Řazení

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátoři: Moderators General, Moderators Technika

Odpovědět
Kabul driver
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: pon zář 21, 2009 22:41

Řazení

Příspěvek od Kabul driver » pon zář 21, 2009 22:51

Mám novou Thalii s motorem 1,2. Někde jsem vyčetl že se má jezdit na co nejvyšší rychlostní stupeň, dokud to jde. A teď jsem narazil na informaci, že se tak ničí motor a že se má jezdit tak, aby se co nejvíc využíval maximální kroutícící moment.
Dokáže to tu někdo rozebrat a vysvětlit, prosím?

dj.pepino
Člen RCČR
Příspěvky: 2219
Registrován: pát črc 28, 2006 14:37
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Řazení

Příspěvek od dj.pepino » úte zář 22, 2009 08:52

Kabul driver píše:Mám novou Thalii s motorem 1,2. Někde jsem vyčetl že se má jezdit na co nejvyšší rychlostní stupeň, dokud to jde. A teď jsem narazil na informaci, že se tak ničí motor a že se má jezdit tak, aby se co nejvíc využíval maximální kroutícící moment.
Dokáže to tu někdo rozebrat a vysvětlit, prosím?
Když se podíváš na : http://www.renault.cz/renault-ceska-rep ... h-vozu#stt
a stáhneš si PDF brožuru pro Thalinky, Tak tam najdeš graf pro motory. Když jsem já kupoval Thalinku 1,4 / 16V , Tak mi řekli, že prvních 5000Km nemám motor vytáčet nad 3000 otáček. A pokud možno při jízdě nepodtáčet pod 2000 otáček - nedělá to dobře ventilům. U 1.2 motoru je graf trošku jiný - motor bych nepodtáčel pod cca 1700 otáček a prvních pár tísíc Km bych motor nepřetáčel nad cca 2800 otáček. No a asi tak po 5000Km to chce naučit řídící jednotku. Informace jak naučit řídící jednotku najdeš na webu, stačí jen hledat. :wink:
Obrázek
Laguna II/ 2.0DCi/16V /175Hp - chip na 225 (2007)Dynamique Obrázek
Megan II 1,9 DCi/88kW / 2005/chip na 150Hp , Megan II 1,5 DCi/ 63kW / 2004 - chip na 105Hp. Právní ochrana DAS.Autokamera TrueCam A5, Clip v.135
http://klondajk.brdy.org/
Hledají se spolubojovníci z Klondajku a Jinců.

Kabul driver
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: pon zář 21, 2009 22:41

Příspěvek od Kabul driver » pon říj 19, 2009 10:09

Moc se omlouvám, nic jsem nenašel. Mohu být tak smělý a požádat o pomoc? :(

dj.pepino
Člen RCČR
Příspěvky: 2219
Registrován: pát črc 28, 2006 14:37
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

RE

Příspěvek od dj.pepino » pon říj 19, 2009 11:09

Kabul driver píše:Moc se omlouvám, nic jsem nenašel. Mohu být tak smělý a požádat o pomoc? :(
Odkaz na brožuru se změnil, teď je tady : http://www.renault-local.cz/renault-ces ... thalia.pdf

Jeden z návodů na naučení ŘJ: Restart ŘJ se provede odpojením baterie ve vozidle - na určitou dobu - přesně u Renaultu čas nevím - já odpojuji tak na 30min.
A návod třeba tenhle :
Formátování řídící jednotky (typ MPI nebo MOTRONIC) u obou variant je nutné provádět vždy při studeném motoru. Je to z důvodu, aby počáteční hodnoty všech teplotních čidel byly ve výchozí pozici, tj. při cca 20°C.

Varianta 1 - MPI:

1.
Po připojení baterky zapneme zapalování, ale nestartujeme. Je důležité, abychom motor cca 5 minut nenastartovali, protože v této době se nastavuje škrtící klapka a načítají ostatní hodnoty.
Pozn.: Při zvednuté přední kapotě je dobře slyšet, jak se škrtící klapka nastavuje.
2. Před nastartováním musíme vypnut klimatizaci, aby se načetly správné prvotní hodnoty. Rada.:Zapnutá klimatizace negativně ovlivňuje načtení prvotních hodnot.
3. Nastartujeme a zahřejeme motor na provozní teplotu a motor vypneme. Rada.:Vypnutí motoru je na doporučení servismena.
4. Nastartujeme a necháme alespoň 10 minut běžet na volnoběh. Pozor, v žádném případě nesmíme šlápnout na plyn!
5. Jemně přidáme plyn na 3000 otáček a držíme motor v těchto otáčkách déle než 3 minuty a motor vypneme.
6. Odblokujeme rádio zadáním správných čísel, aby zmizela z displeje hláška „SAFE“. Rada: Odblokování provedeme tak, že začínáme předvolbou 1. Pokud máme první číslici kódu 4, tak předvolbu 1 stiskneme 4x. Stejným způsobem pokračujeme pro zadání zbývajících čísel.
7. Nastartujeme a projedeme rychlostní stupně pokud možno v rozmezí všech otáček. Rada: Stačí projet rychlostní stupně 1-3 do plných otáček, kdy provádíme i podřazování na nižší rychlostní stupeň. Prvotní formátování provádíme po dobu cca 5km.

Řídící jednotka je po resetu ještě dalších 50 kilometrů v konfiguračním režimu. V průběhu ukládání nových hodnot je možné, že spotřeba se krátkodobě zvýší.

Varianta 2 - MOTRONIC:

Pro vozy s řídící jednotkou MOTRONIC je postup trochu odlišný.

1. Po připojení baterky zapneme zapalování, ale nestartujeme. Je důležité, abychom motor cca 5 minut nenastartovali, protože v této době se nastavuje škrtící klapka a načítají ostatní hodnoty.
2. Před nastartováním musíme vypnout klimatizaci, aby se načetly správné prvotní hodnoty. Rada.:Zapnutá klimatizace negativně ovlivňuje načtení prvotních hodnot.
3. Dále provedeme 3x opakovanou proceduru, kdy motor nastartujeme a necháme 5 minut puštěný volnoběh, aniž sešlápneme plyn a motor vypneme. Při vypnutí motoru dáme klíček vždy do základní polohy a poté provedeme opětovné nastartování. Klíček ze zámku nevysouváme.
4. Odblokujeme rádio zadáním správných čísel, aby zmizela z displeje hláška „SAFE“. Rada: Odblokování provedeme tak, že začínáme předvolbou 1. Pokud máme první číslici kódu 4, tak předvolbu 1 stiskneme 4x. Stejným způsobem pokračujeme pro zadání zbývajících čísel.
5. Po provedení kroku 3 a 4 nastartujeme a projedeme rychlostní stupně pokud možno v rozmezí všech otáček. Rada: Stačí projet rychlostní stupně 1-3 do plných otáček, kdy provádíme i podřazování na nižší rychlostní stupeň. Prvotní formátování provádíme po dobu cca 5-8 km.

Řídící jednotka je po resetu ještě dalších 50 kilometrů v konfiguračním režimu. V průběhu ukládání nových hodnot je možné, že spotřeba se krátkodobě zvýší.

Zformátování je dále vhodné provést při výměně, vzduchového flitru, svíček, elektronických prvků (jako váha vzduchu, apod.), teplotních čidel motoru nebo při vyčištění škrtící klapky. Pro formátování řídící jednotky odpojujeme vždy mínus pól baterie.
Obrázek
Laguna II/ 2.0DCi/16V /175Hp - chip na 225 (2007)Dynamique Obrázek
Megan II 1,9 DCi/88kW / 2005/chip na 150Hp , Megan II 1,5 DCi/ 63kW / 2004 - chip na 105Hp. Právní ochrana DAS.Autokamera TrueCam A5, Clip v.135
http://klondajk.brdy.org/
Hledají se spolubojovníci z Klondajku a Jinců.

Kabul driver
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: pon zář 21, 2009 22:41

Příspěvek od Kabul driver » pon říj 19, 2009 14:15

Aha a k čemu je to dobré?

Uživatelský avatar
HB
Junior member
Příspěvky: 202
Registrován: stř zář 16, 2009 12:18

Příspěvek od HB » pon říj 19, 2009 15:28

Hm a v jinem topicu byl link na clanek v AJ, kde autor psal, ze by se behem zajizdeni mel motor tahat do vysokych otacek (samozrejme zahraty), at si pekne sednou jakasi tesneni kolem pistu nebo co to bylo - dokladal to na tom webu fotkama tech tesneni, tykalo se to predevsim motorek, ale bylo tam zmineno, ze stejny princip je u automobilu. Je to tady nekde na foru v nejakem topicu o zajizdeni motoru.
Ja osobne to neresim, jezdim s autem tak, jak s nim planuji jezdit i po zajeti, motor nepodtacim, to mi prijde neprirozene jak pro motor tak pro me jako ridice, radim okolo 3000 - 3500 otacek. Takze takova lehce sviznejsi jizda, myslim, ze motoru to rozhodne neuskodi.
Renault Clio 2009, 1.2 16V 48 kW/65 k

dj.pepino
Člen RCČR
Příspěvky: 2219
Registrován: pát črc 28, 2006 14:37
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

RE

Příspěvek od dj.pepino » úte říj 20, 2009 10:37

Toto téma je docela nevděčné a sporné. Co motorář to jiný názor.
Před pár lety jsem si nechal na Fordu u známého, co dělal motory pro soutěžní vozy dělat výbrus motoru - ve dvou válcích již neměl téměř žádný tlak a ve zbytku byl tlak poloviční. Žádný tuning, jen výbrus, nové kroužky a vyuhlování klikovky. K záběhu mi řekl: prvních 10 000km motor nehonit a nepodtáčet - řadit tak při 3000 ot. Po prvních 1 500km vyměnit olej a pak již v normálních periodách. Po zajetí motoru udělat restart ŘJ a naučit ji znovu.
U nového motoru či auta, si chce přečíst tabulku hodnot výkon/ kroutící moment a chvilku sledovat otáčkoměr. Po nějakém tom kilometru si člověk zvykne na zdravý zvuk motoru a i vycítí co motor potřebuje jestli řadit nebo ubrat či přidat plyn.
Na Thalince 1,4/16V řadím při 3000 - normální jízda. Při lehce sportovní jízdě při 4000ot. A když mě chytne sportovní amok tak při 6000ot., ale to se mnou nesmí být v autě manželka :oops: Ta pak řve, že mi na nový motor nedá peníze :? Thalinku jsem na radu Renaultu zajížděl do 5000km.
Obrázek
Laguna II/ 2.0DCi/16V /175Hp - chip na 225 (2007)Dynamique Obrázek
Megan II 1,9 DCi/88kW / 2005/chip na 150Hp , Megan II 1,5 DCi/ 63kW / 2004 - chip na 105Hp. Právní ochrana DAS.Autokamera TrueCam A5, Clip v.135
http://klondajk.brdy.org/
Hledají se spolubojovníci z Klondajku a Jinců.

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: RE

Příspěvek od kotasekh » pát čer 17, 2011 08:03

dj.pepino píše: Varianta 1 - MPI:

1.
Po připojení baterky zapneme zapalování, ale nestartujeme. Je důležité, abychom motor cca 5 minut nenastartovali, protože v této době se nastavuje škrtící klapka a načítají ostatní hodnoty.
Pozn.: Při zvednuté přední kapotě je dobře slyšet, jak se škrtící klapka nastavuje.
2. Před nastartováním musíme vypnut klimatizaci, aby se načetly správné prvotní hodnoty. Rada.:Zapnutá klimatizace negativně ovlivňuje načtení prvotních hodnot.
3. Nastartujeme a zahřejeme motor na provozní teplotu a motor vypneme. Rada.:Vypnutí motoru je na doporučení servismena.
4. Nastartujeme a necháme alespoň 10 minut běžet na volnoběh. Pozor, v žádném případě nesmíme šlápnout na plyn!
5. Jemně přidáme plyn na 3000 otáček a držíme motor v těchto otáčkách déle než 3 minuty a motor vypneme.
6. Odblokujeme rádio zadáním správných čísel, aby zmizela z displeje hláška „SAFE“. Rada: Odblokování provedeme tak, že začínáme předvolbou 1. Pokud máme první číslici kódu 4, tak předvolbu 1 stiskneme 4x. Stejným způsobem pokračujeme pro zadání zbývajících čísel.
7. Nastartujeme a projedeme rychlostní stupně pokud možno v rozmezí všech otáček. Rada: Stačí projet rychlostní stupně 1-3 do plných otáček, kdy provádíme i podřazování na nižší rychlostní stupeň. Prvotní formátování provádíme po dobu cca 5km.

Řídící jednotka je po resetu ještě dalších 50 kilometrů v konfiguračním režimu. V průběhu ukládání nových hodnot je možné, že spotřeba se krátkodobě zvýší.

Varianta 2 - MOTRONIC:

Pro vozy s řídící jednotkou MOTRONIC je postup trochu odlišný.

1. Po připojení baterky zapneme zapalování, ale nestartujeme. Je důležité, abychom motor cca 5 minut nenastartovali, protože v této době se nastavuje škrtící klapka a načítají ostatní hodnoty.
2. Před nastartováním musíme vypnout klimatizaci, aby se načetly správné prvotní hodnoty. Rada.:Zapnutá klimatizace negativně ovlivňuje načtení prvotních hodnot.
3. Dále provedeme 3x opakovanou proceduru, kdy motor nastartujeme a necháme 5 minut puštěný volnoběh, aniž sešlápneme plyn a motor vypneme. Při vypnutí motoru dáme klíček vždy do základní polohy a poté provedeme opětovné nastartování. Klíček ze zámku nevysouváme.
4. Odblokujeme rádio zadáním správných čísel, aby zmizela z displeje hláška „SAFE“. Rada: Odblokování provedeme tak, že začínáme předvolbou 1. Pokud máme první číslici kódu 4, tak předvolbu 1 stiskneme 4x. Stejným způsobem pokračujeme pro zadání zbývajících čísel.
5. Po provedení kroku 3 a 4 nastartujeme a projedeme rychlostní stupně pokud možno v rozmezí všech otáček. Rada: Stačí projet rychlostní stupně 1-3 do plných otáček, kdy provádíme i podřazování na nižší rychlostní stupeň. Prvotní formátování provádíme po dobu cca 5-8 km.

Řídící jednotka je po resetu ještě dalších 50 kilometrů v konfiguračním režimu. V průběhu ukládání nových hodnot je možné, že spotřeba se krátkodobě zvýší.

Zformátování je dále vhodné provést při výměně, vzduchového flitru, svíček, elektronických prvků (jako váha vzduchu, apod.), teplotních čidel motoru nebo při vyčištění škrtící klapky. Pro formátování řídící jednotky odpojujeme vždy mínus pól baterie.
Babo raď, jakou mám jednotku!?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Řazení

Příspěvek od Keras » pát čer 17, 2011 08:35

Já nevím, ale to "naučení" jak o tom pořád mluvíšmi nikdo jiný neříkal a neslyšel jsem o tom. Ani automechanici, ani přímo v renckovi neříkali, že se to dělá... :oops:
Zkusil bych to, ale bude to vůbec k něčemu? Myslel jsem, že by to mohlo pomoct tomu studenému startu :oops:
Jen mi vysvětlete jestli má v thálii ŘJ flash paměť?????????????????????
Jestli ano, veřil bych tomu...
Jestli ne tak myslím, že stačí odpojit na 1/2 hodiny baterii. Možná ani půl hodiny neee! Nestačí jen třeba rozsvítit světla aby se vybily kondíci??????
Jak to je? :oops:
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Řazení

Příspěvek od krt.ecek » pát čer 17, 2011 12:39

Keras, nebudu ti hovořit o řj thalie, o meganovi z roku 2001, v mém případě je jednotka téměř identická, u 1,2 16V nevím, ale věřím, že to bude fungovat stejně..... Měli jsme prokazatelně vyzkoušené, že když se odpojila baterka na noc, tak cca týden to auto jezdilo jinak, trošku víc žralo atd. na druhou stranu, pokud před odpojením třeba kolísali otáčky na volnoběh, tak tímto se to uklidnilo, takže paměť tam nějaká je a nějak se to učí, nevím jak, je mi to jedno, vím, že to tam je :lol:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Řazení

Příspěvek od kotasekh » pát čer 17, 2011 13:09

no a jaký druh ŘJ má teda tálka?
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Keras
Grafoman
Příspěvky: 2796
Registrován: ned bře 21, 2010 10:27
Bydliště: Vysočina, kolem Jihlavy :)

Re: Řazení

Příspěvek od Keras » sob čer 18, 2011 10:46

jo jakou má thálka? Kamarád pořád nemůže sehnat novej soft aby se připojil a na thalku I, kango, clio nebo tak to nefunguje :(
No když říkáš že se učí tak by to mohlo ty starty vyřešit ne?
Ale je tu thread o řazení tak toho už nechám. Diskuse o tom je tady:
http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... &start=200
Renault Thalia Privilège 1,2 16V 3/2010

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Řazení

Příspěvek od kotasekh » sob čer 18, 2011 10:49

Kerasi, priste pozor na to co mas ve schrance, kdyby to videlo vic lidi nez ja tak bychom si o tobe mohli myslet neco spatneho ;-)
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5794
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Řazení

Příspěvek od kotasekh » čtv črc 07, 2011 08:21

hledal jsem jak vycistit egr na fabii, a co jsem nenasel... bylo doporuceno po vycisteni nastavit egr do zakladnich poloh pres VAG. viz obrazek. vsimnete si hlavne te poznamky, kde se mnuvi o tom, ze detekuje li rj odpojeni baterie, provede zakladni nastaveni vetsinou sama. takze zadny FAKE se znovunastavenim rj, omo to tak opravdu funguje :-). tak ted mi nekdo reknete, jakou rj ma thalia 1.2, at uz to muzu konecne udelat ;-).
Obrázek
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
postar Michal
Junior member
Příspěvky: 178
Registrován: ned kvě 31, 2009 12:13

Re: Řazení

Příspěvek od postar Michal » stř kvě 01, 2013 10:30

Predmet: neštartovanie, respektíve naštartovanie a zhasnutie (dusenie)

Ďakujem hlavne DJ pepinovi za návod. Na mojej naThálií to funguje. Nevedel som akú mám RJ tak som si tipol MPI. Po vykonaní všetkých bodov si auto automaticky pýtalo na prvej skúšobnej jazde vyššie otáčky (tak ako udáva výrobca). Radil som stupne cca 3100-3200. Do 75 km mi počítač vyhodnocoval priemernú spotrebu 7,5 litra. Teraz po 100 km sa to znížilo na 6,5 litra. Dúfam, že spotreba pôjde ešte dole, ak nie DJ pepino mi zabezpečí cisternu s UN1203. Takže návod funguje, konečne už auto štartuje na prvý krát a samé si zvýši otáčky, čiže nezdochne. Mám síce LPG takže formátovanie RJ odporúčam ak má niekto podobný problém.

Uživatelský avatar
postar Michal
Junior member
Příspěvky: 178
Registrován: ned kvě 31, 2009 12:13

Re: Řazení

Příspěvek od postar Michal » ned kvě 05, 2013 13:12

cca po 250-300 km od formátovania RJ mi začala klesať priemerná spotreba na 5,6 - 5,7 litra

picmis
Junior member
Příspěvky: 105
Registrován: sob čer 04, 2011 14:00

Re: Řazení

Příspěvek od picmis » ned kvě 05, 2013 14:08

Bude ten formát fungovat i na Thalii 1 ?
Thalia Expression, Clima 1.4 8v 55kW vínová-2002
Parkovací asistent Vertex V1 black

Uživatelský avatar
mPershing
Junior member
Příspěvky: 224
Registrován: úte lis 30, 2010 06:45
Bydliště: Zvolen, SK

Re: Řazení

Příspěvek od mPershing » čtv kvě 12, 2016 11:50

nieco mi spravili s motorom v R*, odvtedy mi ukazuje pocitac celkove km, ubehnute km, priem. rychlost
namiesto priemernej spotreby, okamzitej spotreby a dojazdu mi blikaju ----
co je v neporiadku, nieco nezapojene, alebo je potrebny restart rj?
KLIK ----->>> Lajoš IV. Thalia II Expression 3/11

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Řazení

Příspěvek od krt.ecek » čtv kvě 12, 2016 12:26

zkus reset palubky..... často to po rozpojení koenktorů u čerpadla atd. pomáhá...

vypni zapalování, zmáčkni tlačítko na páčce a drž, pak zapni zapalování - ručičky budou lítat nahoru a dolů. Když budeš klikat přepínačem počítače, tak tam je jedna z možností, kde se zobrazují ----, nebo místo nějaké pomlčky písmeno, to si zapamatuji (pozici a písmeno) a zmáčkni tlačítko na nulování km, testovací režim se vypne a mohlo by být vše OK a při dalším pokusu tam nebudou ani ty písmenka... :-) a nebo taky ne a dle písmenka se dá poznat co se mu nelíbí (já ty kody z hlavy neznám, ale zde na foru určitě jsou:-) )
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
mPershing
Junior member
Příspěvky: 224
Registrován: úte lis 30, 2010 06:45
Bydliště: Zvolen, SK

Re: Řazení

Příspěvek od mPershing » sob kvě 14, 2016 00:29

vyskusam, vdaka za radu

Edit:
Skusil, som, robilo to to, co si popisal, pomlcky uz neblikaju, ale este som nejazdil, uvidime zajtra.
:t18:

Edit II:
Funguje to, este raz vdaka!
KLIK ----->>> Lajoš IV. Thalia II Expression 3/11

Odpovědět

Zpět na „Renault Thalia II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů