Rezonování při ubrání plynu / jízdě do zatáčky

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Michalowic
Starting member
Příspěvky: 26
Registrován: pát črc 21, 2006 15:53
Bydliště: Pardubice

Rezonování při ubrání plynu / jízdě do zatáčky

Příspěvek od Michalowic » ned bře 05, 2017 21:58

Zdravím vespolek,

v poslední době se mi na Scenicovi objevila taková nepříjemná věc. Když jedu pod plynem třeba na dvojku nebo na trojku a plyn náhle úplně pustím, ozve se někde ze předu takové rezonování (jako kdyby drnčel plech o plech). To samé dělá pokud jedu třeba po kruháku nebo do prudší zatáčky. Po chvíli to vždycky zmizí, ale už mi to pije krev. Moje podezření padlo na silentbloky uložení motoru, je to možné? Jde nějak ověřit který to dělá? Nebo lepší je případně vyměnit všechny? Předpokládám že to nebude nic lehkého, kolik to tak cca může stát v servisu?

Díky
Renault Scenic 1.6 16V '01

15JerrY15
Starting member
Příspěvky: 50
Registrován: sob led 02, 2016 16:29

Re: Rezonování při ubrání plynu / jízdě do zatáčky

Příspěvek od 15JerrY15 » pon bře 06, 2017 21:47

motor 1.6 16v má 3 silentbloky/zavěšení: nahoře vlevo, vpravo shora na převodovce a ještě zespoda v půlce na motoru. Zvuk způsobený špatným silentblokem je bouchání, které se dá vysledovat a vyzkoušet. Zkus s tím motorem prostě shora zahýbat, pokud s ním půjde pohnout hodně, případně se ozve ten zvuk, tak by to mohl být některý silentblok. Pokud slyšíš drnčení plechu zkus se podívat na "tepelný štít" zespoda kolem výfuku pod celým autem, jestli není uvolněný.

Michalowic
Starting member
Příspěvky: 26
Registrován: pát črc 21, 2006 15:53
Bydliště: Pardubice

Re: Rezonování při ubrání plynu / jízdě do zatáčky

Příspěvek od Michalowic » pát čer 09, 2017 22:03

Dovolím si znovu vytáhnout toto téma. Měl jsem před pár dny auto v servise na doplnění klimy a nějaké další malé zásahy, tak jsem je rovnou poprosil aby koukli co by mohlo být zdrojem výše popisovaného rezonování/klepání. Nakonec zjistili, že jeden ze šroubů horního silentbloku motoru byl povolený. Když jsem zkoušel hýbat motorem ručně, tak se to neprojevovalo, projevovalo se to jen při "trhnutí" při ubrání plynu nebo když se odstředivou silou tlačil na jednu stranu. No každopádně jsem rád, že je opraveno a už mi to nepije krev :)
Renault Scenic 1.6 16V '01

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic I + RX4“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů