Ne, když je motor studený, tak právě chytne pěkně, ale když je teplý, tak to točí 5-7 sekund (někdy to chytne hned, ale to je třeba 1 start z 10). A úplně po všech startech jde auto cítit zvenčí nespáleným benzínem. Navíc auto likviduje předčasně svíčky. Takhle vypadá po necelých 14t km NGK.
Po startu smrdí benzínem
Moderátor: Moderators General
Re: Po startu smrdí benzínem
Lidi, už začínám být celkem zoufalý.
Co jsem měl soupis věcí, tak vše v servise vyvrátili.
- snímač otáček na klikové hřídeli? - K tomu se mi zapomněli vyjádřit. Teď doufám, že na to zapomněli a že to vyzkouší příští týden, až tam pojedu znovu.
- špinavá škrtící klapka? - čistá a funkční jako hodinky
- neslyším palivové čerpadlo - podává benzín při zapnutém zapalování? - Palivové čerpadlo podává. Tlaky má dobré.
- MAP senzor jsem zkoušel nový - nepomohlo - Stejně jej zkoušeli znovu, kdyby mi náhodou došel vadný (často se stává, že dealeři jsou tak vychcaní a vrací nefunkční věci a nové si nechávají), ale ani další neukázal vadu.
Co se odpálení svíček týče:
- zkontrolovat svíčky BOSCH, které jste tam dali 4.8.2016 při 148 398 km (teď mám najedo 152 XXX km) - svíčky jsou lehce černé, ale pořád stejně funkční jako nové
- netěsnost někde v sání? (kroužky na klapce, MAP senzor, odvětrání víka ventilů, vstup sání do motoru, volnoběžný ventil, ...) - našli netěsnost (O-kroužek, ale už nevím kde), ale bohužel výměna nic nezměnila
- po studeném startu při rozjedu - respektive přeřazení na dvojku nebo trojku se objeví propad výkonu (auto úplně škubne, jak ztratí výkon) naposledy to tak dělalo, než jste mi vyměnili původní svíčky od bývalého majitele za NGK - Svíčky jsou v pořádku, ale propad výkonu tam stále je.
Potom jsem tam měl ještě doplněnou jednu závadu
Ubývá chladící kapalina cca půl nádobky za půl roku
To našli problém celkem rychle. Těsnění u termostatu. Když byl teplý motor a vytočili jej do 4t ot/m, tak z tama doslova vystříkl proud vody směrem k baterii. Letělo to nad baterií a vyletělo to až na auto vedle (cca 1,5m od auta). Samozřejmě já to auto takhle netočím, ale určitě to tam slzelo, když motor nebyl v tak velikých otáčkách.
Potom našli špatnou manžetu na podvozku a jedno uchycení motoru (zespodu motoru je jakoby tyčka směrem dozadu auta - cca 30cm), tak ta je volná a potřebuje vyměnit). Kvůli tomu auto škaredě cuká v nízkých rychlostech nebo když prudčeji pustím plyn.
Ještě jsem volal do lokálního servisu Renault a popsal jim vadu. Řekl, že zápach je dobré znamení. Při dlouhém startování se pořád pumpuje palivo do válce a to potom nespálené letí do výfuku. Že auto potom hodně smrdí znamená, že palivo neshořelo v katalyzátoru, což by pro něj byla smrt. Jinak mi bylo řečeno, že pokud zapalování funguje, tak mám zkusit tankovat palivo bez biosložky (prémiová paliva) a dávat do toho ještě aditivum VIF, aby se to pročistilo.
Co jsem měl soupis věcí, tak vše v servise vyvrátili.
- snímač otáček na klikové hřídeli? - K tomu se mi zapomněli vyjádřit. Teď doufám, že na to zapomněli a že to vyzkouší příští týden, až tam pojedu znovu.
- špinavá škrtící klapka? - čistá a funkční jako hodinky
- neslyším palivové čerpadlo - podává benzín při zapnutém zapalování? - Palivové čerpadlo podává. Tlaky má dobré.
- MAP senzor jsem zkoušel nový - nepomohlo - Stejně jej zkoušeli znovu, kdyby mi náhodou došel vadný (často se stává, že dealeři jsou tak vychcaní a vrací nefunkční věci a nové si nechávají), ale ani další neukázal vadu.
Co se odpálení svíček týče:
- zkontrolovat svíčky BOSCH, které jste tam dali 4.8.2016 při 148 398 km (teď mám najedo 152 XXX km) - svíčky jsou lehce černé, ale pořád stejně funkční jako nové
- netěsnost někde v sání? (kroužky na klapce, MAP senzor, odvětrání víka ventilů, vstup sání do motoru, volnoběžný ventil, ...) - našli netěsnost (O-kroužek, ale už nevím kde), ale bohužel výměna nic nezměnila
- po studeném startu při rozjedu - respektive přeřazení na dvojku nebo trojku se objeví propad výkonu (auto úplně škubne, jak ztratí výkon) naposledy to tak dělalo, než jste mi vyměnili původní svíčky od bývalého majitele za NGK - Svíčky jsou v pořádku, ale propad výkonu tam stále je.
Potom jsem tam měl ještě doplněnou jednu závadu
Ubývá chladící kapalina cca půl nádobky za půl roku
To našli problém celkem rychle. Těsnění u termostatu. Když byl teplý motor a vytočili jej do 4t ot/m, tak z tama doslova vystříkl proud vody směrem k baterii. Letělo to nad baterií a vyletělo to až na auto vedle (cca 1,5m od auta). Samozřejmě já to auto takhle netočím, ale určitě to tam slzelo, když motor nebyl v tak velikých otáčkách.
Potom našli špatnou manžetu na podvozku a jedno uchycení motoru (zespodu motoru je jakoby tyčka směrem dozadu auta - cca 30cm), tak ta je volná a potřebuje vyměnit). Kvůli tomu auto škaredě cuká v nízkých rychlostech nebo když prudčeji pustím plyn.
Ještě jsem volal do lokálního servisu Renault a popsal jim vadu. Řekl, že zápach je dobré znamení. Při dlouhém startování se pořád pumpuje palivo do válce a to potom nespálené letí do výfuku. Že auto potom hodně smrdí znamená, že palivo neshořelo v katalyzátoru, což by pro něj byla smrt. Jinak mi bylo řečeno, že pokud zapalování funguje, tak mám zkusit tankovat palivo bez biosložky (prémiová paliva) a dávat do toho ještě aditivum VIF, aby se to pročistilo.
Re: Po startu smrdí benzínem
Menší update. Po 3 hodinách, co v servise vše kontrolovali a proměřovali jsem jim řekl, ať vymění teplotní snímač motoru (chladící kapaliny) - před tím ho měřili a vše v pořádku. Po výměně mi po stejné trase ukazuje teploměr na budících o jednu čárku méně a zdá se mi, že i ty starty se mnohem zlepšily, ale taky to může být placebo efekt, protože jsem takhle startoval zatím jen 3x. Uvidím po delší době.
Bohužel co nevyřešili je, že auto při studeném motoru a prvním či druhém přeřazením úplně škubne, jak ztratí výkon. Posledně mi to dělaly špatné svíčky. Teď jsou prý ještě dobré, ale už zase lehce černé. Bojím se, že odchází cívky. K tomu bych se rovnou rád zeptal. Je těžké cívky vyměnit? Nechci to už dávat do servisu. Už tak jsem tam nechal skoro půlku výplaty.
Bohužel co nevyřešili je, že auto při studeném motoru a prvním či druhém přeřazením úplně škubne, jak ztratí výkon. Posledně mi to dělaly špatné svíčky. Teď jsou prý ještě dobré, ale už zase lehce černé. Bojím se, že odchází cívky. K tomu bych se rovnou rád zeptal. Je těžké cívky vyměnit? Nechci to už dávat do servisu. Už tak jsem tam nechal skoro půlku výplaty.
-
- Experienced member
- Příspěvky: 964
- Registrován: sob čer 12, 2010 14:51
- Bydliště: Milovice NBK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Po startu smrdí benzínem
Civky vymenis sam... Co civka to jeden sroubek. Jen te upozornuji, ze ja vymenil vsechny ctyri civky i svicky a cuknuti po prvnim zarazeni nezmizelo...
Renault Scenic I 1,6 16V FL, r.v. 2000
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů