Přední brzdové kotouče.
Moderátor: Moderators General
Přední brzdové kotouče.
Dotaz jaké jsou original kotouče, musím koupit brzdové kotouče a nevím jakou značku známy mi nabízí Bremba, že jsou kvalitní, ale nevím jestli mam jit do nich nebo koupit originaly, i když netuším co tam vůbec renault dává.
Laguna Grandtour II 1.9DCI 88kw@112kw, privileg, xenony.
-
Šamša
- Moderátor
- Příspěvky: 11542
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Máš 300mm, 280mm se dávali jen do verzí Authentic a to ještě pro východní trh a měli 15" kola.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Předepsané tloušťky jsou. Zase bych to ale tak kriticky neviděl. Mám při 172 kkm přední kotouče na Espacu zrovna na předepsané hodnotě pro výměnu. Určitě jim dám minimálně ještě jedny desky spapat. Zadní jsou 1 milimetr pod touto mírou, tady si asi už netrofnu dát tam další desky, i když i o tom uvažuji. Nejezdím jako vepř, nebrzdím intenzivně ve 200 km/h, protože tak rychle vůbec nejezdím. Kotouč je přece jen kus železa a běžným bržděním jej nerozlámu, i když bude o něco tenčí.
-
Šamša
- Moderátor
- Příspěvky: 11542
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
No viděl jsem rozpadlý kotouč a zničený kolo a jel jen 120km/h, no byl jen 1mm pod míru. Měl ještě štěstí, že proti nic nejelo.wilczek píše:Předepsané tloušťky jsou. Zase bych to ale tak kriticky neviděl. Mám při 172 kkm přední kotouče na Espacu zrovna na předepsané hodnotě pro výměnu. Určitě jim dám minimálně ještě jedny desky spapat. Zadní jsou 1 milimetr pod touto mírou, tady si asi už netrofnu dát tam další desky, i když i o tom uvažuji. Nejezdím jako vepř, nebrzdím intenzivně ve 200 km/h, protože tak rychle vůbec nejezdím. Kotouč je přece jen kus železa a běžným bržděním jej nerozlámu, i když bude o něco tenčí.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
-
Babik78
- Člen RCČR
- Příspěvky: 606
- Registrován: úte led 04, 2005 22:20
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Wilczku myslim, ze na brzdach se nema setrit. Radsi si odpusti jednu cestu na nakup a kup kotouce a desticky. Taky mi prisla serie fotek, kde brzdova desticka prosla celnim oknem a zapichla se do palubky asi tak 10 cm od volantu.wilczek píše:To je konkrétní zkušenost, díky za takovou informaci. Prosím Tě, jednalo se o kotoeuč přední větraný-nevětraný nebo zadní? Na jakém autě? Nerad bych si takhle blbě zadělal na malér. To, co jsem výše napsal, byla má doměnka, podložená zkušenostmi na starších autech bez brzdového asistenta.
**************************
Laguna GrandTour II 1.9dCi 88kw - Privilige 2001 k 12/18 335.000km
Grand Espace IV 2.0dCi Phase IV 127kw aut. - Initiale Paris 2014 k 12/18 115.000km
Milan alias Babik78
Laguna GrandTour II 1.9dCi 88kw - Privilige 2001 k 12/18 335.000km
Grand Espace IV 2.0dCi Phase IV 127kw aut. - Initiale Paris 2014 k 12/18 115.000km
Milan alias Babik78
-
Šamša
- Moderátor
- Příspěvky: 11542
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Bylo to na předním větraným a bylo to na BMW.wilczek píše:To je konkrétní zkušenost, díky za takovou informaci. Prosím Tě, jednalo se o kotoeuč přední větraný-nevětraný nebo zadní? Na jakém autě? Nerad bych si takhle blbě zadělal na malér. To, co jsem výše napsal, byla má doměnka, podložená zkušenostmi na starších autech bez brzdového asistenta.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Mam rovnaku skusenost na Audi 90. Zlomil sa ako keksik. Ani trochu to nebolo pekne. Toto uz nikdy nechcem zazit. Espace by sa mozno aj vyvratil. Isiel som len 80-90 a urobilo to riadnu paseku.Šamša píše:Bylo to na předním větraným a bylo to na BMW.wilczek píše:To je konkrétní zkušenost, díky za takovou informaci. Prosím Tě, jednalo se o kotoeuč přední větraný-nevětraný nebo zadní? Na jakém autě? Nerad bych si takhle blbě zadělal na malér. To, co jsem výše napsal, byla má doměnka, podložená zkušenostmi na starších autech bez brzdového asistenta.
Laguna II 1,9 dCi 79kW, klima, siber, Carminat, 5,8L/100
Spokojny uzivatel
----> VW Passat 3C 2,0 TDi, DSG 103kW
No, na auta nejsem žádný kovaný odborník - to říkám předem. Ale že tvůj přístup k brzdám je dost "o hubu" poznám i tak. Najezdil jsem určitě nadprůměrně km a v pár autech se svezl. A taky jsem viděl pěkně zvlněné kotouče co v podstatě znemožňovaly jakékoli smysluplné, natož bezpečné, brzdění. Byly sotva na dojezd do servisu po městě a to kolega jel max. 30-40 aby vůbec zastavil. A únava materiálu je taky svinstvo. Stačí, jak někdo tady psal, aby ve 120ti měl příliš tenký kotouč mikroprasklinku a pokud je zrovna den blbec... Já bych to rozhodně nedělal. Ne nadarmo se říká, že na brzdách se nemá šetřit. Když to nejede, je to blbý. Když to ale nebrzdí, je to ještě horší. A já už v auťáku co nebrzdil seděl a rozhodně nemám v úmyslu si tento zážitek zopakovat... Je li ti život tvůj a tobě blízkých milý, zařiď se podle toho.wilczek píše:Předepsané tloušťky jsou. Zase bych to ale tak kriticky neviděl. Mám při 172 kkm přední kotouče na Espacu zrovna na předepsané hodnotě pro výměnu. Určitě jim dám minimálně ještě jedny desky spapat. Zadní jsou 1 milimetr pod touto mírou, tady si asi už netrofnu dát tam další desky, i když i o tom uvažuji. Nejezdím jako vepř, nebrzdím intenzivně ve 200 km/h, protože tak rychle vůbec nejezdím. Kotouč je přece jen kus železa a běžným bržděním jej nerozlámu, i když bude o něco tenčí.



Asi už bude vhodné reagovat. Ano, opravdu je hloupost snažit se ušetřt na brzdách a ušetřené peníze propít. Obávám se ale, že k prasknutí kotoučů došlo i v případech, kdy měly předepsanou tloušťku nebo i větší. Viděl jsem také nejedny kotouče sjeté téměř na polovinu předepsané tloušťky a nebyly popraskané či zvlněné. Tím ovšem nechci říci, že je vhodné takto kotouče dojíždět (proto prosím o minimmalizaci mravoučných kázání v reakci na předchozí větu), zde se opravdu již jedná o hazard. Jejich majitelé se divili, že se kotouče musejí vůbec někdy měnit, vždyť bubny byly obvykle celoživotní. Také jsem ovšem viděl popraskané kotouče s tloušťkou větší než minimální. (V takovém případě bych kotouč měnil bez ohledu na tloušťku.) Moje kotouče ale nejsou popraskané (čekám reakci, že nepoznám mikroprasklinu) a nejsou ani náznakem zvlněné. Když tady čtu, že přední kotouče na nových Espace vydrží 10 000 Km a průběžně se mění, tak mám dojem, že ty moje, s najetými 174 000 km, budou asi bezpečnější než ty, které jsou právě na trhu. Také jsem už v životě najel dost km, možná i víc, než bych sám chtěl, a na žádném autě jsem nikdy neměl zvlněné kotouče. Ono je to také i o tom elementu mezi sedadlem a brzdovým pedálem. Brzdový kotouč, opotřebovaný na míru pro výměnu pouze třením při normálním brzdění, je určitě mnohem bezpečnější než brzdový kotouč zatěžovaný extrémním brzděním a s ním spojenými teplotními šoky, přestože má zatím tloušťky dosti. I zde bych zapojil rozum. Připadá mi to jako výklad silničního zákona - když jedeš v obci 51 km/h, jsi hazardér. S pozdravem St.W.
-
Šamša
- Moderátor
- Příspěvky: 11542
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Tohle je jen důsledek toho, že si borci koupí ty nejlevnější kotouče někde z Číny a pak žehrají, že to vydrží jen tolik a tolik.wilczek píše:Ano, opravdu je hloupost snažit se ušetřt na brzdách a ušetřené peníze propít. Když tady čtu, že přední kotouče na nových Espace vydrží 10 000 Km a průběžně se mění, tak mám dojem, že ty moje, s najetými 174 000 km, budou asi bezpečnější než ty, které jsou právě na trhu.
Jak jen ušetřím nějakou "vatu", tak jdu pro nový ATE a to se blížím ke 150 000km na origo, který jsou už tak akorát.
Ne jsi přímo zločinecwilczek píše:Připadá mi to jako výklad silničního zákona - když jedeš v obci 51 km/h, jsi hazardér. S pozdravem St.W.
Co je správný: ???
1) upřeně sledovat tachometr a riskovat odpoutáváním pozornosti, že někoho přejedeš
2) pozorně sledovat dopravní situaci a i když trochu přetáhneš rychlost, jet intuitivně a bezpečně
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Když v té aleji někoho přejedeš, ale dodržel jsi rychlost, jsi dobrý řidič a bez viny, chodec blbec měl smůlu....
K těm kotoučům. Údajně Renault montuje na Laguny a Espace jako originál kotouče ATE. Kdoví, jakou slitinu uvařili naposled v tom autoklávu. Nicméně mi technik v Renaultu na to řekl, že s kotouči mají tyto radosti pouze a jen na jednom jediném autě, kde je opravdu často mění, ostatní auta takto netrpí. Jedná se o Espace s třílitrovým benzínem. Je to opravdu zvláštní. Netroufám si zde dále psát a teoretizovat, proč odchází kotouče tomu, kdo si koupil nového třílittra, nebo proč, když praskne kotouč, tak majitelum majitelům Audi nebo BMW. Praskl někomu kotouč na Thálii?
K těm kotoučům. Údajně Renault montuje na Laguny a Espace jako originál kotouče ATE. Kdoví, jakou slitinu uvařili naposled v tom autoklávu. Nicméně mi technik v Renaultu na to řekl, že s kotouči mají tyto radosti pouze a jen na jednom jediném autě, kde je opravdu často mění, ostatní auta takto netrpí. Jedná se o Espace s třílitrovým benzínem. Je to opravdu zvláštní. Netroufám si zde dále psát a teoretizovat, proč odchází kotouče tomu, kdo si koupil nového třílittra, nebo proč, když praskne kotouč, tak majitelum majitelům Audi nebo BMW. Praskl někomu kotouč na Thálii?
Používáme pro jednu průmyslovou aplikaci kotouče a brzdy ze staré Š120, kde brzdí na pohybujícím se valníku dvaatřicetitunové ocelové bloky. Rozuměj - 2 brzdy na 32tun. Už jsem na těch kotoučích viděl i fialovou čáru. Jednou se pokazil redučák a obsluha toto nevědouc brzdila tak, že rozervali brzdu a olej stříkal 5 metrů vysoko. Ale kotouče nikdy za 20 let nepraskly.
Musí to být vada materiálu spojená s extrémním zatížením.
wecka
Musí to být vada materiálu spojená s extrémním zatížením.
wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
... ibaže pri tej priemyselnej aplikácii asi nestrieka voda alebo iný chladný sajrajt na horúci kotúč a nezakalí ho
. Naopak niekde v hale kotúč pekne pomaly chladne a mäkne/resp. nemení sa štruktúra materálu vôbec. Na autách sa ale kotúč nažhaví a náhodou šup do mláky. A potom také kalené kotúce praskajú. To kalenie/praskanie je asi o náhode alebo nééé ? Alebo konštrukcia podvozku/spodku karosérie na zmieňovaných autách náhodou nevhodne usmerňuje prúd neželaného chladiva
Je to jedna z možností.
Je to jedna z možností.
Laguna II, 1,9 dCi, 88 kW,
----------------------------
----------------------------
Kotouč má dost vntřního tepla na to, aby se zakalit nenechal a když ho šplíchneš, maximálně můžeš místně přitvrdit povrchovou vrstvu. Jednak ti zapůsobí Leiden-Frostův efekt a taky ta trocha vody neodebere žádné teplo.
Navíc - brzdový kotouč ohřátý na kalící teplotu by už nic neubrzdil, protože z desek by byl akorát generátor páry a koeficient tření klesá k nule. A pokud desky nebrzdí, nemůžou dál vyvíjet teplo a zahřívat kotouč.
Není to tak jednoduché, že se něco polije vodou a ztvrdne to.
wecka
Navíc - brzdový kotouč ohřátý na kalící teplotu by už nic neubrzdil, protože z desek by byl akorát generátor páry a koeficient tření klesá k nule. A pokud desky nebrzdí, nemůžou dál vyvíjet teplo a zahřívat kotouč.
Není to tak jednoduché, že se něco polije vodou a ztvrdne to.
wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
... snáď má dosť vnútorného tepla na vzdorovanie jednej kvapke / leidenfrostove levitácie /, ak je ale kotúč opotrebený a vody je veľa a opakuje sa to viac krát , + iné okolnosti / element medzi volantom a sedadlom-majster športu /, tak na tom niečo bude. Vlastne voda tam ani nemusí byť. Každopádne prasknutie kotúča súvisí so zmenou štruktúry materiálu, vznikom vnútorných pnutí súvisiacich so vznikom a odvodom tepla. To isté má vplyv aj na nepravidelné opotrebávanie kotúča. Preto kvalita/značka je dôležitá. Nieje oceľ ako oceľ. Alebo tam pôsobia nadprirodzené sily
. Ejmaco eidentne požil štvrtinku viagry
.Hough.
Laguna II, 1,9 dCi, 88 kW,
----------------------------
----------------------------
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 1 host