motor 1.9 DTi

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
HonzaV
Starting member
Příspěvky: 21
Registrován: pon srp 30, 2010 11:36

motor 1.9 DTi

Příspěvek od HonzaV » úte bře 08, 2016 06:58

Ahoj, potřeboval bych poradit, nasměrovat kde mám hledat. Mam Scenica 1,9 DTi, rv1999, 300 tis km. Přibližně do 1/3 sešlápnutí plynového pedálu jede normálně, pak úplně ztratí výkon. Na váhu vzduchu jsem nastříkal odmašťovadlo, trochu se to zlepšilo odspoda. Táhlo na změnu geometrie turba funguje – fouknul jsem do něj pumpičkou a pohybovalo se. Když jsem ale přidával plyn na stojícím autě, tak se vůbec táhlo nepohnulo. Turbo nehvízdá, dolévam max 1 litr oleje do motoru za 10tis km. Prošel jsem všechny konektory okolo sání, hadičky – všechno vypadá OK. Když přidam plyn, tak na hadici sání je cítit, že se trochu nafukuje. Startuje úplně normálně, i v mrazech -15 to chytlo dobře. Spotřeba poslední dobou trochu narostla o pár desetin, okolo 5,7l/100km. Nekouří to vůbec.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: motor 1.9 DTi

Příspěvek od Zefek » úte bře 08, 2016 15:41

To, že se táhlo nehýbe je ok. Zkusil bych diagnostiku na tu váhu.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

HonzaV
Starting member
Příspěvky: 21
Registrován: pon srp 30, 2010 11:36

Re: motor 1.9 DTi

Příspěvek od HonzaV » pát bře 11, 2016 06:36

Tak diagnostika nic neřekla. Žádné zapsané chyby. Koukal jsem na pár hodnot - plynový pedál funguje 0-100%, množství vzduchu se mění, tlak v sání jsem neviděl.

HonzaV
Starting member
Příspěvky: 21
Registrován: pon srp 30, 2010 11:36

Re: motor 1.9 DTi

Příspěvek od HonzaV » pon bře 14, 2016 06:48

Zkussil jsem vyndat hadici za turbem a fouká to docela dost. Takže jsem odpojil váhu a auto jede normálně. Máte někdo zkušenosti s novou váhou, jaký výrobce????

HonzaV
Starting member
Příspěvky: 21
Registrován: pon srp 30, 2010 11:36

Re: motor 1.9 DTi

Příspěvek od HonzaV » pon bře 14, 2016 06:55

Mam jednu zkušenost s turbem. Auto jsem kupoval při 150 tis km, údajně mělo měněné jen žhavicí svíčky a silentbloky na motoru. Teď mam 301 tis km, olej doplňuju max 1 litr/10tis km, hadice za turbem bez oleje. Olej měnim po 10tis km + měnim jen olejový filtr po 6 tis km. Někde jsem tady četl, že DTi odchází turba kvůli malému filtru. Takže ho měnim a turbo mam min 150 tis km, co bylo před nedokážu zaručit, ale nejspíš má 300 tis km. Pořád funguje.

zakky
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: pon pro 03, 2012 21:40
Bydliště: Krnov

Re: motor 1.9 DTi

Příspěvek od zakky » sob dub 16, 2016 22:58

DTI mám z roku 2000.To turbo určitě nemá změnu geometrie lopatek. To táhlo co k němu vede je napojeno a nastaveno na přetlak v sání. Pokud by byl v sání větší přetlak,otevře klapku v turbu a sníží výkon co na něj jde z výfuku.U nastartovaného motoru na místě bez tahu se ani pohnout nemůže. Píšete že vám ztratí výkon. Mě to taky dělalo. Za jízdy třeba do kopce nad cca 2200 ot.se začal motor jakoby dusit a začal být dunivě hlučný. Dělal to EGR ventil. Stačí povolit 2 šrouby co ho drží,pootočit pod ním takový plechový nátrubek. Tím se vyřadí.Já ho demontoval cely a dal pod něj plechovou ucpávku. Je to ale složitější na demontáž. Stačí jen pootočit ten nátrubek.
Jinak na DTI nedám dopustit. Olej nedolívám vůbec, a to je mastnej zespod i v sání přes turbo a měním po 10tis.km. Spotřeba na 100km 5,4 L. Startuje v zimě na drc, v létě na 2 drcy....
Máme ještě VW Sharana z r.2000 benzín a ten si veme na 1000km litr oleje a to z něj neukápne ani kapička. A pak že DAS AUTO .....
ex Ford Sierra 1,8 Ghia
ex Ford Explorer
ex Ford Mondeo 1,8 Ghia
Renault Scénic 1.9 DTI r.v.99

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic I + RX4“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 hostů