Hláška na PC:ZKONTROLUJTE VSTŘIKOVÁNÍ

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
luft.02
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: pon lis 26, 2007 17:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Hláška na PC:ZKONTROLUJTE VSTŘIKOVÁNÍ

Příspěvek od luft.02 » čtv bře 27, 2008 09:11

Zdravím,
včera večer se na mě rozsvítila hláška service EINSPRITZUNG PRUEFEN (zkontrolovat vstřikování),která svítí po celou dobu jízdy.Po ujetí cca 2km jsem zhasnul motor a opět nastartoval hláška zmizela na 50km.Ráno po nastartování se hláška zkontrolujte vstřikování opět objevila.Auto jede stejně(žádná ztráta výkonu,žádná nadměrná kouřivost).Při procházení se zde na fóru jsem se dočetl,že závada může být i na žhavící svíčce atd.viz příspěvek od Acylpyrina :""" To, že auto inzeruje "závadu vstřikování", neznamená, že se jedná o závadu na vstřikovačích, ale může se jednat o nahodilou závadu někde v celém systému řízení motoru (od funkce žhavení až po funkce třeba snímání otáček a polohy klikového hřídele, někde mezi tím je např. měření množství nasávaného vzduchu, tlak nafty, spínače u pedálů atd.) Doporučuji proštrachat celou ŘJ ve všech parametrech včetně historie závad, a možná lépe u nějakého třeba Autofrance specialisty s dobrou pověstí, než ve značkovém servisu. Mám to za sebou, když mi autorizovaný servis vyslovil ortel nad vstřikovači, a pak jsem zjistil, že příčinou inzerce "závady vstřikování" byla nefunkční žhavící svíčka za 330 peněz českých.
Příčinou nepříjemností může být i hloupost, jako třeba náhodná porucha v kabeláži""".
Čeká mě návštěva v některém servisu Renault?Kde v Praze nebo okolí nechat auto seřídit,proměřit popřípadě nechat vyměnit vstřik(y),žhavící svíčky?(nějaký rozumný neautorizovaný servis za rozumný peníz).
Děkuju Luft.02
Renault Mégane Scénic II 1.9dCi 88kW r.v.2004 201.000km(2007-2014)
ex:Fabia Combi 1,9Sdi 01'(06-07),R Megane 1,6e 98'(04-06),Peugeot 205D 93'(01-03),Golf1 1,6D 81' (98-00),Lada 1200 combi 74'(98

Uživatelský avatar
pivi
Člen RCČR
Příspěvky: 1888
Registrován: stř led 25, 2006 17:43
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od pivi » čtv bře 27, 2008 20:38

Je to ted dotaz,nebo skusenost?
Martin

Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale

Uživatelský avatar
luft.02
Starting member
Příspěvky: 39
Registrován: pon lis 26, 2007 17:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od luft.02 » pát bře 28, 2008 15:16

Ode mne je to dotaz .Pak jsem tady chvilku hledal a našel jsem podobný problém co měl Acylpirin tak jsem tam připojil jeho zkušenost.Jestli měl někdo podobný problém s tímto typem hlášky a bylo to něco jiného než žhavící svíčky budu rád když dá vědět.To samí i s doporučením servisu.Děkuji Luft
Renault Mégane Scénic II 1.9dCi 88kW r.v.2004 201.000km(2007-2014)
ex:Fabia Combi 1,9Sdi 01'(06-07),R Megane 1,6e 98'(04-06),Peugeot 205D 93'(01-03),Golf1 1,6D 81' (98-00),Lada 1200 combi 74'(98

Uživatelský avatar
TomasP
Starting member
Příspěvky: 26
Registrován: pon led 26, 2009 11:10
Bydliště: Teplice, Praha

Příspěvek od TomasP » pon led 26, 2009 11:56

Měl jsem něco podobného. Po nastartování se mi objevovala stejná hláška. Pokud jsem chvilku jezdil a pak znova nastartoval, tak hláška nikde. Auto jsem měl v servisu (Autoavant) a tam detokovali, že to dělají svíčky. Po jejich výměně vše ok (až na jejich cenu 400Kč za kus). Jinak v autě mám už také špatnou autobaterii, někde jsem četl, že její výměna někomu právě tuto hlášku vyřešila. Nevím, u mě každopádně i při stejné autobaterii (špatná) to s novýma svíčkama žádnou hlášku nepíše.
SCÉNIC II 2005 1,9 dCi - 88kW, Privilege

acylpirin
Advanced member
Příspěvky: 356
Registrován: stř lis 08, 2006 14:24
Bydliště: Pardubicko

Příspěvek od acylpirin » úte led 27, 2009 21:53

To má logiku. Systém vadu žhavení (nefunkčnost některé svíčky) zpočátku bere zřejmě jako nahodilou závadu. Když startuješ teplý motor, žhavení není aktivováno, a tedy se nemůže projevit ani jeho závada. Trvale se začně inzerovat až po několika výskytech. Když závadu odstraníš, inzerce chyby a škemrání o servis ustane, ale v paměti závad v jakémsi "dějepisu" je chyba žhavení zapsaná, dokonce s údajem v km od jejího vzniku.

black_69
Starting member
Příspěvky: 86
Registrován: čtv zář 18, 2008 13:22

Příspěvek od black_69 » čtv led 29, 2009 22:58

Mně se to taky objevilo - "CHECK INJECTION" a k tomu se ještě rozsvítila kontrolka "SERVIS". Byly to hžavící svíčky, "SERVIS" svítil tak dlouho než jsem je nechal vyměnit a byla vymazaná chybová hláška z počítače. Ač byly dvě svíčky v háji a studený prosinec, tak jsem nepozoroval žádnou změnu, ani při startování studeného motoru.
Scénic II 1.9 dCi Luxe/Privilége

SRNCOK
Starting member
Příspěvky: 3
Registrován: úte dub 21, 2009 20:44

hlásenie SERVISE CHECK INJECTION

Příspěvek od SRNCOK » úte čer 09, 2009 16:44

aj mne začalo hlásiť SERVIS CHECK INJECTION - dufam že to budu naozaj len tie žhaviče - teraz v lete to zrejme nevadí či áno

Uživatelský avatar
liga
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: stř říj 01, 2008 20:03

check emission

Příspěvek od liga » sob čer 13, 2009 08:21

Scénic II 1.6 16V
Mám podobný problém,ale u benzínu a tojsem měnil svíčky před měsícem v servisu ani nevím jaké tam dali.
Může to být i můj problém i když necítím změnu?
Co mám dělat,Dá se stím jezdit?
Díky za radu
1.6 16V/2005 Autentique Comfort

acylpirin
Advanced member
Příspěvky: 356
Registrován: stř lis 08, 2006 14:24
Bydliště: Pardubicko

Příspěvek od acylpirin » sob čer 13, 2009 21:30

Ahoj,
u benzínového motoru je to krapet jinak. Tam je dobrá kondice zapalovacích svíček nezbytnost pro pravidelný chod a výkon motoru. U dieselu s přímým vstřikem nafty usnadňují žhavící svíčky studený start při nízkých venkovních teplotách (při teplotách nad 0 by tam vlastně ani nemusely být, některé motory náklaďáků je ani nemají), a s tím, jak přitvrzuje ekologie, dostaly žhavící svíčky dieselů další funkci, tzv. dožhavování při studeném chodu motoru.
Jestli Ti benzíňák inzeruje, že je chyba kolem vstřikování, resp. řízení motoru, i když se auto chová normálně, tak bych to nepodceňoval. Může jít o malichernost, ale i o zárodek větší = dražší vady. Odpověď Ti dá diagnostika.
Ono ani u toho diesela při inzerci chyby to nemusí jen být žhavící svíčky, ale často to tak je, ty žhavky jsou takříkajíc první na ráně.

Uživatelský avatar
liga
Starting member
Příspěvky: 15
Registrován: stř říj 01, 2008 20:03

check emission

Příspěvek od liga » úte čer 16, 2009 10:24

Tak dnes jsem byl v servisu Renault v Hlučíně.Diagnostika ukázala že přestala fungovat Lambda kontroly spalin(emisí).Jeto ta druhá na výfukovém potrubí viditelná zespod auta za katalyzátorem.Jev ní vinutí na předehřev sondy na 300°C.A to asi odešlo.Musím ho doma proměřit.Od r.2001 prý musí auta si umět hlídat emise samy.Tak mi to řekl technik.
Cena s diagnostikou 4250Kč.
1.6 16V/2005 Autentique Comfort

acylpirin
Advanced member
Příspěvky: 356
Registrován: stř lis 08, 2006 14:24
Bydliště: Pardubicko

Příspěvek od acylpirin » úte čer 16, 2009 20:32

Technik má pravdu,
jak se zpřísňují emisní limity, tak se v autech objevují "věci". Tedy i u benzínových motorů dvě sondy lambda. Velice stručně a zjednodušeně. Ta, co je za motorem před katalyzátorem, tak ta vlastně rejduje složení směsi, podává ŘJ informaci, jak palivo shořelo. Druhá sonda, která je až za katalyzátorem, tak ta hlídá, jak se s tím první sondou regulovaným "smradem" vypořádal katalyzátor.
Navíc to tam všechno vzájemně spolupracuje. Mluví se o tom, jako o OBD 1, OBD 2 ap. Systémy OBD se objevily i u emisních systémů dieselů.
Vtip je v tom, že pokud systém nevykazuje chybu, není vlastně potřeba provádět fyzickou kontrolu emisního systému měřením objemu škodlivin ve výfukových plynech. Takže by vlastně místo měření emisí stačilo přečíst paměť závad. To by ale muselo ministersvo dopravy této republiky změnit kulhající legislativu, což zřejmě nehrozí. Stanice měření emisí mají za povinnost vyčítat chybové paměti, a když je všecho OK, tak měřit spaliny benzínů v tzv. zvýšeném volnoběhu, u dieselů produkci sazí v maximálních povolených otáčkách (i když třeba za částicovým filtrem je velké NIC).

Uživatelský avatar
otas1
Člen RCČR
Příspěvky: 901
Registrován: stř čer 29, 2005 08:31
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od otas1 » úte čer 16, 2009 22:43

acylpirin píše:Technik má pravdu,
jak se zpřísňují emisní limity, tak se v autech objevují "věci". Tedy i u benzínových motorů dvě sondy lambda. Velice stručně a zjednodušeně. Ta, co je za motorem před katalyzátorem, tak ta vlastně rejduje složení směsi, podává ŘJ informaci, jak palivo shořelo. Druhá sonda, která je až za katalyzátorem, tak ta hlídá, jak se s tím první sondou regulovaným "smradem" vypořádal katalyzátor.
Navíc to tam všechno vzájemně spolupracuje. Mluví se o tom, jako o OBD 1, OBD 2 ap. Systémy OBD se objevily i u emisních systémů dieselů.
Vtip je v tom, že pokud systém nevykazuje chybu, není vlastně potřeba provádět fyzickou kontrolu emisního systému měřením objemu škodlivin ve výfukových plynech. Takže by vlastně místo měření emisí stačilo přečíst paměť závad. To by ale muselo ministersvo dopravy této republiky změnit kulhající legislativu, což zřejmě nehrozí. Stanice měření emisí mají za povinnost vyčítat chybové paměti, a když je všecho OK, tak měřit spaliny benzínů v tzv. zvýšeném volnoběhu, u dieselů produkci sazí v maximálních povolených otáčkách (i když třeba za částicovým filtrem je velké NIC).
Kontrola katu druhou lampda sondou je od normy EURO 3 (ikdyz nekteri vyrobci to zavedli uz drive), a zavedeni OBDII, spise zname jako EOBD diagnotiky. Do 2001 si to v evrope mohl kazdy delat jak chtel (na rozdil od USA).

Ty vycteni zavad misto mereni emisi neni realny, na stk by musely mit xx diagnostik na vozy vyrobene do 2001. Prestoze si to spousta lidi mysli tak seriova diagnotika neni zdaleka vsespasna a kdyby vyhazovaly z emisi podle vycteneho registru zavad :lol: :lol:
Neděkujte, nenadávejte, používejte prosím hodnocení.
Ťunťa - Twingo I, serie "Kenzo", r.v. 96, el.okna + zrcátka, dálkový centrál, vínová metalíza. Přibližovadlo, ale roztomilý ;-)
Scenic 1,6 16V, 2002, aut. klima, ESP a spousta dalších vychytávek vcetne oteviracího okna kufru :-), vlastněn rodiči.

acylpirin
Advanced member
Příspěvky: 356
Registrován: stř lis 08, 2006 14:24
Bydliště: Pardubicko

Příspěvek od acylpirin » stř čer 17, 2009 21:53

To vyčítání pamětí závad u řízených emisních systémů nejen že je reálné, ale je dokonce povinné. STK = stanice technické kontroly, s tím ale nemají nic společného. Emisní kontrolu provádějí SME = stanice měření emisí. Za určitých podmínek mohou být provozovány i současně s STK. Aby SME mohly tuto činnost provádět, musí mít mimo základního oprávnění, že vůbec mohou něco takového měřit, také tzv. oprávnění "na značku" (např. ŠKODA, FORD, MITSUBISHI ap.) nebo na emisní systémy (BOSCH, LUCAS ap.). Tato oprávnění získávají buď smluvně se značkou nebo výrobcem emisního systému, nebo po absolvování proškolení v tzv. "školících střediscích". V rámci tohoto vztahu získají i příslušná data a informace potřebné pro provádění vlastního měření a vyčítání chybových pamětí a příslušné programy pro komunikaci s vozidlem. Samozřejmě že za nemalý peníz.
Co jsem doposud napsal, je zestručněný, ale nezvratitelný fakt. Jak to chodí ve vlastní praxi SME, to je věc jiná. Může se ale stát, že když budete vlastnit v ČR méně frekventované vozidlo, třeba Jaguara X? s motorem 2.7 diesel (společný produkt Peugeot - Citroen - Ford), Volvo s dieslem 2.0 nebo třeba Citroen C5 s benzíňákem pracujícím s extrémně chudou směsí, tak objedete několik SME ne ve městě, ale v kraji, než se chytíte na měření emisí. Důvod: SME nemá data, nemá informace, tedy nemůže toto vozidlo měřit. Ono se ji nevyplatí utratit desítky tisíc za oprávnění, aby pak změřily dvě "exotiky" ročně. Také má bobky z kontroly ze strany ministerstva dopravy, aby jim nezavřeli vrata, když je načapou mimo mísu. Nebo nemá bobky a umí to vyretušovat.

LacoH
Starting member
Příspěvky: 33
Registrován: čtv led 24, 2008 05:31

Re: Hláška na PC:ZKONTROLUJTE VSTŘIKOVÁNÍ

Příspěvek od LacoH » pon bře 04, 2013 05:16

Zdar pánové,

měl jsem špatnou žhavící svíčku a po její výměně zmizela hláška „ZKONTROLUJTE VSTŘIKOVÁNÍ“, ale zůstaly svítit kontrolky servis a emise.
Je nutné nechat tento problém odstranit na diagnostice nebo znáte jiné řešení.
Díky za každou radu. Láďa
Kontrolky.JPG
Kontrolky.JPG (13.38 KiB) Zobrazeno 14546 x
Renault Megane II Grandtour 1,9dCi 88kW - již naštěstí nevlastním.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Hláška na PC:ZKONTROLUJTE VSTŘIKOVÁNÍ

Příspěvek od Zefek » pon bře 04, 2013 11:06

Bude tam ještě nějaký jiný problém, možná s egr ventilem.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

LacoH
Starting member
Příspěvky: 33
Registrován: čtv led 24, 2008 05:31

Re: Hláška na PC:ZKONTROLUJTE VSTŘIKOVÁNÍ

Příspěvek od LacoH » ned kvě 26, 2013 05:42

Zdar Zefku,
tak chybu jsem nechal vymazat z PC (chyba recirkulace výfuk. plynů), ale po dalším nastartování se objevila znovu.
EGR ventil bohužel nemůžu vyndat, oddělila se mi cívka od samotného ventilu a ten nemůžu vydolovat. Ale na první pohled vše funguje jak má - EGR ventil je rukou funkční a cívka též.
Tak už nevím......

Díky za případnou radu Láďa
Renault Megane II Grandtour 1,9dCi 88kW - již naštěstí nevlastním.

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů