Volnoběžné otáčky při jízdě
Moderátor: Moderators General
Volnoběžné otáčky při jízdě
Ahoj, chci se zeptat na názor, kde zkoušet hledat. Mám benzínový Scénic I. 1.6 16v z roku 2000. Už takové dva roky jsem měl pocit, že se volnoběh chová jinak než dřív. Pokud auto stálo, volnoběžné otáčky byly takové, jak asi mají být (cca 750). Pokud se ale vyřadilo za jízdy (z mírného kopce apod.), klesly jen na cca 1250-1300, tam stabilně držely. Po úplném zastavení tak chvíli vydržely a pak klesly na těch cca 750 otáček. Spolu s tím se mi zdála i poměrně vysoká spotřeba. Poslední rok bylo podivné i chování i polostudeného motoru (po ujetí 1-2 km) za teplot okolo nuly - otáčky byly třeba okolo 1500 nebo cyklicky kolísaly v rozsahu 1250 - 1800 - než se motor zahřál. Na podzim v servisu zjistili vadné čidlo teploty vody, to vyměnili, ale na popsané chování to vliv nemělo. Jinak ale auto jezdilo bez problémů.
No a teď v těch velkých mrazech se chování nějak zázračně spravilo - otáčky i při vyřazení při jízdě ochotně klesnou na cca 800-850 a po zastavení hned na 750. I ten polostudený motor je OK. Studený motor má otáčky řekněme 1200, jak se postupně ohřívá, je vidět, že postupně se je auto snaží snižovat (pod 1000 až k těm 750, jakmile se auto víc prohřeje). Tak jen doufám, že to vydrží i poté, co přestanou mrazy.
Ale kdyby náhodou ne - nemáte tipy, kde hledat problém - "kdo" určuje ty volnoběžné otáčky při jízdě? Sytič? Je na něm něco, co by to mohlo způsobovat? V servisu to vždy odbyli s tím, že vyšší otáčky při volnoběhu za jízdy jsou normální a že nejde o závadu. Až teď ale vidím, že to sice je pravda, ale ty zvýšené otáčky stačí 850 a ne 1300.
Už jsem chtěl zkusit i výměnu o-kroužků u škrticí klapky, zatím na to ale nedošlo. Klapka jinak byla na podzim vyčištěná a bylo vyměněno i čidlo teploty vody. Problém s motorkem volnoběhu to asi taky nebude - na těch 750 to klesnout umí, když chce. Díky za názory.
No a teď v těch velkých mrazech se chování nějak zázračně spravilo - otáčky i při vyřazení při jízdě ochotně klesnou na cca 800-850 a po zastavení hned na 750. I ten polostudený motor je OK. Studený motor má otáčky řekněme 1200, jak se postupně ohřívá, je vidět, že postupně se je auto snaží snižovat (pod 1000 až k těm 750, jakmile se auto víc prohřeje). Tak jen doufám, že to vydrží i poté, co přestanou mrazy.
Ale kdyby náhodou ne - nemáte tipy, kde hledat problém - "kdo" určuje ty volnoběžné otáčky při jízdě? Sytič? Je na něm něco, co by to mohlo způsobovat? V servisu to vždy odbyli s tím, že vyšší otáčky při volnoběhu za jízdy jsou normální a že nejde o závadu. Až teď ale vidím, že to sice je pravda, ale ty zvýšené otáčky stačí 850 a ne 1300.
Už jsem chtěl zkusit i výměnu o-kroužků u škrticí klapky, zatím na to ale nedošlo. Klapka jinak byla na podzim vyčištěná a bylo vyměněno i čidlo teploty vody. Problém s motorkem volnoběhu to asi taky nebude - na těch 750 to klesnout umí, když chce. Díky za názory.
Naposledy upravil(a) LDavid dne sob led 21, 2017 17:23, celkem upraveno 1 x.
Re: Volnoběžné otáčky při jízdě
Mám naprosto stejný problém... :-/
Mám tipy na váhu vzduchu nebo čidlo teploty.
Začnu zkoumat až se oteplí a uvidíme.
Mám tipy na váhu vzduchu nebo čidlo teploty.
Začnu zkoumat až se oteplí a uvidíme.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Volnoběžné otáčky při jízdě
Váhu vzduchu tenhle motor nemá, ale mohla by to dělat nějaká netěsnost. Otáčky se řídí nastavením otevření škrtící klapky, nebo volnoběžného ventilu.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Volnoběžné otáčky při jízdě
Vzhledem k tomu, že motor těch 750 otáček umí - a teď v zimě navíc mimořádně dobře, předpokládám, že klapka samotná i volnoběžný ventil budou OK. Fakt jsem zvědavý, až se oteplí, jestli se problém vrátí, nebo už to zůstane OK.
Ale zeptám se takhle. Věřím na netěsnost sání. Jak se těsnost sání kontroluje? Já nechám vyměnit o-kroužky u škrticí klapky - ale jak zkontrolovat případné jiné netěsnosti?
Ale zeptám se takhle. Věřím na netěsnost sání. Jak se těsnost sání kontroluje? Já nechám vyměnit o-kroužky u škrticí klapky - ale jak zkontrolovat případné jiné netěsnosti?
Re: Volnoběžné otáčky při jízdě
Co nějaké čidlo klepání?
Mě otáčky vždycky lehce klesnou, motor zavrní a zas to poskočí nahoru...
Mě otáčky vždycky lehce klesnou, motor zavrní a zas to poskočí nahoru...
-
- Advanced member
- Příspěvky: 272
- Registrován: stř kvě 22, 2013 20:11
Re: Volnoběžné otáčky při jízdě
U mě se netěsnost na sání u škrtící klapky projevovala vysokými otáčkami po startu a houpáním otáček při ohřátém motoru. Při prudším sešlápnutí plynu (zatáhnutí za lanko) bylo slyšet u klapky, jak tahá falešný vzduch. Po výměně "O" kroužků mně po startu drží nízké volnoběžné otáčky a "nehoupe".
-
- Experienced member
- Příspěvky: 964
- Registrován: sob čer 12, 2010 14:51
- Bydliště: Milovice NBK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Volnoběžné otáčky při jízdě
Me to pri pridani syci i po vymene krouzku na klapce, doufal jsem, ze to je spis svistot vzduchu uvnitr
Renault Scenic I 1,6 16V FL, r.v. 2000
Re: Volnoběžné otáčky při jízdě
Mám ten samý problém se zvýšenýma otáčkama za jízdy.Jakmile zastavím tak během chvilky klesnou do normálu ale když se rozjedu a sešlápnu spojku a pustím plyn tak už na normálu zustanou. Mohlo by to dělat to čidlo teploty a kde ho najdu? Děkuji za rady.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google Adsense [Bot] a 11 hostů