Protože nejde o kW?Miro_ba píše:Zefek, Zefek. Mam necelych 60tkm s 1.6 83kW a nieco cez 70tkm 1.5 78kW. Tak 48kW sa vobec nemoze na tu 1.6 chytat. Skus si to s niekym porovnat v realnej jazde a neustale budes vidiet jeho spetne alebo ho neuvidis vobec
Nový grand Mégane s 1,5dci nebo 1,6 16v
Moderátor: Moderators General
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Nový grand Mégane s 1,5dci nebo 1,6 16v
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Nový grand Mégane s 1,5dci nebo 1,6 16v
jj, pretoze nejde o kW, ale Nm, lebo tych 150Nm je viac ako napr 200Nm
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Nový grand Mégane s 1,5dci nebo 1,6 16v
Ta 1.6 má 150Nm, víc to nedá. 1.5 má minimálně 200Nm. To znamená, že na kola bude působit větší síla a motor půjde rychleji do otáček. Proto je tam i delší převodovka, než v 1.6. Navíc motor 48kW je z produkce Renaultu, ne Nissanu. Motor 1.6 prakticky po sešlápnutí plynu na podlahu v otáčkách 2 tisíce moc nereaguje, rozjíždí se dost neochotně. Můžu to porovnat třeba do kopce, kde mám 2500 otáček, plný plyn a megan drží rychlost. Motor 1.5 48kW má 2000 otáček a zrychluje. Stejně tak když 1.6 zrychluje pod plným plynem dost neochotně i do kopce v otáčkách nad 3 tisíce, tak ten nafťák se chytá dost ochotněji a tahá s větší silou a to v nižších otáčkách. Právě, větší silou.
Rozdíl je v tom, že ten motor má turbo a plný tlak je tam už kolem 1700 otáček i do kopce. Pak to prostě rve těch 200Nm. Průběh je celkem lineární až do 4 tisíc ot. Ale třeba od 4 tisíc nahoru už 1.6 tahá lépe. Vzhledem ke zpřevodování bych se musel meganem 1.6 snažit, abych s tím motorem 1.5 do kopce držel krok. Prostě vím o místě, kde i megan pod plným plynem drží 3400 otáček bez jakékoliv ochoty zrychlovat. Jedu na čtyřku, pokud bych podřadil, nejspíš by to jelo, ale otáčky by byly kolem 5 tisíc. Rozdíl je v tom, že i když mám na té 1.5 2300 otáček na čtyřku, tak to pod plynem pořád zrychluje v tom samém místě, kde bych s meganem musel podřadit na trojku, aby to jelo.
Na rovině je to jiná, protože 1.5 dostaneš rychle do otáček, to znamená vyhraješ na krátké vzdálenosti, ale pak už se projeví rozdíl v kW a 1.6 začne rychle dotahovat. Taky může být rozdíl v tom, že jedno auto je asi o 300kg lehčí než druhé.
Jezdím v tom místě oběma autama stejnou rychlostí, podobným jízdním stylem. Přesto se mi zdá, možná je to subjektivní, že 1.5 do toho kopce jede mnohem mnohem lépe, mnohem lépe reaguje na plynový pedál, rychleji zrychluje, ...
Rozdíl je v tom, že ten motor má turbo a plný tlak je tam už kolem 1700 otáček i do kopce. Pak to prostě rve těch 200Nm. Průběh je celkem lineární až do 4 tisíc ot. Ale třeba od 4 tisíc nahoru už 1.6 tahá lépe. Vzhledem ke zpřevodování bych se musel meganem 1.6 snažit, abych s tím motorem 1.5 do kopce držel krok. Prostě vím o místě, kde i megan pod plným plynem drží 3400 otáček bez jakékoliv ochoty zrychlovat. Jedu na čtyřku, pokud bych podřadil, nejspíš by to jelo, ale otáčky by byly kolem 5 tisíc. Rozdíl je v tom, že i když mám na té 1.5 2300 otáček na čtyřku, tak to pod plynem pořád zrychluje v tom samém místě, kde bych s meganem musel podřadit na trojku, aby to jelo.
Na rovině je to jiná, protože 1.5 dostaneš rychle do otáček, to znamená vyhraješ na krátké vzdálenosti, ale pak už se projeví rozdíl v kW a 1.6 začne rychle dotahovat. Taky může být rozdíl v tom, že jedno auto je asi o 300kg lehčí než druhé.
Jezdím v tom místě oběma autama stejnou rychlostí, podobným jízdním stylem. Přesto se mi zdá, možná je to subjektivní, že 1.5 do toho kopce jede mnohem mnohem lépe, mnohem lépe reaguje na plynový pedál, rychleji zrychluje, ...
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Nový grand Mégane s 1,5dci nebo 1,6 16v
ale no, porovnavat zrychlenie u dci z 2000 a 1.6 tiez z 2000 je trosku mimo nie ? preco ti robi problem, ze benzin potoci 5000 aby siel ? Ma este dalsich 1500 aby ta potiahol. Ak pojdeme rovnaku trasu do kocov, tak vzdy 83kw bude viac ako 48kw ak clovek bude radit, ak nie a ucelovo bude drzat nizke otacky, je to jasne, ale to kto by tak robil ?
este detail, v com je ta 1.5 ? clio ?
este detail, v com je ta 1.5 ? clio ?
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Nový grand Mégane s 1,5dci nebo 1,6 16v
Ta 1.5 je v thálii I. Proč netočím benzín nad 4 tisíce? Protože na palubáku je spotřeba > 25 litrů.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Nový grand Mégane s 1,5dci nebo 1,6 16v
Samozrejme že tie motory sa porovnávať nedajú, pri zrýchlení potrebuješ Nm a tam je jasná výhoda turba ktoré ťahá a ťahá a preto to auto do kopca jasne zrýchli oproti 1,6.
Navyše benzín je klasická atmosféra a keď s tým chce človek ísť potrebuje sa dostať nad 3,5t otáčok, proste tie Nm nemá a nikdy mať nebude. Ak si porovnáme turbo benzín, tak je tam jasná výhoda turba ako v nafte a diesel by porazil lebo zase ťahá aj vo vysokých otáčkach.
S 1,6 sa nedá jazdiť, že teraz budem radiť len po 3t otáčok lebo potom má spotrebuje 20litrov, ten motor musí mať otáčky aby mohol aj potiahnuť preto je pro mnohých ľudí pohodlnejší diesel kde sa zapne turbo a je tam cítiť tie Nm od minimum otáčok. Kto chce jazdiť na minimálnu spotrebuje nekúpi si 1,6 lebo ju bude musieť točiť.
Ja som jedine za turbo benzín
Navyše benzín je klasická atmosféra a keď s tým chce človek ísť potrebuje sa dostať nad 3,5t otáčok, proste tie Nm nemá a nikdy mať nebude. Ak si porovnáme turbo benzín, tak je tam jasná výhoda turba ako v nafte a diesel by porazil lebo zase ťahá aj vo vysokých otáčkach.
S 1,6 sa nedá jazdiť, že teraz budem radiť len po 3t otáčok lebo potom má spotrebuje 20litrov, ten motor musí mať otáčky aby mohol aj potiahnuť preto je pro mnohých ľudí pohodlnejší diesel kde sa zapne turbo a je tam cítiť tie Nm od minimum otáčok. Kto chce jazdiť na minimálnu spotrebuje nekúpi si 1,6 lebo ju bude musieť točiť.
Ja som jedine za turbo benzín
Renault Fluence Exception 2010 1,6 16V 81 kW, sivá Eclipse B66, alarm
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Nový grand Mégane s 1,5dci nebo 1,6 16v
A taky, proč bych to do kopce točil, když je ten kopec tak prudký, že i kdyby to mělo nad 4500 otáček, tak ta akcelerace bude taková vlažná. Na tu čtyřku to jede 80-90, nezrychluje to, ale proč bych chtěl zrychlovat, když nahoře je obec a budu zase brzdit. Je to taky otázka jízdního stylu. Ano, taky to protáhnu k omezovači, čas od času, ale na většinu situací si vystačím s otáčkama do 3 tisíc. Raději to rozjedu pod kopcem a pak už jen držím plyn, aby to nezpomalovalo. Jakékoliv podřazování, nebo vytáčení stojí jen palivo s nulovým, nebo mizivým ziskem.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Nový grand Mégane s 1,5dci nebo 1,6 16v
Aj to je len ťažko porovnateľné s turbidieselom. Aj benzínové turbo sa musí oveľa viac vytáčať ako diesel. Jeden známi ma viezol minule v 1,2 tsi (seat) a pripadal som si ako na vysávači. Netvrdím, že to nešlo, práve naopak, bol som prekvapený tým ťahom aj zrýchľovaním, ale tie otáčky , to nie je nič pre mňa...Služobné mám 2,3 multijet (Fiat Dacato) tam sa pohnem kedykoľvek bez plynu, stačí 1-2 cm plynu a to auto sa derie dopredu ako utrhnuté z reťaze . Na to aby sa benzín len pohol z miesta potrebuje skoro podlahu a to aj turbo benzín, lebo energiu odovzdá na vyšších otáčkach.erik131 píše:Kto chce jazdiť na minimálnu spotrebuje nekúpi si 1,6 lebo ju bude musieť točiť.
Ja som jedine za turbo benzín
Re: Nový grand Mégane s 1,5dci nebo 1,6 16v
No mám sice krátkýho,1.6 pětikvalt,najeto 66t,ted' to budou tři roky co jsem udělal nejhorší koupi života, ale spotřeba je jediný co se mi na tom autu líbí,jsem stabilně na 6,6 a to jsou v tom couračky sám i dovolené plný auto
Megane III 1,6 16v 100k Advantage / Casiopee KNG 6.5 l
Re: Nový grand Mégane s 1,5dci nebo 1,6 16v
zefek, a niesi v porovnani uplne mimo ? porovnavat 1.6 v MII a 1.5 v thalii ? tam je snad aj 200kg rozdiel .
ozaj, uvedomujes si, ze ta 1.5 na 200Nm do maximalne 2250ot ? potom to uz leti dole a v 3000 to ma tolko co benzin, taze hoodne uzke spektrum otacok.
inak mal som moznost skusit tu 60kW v MIII a to auto neslo. Sice to koplo, ale tam to proste skoncilo, kop a nic. Tam kde benzin zacina, teda v maxime Nm, tam 1.5 60kW konci
ozaj, uvedomujes si, ze ta 1.5 na 200Nm do maximalne 2250ot ? potom to uz leti dole a v 3000 to ma tolko co benzin, taze hoodne uzke spektrum otacok.
inak mal som moznost skusit tu 60kW v MIII a to auto neslo. Sice to koplo, ale tam to proste skoncilo, kop a nic. Tam kde benzin zacina, teda v maxime Nm, tam 1.5 60kW konci
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Nový grand Mégane s 1,5dci nebo 1,6 16v
Já ty motory porovnávám ve stejných otáčkách, protože megana provozuju do 3 tisíc otáček, a thálii vlastně taky, tak mi ten nafťák připadá dynamičtější. Navíc, z Megana 1.6 nemám pocit, že by byl víc dynamický ve vyšších otáčkách, než v nižších. Jak píšu, je tady kopec, kdy mám na 1.6 4 tisíce otáček a rychlost nahoru nejde. Thálie jede a otáček má mnohem méně.
Ano, pokud má motor míň kW, znamená to, že je omezenější spektrum otáček, ve kterých to pojede.
Jinak z pohledu provozu mám následující zkušenost. S autem jezdím tak na pohodu, ale jsou dny, kdy spěchám. Je tady čtyřproudovka, mírně do kopce, valím si to 90. Pak nastává zúžení na jeden pruh v každém směru, omezení rychlosti na 50km/h, ... A pak je ten kopec. Na té čtyřproudovce, ještě před tím zúžením, je schopný mě kdokoliv předjet a taky se tak děje, i když jedu 90. Ve zúžení nikdo neubírá, tak jedu taky tak jako ostatní, nebo mi většinou všichni poodjedou. Honit se nechci. Ale pak přijde ten kopec. Dneska jsem tam jel. Před zúžením mě přejedou tři auta a trochu mi poodjedou. Do kopce je předjedu a úplně s přehledem jim ujedu. S tou thálií. Všiml jsem si, že poslední auto, které jsem v tom kopci předjížděl, byla fábie 1.4. Nahoře je obec, ubírám na 50. Až skoro na konci obce mě ta fábie dohnala. A není to jediná taková zkušenost s thálií. A vždy jde o tohle místo. Před tím kopcem každý valí, každý předjede, ale do kopce je beru zpátky a ještě jim ujedu ... Takže to taky není ani tak o kW ani o Nm, ale i o tom, jak je řidič s autem sžitý, jak on sám z něho dokáže dostat to, co je v tom autu.
Ano, pokud má motor míň kW, znamená to, že je omezenější spektrum otáček, ve kterých to pojede.
Jinak z pohledu provozu mám následující zkušenost. S autem jezdím tak na pohodu, ale jsou dny, kdy spěchám. Je tady čtyřproudovka, mírně do kopce, valím si to 90. Pak nastává zúžení na jeden pruh v každém směru, omezení rychlosti na 50km/h, ... A pak je ten kopec. Na té čtyřproudovce, ještě před tím zúžením, je schopný mě kdokoliv předjet a taky se tak děje, i když jedu 90. Ve zúžení nikdo neubírá, tak jedu taky tak jako ostatní, nebo mi většinou všichni poodjedou. Honit se nechci. Ale pak přijde ten kopec. Dneska jsem tam jel. Před zúžením mě přejedou tři auta a trochu mi poodjedou. Do kopce je předjedu a úplně s přehledem jim ujedu. S tou thálií. Všiml jsem si, že poslední auto, které jsem v tom kopci předjížděl, byla fábie 1.4. Nahoře je obec, ubírám na 50. Až skoro na konci obce mě ta fábie dohnala. A není to jediná taková zkušenost s thálií. A vždy jde o tohle místo. Před tím kopcem každý valí, každý předjede, ale do kopce je beru zpátky a ještě jim ujedu ... Takže to taky není ani tak o kW ani o Nm, ale i o tom, jak je řidič s autem sžitý, jak on sám z něho dokáže dostat to, co je v tom autu.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Nový grand Mégane s 1,5dci nebo 1,6 16v
V práci jezdím jen naftáky a v porovnání s benzínem mohu konstatovat že zátah mají dobrý ale jen chvíli , dané tím kroutákem a převodovkou. Nafta mi připadá dost na pohodu. Měl jsem megana II 1.6 16v a v porovnání se současným 81 kw mi připadá že má lepší zátah a to pořád ještě zajíždím motor. Mám kolem dvou tisíc a seznamuji ho s otáčky kolem čtyř tisíc. Takže každý motor má něco jiného do sebe.
Megane IV Granthour Intens 1.3 Tce 2022
Megane IV Grandtour Intens 1.6 Sce 2018
Megane III Grandtour 1.6 16v dynamique Bílá Nacre 2013
Megane II Grandtour 1.6 16v červená 2007
ex: Škoda Felicie kombi 1.6 , Škoda Favorit , Škoda 120, Ford Escort 1.6, Lada Samara, Lada 1500, Vaz 1300.
Megane IV Grandtour Intens 1.6 Sce 2018
Megane III Grandtour 1.6 16v dynamique Bílá Nacre 2013
Megane II Grandtour 1.6 16v červená 2007
ex: Škoda Felicie kombi 1.6 , Škoda Favorit , Škoda 120, Ford Escort 1.6, Lada Samara, Lada 1500, Vaz 1300.
Re: Nový grand Mégane s 1,5dci nebo 1,6 16v
Kolkokrat jazdite v kopcoch a dialniciach? Kolko % ciest je v tomto rezime. Kazde auto pri zrychleni ukaze 25L spotrebu. Ze nie? Seat Alhambra 1,9TDI do kopca PP ukazal 70L. Netreba kukat na PP pri zrychlovani ale ustalenej jazde. Isiel som 2x s Fluencom SK IT cez rakuske Alpy a NIKDE som nemusel podradit z 5ky. Auto som mal plne aj kufor a raz aj stresny box. A spotrebu som mal okolo 8,5L LPG, rychlost 110-130km/h. Takze myslim ze je to slusne. Ked potrebujem motor vytocim a ozaj slusne zrychluje, rychlo sa ohrieva a neriesim klepot kachli, nehovoriac ze dlhodobu spotrebu mam 5,23€/100km. Kto z vas jazdi za tolko?
Clio 3-2 09, 1.2 chip 77k, LPG, 47.382km, 6.71L LPG, predané
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini
Fluence 1.6 92kW chip, sivá platine, Techno Feel, LPG, KN air filter, 109.000km, 7,5L LPG Tartarini
Re: Nový grand Mégane s 1,5dci nebo 1,6 16v
Zefek píše:A taky, proč bych to do kopce točil, když je ten kopec tak prudký, že i kdyby to mělo nad 4500 otáček, tak ta akcelerace bude taková vlažná. Na tu čtyřku to jede 80-90, nezrychluje to, ale proč bych chtěl zrychlovat, když nahoře je obec a budu zase brzdit. Je to taky otázka jízdního stylu. Ano, taky to protáhnu k omezovači, čas od času, ale na většinu situací si vystačím s otáčkama do 3 tisíc. Raději to rozjedu pod kopcem a pak už jen držím plyn, aby to nezpomalovalo. Jakékoliv podřazování, nebo vytáčení stojí jen palivo s nulovým, nebo mizivým ziskem.
Předpokládám, že v obou případech mluvíš o stejném kopci. Jednak nechápu kdo může jezdit mimo obec do kopce s benzínem ve 2000 ot. Ale jednou píšeš jak je super, že nafta do toho kopce zrychluje jak divá a hned následně píšeš, že benzín nechceš točit a nechceš zrychlovat, protože je nahoře obec. Proč ti teda s naftou nevadí, že nahoře budeš brzdit v obci a s benzínem jo? To s naftou jezdíš skrz ves víc nebo jak?Zefek píše:Ta 1.6 má 150Nm, víc to nedá. 1.5 má minimálně 200Nm. To znamená, že na kola bude působit větší síla a motor půjde rychleji do otáček. Proto je tam i delší převodovka, než v 1.6. Navíc motor 48kW je z produkce Renaultu, ne Nissanu. Motor 1.6 prakticky po sešlápnutí plynu na podlahu v otáčkách 2 tisíce moc nereaguje, rozjíždí se dost neochotně. Můžu to porovnat třeba do kopce, kde mám 2500 otáček, plný plyn a megan drží rychlost. Motor 1.5 48kW má 2000 otáček a zrychluje. Stejně tak když 1.6 zrychluje pod plným plynem dost neochotně i do kopce v otáčkách nad 3 tisíce, tak ten nafťák se chytá dost ochotněji a tahá s větší silou a to v nižších otáčkách. Právě, větší silou. ...
Megane II sedan r.v. 06 - prodáno
Megane kabriolet
Megane kabriolet
Re: Nový grand Mégane s 1,5dci nebo 1,6 16v
zefek: ved som pisal, ze upravujes pravidla tak, aby bola 1.5 48kW "lepsia" a pritom to vykonovo na 1.6 nema, ak sa z 1.6 nerobi DCi Naviac co myslis, ako by to vypadalo, keby v lahkej thalii bol ten 1.6 motor ? Alebo si vezmi do thalie naviac 3 chlapov - dorovnaj hmotnost a porovnaj to potom, ktory motor ako taha. Nestaci, ze ten benzin zabijas podtacanim, este aj na tu vahu zabudas .
Skus tu 1.5 skrtit pri 1300 ot a povedz ako to do kopca pojde, no nijako , tak ako ta 1.6 pri 2000 ot
thalia 945kg
megan II 1230kg
2000ot thalia 23kg/1kw
2000ot podtocena 1.6 47kg/1kw
3000ot 1.6 29kg/1kW
4000ot 20kg/1kW
a dalsia vec je, ze ked tu 1.6 jazdis ako pises, do 3000ot, tak sa ani necudujem, ze to je lenive. Ja som az taky extrem nerobil a mal som jednu z lenivsich 1.6. Taky Rado77, ked som jeho autom siel, akoby tam mal dve moje 1.6
Zadalsie som nikdy nemal problem v kopci na 3 zrychlovat a mohol byt aj strmy, ked som bol sam. V plnom obsadeni uz to bol problem, to je fakt, ale mat to v thalii, tak to pojde aj nalozene
Skus tu 1.5 skrtit pri 1300 ot a povedz ako to do kopca pojde, no nijako , tak ako ta 1.6 pri 2000 ot
thalia 945kg
megan II 1230kg
2000ot thalia 23kg/1kw
2000ot podtocena 1.6 47kg/1kw
3000ot 1.6 29kg/1kW
4000ot 20kg/1kW
a dalsia vec je, ze ked tu 1.6 jazdis ako pises, do 3000ot, tak sa ani necudujem, ze to je lenive. Ja som az taky extrem nerobil a mal som jednu z lenivsich 1.6. Taky Rado77, ked som jeho autom siel, akoby tam mal dve moje 1.6
Zadalsie som nikdy nemal problem v kopci na 3 zrychlovat a mohol byt aj strmy, ked som bol sam. V plnom obsadeni uz to bol problem, to je fakt, ale mat to v thalii, tak to pojde aj nalozene
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
-
- Experienced member
- Příspěvky: 508
- Registrován: stř kvě 26, 2010 09:28
Re: Nový grand Mégane s 1,5dci nebo 1,6 16v
Neda mi to, pridam aj ja svoje skusenosti.
A.) Megane II Grandtour 74kW/101k pri 4000 ot./min, 200Nm pri 1900 ot./min
http://renault.katalog-automobilu.cz/au ... 5-dci-74kw
vs.
B.) Renault Fluence 1,6 16V 81kW/110k pri 6000 ot./min 151Nm pri 4250 ot./min
http://renault.katalog-automobilu.cz/au ... -exception
Obidve auta maju 5 st. manual.
Porovnaval som ich na trase Praha - Brno - Drietoma (Stary Hrozenkov) - Kosice severnou trasou (tj. dialnice, okresky, mesto), pricom s Meganom jazdim dlhodobo, takze som nanho viac navyknuty.
Osoby a batozina - porovnatelne
Megane: 4 osoby, batozina cca 1/2 batozinoveho priestoru
Fluence: 3 osoby, 4 pneu s diskami v kufri, batozina na mieste 4. osoby.
Dojmy:
Prvy dojem bol, ze 1,6 16V sa dynamikou na 1,5dCi nechyta. Lenze po nejakej chvili som zistil, ze benzin ide vytacat a tak som rozhodne dynamikou na naftu nestracal. Bolo ale potrebne viac podradit a auto ozilo.
Napr. pri predbiehaniu na okreske z 2-ky s benzinovym motorom pri maximalnych otackach (cca 85km/hod) sa zatah nafty nevyrovna.
Finalna priemerna spotreba (pri dodrziavani rychlostnych limitov):
A.) Megane: 5,2l/100km
B.) Fluence: 7,1l/100km
Podla ocakavania dosiahla nafta nizsiu priemernu spotrebu. Rozdiel vsak podla mna nie je nijak zavratny.
Porovnanie pri jazde oboch aut za sebou:
V ramci dalsej jazdy, ked obidve auta sli za sebou som zistil este jednu zaujimavu vec. Pocit zatahu v nafte s turbom je dost subjektivny. Aj napriek tomuto zatahu mi benzin (pri beznej sviznej jazde) bez problemov stacil.
Idealne porovnanie a vitaz
V uplne idealnom pripade (ked posadime do kazdeho auta sofera, ktory je na auto navyknuty a dokaze auto maximalne ovladat), som presvedceny, ze by vyhral benzin.
Pri vybere motorizacie je preto rozhodujuci hlavne preferovany styl jazdy.
Nafta v tejto vykonovej kategorii je dobra na plynuju jazdu, dobre taha v nizsich otackach a je menej citliva na zatazenie auta (osoby a batozina). Kedze ma vsak filter pevnych castic (1.5dCi 81kW, 74kW nastastie este nie) a motor sa o nieco dlhsie zahrieva (hlavne v zime), je vhodna na dlhsie trasy.
Benzin sa zasa viac hodi na kratsie mestske trasy. Kto sa s autom zzije a neboji sa podradit, obiehanie na okreskach je prenho prijemnejsie. (Kto nerad vytaca motor, pri obiehani je prenho bezpecnejsia nafta.) Je tiez citlivejsi na obsadenie auta a dokaze byt aj v celku usporna , najma ak sa s nou jazdi v nizkych otackach podobne ako s naftou (aj ked za cenu mensej dynamiky).
Benzinovy motor je tiez oproti nafte konstrukcne jednoduchsi (odolnejsi na zaobchadzanie) a jeho udrzba bude o nieco lacnejsia. To vsak v pripade nakupu noveho auta, ktore po zaruke majitel preda, nema prilis velku vahu. V pripade nakupu ojazdeneho auta je to ale bezpecnejsia volba.
PS: Je mi jasne, ze 1,5dCi 60kW bude o nieco slabsia motorizacia (a naopak 1,5dCi 78kW bude o nieco silnejsia) ako moja 74kW, stale si vsak myslim ze v tomto zmysle porovnatelna.
http://renault.katalog-automobilu.cz/au ... 5-dci-60kw
http://renault.katalog-automobilu.cz/au ... 5-dci-78kw
A.) Megane II Grandtour 74kW/101k pri 4000 ot./min, 200Nm pri 1900 ot./min
http://renault.katalog-automobilu.cz/au ... 5-dci-74kw
vs.
B.) Renault Fluence 1,6 16V 81kW/110k pri 6000 ot./min 151Nm pri 4250 ot./min
http://renault.katalog-automobilu.cz/au ... -exception
Obidve auta maju 5 st. manual.
Porovnaval som ich na trase Praha - Brno - Drietoma (Stary Hrozenkov) - Kosice severnou trasou (tj. dialnice, okresky, mesto), pricom s Meganom jazdim dlhodobo, takze som nanho viac navyknuty.
Osoby a batozina - porovnatelne
Megane: 4 osoby, batozina cca 1/2 batozinoveho priestoru
Fluence: 3 osoby, 4 pneu s diskami v kufri, batozina na mieste 4. osoby.
Dojmy:
Prvy dojem bol, ze 1,6 16V sa dynamikou na 1,5dCi nechyta. Lenze po nejakej chvili som zistil, ze benzin ide vytacat a tak som rozhodne dynamikou na naftu nestracal. Bolo ale potrebne viac podradit a auto ozilo.
Napr. pri predbiehaniu na okreske z 2-ky s benzinovym motorom pri maximalnych otackach (cca 85km/hod) sa zatah nafty nevyrovna.
Finalna priemerna spotreba (pri dodrziavani rychlostnych limitov):
A.) Megane: 5,2l/100km
B.) Fluence: 7,1l/100km
Podla ocakavania dosiahla nafta nizsiu priemernu spotrebu. Rozdiel vsak podla mna nie je nijak zavratny.
Porovnanie pri jazde oboch aut za sebou:
V ramci dalsej jazdy, ked obidve auta sli za sebou som zistil este jednu zaujimavu vec. Pocit zatahu v nafte s turbom je dost subjektivny. Aj napriek tomuto zatahu mi benzin (pri beznej sviznej jazde) bez problemov stacil.
Idealne porovnanie a vitaz
V uplne idealnom pripade (ked posadime do kazdeho auta sofera, ktory je na auto navyknuty a dokaze auto maximalne ovladat), som presvedceny, ze by vyhral benzin.
Pri vybere motorizacie je preto rozhodujuci hlavne preferovany styl jazdy.
Nafta v tejto vykonovej kategorii je dobra na plynuju jazdu, dobre taha v nizsich otackach a je menej citliva na zatazenie auta (osoby a batozina). Kedze ma vsak filter pevnych castic (1.5dCi 81kW, 74kW nastastie este nie) a motor sa o nieco dlhsie zahrieva (hlavne v zime), je vhodna na dlhsie trasy.
Benzin sa zasa viac hodi na kratsie mestske trasy. Kto sa s autom zzije a neboji sa podradit, obiehanie na okreskach je prenho prijemnejsie. (Kto nerad vytaca motor, pri obiehani je prenho bezpecnejsia nafta.) Je tiez citlivejsi na obsadenie auta a dokaze byt aj v celku usporna , najma ak sa s nou jazdi v nizkych otackach podobne ako s naftou (aj ked za cenu mensej dynamiky).
Benzinovy motor je tiez oproti nafte konstrukcne jednoduchsi (odolnejsi na zaobchadzanie) a jeho udrzba bude o nieco lacnejsia. To vsak v pripade nakupu noveho auta, ktore po zaruke majitel preda, nema prilis velku vahu. V pripade nakupu ojazdeneho auta je to ale bezpecnejsia volba.
PS: Je mi jasne, ze 1,5dCi 60kW bude o nieco slabsia motorizacia (a naopak 1,5dCi 78kW bude o nieco silnejsia) ako moja 74kW, stale si vsak myslim ze v tomto zmysle porovnatelna.
http://renault.katalog-automobilu.cz/au ... 5-dci-60kw
http://renault.katalog-automobilu.cz/au ... 5-dci-78kw
Renault Megane II Grandtour 1,5dCi 74kW/101k, r.v.: 01/2005 http://moje.auto.cz/Master13/megane.html
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Re: Nový grand Mégane s 1,5dci nebo 1,6 16v
Zefek: teraz mi dosla jedna vec, ako je mozne, ze mas 200Nm , ked tolko ma 74kW verzia ? ze ti t mas cipovane ? ze tam potom nemas 48kW ?
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
-
- Experienced member
- Příspěvky: 508
- Registrován: stř kvě 26, 2010 09:28
Re: Nový grand Mégane s 1,5dci nebo 1,6 16v
Zefek ma myslim Thaliu I,a le rovnake je to aj u Thalie II: 1,5dCi 160Nm 48kW, detaily v odkaze nizsie.
http://renault.katalog-automobilu.cz/au ... ii-1-5-dci
http://renault.katalog-automobilu.cz/au ... ii-1-5-dci
Renault Megane II Grandtour 1,5dCi 74kW/101k, r.v.: 01/2005 http://moje.auto.cz/Master13/megane.html
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Re: Nový grand Mégane s 1,5dci nebo 1,6 16v
ale on stale pise ze ma minimalne 200Nm
a mozno sme sa nepochopili a on len obcas pise o 48kw a mysli 81kW ktora sa do MIII dava
a mozno sme sa nepochopili a on len obcas pise o 48kw a mysli 81kW ktora sa do MIII dava
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
Re: Nový grand Mégane s 1,5dci nebo 1,6 16v
Ja teda neviem, ale 1,9 litra na sto, to je podľa mňa už fakt na zváženie.milan.maly píše: A.) Megane: 5,2l/100km
B.) Fluence: 7,1l/100km
Podla ocakavania dosiahla nafta nizsiu priemernu spotrebu. Rozdiel vsak podla mna nie je nijak zavratny.
Re: Nový grand Mégane s 1,5dci nebo 1,6 16v
vstupim do debaty:
treba kupiť večši a silnejši motor.verte tomu že sa oplati......neni vykonovy nedostatok,a spotreba je niekedy aj menši ako u menšich obsahov.ale či 1,6 benzin alebo 1,5diesel----nemam ani s jednym konkretnu skusenosť---ale ani megane 2 1.5dci neda sa porovnavať s fluencom 1,6 benzin---predsa hmotnosť auta aj aerodynamicky odpor je uplne inde a bolo treba zaroven skušať obe auta a nie inokedy --predsa aj poveternostné podmienky určite boli iné--hlavne na takej dlhej trase--kde zapada do nej aj vysočina,,,,,a potom drietoma---určite zdržali aj kamiony do kopca plynulu jazdu a nie rovnako u oboch jázd....
treba kupiť večši a silnejši motor.verte tomu že sa oplati......neni vykonovy nedostatok,a spotreba je niekedy aj menši ako u menšich obsahov.ale či 1,6 benzin alebo 1,5diesel----nemam ani s jednym konkretnu skusenosť---ale ani megane 2 1.5dci neda sa porovnavať s fluencom 1,6 benzin---predsa hmotnosť auta aj aerodynamicky odpor je uplne inde a bolo treba zaroven skušať obe auta a nie inokedy --predsa aj poveternostné podmienky určite boli iné--hlavne na takej dlhej trase--kde zapada do nej aj vysočina,,,,,a potom drietoma---určite zdržali aj kamiony do kopca plynulu jazdu a nie rovnako u oboch jázd....
RENAULT MEGANE III GRANDTOUR 1,9dci 96kw šeda eclipse r2010
-
- Experienced member
- Příspěvky: 508
- Registrován: stř kvě 26, 2010 09:28
Re: Nový grand Mégane s 1,5dci nebo 1,6 16v
Bohuzial, test uz som presnejsie urobit nevedel.
Cez 2 republiky (CR + SR) sa vacsninou sucasne na 2 autach nevozim. Samozrejme, ze je to subjektivne, ale vzhladom k tomu, ze obidve cesty boli v noci v takmer rovnakom case, tak co sa tyka premavky boli myslim rovnocenne. Co sa tyka aerodynamickeho odporu, to neviem presne posudit. Vseobecne sa tvrdi, ze kombi ma lepsie parametre ako sedan.
Inak, co sa tyka toho vykonu, robil som uplne rovnaku cestu aj s autom Renault Thalioa II 1,4 16V 72kw 98k (pri 5300ot/min) 127NM (pri 4250 ot/min) s uplne identickou spotrebou ako mal Fluence, tj. 7,1l benzinu na 100km.
http://renault.katalog-automobilu.cz/au ... ii-1-4-16v
Tentokrat ale len 2 osoby a batozina. Auto bolo na tom dynamicky subjektivne horsie ako Fluence 1,6 16V (viz moj predosly prispevok), jazda znova v ramci (resp. na hranici povolenych rychlostnych limitov).
Takze na zaklade vlastnych skusenosti suhlasim s culkom - pri vyssom vykone motora (aj vyssim zatazenim auta - 3 osoby), moze byt spotreba rovnaka ako u auta s mensim motorom (a teda aj nizsou dynamikou a dokonca pri mensom zatazeni - 2 osoby).
Otazkou uz len zostava, aky vysoky vykon kazdy z nas potrebuje a to je silne individualne podla stylu jazdy a jazdenych tras.
Tolko moje poznatky, viac Renaultov uz v rodine nemame aby som ich este otestoval.
Cez 2 republiky (CR + SR) sa vacsninou sucasne na 2 autach nevozim. Samozrejme, ze je to subjektivne, ale vzhladom k tomu, ze obidve cesty boli v noci v takmer rovnakom case, tak co sa tyka premavky boli myslim rovnocenne. Co sa tyka aerodynamickeho odporu, to neviem presne posudit. Vseobecne sa tvrdi, ze kombi ma lepsie parametre ako sedan.
Inak, co sa tyka toho vykonu, robil som uplne rovnaku cestu aj s autom Renault Thalioa II 1,4 16V 72kw 98k (pri 5300ot/min) 127NM (pri 4250 ot/min) s uplne identickou spotrebou ako mal Fluence, tj. 7,1l benzinu na 100km.
http://renault.katalog-automobilu.cz/au ... ii-1-4-16v
Tentokrat ale len 2 osoby a batozina. Auto bolo na tom dynamicky subjektivne horsie ako Fluence 1,6 16V (viz moj predosly prispevok), jazda znova v ramci (resp. na hranici povolenych rychlostnych limitov).
Takze na zaklade vlastnych skusenosti suhlasim s culkom - pri vyssom vykone motora (aj vyssim zatazenim auta - 3 osoby), moze byt spotreba rovnaka ako u auta s mensim motorom (a teda aj nizsou dynamikou a dokonca pri mensom zatazeni - 2 osoby).
Otazkou uz len zostava, aky vysoky vykon kazdy z nas potrebuje a to je silne individualne podla stylu jazdy a jazdenych tras.
Tolko moje poznatky, viac Renaultov uz v rodine nemame aby som ich este otestoval.
Renault Megane II Grandtour 1,5dCi 74kW/101k, r.v.: 01/2005 http://moje.auto.cz/Master13/megane.html
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Re: Nový grand Mégane s 1,5dci nebo 1,6 16v
Já si myslím, že parametry výkonu a dynamiky v tom nebude zásadní rozdíl. Zásední rozdíl bude v hluku, kdy budu chtít dorovnat dynamiku dieselu, který se bude převalovat nad 2000ot benzíňákem, který budu dle rad mnohých vytáčet k omezovači.
Nejdůležitější je jízdní styl, co komu sedne. Stačí ti pro normální dynamiku přitlačit plyn nebo to potřebuješ vodkvaltovat 3-4-5-6?
Nafťák má v sobě víc kurvítek a benzín v zimě rychleji topí. To jsou další fakta včetně rozdílu spotřeby a pořizovací ceny.
V kůži tazatele bych si obě motorizace v autosalonu projel a nenechal si nic nakukat od rousiniho nebo ostatních...
Nejdůležitější je jízdní styl, co komu sedne. Stačí ti pro normální dynamiku přitlačit plyn nebo to potřebuješ vodkvaltovat 3-4-5-6?
Nafťák má v sobě víc kurvítek a benzín v zimě rychleji topí. To jsou další fakta včetně rozdílu spotřeby a pořizovací ceny.
V kůži tazatele bych si obě motorizace v autosalonu projel a nenechal si nic nakukat od rousiniho nebo ostatních...
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP
Re: Nový grand Mégane s 1,5dci nebo 1,6 16v
Ja som za benzin, ale vobec ma nepocuvaj
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: Nový grand Mégane s 1,5dci nebo 1,6 16v
a teraz jednu k teme
neviem ako tieto nove FAP dci, ale ta moja mrska mala taku turbodieru, ze v case medzi pridanim a akceleraciou sikovny clovek napisal 2 SMS spravy Samozrejme to bolo len po otepleni ( v zime nie) a za urcitych podmienok, ktore nastali zasadne v najnevhodnejsi cas
bagrik: skusal si aj daku konkurenciu v tej cenovej relacii ? ja som si uz u rencka nevedel vybrat a tak som siel inde
vo vybere bola aj taka Astra, Fokus. Je to o nieco drahsie, ale bolo citit ze tie peniaze su utopene v tom aute a nie yhodene, takze mozno .... .
neviem ako tieto nove FAP dci, ale ta moja mrska mala taku turbodieru, ze v case medzi pridanim a akceleraciou sikovny clovek napisal 2 SMS spravy Samozrejme to bolo len po otepleni ( v zime nie) a za urcitych podmienok, ktore nastali zasadne v najnevhodnejsi cas
bagrik: skusal si aj daku konkurenciu v tej cenovej relacii ? ja som si uz u rencka nevedel vybrat a tak som siel inde
vo vybere bola aj taka Astra, Fokus. Je to o nieco drahsie, ale bolo citit ze tie peniaze su utopene v tom aute a nie yhodene, takze mozno .... .
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 hostů