KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
jaykay76
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: sob led 18, 2014 19:50

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od jaykay76 » ned čer 22, 2014 21:12

ale stejne neverim, ze neni znat skokovy ubytek vykonu pri sepnuti kompresoru u bnzinove 1.6ky
Renault Mégane III 1.6 16V 74kW Generation authentique 2013

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od Rado77 » ned čer 22, 2014 21:25

Je to citit, to je jasne. 1,6 motor este neni natolko silny ze by to nebolo citit. Akonahle zapnem klimu, zacnem citit ze motor je lenivejsi a musim stlacat plyn o 1cm nizsie nez predtym. Poukazal som akurat na to, ze za jazdy mi klimakompresor nevypina, ale bezi non-stop, az kym klimu nevypnem tlacitkom. Takze u mna sa ziadne skoky vo vykone za jazdy nekonaju a funguje to presne ako na MII, co je super. Akurat na tom volnobehu ako som spominal sa kompresor odstavuje kazdych 10 sekund, zrejme to ma setrit benzin...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

jaykay76
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: sob led 18, 2014 19:50

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od jaykay76 » ned čer 22, 2014 21:36

OK, spatne jsem to pochopil.
Renault Mégane III 1.6 16V 74kW Generation authentique 2013

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od Rado77 » čtv čer 26, 2014 09:17

K vypinaniu/zapinaniu klimy na volnobehu (manual klima) je vyjadrenie autorizaku cca taketo: cidlo tlaku zaroven u Flu funguje ako "cidlo teploty". Ked auto stoji a klima je pustena len na prvom stupni, vyparnik sa nadmerne zahrieva a RJ odstavi kompresor klimy. Ked sa to schladi, RJ kompresor zapne. Riesenie - na volnobehu ked clovek potrebuje dlhsie pustat klimu (napr. mne ked zaspi dcerka v aute a vonku je peklo), pustite klimu na druhy alebo az treti stupen rychlosti vetraku
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

jaykay76
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: sob led 18, 2014 19:50

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od jaykay76 » čtv čer 26, 2014 09:22

Dela to nejen na volnobeh, ale i za jizdy (dle kolisani vykonu), nepomuze ani nastaveni ventilatoru na nejvyssi rychlost.
Renault Mégane III 1.6 16V 74kW Generation authentique 2013

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od Rado77 » čtv čer 26, 2014 09:30

Tak potom by mohlo ist o chybu
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od Zefek » čtv čer 26, 2014 13:06

Rado77 píše:K vypinaniu/zapinaniu klimy na volnobehu (manual klima) je vyjadrenie autorizaku cca taketo: cidlo tlaku zaroven u Flu funguje ako "cidlo teploty". Ked auto stoji a klima je pustena len na prvom stupni, vyparnik sa nadmerne zahrieva a RJ odstavi kompresor klimy. Ked sa to schladi, RJ kompresor zapne. Riesenie - na volnobehu ked clovek potrebuje dlhsie pustat klimu (napr. mne ked zaspi dcerka v aute a vonku je peklo), pustite klimu na druhy alebo az treti stupen rychlosti vetraku
Naopak, proudícím vzduchem se výparník ohřívá, takže nemůže dojít k zamrznutí. Pokud by se proud vzduchu zastavil, výparník by zamrzl.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
ivopav
Junior member
Příspěvky: 137
Registrován: stř kvě 01, 2013 11:46
Bydliště: taková dědinka u pohořelic
Kontaktovat uživatele:

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od ivopav » čtv čer 26, 2014 13:12

Jo přesně toto mě říkaly u mé 301,jako důvod častého spínání.
10/2013 Fluence Dynamique 1,6 16V Slonová kost Ivoire,předtím vražda Peugeot 301 1,2 :(
08/2015 montáž LPG,průměrná spotřeba 8,4

maffioso
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: ned led 13, 2013 10:17

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od maffioso » čtv čer 26, 2014 23:12

Rado, chyba to asi bohužel není. Dle servisu Renault je to v pořádku. A dělají to asi hlavně auta vyrobená v 2012, aspoň u Fluenců.
Ale ptejte se, obtěžujte je v servisech, třeba s tím někde něco chytrého vymyslí :)
Renault Fluence 1.6 Confort, 82 kW, bílá glacier Obrázek
Hyundai Atos Prime 1.0, 43,5 kW - 191 000 km (prodáno)

vorlis
Starting member
Příspěvky: 20
Registrován: čtv bře 17, 2011 16:53

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od vorlis » pát čer 27, 2014 06:59

Mám r.v. 2010 s manuální klimou a taky mi to dělá... Prý je to normální... :-/
Obrázek Renault Fluence Obrázek
*Confort 1.6, 81kW
*černá Narce, r.v.2010

maffioso
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: ned led 13, 2013 10:17

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od maffioso » pát čer 27, 2014 09:27

Zajímavé, a jsou tu na foru i lidi, co jim to nedělá, co jsem se ptal (zrovna i z 2010). Že by souběžně montovali 2 typy klimatizace?
Renault Fluence 1.6 Confort, 82 kW, bílá glacier Obrázek
Hyundai Atos Prime 1.0, 43,5 kW - 191 000 km (prodáno)

Uživatelský avatar
Casari
Junior member
Příspěvky: 133
Registrován: pát čer 06, 2014 06:11
Bydliště: Dolní Benešov (Okr. Opava)

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od Casari » ned črc 06, 2014 08:39

Cus bando, tak jsem tu zas :D Odešel mi kompresor klimy a tak se chci zeptat, je to práce kterou zvládnu doma se zakladnim vyxbavením??, nejsem mechanik takže žádné spešl přípravky :)
popr. na kolik mě taková oprava výjde ? (alespon priblizne) :)
Renault Mégane II, 1.9dci, 88kw, r.v.2004,

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od Zefek » ned črc 06, 2014 10:45

Na dvojkovém mégane? Asi to bude jedno, ale hádám, že celý předek bude muset dolů, altík taky a pak kolem chladičů vytáhneš i kompresor klimy.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Jean ViC
Člen RCČR
Příspěvky: 2075
Registrován: úte úno 22, 2005 19:09

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od Jean ViC » pát črc 11, 2014 15:43

maffioso píše:Zajímavé, a jsou tu na foru i lidi, co jim to nedělá, co jsem se ptal (zrovna i z 2010). Že by souběžně montovali 2 typy klimatizace?
fluence jak sem tady jiz psal 2012 technofeel to dela
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016 Obrázek
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010 Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv. Obrázek
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000 Obrázek

priborj
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: čtv pro 04, 2008 19:31
Bydliště: Hradec Králové

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od priborj » pát pro 05, 2014 19:46

Na Fluenci (automatická klima) mi z pravého výdechu při topení fouká o dost chladnější vzduch i když mám nastavené na obě strany stejné teploty. Není to jen chvilková záležitost, ale trvá to i při delší jízdě, kdy je ustálená teplota v autě. Teprve když na levé straně stáhnu teplotu alespoň o čtyři stupně a přivřu levý výdech, tak napravo začne foukat trochu teplejší vzduch.
Máte někdo podobnou zkušenost? Nebo radu co s tím (samozřejmě mimo rady: dej to do servisu)?
Jirka
Renault Fluence 1,5 dCi Privilege

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od Rado77 » sob kvě 23, 2015 12:10

Mam taku teoreticku otazku - u zapnutej manual klimy ako vieme u Flu sa kompresor priebezne zapina a vypina. 99% si myslim ze to zap/vyp ma na starosti cidlo tlaku klimy a RJ podla tychto dat zapina/vypina kompresor. To zap/vyp je dost otravne a za jazdy citit caste 'kopance'. Ale keby som to chcel ako bolo na MII, ze kompreesor bol spusteny non-stop, az kym som manualne nevypol klimu tlacitkom....tak ako by sa to na Flu dalo spravit? Da sa to cidlo tlaku ofajcit nejakym udelatkom, aby stale davalo hodnotu taku, aby kompresor stale bezal?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od Zefek » sob kvě 23, 2015 12:20

Podle mě to bude spíš dělat snímač teploty na výparníku. Výparník se nachladí na určitou teplotu a pak se kompresor vypne. Než do toho začít vrtat, tak to chce mít absolutní jistotu, čím to je. Pokud bys začal hrabat do snímače tlaku, tak se může stát, že klima přestane fungovat úplně.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od Rado77 » sob kvě 23, 2015 13:33

Vedel som ze zareagujes :-). Jasne, nechcem rypat do auta v zaruke, a do konca zaruky sa dufam ze dozviem presne ako to je. Myslim ze keby sme na to dosli, a dalo by sa nejako samo-domo spravit aj nejake elektronicke udelatako, ktore by bolo na kabli miesto toho snimaca na vyparniku a davalo pre RJ konstantnu hodnotu, taku, aby RJ nechala zopnuty kompresor, pomohlo by to mnohym ludom, co sa stazuju na tie 'kopance' kompresora.
Takze asi treba zistit:
1, ktore teda cidlo to ma na starosti
2, aku hodnotu dava, ked je kompresor zopnuty
3, cim cidlo nahradit? Odporom? Alebo proste co za signal to cidlo dava
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od Zefek » sob kvě 23, 2015 16:38

U toho snímače tlaku to je o dost složitější to nějak obejít, protože při určitém tlaku klimatizace ti musí sepnout ventilátor na chladiči. A proč si myslím, že to není tím tlakovým snímačem? Protože při vypnuté klimatizaci je tam cca 6 barů tlak. Při zapnuté klimatizaci je to v horku i nad 20 barů. Ochrana proti přetlaku vypne kompresor při 27 barech. Za jízdy tam ale bude pod 19 barů, protože vysoká rychlost ventilátoru se zapíná až nad tímto tlakem a za jízdy tam bude pořád nižší tlak. Pak není důvod, aby to vypínalo skrz kompresor.

Snímač teploty výparníku je umístěný někde nad plynovým pedálem. Prostě u výparníku. Bude to fungovat na principu termistoru, tedy stejně jako snímání teploty chladící kapaliny. Chtělo by to změřit odpor snímače při teplotě nad 10°C a takový odpor pak koupit a připojit přímo místo toho snímače. Pak to bude pořád ukazovat stejnou teplotu, ať už klima pojede, nebo ne. Nemělo by to pak vypínat při nachlazení výparníku, protože to pořád bude ukazovat vyšší teplotu.

Otázkou ale je, zda po zapnutí kompresoru nebude řj čekat pokles teploty a pokud do určité doby nedojde k nachlazení výparníku, vyhlásí závadu a odstaví kompresor. To by se muselo zkusit.
Pokud se ten odpor připojí u vypnutého zapalování, pak by to nemělo ani vygenerovat závadu při odpojení snímače a servis by pak nemusel vůbec nic poznat (nepoznal by nejspíš ani tak) :D

Je ale možné, že snímač teploty výparníku funguje jako ochrana, protože uch nemá zpětný signál od panelu klimatizace o zapnutém ventilátoru. Je to totiž zapojené jinak než v MII, kdy šel signál přímo z panelu. Ale u MIII nejsou ty odpory, jak byly u MII. UCH tedy nejspíš nebude vědět o zapnutém ventilátoru a pokud ti zamrzne výparník, můžeš tím poškodit klimu. K tomu by ale nemělo dojít, pokud je zapnutý ventilátor v kabině.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od Rado77 » sob kvě 23, 2015 19:44

Diki moc za vycerpavajucu odpoved. Vyzera ze je tam hodne otazok, ktore by sa museli vyriesit a otestovat to. Taktiez si dobre poznamenal to so saharou, na to som nemyslel. Na MII tusim sahara isla stale ked bola klima ON. Tu sa tiez priebezne vypina...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od Zefek » sob kvě 23, 2015 22:04

Sahara musí jít když jde kompresor. Ale to zajistí řj vstřikování, dokud bude požadavek na kompresor. Já jsem myslel ventilátor v kabině. Ten musí jít pořád. U MII měla uch o stavu ventilátoru zpětnou vazbu, u MIII nejspíš nemá a proto se dalo čidlo na výparník, aby se zajistilo, že výparník nezamrzne.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
Radek H
Advanced member
Příspěvky: 286
Registrován: sob srp 14, 2004 21:23
Bydliště: Tišnov

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od Radek H » ned kvě 24, 2015 12:40

Pozor, Megane má jiný kompresor klimy. Nespíná ho spojka na řemenici, ale točí se pořád. Výkon je řízen proměnlivým zdvihem pístků kompresoru. To znamená, že přesto, že se točí nemusí vůnec stlačovat chladivo (nuloý zdvih pístků).
Proto nejsou poznat žádné rázy, protože výkon kompresoru nabíhá plynule.
Megane III 1,4 TCE 96kW Obrázek

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od Zefek » ned kvě 24, 2015 12:50

Jsou tři druhy kompresorů, které se do toho montovaly.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

jaykay76
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: sob led 18, 2014 19:50

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od jaykay76 » ned kvě 24, 2015 12:58

To cukani me tak neskutecne vytaci, ze kdybych to byl byval vedel, nikdy bych si ten sr*c nekoupil.
Renault Mégane III 1.6 16V 74kW Generation authentique 2013

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: KLIMATIZACE, TOPENÍ - ZKUŠENOSTI, RADY MIMO MANUÁL

Příspěvek od Zefek » ned kvě 24, 2015 13:16

No a co to zkusit s tím snímačem teploty výparníku? Vlez do auta, rozpoj konektor na snímači, změř odpor snímače a zajdi do obchodu s elektronikou, že chceš takový odpor, jaký jsi naměřil. Pokud nebude přesně takový, kup menší, protože to bude tak, že čím vyšší odpor, tím nižší teplota a naopak. Takže nejbližší menší odpor znamená vyšší teplotu. A pak ten odpor strč do toho konektoru místo snímače.

Ale může nastat ještě jeden problém. U Capturu nebo Clia IV se kompresor zapíná automaticky při požadavku foukání na sklo. Pokud budeš mít nastavené foukání na sklo a přitom nepojede ventilátor v kabině a pojede kompresor klimatizace, může výparník zamrznout. Chce to vyzkoušet, co to auto vlastně dělá.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Odpovědět

Zpět na „Renault Fluence“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů