Rozdiel vo výkone 1.5dCi a 1.6 16V

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
mattovic
Experienced member
Příspěvky: 609
Registrován: ned úno 14, 2010 17:18
Bydliště: Šaľa

Rozdiel vo výkone 1.5dCi a 1.6 16V

Příspěvek od mattovic » pon zář 05, 2016 00:01

Vie mi niekto povedať prečo má naftový motor vo Fluence krútiaci moment až 240Nm a benzín len 151? Moc síce týmto údajom nerozumiem no čítal som že od toho dosť závisí výkon auta napríklad pri predbiehaní. Ja som si doteraz zrejme mylne myslel že 1.6 benzín so svojimi 84KW je o niečo výkonnejší ako 1.5dCi s 81KW. Ako je to reálne s týmito autami. Vie to niekto porovnať? Najlepšie niekto kto jazdil aj s benzínom aj s naftou.
Renault Laguna II, 1.9 dCi 79kw, PK6, r.v 2001 (dňa 06.08.2016 pri 299 985 KM ukončila svoju púť)
Renault Laguna II Grandtour, 1.9 dCi 74kw, r.v. 2004
Renault Fluence 1.6 16V 115 Limited, 84kw, r.v. 2016 (nevlastním od 10/2021)
Renault Megane IV Grandtour Blue dCi 115 Limited Plus 85kW, 6st. manual

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Rozdiel vo výkone 1.5dCi a 1.6 16V

Příspěvek od Zefek » pon zář 05, 2016 06:20

1.6 16V samozřejmě výkonější je, i když rozdíl 3kW je zanedbatelný. Problém výkonu je, že u obou motorů je dostupný až v otáčkách kolem 5, 6 tisíc. Výkon je jen práce, kterou motor vykoná a kroutící moment je síla. 1.6 je atmosférický motor, 1.5 je turbo. To znamená, že 1.6 v nízkých otáčkách nebude mít nikdy dost vzduchu. A málo vzduchu znamená méně paliva a méně paliva znamená méně síly. Turbo motory obecně, mají dostatek vzduchu kdykoliv a to znamená, že i v nízkých otáčkách mohou vstříknout více paliva a tím mají větší sílu. Větší síla znamená, že motor o hodně rychleji letí do otáček a tedy má větší dynamiku.
Ten rozdíl ale není benzín, nafta. Ten rozdíl je tím, že jedno je turbo a druhé ne. U silnějšího motoru pak můžeš mít delší převodovku, u slabšího ne, protože tam proměníš výkon, který je až ve vyšších otáčkách právě na kroutící moment přes kratší převodovku.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

softouch
Advanced member
Příspěvky: 426
Registrován: čtv črc 23, 2009 20:54

Re: Rozdiel vo výkone 1.5dCi a 1.6 16V

Příspěvek od softouch » pon zář 05, 2016 13:14

1.5dci ma maximalny vykon pri 4000 otáčkach a maximalny krutiaci moment v rozmedzi 1750-2500 otacok.
Diesel ma pri 6tisic uz tusim červené pole a obmedzovac. 1.6tku benzin nepoznam, nemam ju. Diesel taha pri nizsich prevodovych stupnoch uz od 1300 otacok, benzin bez turba potrebuje bezne 2,5-3 tisic, aby tahal. A to práve preto, ze benzin bez turba ma maximum vykonu aj krutiaceho momentu vo vyssich otackach. A neturbo benzin ma pri podobnom objeme vzdy nizsi krutiaci moment.
Renault Megane IV GrandCoupe Intens 1.5dCi110 EDC r.v. 08/2017
ObrázekDetail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Obrázek Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.

Uživatelský avatar
septim
Senior member
Příspěvky: 1130
Registrován: čtv dub 30, 2009 08:40
Bydliště: DS - BA

Re: Rozdiel vo výkone 1.5dCi a 1.6 16V

Příspěvek od septim » pon zář 05, 2016 19:21

A hlavne rozdiel v cene servisu po 120tis km...
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini

Uživatelský avatar
mattovic
Experienced member
Příspěvky: 609
Registrován: ned úno 14, 2010 17:18
Bydliště: Šaľa

Re: Rozdiel vo výkone 1.5dCi a 1.6 16V

Příspěvek od mattovic » pon zář 05, 2016 21:05

No dobre chlapi ale zaujíma ma jedna vec, je teda benzín tým že má nižší maximálny krútiaci moment horší vo výkone? Napríklad keď budem chcieť predbehnúť nejaké auto ktoré ide povedzme 80 bude sa aj keď ho vytočím na vyššie otáčky rozbiehať lenivejšie ako dCi?
Renault Laguna II, 1.9 dCi 79kw, PK6, r.v 2001 (dňa 06.08.2016 pri 299 985 KM ukončila svoju púť)
Renault Laguna II Grandtour, 1.9 dCi 74kw, r.v. 2004
Renault Fluence 1.6 16V 115 Limited, 84kw, r.v. 2016 (nevlastním od 10/2021)
Renault Megane IV Grandtour Blue dCi 115 Limited Plus 85kW, 6st. manual

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: Rozdiel vo výkone 1.5dCi a 1.6 16V

Příspěvek od soptik » pon zář 05, 2016 21:35

Budeš muset akorát víc míchat s klackem. Taky jsem přecházel z dieselu na benál a rozdíl ve výkonu a toč.momentu byl obdobný. Je to jen o zvyku, dynamika + - stejná. Pokud jsi byl zvyklý dát tam nejvyšší kvalt a jezdit na to celý den, tak si trochu procvičíš pravou ruku. Rozdíl ve spotřebě je o tvé pravé noze, já v létě jezdím do 6-ti litrů a nejsem tady sám komu se to daří.
Megane II 1.6 16V r.v.2009

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Rozdiel vo výkone 1.5dCi a 1.6 16V

Příspěvek od Zefek » pon zář 05, 2016 21:45

To nejde tak jednoznačně říct. Záleží na zpřevodování. Pokud máš kratší převodovku, tak i atmosférický motor může být svižnější, než turbo motor. Převodovka totiž funguje jako násobič. Rozdíl je v tom, že turbo motory mají krouťák položený do nižších otáček, než atmosféry, takže atmosféru budeš muset vždy vytáčet a pak už je to na zpřevodování.

Jinak můžu porovnat oba motory a musím říct, že styl jízdy se u těchto dvou motorů u mě neliší. Jo, je delší trojka, takže čtyřku řadím později, po městě pětku ani nedávám s 1.5. Ta převodovka je delší, ale řadím tak +- ve stejných otáčkách. S 1.6 jsem po městě jezdi na pětku pořád.

Schválně jsem hledal nějaké info o motorech v F1, tak tam mají motory pouze cca 300Nm/5000 ot. Ty motory jsou "slaboučké", ale mají obrovský výkon - přes 700kW. Zpřevodování je pak kratší, než kdyby to mělo mít větší krouťák a využívá se vysokých otáček, kde má motor hlavně velký výkon.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: Rozdiel vo výkone 1.5dCi a 1.6 16V

Příspěvek od soptik » pon zář 05, 2016 22:56

Myslím, že jako základní vysvětlení by to stačilo. Čím víc informací, tím větší guláš pro nepolíbené... Samozřejmě že velmi záleží na zpřevodování. Hledisko jako výkon, toč.moment, váha vozu, ekonomika provozu, využití ( rodinný, sportovní, teréní atd. ) to vše je třeba zohlednit. Jen si myslím, že tohle tady rozebírat je zbytečné a tazatel to chtěl polopaticky nebo ne?
Megane II 1.6 16V r.v.2009

Uživatelský avatar
mattovic
Experienced member
Příspěvky: 609
Registrován: ned úno 14, 2010 17:18
Bydliště: Šaľa

Re: Rozdiel vo výkone 1.5dCi a 1.6 16V

Příspěvek od mattovic » úte zář 06, 2016 09:57

Takže len čisto zjednodušene. Ak som to správne pochopil tak ten krútiaci moment a jeho vplyv na výkon auta záleží od otáčok. Čím vyššie otáčky pri maximálnom krútiacom momente tým väčší výkon je prenášaný. Teda napríklad auto ktore má max krutiaci moment 200Nm pri 2000 otáčkach a druhé ktoré má len 100 Nm ale pri 4000 otáčkach by mali byť vo výkone rovnaké? Viem že je to zložitejšie ale dá sa to približne takto zjednodušene povedať?
Renault Laguna II, 1.9 dCi 79kw, PK6, r.v 2001 (dňa 06.08.2016 pri 299 985 KM ukončila svoju púť)
Renault Laguna II Grandtour, 1.9 dCi 74kw, r.v. 2004
Renault Fluence 1.6 16V 115 Limited, 84kw, r.v. 2016 (nevlastním od 10/2021)
Renault Megane IV Grandtour Blue dCi 115 Limited Plus 85kW, 6st. manual

Uživatelský avatar
septim
Senior member
Příspěvky: 1130
Registrován: čtv dub 30, 2009 08:40
Bydliště: DS - BA

Re: Rozdiel vo výkone 1.5dCi a 1.6 16V

Příspěvek od septim » úte zář 06, 2016 10:02

To by som netvrdil. Skrátka 200Nm je vždy viac ako 100Nm. Nie je ale podstatný len výkon. Pri aute počítaj aj s cenou prevádzky, nákupná cena, náklady na PHM a aj serrvis. Ak kupujes jazdene auto s 150,000km je jedno ze bude jazdit za 5L nafty ked das rocne 2000€ na servis motora, nič si neusetril. To je dolezitejsie ako to kolko to ide...
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini

Uživatelský avatar
mattovic
Experienced member
Příspěvky: 609
Registrován: ned úno 14, 2010 17:18
Bydliště: Šaľa

Re: Rozdiel vo výkone 1.5dCi a 1.6 16V

Příspěvek od mattovic » úte zář 06, 2016 10:17

Veď to mi je jasné. Preto kupujem nové a nie jazdené. Ja od toho auta očakávam hlavne pohodlnú jazdu a nízke prevádzkové náklady. Nechystám sa na ňom trhať traťové rekordy. Zaujíma ma však trochu aj výkon. Predbiehaniu pomalých áut sa niekedy nevyhnem a preto som chcel vedieť či je to auto moc lenivé alebo vie dostatočne svižne predbehnúť auto ktoré ide povedzme 80. No nič. V piatok si ho idem prevziať tak uvidím.
Renault Laguna II, 1.9 dCi 79kw, PK6, r.v 2001 (dňa 06.08.2016 pri 299 985 KM ukončila svoju púť)
Renault Laguna II Grandtour, 1.9 dCi 74kw, r.v. 2004
Renault Fluence 1.6 16V 115 Limited, 84kw, r.v. 2016 (nevlastním od 10/2021)
Renault Megane IV Grandtour Blue dCi 115 Limited Plus 85kW, 6st. manual

Uživatelský avatar
septim
Senior member
Příspěvky: 1130
Registrován: čtv dub 30, 2009 08:40
Bydliště: DS - BA

Re: Rozdiel vo výkone 1.5dCi a 1.6 16V

Příspěvek od septim » stř zář 07, 2016 12:47

Ojazdeny diesel a nizke naklady nijako ku sebe nejdu.
Ak ta zaujimaju nizke naklady aj dobry vykon, inspiruj sa mojou upravou v mojom podpise. Čus.
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Rozdiel vo výkone 1.5dCi a 1.6 16V

Příspěvek od Zefek » stř zář 07, 2016 16:01

Záleží co to je za auto, jakou mělo historii, jaká nafta ... Obecně to totiž nelze říct.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: Rozdiel vo výkone 1.5dCi a 1.6 16V

Příspěvek od soptik » stř zář 07, 2016 16:51

Zefek píše:Záleží co to je za auto, jakou mělo historii, jaká nafta ... Obecně to totiž nelze říct.
Pravda, ale co je lepší olítaný diesel s přetočeným tacho, nebo málo ježděná od dódy kloboučníka co většinu ne-li celou zimu stála? Na podzim auto odstaví a na jaře se diví že to nejede. Servismani potvrdí o kolik se zvedne návštěvnost kvůli problémům s naftou. Bio je prostě bio.
Megane II 1.6 16V r.v.2009

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Rozdiel vo výkone 1.5dCi a 1.6 16V

Příspěvek od Zefek » stř zář 07, 2016 16:58

A co taková, kterou znám od výroby, vím, že s tím nikdy majitel problémy neměl, respektive vím o všech, které řešil a s naftou nikdy problém nebyl, vím, že to není stočenka, najeto to má tak kolem stovky, vím jaké trasy to jezdilo ...? I takové auta se dají najít.

Pokud bych to měl brát ad absurdum, tak ojetá nafta ani za nic. Nová je ale v pohodě, ta nevadí. Odkud se ale pak budou brát ojeté benzíny?
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: Rozdiel vo výkone 1.5dCi a 1.6 16V

Příspěvek od soptik » stř zář 07, 2016 17:15

To co jsi uvedl je ideální kombinace. Nový diesel ne díky. Vím, že bych ho plně nevyužil a nerad si komplikuji život. Měl jsem a relativně bez problémů, ale zatím mi vyhovuje beneli. Hodně rajtujeme po horách v zimě, to taky sazometu nepřidá. Klasický benzín bez turbovyfikundací ideál.
Megane II 1.6 16V r.v.2009

Uživatelský avatar
mudr.hematolog
Senior member
Příspěvky: 1024
Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
Bydliště: Košice

Re: Rozdiel vo výkone 1.5dCi a 1.6 16V

Příspěvek od mudr.hematolog » stř zář 07, 2016 23:36

[quote="mattovic"][/quote]

Napr. co sa tyka zrychlenia z 0 na 100km/h, tak rozdiel bude rovnaky resp. podobny u obidvoch motorizacii.
A ako uz bolo spomenute, s atmo benzinom bude smusiet podradit, aby si bol vo vyssich otackach pri predbiehani.
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.

Uživatelský avatar
lajos88
Advanced member
Příspěvky: 330
Registrován: stř led 30, 2013 13:59
Bydliště: Košice

Re: Rozdiel vo výkone 1.5dCi a 1.6 16V

Příspěvek od lajos88 » čtv zář 08, 2016 15:55

Presne :). Ak niekto ide predo mnou 80, tak zaradím 3ku, dupnem na to, otáčky vyletia niekde k 5-6 tisicom a som hneď pred ním.
Nemožem, ale čakať, že nechám 5ku a dupnem na plyn, že sa niečo extrémne stane, hej začnem predbiehať, ale tak zľahka :),
niekedy keď je dosť priestoru a času, tak aj to stačí :).
Renault Fluence 1.6 16V 84kW Limited (8/2016), hneda Cafe, Obrázek
Renault Fluence 1.6 16V 82kW Technofeel (12/2012), modra Prusse, Obrázek - predane (radost bola jazdit :) )
Ford Focus Kombi 1.8 TDCi 74kW (11/2003), siva metaliza, 155000km - predane (slzi mi za nim oko)

Uživatelský avatar
exFF
Junior member
Příspěvky: 202
Registrován: ned dub 07, 2013 21:17

Re: Rozdiel vo výkone 1.5dCi a 1.6 16V

Příspěvek od exFF » čtv zář 08, 2016 20:36

V dci 5, 6 stupeň taky není na předjíždění. Někdy i tu trojku dávám, když chci co nejrychleji na okrsce akcerelovat.
od 6/2013 Renault Fluence 1.5 dCi 81 kW Dynamique barva bílá Ivory. Spotřeba 5,5 l/100km
ex Ford Focus 1.6 kombi zešrotován na protiúčet za Škoda Kamiq 1/2022. Na práci slouží Fabia 1 SDI :)

Uživatelský avatar
mattovic
Experienced member
Příspěvky: 609
Registrován: ned úno 14, 2010 17:18
Bydliště: Šaľa

Re: Rozdiel vo výkone 1.5dCi a 1.6 16V

Příspěvek od mattovic » sob zář 10, 2016 20:41

Tak už ho mám 2 dni doma, ale zatiaľ len niečo cez 300km takže predbiehanie vo vyšších otáčkach si tak skoro nevyskúšam. 3000 - 3500 ot/min však už celkom stačí na normálne jazdenie. Uvidím po zábehu keď mu dám vyššie otáčky.
Renault Laguna II, 1.9 dCi 79kw, PK6, r.v 2001 (dňa 06.08.2016 pri 299 985 KM ukončila svoju púť)
Renault Laguna II Grandtour, 1.9 dCi 74kw, r.v. 2004
Renault Fluence 1.6 16V 115 Limited, 84kw, r.v. 2016 (nevlastním od 10/2021)
Renault Megane IV Grandtour Blue dCi 115 Limited Plus 85kW, 6st. manual

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: Rozdiel vo výkone 1.5dCi a 1.6 16V

Příspěvek od soptik » sob zář 10, 2016 21:00

Řádně zaběhnout je to oč tu běží, nespěchat. Rozdíl v chování ti za chvíli ani nepřijde.
Megane II 1.6 16V r.v.2009

Uživatelský avatar
mattovic
Experienced member
Příspěvky: 609
Registrován: ned úno 14, 2010 17:18
Bydliště: Šaľa

Re: Rozdiel vo výkone 1.5dCi a 1.6 16V

Příspěvek od mattovic » stř zář 21, 2016 13:50

Takže zatiaľ nabehané niečo cez 1000km a celkom spokojnosť. Zatiaľ som na ňom išiel maximálne 130 kvôli zábehu a aj keď je trochu hlučnejšie pri tejto rýchlosti podľa mňa je to celkom v norme. Jediný zvuk ktorý sa mi trochu nepáči je keď idem cez obec 50km/h na štvrtom prevodovom stupni a zvuk zrejme od prevodovky vydáva také trochu kvílivé zvuky. Niečo ako keď ide AVIA. Ale aj to sa dá zniesť. Dám mu ešte ďalších 1000km a potom skúsim vyššie otáčky, ale už teraz vidím že to nieje až také lenivé auto ako som sa obával podľa rôznych recenzií.
Renault Laguna II, 1.9 dCi 79kw, PK6, r.v 2001 (dňa 06.08.2016 pri 299 985 KM ukončila svoju púť)
Renault Laguna II Grandtour, 1.9 dCi 74kw, r.v. 2004
Renault Fluence 1.6 16V 115 Limited, 84kw, r.v. 2016 (nevlastním od 10/2021)
Renault Megane IV Grandtour Blue dCi 115 Limited Plus 85kW, 6st. manual

Uživatelský avatar
mattovic
Experienced member
Příspěvky: 609
Registrován: ned úno 14, 2010 17:18
Bydliště: Šaľa

Re: Rozdiel vo výkone 1.5dCi a 1.6 16V

Příspěvek od mattovic » stř zář 21, 2016 13:53

Inak mám jednu otázku. Je podľa vás pre motor dobré keď idem povedzme 55km/h a už pýta 5 prevodový stupeň? Nepodtáča sa tým motor? Jazdím podľa neho a v obci idem na 5tke a nezdá sa mi podľa zvuku motora že by nejako trpel.
Renault Laguna II, 1.9 dCi 79kw, PK6, r.v 2001 (dňa 06.08.2016 pri 299 985 KM ukončila svoju púť)
Renault Laguna II Grandtour, 1.9 dCi 74kw, r.v. 2004
Renault Fluence 1.6 16V 115 Limited, 84kw, r.v. 2016 (nevlastním od 10/2021)
Renault Megane IV Grandtour Blue dCi 115 Limited Plus 85kW, 6st. manual

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Rozdiel vo výkone 1.5dCi a 1.6 16V

Příspěvek od Rado77 » stř zář 21, 2016 15:55

Akoze da sa to. Ked ides po rovine konstantnou rychlostou tak ano. Motor ked bezi v nejakych 1800rpm tak ok. Osobne tie sipky ale uplne ignorujem a jazdim jak som zvyknuty. Chvilu som jazdil podla sipok, a jednak som casto podtacal, a jednak som nedokazal dynamicky predbiehat :-) Kedze jazdim podla seba, pri 55km/h sa akurat hodlam zaradit 4-rku. 5-tku hadzem pri 70km/h a mam tak zarucenu aspon aku-taku dynamiku na predbiehanie a zrychlovanie.
Ak ale napr. radi sipkou hore pri 55km/h hodit 5-tku a Teba akurat caka oblukovy vyjazd hore kopcom na most....tak to asi e-e . Ja osobne to ignorujem, a najradsej by som to softverovo nechal v RJ odstavit, nech mi to tam nepoblikava. Ani manzelka podla toho nejazdi, ale ona je celkovo ako vodic INY PAN! Chcel by som vediet zaparkovat FLu zacuvanim na prvu supu ako ona....neraz uz prizerajuci sa chlap na jej parkovanie uznanlivo kyvol hlavou :-)
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
mattovic
Experienced member
Příspěvky: 609
Registrován: ned úno 14, 2010 17:18
Bydliště: Šaľa

Re: Rozdiel vo výkone 1.5dCi a 1.6 16V

Příspěvek od mattovic » stř zář 21, 2016 16:38

Keď on je ten motor pri 50km/h taký tichý a aj spotreba je okamžitá okolo 5l. Samozrejme som myslel po rovine, keď je mierne do kopca dám 4 a keď trochu prudšie tak aj 3. Mne to zatiaľ vychádza tak že najlepšia spotreba je niekde medzi 50 až 80km/h na 5tke.

Inak priemernú mám lepšiu ako ukazuje ikona zo spotreby. Moc nechápem ako zapísať to prvé tankovanie aby mi to nekazilo. Zapísané ho totiž mať chcem kvôli prehľadu výdavkov na Pohonné hmoty. A aj ostatné tankovania neviem či mám presne.
Renault Laguna II, 1.9 dCi 79kw, PK6, r.v 2001 (dňa 06.08.2016 pri 299 985 KM ukončila svoju púť)
Renault Laguna II Grandtour, 1.9 dCi 74kw, r.v. 2004
Renault Fluence 1.6 16V 115 Limited, 84kw, r.v. 2016 (nevlastním od 10/2021)
Renault Megane IV Grandtour Blue dCi 115 Limited Plus 85kW, 6st. manual

Odpovědět

Zpět na „Renault Fluence“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů