Tempomat
Moderátor: Moderators General
Re: Tempomat
Nasel jsem tenhle navod: http://www.scenic-feature.net/documents ... g_rev1.pdf Chystam se, ze se na to nekdy podivam.lazak píše:Nevíte náhodou jestli by šel dodělat tempomat do Grandscenica 1.9DCI(88kw) r.v.2004?
tempomat
Bellows napsal:
Nasel jsem tenhle navod: http://www.scenic-feature.net/documents ... g_rev1.pdf Chystam se, ze se na to nekdy podivam.
Acylpirin se na to podíval a nabízí návod německého autora přeložený do češtiny.
Nasel jsem tenhle navod: http://www.scenic-feature.net/documents ... g_rev1.pdf Chystam se, ze se na to nekdy podivam.
Acylpirin se na to podíval a nabízí návod německého autora přeložený do češtiny.
-
- Junior member
- Příspěvky: 246
- Registrován: pát pro 02, 2005 20:18
- Bydliště: Řesanice - Kasejovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: tempomat
tak ho sem hod ten návod at to vidí všichni a nedělej stím tajnostiacylpirin píše:Bellows napsal:
Nasel jsem tenhle navod: http://www.scenic-feature.net/documents ... g_rev1.pdf Chystam se, ze se na to nekdy podivam.
Acylpirin se na to podíval a nabízí návod německého autora přeložený do češtiny.
temponat Espace 4
Tempomat jsem dodělal a funguje bez problémů i bez aktivace jednotky.
Celkem mě to stálo 720,- a moje práce.
V případě zájmu rád poradím
Celkem mě to stálo 720,- a moje práce.
V případě zájmu rád poradím
-
- Junior member
- Příspěvky: 246
- Registrován: pát pro 02, 2005 20:18
- Bydliště: Řesanice - Kasejovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: temponat Espace 4
Tak můžeš teda nějak poradit?Jedná se u mně konkrétně o grandscenic 1.9DCI rv.2004 výbava Expresion Comfort.Popřípadě od kad si?Je to moc složité?jakub30 píše:Tempomat jsem dodělal a funguje bez problémů i bez aktivace jednotky.
Celkem mě to stálo 720,- a moje práce.
V případě zájmu rád poradím
Ahoj kluci,
zařídil jsem to podle německého návodu. Hlavní spínač originál (byl by problém nahradit ho něčím podomácky vyrobeným, obsahuje asi ještě nějaký obvod na plošném spoji, který by se dal poznat zřejmě jen podle originálu, problém s připojením konektoru, pokud by měl být zachován). Čtyři tlačítka s odpory na plošném spoji v pouzdře vlevo od řadící páky (zatím). Po zapojení funkční tempomat i omezovač, reaguje na pokyny tlačítky, nezobrazuje se ale na přístrojové desce. Omezovač nelze přetlačit plným plynem (zatím). Domluvená aktivace zobrazení na přístrojové desce, případně spuštění dalších funkcí v servisu. Scenic 1.9dci, 88 kW, manuál, 2004, výbava skoro jako privilege bez kůže.
Náklady: hlavní spinač 30 EURO (koupený v D), tlačítka a odpory cca 55 Kč,
zbytek co dům dal, ? v servisu.
Za tři dny, co si s tím hraji (a sleduji okamžitou a průměrnou spotřebu), se mi vytrácí sebevědomí. Myslel jsem, že umím jezdit i ekonomicky, a zatím zjišťuji, že proti tempomatu mám v noze cit asi jako kráva v rohu. I když vlastně tak velké překvapení to není, před asi 15-ti lety jsem si zakočíroval autobus MAN s tempomatem a v Německu na dálnicích mu uměl tempomat ušetřit až čtyři litry na sto km.
Nazdar
zařídil jsem to podle německého návodu. Hlavní spínač originál (byl by problém nahradit ho něčím podomácky vyrobeným, obsahuje asi ještě nějaký obvod na plošném spoji, který by se dal poznat zřejmě jen podle originálu, problém s připojením konektoru, pokud by měl být zachován). Čtyři tlačítka s odpory na plošném spoji v pouzdře vlevo od řadící páky (zatím). Po zapojení funkční tempomat i omezovač, reaguje na pokyny tlačítky, nezobrazuje se ale na přístrojové desce. Omezovač nelze přetlačit plným plynem (zatím). Domluvená aktivace zobrazení na přístrojové desce, případně spuštění dalších funkcí v servisu. Scenic 1.9dci, 88 kW, manuál, 2004, výbava skoro jako privilege bez kůže.
Náklady: hlavní spinač 30 EURO (koupený v D), tlačítka a odpory cca 55 Kč,
zbytek co dům dal, ? v servisu.
Za tři dny, co si s tím hraji (a sleduji okamžitou a průměrnou spotřebu), se mi vytrácí sebevědomí. Myslel jsem, že umím jezdit i ekonomicky, a zatím zjišťuji, že proti tempomatu mám v noze cit asi jako kráva v rohu. I když vlastně tak velké překvapení to není, před asi 15-ti lety jsem si zakočíroval autobus MAN s tempomatem a v Německu na dálnicích mu uměl tempomat ušetřit až čtyři litry na sto km.
Nazdar
Tak jsem udělal tempomat do panelu na štelování světel teď mi dělají v reklamce popisky +,-,R,O
Nevěděl jsem kam jinam dát ty čudly tak posílám foto pro inspiraci
Jinak vše funguje dokonale - v RENAULTU si řekli ofiko 400,-Kč za aktivaci zoobrazení na displeji. Zatím čus Radek
album_personal.php?user_id=5558
Nevěděl jsem kam jinam dát ty čudly tak posílám foto pro inspiraci
Jinak vše funguje dokonale - v RENAULTU si řekli ofiko 400,-Kč za aktivaci zoobrazení na displeji. Zatím čus Radek
album_personal.php?user_id=5558
Mozna se pletu, ale podle mne to mate uplne stejny jako u MeganeII.
A tim padem i v Lagune a Espacu .
A tim padem i v Lagune a Espacu .
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
Mne to rikali taky. Ze pokud to nebylo koupeny s tempomatem, ze to dodelat nejde. A to tvrdili az do doby nez jsem jim to predvedl.zdenek66 píše:A nevíte, jestli to jde i u 1.5 dci??? V servisu mi řekli, že ne:-(
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
-
- Starting member
- Příspěvky: 13
- Registrován: sob bře 29, 2008 22:02
- Bydliště: Sušice okr. Přerov
- Kontaktovat uživatele:
Nazdar kluci, pověste sem někdo ten návod jak zprovoznit ten tempomat. Celkem bych to rád vyzkoušel ale nevím jak na to. V Renaultu mi řekli že na to není stavěná přístrojovka pokud to není pro tempomat předem připravené. Prosím někoho komu to fachčí ať mě prozvoní nebo napíše zavolám zpět. Tel. 731 56 58 70
Renault Scénic II 1,9DCI 88kw
Dkoncil som tempomat Scenic II
Ahojte Renault club.
Kamarat si kupil Scenic II a kedze velmi tuzil po tempomate tak som sa odhodlal na jeho montaz.
Nastudoval som si uvedeny navod z DE a rozhodol som sa modifikovat doporucene postupy nasledovne:
- konzolu volantu kde sa povodne mal objednat original vypinac tempomatu a obmedzovaca rychlosti som sa rozhodol pouzit na tlacitka tempomatu nakolko ich vodic potrebuje mat viac po ruke ako vypinac. Pouzil som k tomu original zaslepovaci plast do ktoreho som vyvrtal 4 diery na tlacitka a do vnutra som osadil 2 plosne spoje. Prvy je na tlacitka druhy je na DIP prepinace ktore umoznuju programovat funkciu tlacidiel. Kazde tlacidlo je schopne fungovat ako + alebo - alebo 0 alebo R. Je na uzivatelovi aku funkciu ktoremu tlacidlu prideli. Na druhom plosnom spoji su osadene aj rezistory.
- Objednal som vypinac tempomatu a obmedzovaca rychlosti pre Megane II (stal asi 500 SKK). Tento vypinac sa nemontuje na konzolu volantu ako je to pri original scenicu II ale na panel regulacie sklonu svetlometov a regulacie podsvietenia pristrojovej dosky. Kedze som zistil ze tento vypinac je original podsvieteny tak som zapojil aj ziarovku aby svietil. Original konektor na povodny vypinac Scenic II (zavedeny v zaslepovacom panele na konzole volantu) som odstrihol, kable som predlzil aby dosiahly na panel regulalcie sklonu svetiel a zapojil do prepinaca Megane II.
Umiestnil by som sem aj fotodokumentaciu ale neviem ako sem dostat obrazky.
Ak by niekto chcel dalsie informacie poslite SZ ale priznam sa ze odpoved mi moze z casovych dovodov chvilu trvat.
Tempomat aj obmedzovac funguju a este s tym treba ist do servisu aby aktivovali aj display.
Zatial je fotodokumentacia umiestnena tu: http://www.trnavanet.sk/sharan/Renault/
Kamarat si kupil Scenic II a kedze velmi tuzil po tempomate tak som sa odhodlal na jeho montaz.
Nastudoval som si uvedeny navod z DE a rozhodol som sa modifikovat doporucene postupy nasledovne:
- konzolu volantu kde sa povodne mal objednat original vypinac tempomatu a obmedzovaca rychlosti som sa rozhodol pouzit na tlacitka tempomatu nakolko ich vodic potrebuje mat viac po ruke ako vypinac. Pouzil som k tomu original zaslepovaci plast do ktoreho som vyvrtal 4 diery na tlacitka a do vnutra som osadil 2 plosne spoje. Prvy je na tlacitka druhy je na DIP prepinace ktore umoznuju programovat funkciu tlacidiel. Kazde tlacidlo je schopne fungovat ako + alebo - alebo 0 alebo R. Je na uzivatelovi aku funkciu ktoremu tlacidlu prideli. Na druhom plosnom spoji su osadene aj rezistory.
- Objednal som vypinac tempomatu a obmedzovaca rychlosti pre Megane II (stal asi 500 SKK). Tento vypinac sa nemontuje na konzolu volantu ako je to pri original scenicu II ale na panel regulacie sklonu svetlometov a regulacie podsvietenia pristrojovej dosky. Kedze som zistil ze tento vypinac je original podsvieteny tak som zapojil aj ziarovku aby svietil. Original konektor na povodny vypinac Scenic II (zavedeny v zaslepovacom panele na konzole volantu) som odstrihol, kable som predlzil aby dosiahly na panel regulalcie sklonu svetiel a zapojil do prepinaca Megane II.
Umiestnil by som sem aj fotodokumentaciu ale neviem ako sem dostat obrazky.
Ak by niekto chcel dalsie informacie poslite SZ ale priznam sa ze odpoved mi moze z casovych dovodov chvilu trvat.
Tempomat aj obmedzovac funguju a este s tym treba ist do servisu aby aktivovali aj display.
Zatial je fotodokumentacia umiestnena tu: http://www.trnavanet.sk/sharan/Renault/
-
- Starting member
- Příspěvky: 13
- Registrován: sob bře 29, 2008 22:02
- Bydliště: Sušice okr. Přerov
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj, je to pěkné ale jak se ti ten tempomat pomocí těch tlačítek ovládá. Zdá se mi že pro časté používání jsou nevhodně umístěné, tím samozřejmě nechci kritizovat tvé dílko. Já na to nemám buňky tak jsem to musel nechat udělat servis, jen jsem jim dodal origoš volant s tlačítky na tempomat který jsem vyměnil na vrakovišti za svůj a doplatil 1200kč. Museli mi natáhovat celou kabeláž k tempomatu, protože přípravu pro něj nemá každý ScénicII. Celkem mě to v originále přišlo na cca 9000kč. A to i s aktivováním na displeji pal. počítače. Používám ho často a proto si nedovedu představit pořád šmátrat rukou za volant abych přidal nebo snížil rychlost.
Renault Scénic II 1,9DCI 88kw
Ahoj, ovlada sa to v pohode a bez problemov na tie tlacitka dosiahnes bez toho aby si daval dole ruky z volantu. Paradoxne to co sa mi na tom aute az tak nepacilo (a to to ze konzola okolo volantu je strasne siroka a auto ma len male packy na smerovky a siterace) sa teraz ukazalo ako prakticke. Viacmenej urcite origo tlacitka na volante su lepsie ale nepodarilo sa mi ziadny zohnat a novy je hodne drahy.
Ahoj, nastudoval jsem návod (díky acylpirinovi za něj), shlédl nádhernou práci abeljosefa (za tu také díky) a přemýšlel jak to dát dohromady - ty tlačítka naprat do originálního přepínače tempomat/omezovač. Poté co jsem v Renaultu shlédl, jak vypadá originální přepínač a hlavně kolik je tam místa, jsem zvolil zjednodušenou variantu abeljosefa. Ovládání je opravdu v pohodě, jen jsem narazil na jednu zkušenost - stála mě 400 Kč. V autorizovaném servisu (na netu se tím chlubí) jsem si chtěl nechal aktivovat zobrazení na display. Stálo mě to 400 a výsledek nic. Tak jsem zajel do servisu Renault, tam mi to sfoukli něco kolem 250 Kč v rámci prohlídky před dovolenou. Pokud by měl někdo z Brna zájem, mohu se podělit o zkušenosti.
-
- Starting member
- Příspěvky: 31
- Registrován: ned říj 31, 2004 09:23
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Zdravím tempomaťáci.
Nedalo mi to a taky jsem se do toho tempomatu pustil, a povedlo se.
Říkal jsem si, že provedené řešení nabídnu pro inspiraci, ale když tak procházím předchozí příspěvky, vidím, že jsem uvažoval stejně jako abeljozef a přišli jsme tak nezávisle na sobě na stejné řešení - čtyři kulatá tlačítka na konzoli pod blinkrama.
Dokoupil jsem jen originál otočný přepínač tempomatu/omezovače na SCENIC II a do zbylého prostoru jsem ta tlačítka vestavěl.
Ovládání je opravdu bezproblémové, přirozené a hlavně je v dosahu prstů tak, že ruka se nemusí pustit věnce volanu - prsty stačí trošku narovnat a tlačítek se přímo dotýkají.
V zapojení nebyl žádný problém, konektory a vodiče byly přesně na svých místech jak uvedeno v něneckém popise.
Čtrveřici tlačítek k přerušeným vodičům od konektoru pod volantem stačilo připojil novým konektorkem (ze starého HW k PC).
Nejnáročnější byla fixace tlačítek do plastového dílu.
Originál přepínač se připojil bílým konektorem z předpřipravené elktroinstalace tempomatu.
Fungovalo to na první pokus, na displeji to je ale zablokované takže s tím budu ještě muset zajít.
Fotky přikládám tady.
album_pic.php?pic_id=697
album_pic.php?pic_id=696
album_pic.php?pic_id=695
album_pic.php?pic_id=694
Mějte se a přeji hodně zdaru.
Nedalo mi to a taky jsem se do toho tempomatu pustil, a povedlo se.
Říkal jsem si, že provedené řešení nabídnu pro inspiraci, ale když tak procházím předchozí příspěvky, vidím, že jsem uvažoval stejně jako abeljozef a přišli jsme tak nezávisle na sobě na stejné řešení - čtyři kulatá tlačítka na konzoli pod blinkrama.
Dokoupil jsem jen originál otočný přepínač tempomatu/omezovače na SCENIC II a do zbylého prostoru jsem ta tlačítka vestavěl.
Ovládání je opravdu bezproblémové, přirozené a hlavně je v dosahu prstů tak, že ruka se nemusí pustit věnce volanu - prsty stačí trošku narovnat a tlačítek se přímo dotýkají.
V zapojení nebyl žádný problém, konektory a vodiče byly přesně na svých místech jak uvedeno v něneckém popise.
Čtrveřici tlačítek k přerušeným vodičům od konektoru pod volantem stačilo připojil novým konektorkem (ze starého HW k PC).
Nejnáročnější byla fixace tlačítek do plastového dílu.
Originál přepínač se připojil bílým konektorem z předpřipravené elktroinstalace tempomatu.
Fungovalo to na první pokus, na displeji to je ale zablokované takže s tím budu ještě muset zajít.
Fotky přikládám tady.
album_pic.php?pic_id=697
album_pic.php?pic_id=696
album_pic.php?pic_id=695
album_pic.php?pic_id=694
Mějte se a přeji hodně zdaru.
Renault R8, r.v.1963
Renault SCENIC II 1.6 16V, r.v. 2005
Renault SCENIC II 1.6 16V, r.v. 2005
Tempomat
Tak jsem byl dnes v servisu Renault a zkusil jsem se na to zeptat a pochodil jsem tak jak tu už někdo napsal : NEJDE TO. Nikdy to nedělali a ani by to dělat nechtěli. I když mám auto v plný výbavě tak to prej dodělat nejde. Sám se do toho pouštět taky nechci, takže pokud někdo zná nějakýho "všeuměla", kterej by to udělal za rozumný peníze budu vděčnej za odkaz.
Scénic II 1.9 dCi Luxe/Privilége
tempomat
Zdravim všechny.
Dle návodu na tomto foru jsem si udělal tempomat, nainstaloval do auta a dnes jsem byl v neautorizovaném servise kde mi to během 5 minut aktivovali naprosto bez problémů. Servisy se tomu asi brání z toho důvodu poněvadž jim utíká "kšeft".
Přeji hodně zdaru v boji s touto partou.
Dle návodu na tomto foru jsem si udělal tempomat, nainstaloval do auta a dnes jsem byl v neautorizovaném servise kde mi to během 5 minut aktivovali naprosto bez problémů. Servisy se tomu asi brání z toho důvodu poněvadž jim utíká "kšeft".
Přeji hodně zdaru v boji s touto partou.
Ahoj, tak jsem si konečně sehnal spínače, ale furt mi není jasný kde a jak najdu konektory na který připojím to ovládání navolantu?
Tady byl rovnou podzáslepkou připravenej konektor
Ale tady už mi není jasný na jaký dráty to mám připojit, tlačítka jsem sehnal normálně navrakáči(zadvojku). Akorát nebudou sedět uplně přesně vevolantu ale to přežiju
Tady byl rovnou podzáslepkou připravenej konektor
Ale tady už mi není jasný na jaký dráty to mám připojit, tlačítka jsem sehnal normálně navrakáči(zadvojku). Akorát nebudou sedět uplně přesně vevolantu ale to přežiju
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 hostů