Kolísání digitálního ukazatele teploty chladící kapaliny

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
JanF3
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: stř úno 05, 2014 18:09

Kolísání digitálního ukazatele teploty chladící kapaliny

Příspěvek od JanF3 » čtv říj 27, 2016 20:06

Ahoj, prosím o pomoc.

AUTO: Renault Mégane Coupé III 2009
MOTOR: K4M, 1.6 16V 81kW (110k), s přesuvníkem, najeto necelých 104000km

PROBLÉM:
V poslední době (cca 1 rok) mi kolísá digitální ukazatel teploty chladící kapaliny. Nastartuju, teplota v garáži je cca 18°C, do 3 min. na volnoběh mám chladící kapalinu na 1. malém dílku (při kolika °C naskakuje?), po cca 2km jízdy mi naskočí 2. velký dílek na polovinu stupnice, kde to dříve vždy konstantně drželo, což je OK. Motor držím mezi 2000 - 3000 ot./min. Nyní při jízdě z kopce při brzdění motorem a následném vyřazení klesne teplota na ukazateli o 2. velký dílek a po cca 1 min. jízdě do kopce kolem 3000 ot./min. zase naskočí zpátky. Čím je kopec prudší, delší a rychlost auta vyšší, tím to dřív poklesne. Je to určitě TEPLOTNĚ ZÁVISLÉ! Přes léto se to stávalo pouze ráno při nižší teplotě. Nyní mám problém pod 10°C udržet ukazatel na normálu (2. velký dílek). Čas od času se mi stane, že motor hůře startuje - sbírá se od nuly na volnoběh snad 5 vteřin (při 2. startu vždy OK, vyštěkne a drží). Za studena po pár vteřinách vyběhne až na 1500 ot./min. a po dobu přibližně 1 minuty postupně klesne někam k 950 ot./min. (za tepla drží okamžitě 750, za studena je to dle servisu vlastnost - něco jako sytič?).

POKUSY O ZJIŠTĚNÍ PŘÍČINY:
A) Servis Renault - diagnostika - bez problému
B) Servis Renault - testovací jízda s diagnostikou připojenou na řídící jednotku motoru
1. Přijedu do servisu (ujeto 31km, motor tedy zahřátý)
2. Po 0,5 hod. připojujeme diag. (teplota se drží na 1. malém dílku - diag. ukazuje kolem 50°C)
3. Po cca 2 min. naběhne 2. dílek na ukazateli (dle diag. naskočil při 60°C - je to správně?)
4. Jedeme cca 2km po městě, motor 2000-2500 ot./min., pak 1km do kopce na 3500 ot./min. (diag. přes město ukazuje kolem 60°C, do kopce jsme se dostali na 73°C - ukazatel teploty je OK).
5. Sjíždíme kopec, 70km/h, 5. stupeň, vyřadím, pak zařadím opět 5, nechám brzdit motorem, 2. dílek na ukazateli poklesne (diag. ukazuje stále kolem 70-71°C).
6. Stále 1. dílek na ukazateli po 1km jízdy městem (diag. ukazuje stále kolem 70-71°C)
7. Jedeme ven z města, 2.,3. rychlostní stupeň vytočený na 5000 ot./min. po 3km jízdy, ukazatel teploty OK (diag. ukazuje 93°C)
8. Uberu otáčky na 2500, 2. dílek na ukazateli (diag. ukazuje 86°C)
9. Sjíždím kopec, vyřadím a 2. dílek opět zmizne (diag. i přesto ukazuje 86°C dle ŘJ motoru)
10. Po tomto testu jedu 12km do Kolína a motor se po celou dobu na rovině vůbec neohřeje (stále 1. malý dílek na ukazateli teploty).
C) Test doma (pomocí kontroly teploty hadic od topení a chladiče)
1. Nastartuji a okamžitě jdu osahat hadice od topení a chladiče - jsou studené
2. Hadice od topení se po jedné minutě začínají ohřívat, od chladiče jsou studené
3. Po 2 min. jsou hadice od topení teplé, na ukazateli teploty je 1. malý dílek, hadice od chladiče studené.
4. Po cca 5 min. jsou hadice od topení horké, na ukazateli teploty naskočí 2. velký dílek a do cca 2 min. se ohřeje hadice od chladiče i samotný chladič (myslím že při tomto testu vše pracuje správně nebo ne?)

ZÁVĚR:
Nevím, co dělat, v čem může být problém.
1. Vadné teplotní čidlo? (dle ŘJ motoru teplota při zakolísání ukazatele nepoklesla - má tento motor pouze jedno teplotní čidlo pro obě ŘJ - jak funguje komunikace ohledně teploty pro ukazatel na přístrojovém štítu? - může mít na to vliv venkovní teplota?)
2. Vadný termostat? (zde si mechanik nebyl jistý, moc se mu nelíbil - jediné, co mě napadá, na co by mohla mít vliv venkovní teplota viz. úvod - dle testu pomocí teploty hadic vypadal, že funguje - může být jen částečně otevřený/zavřený nebo má jen dva stavy otevřeno/zavřeno? - jak funguje?)
3. Vadná přístrojovka? (podle jiného technika by mohla mít vadu, jakou? - myslel jsem, že u digitálu buď jde nebo nejde - tj. nezobrazuje vůbec - odkud bere data o teplotě?)
4. Něco jiného?

Stydím se za tento román, ale chtěl jsem popsat vše. Na další dotazy ochotně odpovím - jsem laik, co se týče motorů a věcí kolem nich, tak mě případně omluvte za nevědomost a nesrovnalosti. Každá rada i návrh jsou vítány. Rád bych věděl co to způsobuje - přeci jen se mi nechce měnit půl auta zbytečně. :(
Renault Mégane Coupé III 2009 1.6 16V Dynamique 81kW (110k) Glacier 369

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Kolísání digitálního ukazatele teploty chladící kapaliny

Příspěvek od Zefek » čtv říj 27, 2016 20:26

1) Snímač je jen jeden, řj motoru poskytuje info o teplotě přístrojovce přes digitální zprávy.
2) Může otevírat brzo.
3) Pokud tam není ručička, tak je vada přístrojovky málo pravděpodobná.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
JanF3
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: stř úno 05, 2014 18:09

Re: Kolísání digitálního ukazatele teploty chladící kapaliny

Příspěvek od JanF3 » čtv říj 27, 2016 20:32

Ahoj, díky za odpověď.
Takže pokud teplota na diagnostice nepoklesla a na ukazateli teploty na přístrojovce ano, můžeme vyloučit teplotní čidlo?
Je možná chybná komunikace pomocí zpráv mezi ŘJ motoru a přístrojovkou?
Renault Mégane Coupé III 2009 1.6 16V Dynamique 81kW (110k) Glacier 369

Uživatelský avatar
mudr.hematolog
Senior member
Příspěvky: 1024
Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
Bydliště: Košice

Re: Kolísání digitálního ukazatele teploty chladící kapaliny

Příspěvek od mudr.hematolog » čtv říj 27, 2016 20:56

Kazdy motor, ktory je zohriaty na prevadzkovu teplotu pri klesani z kopca schladis, lebo motor nasava studeny vzduch, ale palivo tam motor nedavkuje. To je normalka ako u kamiona, tak u motorky. Pokial nemas problem pri normalnej jazde zohriat motor resp. prehriat, tak to neries. Teplota motora, resp. vody kolise ja v lete, len nie tak vyrazne ako v zime.
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.

Uživatelský avatar
JanF3
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: stř úno 05, 2014 18:09

Re: Kolísání digitálního ukazatele teploty chladící kapaliny

Příspěvek od JanF3 » čtv říj 27, 2016 22:04

Právěže to dříve nedělalo a na rovině a mírných, krátkých kopečkách (teď při poslední cestě 12 km) se motor vůbec dle ukazatele neohřál a čím nižší teplota, tím je to horší. Dle diagnostiky při normální jízdě 2-2,5 tis. ot./min. teplota kolem 70°C. Jen bych nerad v mrazu trápil nezahřátý motor.
Renault Mégane Coupé III 2009 1.6 16V Dynamique 81kW (110k) Glacier 369

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Kolísání digitálního ukazatele teploty chladící kapaliny

Příspěvek od Zefek » pát říj 28, 2016 10:33

Ta teplota 70°C mi příjde málo a navíc, pokud už je při tom ohřátá hadice od termostatu do chladiče. Termostat se dá vyzkoušet i diagnostikou u zahřátého a stojícího auta - teplota roste, roste, pak otevře termostat a spadne. A za chvilku znova roste, roste ... A tak se to pořád opakuje. Nevím, jestli nedělali nějaké konstrukční změny, ale u MII otevírá termostat při 89°C, takže při brždění motorem, pokud není kopec nějak extra dlouhý a nebrzdí se z vysokých otáček, neměla by teplota při zavřeném termostatu moc kolísat.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
JanF3
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: stř úno 05, 2014 18:09

Re: Kolísání digitálního ukazatele teploty chladící kapaliny

Příspěvek od JanF3 » pát říj 28, 2016 12:22

Ahoj, technikovi se kolem těch 70 také nezdála teplá hadice a chladič - co teplý, docela horký. A u tohoto motoru by měl držet také provozní teplotu 89 stupňů. Dříve u analogových ruček prý bylo postřehnutelné jen nepatrné zakolísání, jak termostat otevřel/zavřel. A to při důkladném pozorování. Ale za jízdy... Tady by to nemělo být. A hlavně dříve to nepadalo. A čím chladněji, tím mám větší problém to i po 10 km běžným tempem při 2750 ot. a rychlosti kolem 97 km/hod. ohřát na půlku. Ale zaráží mě, že ukazatel poklesl i při teplotě cca 84 dle diag z kopce (proto váhám s výměnnou termostatu). Škoda, že nevím, jak funguje komunikace a předávání dat ukazateli. Jestli to bere čistě jen teplotu chlad. kapaliny nebo i teplotu okolního vzduchu, aktuální rychlost, zatížení motoru, náhlejší, prudší pokles třeba o pět stupňů,... těžko říct, nevím.
Renault Mégane Coupé III 2009 1.6 16V Dynamique 81kW (110k) Glacier 369

Nukles
Starting member
Příspěvky: 68
Registrován: ned srp 26, 2007 20:01
Bydliště: Praha

Re: Kolísání digitálního ukazatele teploty chladící kapaliny

Příspěvek od Nukles » pát říj 28, 2016 16:43

Zdravím skupinu.

Nevím, jak náročné je vymontovat termostat. Ale pokud by to šlo, tak termostat ven, ponořit do hrnce s vodou, vzít teploměr a měřit za stálého ohřívání vody teplotu.

Na začátku (studená voda) musí být zavřený. Jak tu někdo psal, má se začít otevírat nějak po 80 stupních. Otevřený bude kolem 100 stupňů (asi). No a pak se nechá chladnout voda a ověřuje se, zda včas zavírá. Pokud je něco špatně, naučí se lítat a dá se nový. Takhle jsme to kdysi dělali u Spartaka. Pokud tohle bude OK, tak potom elektronika.

Tak se mějte.

L.M.
od 12.10.2018 Megane Grandtour IV, 1,6 Sce, černá funeral, Limited
2012 Megane Grandtour III, 1,6 16V, 100 zeber, červená Lucifer, 1. facelift.
2007 Laguna II, 1,6 16V, šedomodrá metla
2002 Citroen Xantia 1,8 16V, bílá
2000 Renault 11, stříbrný šíp
1998 Renault 11, rudý ďábel
1988 Trabant 601, Universal, bílý
1971 Trabant 601, Limuzína, bílá

Uživatelský avatar
JanF3
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: stř úno 05, 2014 18:09

Re: Kolísání digitálního ukazatele teploty chladící kapaliny

Příspěvek od JanF3 » pát říj 28, 2016 18:14

Ahoj, díky, ale v servise to mají cca za 2 hod a když vidím, kde to je a jaký je k tomu blbý přístup, tak se ani o to pokoušet nebudu. Nemám na to ani vhodné nářadí, ikdyž bych to nejraději vyzkoušel. :) Stačilo mi čištění škrtící klapky. :twisted: Na tohle jsem docela levej a hrál jsem si s tím celý den. :mrgreen:
Renault Mégane Coupé III 2009 1.6 16V Dynamique 81kW (110k) Glacier 369

Uživatelský avatar
dzefoxo
Advanced member
Příspěvky: 278
Registrován: čtv srp 20, 2009 21:17

Re: Kolísání digitálního ukazatele teploty chladící kapaliny

Příspěvek od dzefoxo » pát říj 28, 2016 18:40

Len preventivne skus u nenastartovaneho motora odvzdusnit system U --termostatu--.Je tam plastova skrutka.Opatrne povolit nez zacne tiect voda.Po vymene rozvodov a ch.kapaliny som mal podobny problem.
Renault Megane III expression 1.6 16v 110k 6R//zima6,2l Leto5,8l.

Uživatelský avatar
JanF3
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: stř úno 05, 2014 18:09

Re: Kolísání digitálního ukazatele teploty chladící kapaliny

Příspěvek od JanF3 » pát říj 28, 2016 19:36

Ahoj, díky za tip, tu zkrutku jsem včera prohlížel a vypadá to jednoduše, určitě vyzkouším. :wink:
Renault Mégane Coupé III 2009 1.6 16V Dynamique 81kW (110k) Glacier 369

Uživatelský avatar
JanF3
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: stř úno 05, 2014 18:09

Re: Kolísání digitálního ukazatele teploty chladící kapaliny

Příspěvek od JanF3 » pát říj 28, 2016 20:03

Tak jsem to odvzdušnil, výsledek napíšu až v pondělí, kdy jedu do práce. Nejprve jsem šrouboval, šrouboval, šrouboval a ono nic. Uzávěr jsem měl úplně vyšroubovaný a kapalina nikde. Pak jsem si řekl - no jo vole, co chceš, aby ti vytékalo, když nemáš potřebný tlak, tak jsem oteřel nádobku na dolévání a pak už to šlo. :roll:
Renault Mégane Coupé III 2009 1.6 16V Dynamique 81kW (110k) Glacier 369

Uživatelský avatar
JanF3
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: stř úno 05, 2014 18:09

Re: Kolísání digitálního ukazatele teploty chladící kapaliny

Příspěvek od JanF3 » pon říj 31, 2016 17:02

Tak dnes bohužel opět to samé. Po zařazení rychlosti a brzdění motorem zmizel dílek z ukazatele po cca 10 vteřinách.
Renault Mégane Coupé III 2009 1.6 16V Dynamique 81kW (110k) Glacier 369

Uživatelský avatar
pali.sk
Senior member
Příspěvky: 1625
Registrován: úte srp 18, 2009 18:14
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolísání digitálního ukazatele teploty chladící kapaliny

Příspěvek od pali.sk » pon říj 31, 2016 19:19

Príznaky aké popisuješ v prvom príspevku som mal tuším plus mínus rovnaké (ale nejak my neslúži pamäť :( ). Najprv som dal vymeniť nejaké čidlo a neskôr tuším samotný termostat. Problém bol v tom (podľa servisáka), že sa nevymenila chladiaca kvapalina a termostat (?) bol zahrdzavený a nefungoval správne.
MIII Grandtour 1.6 110k Dyn. black - 9/2009, MIII Grandtour 1.4 TCe 130k Dyn. white - 1/2012
Obrázek
+ diery na kapote spôsobené vonkajším vplyvom
+ rachotiaci presuvník, ktorý neexistuje
+ "ufo" zvuk grátis.

Ale auto je to pekné!

Uživatelský avatar
JanF3
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: stř úno 05, 2014 18:09

Re: Kolísání digitálního ukazatele teploty chladící kapaliny

Příspěvek od JanF3 » úte lis 01, 2016 18:53

Ahoj, děkuji za cennou zkušenost. Určitě tedy nechám vyměnit chl. kapalinu i s termostatem. Je pravda, že netuším jestli byla měněná. Auto jsem kupoval 3,5 leté a určitě ji předchozí majitel za tuto dobu neměnil. Od té doby, co mám auto já bylo pouze dolito několik deci a jinak nic. Takže je tam 7,5 roku. Ale trochu si mě vyděsil s tou rzí. Pokud je orezlý termostat, je možné, že je rez i v bloku motoru a všude, kde kapalina protéká? Bojím se, aby se výměnou kapaliny neuvolnila a něco neucpala, někam se nedostala a nezničila to. Jaký by měl být interval výměny chladící kapaliny?
Renault Mégane Coupé III 2009 1.6 16V Dynamique 81kW (110k) Glacier 369

Uživatelský avatar
mudr.hematolog
Senior member
Příspěvky: 1024
Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
Bydliště: Košice

Re: Kolísání digitálního ukazatele teploty chladící kapaliny

Příspěvek od mudr.hematolog » úte lis 01, 2016 20:00

Chladiaca kvapalina by sa mala menit ak ma pamat neklame, tak po 4 rokoch. Ja to menim teraz po 5-tich aj s rozvodmi.
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: Kolísání digitálního ukazatele teploty chladící kapaliny

Příspěvek od soptik » úte lis 01, 2016 23:46

Poslední zpráva se značkového servisu, stačí společně s rozvody 6let/120.000km.
Megane II 1.6 16V r.v.2009

Uživatelský avatar
JanF3
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: stř úno 05, 2014 18:09

Re: Kolísání digitálního ukazatele teploty chladící kapaliny

Příspěvek od JanF3 » stř lis 02, 2016 17:56

Díky kluci, máte pravdu. Koukal jsem do servisky a 4 roky/120000 km. Takže ji na čas bez půl roku přejíždím jednou tolik. :oops:
Renault Mégane Coupé III 2009 1.6 16V Dynamique 81kW (110k) Glacier 369

Uživatelský avatar
mudr.hematolog
Senior member
Příspěvky: 1024
Registrován: čtv zář 08, 2011 23:55
Bydliště: Košice

Re: Kolísání digitálního ukazatele teploty chladící kapaliny

Příspěvek od mudr.hematolog » stř lis 02, 2016 19:28

soptik píše:Poslední zpráva se značkového servisu, stačí společně s rozvody 6let/120.000km.
A rozvody pri 1.6 74Kw sa maju menit kedy ? 5 rokov ?
Megane 1.6 100k, Advantage, Glacier, 16" disky.
Ex-Ford Focus II 1.6 100k Trend-X, Aquarius, 15" disky.

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: Kolísání digitálního ukazatele teploty chladící kapaliny

Příspěvek od soptik » stř lis 02, 2016 21:29

Dle toho co máš napsáno v servisce. Já to tam mám tak v tabulce napsáno. V servise mi neřekli, že bych jel pozdě.
Megane II 1.6 16V r.v.2009

webster9
Junior member
Příspěvky: 230
Registrován: ned led 24, 2016 10:42

Re: Kolísání digitálního ukazatele teploty chladící kapaliny

Příspěvek od webster9 » čtv lis 03, 2016 05:14

Da sa vymenit chladiaca kvapalina aj doma v garazi? Kde by som našiel nejaky vypustny srob a koľko sa leje naspäť? Ďakujem
Renault Grand Scenic III, 1.6 16V, 110k, 12/2012
ex. Renault Megane IV Grandtour GT 205 EDC 1.6 205k, 12/2016
ex. Renault Megane III Grandtour, 1.6 16V 110k, 11/2011
ex. Renault Scenic 1.6 16V 107k, 12/1999

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: Kolísání digitálního ukazatele teploty chladící kapaliny

Příspěvek od soptik » čtv lis 03, 2016 07:11

Samo, že dá. Sundat šusplech-plast pod motorem, odpojit spodní hadici od chladiče, otevřít nádržku chl. kapaliny, povolit odvzdušňováky u termostatu a topení. Můžeš systém i propláchnout. Po nalití je potřeba nastartovat a odvdušnit. Po ujetí pár km a řádnému prohřátí, zkontrolovat hladinu v nádržce bude tam nějaké decko chybět... Nevyteče ti vše, příprav si cca 5 litrů chladící, odvdušňovák na topení je na hadici nad motorem směrem do kabiny před řidičem. Na termostatu je to šroubek na tělese termostatu.
Megane II 1.6 16V r.v.2009

webster9
Junior member
Příspěvky: 230
Registrován: ned led 24, 2016 10:42

Re: Kolísání digitálního ukazatele teploty chladící kapaliny

Příspěvek od webster9 » čtv lis 03, 2016 07:36

Ďakujem za prispevok, pomohlo mi to
Renault Grand Scenic III, 1.6 16V, 110k, 12/2012
ex. Renault Megane IV Grandtour GT 205 EDC 1.6 205k, 12/2016
ex. Renault Megane III Grandtour, 1.6 16V 110k, 11/2011
ex. Renault Scenic 1.6 16V 107k, 12/1999

Uživatelský avatar
JanF3
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: stř úno 05, 2014 18:09

Re: Kolísání digitálního ukazatele teploty chladící kapaliny

Příspěvek od JanF3 » úte lis 29, 2016 17:18

Ahoj, píšu sem opět po delší době. Dneska jsem byl v servise na výměnu termostatu a chladící kapaliny a ukazatel už nekolísá, drží krásně teplotu a dokonce auto i lépe topí (teplota i vše okolo nastaveno samozřejmě stejně). Takže problém je vyřešen a tímto vám všem chci velice poděkovat za cenné rady a postřehy, kterých si vážím.
:super: :van020:
Renault Mégane Coupé III 2009 1.6 16V Dynamique 81kW (110k) Glacier 369

Petr_Od
Starting member
Příspěvky: 32
Registrován: úte čer 26, 2007 19:00

Re: Kolísání digitálního ukazatele teploty chladící kapaliny

Příspěvek od Petr_Od » čtv pro 08, 2016 23:02

Ahoj všem
Prosím podělte se o zkušenosti s digitálním teploměrem.
Jde o to, že mi v tomto chladném počasí digitální teploměr kolísá mezi prvním a druhým dílkem. Je to normální?
Denně jezdím cca 30 km trasu a zhruba v půlce trasy se dostanu s teplotou do půlky.
Od půlky trasy jde spíš o klesání, takže tomu nijak zvlášť nešlapu a ta teplota spadne zas na první dílek.
V létě byl ukazatel stále v půlce. Jedná se o Megane III (r.v. 2016) 1,5 diesel a má najeto cca 10 tis.
Díky za odpovědi.

Odpovědět

Zpět na „Renault Megane III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů