nas..., odlož žárovku a vydejchej se, zanadávej si a uklidni se. A pak pomalu znova. Napoprvé to bylo víc než deset minut, teď je to otázka chvilky.
Megane III Grandtour Dynamique // rv. 2011, 1.6 16V // 81 kW
Laguna II Grandtour Privilege // rv. 2001, 1.9 dCi // 88 kW // 210.000 km, zadřená klika => kaput
předtím Škoda Felicia kombi 1.3 MPI // Škoda 120 GL // Trabant 601S :-)
Laguna II Grandtour Privilege // rv. 2001, 1.9 dCi // 88 kW // 210.000 km, zadřená klika => kaput
předtím Škoda Felicia kombi 1.3 MPI // Škoda 120 GL // Trabant 601S :-)
ahoj, taky mám lagunu krátce, 3 týdny, díval jsem se, že u toho pravého světla překáží hrdlo nádobky ostřikovače, ale nedařilo se mi s tím pootočit. Takže stačí jen silou pootočit doleva pro uvolnění a tím se hrdlo vytáhne? Děkuji
Tak jsem využil pěkného počasí a podíval se na to. Silou jsem to hrdlo vytáhl, dostal se ke světlu a vyměnil parkovačku.
Tak jsem využil pěkného počasí a podíval se na to. Silou jsem to hrdlo vytáhl, dostal se ke světlu a vyměnil parkovačku.
http://www.spritmonitor.de/en/user/Radostal.html
2003 Laguna II 1.9 dCi 88kW Expression (2009 - 2013)
2005 Laguna II ph2 Grandtour 1.9 dCi 88kW Dynamique (2013 - 2016)
2003 Laguna II Grandtour 2.0 16V 99kW automat Initiale Paris (2014 - současnost)
2012 Laguna III Grandtour 2.0 dCi FAP 127kW ESM automat (2020 - současnost)
2003 Laguna II 1.9 dCi 88kW Expression (2009 - 2013)
2005 Laguna II ph2 Grandtour 1.9 dCi 88kW Dynamique (2013 - 2016)
2003 Laguna II Grandtour 2.0 16V 99kW automat Initiale Paris (2014 - současnost)
2012 Laguna III Grandtour 2.0 dCi FAP 127kW ESM automat (2020 - současnost)
- VanJ
- Advanced member
- Příspěvky: 376
- Registrován: čtv zář 11, 2008 16:01
- Bydliště: Zilina
- Kontaktovat uživatele:
Noooo.... ked je clovek trpezlivy, tak sa mu podari namontovat do smerovky aj ziarovku s bajonetmi v uhle 180 
Ale nabuduce uz budem vediet ze su aj ine.
Este musim vymenit pravu parkovacku, tak by ma zaujimalo, aky uhol maju bajonety tam...
Ale nabuduce uz budem vediet ze su aj ine.
Este musim vymenit pravu parkovacku, tak by ma zaujimalo, aky uhol maju bajonety tam...
Laguna Grandtour 2.2dCi Initiale 5st Automat, 2004 , Cabasse Auditorium, Carminat Informe, stresne okno a 17" elektrony
Parkovacky su typ W5W a tie nemaju bajonetovy zavit, iba sa napichuju do patice.VanJ píše:Este musim vymenit pravu parkovacku, tak by ma zaujimalo, aky uhol maju bajonety tam...
Dnes som menil za Cool blue a obe som vymenil za 2minuty. Samozrejme som uz vedel ako nato.
Laguna Grandtour 1.9 dCi 88kW DYNAMIQUE
-
xlaguna
- Advanced member
- Příspěvky: 278
- Registrován: ned črc 06, 2008 10:24
- Bydliště: Blansko, Brno, Boskovice
Výměna halogenek na LII je zatím nejjednodušší a nejrychlejší ze všech aut, co jsem kdy měl. Proto souhlasím s těma 2 minutama
Mám ale jiný problém: jak drží hrdlo nádržky kapaliny ostřikovačů na nádržce? Od chvíle co mám Lagunu, tak jezdím bez hrdla, protože prostě nechápu, jak tam mám držet. Vypadá to, že tam mám asi něco ulomeného, nebo fakt nevím...
Mám ale jiný problém: jak drží hrdlo nádržky kapaliny ostřikovačů na nádržce? Od chvíle co mám Lagunu, tak jezdím bez hrdla, protože prostě nechápu, jak tam mám držet. Vypadá to, že tam mám asi něco ulomeného, nebo fakt nevím...
Laguna II Grandtour, 1,8 16V 88kW
Hrdlo je zapichnute do tela nadrzky cca 5cm. Teda toto rozsirenie drzi tu hornu cast. Plus na hrdle je priruba ktora vymedzuje otocenie hrdla opacne.xlaguna píše:Mám ale jiný problém: jak drží hrdlo nádržky kapaliny ostřikovačů na nádržce? Od chvíle co mám Lagunu, tak jezdím bez hrdla, protože prostě nechápu, jak tam mám držet. Vypadá to, že tam mám asi něco ulomeného, nebo fakt nevím...
Laguna Grandtour 1.9 dCi 88kW DYNAMIQUE
ještě můžu doporučit jedno (mě se to vyplatilo), před zandaváním pružinky co tu patici drží si ji přivažte na provázek, jak vám vypadne je navždy pryč
, teda pokud to již máte zmáknutý, tak to asi jde lépe, mě ale zapadla dovnitř do světla, to bylo radosti na Bělidle ...
Š110LS -> Š120L -> Laguna I 1,8 RT 66 kW -> Laguna II 1,8 Dynamigue (2001) -> Laguna III 2.0 dCi 127 kW Initiale Paris Grandtour (2013)
-
xlaguna
- Advanced member
- Příspěvky: 278
- Registrován: ned črc 06, 2008 10:24
- Bydliště: Blansko, Brno, Boskovice
Mam pocit, že to mám v té přírubě ulomenýmegaherz píše:Hrdlo je zapichnute do tela nadrzky cca 5cm. Teda toto rozsirenie drzi tu hornu cast. Plus na hrdle je priruba ktora vymedzuje otocenie hrdla opacne.xlaguna píše:Mám ale jiný problém: jak drží hrdlo nádržky kapaliny ostřikovačů na nádržce? Od chvíle co mám Lagunu, tak jezdím bez hrdla, protože prostě nechápu, jak tam mám držet. Vypadá to, že tam mám asi něco ulomeného, nebo fakt nevím...
jinak nechápu, jak by to mohlo držet... zkusím to vyfotit.
Laguna II Grandtour, 1,8 16V 88kW
-
Šamša
- Moderátor
- Příspěvky: 11542
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
To neřeš, mě to tam také drží fórově, je to prostě bimbací a na prd, tady soudruzi konstruktéři prostě udělali chybu.xlaguna píše:Mam pocit, že to mám v té přírubě ulomenýmegaherz píše:Hrdlo je zapichnute do tela nadrzky cca 5cm. Teda toto rozsirenie drzi tu hornu cast. Plus na hrdle je priruba ktora vymedzuje otocenie hrdla opacne.xlaguna píše:Mám ale jiný problém: jak drží hrdlo nádržky kapaliny ostřikovačů na nádržce? Od chvíle co mám Lagunu, tak jezdím bez hrdla, protože prostě nechápu, jak tam mám držet. Vypadá to, že tam mám asi něco ulomeného, nebo fakt nevím...![]()
jinak nechápu, jak by to mohlo držet... zkusím to vyfotit.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
- Giggo
- Experienced member
- Příspěvky: 528
- Registrován: čtv zář 11, 2008 12:20
- Bydliště: Praha 4
- Kontaktovat uživatele:
Jo jo včera sem měnil potkávačku H7 napravo. Řval sem jak tur, protože ruku mám nyní zlomenou na třech místech, dodřenou a ještě sem měl blbou žárovku prve.Makak007 píše:Už jsem taky měnil H4 a když jsem se díval na svoji ruku, silně mi připomínala klikový hřídel... Takovou polohu jsem s tou rukou snad ještě nikdy nevykroutil... Hotový hadí muž.
Ale nakonec se dalo, sice to trvalo skoro 10 minut, ale šlo to...
Pokud jsi prchlivější povahy, měň to někde na odlehlejším místě, pak si můžeš slovně ulevit jak potřebuješ... budeš to asi potřebovat.
Nemluvě o tom, že sem se těšil, jak dle rady Davidak79 vytáhnu hrdlo a bude to pohodička. No za hrdlo sem rval, kroutil a poté raději vzdal, protože bych ho vyrval i s nádržkou odstřikovačů. Kdyby šlo vyndat byla by to pohoda, ale ta moje svinje je tam snad přivařená
Uvažoval jsem, že časem vyměním obě za něco trošku bílo modřejšího .. no po týdle zkušenosti už se mi do toho znova nechce a to raději neuvažuju, jak jde či nejde ta na druhý straně.
Věřím, že příště to pude snadněji, ale snad to příště bude až za dlůho.
Nevíte někdo o nějaký schovce na náhradní žárovky v Lagy? Já bych přísahal, že sem je tam někde, někdy viděl v nějaký přihrádce alá náhradní pojistky. Nicméně včera sem nic nenašel, tak se mi to buď zdálo nebo su slepej
UKRADENÁ
Renault Laguna II; 1.9dCi 88kW@106kW; 2001
- yeppi
- Junior member
- Příspěvky: 204
- Registrován: ned zář 19, 2004 16:24
- Bydliště: Praha 4
- Kontaktovat uživatele:
Jestli máš žárovky ve tvaru pštrosího vejce jako já, tak je na ně krásný vybrání v tý plastový vaně v rezervě. Vedle heveru tam krásně pásneGiggo píše:
Nevíte někdo o nějaký schovce na náhradní žárovky v Lagy? Já bych přísahal, že sem je tam někde, někdy viděl v nějaký přihrádce alá náhradní pojistky. Nicméně včera sem nic nenašel, tak se mi to buď zdálo nebo su slepej
ex: R11 1,4 GTL '87, R11 1,7 GTX '89, Laguna I 1.6 16V GT Concorde '99, Laguna II 1.9 dCi 88kW Privilege '01, Clio Sport 2.0 16V 182k '04 Nyní: Volvo XC90 II D5 Inscription '17, Megané CC 2.0 16V '09 Privilege, Moto Guzzi GT 8V '12
Vicemistr Renault 2009, 2010 a 2012, Mistr Renault 2013, 2014
Vicemistr Renault 2009, 2010 a 2012, Mistr Renault 2013, 2014
Tak mi prdla další přední žárovka, rozhodl jsem se koupit a vyměnit obě dvě aby to svítilo stejně. Řeč je o klasických H7.
Tady je stručný postup pro ty, kdo hodlají podstoupit tento testík zručnosti.
Není to tak strašné, první žárovku na Laguně jsem měnil cca 10 minut a měl zdrápanou ruku, teď jsem druhý pokus zvládl obě žárovky za 5 minut - je to o cviku, nic víc.
Takže (popsáno z pohledu člověka stojícího zepředu u chladiče proti autu):
Výměna pravé žárovky (ta proti spolujezdci):
1) sundat plastový kryt (pokud ho máte)
2) silou vyrvat hrdlo nádrže na ostřikovací vodu, trochu s tím kroutit do stran a hlavně táhnout nahoru (jde to ztuha, ale nakonec to povolí)
3) sundat gumový kruhový kryt na zadní straně reflektoru
4) odpojit konektor tahem v ose žárovky směrem do motorového prostoru
5) přítlačné ocelové pérko zatlačit směrem k sobě, tlačit na vrchní, zůženou část očka úplně nahoře, po vmáčknutí o cca 1-2mm vyosit přítlačné pérko doleva (z pohledu toho, kdo to mění
), pérko vyskočí z pojistného zoubku a jde odklopit dolu (nejde na to vůbec vidět, chvíli mi trvalo než jsem přišel na to, na kterou stranu s tím pohnout)
6) vytáhnout starou žárovku
7) opačným pohybem vsunout novou (nesahat na sklo), vybrání kovové patice se zoubkem NAHORU
8 )zaklapnene přítlačné pérko, opět trochu vychýlíme doleva, dotlačit nadoraz a pak ho posunout trochu doprava aby pořádně zapadlo za pojistný zoubek
9) nezapomenout ještě jednou zahýbat žárovkou aby se patice případně dobře usadila, pokud se třeba během aretace trochu posunula
10) nasadit konektor - červený drát je nahoře
11) pečlivě nasadit gumový kryt
12) nasadit horní plastový kryt
Výměna levé žárovky (to je ta horší, je u ní míň místa):
1) sundat plastový kryt nad akumulátorem
a dále postupovat jako u levé žárovky, víc místa na ruku si stejně nevybojujete...
Ještě drobnost k nasazování těch zpropadených plastových krytů. Nejlepší je vyndat plastové rozpěry i přírubu (ten druhý plastový kousek), pak nasadit kryt a zalícovat otvory, vsunout plastové příruby a do nich vsunout rozpěry a otočit je. Lze to nasadit i bez sundavání ale je to hotové utrpení to tam nasoukat...
Takže, žárovky zvládnou to i holky.
Tady je stručný postup pro ty, kdo hodlají podstoupit tento testík zručnosti.
Není to tak strašné, první žárovku na Laguně jsem měnil cca 10 minut a měl zdrápanou ruku, teď jsem druhý pokus zvládl obě žárovky za 5 minut - je to o cviku, nic víc.
Takže (popsáno z pohledu člověka stojícího zepředu u chladiče proti autu):
Výměna pravé žárovky (ta proti spolujezdci):
1) sundat plastový kryt (pokud ho máte)
2) silou vyrvat hrdlo nádrže na ostřikovací vodu, trochu s tím kroutit do stran a hlavně táhnout nahoru (jde to ztuha, ale nakonec to povolí)
3) sundat gumový kruhový kryt na zadní straně reflektoru
4) odpojit konektor tahem v ose žárovky směrem do motorového prostoru
5) přítlačné ocelové pérko zatlačit směrem k sobě, tlačit na vrchní, zůženou část očka úplně nahoře, po vmáčknutí o cca 1-2mm vyosit přítlačné pérko doleva (z pohledu toho, kdo to mění
6) vytáhnout starou žárovku
7) opačným pohybem vsunout novou (nesahat na sklo), vybrání kovové patice se zoubkem NAHORU
8 )zaklapnene přítlačné pérko, opět trochu vychýlíme doleva, dotlačit nadoraz a pak ho posunout trochu doprava aby pořádně zapadlo za pojistný zoubek
9) nezapomenout ještě jednou zahýbat žárovkou aby se patice případně dobře usadila, pokud se třeba během aretace trochu posunula
10) nasadit konektor - červený drát je nahoře
11) pečlivě nasadit gumový kryt
12) nasadit horní plastový kryt
Výměna levé žárovky (to je ta horší, je u ní míň místa):
1) sundat plastový kryt nad akumulátorem
a dále postupovat jako u levé žárovky, víc místa na ruku si stejně nevybojujete...
Ještě drobnost k nasazování těch zpropadených plastových krytů. Nejlepší je vyndat plastové rozpěry i přírubu (ten druhý plastový kousek), pak nasadit kryt a zalícovat otvory, vsunout plastové příruby a do nich vsunout rozpěry a otočit je. Lze to nasadit i bez sundavání ale je to hotové utrpení to tam nasoukat...
Takže, žárovky zvládnou to i holky.



Já bych ještě doplnil: H7 má kulatej ten plíšek okolo, o kterej je ta žárovka zapřená. Tak ten je na jedný straně ořízlej a tim to patří nahoru (doufám, že si to pamatuju správně a nekecam). Pokud to máte jinde tak tam nezapadne úplně a svíti to pak blbě (těsně před auto). Tak jenom abyste ušetřili pár šrámů na prstech 
2004 Renault Laguna II. Grandtour Privilege 2.2 dci 110kw, automat
- Giggo
- Experienced member
- Příspěvky: 528
- Registrován: čtv zář 11, 2008 12:20
- Bydliště: Praha 4
- Kontaktovat uživatele:
Říkáš to dobředigo píše:Já bych ještě doplnil: H7 má kulatej ten plíšek okolo, o kterej je ta žárovka zapřená. Tak ten je na jedný straně ořízlej a tim to patří nahoru (doufám, že si to pamatuju správně a nekecam). Pokud to máte jinde tak tam nezapadne úplně a svíti to pak blbě (těsně před auto). Tak jenom abyste ušetřili pár šrámů na prstech
UKRADENÁ
Renault Laguna II; 1.9dCi 88kW@106kW; 2001
- Giggo
- Experienced member
- Příspěvky: 528
- Registrován: čtv zář 11, 2008 12:20
- Bydliště: Praha 4
- Kontaktovat uživatele:
JJ takto to zní dobře a věřím, že na podruhý to pude líp. Problém je pokud se nepodaří vytáhnout hrdlo nádržky na odstřikovače, pak je to porodMakak007 píše:Tak mi prdla další přední žárovka, rozhodl jsem se koupit a vyměnit obě dvě aby to svítilo stejně. Řeč je o klasických H7.
Tady je stručný postup pro ty, kdo hodlají podstoupit tento testík zručnosti.
Není to tak strašné, první žárovku na Laguně jsem měnil cca 10 minut a měl zdrápanou ruku, teď jsem druhý pokus zvládl obě žárovky za 5 minut - je to o cviku, nic víc.
Takže (popsáno z pohledu člověka stojícího zepředu u chladiče proti autu):
Výměna pravé žárovky (ta proti spolujezdci):
1) sundat plastový kryt (pokud ho máte)
2) silou vyrvat hrdlo nádrže na ostřikovací vodu, trochu s tím kroutit do stran a hlavně táhnout nahoru (jde to ztuha, ale nakonec to povolí)
3) sundat gumový kruhový kryt na zadní straně reflektoru
4) odpojit konektor tahem v ose žárovky směrem do motorového prostoru
5) přítlačné ocelové pérko zatlačit směrem k sobě, tlačit na vrchní, zůženou část očka úplně nahoře, po vmáčknutí o cca 1-2mm vyosit přítlačné pérko doleva (z pohledu toho, kdo to mění), pérko vyskočí z pojistného zoubku a jde odklopit dolu (nejde na to vůbec vidět, chvíli mi trvalo než jsem přišel na to, na kterou stranu s tím pohnout)
6) vytáhnout starou žárovku
7) opačným pohybem vsunout novou (nesahat na sklo), vybrání kovové patice se zoubkem NAHORU
8 )zaklapnene přítlačné pérko, opět trochu vychýlíme doleva, dotlačit nadoraz a pak ho posunout trochu doprava aby pořádně zapadlo za pojistný zoubek
9) nezapomenout ještě jednou zahýbat žárovkou aby se patice případně dobře usadila, pokud se třeba během aretace trochu posunula
10) nasadit konektor - červený drát je nahoře
11) pečlivě nasadit gumový kryt
12) nasadit horní plastový kryt
Výměna levé žárovky (to je ta horší, je u ní míň místa):
1) sundat plastový kryt nad akumulátorem
a dále postupovat jako u levé žárovky, víc místa na ruku si stejně nevybojujete...
Ještě drobnost k nasazování těch zpropadených plastových krytů. Nejlepší je vyndat plastové rozpěry i přírubu (ten druhý plastový kousek), pak nasadit kryt a zalícovat otvory, vsunout plastové příruby a do nich vsunout rozpěry a otočit je. Lze to nasadit i bez sundavání ale je to hotové utrpení to tam nasoukat...
Takže, žárovky zvládnou to i holky.
Já jak to dělal prve a v noci, tak mi pružinka zcela vypadla, takže další opruz byl ji tam dát nazpět
Jo a holkám to pude líp, maj menší ruce.
UKRADENÁ
Renault Laguna II; 1.9dCi 88kW@106kW; 2001
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti