DENNÉ SVIETENIE

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Tesli 777
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: pát črc 16, 2010 18:55
Bydliště: Malacky

Příspěvek od Tesli 777 » úte srp 24, 2010 21:22

Ahojte

To mi chceš povedať,že by si vymenil ľudský život za jednu ušetrenú žiarovku za nejakých pár eur a za chvíľku roboty s výmenou?

Ja určite nie,už som svietil pár rokov dopredu,než u nás začalo byť denné svietenie povinné a si myslím,že je to výborná vec a nejaké tie reči,že sa zvyšuje spotreba auta a trpí tým životné prostredie-to je asi kvapka v mori oproti gigantickým fabrikám,čo škodia prírode

Uživatelský avatar
jesuis
Junior member
Příspěvky: 245
Registrován: pon úno 22, 2010 14:45

Re: RE

Příspěvek od jesuis » stř srp 25, 2010 12:56

dismay píše:Přesně tak, denní svícení bych taky zrušil a nechal bych tak jak to bylo dříve, ve dne svítit pouze za snížené viditelnosti apod., jen se ničí žárovky a po nějaké době se musí měnit. Navíc jak se tu píše v sousedních zemích se ani ve dne nesvítí.
Tak myslim ze v EU sa svieti uz vsade to je ad jedna a ad dva len co skonci zaruka dam si namontovat led denne svietenie na senzor a vec je vyriesena
Renault Fluence 1,5 dCi 78kW/ 105k privilege, čierna metalíza, xenon, 17" kolesá, arkamys
http://jesuis.galerie.cz/4544276-fluence#66593014

Uživatelský avatar
dismay
Advanced member
Příspěvky: 414
Registrován: stř srp 18, 2010 13:11

RE

Příspěvek od dismay » stř srp 25, 2010 16:34

Všude se asi nesvítí, ale je pravda, že svícení je bezpečnější, víc jsem to rozmazávat nechtěl ... Byl jsem letos ve Španělsku a projížděním SRN, Francie a Španělska se svítilo hlavně snad na dálnici, ale jinak na to dost kašlali .... jenže lajdáci jsou všude ... 8)
Renault Fluence 1,6 16V 81 kW/110 k Exception, černá metal Nacre 676, zakoupen 17.8. 2O10 - už prodáno.

sunko
Starting member
Příspěvky: 90
Registrován: stř led 27, 2010 09:31

Příspěvek od sunko » čtv srp 26, 2010 11:53

Ale v takom Rakusku svietili, ale uz nesvietia.

Uživatelský avatar
pali.sk
Senior member
Příspěvky: 1625
Registrován: úte srp 18, 2009 18:14
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pali.sk » čtv srp 26, 2010 12:37

sunko píše:Ale v takom Rakusku svietili, ale uz nesvietia.
lebo je pozastavené nariadenie EU o povinnom svietení v celej EU (čomu prispel aj lobing z Rakúska). V každom prípade od Feb 2011 každé nové auto bude mať povinné celoročné svietenie (či už stretávacie svetlá, alebo denné) ...

Ja svietim celodenne už viac ako 6 rokov, a dosť ľudí v okolí nechápalo význam, rovnako však nedokázali pochopiť prečo musia ísť pešo ak sa nechcú pripútať v mojom aute na zadnom sedadle ...
MIII Grandtour 1.6 110k Dyn. black - 9/2009, MIII Grandtour 1.4 TCe 130k Dyn. white - 1/2012
Obrázek
+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.

Ale auto je to pekné!

Uživatelský avatar
Concionator
Grafoman
Příspěvky: 2188
Registrován: pon kvě 31, 2010 13:14
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Concionator » čtv srp 26, 2010 14:31

pali.sk píše:"... rovnako však nedokázali pochopiť prečo musia ísť pešo ak sa nechcú pripútať v mojom aute na zadnom sedadle ..."
Tomu hovorím správny prístup! :wink: Dobre robíš.
* Bartík - Škoda Favorit 135 L, 43 kW, 1992
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990 (radůstka! ;))
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Miro_ba » čtv srp 26, 2010 15:04

s tym svietenim suhlasim, tiez svietim stale odkedy mam renckov, automatika je vyborna vec. Ked beriem sluzobak, tak jazdim bez svetla a necham zapnute svetla na parkovisku, hladam tlacitko start,trham kluckami a nadavam ....
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

Reduta
Advanced member
Příspěvky: 341
Registrován: ned led 24, 2010 16:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Reduta » čtv srp 26, 2010 19:48

Na druhou stranu by se melo byt videt cele auto a nezdobit jej pouze prednimi svetelky, ktere me konkretne jsou zcela k nicemu. Daleko dulezitejsi je, ze sviti auto vzdau a pritom to nikdo neresi.
Megane II Sedan Exp. benzin 1,6 - prodané
Fluence Privilege 1,5 DCi, 16" , Arkamys, Beige D11

Uživatelský avatar
Concionator
Grafoman
Příspěvky: 2188
Registrován: pon kvě 31, 2010 13:14
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Concionator » čtv srp 26, 2010 19:54

Reduta píše:Na druhou stranu by se melo byt videt cele auto a nezdobit jej pouze prednimi svetelky, ktere me konkretne jsou zcela k nicemu. Daleko dulezitejsi je, ze sviti auto vzdau a pritom to nikdo neresi.
S tímhle souhlasím hodně. Když vidět, tak VIDĚT. Denní svícení speciální bych pochopil u krásných vozítek se sklápěcími světly, tam to mrší vzhled a funkčnost, ale jinak - když se svítí, aby se vidělo, tak ať se taky vidí! Anebo zrušit úplně.
* Bartík - Škoda Favorit 135 L, 43 kW, 1992
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990 (radůstka! ;))
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Uživatelský avatar
pali.sk
Senior member
Příspěvky: 1625
Registrován: úte srp 18, 2009 18:14
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pali.sk » čtv srp 26, 2010 20:03

dievčatá trošku to nechápete :)

Cestu pred sebou hádam sledujete a idete takou rýchlosťou akou vám to povaha vozovky a viditeľnosť umožňuje ... pred vami idúce vozidlo nepredstavuje nebezpečenstvo tak ako oproti idúce vozidlo, ktoré sledujete len okrajovo. Aj preto sa zavádza denné svietenie aby ste ešte menej ms museli venovať tomuto protiidúcemu vozidlu a zvyšný čas venovať svojej strane vozovky :)
MIII Grandtour 1.6 110k Dyn. black - 9/2009, MIII Grandtour 1.4 TCe 130k Dyn. white - 1/2012
Obrázek
+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.

Ale auto je to pekné!

Uživatelský avatar
Concionator
Grafoman
Příspěvky: 2188
Registrován: pon kvě 31, 2010 13:14
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Concionator » čtv srp 26, 2010 20:10

pali.sk píše:dievčatá trošku to nechápete :)

Cestu pred sebou hádam sledujete a idete takou rýchlosťou akou vám to povaha vozovky a viditeľnosť umožňuje ... pred vami idúce vozidlo nepredstavuje nebezpečenstvo tak ako oproti idúce vozidlo, ktoré sledujete len okrajovo. Aj preto sa zavádza denné svietenie aby ste ešte menej ms museli venovať tomuto protiidúcemu vozidlu a zvyšný čas venovať svojej strane vozovky :)
Denní svícení je tu proto, aby TO KONKRÉTNÍ AUTO bylo v provozu dobře vidět. A to tu ví asi každý, "děvče"! ;-)
* Bartík - Škoda Favorit 135 L, 43 kW, 1992
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990 (radůstka! ;))
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Reduta
Advanced member
Příspěvky: 341
Registrován: ned led 24, 2010 16:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Reduta » čtv srp 26, 2010 20:10

To je ale spatne. Do protismeru vjede jen ten, kdo ma mikrospanek a tomu to stejne nepomuze. Na svych cestach po Evrope jsem mel mnoho situaci, kdy kvuli nesviceni zadnimi svetly mohlo dojit k peknym kolizim. Vim o cem mluvim a nikdo mi to nevyvrati, na to uz mam sve zkusenosti 8)
Megane II Sedan Exp. benzin 1,6 - prodané
Fluence Privilege 1,5 DCi, 16" , Arkamys, Beige D11

rapid88
Starting member
Příspěvky: 71
Registrován: čtv čer 24, 2010 21:42

Příspěvek od rapid88 » čtv srp 26, 2010 23:30

oproti iduce vozidlo je dobre ak ho vidis z dialky napr. pri predbiehani. ja si to pochvalujem. viem presnejsie urcit vzdialenost v akej sa nachadza. ak by sa nesvietilo povinne nie kazdy ti zapne svetla v sere pri stmievani a pri predbiehani v sere sa ti to oproti iduce auto moze "skryt".

denne svietenie si na auto nedam. vyzera to hrozne !!! a nechapem preco niekomu vadi ak mu svietia stretavacky, koli ziarovkam? ze sa skor vypalia? no cert vezmi aj jednu ziarovku.
Renault Fluence Privilege , 1.5 dci, 105 k

Víťa Malina
Experienced member
Příspěvky: 629
Registrován: úte bře 02, 2004 16:20
Bydliště: Pohořelice (BV)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Víťa Malina » pát srp 27, 2010 08:01

nesvítící zadek je nebezpečný, hlavně při dešti málem nejdou vidět ani ty světla, natož když někdo nesvítí vůbec (denní svícení) je to průser, jedeš po dálnici 120 a s denníma světlama si zezadu neviditelný, pak se přiřítí nějaký vůl co jede 160 a je vymalováno. taky tomu nerozumím proč při denním svícení mají svítit jenom přední.
Grand Scénic Expression; 7m; 1,5 Dci; béžová poivre

sunko
Starting member
Příspěvky: 90
Registrován: stř led 27, 2010 09:31

Příspěvek od sunko » pát srp 27, 2010 08:28

Preto, ze je to denne svietenie. Za neznizenej viditelnosti, mat osvetleny aj zadok je zbytocny luxus. V Rakusku viedol k zruseniu denneho svietenia aj fakt, ze pokial je vsetko dookola vysvietene (auta) tak vodic neskoro, alebo v znacne zmensenej miere sleduje objekty neosvetlene - napr chodcov. Jednoducho je to lenivost a pohodlie pozerat len po oziarenych predmetoch a zbytok unika.

Víťa Malina
Experienced member
Příspěvky: 629
Registrován: úte bře 02, 2004 16:20
Bydliště: Pohořelice (BV)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Víťa Malina » pát srp 27, 2010 08:39

ono je potom problém že panáčci s denním svícením si neuvědomují že za deště by měli svítit potkávačkama.
Grand Scénic Expression; 7m; 1,5 Dci; béžová poivre

Uživatelský avatar
pali.sk
Senior member
Příspěvky: 1625
Registrován: úte srp 18, 2009 18:14
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pali.sk » pát srp 27, 2010 08:44

Víťa Malina píše:nesvítící zadek je nebezpečný, hlavně při dešti málem nejdou vidět ani ty světla, natož když někdo nesvítí vůbec (denní svícení) je to průser, jedeš po dálnici 120 a s denníma světlama si zezadu neviditelný, pak se přiřítí nějaký vůl co jede 160 a je vymalováno. taky tomu nerozumím proč při denním svícení mají svítit jenom přední.
1. dážď - používanie stretávacích svetiel!! NIE denných ...
2. hustý dážď - použitie hmloviek
3. to čo som už napísal predtým , ak ten vôl pôjde 300km hod. a bude mať bezpečný rozhľad na 100m tak ti nepomôže ani keby si mal 10tis. W reflektor namiesto zadných svetiel

Ale aby sme sa vrátili k téme: denné svietenie pre fluence pri klasických svetlách by som neriešil. Napr. na thálii som za 50tis. km menil predné svetlá raz (1x), čo je absolútne nič. na oploch to mám po cca 30tis. km. Jedine by som zvažoval denné svietenie pri xenonoch vo fluence, ale osobne sa mi absolútne nepáčia tie led pásiky mimo reflektorov a vrchol sú denné svetlá v hmlovkách.
MIII Grandtour 1.6 110k Dyn. black - 9/2009, MIII Grandtour 1.4 TCe 130k Dyn. white - 1/2012
Obrázek
+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.

Ale auto je to pekné!

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Miro_ba » pát srp 27, 2010 10:25

pali.sk píše:
Víťa Malina píše:nesvítící zadek je nebezpečný, hlavně při dešti málem nejdou vidět ani ty světla, natož když někdo nesvítí vůbec (denní svícení) je to průser, jedeš po dálnici 120 a s denníma světlama si zezadu neviditelný, pak se přiřítí nějaký vůl co jede 160 a je vymalováno. taky tomu nerozumím proč při denním svícení mají svítit jenom přední.
1. dážď - používanie stretávacích svetiel!! NIE denných ...
2. hustý dážď - použitie hmloviek
3. to čo som už napísal predtým , ak ten vôl pôjde 300km hod. a bude mať bezpečný rozhľad na 100m tak ti nepomôže ani keby si mal 10tis. W reflektor namiesto zadných svetiel

Ale aby sme sa vrátili k téme: denné svietenie pre fluence pri klasických svetlách by som neriešil. Napr. na thálii som za 50tis. km menil predné svetlá raz (1x), čo je absolútne nič. na oploch to mám po cca 30tis. km. Jedine by som zvažoval denné svietenie pri xenonoch vo fluence, ale osobne sa mi absolútne nepáčia tie led pásiky mimo reflektorov a vrchol sú denné svetlá v hmlovkách.
2. tak toto fakt nemam rad. Hmlovky pouzivat len ak je husta hmla a v meste len ak je vidiet na 10m. Sa ti paci, ked ti za husteho dazda , ked je viditelnost na 300 a viac metrov niekto z 10m opaluje tvar :-). Ludia pouzivaju hmlovky pomaly uz ked sa zotmie. Jasne, samostatna kategoria su notaci hmlovkari :-) Ja by som hmlovky zrusil. Predne su nanic, myslim v dobe, ked sa maju pouzit ( mna tie hmlovky viac oslepia ako pomozu, ked fakt husto snezi ci je husta hmla) a zadne ludia nevedia pouzivat.

inak suhlasim s nazorom Rakusakov. Mne sa tiez uz stalo, ze mi neosvetlene uniklo. Kazdy stav bude mat klady a zapory a to len preto, ze niekto vedome a niekto nevedome nesvieti ako ma a co si budeme nahovarat, kazdy obcas nesleduje cestu na 100% . Ale aj tak som za svietenie :-)
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

Uživatelský avatar
Concionator
Grafoman
Příspěvky: 2188
Registrován: pon kvě 31, 2010 13:14
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Concionator » pát srp 27, 2010 10:29

Miro_ba píše:
pali.sk píše:
Víťa Malina píše:nesvítící zadek je nebezpečný, hlavně při dešti málem nejdou vidět ani ty světla, natož když někdo nesvítí vůbec (denní svícení) je to průser, jedeš po dálnici 120 a s denníma světlama si zezadu neviditelný, pak se přiřítí nějaký vůl co jede 160 a je vymalováno. taky tomu nerozumím proč při denním svícení mají svítit jenom přední.
1. dážď - používanie stretávacích svetiel!! NIE denných ...
2. hustý dážď - použitie hmloviek
3. to čo som už napísal predtým , ak ten vôl pôjde 300km hod. a bude mať bezpečný rozhľad na 100m tak ti nepomôže ani keby si mal 10tis. W reflektor namiesto zadných svetiel

Ale aby sme sa vrátili k téme: denné svietenie pre fluence pri klasických svetlách by som neriešil. Napr. na thálii som za 50tis. km menil predné svetlá raz (1x), čo je absolútne nič. na oploch to mám po cca 30tis. km. Jedine by som zvažoval denné svietenie pri xenonoch vo fluence, ale osobne sa mi absolútne nepáčia tie led pásiky mimo reflektorov a vrchol sú denné svetlá v hmlovkách.
2. tak toto fakt nemam rad. Hmlovky pouzivat len ak je husta hmla a v meste len ak je vidiet na 10m. Sa ti paci, ked ti za husteho dazda , ked je viditelnost na 300 a viac metrov niekto z 10m opaluje tvar :-). Ludia pouzivaju hmlovky pomaly uz ked sa zotmie. Jasne, samostatna kategoria su notaci hmlovkari :-) Ja by som hmlovky zrusil. Predne su nanic, myslim v dobe, ked sa maju pouzit ( mna tie hmlovky viac oslepia ako pomozu, ked fakt husto snezi ci je husta hmla) a zadne ludia nevedia pouzivat.

inak suhlasim s nazorom Rakusakov. Mne sa tiez uz stalo, ze mi neosvetlene uniklo. Kazdy stav bude mat klady a zapory a to len preto, ze niekto vedome a niekto nevedome nesvieti ako ma a co si budeme nahovarat, kazdy obcas nesleduje cestu na 100% . Ale aj tak som za svietenie :-)
Záleží asi na charakteru krajiny. Jsem ze severních Čech a mlhovky jsou pro mne nesmírně důležité. O tom denním svícení se ale dá polemizovat, protože cokoli neosvíceného je v řadě svítících aut opravdu téměř neviditelné. Přinejmenším v zimě však považuji svícení za nutnost.
* Bartík - Škoda Favorit 135 L, 43 kW, 1992
* Sáva - Trabant 601 Universal 12 V, 19,1 kW, 1990 (radůstka! ;))
* Jonáš - Renault Fluence 1,6 Exception, 81 kW, 2010, 59 800 km, popelavě béžová, 7,5 l/100 km (osobně zaběhnuto) [22. IX. 2014 odcizen]
http://moje.auto.cz/Psychobolos/jonas.html
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Uživatelský avatar
davebk
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: stř lis 17, 2010 18:48
Bydliště: BLANSKO

Příspěvek od davebk » stř lis 17, 2010 20:17

menší uprava :D kdo by chtěl písnu jak...... na fotce nic moc ale v realu je to moc pěkný !!

http://img718.imageshack.us/i/foto1250l.jpg/
http://img571.imageshack.us/i/foto1249.jpg/

sappa
Advanced member
Příspěvky: 394
Registrován: stř bře 10, 2010 20:33
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sappa » stř lis 17, 2010 20:56

zaujimave riesenie ak to nieje tajne tak to napis normal verejne
Fluence Privilege 1.5 dci (105k),
Obrázek

Uživatelský avatar
Gil
Advanced member
Příspěvky: 341
Registrován: sob črc 17, 2010 23:56
Bydliště: Brno

Příspěvek od Gil » stř lis 17, 2010 21:28

Jsem zvědavej :wink:
Fluence 1,6 Exception Black- Prodáno
GSIII 2,0dCi Privilege

Uživatelský avatar
davebk
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: stř lis 17, 2010 18:48
Bydliště: BLANSKO

Příspěvek od davebk » stř lis 17, 2010 22:20

je to normálně led pásek viz třeba tento odkaz : http://www.led-produkty.cz/led-produkty ... -vodotesny
Já to mám zapojené normálně na parkovačky,ale nemám ty silné....takže to mám spíše jen pro paradu..... ale kdyby jse tam daly ty silnější HI(optické) tak by to mohlo být jako denní svícení. Zítra Vám ještě nafotím jak jsem to tam dal a jak to vypadá ve dne. Nemusí se kvuli tomu rozdělávat světlo je to jednoduché

Uživatelský avatar
davebk
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: stř lis 17, 2010 18:48
Bydliště: BLANSKO

Příspěvek od davebk » čtv lis 18, 2010 17:23

zde slíbené foto jak to vypadá ve dne + jak je to tam dané :wink:

http://img217.imageshack.us/i/ledve.jpg/

http://img843.imageshack.us/i/foto1253x.jpg/
Fluence 1.6 Exception

Uživatelský avatar
Gil
Advanced member
Příspěvky: 341
Registrován: sob črc 17, 2010 23:56
Bydliště: Brno

Příspěvek od Gil » čtv lis 18, 2010 17:59

Vypadá to skvěle :t18: Škoda, že to není "košer" co do zákona.

Kdybys chtěl udělat návod pro méně šikovné, měl bys u mě malé bezvýznamné plus :3694:
Fluence 1,6 Exception Black- Prodáno
GSIII 2,0dCi Privilege

Odpovědět

Zpět na „Renault Fluence“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti