Nefunkční klimatizace Megane 3 1ph 2012 1.5 dci 81kw
Moderátor: Moderators General
-
- Starting member
- Příspěvky: 3
- Registrován: čtv kvě 11, 2023 10:48
Nefunkční klimatizace Megane 3 1ph 2012 1.5 dci 81kw
Ahoj, všem. Tak jsem byl v origo servisu Reanult a řekli mi že mi nespíná klimakompresor ale že tlak je v pořádku. Nevyznám se v klimosce a tak nevím co si pod tím představit. Kompresor teda normálně funguje když je tlak v pořádku? Při zapnutí klimatizace na panelu ovládání se pohne ručička otáčkoměru, dle toho si myslím že klimakompresor funguje ale nefouká to chladný vzduch... Ani trošku. Klimatizaci mi doplnily a nikde nic prý neuniká... Tak jestli to není kompresor co jiného, spínač? Kabeláž? Poraďte prosím. Jsem mechanik začátečník takže zkušenosti teprve sbírám. Děkuji.
Re: Nefunkční klimatizace Megane 3 1ph 2012 1.5 dci 81kw
V systému klimatizace (potrubí, plynová náplň) je nějaký základní tlak plynu, což je dobře. Neuníká, to je dobře. Tlak je asi správný, což je dobře. Jsou tedy splněny některé podmínky pro zapnutí klimatizace jako celku.
I když je tlak v systému v pořádku, je ještě několik dalších podmínek pro to, aby jednotka povolila chod kompresoru nebo aby kompresor spustil. Typicky vnější teplota, otáčky motoru, napětí palubní sítě.... a asi něco dalšího.
Pak tu máme ovládací prvky - nějaká relé a ovládání magnetické spojky na řemenici kompresoru a tu magnetickou spojku. Kdekoliv může být porucha, která způsobí, že se kompresor neroztočí.
Ta diagnostika je taková hodně laxní... asi jako "nejde vám nastartovat motor, ale benzín v nádrži máte"...
Minimálně se dá podle schéma měřením zjistit, jestli magnetická spojka má impulz k sepnutí (napětí na ovládacím kontaktu). Pokud ano, jde o mechanickou záležitost - typicky spálená magnetická spojka (prostě odchází, je to vlastnost) pokud ne, jde o nějaký zádrhel elektronického rázu.
I když je tlak v systému v pořádku, je ještě několik dalších podmínek pro to, aby jednotka povolila chod kompresoru nebo aby kompresor spustil. Typicky vnější teplota, otáčky motoru, napětí palubní sítě.... a asi něco dalšího.
Pak tu máme ovládací prvky - nějaká relé a ovládání magnetické spojky na řemenici kompresoru a tu magnetickou spojku. Kdekoliv může být porucha, která způsobí, že se kompresor neroztočí.
Ta diagnostika je taková hodně laxní... asi jako "nejde vám nastartovat motor, ale benzín v nádrži máte"...
Minimálně se dá podle schéma měřením zjistit, jestli magnetická spojka má impulz k sepnutí (napětí na ovládacím kontaktu). Pokud ano, jde o mechanickou záležitost - typicky spálená magnetická spojka (prostě odchází, je to vlastnost) pokud ne, jde o nějaký zádrhel elektronického rázu.
CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)
Re: Nefunkční klimatizace Megane 3 1ph 2012 1.5 dci 81kw
Je tam kompresor s variabilným objemom bez el.magnetickej spojky. Treba sa pozrieť na stredovú skrutku na remenici či sa točí. Ak nie je zadretý, ak áno mala by aj diagnostika Clip písať chybu pulzného kotúča.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů