Princip měření spotřeby

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
krab007
Starting member
Příspěvky: 94
Registrován: stř črc 07, 2010 09:52

Princip měření spotřeby

Příspěvek od krab007 » úte črc 10, 2012 11:44

Jak funguje měření spotřeby u thalie 1.2? Měří to průtok, váhu, paliva nebo zjišťuje spotřebu z emisí? Mám auto "přestavěné" na e85 a řeším jestli bude PPC ukazovat správnou spotřebu. V servisu, kde to montovali mi tvrdili, že nevidí důvod proč by to mělo ukazovat špatně. Naopak v sekci E85 tvrdí, že bude vyšší aniž by to PPC zaznamenal. Asi záleží na autě a na jakém principu probíhá měření.. jestli to měří průtok paliva mělo by to ukazovat správně ne?
Thalia II 1.2 16V r.v. 7/2010, přestavba na E85 od autoethanol.cz
FIAT Barchetta 1.8 r.v. 1999

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Princip měření spotřeby

Příspěvek od krt.ecek » úte črc 10, 2012 12:02

myslím, že to měří dobu otevření vstřiku.....
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Princip měření spotřeby

Příspěvek od Zefek » úte črc 10, 2012 14:52

Přesně tak. V systému je daný tlak paliva a podle doby otevření vstřiku se dá jednoduše spočítat průtok - fyzika 1. ročníku střední školy (ještě si pamatuju, jak jsem na to byl zkoušený :D).
Informace o spotřebě paliva za hodinu je poslána přístrojové desce. Je otázkou jak, u starších modelů jako je Thálie I, nebo Mégane I je na to zvlášť drát, kterým se posílají impulzy. Pokud impulz nepřijde v intervalu 1s, bere se to jako nulová spotřeba. U aut s CANem není co řešit, tam se prostě pošle zpráva s aktuální spotřebou.
Přístrojová deska si do toho pak zakomponuje rychlost a přepočítá spotřebu na 100km. Jestliže jedu rychlostí 50km/h a z jednotky vstřikování mám informaci o průtoku paliva 5l/h, tak aktuální spotřeba je 10l/h. Pokud bych jel rychlostí 100km/h, bude už spotřeba jen 5l/100km.
Aktuální spotřebované palivo je zase spočítáno z hodinové spotřeby udané jednotkou vstřikování, přepočtenou na interval obnovení dat - jak často přístrojová deska zpracovává zaslanou hodinovou spotřebu. Podobně tak počítá celkovou ujetou vzdálenost. Průměrnou spotřebu pak spočítá tak, že tyto dvě složky mezi sebou vydělí.
Dojezd se zase spočítá z množství paliva odečteného z nádrže, když je vozidlo v klidu a z průměrné spotřeby. Jinak množství paliva se odečítá po ustálení hladiny v nádrži - přístrojová deska sleduje pohyb plováku a pokud jsou velké výkyvy, nebude odečítat hladinu paliva. Za jízdy pak z dojezdu ukusuje podle průměrné spotřeby.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

robotmz
Senior member
Příspěvky: 1027
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: Princip měření spotřeby

Příspěvek od robotmz » stř črc 11, 2012 07:30

.... mne meria spotrebu pištoľ na pumpe a prejazdené kilometre :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Princip měření spotřeby

Příspěvek od Zefek » stř črc 11, 2012 10:03

Taky to takhle dělám. A sedí mi to s palubním počítačem.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Jirikan
Junior member
Příspěvky: 182
Registrován: pát dub 06, 2012 16:51

Re: Princip měření spotřeby

Příspěvek od Jirikan » stř črc 11, 2012 12:43

Prosím, kolik tě stála přestavba a kde to dělali?

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Princip měření spotřeby

Příspěvek od krt.ecek » stř črc 11, 2012 13:33

prosím, neřešte tady E85, na to je samotná sekce!
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

softouch
Advanced member
Příspěvky: 426
Registrován: čtv črc 23, 2009 20:54

Re: Princip měření spotřeby

Příspěvek od softouch » stř črc 11, 2012 16:37

Ja si meriam pri tankovani (vid podpis).
Ono pri mojich 90 000km je uz odchylka od realneho stavu naozaj zanedbatelna. I ked samozrejme, pri jednotlivych tankovaniach sa odchylka vyskytne, lebo niekedy natankujem az po hrdlo a inokedy o nieco menej.
Ale, aby som nebol OT.
Vzdy, az na mozno 2-3 vynimky za 3 roky a 90000km sa mi stalo, ze som natankoval tolko alebo viac, ako ukazoval palubny pocitac, ze spotreboval. Vzdy mi voslo do nadrze menej, ako si pocitac myslel, ze minul. To ma samozrejme vplyv na to, ze teda az na tie 2-3 razy mi vzdy vysla priemerna spotreba nizsia, ako ukazoval pocitac v aute a to niekedy aj o 4dcl na 100km. Co je dost.

Nikdy som neprisiel na to, ze pri akom ukone vznika ten rozdiel, kedy si auto mysli, ze minulo viac paliva, ako je skutocnost. Toto zistit je klucove aj preto, ze niektori tvrdia, ze im spotreba PP a tankovanie sedi, mne nesedi. Ci je to pri neutrali alebo pri brzdeni motorom alebo pri startovani...
Renault Megane IV GrandCoupe Intens 1.5dCi110 EDC r.v. 08/2017
ObrázekDetail spotreby tu.
Renault New Fluence Limited 1.5dCi95 r.v. 05/2015
Obrázek Detail spotreby tu.
ex: Renault New Thalia Privilége r.v. 07/2009 1,2 16V po 189.500km pri spotrebe 5,71l/100km Detail spotreby tu.

Uživatelský avatar
Standa Texas
Experienced member
Příspěvky: 776
Registrován: ned led 23, 2011 18:51
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Princip měření spotřeby

Příspěvek od Standa Texas » čtv dub 02, 2015 11:20

Zajímalo by mě kolik je ještě benzínu v nádrži když se rozsvítí rezerva.Od tohoto okamžiku jsem ujel asi 15 km zkusil dolít cca 5 litrů a stále svítí.
Renault Thalia Privilege ll 1,2 16V 18.2.2O11.
pneu 175/65 R14 82T
Po instalaci mi zbyl jeden "MDF kroužek C.H.P. UNI 13 CM" výška 25mm(po rozříznutí-pro zadní repro )
https://picasaweb.google.com/115791697357190324221/Auti#

robotmz
Senior member
Příspěvky: 1027
Registrován: úte pro 13, 2011 10:20

Re: Princip měření spotřeby

Příspěvek od robotmz » čtv dub 02, 2015 11:37

Ja to mám zhruba odskúšané, že to bude okolo 10-12l.
Ak mi začne svietiť kontrolka, tých 150-200 km by som ešte urobil, ale psychika to nedovolí.
Niekedy ale jazdím aj týždeň na kontrolke, ale viac sa proste nedá.
Nacvakávam nádrž úplne doplna /i keď sa to nemá a už to nerobím pravidelne/ a najviac mi tam vošlo 43,78l /som sa díval do excel. súboru/ ale to už som jazdil tak, že žena bola pripravená tlačiť :lol:
Mne sa prvýkrát rozsvieti okolo 700 km od plnej nádrže.
Som rád, že to má takto predimenzované, lebo na AXku som raz už išiel ako sa hovorí na výpary, v nádrži som mal okolo 0,5l nafty.
Niekedy sa to proste takto trafí, teraz už tankujem častejšie a nie vždy doplna, kvôli riziku zaplavenia uhlíkového filtra ako som sa dočítal....
Renault Thalia 1.2 16V 55kW Authentique, 3/2012

alex963
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: úte zář 09, 2014 12:50

Re: Princip měření spotřeby

Příspěvek od alex963 » čtv dub 02, 2015 16:15

V tomto článku se dozvíte, jak nejlépe změřit spotřebu paliva u vašeho vozu

Uživatelský avatar
Standa Texas
Experienced member
Příspěvky: 776
Registrován: ned led 23, 2011 18:51
Bydliště: Dvůr Králové nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Princip měření spotřeby

Příspěvek od Standa Texas » čtv dub 02, 2015 16:34

Standa Texas píše:Zajímalo by mě kolik je ještě benzínu v nádrži když se rozsvítí rezerva.Od tohoto okamžiku jsem ujel asi 15 km zkusil dolít cca 5 litrů a stále svítí.

Mě nejde o měření spotřeby ale o "cca" množství benzínu při rozsvícení kontrolky rezerva.
Renault Thalia Privilege ll 1,2 16V 18.2.2O11.
pneu 175/65 R14 82T
Po instalaci mi zbyl jeden "MDF kroužek C.H.P. UNI 13 CM" výška 25mm(po rozříznutí-pro zadní repro )
https://picasaweb.google.com/115791697357190324221/Auti#

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 hostů