Kolísání otáček na volnoběh
Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika
Kolísání otáček na volnoběh
Čau včera jsem hnil se svou novou thálií v koloně a tak jsem měl čas sledovat blbosti. Když jsem vyřadil tak se mi otáčky volnoběhu drží těsně pod 800, když jsem ale sešlápnul brzdu klesly o dalších skoro 100-200. Stačilo pustit brzdu a vrátily se na původních skoro 800. Jde o nějaký systém ve stylu ošizeného Start&Stop kvůli úspoře paliva při stání v kolonách nebo mi jen blbne otáčkoměr? Někdo tu psal že má volnoběh pořád 600, jak jste na tom vy? Zkuste si to taky a dejtě vědět
P.S. mám motor 1.2 16V, r.v. 5/2010
P.S. mám motor 1.2 16V, r.v. 5/2010
-
- Experienced member
- Příspěvky: 606
- Registrován: pon dub 19, 2010 17:32
- Bydliště: Chodová Planá
-
- Grafoman
- Příspěvky: 2796
- Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
- Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)
Nevím co má brzda společného s otáčkami... Snad jen psychologické propojení
Já mám furt při volnoběhu malininkato přes 500. Ono říct, že je tam 600 je dosti nepřesné, protože dělení otáčkoměru je po 500 ot.!!! A kdo ví jak přesně to ukazuje právě ve spodní hranici!!!
Chce to pánové osciloskop
Např. můj rychloměr ukazuje při skutečné 50km/h (GPS+stojany u silnic...) jenom 45km. Ale při 90km/h měří naprosto přesně. Čili linerita těchto měřidel je velice špatná. Věřím tomu, že při 130km/h to bude již ukazovat o dost víc...ale zatím jsem netestoval.
Od tohoto se odvíjí i linearita otáčkoměru. Není to žádné referenční měřidlo čili 200 otáček žádná míra!
Já mám furt při volnoběhu malininkato přes 500. Ono říct, že je tam 600 je dosti nepřesné, protože dělení otáčkoměru je po 500 ot.!!! A kdo ví jak přesně to ukazuje právě ve spodní hranici!!!
Chce to pánové osciloskop
Např. můj rychloměr ukazuje při skutečné 50km/h (GPS+stojany u silnic...) jenom 45km. Ale při 90km/h měří naprosto přesně. Čili linerita těchto měřidel je velice špatná. Věřím tomu, že při 130km/h to bude již ukazovat o dost víc...ale zatím jsem netestoval.
Od tohoto se odvíjí i linearita otáčkoměru. Není to žádné referenční měřidlo čili 200 otáček žádná míra!
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010
- Jan Kalina
- Grafoman
- Příspěvky: 7144
- Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
- Bydliště: královéhradecko - rychnovsko
Co má brzda společnýho s otáčkama? Možná překvapivě, ale něco má - podtlakový posilovač si totiž u benzínovýho motoru bere ten podtlak právě ze sacího potrubí..
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***
Keras podívej se na brzdový spínač kolik má vstupů a výstupů.Můj odhad je,že při brzdění spínač nejen rozsvítí brzdová světla,ale zároveň zadá příkaz řídící jednotce motoru na menší množství benzínu do vstřikovací rampy a jen konstruktér ví kam ještě jdou další info.
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
-
- Grafoman
- Příspěvky: 2796
- Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
- Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)
No je to spíš nepravděpodobné že bude dávat méně benzínu... Vyzkoušejte ruční brzdu to by se pak mělo chovat podobně ne??? Brzda jako brzda.
S tím podtlakem to by mohlo být ono i když podtlak u benzínových motorů je jen kolem 0,2 barů. Ale i to "může" mít za následek pokles otáček. U jiných aut co jsem měl možnost vyzkoušet se ale chod otáček nikdy neměnil...
A u thálky se mi chod volnoběhu tedy nemění po sešlápnutí brzdy. Ale mohu se mýlit, ještě to řádně otestuji...
Reagoval jsem hlavně na to jak zde všichni píší 800, 700, 600 otáček...
zdar
S tím podtlakem to by mohlo být ono i když podtlak u benzínových motorů je jen kolem 0,2 barů. Ale i to "může" mít za následek pokles otáček. U jiných aut co jsem měl možnost vyzkoušet se ale chod otáček nikdy neměnil...
A u thálky se mi chod volnoběhu tedy nemění po sešlápnutí brzdy. Ale mohu se mýlit, ještě to řádně otestuji...
Reagoval jsem hlavně na to jak zde všichni píší 800, 700, 600 otáček...
zdar
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010
- sedlon.jiri
- Junior member
- Příspěvky: 158
- Registrován: úte pro 12, 2006 12:00
- Bydliště: Jihomoravský kraj
Vidím, že nemáš moc představu o fungování ruční brzdy. Ta nemá s podtlakem vůbec nic společného Ovládá se mechanicky lankem přímo. Tzn. i s vypnutým motorem a klidně i prázdným brzdovým okruhem ručka normálně funguje.Keras píše:Vyzkoušejte ruční brzdu to by se pak mělo chovat podobně ne??? Brzda jako brzda.
Renault Megane sedan II 1.4 16V ICE
-
- Experienced member
- Příspěvky: 574
- Registrován: čtv kvě 21, 2009 18:09
- Bydliště: Plzeň, Praha
Asi budu za blbce, ale domnívám se, že volnoběžné otáčky u Natálky řídí ŘJ a závisí to na plno okolnostech. Teplota motoru, velikost odběru elektriky (zkuste všechno pustit a volnoběh jde nahoru), zapnutí klimatizace také zvedá otáčky. Natálka není stará škodovka kde se velikost volnoběžných otáček nastavoval natvrdo. Ale je to jen můj názor, tak mě nebijte a případně opravte moje neodborné názory.
- Pavoluhliarik
- Junior member
- Příspěvky: 158
- Registrován: pon dub 13, 2009 12:42
- Bydliště: Divinka
Nemusíš sa báť máš pravdu.33chose33 píše:Asi budu za blbce, ale domnívám se, že volnoběžné otáčky u Natálky řídí ŘJ a závisí to na plno okolnostech. Teplota motoru, velikost odběru elektriky (zkuste všechno pustit a volnoběh jde nahoru), zapnutí klimatizace také zvedá otáčky. Natálka není stará škodovka kde se velikost volnoběžných otáček nastavoval natvrdo. Ale je to jen můj názor, tak mě nebijte a případně opravte moje neodborné názory.
Renault clio III facelift 1.2 Ice 55Kw 09/2009 červené
no na 1.4 16V vies hrube otacky nastavit priamo na skrtiacej klapke mas tam srob ktory ti nastavuje minimlane otvorenie strtiacej klapky a cidlo volnobehu to uz len jemne doladuje
Thalia-IGOR:) 1.4 16V cervena powered by Garrett.wastegate XS power vyfuk naka polska uhucana haraburda @0.5Bar + od 17.1.2011 w/o gearbox:)
- 100KUC
- Moderátor
- Příspěvky: 3779
- Registrován: stř led 07, 2004 15:51
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
nééé ten šroub tam není na nastavení otáček.. to už asi tak 20 let u motorů nefunguje - maximálně je tak na doladění vůle lanka plynu u některých vozůnodak píše:no na 1.4 16V vies hrube otacky nastavit priamo na skrtiacej klapke mas tam srob ktory ti nastavuje minimlane otvorenie strtiacej klapky a cidlo volnobehu to uz len jemne doladuje
Renault Mégane R.S. 265 Cup 2015
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"
no neviem mozem ti to nafotit:))) je tam torx myslim nejaka 6-tka:)vazne sa tym daju nastavit hrube otacky ostatne si reguluje uz potom RJ z cidla a ver tomu ze uz som to par krat mal rozobrate:)))pretco mam potom nastavenych 950ot/min?:) ked tu je ako podaktori pisu 600-800?ci ho mas viac dotiahnuty tym viac hore ti idu ot.. mal som uz aj 1250 ale zralo to aj deti pri ceste...
Thalia-IGOR:) 1.4 16V cervena powered by Garrett.wastegate XS power vyfuk naka polska uhucana haraburda @0.5Bar + od 17.1.2011 w/o gearbox:)
Pokud se nemylim, tak co delas, je nastavovani skrtici klapky jako takove, takze ti zustane pootevrena a defuckto tim falesnym vzduchem nastavujes otacky. Jinak moturek volnobehu dokaze nastavovat otacky od 0-3000. To mi prijde vic nez na hrubo. Vyzkouseno. Kdo nevidel neuveri.nodak píše:no neviem mozem ti to nafotit:))) je tam torx myslim nejaka 6-tka:)vazne sa tym daju nastavit hrube otacky ostatne si reguluje uz potom RJ z cidla a ver tomu ze uz som to par krat mal rozobrate:)))pretco mam potom nastavenych 950ot/min?:) ked tu je ako podaktori pisu 600-800?ci ho mas viac dotiahnuty tym viac hore ti idu ot.. mal som uz aj 1250 ale zralo to aj deti pri ceste...
Clio 99, 1.4 8v 3dv
Re: Kolísání otáček na volnoběh
Zdravím.Nechci se montovat do vašich debat ohledně kolísání otáček motoru na volnoběh při sešlápnutí brzdového pedálu,ale podle mě se zvétší odběr elektr.proudu(2 krát 21w brzdové světla +21w žárokva na zadním platě),tak prostě zabere alternátor.Snaží se dodat zvýšenou spotřebu odebíranou z baterie (Vše za předpokladu -motorběží na volnoběh)To samé se děje ,když na volnoběh zapneš hlavní světla.
Re: Kolísání otáček na volnoběh
pepaj píše:Zdravím.Nechci se montovat do vašich debat ohledně kolísání otáček motoru na volnoběh při sešlápnutí brzdového pedálu,ale podle mě se zvétší odběr elektr.proudu(2 krát 21w brzdové světla +21w žárokva na zadním platě),tak prostě zabere alternátor.Snaží se dodat zvýšenou spotřebu odebíranou z baterie (Vše za předpokladu -motorběží na volnoběh)To samé se děje ,když na volnoběh zapneš hlavní světla.
Je to tak, ale hlavní vliv má na to ten podtlak, kdyby jste z posilovače vyhodili tu hadici, to by jste se divili, co ten motor začne dělat a jak začnou lítat otáčky. Zkuste na křižovatce (nebo kldekoliv zastavit) a promačkejte brzdový pedál s vytaženou pojistkou od zadních brzdovcýh světel nekolikrát za sebou a zjistíte, že otáčky budou kolísat a na elektriku jako takovou to nebude mít vliv Samozřejmě na kolísání motoru má vliv i hydraulika serva, klima atd.
Renault Thalia II 1,2 16V Privilège 3/2011
LPG
LPG
Re: Kolísání otáček na volnoběh
je to hlavně odběr el. proudu světla mlhovky přední a autorádio a hlavně vyřívání zadního skla
Re: Kolísání otáček na volnoběh
mě to taky kolísá mám nový svíčky možná je to i benzínem mě se to stává když dlouho jezdím na rezervu když svítí neustále kontrolka
Re: Kolísání otáček na volnoběh
Je to uplne normalne, najme na motoroch kde je este klapka ovladana lankom a pritomny volnobezny ventil. Presne ako tu bolo spominane - el. zataz ma vplyv na otacky, posilovac ma na okruhu cidlo tlaku, ktore pri zatazi (najme krajna poloha volantu) da info pre RJ "zvys otacky volnobehu", a tiez podtlak posilovaca brzd. Klima otacky volnobehu dviha asi o 100. Za prevadzky auta je to suhra roznych faktorov, a volnobezny ventil sa na volnobehu mierne nestiha prisposobit, akoby hladal tu spravnu poziciu. A to sa prejavi chvilkovym spadnutim otacok a po cca 2-3 sekundach je uz volnobeh ustaleny
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
-
- Starting member
- Příspěvky: 61
- Registrován: stř říj 21, 2009 01:41
- Bydliště: Klimkovice
- Kontaktovat uživatele:
Re:
Keras píše:Nevím co má brzda společného s otáčkami... Snad jen psychologické propojení
Já mám furt při volnoběhu malininkato přes 500. Ono říct, že je tam 600 je dosti nepřesné, protože dělení otáčkoměru je po 500 ot.!!! A kdo ví jak přesně to ukazuje právě ve spodní hranici!!!
Chce to pánové osciloskop
Např. můj rychloměr ukazuje při skutečné 50km/h (GPS+stojany u silnic...) jenom 45km. Ale při 90km/h měří naprosto přesně. Čili linerita těchto měřidel je velice špatná. Věřím tomu, že při 130km/h to bude již ukazovat o dost víc...ale zatím jsem netestoval.
Od tohoto se odvíjí i linearita otáčkoměru. Není to žádné referenční měřidlo čili 200 otáček žádná míra!
-
- Experienced member
- Příspěvky: 574
- Registrován: čtv kvě 21, 2009 18:09
- Bydliště: Plzeň, Praha
Re: Kolísání otáček na volnoběh
Jan Kavik: tachometry se dělají schváně s chybou, aby jsi si myslel, že jedeš více než je realita. Nenapadá mě důvod, proč by to někdo dělal u otáčkomeru. Souhlasím stím, že přes diagnostiku to je přesnější.
Renault Master 2500ccm 1999
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů