Dotaz na turbo

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Majkl2.2dt
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: pon bře 09, 2015 11:06

Dotaz na turbo

Příspěvek od Majkl2.2dt » sob led 21, 2017 17:03

Zdar renaulťáci. Mám takovej dotaz k mýmu Scénicu 19dti 59kw, r.v. 2001. Když sem ho před asi dvěma lety koupil, měl najeto asi 85tis km. Vzhledem k tomu, že to bylo po nějakým dědovi z raichu, jsem si myslel, že auto je lenivý po tom jak ho zajížděl od nova a že se mi to rozjede. Ale, auto mi lenivý čím dál tím víc a větší kopec dávám na čtyřku, či trojku. Turbo mi píská i když strašně slabounce a že není cítit žádný turbo efekt, sem dával za vinu těm pár kw. :roll: Mám teď najeto kol 118tis. km. Motor de krásně, nežere, ale nějak mi připadá, že jede jak čistej dýzl, ne-li hůř. Tak sem pojal podezření, že to prodali kvůli nějaký závadě, jelikož stav auta supr při koupi, jako nový, jen ten výkon. Nevíte, co by to mohlo být? Turbo, egr, váha......? Díky. :?:

Uživatelský avatar
Ivan1
Experienced member
Příspěvky: 769
Registrován: čtv pro 20, 2007 21:10
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz na turbo

Příspěvek od Ivan1 » ned led 22, 2017 02:06

Porovnaj si trebárs udavaný parameter zrýchlenia vs realita.
Ja som si zvykol už na iné výkony a od tej 59kW by som fakt nečakal zázrak. Mal som Dti 72kW, máme DCi 75kW a teraz sme kúpili 2.0i 102kW - to už je cítiť že to ide.
Na rovinu poviem že oba tie diesle 72 + 75kW sú tak akurát k velkosti/hmotnosti/tvaru auta a jeho určeniu. Ak do toho sadnú 4 ludia už je to bieda aj s tými 72/75kW. Človek musí rozmýšlať kedy a kde si môže dovoliť obiehať.
Ja som s dieslami skončil - vdaka turbu má človek pocit "výkonu", ale reálne to je falošný pocit. Benzín ťahá v širšom spektre, síce nie je cítiť záber turba, ale aspon to ťahá.
Diesel je hlavne na spotrebu. Ked porovnám údaje 1.9DCI 75kW vs 1.6 16V 79kW tak tá 1.6 16V má lepšie parametre aj bez turba

Tot máš údaj Scenica 1.9DTi 59kW http://www.auto-types.com/renault-sc233 ... 56624.html
Neviem či sú tie údaje správne, ale je tam uvedené zrýchlenie 0-100km/h 15,7s čo je na dnešnú dobu úplne tragická hodnota, ktorá zodpovedá tomu čo popisuješ vyššie. Maximálka 162km/h tiež prezrádza že to auto nemá výkonu na rozdávanie. Pri 100km/h a požiadavke akcelerovať musí byť motor celkom zadýchaný a to nevravím ked v tom sedia dalšie osoby + nejaká batožina.

PS: je možné že hladáš chybu kde žiadna nie je
PS2: Už nikdy nechcem doma auto bez výkonovej rezervy
Renault Scénic 1.9 DCi rv 2001 + Renault Scénic 2.0i 16V LPG rv 2001 + Subaru Legacy AWD 2.5i rv2005
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999

Majkl2.2dt
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: pon bře 09, 2015 11:06

Re: Dotaz na turbo

Příspěvek od Majkl2.2dt » ned led 22, 2017 08:12

Díky za odpověď, to víš že se mi stejská po Vel Satisovi 30Dci, to lítalo :D , jde o to že pozoruju strátu výkonu, kopec ktrej sem vyjel v pohodě na pětku, teď musím na trojku a to je mi divný.......jako by tam to turbo vůbec nebylo...a to jedu prázdnej.

Uživatelský avatar
johnyd21
Senior member
Příspěvky: 1488
Registrován: sob bře 27, 2010 17:19
Bydliště: Doma
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz na turbo

Příspěvek od johnyd21 » ned led 22, 2017 08:33

Hod to na diagnostiku naloguj a máš jasno.
Koleos 2018
Intens Energy dCi 175 4x4 Can-Clip,Vag-VCDS-Op-com,Bmw ista-D,KTS 540 Esi 2

Majkl2.2dt
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: pon bře 09, 2015 11:06

Re: Dotaz na turbo

Příspěvek od Majkl2.2dt » ned led 22, 2017 08:37

Nu, asi budu muset, až se oteplí, kouknu na egr, ventil turba, hadičky a pak tam dám intercoler, větší turbo a bude!!! Mu dám že nepojede!!! :twisted:

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Dotaz na turbo

Příspěvek od Zefek » ned led 22, 2017 10:02

Na 1.9dti ti je diagnostika na nic. Neukazuje to třeba ani tlak turba. Ten se dá ale naštěstí změřit třeba budíkem. Regulace turba je ovládána přetlakem, egr je řízen podtlakově, takže se nedá zjistit ani jeho poloha. Na motoru je akorát tak váha vzduchu a pár teplotních snímačů. Udělal bych to, že bych vyčistil egr a změřil tlak vzduchu. Nic víc pro to nemůžeš asi udělat. Mohla by být i vada v palivovém čerpadle, nebo vstřikovačích, ale to už je na odbornější servis.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Majkl2.2dt
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: pon bře 09, 2015 11:06

Re: Dotaz na turbo

Příspěvek od Majkl2.2dt » ned led 22, 2017 10:34

Že jo, taky si říkám, že na diag. to bude asi zbytečný, asi půjde o věci okolo turba, no vzhledem k tomu, že to měl starej pán od nova, tak tomu asi moc nedával a egr může bejt zanesenej. Skontrolovat hadičky od podtlaků atd. Problém je, že se tam dozadu může jak k penězům, asi jako u epejse, co sem měl, to byla katastrofa, taky tipuju na ovládací ventil turba. Jinak chytá na drc, ani v zimě nekoktá, spotřeba kolem 5litrů, takže si myslím, že čerpadlo, vstřiky i váha budou ok. Jinak co si myslíte o větším turbu, ze silnější verze? Byl by to problém?

Uživatelský avatar
Ivan1
Experienced member
Příspěvky: 769
Registrován: čtv pro 20, 2007 21:10
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz na turbo

Příspěvek od Ivan1 » ned led 22, 2017 12:33

1.9Dti 59kW by mal mať elektronický EGR, taký ako má Dci, ten mechanický mal len DTi 72kW + staré Dt 66kW
Inak ked cítiš že teraz nevládze do kopca do ktorého inak vládalo tak tam asi bude nejaký problém.
Turbo zo silnejšej verzie ti nepomôže, ono je to aj o ECU - tam sú uložené palivové mapy

K tej diagnostike : doma mám klon Delphi DS150E - jasné nie je primárne na Renaulty, ale ked sa ani pomocou Bosch KTS nevedel spojiť s bývalým DTI 72kW tak to už je bieda (musel som navštíviť inú dielnu kde mali úplne novú KTS), novšie DCI rovnako doma nenapichnem, za to tento posledný 2.0i ide napichnúť úplne normálne
Ale možno prikúpim klon Renault Clip, len mi je lúto za to vyhodiť peniaze ked to je len pre Renault
Renault Scénic 1.9 DCi rv 2001 + Renault Scénic 2.0i 16V LPG rv 2001 + Subaru Legacy AWD 2.5i rv2005
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999

Uživatelský avatar
johnyd21
Senior member
Příspěvky: 1488
Registrován: sob bře 27, 2010 17:19
Bydliště: Doma
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz na turbo

Příspěvek od johnyd21 » ned led 22, 2017 13:14

Ivan1 píše:1.9Dti 59kW by mal mať elektronický EGR, taký ako má Dci, ten mechanický mal len DTi 72kW + staré Dt 66kW
Inak ked cítiš že teraz nevládze do kopca do ktorého inak vládalo tak tam asi bude nejaký problém.
Turbo zo silnejšej verzie ti nepomôže, ono je to aj o ECU - tam sú uložené palivové mapy

K tej diagnostike : doma mám klon Delphi DS150E - jasné nie je primárne na Renaulty, ale ked sa ani pomocou Bosch KTS nevedel spojiť s bývalým DTI 72kW tak to už je bieda (musel som navštíviť inú dielnu kde mali úplne novú KTS), novšie DCI rovnako doma nenapichnem, za to tento posledný 2.0i ide napichnúť úplne normálne
Ale možno prikúpim klon Renault Clip, len mi je lúto za to vyhodiť peniaze ked to je len pre Renault
delphi na rencka je slabota,Kts no problem a clip no coment.
Koleos 2018
Intens Energy dCi 175 4x4 Can-Clip,Vag-VCDS-Op-com,Bmw ista-D,KTS 540 Esi 2

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Dotaz na turbo

Příspěvek od Zefek » ned led 22, 2017 13:21

Měl jsem v Cliu 1.9dti 59kW a měla mechanický egr.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Majkl2.2dt
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: pon bře 09, 2015 11:06

Re: Dotaz na turbo

Příspěvek od Majkl2.2dt » ned led 22, 2017 14:11

Ono s těma egr atd, je to asi kus od kusu, zkusil sem odpojit váhu, jen tak pro jistotu a výsledek žádnej, ani zlepšení, ani zhoršení a šahnul sem si zezadu k turbu a je tam olej, nic moc, ale ruka špinavá, budu to až bude teplejc muset odstrojit a kouknout na to, něco se tam asi děje, tipuju turbínu, mám najeto 118tis, tak by asi nemělo, ale při volnoběhu když tomu šlápnu, tak při dotáčení motoru bylo u ostatních aut co sem měl s turbem, slyšet turbo, jak dobíhá, tady to slyšet není. A neříkejte mi, že ať je auto slabý jak chce, že není cítit turbo efekt. Tady u mojeho cítím efekt akorát u mě v kalhotách... :shock:

Majkl2.2dt
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: pon bře 09, 2015 11:06

Re: Dotaz na turbo

Příspěvek od Majkl2.2dt » ned led 22, 2017 14:19

A ještě, jestli to má s tím něco společnýho, poslední dobou mi při studeným startu problikávala kontrolka žhavení, dělá to jen občas, když sem odpojil váhu, tak mi to svítilo pořád, že by něco s váhou?

Uživatelský avatar
Ivan1
Experienced member
Příspěvky: 769
Registrován: čtv pro 20, 2007 21:10
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz na turbo

Příspěvek od Ivan1 » ned led 22, 2017 21:43

Kontrolka žhavenia signalizuje rôzne chyby, často spolu s kontrolkou STOP, z toho sa nedá nič vydedukovať
Renault Scénic 1.9 DCi rv 2001 + Renault Scénic 2.0i 16V LPG rv 2001 + Subaru Legacy AWD 2.5i rv2005
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999

Majkl2.2dt
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: pon bře 09, 2015 11:06

Re: Dotaz na turbo

Příspěvek od Majkl2.2dt » ned led 22, 2017 22:21

Pudu holt po egru, ventilu ovládání turba a po turbu, nic jinýho asi nevymyslím, díky moc.

Majkl2.2dt
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: pon bře 09, 2015 11:06

Re: Dotaz na turbo

Příspěvek od Majkl2.2dt » pát úno 10, 2017 19:27

Zdarec. Tak mám novej poznatek k tomu mýmu problému s výkonem. Dnes vyčištěn egr. zarostlej jak prase, i okolí domečku v němž je uložen. Vše neskutečnej bordel. Při té příležitosti vyndána váha vzduchu, taky vyčištěna. Takže, auto jede líp, je cítit že turbo už konečně zabírá.Jinak egr je ovládán elektricky a ještě dotaz, jak zjistím, že funguje jak má? Proměřit? Díky.

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic I + RX4“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 30 hostů