Kolísání otáček na volnoběh

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
krab007
Starting member
Příspěvky: 94
Registrován: stř črc 07, 2010 09:52

Kolísání otáček na volnoběh

Příspěvek od krab007 » úte črc 13, 2010 11:37

Čau včera jsem hnil se svou novou thálií v koloně a tak jsem měl čas sledovat blbosti. Když jsem vyřadil tak se mi otáčky volnoběhu drží těsně pod 800, když jsem ale sešlápnul brzdu klesly o dalších skoro 100-200. Stačilo pustit brzdu a vrátily se na původních skoro 800. Jde o nějaký systém ve stylu ošizeného Start&Stop kvůli úspoře paliva při stání v kolonách nebo mi jen blbne otáčkoměr? Někdo tu psal že má volnoběh pořád 600, jak jste na tom vy? Zkuste si to taky a dejtě vědět :wink:

P.S. mám motor 1.2 16V, r.v. 5/2010 :idea:

Nick_of_the_time
Experienced member
Příspěvky: 606
Registrován: pon dub 19, 2010 17:32
Bydliště: Chodová Planá

Příspěvek od Nick_of_the_time » úte črc 13, 2010 17:01

já mam otáčky kolem 600
od 17.6. Renault Thalia Privilége 1,2 16V

ex: Renault Megane Scenic Centrury 1,6e 66Kw/90HP

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Příspěvek od Keras » stř črc 14, 2010 09:10

Nevím co má brzda společného s otáčkami... Snad jen psychologické propojení :D

Já mám furt při volnoběhu malininkato přes 500. Ono říct, že je tam 600 je dosti nepřesné, protože dělení otáčkoměru je po 500 ot.!!! A kdo ví jak přesně to ukazuje právě ve spodní hranici!!!
Chce to pánové osciloskop

Např. můj rychloměr ukazuje při skutečné 50km/h (GPS+stojany u silnic...) jenom 45km. Ale při 90km/h měří naprosto přesně. Čili linerita těchto měřidel je velice špatná. Věřím tomu, že při 130km/h to bude již ukazovat o dost víc...ale zatím jsem netestoval.

Od tohoto se odvíjí i linearita otáčkoměru. Není to žádné referenční měřidlo čili 200 otáček žádná míra!
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

Uživatelský avatar
Jan Kalina
Grafoman
Příspěvky: 7144
Registrován: čtv bře 04, 2004 17:14
Bydliště: královéhradecko - rychnovsko

Příspěvek od Jan Kalina » stř črc 14, 2010 09:38

Co má brzda společnýho s otáčkama? Možná překvapivě, ale něco má - podtlakový posilovač si totiž u benzínovýho motoru bere ten podtlak právě ze sacího potrubí..
R20 TS 2.0 1982/www.R20 Turbo-D.zde 2.1 1983/www.R25 V6Turbo.zde 2.5-V6 1985/R25 V6Turbo 2.5-V6 1986/www.R25 Turbo-DX.zde 2.1 1985/R25 V6 Injection 2.7-V6 1985/R25 V6 Injection 2.9-V6 1987, 1988, 1989/Express 1.4 198?/R1363 GTX Automatic 2.0 1983/R136C GTA V6 1985/2017+?/Espace V6 1993/Espace V6 1994/Espace V6 LPG 1996/XR25 1990/Express 1.9dT RT-E3 1997/Laguna 2.0 1995/Kangoo dCi 2008
*** Hledá se odcizená R25 V6 šedá, více info -->>ZDE<<-- ***
*** Hledá se odcizená R25 Baccara vínová, více info -->>ZDE<<-- ***

amater3
Senior member
Příspěvky: 1737
Registrován: sob bře 14, 2009 21:05
Bydliště: Galanta

Příspěvek od amater3 » stř črc 14, 2010 09:48

Keras podívej se na brzdový spínač kolik má vstupů a výstupů.Můj odhad je,že při brzdění spínač nejen rozsvítí brzdová světla,ale zároveň zadá příkaz řídící jednotce motoru na menší množství benzínu do vstřikovací rampy a jen konstruktér ví kam ještě jdou další info. :oops:
Š 100 - šrot
Š 105 - šrot
Š 120 - šrot
Thalia 1,2 16V Privilege 7/2009 - nyní dcera
Megane GrandCoupe Intens Tce140 2/2023
Obrázek

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Příspěvek od Keras » stř črc 14, 2010 11:47

No je to spíš nepravděpodobné že bude dávat méně benzínu... Vyzkoušejte ruční brzdu to by se pak mělo chovat podobně ne??? Brzda jako brzda.
S tím podtlakem to by mohlo být ono i když podtlak u benzínových motorů je jen kolem 0,2 barů. Ale i to "může" mít za následek pokles otáček. U jiných aut co jsem měl možnost vyzkoušet se ale chod otáček nikdy neměnil...
A u thálky se mi chod volnoběhu tedy nemění po sešlápnutí brzdy. Ale mohu se mýlit, ještě to řádně otestuji...
Reagoval jsem hlavně na to jak zde všichni píší 800, 700, 600 otáček...
zdar
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

Uživatelský avatar
sedlon.jiri
Junior member
Příspěvky: 158
Registrován: úte pro 12, 2006 12:00
Bydliště: Jihomoravský kraj

Příspěvek od sedlon.jiri » stř črc 14, 2010 16:22

Keras píše:Vyzkoušejte ruční brzdu to by se pak mělo chovat podobně ne??? Brzda jako brzda.
Vidím, že nemáš moc představu o fungování ruční brzdy. Ta nemá s podtlakem vůbec nic společného Ovládá se mechanicky lankem přímo. Tzn. i s vypnutým motorem a klidně i prázdným brzdovým okruhem ručka normálně funguje.
Renault Megane sedan II 1.4 16V ICE

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Příspěvek od Keras » čtv črc 15, 2010 09:05

sedlon.jiri píše:Vidím, že nemáš moc představu o fungování ruční brzdy.
:D Neblbni za co mě máš :D Vidím, že představu nemáš Ty!!!
Přečti si co psal amatér přede mnou a dojde Ti, že jsem reagoval na elektrické zapojení, ne na podtlak, hochu :idea:
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

krab007
Starting member
Příspěvky: 94
Registrován: stř črc 07, 2010 09:52

Příspěvek od krab007 » čtv črc 15, 2010 11:52

Tak dneska jsem si zase na křižovatce krátil dlouhou chvíli sledováním ručičky otáčkoměru :D Po sešlápnutí brzdy sice sleze volnoběh dolů ale po pár vteřinách se vrátí tam kde byl předtím je jedno že dál stojím na brzdě. Takže to asi bude opravdu tím podtlakovým posilovačem brzd jak tu někdo psal.

33chose33
Experienced member
Příspěvky: 574
Registrován: čtv kvě 21, 2009 18:09
Bydliště: Plzeň, Praha

Příspěvek od 33chose33 » sob črc 17, 2010 13:21

Asi budu za blbce, ale domnívám se, že volnoběžné otáčky u Natálky řídí ŘJ a závisí to na plno okolnostech. Teplota motoru, velikost odběru elektriky (zkuste všechno pustit a volnoběh jde nahoru), zapnutí klimatizace také zvedá otáčky. Natálka není stará škodovka kde se velikost volnoběžných otáček nastavoval natvrdo. Ale je to jen můj názor, tak mě nebijte a případně opravte moje neodborné názory.

Uživatelský avatar
Pavoluhliarik
Junior member
Příspěvky: 158
Registrován: pon dub 13, 2009 12:42
Bydliště: Divinka

Příspěvek od Pavoluhliarik » sob črc 17, 2010 13:53

33chose33 píše:Asi budu za blbce, ale domnívám se, že volnoběžné otáčky u Natálky řídí ŘJ a závisí to na plno okolnostech. Teplota motoru, velikost odběru elektriky (zkuste všechno pustit a volnoběh jde nahoru), zapnutí klimatizace také zvedá otáčky. Natálka není stará škodovka kde se velikost volnoběžných otáček nastavoval natvrdo. Ale je to jen můj názor, tak mě nebijte a případně opravte moje neodborné názory.
Nemusíš sa báť máš pravdu.
Renault clio III facelift 1.2 Ice 55Kw 09/2009 červené

Uživatelský avatar
nodak
Advanced member
Příspěvky: 336
Registrován: pon bře 30, 2009 10:57

Příspěvek od nodak » stř zář 08, 2010 09:08

no na 1.4 16V vies hrube otacky nastavit priamo na skrtiacej klapke mas tam srob ktory ti nastavuje minimlane otvorenie strtiacej klapky a cidlo volnobehu to uz len jemne doladuje
Thalia-IGOR:) 1.4 16V cervena powered by Garrett.wastegate XS power vyfuk naka polska uhucana haraburda @0.5Bar + od 17.1.2011 w/o gearbox:)

Uživatelský avatar
100KUC
Moderátor
Příspěvky: 3779
Registrován: stř led 07, 2004 15:51
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 100KUC » stř zář 08, 2010 23:08

nodak píše:no na 1.4 16V vies hrube otacky nastavit priamo na skrtiacej klapke mas tam srob ktory ti nastavuje minimlane otvorenie strtiacej klapky a cidlo volnobehu to uz len jemne doladuje
nééé ten šroub tam není na nastavení otáček.. to už asi tak 20 let u motorů nefunguje - maximálně je tak na doladění vůle lanka plynu u některých vozů
<> Renault Mégane R.S. 265 Cup 2015
ex. Clio 1.4e RT '91; Mégane Break 1.4 16V RXE '99; Renault 8 '64, 40k; Clio 1.4 16V '03; Renault 5 GT. '88 (project F16), 136k; Renault Laguna 2.0T Dynamique '05, 170k; Renault Mégane GrandTour 1,6 16V Privilége '05, 110k "Gauč"

Uživatelský avatar
nodak
Advanced member
Příspěvky: 336
Registrován: pon bře 30, 2009 10:57

Příspěvek od nodak » čtv zář 09, 2010 07:41

no neviem mozem ti to nafotit:))) je tam torx myslim nejaka 6-tka:)vazne sa tym daju nastavit hrube otacky ostatne si reguluje uz potom RJ z cidla a ver tomu ze uz som to par krat mal rozobrate:)))pretco mam potom nastavenych 950ot/min?:) ked tu je ako podaktori pisu 600-800?ci ho mas viac dotiahnuty tym viac hore ti idu ot.. mal som uz aj 1250 ale zralo to aj deti pri ceste...
Thalia-IGOR:) 1.4 16V cervena powered by Garrett.wastegate XS power vyfuk naka polska uhucana haraburda @0.5Bar + od 17.1.2011 w/o gearbox:)

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Příspěvek od Keras » pát zář 10, 2010 23:52

Na na mojí starej R19 se tím otáčky volnoběhu štelovat teda daly velmi dobře :oops: A to měla RJ... Byl to šroub od serva na volnoběch kterej se dal vytáčet a zatáčet a tím měnit otáčky :oops:
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

Brendak
Starting member
Příspěvky: 98
Registrován: pon led 11, 2010 21:02
Bydliště: okr. Břeclav

Příspěvek od Brendak » úte zář 14, 2010 14:35

K tomu poklesu otáček. Poklesnou a vrátí se zpátky , třeba když se vytočí volant do plného rejdu , nebo při zapnutí zadního vyhřívaného skla , nebo když se přidrží elektrické zavírání oken.
Renault Thalia Privilege 1,2 55 kW 12/2009

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Příspěvek od Keras » úte zář 14, 2010 21:55

jasně, je to prostě zatížení motoru. Buď hydraulika, nebo altík, atd...
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

Jan.13
Starting member
Příspěvky: 84
Registrován: čtv bře 25, 2010 17:27

Příspěvek od Jan.13 » stř zář 15, 2010 16:37

nodak píše:no neviem mozem ti to nafotit:))) je tam torx myslim nejaka 6-tka:)vazne sa tym daju nastavit hrube otacky ostatne si reguluje uz potom RJ z cidla a ver tomu ze uz som to par krat mal rozobrate:)))pretco mam potom nastavenych 950ot/min?:) ked tu je ako podaktori pisu 600-800?ci ho mas viac dotiahnuty tym viac hore ti idu ot.. mal som uz aj 1250 ale zralo to aj deti pri ceste...
Pokud se nemylim, tak co delas, je nastavovani skrtici klapky jako takove, takze ti zustane pootevrena a defuckto tim falesnym vzduchem nastavujes otacky. Jinak moturek volnobehu dokaze nastavovat otacky od 0-3000. To mi prijde vic nez na hrubo. Vyzkouseno. Kdo nevidel neuveri.
Clio 99, 1.4 8v 3dv

pepaj
Starting member
Příspěvky: 20
Registrován: ned čer 26, 2011 13:10
Bydliště: Jihlava

Re: Kolísání otáček na volnoběh

Příspěvek od pepaj » pon úno 11, 2013 18:09

Zdravím.Nechci se montovat do vašich debat ohledně kolísání otáček motoru na volnoběh při sešlápnutí brzdového pedálu,ale podle mě se zvétší odběr elektr.proudu(2 krát 21w brzdové světla +21w žárokva na zadním platě),tak prostě zabere alternátor.Snaží se dodat zvýšenou spotřebu odebíranou z baterie (Vše za předpokladu -motorběží na volnoběh)To samé se děje ,když na volnoběh zapneš hlavní světla.

jerrypc
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: úte črc 05, 2011 21:40
Bydliště: Ostrava

Re: Kolísání otáček na volnoběh

Příspěvek od jerrypc » pon úno 11, 2013 19:22

pepaj píše:Zdravím.Nechci se montovat do vašich debat ohledně kolísání otáček motoru na volnoběh při sešlápnutí brzdového pedálu,ale podle mě se zvétší odběr elektr.proudu(2 krát 21w brzdové světla +21w žárokva na zadním platě),tak prostě zabere alternátor.Snaží se dodat zvýšenou spotřebu odebíranou z baterie (Vše za předpokladu -motorběží na volnoběh)To samé se děje ,když na volnoběh zapneš hlavní světla.

Je to tak, ale hlavní vliv má na to ten podtlak, kdyby jste z posilovače vyhodili tu hadici, to by jste se divili, co ten motor začne dělat a jak začnou lítat otáčky. Zkuste na křižovatce (nebo kldekoliv zastavit) a promačkejte brzdový pedál s vytaženou pojistkou od zadních brzdovcýh světel nekolikrát za sebou a zjistíte, že otáčky budou kolísat a na elektriku jako takovou to nebude mít vliv :roll: Samozřejmě na kolísání motoru má vliv i hydraulika serva, klima atd. 8)
Renault Thalia II 1,2 16V Privilège 3/2011
LPG

Jaczk
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: úte pro 25, 2012 17:05

Re: Kolísání otáček na volnoběh

Příspěvek od Jaczk » sob úno 23, 2013 16:10

je to hlavně odběr el. proudu světla mlhovky přední a autorádio a hlavně vyřívání zadního skla :D

Jaczk
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: úte pro 25, 2012 17:05

Re: Kolísání otáček na volnoběh

Příspěvek od Jaczk » sob úno 23, 2013 16:14

mě to taky kolísá mám nový svíčky možná je to i benzínem mě se to stává když dlouho jezdím na rezervu když svítí neustále kontrolka :)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: Kolísání otáček na volnoběh

Příspěvek od Rado77 » stř bře 13, 2013 21:04

Je to uplne normalne, najme na motoroch kde je este klapka ovladana lankom a pritomny volnobezny ventil. Presne ako tu bolo spominane - el. zataz ma vplyv na otacky, posilovac ma na okruhu cidlo tlaku, ktore pri zatazi (najme krajna poloha volantu) da info pre RJ "zvys otacky volnobehu", a tiez podtlak posilovaca brzd. Klima otacky volnobehu dviha asi o 100. Za prevadzky auta je to suhra roznych faktorov, a volnobezny ventil sa na volnobehu mierne nestiha prisposobit, akoby hladal tu spravnu poziciu. A to sa prejavi chvilkovym spadnutim otacok a po cca 2-3 sekundach je uz volnobeh ustaleny
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Jan Kavik
Starting member
Příspěvky: 61
Registrován: stř říj 21, 2009 01:41
Bydliště: Klimkovice
Kontaktovat uživatele:

Re:

Příspěvek od Jan Kavik » sob úno 18, 2017 10:29

Keras píše:Nevím co má brzda společného s otáčkami... Snad jen psychologické propojení :D

Já mám furt při volnoběhu malininkato přes 500. Ono říct, že je tam 600 je dosti nepřesné, protože dělení otáčkoměru je po 500 ot.!!! A kdo ví jak přesně to ukazuje právě ve spodní hranici!!!
Chce to pánové osciloskop

Např. můj rychloměr ukazuje při skutečné 50km/h (GPS+stojany u silnic...) jenom 45km. Ale při 90km/h měří naprosto přesně. Čili linerita těchto měřidel je velice špatná. Věřím tomu, že při 130km/h to bude již ukazovat o dost víc...ale zatím jsem netestoval.

Od tohoto se odvíjí i linearita otáčkoměru. Není to žádné referenční měřidlo čili 200 otáček žádná míra!

33chose33
Experienced member
Příspěvky: 574
Registrován: čtv kvě 21, 2009 18:09
Bydliště: Plzeň, Praha

Re: Kolísání otáček na volnoběh

Příspěvek od 33chose33 » stř úno 22, 2017 20:32

Jan Kavik: tachometry se dělají schváně s chybou, aby jsi si myslel, že jedeš více než je realita. Nenapadá mě důvod, proč by to někdo dělal u otáčkomeru. Souhlasím stím, že přes diagnostiku to je přesnější.
Renault Master 2500ccm 1999
Renault Thalia II 1,2 Privileg
Úpravy:
Zástěrky, trojblik by Krtek, ESB, kopletní výměna reproduktorů + zadní, vytlumení předních dveří, čidlo hladiny oleje, čidlo ostřikovače.

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů