Včera jsem výjimečně vezl plně naložené auto (resp. 4 osoby v autě s nákupem v kufru) a všiml jsem si, jak mi zadek dřepí. Sice ani v největších výmolech jsem nešourl o podběhy, ale auto sedělo tak, že nešlo vidět na vzorek pneumatik. Jinak když jezdím sám, tak se dle mě auto nějak moc nehoupe, v zatáčkách neuskakuje a když auto na místě zatížím a pustím, tak se nehoupe, ale jen narovná. Tlumiče jsou úplně suché a nejsou rezavé.
Je možné, že už je na podvozku něco tak unavené nebo auto není dělané na takové zatížení? Vzadu bylo tak 210 kg zátěže. To by snad nemělo tak snížit zadek, ne? Byl jsem překvapený, že při zkoumání podvozku jsem nenašel viditelné pružiny, ale je tam jen tlumič. To bude tím, že je to už ta víceprvková náprava nebo jak se tomu říká?
Stav zadních tlumičů
Moderátor: Moderators General
- Ivan1
- Experienced member
- Příspěvky: 769
- Registrován: čtv pro 20, 2007 21:10
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stav zadních tlumičů
Renault má torznú tyč, ona ked sa unaví tak praskne a auto sedí ako kačica. Tlmiče pri preťažovaní, alebo veku občas prasknú a potom sa zo zadu ozýva neustále pukanie. Povedal by som že si to len patrične zaťažil
Renault Scénic 1.9 DCi rv 2001 + Renault Scénic 2.0i 16V LPG rv 2001 + Subaru Legacy AWD 2.5i rv2005
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999
Re: Stav zadních tlumičů
Přesně jak píše Ivan. Jen bych k tomuto tématu měl taky jeden dotaz, pokud si dobře pamatuji, tak u některého auta, co jsem viděl u známého v servisu šla nastavovat výška vozidla utahováním nebo povolováním šroubu, co je mezi tyčí a zavěšením kola. Pokud se nepletu, tak to byl nějaký Američan (Rakušan) Chrysler Lze to dělat i u Scénica?
Jestli to jde i u Scénica, tak si zkontroluj (například podle jiného Scénica - to dělám často s jinými věcmi, pač jsou jich všude mraky), jestli nemáš auto nízko i v nezatíženém stavu. Bylo by možné, že to máš uvolněné a tím ti to ještě víc sedne při zátěži.
Jestli to jde i u Scénica, tak si zkontroluj (například podle jiného Scénica - to dělám často s jinými věcmi, pač jsou jich všude mraky), jestli nemáš auto nízko i v nezatíženém stavu. Bylo by možné, že to máš uvolněné a tím ti to ještě víc sedne při zátěži.
- Ivan1
- Experienced member
- Příspěvky: 769
- Registrován: čtv pro 20, 2007 21:10
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stav zadních tlumičů
U Renaulta má torzka 1000-hran a dalo by sa to urobiť presadeným o jeden zub. Čo by z toho vzniklo netuším
Renault Scénic 1.9 DCi rv 2001 + Renault Scénic 2.0i 16V LPG rv 2001 + Subaru Legacy AWD 2.5i rv2005
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999
Re: Stav zadních tlumičů
Díky moc za vysvětlení. Jenom jsem se na to mrknul, když jsem dneska stál před obchodem a asi jsem to našel. Je to ten tisícihran a uvnitř kolem je nějaké gumové těsnění. To je docela popraskané, ale jinak auto je zhruba stejně vysoké, jako jiné.
Re: Stav zadních tlumičů
Na zadní nápravě si výšku můžeš nastavit jakou chceš přesazením torzních tyčí. Taky jsem to dělal, není to nic složitého.
Tady si o tom můžeš počíst: http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?t=3212
Tady si o tom můžeš počíst: http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?t=3212
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů