Nově zakoupený ojetý vůz - rady, tipy, zkušenosti
Moderátor: Moderators General
- Tomina1987
- Junior member
- Příspěvky: 210
- Registrován: stř dub 15, 2015 11:30
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nově zakoupený ojetý vůz - rady, tipy, zkušenosti
Snad to někomu pomůže, uvedu zde nyní dva návody na úkony, které vás po zakoupení Flu jakožto ojetiny zřejmě čekají. Nuže, pomocí těchto návodů to zvládnete na první dobrou...
Good luck!
Good luck!
Renault Mégane I 1,4 16V 70kW Coupé 1999
BMW 120d 2.0D 130kW "M" Packet 2007
Renault Fluence 1.6 16V 81kW Privilége 2011
Škoda Fabia II 1.2 HTP 51kW Ambiente 2011
Renault Laguna II 1.8 16V 86kW Expression 2004
Hyundai i30 CW 1.6 CRDi 66kW TriColor 2010
Škoda Fabia I 1.2 HTP 44kW Classic 2007
Peugeot 306 1.4 sedan 55kW 1998
Škoda 105L 31kW 1978
BMW 120d 2.0D 130kW "M" Packet 2007
Renault Fluence 1.6 16V 81kW Privilége 2011
Škoda Fabia II 1.2 HTP 51kW Ambiente 2011
Renault Laguna II 1.8 16V 86kW Expression 2004
Hyundai i30 CW 1.6 CRDi 66kW TriColor 2010
Škoda Fabia I 1.2 HTP 44kW Classic 2007
Peugeot 306 1.4 sedan 55kW 1998
Škoda 105L 31kW 1978
- Tomina1987
- Junior member
- Příspěvky: 210
- Registrován: stř dub 15, 2015 11:30
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
***Výměna oleje***
Výměna oleje FLUENCE 1.6 81kW
Mým postupem je série kroků, ověřené na několika vozech po dobu několika let. Můžete a nemusíte souhlasit. Přesto, tímto postupem motoru dopřejete to nejlepší. Fotografie dodávám formou externích odkazů, jelikož zdejší vkládání nefunguje. Zásadním problémem může být, že za několik let již odkazy nebudou fungovat. Budu se tedy snažit najít dodatečně jiné řešení.
Postup:
1. Motor zahřát na provozní teplotu, v nejlepším případě použít nájezdy, protože musíte pod auto. Hever není vhodné řešení!
2. Nyní musíte demontovat spodní kryt. Může se vám, stejně jako mě, stát, že po letech nějaký šroub zalomíte.
-> https://1drv.ms/i/s!AkeyGVoaoNC6guY4p9Bw4GlOAyLVXw
3. V ideálním případě použít proplachovací detergenty uvolňující karbonové usazeniny. Detergenty jsou na bázi kerosinu a pomáhají starému oleji vytéct. V mém případě STP:
-> https://1drv.ms/i/s!AkeyGVoaoNC6gu5hLoDHmr8McfcmMw
4. Uzavřete víčko, motor nechte cca 10-15 minut běžet na volnoběh - nepřidávejte plyn. Výpustný šroub a olejová vana vypadají takto:
-> https://1drv.ms/i/s!AkeyGVoaoNC6gu5fzvE0O_QGHnVVZQ
5. Sundejte horní víčko pro nalévání oleje, stejně tak vyndejte měrku. Nyní potřebujete vnitřní čtyřhran číslo 8 pro povolení výpustného šroubu vany. Nejlepším řešením je ořech pro golu. Zakoupit lze na internetu za cenu cca 150 Kč. Poté je povolení hračkou:
-> https://1drv.ms/i/s!AkeyGVoaoNC6gu5g06mITIxQ3Tuogg
6. Připravte si velkou nádobu - oleje je asi 5 litrů. Povolte směrem PROTI směru hodinových ručiček. Nechejte olej dlouho volně vytékat.
-> https://1drv.ms/i/s!AkeyGVoaoNC6gu5eO8d612Tmmcycmw
7. Nyní povolte olejový filtr. Rukou vám to nejspíše nepůjde, takže na řadu přichází oblíbený stahovák, který koupíte asi za 120 Kč. V případě nouze můžete použít šroubovák, který do filtru vrazíte.
-> https://1drv.ms/i/s!AkeyGVoaoNC6gu5Y6gK8zIjSLg-P9g
8. Filtr povolujte pomalu aby z něj olej stíhal vytéct. Přesto se připravte na to, že vám velké množství vyteče ven.
-> https://1drv.ms/i/s!AkeyGVoaoNC6gu5cgrAXEOBNwkn5hQ
9. Dejte si kafe/cigáro/pívo a nechejte to alespoň půl hoďky kapat. Osobně dělám ještě to, že trošku nového oleje začnu nyní nalévat horem do motoru, čimž vytěsním kaly vespod olejové vany.
10. Nyní je na čase namontovat nový olejový filtr. Namažte novým olejem těsnění kolem hrdla filtru. Dotahujte rukou!
-> https://1drv.ms/i/s!AkeyGVoaoNC6gu5byjf-fBEOKVyUcw
11. Zašroubujte výpustný šroub. Já si koupil nový, jelikož byl starý už značně zníčený. Dodávají se k němu dvě těsnění. Jedno ploché bude u hlavy šroubu a druhé dutější bude na straně vany. Toto druhé se doporučuje nahřát. Někdo doporučuje také teflonovou pásku. Tu jsem nepoužil a úniky nemám.
-> https://1drv.ms/i/s!AkeyGVoaoNC6gu5ZioJlEuV2FQHADw
12. Dotahujte po směru hodinových ručiček a výsledek bude vypadat nějak takto:
-> https://1drv.ms/i/s!AkeyGVoaoNC6gu5asvq7As-57hwt5A
13. Začněte nalejvat olej. Normou je 5W-40. Já použil převlečený ELF, což je TOTAL 9000 Energy.
-> https://jaknaauto.cz/Produkty/MOTOROVE- ... Ajkc8P8HAQ
Do motoru padne kompletně celý kanystr. Po výměně doporučuji několik dní sledovat, zda někde olej neuniká. Proto jsem spodní kryt motoru namontoval asi až po týdnu od výměny. Olej vyměňte každých 15.000 km či každý rok.
Resetujte si také servisní počítadlo na palubním PC - najedete na něj tlačítky a poté držíte horní tlačítko asi 5 vteřin. Naskočí nových 15.000 km a ty se začnou pochopitelně odečítat. Vůz vás poté automaticky upozorní na blížící se výměnu.
14. Pochvalte se. Ušetřili jste minimálně tisícovku za práci. Navíc máte kompletní novou náplň. Nikoliv jen část, kterou v servisech odsávají odsávačkou a co zbyde (a vždycky zbyde, protože 100% se odsávačkou nikdy odsát nepodaří), to doplní olejem novým. Proto jsou oleje brzy tak černé.
Mým postupem je série kroků, ověřené na několika vozech po dobu několika let. Můžete a nemusíte souhlasit. Přesto, tímto postupem motoru dopřejete to nejlepší. Fotografie dodávám formou externích odkazů, jelikož zdejší vkládání nefunguje. Zásadním problémem může být, že za několik let již odkazy nebudou fungovat. Budu se tedy snažit najít dodatečně jiné řešení.
Postup:
1. Motor zahřát na provozní teplotu, v nejlepším případě použít nájezdy, protože musíte pod auto. Hever není vhodné řešení!
2. Nyní musíte demontovat spodní kryt. Může se vám, stejně jako mě, stát, že po letech nějaký šroub zalomíte.
-> https://1drv.ms/i/s!AkeyGVoaoNC6guY4p9Bw4GlOAyLVXw
3. V ideálním případě použít proplachovací detergenty uvolňující karbonové usazeniny. Detergenty jsou na bázi kerosinu a pomáhají starému oleji vytéct. V mém případě STP:
-> https://1drv.ms/i/s!AkeyGVoaoNC6gu5hLoDHmr8McfcmMw
4. Uzavřete víčko, motor nechte cca 10-15 minut běžet na volnoběh - nepřidávejte plyn. Výpustný šroub a olejová vana vypadají takto:
-> https://1drv.ms/i/s!AkeyGVoaoNC6gu5fzvE0O_QGHnVVZQ
5. Sundejte horní víčko pro nalévání oleje, stejně tak vyndejte měrku. Nyní potřebujete vnitřní čtyřhran číslo 8 pro povolení výpustného šroubu vany. Nejlepším řešením je ořech pro golu. Zakoupit lze na internetu za cenu cca 150 Kč. Poté je povolení hračkou:
-> https://1drv.ms/i/s!AkeyGVoaoNC6gu5g06mITIxQ3Tuogg
6. Připravte si velkou nádobu - oleje je asi 5 litrů. Povolte směrem PROTI směru hodinových ručiček. Nechejte olej dlouho volně vytékat.
-> https://1drv.ms/i/s!AkeyGVoaoNC6gu5eO8d612Tmmcycmw
7. Nyní povolte olejový filtr. Rukou vám to nejspíše nepůjde, takže na řadu přichází oblíbený stahovák, který koupíte asi za 120 Kč. V případě nouze můžete použít šroubovák, který do filtru vrazíte.
-> https://1drv.ms/i/s!AkeyGVoaoNC6gu5Y6gK8zIjSLg-P9g
8. Filtr povolujte pomalu aby z něj olej stíhal vytéct. Přesto se připravte na to, že vám velké množství vyteče ven.
-> https://1drv.ms/i/s!AkeyGVoaoNC6gu5cgrAXEOBNwkn5hQ
9. Dejte si kafe/cigáro/pívo a nechejte to alespoň půl hoďky kapat. Osobně dělám ještě to, že trošku nového oleje začnu nyní nalévat horem do motoru, čimž vytěsním kaly vespod olejové vany.
10. Nyní je na čase namontovat nový olejový filtr. Namažte novým olejem těsnění kolem hrdla filtru. Dotahujte rukou!
-> https://1drv.ms/i/s!AkeyGVoaoNC6gu5byjf-fBEOKVyUcw
11. Zašroubujte výpustný šroub. Já si koupil nový, jelikož byl starý už značně zníčený. Dodávají se k němu dvě těsnění. Jedno ploché bude u hlavy šroubu a druhé dutější bude na straně vany. Toto druhé se doporučuje nahřát. Někdo doporučuje také teflonovou pásku. Tu jsem nepoužil a úniky nemám.
-> https://1drv.ms/i/s!AkeyGVoaoNC6gu5ZioJlEuV2FQHADw
12. Dotahujte po směru hodinových ručiček a výsledek bude vypadat nějak takto:
-> https://1drv.ms/i/s!AkeyGVoaoNC6gu5asvq7As-57hwt5A
13. Začněte nalejvat olej. Normou je 5W-40. Já použil převlečený ELF, což je TOTAL 9000 Energy.
-> https://jaknaauto.cz/Produkty/MOTOROVE- ... Ajkc8P8HAQ
Do motoru padne kompletně celý kanystr. Po výměně doporučuji několik dní sledovat, zda někde olej neuniká. Proto jsem spodní kryt motoru namontoval asi až po týdnu od výměny. Olej vyměňte každých 15.000 km či každý rok.
Resetujte si také servisní počítadlo na palubním PC - najedete na něj tlačítky a poté držíte horní tlačítko asi 5 vteřin. Naskočí nových 15.000 km a ty se začnou pochopitelně odečítat. Vůz vás poté automaticky upozorní na blížící se výměnu.
14. Pochvalte se. Ušetřili jste minimálně tisícovku za práci. Navíc máte kompletní novou náplň. Nikoliv jen část, kterou v servisech odsávají odsávačkou a co zbyde (a vždycky zbyde, protože 100% se odsávačkou nikdy odsát nepodaří), to doplní olejem novým. Proto jsou oleje brzy tak černé.
Renault Mégane I 1,4 16V 70kW Coupé 1999
BMW 120d 2.0D 130kW "M" Packet 2007
Renault Fluence 1.6 16V 81kW Privilége 2011
Škoda Fabia II 1.2 HTP 51kW Ambiente 2011
Renault Laguna II 1.8 16V 86kW Expression 2004
Hyundai i30 CW 1.6 CRDi 66kW TriColor 2010
Škoda Fabia I 1.2 HTP 44kW Classic 2007
Peugeot 306 1.4 sedan 55kW 1998
Škoda 105L 31kW 1978
BMW 120d 2.0D 130kW "M" Packet 2007
Renault Fluence 1.6 16V 81kW Privilége 2011
Škoda Fabia II 1.2 HTP 51kW Ambiente 2011
Renault Laguna II 1.8 16V 86kW Expression 2004
Hyundai i30 CW 1.6 CRDi 66kW TriColor 2010
Škoda Fabia I 1.2 HTP 44kW Classic 2007
Peugeot 306 1.4 sedan 55kW 1998
Škoda 105L 31kW 1978
Re: Nově zakoupený ojetý vůz - rady, tipy, zkušenosti
Pro někoho kdo ma první auto návod dobrý.
Kdyz si takový detailista a řešic, tak ten Total nemá Renaulti normu RN 0700/0710.
To treba Dexoll co liji já ma.
Nov
Kdyz si takový detailista a řešic, tak ten Total nemá Renaulti normu RN 0700/0710.
To treba Dexoll co liji já ma.
Nov
Megane Scenic Kaleido rv.99 1,6 16v 79kw prodano
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/
- Tomina1987
- Junior member
- Příspěvky: 210
- Registrován: stř dub 15, 2015 11:30
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nově zakoupený ojetý vůz - rady, tipy, zkušenosti
To neni moje prvni auto
Ano nema, ale slozeni je naprosto identicke, jako ELF..
V jednom vlakne se to zde jiz resilo..
Ano nema, ale slozeni je naprosto identicke, jako ELF..
V jednom vlakne se to zde jiz resilo..
Renault Mégane I 1,4 16V 70kW Coupé 1999
BMW 120d 2.0D 130kW "M" Packet 2007
Renault Fluence 1.6 16V 81kW Privilége 2011
Škoda Fabia II 1.2 HTP 51kW Ambiente 2011
Renault Laguna II 1.8 16V 86kW Expression 2004
Hyundai i30 CW 1.6 CRDi 66kW TriColor 2010
Škoda Fabia I 1.2 HTP 44kW Classic 2007
Peugeot 306 1.4 sedan 55kW 1998
Škoda 105L 31kW 1978
BMW 120d 2.0D 130kW "M" Packet 2007
Renault Fluence 1.6 16V 81kW Privilége 2011
Škoda Fabia II 1.2 HTP 51kW Ambiente 2011
Renault Laguna II 1.8 16V 86kW Expression 2004
Hyundai i30 CW 1.6 CRDi 66kW TriColor 2010
Škoda Fabia I 1.2 HTP 44kW Classic 2007
Peugeot 306 1.4 sedan 55kW 1998
Škoda 105L 31kW 1978
- duranduran
- Advanced member
- Příspěvky: 282
- Registrován: čtv bře 02, 2006 09:31
- Bydliště: Bohumín - práce, jak kdy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nově zakoupený ojetý vůz - rady, tipy, zkušenosti
Zdar, určitě užitečný návod.
Dne 15.7.2015 zaregistrováno Renault Fluence Limited 1.6 benzín, barva béžová cendré, při koupi najeto 29 km.
Renault Megane classic,1.6RT,1997, najeto přes 200 000 km 15.7.2015 prodáno
Renault Megane classic,1.6RT,1997, najeto přes 200 000 km 15.7.2015 prodáno
Re: Nově zakoupený ojetý vůz - rady, tipy, zkušenosti
Elf stojí 5L cca 30e, prečo riskovať zničený motor? Už tu niekto tak dopadol s rozožraným valčekmi na vahadlách pri nepoužívaní origo oleja a výsledok bola nová hlava za 2000€...
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini
- Tomina1987
- Junior member
- Příspěvky: 210
- Registrován: stř dub 15, 2015 11:30
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nově zakoupený ojetý vůz - rady, tipy, zkušenosti
Jaké riskování? Total 9000 ENERGY je to samé, jako ELF.
Stačí se podívat na web oleje.cz
Stačí se podívat na web oleje.cz
Renault Mégane I 1,4 16V 70kW Coupé 1999
BMW 120d 2.0D 130kW "M" Packet 2007
Renault Fluence 1.6 16V 81kW Privilége 2011
Škoda Fabia II 1.2 HTP 51kW Ambiente 2011
Renault Laguna II 1.8 16V 86kW Expression 2004
Hyundai i30 CW 1.6 CRDi 66kW TriColor 2010
Škoda Fabia I 1.2 HTP 44kW Classic 2007
Peugeot 306 1.4 sedan 55kW 1998
Škoda 105L 31kW 1978
BMW 120d 2.0D 130kW "M" Packet 2007
Renault Fluence 1.6 16V 81kW Privilége 2011
Škoda Fabia II 1.2 HTP 51kW Ambiente 2011
Renault Laguna II 1.8 16V 86kW Expression 2004
Hyundai i30 CW 1.6 CRDi 66kW TriColor 2010
Škoda Fabia I 1.2 HTP 44kW Classic 2007
Peugeot 306 1.4 sedan 55kW 1998
Škoda 105L 31kW 1978
- Tomina1987
- Junior member
- Příspěvky: 210
- Registrován: stř dub 15, 2015 11:30
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nově zakoupený ojetý vůz - rady, tipy, zkušenosti
Fluence prodán, takže vlákno již nebudu aktualizovat. Kdo bude chtít nějaké info, tak do zpráv..
Renault Mégane I 1,4 16V 70kW Coupé 1999
BMW 120d 2.0D 130kW "M" Packet 2007
Renault Fluence 1.6 16V 81kW Privilége 2011
Škoda Fabia II 1.2 HTP 51kW Ambiente 2011
Renault Laguna II 1.8 16V 86kW Expression 2004
Hyundai i30 CW 1.6 CRDi 66kW TriColor 2010
Škoda Fabia I 1.2 HTP 44kW Classic 2007
Peugeot 306 1.4 sedan 55kW 1998
Škoda 105L 31kW 1978
BMW 120d 2.0D 130kW "M" Packet 2007
Renault Fluence 1.6 16V 81kW Privilége 2011
Škoda Fabia II 1.2 HTP 51kW Ambiente 2011
Renault Laguna II 1.8 16V 86kW Expression 2004
Hyundai i30 CW 1.6 CRDi 66kW TriColor 2010
Škoda Fabia I 1.2 HTP 44kW Classic 2007
Peugeot 306 1.4 sedan 55kW 1998
Škoda 105L 31kW 1978
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 hostů