Stránka 1 z 2

Měření rychlosti - problém

Napsal: čtv kvě 18, 2017 09:32
od krt.ecek
Tak mám problém :oops:
Zatím je to občasný jev, lépe řečeno včera jsem si toho všiml, na cestě 40km to udělalo 3x, od té doby dalších 40km včera a dalších dnes a ani jednou, bude se to blbě hledat, ale potřebuji radu :oops:

Jde o to, že mi z ničeho nic spadne za jízdy otáčoměr na nulu, jako když je vypnutý motor - mám zkušenosti z feldy, kde byl špatný snímač horní úvrati (u renaultu Motýlek) a pokud nefungoval, spadli otáčky na nulu a vypl se motor - mně se motor nevypl, hned jsem zkusil šlápnout na plyn a auto táhlo, přestože otáčky nulové - to je dobrá zpráva. Za ty tři výpadky jsem tak nějak postřehl, že se to děje při přejezdu nerovností při zatáčení doprava - to vede na špatný kontakt. Ale mělo by to dělat časti, jel jsem včera po nejrozbitější silnici co znám a nic, vše fungovalo :oops:

Teď s čím potřebuji pomoci. Jak motor K4J712 (doufám, že mám to, kdyžtak je to thalia LU3D) má řízeno sledování otáček pro řj motoru? Jen z motýlka, nebo i nějak jinak?

Koukal jsem do schémat a je motýlek do řj motoru, z té přes konektor pod pojistkami vedle baterky vede drát přímo do palubky. Pokud se bere vše z motýlka, tak super a je jen pár míst, kde může být vada, pokud čerpá i z něčeho jiného, tak to může být i před řj motoru - na clip jsem neměl čas to připojit, tka nevím, zda je něco uloženo v paměti, ale žádná kontrolka nesvítila, takže počítám, že tam nic nebude a bude to spíše za tou řj motoru směrem k palubce.

Trochu to komplikuje fakt, že je na otáčky napojen i tempomat, takže může být problém i v něm :twisted: ale to bych zatím vynechal...

Přpadně neví někdo jak je to děláno v palubce? Vím že na signálu z řj motoru jde impulzní signál, kdy dle otáček se mění frekvence impulzů. Jdou tyto impulzy přímo na ručičku, nebo ještě přes nějaký integrovaný obvod, který to upravuje?

Vím, je to hodně odborný dotaz s málo informacemi, ale bohužel více nevím :cry:

EDIT: téma jsem přejmenoval, začlo se točit okolo rychlosti místo původních otáček...

Re: Otáčkoměr

Napsal: čtv kvě 18, 2017 10:00
od Zefek
Na ručičku to přímo nepůjde. Ty máš celkem jasno :) Vezmeš osciloskop, nebo to budeš měřit přes diodu na kontaktu u přístrojovky. Pokud tam budou pulzy, i když je otáčkoměr v nule, tak je jisté, že je to přístrojovka. Ale tam bude nějaký mikroprocesor, který ty ručičky řídí.

Re: Otáčkoměr

Napsal: čtv kvě 18, 2017 10:14
od krt.ecek
No měření oscikem jsem taky pomýšlel, ale co si budeme povídat, rozebírat to se mi nechce (i když budu muset kvůli jiným věcem sundat palubku, ale asi až v létě, není moc času) ale bez palubky se blbě jezdí a natahovat drát někam mimo se mi úplně nechce... ale asi je to nejrozumnější řešení. Nejhorší na tom je, že pokud tam bude signál je to palubka (chjo ta je drahá a ještě nebudou sedět kilometry) a když tam nebude signál, tak je to zase mraky rozebírání a testování atd. (odebrat tempomat, zda to nenuluje on, pokud nepomůže, tak zase vrátit - to vše je sundavání palubky, pak se připojit na vstup konektoru R212 pod relátkama vedle baterky, pokud už tam nebude, tak na výstup z řj a pokud ani tam nebude, tak jsem v řiti a bez otáčkoměru :-D - projde takové auto emisemi a STK? )

Ale v podstatě jsem čekal reakci od tebe, bohužel to co jsi napsal mně jen utvrdilo v tom co jsem si myslel (jen ta dioda mně nenapadla, děkuji:-) ), ale trochu jsem doufal, že odpovíš něco jiného ve smyslu, jo je třeba na palubce opravit rezistor ten a ten :-D (ale to je problém u sceniců II, o problémech této palubky co byli v Clio II, Megane I atd. jsem neslyšel:( )

Re: Otáčkoměr

Napsal: čtv kvě 18, 2017 10:39
od Zefek
Podle mě to stejně přístrojovka nebude a bude to konektor R212. Kontakty se projevují různě. Někdy můžeš jet po rovné a krásné cestě a bude to haprovat a někdy můžeš jet po rozbité cestě a všechno bude fungovat v pořádku. Jinými slovy, není to závislé na pohybu auta :) Kdysi jsem přijel na křižovatku, vyřadil, motor po chvilce zhasl - auto stálo. Nešlo natočit ani náhodou. Zahýbal jsem dráty u řj a zase jsem vesele jel dál. Ale kontakt to ztratilo, když bylo auto v klidu.

Auto bez otáčkoměru na emisích projde - jeho informace o otáčkoměru vůbec nezajímá, otáčky si snímá diagnostikou, nebo přímo tím přístrojem. Vlastně ani pokud ti nefunguje tachometr, tak to nepozná. Stačí, když bude ukazovat do 20km/h, dál už nemusí :D

Re: Otáčkoměr

Napsal: čtv kvě 18, 2017 13:08
od krt.ecek
Zefek píše:Podle mě to stejně přístrojovka nebude a bude to konektor R212.
Asi je to nejpravděpodobnější :oops: asi pořídím kontaktol a napružím kontakty a pročistím - jsem napřed chtěl trochu vysledovat, kdy a jak se to děje, abych pak poznal změnu, ale je to moc nepravidelné.

Jen tak matně přemýšlím (nejsem u auta) jak moc je ten konektor zahrabaný, zda se nemusí vyndat všechna ta relátka atd. zda to půjde udělat během pár minut na chodníku nebo ne... Ale to si již okouknu :roll:

Re: Otáčkoměr

Napsal: ned kvě 28, 2017 01:39
od 33chose33
Pokud napojíš CLIP a uvidíš otáčky, tak to projde přes emise.

Re: Otáčkoměr

Napsal: pon čer 05, 2017 07:46
od krt.ecek
Tak jen pro info, od té doby co jsem sem psal, se problém znova neopakoval, takže jsem nemohl blíže zjišťovat diagnostikou atd. co se děje. Ale od soboty pro změnu padá rychlost a to tak že i na několik kilometrů :oops:

Jelikož ale rychlost jde u mého auta ze snímače na převodovce rovnou na palubku skrz konektor R212 (od něj jde signál k řj), tak se dá vyloučit řídící jednotka,palubka, pravděpodobně i tempomat - takže je to jen o kontaktu na nějakém konektoru a to jsou možnosti jednoduché, buď ten R212 nebo na palubce. Začnu tím R212, škoda že je utopen pod relátky, pojistkami atd. bdue to asi dost opruz se tam přes ty kabely dostat a prostříkat to kontaktolem :oops:

Re: Otáčkoměr

Napsal: úte čer 06, 2017 08:23
od krt.ecek
Tak je to smutné, ale konektorem R212 to nebylo... byl krásně zacvaknut, přesto jsem jej vyndal procákal kontaktotem a zase vrátil, když jsem v tom byl procákal jsem tam vše, krom jedné 60A pojistky co už nešla vyndat :( a ráno opět na chvilku rychlost vynechala. Jelikož tam již žádné konektory nejsou, tak nezbývá než sundat palubku...

Ještě mně napadlo, zda by auto vyhodilo chybu, kdyby nefungoval snímač rychlosti, ale auto by z ABS vědělo, že jede.... Nevíte někdo kde hledat (krom toho že na převodovce, ale fakt tam je tak málo místa u mně, že tam nic moc nevidím) snímač rychlosti? Ano mé auto bere ještě z převodovky, nikoliv z ABS... Že bych zkusil procákat ten konektor tam...

Re: Otáčkoměr

Napsal: stř čer 07, 2017 07:42
od krt.ecek
Tak další posun, když vypadne rychlost, tak to nevidí ani diagnostika (elm327, která dle toho co vím se umí připojit jen na řj motoru), tzne nebude to žádný kontakt za R212 (na něm se na vstupu rozděluje signál od rychloměru k řj - dle visu). Další věcí je, že včera rychlost vypadla a už nenaskočila, nepomohli ostré zatáčky, brždění, ani rozjezd, stejně tak nepomohlo vypnutí a zapnutí zapalování - to vše mně vede k tomu, že je buď vadná kabeláž u čidla, nebo čidlo...

Teď je otázka za hlavní výhru, kde na převodovce to čidlo je a jak se k němu dostanu :( jdu prohledat dialogys, zda tam něco najdu...

Re: Otáčkoměr

Napsal: stř čer 07, 2017 09:36
od krt.ecek
Tak nový poznatek, sice je z Megane I, ale symptomy jsou stejné.... (včetně toho že jsou větší problémy v teple než v zimě) Tam popisují, že je kostřící bod MH (z toho to je i u thalie) a na něm je krom velkého tlustého kabelu i očko s dvěma dalšíma kablíkama, z toho jeden vede k snímači rychlosti (asi mimo jiné, těžko říci, o tomto se schémata tolik nezmiňují). Jeden z těchto kablíků je kratší a rád se láme. Zkusím tedy tento směr... :-)

Re: Měření rychlosti - problém

Napsal: pon čer 12, 2017 23:19
od 33chose33
Ahoj,
mě na 1.2 to bere rychlost z čidla nikoliv z ABS. Čidlo je vedle svodů výfuku. Když mi čidlo odešlo (lépe řešeno odcházalo, tzn., že chvíli to rychlost ukazovalo a chvíli ne), tak to CLIP zaznamenal jako chybu snímače rychlosti.
http://33chose33.rajce.idnes.cz/Cidla_d ... chyba1.jpg

Re: Měření rychlosti - problém

Napsal: úte čer 13, 2017 07:32
od krt.ecek
Díky za info, dnes to budu řešit ve velkém a Clip je samozřejmě v batohu - zatím jsem to měřil vždy jen elm327 (víš jak, mobil v kapse, diagnostika trvale v autě). Uvidím, zda něco uvidím na kabelech, jinak jdu koupit čidlo, snad se k němu dostanu - našel jsem si jej v Praze za 138Kč, no neber to... Od jakého výrobce jsi tam dal čidlo ty?

Re: Měření rychlosti - problém

Napsal: úte čer 13, 2017 20:20
od 33chose33
Já to nedělal na svém autě, tam mě zatím funguje bez problému , ťuk ťuk ťuk. Jen jsme to měnil kámošovi a ten chtěl dát origo a stálo ho to 1300,-.

Re: Měření rychlosti - problém

Napsal: stř čer 14, 2017 08:19
od krt.ecek
Tak posun dál... jsem si na 99% jist že je to čidlo.... Info pro ostatní:

Na čidle jsem neměl tepelný ochranný štít (možná dokoupím, je to hned vedle svodů, bude se to dost hřát...)
Konektor se rozebírá pěkně blbě, na čidle je malá dirka, do které zapadne výstupek na konektoru, prostě vyviklat...
Čidlo se vyndá prostým zatažením nahoru, chce se to nebát a jít pěkně kolmo
Díra po čidle není kulatá, chce to prstem ohmatat, na čidle jsou dva zobáčky, které nejsou ve středu, u mně to patřilo zobáčkama k předku auta

Co se týče samotného čidla, tak je to dle mého trochu prasácky řešeno :( převodovka je očividně dělaná na bowden, takže čidlo je kus plastového bowdenu, který vede nahoru z převodovky a těsně pod konektorem je kroužek, nad tím elektronika (hallova sonda a pár odporů, kondíků... v principu nic zajímavého)... Myslím, že příčinou problémů je to, že okolo té plastové osy z převodovky jde do čidla olej a plave to v oleji - věřím, že sem tam v oleji jsou malé kousky kovu, které se dostají k senzoru a pak to špatně hallova sonda snímá.... vnitřek jsem očistil, zatavil zpět pájkou a dojel domů. Objednal nové čidlo a zítra snad vyměním... Včera po 14 dnech nejdelší úsek bez vynechání (lépe řečeno vůbec nevynechalo...)

Re: Měření rychlosti - problém

Napsal: pát čer 16, 2017 08:34
od krt.ecek
čidlo vyměněno, zatímt o vypadá nadějně, ale najel jsem cca jen 50km, to je málo na to, abych to tvrdil s jistotou, že je opraveno :-)

Re: Měření rychlosti - problém

Napsal: pát čer 16, 2017 19:44
od Zefek
Já jsem to čidlo celé vyčistil a po složení jsem na tom byl stejně - nefungovalo. Pomohlo až propájení. Je možné, že tomu pomáhá ten chybějící tepelný kryt, spoje pak můžou být víc tepelně namáhány.

Re: Měření rychlosti - problém

Napsal: úte čer 27, 2017 12:31
od krt.ecek
Tak již si dovoluji tvrdit, že je opraveno... Ano kryt určitě chybí, ale když jsem zjistil jeho cenu, tak jsem se rozhodl, že budu radši každých 8 let měnit čidlo rychlosti :-D

Re: Měření rychlosti - problém

Napsal: úte čer 27, 2017 12:34
od kotasekh
Jak vypada ten kryt? Mam doma nejake cidlo z prevodovky, co ma na sobe jakysik plech, tak bych kdyztak mohl poskytnout, jestli je to ono...

Re: Měření rychlosti - problém

Napsal: úte čer 27, 2017 12:39
od krt.ecek

Re: Měření rychlosti - problém

Napsal: úte čer 27, 2017 12:44
od kotasekh
Jo tak presne tohle jsem mel v ruce. Zitra se dostanu domu, tak si zkusim vzpomenout a pohledat ;). A hlavne kouknu pod auto, jestli to tam mam nebo ne a kdyztak to doplnim k sobe misto posilani dal :D.

Re: Měření rychlosti - problém

Napsal: úte čer 27, 2017 12:54
od krt.ecek
jj, to mně taky napadlo, že pokud to tam nemáš, tak si to dodej... :-) ale nekouká se z pod auta, ale z nad auta, je to zezhora na diferáku...

Re: Měření rychlosti - problém

Napsal: úte čer 27, 2017 13:01
od kotasekh
No vim, ze bylo v krabici, co jsem dostal od servisaka, kdyz mi menil motor a prevodovku. Predal mi to se slovy "tohle zbylo, nevim kam to patri, vsechno funguje" a v krabici byla hromada vsemoznych dilu, mezi nimi i to cidlo s plechem :). Jen ted vubec nevim, kam jsem to mrskl... Takze vzhuru do hledani a badani ;).

Re: Měření rychlosti - problém

Napsal: stř čer 28, 2017 09:14
od kotasekh
Tak jsem teda našel přesně co jsem hledal :-). I s rychlostním čidlem. Teď už se jen kouknout, zdali na mém autě nechybí... :-).

Re: Měření rychlosti - problém

Napsal: stř čer 28, 2017 16:19
od Standa Texas
krt.ecek píše:
úte čer 27, 2017 12:54
jj, to mně taky napadlo, že pokud to tam nemáš, tak si to dodej... :-) ale nekouká se z pod auta, ale z nad auta, je to zezhora na diferáku...
Zleva nebo zprava?Že bych taky kouknul?

Re: Měření rychlosti - problém

Napsal: čtv čer 29, 2017 09:58
od kotasekh
Staci z vrchu, uvidis ho hned vpravo u svodu (z tveho pohledu, neboli leva strana auta :) )