Jak poznat sjeté brzdy
Moderátor: Moderators General
Jak poznat sjeté brzdy
Od loňska mám koupeného scenika. Udělal jsem na něm větší servis, ale brzdy ještě nebyly třeba. Zhruba v srpnu, když jsem byl naposledy v servise, mi řekli, že destičky vepředu mají tak poslední 4mm a ideální by bylo při tom vyměnit i kotouče. Bylo mi řečeno, že to vydrží maximálně půl roku. 50km denně, převážně rychlostka a hodně brzdím motorem - naučená trasa.
Pořád to tak nějak oddaluju, ikdyž peníze už na to mám bokem (taky nevyhazujete nedojedený rohlík, zvlášť, když ten rohlík stojí pomalu 8 000 Kč ), ale vlastně ani nevím, jak se bude projevovat sjetá destička. Měl jsem 3 auta a ani jedno se nedožilo výměny brzd, takže bohužel info nemám.
Znám 2 druhy signalizace opotřebení brzd: kontrolku na kapličce a zvukové plíšky přímo na destičce. Co jsem se díval, tak na palubce žádná kontrola opotřebení není a zvuky žádné zvláštní nepozoruji. Znamená to tedy, že jsem stále v klidu?
Pořád to tak nějak oddaluju, ikdyž peníze už na to mám bokem (taky nevyhazujete nedojedený rohlík, zvlášť, když ten rohlík stojí pomalu 8 000 Kč ), ale vlastně ani nevím, jak se bude projevovat sjetá destička. Měl jsem 3 auta a ani jedno se nedožilo výměny brzd, takže bohužel info nemám.
Znám 2 druhy signalizace opotřebení brzd: kontrolku na kapličce a zvukové plíšky přímo na destičce. Co jsem se díval, tak na palubce žádná kontrola opotřebení není a zvuky žádné zvláštní nepozoruji. Znamená to tedy, že jsem stále v klidu?
-
- Advanced member
- Příspěvky: 272
- Registrován: stř kvě 22, 2013 20:11
Re: Jak poznat sjeté brzdy
Sice jsem měl plíšky, ale ty se nějak neozvaly a já sjetí zadních desek poznal až podle silně skřípavého zvuku ze zadní strany při silnějším brždění. Takže signalizace pro výměnu jasná. Zvlášť, když na zadku se nedají běžným způsobem stočit kotouče, ale dolů musí jít s kotoučem i náboj s ložiskem .
Jestli budeš teď na jaro přehazovat kola, tak se podívej na brzdiče a tam krásně vidíš, kolik ještě desky mají materiálu.
Jestli budeš teď na jaro přehazovat kola, tak se podívej na brzdiče a tam krásně vidíš, kolik ještě desky mají materiálu.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Jak poznat sjeté brzdy
No, bez demontáže brzd se to poznat moc nedá.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
-
- Advanced member
- Příspěvky: 272
- Registrován: stř kvě 22, 2013 20:11
Re: Jak poznat sjeté brzdy
Že bys do té díry mezi kotoučem a deskami v třmenu neviděl, jak jsou daleko od sebe? Možná si to pletu s Astrou.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Jak poznat sjeté brzdy
Z vnitřní strany je to blbě vidět a z vnitřku je destička často sjetá víc, než ta venkovní.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Jak poznat sjeté brzdy
Lidi tak jsem tedy o víkendu přezouval a to jen kvůli těm brzdám. Obě přední vnitřní destičky mají jen tak 1-2mm masa na sobě. Vnější na tom jsou dobře. Výstražné plíšky na brzdách sice jsou, ale vůbec nic nedělají. Kotouč vypadá, že už stočit nepůjde, takže budu muset kupovat celou novou sadu.
Do jaké značky byste šli? Na netu jsem si našel, že za dobrou cenu a stále dobré jsou brzdy Roadhouse.
Do jaké značky byste šli? Na netu jsem si našel, že za dobrou cenu a stále dobré jsou brzdy Roadhouse.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Jak poznat sjeté brzdy
Pokud nejsi Fitipaldi, tak jsou dobrý.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Jak poznat sjeté brzdy
Šamša máš s nima nějaké zkušenosti? Dneska mi je v servise nahodili a prvních 300km na ně mám jít opatrně, ať si sednou. Naštěstí mě vyvedli z omylu, že se musí striktně zajíždět, jako jsem našel na internetu, že prvních X set kilometrů jen lehké brzdění, potom to několikrát rozjet na 130km/h a prudce brzdit a podobně. Prostě mám mít na brzdu lehkou nohu a brzdit co nejvíc motorem a asi po 200km lehce přitvrdit a víc zatěžovat brzdy a potom už můžu normálně jezdit.
No hned při prvních kilometrech jsem si všiml, že destičky šíleně pískají. Na internetu se to řeší, že to přestane, ale oni to popisují tak, že to jen tak lehce někdy pískne. Jenže mně to při brzdění píská pořád a hodně.
No hned při prvních kilometrech jsem si všiml, že destičky šíleně pískají. Na internetu se to řeší, že to přestane, ale oni to popisují tak, že to jen tak lehce někdy pískne. Jenže mně to při brzdění píská pořád a hodně.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Jak poznat sjeté brzdy
Pískající desky znamená to, že je namontovali nasucho. Měli mazat měděnou vazelínou vodící a opěrné plochy desek. Též vodítka třmenů, by měli být mazány silikonovou vazelínou, která nenarušuje gumové uložení.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
-
- Starting member
- Příspěvky: 55
- Registrován: čtv úno 24, 2011 07:48
- Bydliště: Brno
Re: Jak poznat sjeté brzdy
Moje zkušenosti: Nerovnoměrné sjíždění destiček, pocit, že to nebrzdí "jak má".
Sundal jsem třmeny, ukázalo se že na předním kole jeden vodící čep třmenu je zatuhlej a to fest. Brzda se křížila.
Rozhejbal jsem, do čepů jsem natlačil meděnou vazelínu (namazány posléze všechny čepy). Ke každému pístku brzdy jsem jemným šroubovákem odchlípnul prachovku a stříkačkou vpravil přiměřeného množství oleje na šicí stroje. Jemný, řídký, dobře vzlíná, netuhne.
Výsledkem je že brzdy chodí naprosto souběrně, jsou příjeně ostrý, regulovatelný. Brzdy chodí tak, že při odbrždění i skoro na rovině auto popojíždí. Což jsem rád, destičky nedrhnou o kotouče. Na STK při měření naprostá souměrnost.
Trochu jsem se rozvášnil u zadních brzd, kdy na venkovní straně kotouče byla rezavá oblast (prstenec), na kterém destičky nebrzdily.
Sice hrubárna, ale flexou jsem strhnul rezavý prstenec kotouče (oproti zaleštěné části je tento materiál "navíc") a upravil dosedací plochu destiček. Namontoval a vzal pár kopců s ručkou za jízdy, podpořeno tahem motoru. Cílem bylo prohřát zadní brzdy, aby se zabrousily a sedly. Docela se podařilo. Sice po dojetí to byl teda smrad od brzd, ale to ony sem tam potřebují. Prstenec se zabrousil a ztratil. Brzdí pěkně celou plochou destiček.
Sundal jsem třmeny, ukázalo se že na předním kole jeden vodící čep třmenu je zatuhlej a to fest. Brzda se křížila.
Rozhejbal jsem, do čepů jsem natlačil meděnou vazelínu (namazány posléze všechny čepy). Ke každému pístku brzdy jsem jemným šroubovákem odchlípnul prachovku a stříkačkou vpravil přiměřeného množství oleje na šicí stroje. Jemný, řídký, dobře vzlíná, netuhne.
Výsledkem je že brzdy chodí naprosto souběrně, jsou příjeně ostrý, regulovatelný. Brzdy chodí tak, že při odbrždění i skoro na rovině auto popojíždí. Což jsem rád, destičky nedrhnou o kotouče. Na STK při měření naprostá souměrnost.
Trochu jsem se rozvášnil u zadních brzd, kdy na venkovní straně kotouče byla rezavá oblast (prstenec), na kterém destičky nebrzdily.
Sice hrubárna, ale flexou jsem strhnul rezavý prstenec kotouče (oproti zaleštěné části je tento materiál "navíc") a upravil dosedací plochu destiček. Namontoval a vzal pár kopců s ručkou za jízdy, podpořeno tahem motoru. Cílem bylo prohřát zadní brzdy, aby se zabrousily a sedly. Docela se podařilo. Sice po dojetí to byl teda smrad od brzd, ale to ony sem tam potřebují. Prstenec se zabrousil a ztratil. Brzdí pěkně celou plochou destiček.
Renault Scenic 1,6 16v 08' - opět v LPG, pilotuje manželka s odborným komentářem dcery z autosedačky
Renault Scenic 1,6 16v 01' - krásný povození + Clip diagnostyka, snad mě už nic nepřekvapí (LPG a pilotuji osobně)
Peugeot 205 1,8 D 88' - legenda a špica auto
Renault 5 TD 85' - todle auto se mi rozpadlo za 4 měsíce pod rukama, jako 15tý majitel a vysloveně "dobrá" koupě
Renault Scenic 1,6 16v 01' - krásný povození + Clip diagnostyka, snad mě už nic nepřekvapí (LPG a pilotuji osobně)
Peugeot 205 1,8 D 88' - legenda a špica auto
Renault 5 TD 85' - todle auto se mi rozpadlo za 4 měsíce pod rukama, jako 15tý majitel a vysloveně "dobrá" koupě
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 hostů