RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K
Moderátor: Moderators General
- mudr.hematolog
- Senior member
- Příspěvky: 1014
- Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
- Bydliště: Košice
Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K
1.6 su 100K a 110K ......100K ma 5qalt a 110K 6qalt.....porovnaval som tieto dva motory.
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.
- Martin Jaroš
- Experienced member
- Příspěvky: 858
- Registrován: pát kvě 27, 2005 09:57
- Bydliště: Praha, Chomutov
- Kontaktovat uživatele:
Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K
Auto už mám zpět, v servisu dle informací technika auto napíchli na diagnostiku a zkusili každé ráno nastartovat (tj. 2x). Auto bylo v servise od pondělí do středy, na nic se samozřejmě nepřišlo. Výše uvedené je dle vyjádření Renaultu "podrobná expertíza" (viz. níže):
Vážený pane Jaroši,
dovolujeme si reagovat na Vaše podněty týkající se nespokojenosti s užíváním Vašeho vozidla Renault Mégane III, VIN VF1BZ0V0641150815.
Dne 7. 11. 2011 jste v autorizovaném servisu ponechal vozidlo ke zkoumání hlučnosti motoru při tzv. studeném startu. Dle našich záznamů záruční doba na vozidlo již uplynula v květnu tohoto roku. Přesto servis velmi pečlivě stav Vašeho vozidla prověřil a věnoval se velmi podrobně přezkoumání chování motoru. Vámi tvrzená vada se neprojevila ani po dvoudenní expertize. Za této situace nezbylo, než Vaši žádost na bezplatnou výměnu rozvodového kola zamítnout, kdy pro zamítnutí svědčí mj. i skutečnost, že uplynula záruční doba.
Velmi nám záleží na spokojenosti našich klientů, kterým rádi vycházíme vstříc při řešení jejich problémů. Nejinak tomu je i ve Vašem případě (viz výše).
Ujišťujeme Vás, že u vozidel řady Mégane III jsme doposud neregistrovali Vámi popisovaný problém, lze tedy vyloučit, že by se jednalo o konstrukční vadu.
V případě jakýchkoli dotazů se neváhejte na nás obrátit.
S přátelským pozdravem
Ing. Petra Kopfsteinová
Renault Česká republika, a. s.
Manažer zákaznické platformy
Jen pro pořádek uvedu, že jsem paní Kopfsteinové říkal, že navrhuji auto do servisu přistavit později, až se závada začne projevovat častěji (před rokem to byla otázka cca 2 měsíců). Nicméně trvala na tom, že je potřeba vozidlo přistavit co nejdříve. Na nic se samozřejmě nepřišlo, údajně na MIII nic takového neregistrovali, závada tedy vlastně neexistuje.
Výše uvedené budiž varováním pro případné zájemce o automobil Renault. Vůbec se už nedivím tomu, jakou pověst tato značka u nás má a proč na Renaulty každý nadává. Po 2,5 letech s Megane III jsem nabyl dojmu, že Renault to s tím zvyšováním kvality až tak vážně nemyslí a pokud se objeví problém, otočí s k zákazníkovi zády.
Během řešení tohoto problému jsem přišel na další zajímavá zjištění. O tom se ale rozepíšu v samostatném článku, kde bych chtěl zveřejnit vše, včetně mé komunikace s Renaultem ČR.
Všechny uživatele, kteří budou mít problém s přesuvníkem u vozidel řady Megane III/Fluence prosím, aby se mi ozvali (martin@soray.cz). Společnými silami bychom se mohli dopracovat k lepšímu řešení této chyby výrobce, než je výše uvedený e-mail.
Vážený pane Jaroši,
dovolujeme si reagovat na Vaše podněty týkající se nespokojenosti s užíváním Vašeho vozidla Renault Mégane III, VIN VF1BZ0V0641150815.
Dne 7. 11. 2011 jste v autorizovaném servisu ponechal vozidlo ke zkoumání hlučnosti motoru při tzv. studeném startu. Dle našich záznamů záruční doba na vozidlo již uplynula v květnu tohoto roku. Přesto servis velmi pečlivě stav Vašeho vozidla prověřil a věnoval se velmi podrobně přezkoumání chování motoru. Vámi tvrzená vada se neprojevila ani po dvoudenní expertize. Za této situace nezbylo, než Vaši žádost na bezplatnou výměnu rozvodového kola zamítnout, kdy pro zamítnutí svědčí mj. i skutečnost, že uplynula záruční doba.
Velmi nám záleží na spokojenosti našich klientů, kterým rádi vycházíme vstříc při řešení jejich problémů. Nejinak tomu je i ve Vašem případě (viz výše).
Ujišťujeme Vás, že u vozidel řady Mégane III jsme doposud neregistrovali Vámi popisovaný problém, lze tedy vyloučit, že by se jednalo o konstrukční vadu.
V případě jakýchkoli dotazů se neváhejte na nás obrátit.
S přátelským pozdravem
Ing. Petra Kopfsteinová
Renault Česká republika, a. s.
Manažer zákaznické platformy
Jen pro pořádek uvedu, že jsem paní Kopfsteinové říkal, že navrhuji auto do servisu přistavit později, až se závada začne projevovat častěji (před rokem to byla otázka cca 2 měsíců). Nicméně trvala na tom, že je potřeba vozidlo přistavit co nejdříve. Na nic se samozřejmě nepřišlo, údajně na MIII nic takového neregistrovali, závada tedy vlastně neexistuje.
Výše uvedené budiž varováním pro případné zájemce o automobil Renault. Vůbec se už nedivím tomu, jakou pověst tato značka u nás má a proč na Renaulty každý nadává. Po 2,5 letech s Megane III jsem nabyl dojmu, že Renault to s tím zvyšováním kvality až tak vážně nemyslí a pokud se objeví problém, otočí s k zákazníkovi zády.
Během řešení tohoto problému jsem přišel na další zajímavá zjištění. O tom se ale rozepíšu v samostatném článku, kde bych chtěl zveřejnit vše, včetně mé komunikace s Renaultem ČR.
Všechny uživatele, kteří budou mít problém s přesuvníkem u vozidel řady Megane III/Fluence prosím, aby se mi ozvali (martin@soray.cz). Společnými silami bychom se mohli dopracovat k lepšímu řešení této chyby výrobce, než je výše uvedený e-mail.
Naposledy upravil(a) Martin Jaroš dne čtv lis 24, 2011 09:57, celkem upraveno 1 x.
ex Renault Megane III 1.6 16v 110k Dynamique 2009
Smart Roadster 0.7T 82k 2003
Skoda Octavia Combi 1.4TSI 122k 2009
http://www.detailingclub.cz
Smart Roadster 0.7T 82k 2003
Skoda Octavia Combi 1.4TSI 122k 2009
http://www.detailingclub.cz
- pali.sk
- Senior member
- Příspěvky: 1623
- Registrován: úte srp 18, 2009 18:14
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K
Pekne, ale len tak medzi rečou, však ty ho už máš raz vymenený tak im to pošli do <> ČR a nech si otvoria históriu tvojho auta predsa to musia vidieť!. A tuším, že ešte niekto s fluence tu bol komu to vymenili ...
Ja bohužiaľ zatiaľ nemôžem slúžiť, ale ako som písal predtým, divné je že sa mi to v poslednej dobe zarachotí po krátkom státi (včera napr. po 30min...) tak fakt neviem možno to bude niečo iné ale čo?
PS: teraz som bol prezuť pneu v servise (nie renault) bol tam aj lakérnik tak mi len potvrdil, že ten môj lak je určite vada laku ... tiež budem musieť riešiť
Ja bohužiaľ zatiaľ nemôžem slúžiť, ale ako som písal predtým, divné je že sa mi to v poslednej dobe zarachotí po krátkom státi (včera napr. po 30min...) tak fakt neviem možno to bude niečo iné ale čo?
PS: teraz som bol prezuť pneu v servise (nie renault) bol tam aj lakérnik tak mi len potvrdil, že ten môj lak je určite vada laku ... tiež budem musieť riešiť
MIII Grandtour 1.6 110k Dyn. black - 9/2009, MIII Grandtour 1.4 TCe 130k Dyn. white - 1/2012

+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.
Ale auto je to pekné!

+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.
Ale auto je to pekné!
Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K
ty kraso ta veta stim ze to neregistrovali tento problem... to by me rozcertil do cervena!!!
achjoo
achjoo
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016 
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000

Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010

Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.

Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000

- mudr.hematolog
- Senior member
- Příspěvky: 1014
- Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
- Bydliště: Košice
Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K
Chlapci nemyslite si, ze ostatne automobilky maju servis na TOP urovni.
Mal som uz viacej typov aut a povedal by som, ze vsade je to rovnake.
V kazdom origo servise sa snazia "tak trocha" zakaznika oblbnut ak sa jedna o narokovanie reklamacie.
Mal som uz viacej typov aut a povedal by som, ze vsade je to rovnake.
V kazdom origo servise sa snazia "tak trocha" zakaznika oblbnut ak sa jedna o narokovanie reklamacie.
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.
Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K
ako pise mudr, staci si precitat ine fora.
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
- Martin Jaroš
- Experienced member
- Příspěvky: 858
- Registrován: pát kvě 27, 2005 09:57
- Bydliště: Praha, Chomutov
- Kontaktovat uživatele:
Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K
Tady ale nejde o TOP servis. Tohle už zavání vědomým klamáním zákazníka. Já nechci od Renaultu nic víc, než jen plně funkční výrobek.
Závada se v servisu neprojevila a dnes ráno jsem nahrál toto:
http://www.youtube.com/watch?v=JtjQN01vT40
Že se takto chová 2,5 roku staré auto za 414000,- po cca 70000km, s tím se prostě nesmířím.
Závada se v servisu neprojevila a dnes ráno jsem nahrál toto:
http://www.youtube.com/watch?v=JtjQN01vT40
Že se takto chová 2,5 roku staré auto za 414000,- po cca 70000km, s tím se prostě nesmířím.
ex Renault Megane III 1.6 16v 110k Dynamique 2009
Smart Roadster 0.7T 82k 2003
Skoda Octavia Combi 1.4TSI 122k 2009
http://www.detailingclub.cz
Smart Roadster 0.7T 82k 2003
Skoda Octavia Combi 1.4TSI 122k 2009
http://www.detailingclub.cz
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17183
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K
Ty samé problémy má i VW na 1.4 TSI. Není to jen o Renaultu.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
- Martin Jaroš
- Experienced member
- Příspěvky: 858
- Registrován: pát kvě 27, 2005 09:57
- Bydliště: Praha, Chomutov
- Kontaktovat uživatele:
Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K
Samozřejmě, závada není jen o Renaultu, stát se to může u jakékoliv automobilky. O Renaultu ale už je to, že je to dlouhodobý problém, který Renault nejen nevyřešil, ale ještě dělá ze zákazníků blbce a tváří se, že ten problém neexistuje.
ex Renault Megane III 1.6 16v 110k Dynamique 2009
Smart Roadster 0.7T 82k 2003
Skoda Octavia Combi 1.4TSI 122k 2009
http://www.detailingclub.cz
Smart Roadster 0.7T 82k 2003
Skoda Octavia Combi 1.4TSI 122k 2009
http://www.detailingclub.cz
- mudr.hematolog
- Senior member
- Příspěvky: 1014
- Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
- Bydliště: Košice
Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K
Martin,
skus napisat mail priamo do F.....nevravim, ze Ti vyriesia problem, ale uz budes diskutovat s niekym, kto tie auta vyraba.
Napis im aj postup riesenia reklamacie, ze udajne o tom probleme nevedia.
A ze od takej znacky ako je Renault by si cakal lepsi pristup.
skus napisat mail priamo do F.....nevravim, ze Ti vyriesia problem, ale uz budes diskutovat s niekym, kto tie auta vyraba.
Napis im aj postup riesenia reklamacie, ze udajne o tom probleme nevedia.
A ze od takej znacky ako je Renault by si cakal lepsi pristup.
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.
- Martin Jaroš
- Experienced member
- Příspěvky: 858
- Registrován: pát kvě 27, 2005 09:57
- Bydliště: Praha, Chomutov
- Kontaktovat uživatele:
Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K
Doktore, priznam se, ze uz nad tim od vikendu take premyslim
Dnes chci jeste poslat video z rana do Renaultu CR a pockam na vyjadreni. Pak uz asi zbyva opravdu jen FR.
ex Renault Megane III 1.6 16v 110k Dynamique 2009
Smart Roadster 0.7T 82k 2003
Skoda Octavia Combi 1.4TSI 122k 2009
http://www.detailingclub.cz
Smart Roadster 0.7T 82k 2003
Skoda Octavia Combi 1.4TSI 122k 2009
http://www.detailingclub.cz
- Martin Jaroš
- Experienced member
- Příspěvky: 858
- Registrován: pát kvě 27, 2005 09:57
- Bydliště: Praha, Chomutov
- Kontaktovat uživatele:
Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K
Takže kolegové renaulťáci,
situaci jsem poměrně dlouho a nepříjemně řešil s Renaultem ČR, nyní je to cca týden, co Renault ČR přestal reagovat a odpovídat na mé dotazy (předpokládám tedy, že k tomu již nemají co dodat). Zároveň ze mne již vyprchalo s prominutím nas.ání z celé situce a pomalu se smiřuji s tím, že motor 1.6 16v 81kW je šmejd. Abych to tedy shrnul:
Motor začal rachotit 1,5 roku od koupě, najeto necelých 50000 km:
http://www.youtube.com/watch?v=y4Jt4VxqMxE
Po složitém prokazování byl nakonec přesuvník (+související díly) vyměněn v rámci záruky. Bohužel, po cca 9 měsících se závada objevila znovu, najeto cca 70000 km (tj. cca 20000km od výměny v lednu):
http://www.youtube.com/watch?v=JtjQN01vT40
Sice záruka na vozidlo vypršela v květnu, ale vzhledem k tak brzkému opakování závady a použití stejného přesuvníku PN 7701478505 jako u řady Megane II (který trpí stejnou, dlouho známou chronickou poruchou - rachocení při startu) jsem požadoval po Renaultu ČR řešení. Vozidlo bylo 2x v servisu na zkoumání, ani v jednom případě se závada neprojevila a příčina rachocení oficiálně nebyla nalezena. Na konci všeho mi bylo oznámeno:
Vážený pane Jaroši,
v souladu s Vaším přáním proběhla v provozovně našeho koncesionáře, společnosti A.M.O.S.-Otava, a.s., opakovaná komplexní prohlídka Vašeho vozidla Renault Mégane III, VIN xxxxxxxxxxxxx.
Vozidlo bylo opakovaně testováno při studené startu, kdy servis simuloval podmínky, které Vy popisujete jako spouštěcí pro Vámi popisovaný projev vozidla – hluk.
Ani za této situace se hluk přesuvníkového kola (který Vy označujete za příčinu shora uvedeného chování vozidla) neprojevil.
Byla provedena kontrola diagnostickým přístrojem. Tato nepotvrdila žádné chybové kódy uložené v řídící jednotce motoru.
Byla provedena taktéž kontrola systému přesunutí vačkového hřídele (v souladu s metodikou RENAULT). Veškeré naměřené hodnoty přesunutí vačkového hřídele odpovídají hodnotám požadovaným. Ani tato kontrola tedy nepotvrdila jakoukoli anomálii.
Vozidlo tedy po provedení prohlídky a vyhodnocení výsledků provedených měření shledáváme plně způsobilé k provozu na pozemních komunikacích.
S pozdravem
Ing. Petra Kopfsteinová
Renault Česká republika, a.s.
Manažer zákaznické platformy
Dobrý den,
děkuji za vyjádření, přesto mi nejsou jasné tyto body, prosím tedy Vaši odpověď:
1. Motor mého vozidla Renault Mégane III, VIN xxxxxxxxxxxxx tedy shledáváte bezvadným?
2. V jednom z předchozích mailů uvádíte, cituji:
"Na základě Vámi zasílaných nahrávek se domníváme, že na vozidle se může vyskytovat závada, tato však nemusí nutně spočívat ve vadě přesuvníku. Navrhujeme proto, abyste vozidlo opětovně přistavil do servisu, tak aby mohlo být jeho přezkoumání dokončeno. Naším cílem je v každém případě najít příčinu Vámi popisované skutečnosti."
Jakou příčinu hluku při startu (viz. 2x videonahrávka) tedy autorizovaný servis nalezl?
3. Je možné provozovat vozidlo i za těchto okolností (občasný hluk při startu), aniž by došlo ke zhoršení těchto anomálií, případně poškození motoru?
4. Bude vydán doklad o provedených zkouškách (vozidlo si vyzvednu dnes v odpoledních hodinách)?
Děkuji za upřesnění
S pozdravem
Martin Jaroš
Vážený pane Jaroši,
v odpovědi na Vaši poslední zprávu si dovolujeme sdělit, že jakákoliv anomálie na motoru během prohlídky Vašeho vozidla nebyla shledána. Hluk motoru při studeném startu, který opakovaně popisujete ve své korespondenci, se neprojevil.
Provedením podrobné prohlídky za účasti našeho technika a při simulaci Vámi popisovaných podmínek jsou naše možnosti zcela vyčerpány.
V ostatním si dovolujeme odkázat na předchozí korespondenci.
S pozdravem
Ing. Petra Kopfsteinová
Renault Česká republika, a.s.
Manažer zákaznické platformy
Jen dodám, že v předchozí komunikaci jsem odpovědi na otázky nenalezl... Dále ještě stojí za zmínku následující skutečnosti:¨
1. Renault ČR tvrdí, že díl PN 7701478505 (přesuvník) byl pro řadu Megane III změněn. Opakovaně jsem se ptal, jaké byly provedeny změny, opakovaně mi nebylo zodpovězeno...
2. Přijde mi smutné, že autorizovaný servis Renault nedokáže najít příčinu závady - klepání motoru - u vlastního výrobku.
3. V některém z autorizovaných servisů (jinam vozidlo nejezdilo) došlo k "tuningu" záslepky diagnostické zásuvky, viz. foto:
Na můj opakovaný dotaz, jak toto vyřešíme, jsem nikdy nedostal od Renaultu ČR odpověď.... Záslepku si tedy asi budu muset koupit novou.
Samozřejmě mne neopomněli obvinit z poškozování dobrého jména (zveřejněním informací o problému zde). Z celý týhle záležitosti jsem vyvodil závěr, že cokoliv od Renaultu už mi nesmí do baráku. Když pominu podivnosti s chlazenou schránkou (byla slibována v prospektech, manuálu, na internetu a skutečnost je taková, že chlazená není), odcházející aretace dveří - praskání při otvírání (LP už jsem měnil, PP začíná taky), nedořešené ostřikovače a stěrače, tak by Megane nebyl až tak špatné auto. Ale opakované problémy s motorem po 50, resp 70 tisících km nemohu akceptovat, zvlášť auta za 414000,-.
Nyní uvidím co dál, zřejmě nechám mimo autorizovaný servis vyměnit přesuvník+řemen a auto půjde z domu. Jako nástupce asi zvolím automobil značky Volvo, konkrétně se mi zamlouvá V50
situaci jsem poměrně dlouho a nepříjemně řešil s Renaultem ČR, nyní je to cca týden, co Renault ČR přestal reagovat a odpovídat na mé dotazy (předpokládám tedy, že k tomu již nemají co dodat). Zároveň ze mne již vyprchalo s prominutím nas.ání z celé situce a pomalu se smiřuji s tím, že motor 1.6 16v 81kW je šmejd. Abych to tedy shrnul:
Motor začal rachotit 1,5 roku od koupě, najeto necelých 50000 km:
http://www.youtube.com/watch?v=y4Jt4VxqMxE
Po složitém prokazování byl nakonec přesuvník (+související díly) vyměněn v rámci záruky. Bohužel, po cca 9 měsících se závada objevila znovu, najeto cca 70000 km (tj. cca 20000km od výměny v lednu):
http://www.youtube.com/watch?v=JtjQN01vT40
Sice záruka na vozidlo vypršela v květnu, ale vzhledem k tak brzkému opakování závady a použití stejného přesuvníku PN 7701478505 jako u řady Megane II (který trpí stejnou, dlouho známou chronickou poruchou - rachocení při startu) jsem požadoval po Renaultu ČR řešení. Vozidlo bylo 2x v servisu na zkoumání, ani v jednom případě se závada neprojevila a příčina rachocení oficiálně nebyla nalezena. Na konci všeho mi bylo oznámeno:
Vážený pane Jaroši,
v souladu s Vaším přáním proběhla v provozovně našeho koncesionáře, společnosti A.M.O.S.-Otava, a.s., opakovaná komplexní prohlídka Vašeho vozidla Renault Mégane III, VIN xxxxxxxxxxxxx.
Vozidlo bylo opakovaně testováno při studené startu, kdy servis simuloval podmínky, které Vy popisujete jako spouštěcí pro Vámi popisovaný projev vozidla – hluk.
Ani za této situace se hluk přesuvníkového kola (který Vy označujete za příčinu shora uvedeného chování vozidla) neprojevil.
Byla provedena kontrola diagnostickým přístrojem. Tato nepotvrdila žádné chybové kódy uložené v řídící jednotce motoru.
Byla provedena taktéž kontrola systému přesunutí vačkového hřídele (v souladu s metodikou RENAULT). Veškeré naměřené hodnoty přesunutí vačkového hřídele odpovídají hodnotám požadovaným. Ani tato kontrola tedy nepotvrdila jakoukoli anomálii.
Vozidlo tedy po provedení prohlídky a vyhodnocení výsledků provedených měření shledáváme plně způsobilé k provozu na pozemních komunikacích.
S pozdravem
Ing. Petra Kopfsteinová
Renault Česká republika, a.s.
Manažer zákaznické platformy
Dobrý den,
děkuji za vyjádření, přesto mi nejsou jasné tyto body, prosím tedy Vaši odpověď:
1. Motor mého vozidla Renault Mégane III, VIN xxxxxxxxxxxxx tedy shledáváte bezvadným?
2. V jednom z předchozích mailů uvádíte, cituji:
"Na základě Vámi zasílaných nahrávek se domníváme, že na vozidle se může vyskytovat závada, tato však nemusí nutně spočívat ve vadě přesuvníku. Navrhujeme proto, abyste vozidlo opětovně přistavil do servisu, tak aby mohlo být jeho přezkoumání dokončeno. Naším cílem je v každém případě najít příčinu Vámi popisované skutečnosti."
Jakou příčinu hluku při startu (viz. 2x videonahrávka) tedy autorizovaný servis nalezl?
3. Je možné provozovat vozidlo i za těchto okolností (občasný hluk při startu), aniž by došlo ke zhoršení těchto anomálií, případně poškození motoru?
4. Bude vydán doklad o provedených zkouškách (vozidlo si vyzvednu dnes v odpoledních hodinách)?
Děkuji za upřesnění
S pozdravem
Martin Jaroš
Vážený pane Jaroši,
v odpovědi na Vaši poslední zprávu si dovolujeme sdělit, že jakákoliv anomálie na motoru během prohlídky Vašeho vozidla nebyla shledána. Hluk motoru při studeném startu, který opakovaně popisujete ve své korespondenci, se neprojevil.
Provedením podrobné prohlídky za účasti našeho technika a při simulaci Vámi popisovaných podmínek jsou naše možnosti zcela vyčerpány.
V ostatním si dovolujeme odkázat na předchozí korespondenci.
S pozdravem
Ing. Petra Kopfsteinová
Renault Česká republika, a.s.
Manažer zákaznické platformy
Jen dodám, že v předchozí komunikaci jsem odpovědi na otázky nenalezl... Dále ještě stojí za zmínku následující skutečnosti:¨
1. Renault ČR tvrdí, že díl PN 7701478505 (přesuvník) byl pro řadu Megane III změněn. Opakovaně jsem se ptal, jaké byly provedeny změny, opakovaně mi nebylo zodpovězeno...
2. Přijde mi smutné, že autorizovaný servis Renault nedokáže najít příčinu závady - klepání motoru - u vlastního výrobku.
3. V některém z autorizovaných servisů (jinam vozidlo nejezdilo) došlo k "tuningu" záslepky diagnostické zásuvky, viz. foto:
Na můj opakovaný dotaz, jak toto vyřešíme, jsem nikdy nedostal od Renaultu ČR odpověď.... Záslepku si tedy asi budu muset koupit novou.
Samozřejmě mne neopomněli obvinit z poškozování dobrého jména (zveřejněním informací o problému zde). Z celý týhle záležitosti jsem vyvodil závěr, že cokoliv od Renaultu už mi nesmí do baráku. Když pominu podivnosti s chlazenou schránkou (byla slibována v prospektech, manuálu, na internetu a skutečnost je taková, že chlazená není), odcházející aretace dveří - praskání při otvírání (LP už jsem měnil, PP začíná taky), nedořešené ostřikovače a stěrače, tak by Megane nebyl až tak špatné auto. Ale opakované problémy s motorem po 50, resp 70 tisících km nemohu akceptovat, zvlášť auta za 414000,-.
Nyní uvidím co dál, zřejmě nechám mimo autorizovaný servis vyměnit přesuvník+řemen a auto půjde z domu. Jako nástupce asi zvolím automobil značky Volvo, konkrétně se mi zamlouvá V50
Naposledy upravil(a) Martin Jaroš dne pát pro 09, 2011 09:20, celkem upraveno 1 x.
ex Renault Megane III 1.6 16v 110k Dynamique 2009
Smart Roadster 0.7T 82k 2003
Skoda Octavia Combi 1.4TSI 122k 2009
http://www.detailingclub.cz
Smart Roadster 0.7T 82k 2003
Skoda Octavia Combi 1.4TSI 122k 2009
http://www.detailingclub.cz
- Martin Jaroš
- Experienced member
- Příspěvky: 858
- Registrován: pát kvě 27, 2005 09:57
- Bydliště: Praha, Chomutov
- Kontaktovat uživatele:
Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K
Ještě bych dodal, že mým cílem není a nikdy nebyl úmysl poškozovat něčí jméno, zde konkrétně Renaultu. Ale myslím si, že problémy s tímhle motorem nejsou úplně v pořádku a případní zájemci o tenhle produkt by měli vědět, do čeho investují své peníze. A samozřejmě zvážit, zda je neinvestovat lépe.
PS: Ještě abych nezapomněl, k dobru Renaultu lze přičíst jedinnou věc, že mi po dobu druhého zkoumání v servisu zapůjčili náhradní vůz.
PS: Ještě abych nezapomněl, k dobru Renaultu lze přičíst jedinnou věc, že mi po dobu druhého zkoumání v servisu zapůjčili náhradní vůz.
ex Renault Megane III 1.6 16v 110k Dynamique 2009
Smart Roadster 0.7T 82k 2003
Skoda Octavia Combi 1.4TSI 122k 2009
http://www.detailingclub.cz
Smart Roadster 0.7T 82k 2003
Skoda Octavia Combi 1.4TSI 122k 2009
http://www.detailingclub.cz
Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K
Vdaka za vycerpavajuce info o postupe. Trochu ma hneva ze sa k tomu stavaju takto. Je vcelku pochopitelne, ze nie kazde rano (resp. kazdy studeny strat) je sprevadzany rachotenim. A aj ked to povedzme 2 rana skusili nakopnut (ale podla mna to skusili iba raz), tak im proste nezarachotil - to je 50 na 50. A tym celu vec uzavreli, pritom vedia rovnako dobre ako my ze presuvnik je zdrojom problemu a je vnutri vydraty. Toto sa mi nepaci. Je to vlastne iba o prekazani poruchy - a tu hra trochu stastie na ich stranu, lebo presuvnik proste nezarachoti kazdy start. Akakolvek video nahravka nemusi byt relevant dokazom - kludne moze byt audiostopa podvrh, mozno islo o jednorazovy problem zhodou okolnosti, z akeho datumu je video, je na nom aj SPZ auta atd atd....proste video nie je pre servis dokaz.
Buducim majitelom (nejakeho vozidla) sa snad podari checknut toto forum a danej motorizacii sa vyhnu. Ja ked som MII bral som sice toto forum skukol, ale problem s presuvnikom este nebol rozsireny obecne. Po kupe ojetiny mi do roka odisiel. Vtedy som sa zacal o tento problem zaujimat. Holt smolka.
Buducim majitelom (nejakeho vozidla) sa snad podari checknut toto forum a danej motorizacii sa vyhnu. Ja ked som MII bral som sice toto forum skukol, ale problem s presuvnikom este nebol rozsireny obecne. Po kupe ojetiny mi do roka odisiel. Vtedy som sa zacal o tento problem zaujimat. Holt smolka.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K
Martin, trochu sa obavam, ze <> nieje jediny, kto sa takto chova k zakaznikom. Pokial nieje problem je kazdy servis, predajca vyborny, ale ked sa ma lamat chleba, uz je problem.
Ja by som nemohol robit predajcu firme, co vedome predava veci s vyrobnou ci konstrukcnou vadou. Nato treba mat zaludok
Ja by som nemohol robit predajcu firme, co vedome predava veci s vyrobnou ci konstrukcnou vadou. Nato treba mat zaludok
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
- Martin Jaroš
- Experienced member
- Příspěvky: 858
- Registrován: pát kvě 27, 2005 09:57
- Bydliště: Praha, Chomutov
- Kontaktovat uživatele:
Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K
Souhlasím, že Renault nebude jediný. Ale co jsem sledoval fóra jiných značek, tak v případě objevení chronického problému většinou dochází k řešení, případně svolávací akci a nápravě problému. To, že se tento problém s rachocením při startu přenese do nového modelu vůbec nechápu.
Příští rok rodiče plánují koupi auta, mají Clio a původně jsem jim chtěl vybrat něco z řady Clio nebo Megane. Po téhle anabázi to už ale riskovat nebudu a ohlédnu se raději jinde
Příští rok rodiče plánují koupi auta, mají Clio a původně jsem jim chtěl vybrat něco z řady Clio nebo Megane. Po téhle anabázi to už ale riskovat nebudu a ohlédnu se raději jinde
ex Renault Megane III 1.6 16v 110k Dynamique 2009
Smart Roadster 0.7T 82k 2003
Skoda Octavia Combi 1.4TSI 122k 2009
http://www.detailingclub.cz
Smart Roadster 0.7T 82k 2003
Skoda Octavia Combi 1.4TSI 122k 2009
http://www.detailingclub.cz
Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K
Pokud to rachotí, tak dát to k soudnímu znalci, potom právník a soud. Nakonec je to vyjde hodně draho včetně poškození jména, protože rozsudek stačí zveřejnit.
Renault Megane III Grandtour 1.4 TCe 130k Dynamique Xenony (2010) 
Hyundai Elantra 1.6 100k (2006)

Hyundai Elantra 1.6 100k (2006)

- pali.sk
- Senior member
- Příspěvky: 1623
- Registrován: úte srp 18, 2009 18:14
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K
Martin, a ako ti odôvodnili prvú výmenu? Vymenili to vôbec?
Iné značky na tom nie sú vôbec lepšie, na opravy zvoláva aj renault. Ale inde taktiež nemáš férový prístup, len obchodný.
Otázka je či to nemôže byť niečo iné? Minimálne v mojom prípade, max raz za týždeň-dva mám ten zvuk vždy po krátkom státi
. Je to zarachotenie z prednej časti (vo videách s presuvníkom, len ten nábeh, potom doznenie už nie je ... čiže krátke zarachotenie 1-1.5sec. max.). Mám 40tis. km.
Iné značky na tom nie sú vôbec lepšie, na opravy zvoláva aj renault. Ale inde taktiež nemáš férový prístup, len obchodný.
Otázka je či to nemôže byť niečo iné? Minimálne v mojom prípade, max raz za týždeň-dva mám ten zvuk vždy po krátkom státi
MIII Grandtour 1.6 110k Dyn. black - 9/2009, MIII Grandtour 1.4 TCe 130k Dyn. white - 1/2012

+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.
Ale auto je to pekné!

+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.
Ale auto je to pekné!
- Martin Jaroš
- Experienced member
- Příspěvky: 858
- Registrován: pát kvě 27, 2005 09:57
- Bydliště: Praha, Chomutov
- Kontaktovat uživatele:
Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K
Pali:
Odůvodnili to takto...
V lednu tohoto roku jste reklamoval vadu vozidla spočívající v rachocení při studeném startu. Učinil jste tak v otevřené záruční lhůtě. Důkazní břemeno o existenci vady při uplatnění nároku z odpovědnosti za vady tížilo v daném případě Vás. Jinými slovy, v případě, že jste reklamoval, bylo Vaší povinností v reklamačním řízení tuto vadu prokázat. Učinil jste tak pouze prostřednictvím audio/video nahrávky. Vámi tvrzená vada – hlučnost motoru při studeném startu, se však ani tehdy v servisu neprojevila, když ani Vy sám jste ji nedokázal vyvolat. Přes skutečnost, že jste důkazní břemeno o existenci vady neunesl, vyšel Vám náš koncesionář vstříc a v rámci záruky provedl bezplatně výměnu rozvodového kola. Lze uzavřít, že ani při tomto zásahu nebyla Vámi tvrzená vada zjištěna.
Uvádíte-li tedy v současné době, že se ve Vašem případě jedná o opakovaný výskyt závady, pak tato skutečnost zůstává pouze v rovině tvrzení, kdy k prokázání vady předkládáte opakovaně pouze digitální nahrávku projevu vozidla. Na podkladě takové nahrávky však bohužel není možné diagnostikovat vadu a provést opravu. Znovu poukazujeme na to, že vada nebyla servisem v žádném z Vámi uváděných případů zjištěna, když servis provedl veškeré úkony vedoucí k jejímu případnému odhalení. Skutečnost, že se vada neprojevila, ale rozhodně nelze klást k tíži servisu.
Mě na celé téhle záležitosti opravdu dost vadí fakt, že je to chronický problém postihující řadu Megane II s tímto motorem (resp. 1.6 16v s VVT) a přesto byl tento motor nasazen i do řady Megane III/Fluence/Scenic III. A navíc se Renault tváří, že příčinu problému nezná, přitom je toho plný internet.
Odůvodnili to takto...
V lednu tohoto roku jste reklamoval vadu vozidla spočívající v rachocení při studeném startu. Učinil jste tak v otevřené záruční lhůtě. Důkazní břemeno o existenci vady při uplatnění nároku z odpovědnosti za vady tížilo v daném případě Vás. Jinými slovy, v případě, že jste reklamoval, bylo Vaší povinností v reklamačním řízení tuto vadu prokázat. Učinil jste tak pouze prostřednictvím audio/video nahrávky. Vámi tvrzená vada – hlučnost motoru při studeném startu, se však ani tehdy v servisu neprojevila, když ani Vy sám jste ji nedokázal vyvolat. Přes skutečnost, že jste důkazní břemeno o existenci vady neunesl, vyšel Vám náš koncesionář vstříc a v rámci záruky provedl bezplatně výměnu rozvodového kola. Lze uzavřít, že ani při tomto zásahu nebyla Vámi tvrzená vada zjištěna.
Uvádíte-li tedy v současné době, že se ve Vašem případě jedná o opakovaný výskyt závady, pak tato skutečnost zůstává pouze v rovině tvrzení, kdy k prokázání vady předkládáte opakovaně pouze digitální nahrávku projevu vozidla. Na podkladě takové nahrávky však bohužel není možné diagnostikovat vadu a provést opravu. Znovu poukazujeme na to, že vada nebyla servisem v žádném z Vámi uváděných případů zjištěna, když servis provedl veškeré úkony vedoucí k jejímu případnému odhalení. Skutečnost, že se vada neprojevila, ale rozhodně nelze klást k tíži servisu.
Mě na celé téhle záležitosti opravdu dost vadí fakt, že je to chronický problém postihující řadu Megane II s tímto motorem (resp. 1.6 16v s VVT) a přesto byl tento motor nasazen i do řady Megane III/Fluence/Scenic III. A navíc se Renault tváří, že příčinu problému nezná, přitom je toho plný internet.
ex Renault Megane III 1.6 16v 110k Dynamique 2009
Smart Roadster 0.7T 82k 2003
Skoda Octavia Combi 1.4TSI 122k 2009
http://www.detailingclub.cz
Smart Roadster 0.7T 82k 2003
Skoda Octavia Combi 1.4TSI 122k 2009
http://www.detailingclub.cz
- pali.sk
- Senior member
- Příspěvky: 1623
- Registrován: úte srp 18, 2009 18:14
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K
hmm, pekne nechutné ... a keď to vymenili bolo to opotrebované? Však to museli vidieť či to bolo v tom. V každom prípade tam nevidím nič čo by sa nedalo dokázať.
Nechaj to rozobrať u nich v prítomnosti znalca ... predtým sa opýtaj aký by bol potom postup ak to bude vydraté, či to preplatia, keď budú mať dôkaz po ktorom bažia
Zbehni do dvoch predajní a v jednom si daj naceniť presuvník pre MII nech ti vytlačia aj PN a v druhom pre MIII (alebo v každom aj aj). Menej roboty ako s predajom auta 
Nechaj to rozobrať u nich v prítomnosti znalca ... predtým sa opýtaj aký by bol potom postup ak to bude vydraté, či to preplatia, keď budú mať dôkaz po ktorom bažia
MIII Grandtour 1.6 110k Dyn. black - 9/2009, MIII Grandtour 1.4 TCe 130k Dyn. white - 1/2012

+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.
Ale auto je to pekné!

+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.
Ale auto je to pekné!
- Martin Jaroš
- Experienced member
- Příspěvky: 858
- Registrován: pát kvě 27, 2005 09:57
- Bydliště: Praha, Chomutov
- Kontaktovat uživatele:
Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K
Myslím si, že vymontovaný přesuvník ani nezkoumali, jinak by muselo být vše jasné. Ale je to jen má domněnka. Informace, zda něco zkoumali nebo ne, nemám.
Rozebrat stávající přesuvník za přítomnosti soudního znalce v autorizovaném servisu je zajímavej nápad a mohla by to být jedna z cest, jak prokázat případnou nekvalitu tohoto dílu / zjistit příčinu rachocení.
Posledním 2 větám cos napsal, se přiznám, moc nerozumím
Rozebrat stávající přesuvník za přítomnosti soudního znalce v autorizovaném servisu je zajímavej nápad a mohla by to být jedna z cest, jak prokázat případnou nekvalitu tohoto dílu / zjistit příčinu rachocení.
Posledním 2 větám cos napsal, se přiznám, moc nerozumím

ex Renault Megane III 1.6 16v 110k Dynamique 2009
Smart Roadster 0.7T 82k 2003
Skoda Octavia Combi 1.4TSI 122k 2009
http://www.detailingclub.cz
Smart Roadster 0.7T 82k 2003
Skoda Octavia Combi 1.4TSI 122k 2009
http://www.detailingclub.cz
- pali.sk
- Senior member
- Příspěvky: 1623
- Registrován: úte srp 18, 2009 18:14
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K
MIII Grandtour 1.6 110k Dyn. black - 9/2009, MIII Grandtour 1.4 TCe 130k Dyn. white - 1/2012

+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.
Ale auto je to pekné!

+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.
Ale auto je to pekné!
Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K
Ten soudní znalec to nemusí dělat v servisu, aby to viděli, má státem přidělenou funkci, protože se mu věří. Pokud od něj bude papír, je to vadné, tak jít znova do Renaultu s tím, že další krok je soud.
Renault Megane III Grandtour 1.4 TCe 130k Dynamique Xenony (2010) 
Hyundai Elantra 1.6 100k (2006)

Hyundai Elantra 1.6 100k (2006)

- Martin Jaroš
- Experienced member
- Příspěvky: 858
- Registrován: pát kvě 27, 2005 09:57
- Bydliště: Praha, Chomutov
- Kontaktovat uživatele:
Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K
Už Ti rozumím Pali a myslím si, že něco měnit a zároveň zachovat PN je přinejmenším podivné. Proto se domnívám, že součástka PN 7701478505 pro Megane II je shodná s PN 7701478505 pro Megane III.
----------
"S odstupem času si dovolím i zpochybnit minulé tvrzení zástupkyně Renault Česká Republika, že problematický díl (rozvodové kolo) byl u Megane III změněn - PN tohoto dílu se shoduje s tím, který se montuje i do Megane II, jak jsem dodatečně vypátral."
"Zmiňované tvrzení zástupkyně RČR bylo korektní..u tohoto dílu byla dle informací výrobce změněna technologie výroby při zachování ref. čísla."
----------
Následně jsem se tedy opakovaně dotazoval, jak byla tato součástka změněna a nikdy jsem nedostal konkrétní odpověď, pouze:
"Ve vašem vozidle (řada Mégane III) je instalována jiná verze předmětné součástky, která rozhodně konstrukční vadu neobsahuje."
a
"Pro úplnost dodáváme, že ve Vašem vozidle je instalována nejnovější verze rozvodového kola s přesuvníkem, ref. 7701478505 (předcházely jí reference 7701474362 a reference 7701478079). Zcela vylučujeme konstrukční vadu této součástky, když její vývoj zaručuje nejvyšší odolnost."
----------
"S odstupem času si dovolím i zpochybnit minulé tvrzení zástupkyně Renault Česká Republika, že problematický díl (rozvodové kolo) byl u Megane III změněn - PN tohoto dílu se shoduje s tím, který se montuje i do Megane II, jak jsem dodatečně vypátral."
"Zmiňované tvrzení zástupkyně RČR bylo korektní..u tohoto dílu byla dle informací výrobce změněna technologie výroby při zachování ref. čísla."
----------
Následně jsem se tedy opakovaně dotazoval, jak byla tato součástka změněna a nikdy jsem nedostal konkrétní odpověď, pouze:
"Ve vašem vozidle (řada Mégane III) je instalována jiná verze předmětné součástky, která rozhodně konstrukční vadu neobsahuje."
a
"Pro úplnost dodáváme, že ve Vašem vozidle je instalována nejnovější verze rozvodového kola s přesuvníkem, ref. 7701478505 (předcházely jí reference 7701474362 a reference 7701478079). Zcela vylučujeme konstrukční vadu této součástky, když její vývoj zaručuje nejvyšší odolnost."
ex Renault Megane III 1.6 16v 110k Dynamique 2009
Smart Roadster 0.7T 82k 2003
Skoda Octavia Combi 1.4TSI 122k 2009
http://www.detailingclub.cz
Smart Roadster 0.7T 82k 2003
Skoda Octavia Combi 1.4TSI 122k 2009
http://www.detailingclub.cz
Re: RACHOTENIE PRI ŠTARTOCH - PRESUVNÍK 1,6 110K
Martin - nechce sa mi patrat dozadu ako to mas so zarukou...kedy Ti menili ten presuvnik? Na novy presuvnik mas zaruku 2 roky. Ak je tam este nejaky cas (napr. este rok), tak pockat 3/4 roka, a to zacne rachotit ozaj pri kazdom starte - a vtedy to v servise rano aj jasne dokazes.
Vymenia Ti to na zaruku, a ako slubuju daju aj nove rozvody (na to si pekne potom posviet), a zase dostanes 2 roky na novy presuvnik, a teda aj na nove rozvody, ktore potom nemusis menit 5 rokov (jedine ze by zase presuvnik odisiel)
Proste:
- este pockaj kym to bude rachotit furt
- reklamuj a nechaj vymneit
- predaj auto (ktore bude mat aj nove rozvody, takze jeho cena stupne
)
- kup si kludne trebars Kiu Ceed SW, 7 rokov zaruka
Vymenia Ti to na zaruku, a ako slubuju daju aj nove rozvody (na to si pekne potom posviet), a zase dostanes 2 roky na novy presuvnik, a teda aj na nove rozvody, ktore potom nemusis menit 5 rokov (jedine ze by zase presuvnik odisiel)
Proste:
- este pockaj kym to bude rachotit furt
- reklamuj a nechaj vymneit
- predaj auto (ktore bude mat aj nove rozvody, takze jeho cena stupne
- kup si kludne trebars Kiu Ceed SW, 7 rokov zaruka
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host