Teplota motora 1,5 dci

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
buldog66
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: ned bře 24, 2013 23:23
Bydliště: Bratislava

Teplota motora 1,5 dci

Příspěvek od buldog66 » ned pro 01, 2013 14:13

Dobrý deň,

Mám RM 3 Grandtour 1,5 dci EDC r.v.5/2013 cca 10500 km a zistil som že v chladnejšom (+8 st.) počasí sa nedostatočne zohrieva motor.
Po asi 3-4 km mi naskočí ten malý štvorček a po 13 km skočí teplota do plna(ten hrubý štvrťkruh) ale zase po chvilke zmizne a to za jazdy keď motor ťahá.
A buď sa už neobjaví vôbec alebo len na moment po cca 50 km jazde.
Teraz pri teplotách okolo nuly už nemá vôbec snahu skočiť do plna. Cca 30km jazda.
Bol som v servise kde to podla diagnostiky funguje ako má.
Potom sa pýtam či ten indikátor tam je len na leto, poprípade na okrasu?

Rád by som poznal Váš názor na danú problematiku. Všimol si niekto tento problem? Aká by mala byť teplota motora v stupňoch?

Ďakujem.
Naposledy upravil(a) 100KUC dne ned pro 01, 2013 16:37, celkem upraveno 2 x.
Důvod: přesunuto ze zkušeností
2 x R11 do roku 2006
8/2006 - 6/2013 R Megane 2 Grandtour 1,6 16V
6/2013 - ???? R Megane 3 Grandtour 1,5 dci EDC

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Re: Teplota motora 1,5 dci

Příspěvek od Miro_ba » pon pro 02, 2013 13:26

ten motor je tak dokonaly, ze neprodukuje ziadne odpadove teplo :-)
pri -15 budes musiet drzat motor v otackach ( +2000ot by malo stacit a obcas vytocit), aby si si trochu zakuril a to myslim smrtelne vazne. Aj po xxxkm ak pride dlhsia jazda z kopca, tak pekne vychladnes na jednu znacku z dvoch . Je to vlastnost, nehladaj chybu
mas dve moznosti:
1, zakryt celu tlamu - aj tu malu na prednom narazniku. V lete tu malu tlamu odokryjes. Ja som este pre istotu urobil pred cestou do HR drobny otvor asi 100cm2 dole skrze klimu. Motor sa mi zacal prehrievat len raz, po asi 40km jazde +140, ked uz bola jar a zabudol som odkryt malu tlamu :-) Po odkryti som vrcal dalej este rychlejsie.
2, neriesit a jazdit, ale ak bude naozaj zima, treba motor drzat cez 2000ot, ziadne solichanie v 1500ot.
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

Belous
Starting member
Příspěvky: 59
Registrován: úte srp 28, 2012 08:50

Re: Teplota motora 1,5 dci

Příspěvek od Belous » pon pro 02, 2013 14:23

Loni jsem to řešil s tehdy novým Meganem 1.2 Tce, což je sice benzín přímovstřik, ale choval se stejně s tím rozdílem, že ta limitní teplota byla cca. -7'C a méně. Pak stačil jeden delší kopec a teplota šla dolů, resp. na 1 dílek. Servis se vyjářil úplně stejně. Předtím jsem měl motor z poctivý litiny (MPI 1.6 55kW, octavia) a ten se zahřál a držel.
Megane Grandtour 1.2 TCe 115, Expression, 2012 S&S Collection

Uživatelský avatar
buldog66
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: ned bře 24, 2013 23:23
Bydliště: Bratislava

Re: Teplota motora 1,5 dci

Příspěvek od buldog66 » pon pro 02, 2013 23:54

Dík za rady a postrehy.
Ale ešte napíšem že v nedeľu 1.12.som to išiel testovať znova vonku +6 st. a po cca 33km jazde a nenabehnutí prevádzkovej teploty som zastavil, otvoril kapotu a skúsil som hornú hadicu od chladiča tá bola len málo vlažná ale zarazilo ma to že ventilátor na chladiči makal na plno.Čo chladil studený chladič? Takže podla mna tam nejaká chyba bude určite.
Žeby čidlo teploty dávalo blbé info?
2 x R11 do roku 2006
8/2006 - 6/2013 R Megane 2 Grandtour 1,6 16V
6/2013 - ???? R Megane 3 Grandtour 1,5 dci EDC

culko
Advanced member
Příspěvky: 372
Registrován: čtv led 01, 2009 16:43

Re: Teplota motora 1,5 dci

Příspěvek od culko » úte pro 03, 2013 05:35

to si dobre spravil---ak ti dobre funguje termostat tak ta hadica nema byť uplne tepla a chladič by mal byť tiež studeny,skus sa viac krat zastaviť a prekontrolovať či ten ventilator pracuje.napr po par km,kym ti nenabehne ani prvé okienko,či hadica resp chladič hore teply.napadne ma ešte-nemal si zapnutu klimu?lebo vtedy by mohol ten ventilator isť...
RENAULT MEGANE III GRANDTOUR 1,9dci 96kw šeda eclipse r2010

Uživatelský avatar
lajos88
Advanced member
Příspěvky: 330
Registrován: stř led 30, 2013 13:59
Bydliště: Košice

Re: Teplota motora 1,5 dci

Příspěvek od lajos88 » úte pro 03, 2013 08:06

Pozri sa aj do tohto vlákna: viewtopic.php?f=88&t=73606
Rieši sa tam to isté na FLU, bol s tým aj na diagnostike.
Renault Fluence 1.6 16V 84kW Limited (8/2016), hneda Cafe, Obrázek
Renault Fluence 1.6 16V 82kW Technofeel (12/2012), modra Prusse, Obrázek - predane (radost bola jazdit :) )
Ford Focus Kombi 1.8 TDCi 74kW (11/2003), siva metaliza, 155000km - predane (slzi mi za nim oko)

Uživatelský avatar
buldog66
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: ned bře 24, 2013 23:23
Bydliště: Bratislava

Re: Teplota motora 1,5 dci

Příspěvek od buldog66 » sob pro 07, 2013 11:19

Takže nainštaloval som si aplikáciu Torque zakúpil OBD II bluetooth diagnostiku a meral som za jazdy raz zo zapnutou autoklímou a raz bez AC. Je to vlastne jedno či s alebo bez AC výsledok je prakticky rovnaký. Pri dosiahnutí 50 st, naskočí prvý malý indikátor. Plná prevádzková teplota nabehne pri 80 st, a spadne pri cca. 75 st. Potom som už prevádzkovú teplotu nedosiahol a teplota motora sa pohybovala od 72 po 78 st. Pýtam sa má to tak byť ja osobne si myslím že správna teplota by mala byť nad 80 st.
V utorok idem do servisu kde ma má čakať človek s Renault Slovensko s ktorým to pôjdeme merať a ten sa má oficiálne vyjadriť k danému problému a tak som zvedavý na výsledok.
Budem informovať.
2 x R11 do roku 2006
8/2006 - 6/2013 R Megane 2 Grandtour 1,6 16V
6/2013 - ???? R Megane 3 Grandtour 1,5 dci EDC

Uživatelský avatar
exFF
Junior member
Příspěvky: 202
Registrován: ned dub 07, 2013 21:17

Re: Teplota motora 1,5 dci

Příspěvek od exFF » pon pro 09, 2013 14:09

Řešil jsem to ve výše zmiňovaném vláknu Fluence. Asi je to normální. Jsem zvědavej na vyjádření zástupce Renault.
od 6/2013 Renault Fluence 1.5 dCi 81 kW Dynamique barva bílá Ivory. Spotřeba 5,5 l/100km
ex Ford Focus 1.6 kombi zešrotován na protiúčet za Škoda Kamiq 1/2022. Na práci slouží Fabia 1 SDI :)

David_89
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: ned říj 27, 2013 09:14

Re: Teplota motora 1,5 dci

Příspěvek od David_89 » pon pro 09, 2013 18:47

Tak se taky podělím o zkušenost :D Nyní při teplotách kolem nuly, potřebuji k plnému zahřátí motoru (dva dílky) 15km jízdy (po městě). Topení mám nastavené od samého začátku na teplotu 25°C (bez AC). Pokud mám topení uplně vypnuté, tak motor se mi zahřeje již po 5km :wink:
Renault Mégane III Grandtour 1.5DCi 81kw (2010)

Uživatelský avatar
mudr.hematolog
Senior member
Příspěvky: 1024
Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
Bydliště: Košice

Re: Teplota motora 1,5 dci

Příspěvek od mudr.hematolog » pon pro 09, 2013 20:18

To ja mam topenie nastavene na 22 stupnov. 25 je na mna vela :)
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.

rousini
Senior member
Příspěvky: 1287
Registrován: ned bře 08, 2009 23:09
Bydliště: Táborsko

Re: Teplota motora 1,5 dci

Příspěvek od rousini » čtv pro 12, 2013 12:10

Já pokud to jde, tak v nafťáku topím až po ohřátí motoru. Je to o tom, jestli chcete dopřát sobě nebo autu a já jsem oldschool. Sice taky mám přídavný žhavící svíčky v topení, ale je znát, že se tím zkrátí doba ohřátí. Naštěstí se mi motor na provozní teplotu dostává i v zimě, ale to není relevantní, protože to není dci. Ale dokud se neohřeje, tak taky poznám po táhlém sjezdu a brzdění motorem, že mu trochu spadne teplota. Jak se ohřeje, tak už drží.
Určitě by pomohlo zastínit chladič, ucpat vstupy do motoru. Naposledy jsem takhle musel upravit Š-120 (cca před 25 lety) a to byl hajcunk. Po dálnici v zimě s pootevřeným okénkem. Topení byl v podstatě jediný chladič.
Na to špatné ohřívání motoru mají vliv všelijaké cirkulace vzduchu za jízdy v motorovém prostoru, ale s tím už se na koleně nic moc udělat nedá.
Bývalý majitel MIII 1,6i/100HP

Uživatelský avatar
mudr.hematolog
Senior member
Příspěvky: 1024
Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
Bydliště: Košice

Re: Teplota motora 1,5 dci

Příspěvek od mudr.hematolog » čtv pro 12, 2013 16:33

Kurenie som niekedy na inych autach aj ja zapinal po ohriati auta, ale pri tomto Megane by som musel zakazdym stlacat gombik na najnizsiu teplotu (tusim 16 stupnov) a to sa mi nechce. Auto je vybavene elektrickym prihrievanim vzduchu, tak to neriesim. Pokial je studene, tak to nevytacam.
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.

Uživatelský avatar
radar77
Experienced member
Příspěvky: 519
Registrován: stř led 26, 2011 14:26

Re: Teplota motora 1,5 dci

Příspěvek od radar77 » čtv pro 12, 2013 21:44

mudr.hematolog píše:...Auto je vybavene elektrickym prihrievanim vzduchu...
Ahoj, to víš jistě? mě přijde že je to klasika, teplý vzduch to začne foukat, až se trošku ohřeje motor...
| Renault Megane III Grandtour 1.6 16V 74kW (K4M 848) | Advantage 2011 / 16" kola, digi klima, tempomat, auto daylight, bluetooth, sunset atd. |

Uživatelský avatar
mudr.hematolog
Senior member
Příspěvky: 1024
Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
Bydliště: Košice

Re: Teplota motora 1,5 dci

Příspěvek od mudr.hematolog » čtv pro 12, 2013 22:33

Niekde som cital, ze tym vybavene je ....po chvilke co motor bezi uz hreje teply vzduch, pricom ukazovatel teploty motora este neukazuje nic.
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Re: Teplota motora 1,5 dci

Příspěvek od Miro_ba » pát pro 13, 2013 17:12

moja 1.5dci el. spiralu mala na 99%, ale ci to ma benzin netusim, skor nie ako ano.
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

Uživatelský avatar
radar77
Experienced member
Příspěvky: 519
Registrován: stř led 26, 2011 14:26

Re: Teplota motora 1,5 dci

Příspěvek od radar77 » pát pro 13, 2013 22:35

tez si myslim ze benzin to nema, zahriva se celkem rychle, byl by to pekny nadstandard
| Renault Megane III Grandtour 1.6 16V 74kW (K4M 848) | Advantage 2011 / 16" kola, digi klima, tempomat, auto daylight, bluetooth, sunset atd. |

Uživatelský avatar
exFF
Junior member
Příspěvky: 202
Registrován: ned dub 07, 2013 21:17

Re: Teplota motora 1,5 dci

Příspěvek od exFF » čtv pro 19, 2013 13:21

buldog66 píše: V utorok idem do servisu kde ma má čakať človek s Renault Slovensko s ktorým to pôjdeme merať a ten sa má oficiálne vyjadriť k danému problému a tak som zvedavý na výsledok.
Budem informovať.
A dopadlo to tedy nějak?
od 6/2013 Renault Fluence 1.5 dCi 81 kW Dynamique barva bílá Ivory. Spotřeba 5,5 l/100km
ex Ford Focus 1.6 kombi zešrotován na protiúčet za Škoda Kamiq 1/2022. Na práci slouží Fabia 1 SDI :)

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: Teplota motora 1,5 dci

Příspěvek od soptik » pát pro 20, 2013 17:49

Přídavný výměník tepla je součástí modelů s automatickou klimou. Je umístěn pod hlavním vyměníkem tepla, pomáhá rychleji vytopit vnitřek a přesněji udržovat zvolenou teplotu. Toť chytrá kniha : Jak na to? str.147 a jsou tu i obrázky. Takže motor z toho topení nemá nic, jen větší zátěž, když to topí-altík víc dává proudu.
Megane II 1.6 16V r.v.2009

Odpovědět

Zpět na „Renault Megane III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů