Mé auto: Arkis - 1.6 16V 79kW
Moderátor: Moderators General
Mé auto: Arkis - 1.6 16V 79kW
Toto téma bych rád věnoval svému prvnímu autu - Renault Scénic 1.6 16V 79kW roku výroby 2002.
Budu si zde psát takový lehčí životopis automobilu, plánované úpravy a novinky na autě.
Jako předchozí povoz jsem používal Škodu Felicii 1.3Mpi 50kW, kterou jsem musel opustit poté, co mi nedal na křižovatce kamioňák přednost a pravou půlku auta mi trefil na A sloupek a boudu.
Auto bylo mé matky, ale bála se s ním jezdit. Takže jsem si jej tak trošku přivlastnil.
Věřím, že jsem tuto nehodu přežil jen díky tomu, že jsem se o auto pečlivě staral a 3 měsíce před havárii jsem ji nechal kompletně vyvařit. S čímž hodlám pokračovat i u Scénica.
Před samotnou koupí jsem samozřejmě chtěl vozidlo vzít do mnou vybraného servisu. Tam udělali kompletní obhlídku auta a nic nezjistili.
Rozhodl jsem se tedy, že si automobil koupím. Vozidlo jsem koupil 17.3.2015, kdy bylo dovezené z Německa po starším majiteli s najetými 125416 kilometry. Tudíž jsem v ČR první majitel. Byl jsem upozorněn, že bych měl nechat udělat rozvody, což bych samozřejmě nechal dělat tak jako tak při prvním větším servisu.
Ve 127082 km jsem nechal udělat první větší servis, který se skládal z následujícího:
Výměna rozvodů (Contintech) s vodní pumpou
Výměna kladky na napínáku klínového řemene
Výměna klínového řemene
Výměna manžet na řízení L+P (jediná závada napsaná v STK)
Výměna svislých čepů
Přezutí na letní včetně vyvážení
Geometrie
Tento servis mně přišel na 8 800 Kč, což je velice slušná cena.
Ve 134404 km si Scénic řekl o nové svíčky. Jelikož si potrpím na určitou kvalitu, tak jsem šel do NGK za 868 Kč.
Ve 137099 km jsem nechal pro jistotu vyměnit olej po 10 000 km. Dále bylo potřeba vyměnit vzduchový filtr a nechal jsem udělat kompletní prohlídku automobilu, aby mně v nejbližší době nepřekvapila nějaká závada.
Zatím mám s autem najeto přes 138t km a stále přibývají. Musím zaklepat, že jak mě všichni odrazovali od Renaultu, tak já si jen pískám. Auto je zatím úplně bezproblémové a dělám na něj jen běžnou údržbu.
Výbava:
- Level Expression
- 2x přední airbag, 2x boční přední airbag, 2x roletka oken
- ABS, ESP, ASR
- Nastavitelný volant - pouze horizontálně
- Elektrické ovládání oken vpředu
- Elektrické ovládání zrcátek
- Bederní opětka
- Výškově stavitelná přední sedadla
- Přední i zadní mlhová světla
- Manuální klimatizace
- Klimatizovaná přihrádka před řadící pákou
- Palubní počítač
- Ovládání rádia pod volantem, teploměr a spousta dalších blbinek .
Chystané úpravy:
- Světla pro denní svícení.
- Jakmile bude SPSD, tak koupím pořádné žárovky. Kdyby někdo měl stejný záměr, tak jedině mohu doporučit GE Megalight Ultra 120%.
- Redukce rádia na USB/SD/AUX.
- Dodělat originální výbavu (vyhřívání sedadel a zrcátek, všechna okna do elektriky). Toto je jen předběžné. Pokud bych musel dělat komplet elektroinstalaci, tak na to si netroufnu.
- Zatmavení zadních skel 50% nebo méně. Uvidím až podle vzorníku.
- Kožený potah volantu.
- Kapotu hyzdí nepěkný škrábanec, takže jej nějak zamaskovat nebo přelakovat nebo vyměnit kapotu.
- Sehnat nastavitelné opěrky hlavy. Bohužel s mou výškou a postavení sedadla se k nim vůbec nedostanu .
- Síťový systém do zavazadlového prostoru.
- Méně nápadná implementace kamery ("černé skříňky").
Mé návody:
- Kompletní osvětlení interiéru do LEDek.
- Vratná, tepelná pojistka předřadných odporů - větráku.
- Výměna kabinového filtru + dezinfekce klimatizace
- Renovace světlometu
Povolené rozměry kol:
Disk: 6,5J x 16", ET43 Pneu: 205/50 R16 87H
Disk: 6,0J x 15", ET43 Pneu: 195/60 R15 88H
Disk: 6,0J x 15", ET43 Pneu: 205/55 R15 88V
Disk: 6,0J x 15", ET43 Pneu: 185/65 R15 88T
A ještě takový detail. Rád pomáhám lidem, takže k veškeré problematice, kterou budu řešit a vyřeším ji (s Vaší pomocí) udělám podrobný návod s fotografiemi. Aby i méně zdatní uživatelé, mezi které zcela jistě také patřím, také dokázali danou problematiku vyřešit . Návod, pokud jsem jej dělal, naleznete pomocí odkazu pod hotovými úpravami.
Budu si zde psát takový lehčí životopis automobilu, plánované úpravy a novinky na autě.
Jako předchozí povoz jsem používal Škodu Felicii 1.3Mpi 50kW, kterou jsem musel opustit poté, co mi nedal na křižovatce kamioňák přednost a pravou půlku auta mi trefil na A sloupek a boudu.
Auto bylo mé matky, ale bála se s ním jezdit. Takže jsem si jej tak trošku přivlastnil.
Věřím, že jsem tuto nehodu přežil jen díky tomu, že jsem se o auto pečlivě staral a 3 měsíce před havárii jsem ji nechal kompletně vyvařit. S čímž hodlám pokračovat i u Scénica.
Před samotnou koupí jsem samozřejmě chtěl vozidlo vzít do mnou vybraného servisu. Tam udělali kompletní obhlídku auta a nic nezjistili.
Rozhodl jsem se tedy, že si automobil koupím. Vozidlo jsem koupil 17.3.2015, kdy bylo dovezené z Německa po starším majiteli s najetými 125416 kilometry. Tudíž jsem v ČR první majitel. Byl jsem upozorněn, že bych měl nechat udělat rozvody, což bych samozřejmě nechal dělat tak jako tak při prvním větším servisu.
Ve 127082 km jsem nechal udělat první větší servis, který se skládal z následujícího:
Výměna rozvodů (Contintech) s vodní pumpou
Výměna kladky na napínáku klínového řemene
Výměna klínového řemene
Výměna manžet na řízení L+P (jediná závada napsaná v STK)
Výměna svislých čepů
Přezutí na letní včetně vyvážení
Geometrie
Tento servis mně přišel na 8 800 Kč, což je velice slušná cena.
Ve 134404 km si Scénic řekl o nové svíčky. Jelikož si potrpím na určitou kvalitu, tak jsem šel do NGK za 868 Kč.
Ve 137099 km jsem nechal pro jistotu vyměnit olej po 10 000 km. Dále bylo potřeba vyměnit vzduchový filtr a nechal jsem udělat kompletní prohlídku automobilu, aby mně v nejbližší době nepřekvapila nějaká závada.
Zatím mám s autem najeto přes 138t km a stále přibývají. Musím zaklepat, že jak mě všichni odrazovali od Renaultu, tak já si jen pískám. Auto je zatím úplně bezproblémové a dělám na něj jen běžnou údržbu.
Výbava:
- Level Expression
- 2x přední airbag, 2x boční přední airbag, 2x roletka oken
- ABS, ESP, ASR
- Nastavitelný volant - pouze horizontálně
- Elektrické ovládání oken vpředu
- Elektrické ovládání zrcátek
- Bederní opětka
- Výškově stavitelná přední sedadla
- Přední i zadní mlhová světla
- Manuální klimatizace
- Klimatizovaná přihrádka před řadící pákou
- Palubní počítač
- Ovládání rádia pod volantem, teploměr a spousta dalších blbinek .
Chystané úpravy:
- Světla pro denní svícení.
- Jakmile bude SPSD, tak koupím pořádné žárovky. Kdyby někdo měl stejný záměr, tak jedině mohu doporučit GE Megalight Ultra 120%.
- Redukce rádia na USB/SD/AUX.
- Dodělat originální výbavu (vyhřívání sedadel a zrcátek, všechna okna do elektriky). Toto je jen předběžné. Pokud bych musel dělat komplet elektroinstalaci, tak na to si netroufnu.
- Zatmavení zadních skel 50% nebo méně. Uvidím až podle vzorníku.
- Kožený potah volantu.
- Kapotu hyzdí nepěkný škrábanec, takže jej nějak zamaskovat nebo přelakovat nebo vyměnit kapotu.
- Sehnat nastavitelné opěrky hlavy. Bohužel s mou výškou a postavení sedadla se k nim vůbec nedostanu .
- Síťový systém do zavazadlového prostoru.
- Méně nápadná implementace kamery ("černé skříňky").
Mé návody:
- Kompletní osvětlení interiéru do LEDek.
- Vratná, tepelná pojistka předřadných odporů - větráku.
- Výměna kabinového filtru + dezinfekce klimatizace
- Renovace světlometu
Povolené rozměry kol:
Disk: 6,5J x 16", ET43 Pneu: 205/50 R16 87H
Disk: 6,0J x 15", ET43 Pneu: 195/60 R15 88H
Disk: 6,0J x 15", ET43 Pneu: 205/55 R15 88V
Disk: 6,0J x 15", ET43 Pneu: 185/65 R15 88T
A ještě takový detail. Rád pomáhám lidem, takže k veškeré problematice, kterou budu řešit a vyřeším ji (s Vaší pomocí) udělám podrobný návod s fotografiemi. Aby i méně zdatní uživatelé, mezi které zcela jistě také patřím, také dokázali danou problematiku vyřešit . Návod, pokud jsem jej dělal, naleznete pomocí odkazu pod hotovými úpravami.
Naposledy upravil(a) Arkis dne sob črc 16, 2016 13:38, celkem upraveno 7 x.
Re: Mé auto: Arkis - 1.6 16V 79kW
Takže od včerejška mám nové brzdy na autě. Výběr nakonec padl na značku ATE a včetně práce vyšly přední destičky, kotouče i brzdová kapalina na 4130 Kč. V této ceně je započítané také palivový filtr od firmy UFI a dolití nemrznoucí kapaliny. Bohužel od listopadu se mi ztratilo od půlky mezi ryskami až tak 0,5cm nad minimum chladící směsi. Loužičky jsem nikde nezaznamenal, tak se bojím, že to žere motor.
Naposledy upravil(a) Arkis dne čtv dub 21, 2016 12:51, celkem upraveno 1 x.
- hlavsa.rbk
- Starting member
- Příspěvky: 94
- Registrován: úte čer 11, 2013 13:12
- Bydliště: Rumburk
Re: Mé auto: Arkis - 1.6 16V 79kW
Zdravím,mám na tebe prosbu,ve výbavě uvádíš,že máš roletky vzadu-kde vzadu,nehodil bys foto?Mám EXPRESSION taky a nic nemám,počítám s tím,že jsou tedy dodělávaný někým před tebou.Airbagy máš 4 nebo 6?Klimu manuál,já automat a k tomu ještě střešní okna.Nějak se v tý výbavě motám a to nejen u tohoto typu....Jinak k tomu chlazení,taky se mi stalo,že mi v nádržce nápadně klesla hladina kapaliny,chtěl jsem další den dolít a kuk,zase se to srovnalo.Kde se stala chybka nebo čím to bylo nemám ponětí.
Megane 2 1.6 16V sedan 2009 modrý -AKTUÁLNĚ splněný sen
Scenic 2.0 8V 1997 šedofialový-první renda a nesmrtelnej nezmar.Dostala ho rez
Megane 1,9dCi 2003 grandtour černý-taky nezmar,ale finanční-ten mě stál až moc
Scenic 1,6 16V 2002 Expression zelelený,návrat zpět,ale do osvědčeného....naším synkem pokřtěn na OSKAR
Svými příspěvky chci nebo žádám o pomoc,ne o poučování,apod.,díky.
Re: Mé auto: Arkis - 1.6 16V 79kW
Roletky jsou myšlené airbagy (celkem 6x airbag - 2x přední airbag, 2x boční přední airbag, 2x roletka oken vzadu). Poznáš to podle toho, že na plastu C sloupku je napsané Airbag. Je vlastně podél okna. Vidět je můžeš v tomto videu od 40té sekundy https://www.youtube.com/watch?v=Vq0Tu59UPaI.
Co se výbavy týče, tak mně se ani po dlouhém hledání nepodařilo najít, co všechno jaký výbavový level má. Dokonce 2 modely stejného označení nemusí mít ani stejnou výbavu, protože si je mohl nový majitel navybírat z ceníku.
Bohužel kapalina se nikde neobjevila a to jsem ji kontroloval často. Nechal jsem si ji namíchat a doplnit při servisu. Hold to auto nemůže být dokonalé a je to zatím jediný neduh, na který jsem narazil.
Co se výbavy týče, tak mně se ani po dlouhém hledání nepodařilo najít, co všechno jaký výbavový level má. Dokonce 2 modely stejného označení nemusí mít ani stejnou výbavu, protože si je mohl nový majitel navybírat z ceníku.
Bohužel kapalina se nikde neobjevila a to jsem ji kontroloval často. Nechal jsem si ji namíchat a doplnit při servisu. Hold to auto nemůže být dokonalé a je to zatím jediný neduh, na který jsem narazil.
Re: Mé auto: Arkis - 1.6 16V 79kW
Pro upřesnění .Ten airbag oken není jen na zadních,ale je i na předních oknech.
Nov
Nov
Megane Scenic Kaleido rv.99 1,6 16v 79kw prodano
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/
Re: Mé auto: Arkis - 1.6 16V 79kW
Máš pravdu. Vepředu jsou vlastně v sedačkách + ta roletka oken je po celé délce.
Jinak od včerejška jsem začal auto krmit Vervou 100 od Benziny. Jsem zvědavý, jaké to s ní bude. Zatím jsem si jen všiml, že auto je klidnější (tišší) na volnoběh, ale na výkonu či spotřebě jsem to zatím nepoznal. To se uvidí až po pár tankováních.
Jinak od včerejška jsem začal auto krmit Vervou 100 od Benziny. Jsem zvědavý, jaké to s ní bude. Zatím jsem si jen všiml, že auto je klidnější (tišší) na volnoběh, ale na výkonu či spotřebě jsem to zatím nepoznal. To se uvidí až po pár tankováních.
- Ivan1
- Experienced member
- Příspěvky: 769
- Registrován: čtv pro 20, 2007 21:10
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mé auto: Arkis - 1.6 16V 79kW
Zbytočne to tam leješ, nie každá ECU sa vie prispôsobiť takému palivu.
Tam kde to má význam to píše výrobca rovno pod veko nádrže
Aj keby to ECU zvládala tak platiť také sumy za liter paliva, to si radšej kúp 2.0i kde budeš liať 95 a cenovo ťa to víde na to isté a toho výkonu viac budeš mať zaručene
Tam kde to má význam to píše výrobca rovno pod veko nádrže
Aj keby to ECU zvládala tak platiť také sumy za liter paliva, to si radšej kúp 2.0i kde budeš liať 95 a cenovo ťa to víde na to isté a toho výkonu viac budeš mať zaručene
Renault Scénic 1.9 DCi rv 2001 + Renault Scénic 2.0i 16V LPG rv 2001 + Subaru Legacy AWD 2.5i rv2005
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999
Re: Mé auto: Arkis - 1.6 16V 79kW
Nejde mi o výkon. Kdyby mi šlo o výkon, tak si nepořizuji 1.6 a ještě takovou krabici . Denně najedu 50km po silnici I třídy, kde všichni jezdí 110km/h a tak jsem chtěl autu přilepšit, ikdyž já jezdím 95-100km/h. Zatím se zdá, že mám i o něco nižší spotřebu, ale to ukáže srovnání například po 2 měsících.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Mé auto: Arkis - 1.6 16V 79kW
Když si to vezmeš konstrukčně, tak se nastavuje nějaký předstih, tj. bod zápalu směsi, aby se využil celý její potenciál. Pokud bude předstih příliš velký, dojde k zápalu brzo a rozpínající se hořící směs bude působit proti směru pístu. Pokud se zapálí příliš pozdě, pak se nevyužije celý potenciál energie pro působení na píst ve směru dolů a směs dohořívá ve výfuku. Musí to být tak nějak +- uprostřed. Navíc se to mění s otáčkama kvůli setrvačnosti přeskoku jiskry a hoření směsi.
A teď si do toho vezmi benzín 95 a 100. Rozdíl v předstihu na tyto dvě paliva nemůže být žádný, pokud je motor navržen na 95. Je to proto, že při provozu na 95 by nemělo docházet k žádnému detonačnímu hoření, tj. hoření, které vzniká tlakem před zápalem jiskrou. Pokud k tomu nedochází, pak je ale předstih na maximální konstrukční hodnotě. Při detonačním hoření se ale ještě trošku natáhne, aby byl zápal směsi řízený. Zároveň se ubere paliva, ... Takže tam pak naleješ benzín 100 a předstih se nemůže natahovat před nastavený, protože k žádnému detonačnímu hoření nedochází a předstih je tedy nastavený stejně jako na 95.
A teď si do toho vezmi benzín 95 a 100. Rozdíl v předstihu na tyto dvě paliva nemůže být žádný, pokud je motor navržen na 95. Je to proto, že při provozu na 95 by nemělo docházet k žádnému detonačnímu hoření, tj. hoření, které vzniká tlakem před zápalem jiskrou. Pokud k tomu nedochází, pak je ale předstih na maximální konstrukční hodnotě. Při detonačním hoření se ale ještě trošku natáhne, aby byl zápal směsi řízený. Zároveň se ubere paliva, ... Takže tam pak naleješ benzín 100 a předstih se nemůže natahovat před nastavený, protože k žádnému detonačnímu hoření nedochází a předstih je tedy nastavený stejně jako na 95.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
- goreff
- Senior member
- Příspěvky: 1208
- Registrován: úte črc 10, 2007 19:05
- Bydliště: Olomoucký kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mé auto: Arkis - 1.6 16V 79kW
na Vervu v poslední době také jezdím a je to i poznat na trubce jdoucí z tlumiče výfuku, kdy černé saze zmizely a vnitřek je světle šedý, samozřejmě změnu výkonu nepociťuju, ale ty čistící schopnosti asi určitě má
F7P 16 Soupapes Died
F7R 16 Soupapes Sold
F4R Turbocompresseur
F7R 16 Soupapes Sold
F4R Turbocompresseur
Re: Mé auto: Arkis - 1.6 16V 79kW
Zefek: Bohužel tak hluboko do toho nevidím a popravdě ani když jsem si to přečetl 4x, tak z toho nejsem moudřejší. Dlouho jsem se rozhodoval nad tím, jestli to vůbec zkoušet a radil se s dost lidma a načetl o tom věci na internetu. Verva 100 je zavádějící název. Má 98 oktanů. Podle chlapů ze servisu se tomu určitě nic nestane a přinejhorším se to bude chovat stejně jako s Naturalem 95. Většina jich tam je skeptických co se snížení spotřeby a zvýšení výkonu týče, ale shodli se na tom, že to alespoň pročistí motor od usazenin a je to už aditivované. Na internetu jsem našel i něco o podpalování ventilů, ale to mi jak v servisu, tak v jednom článku řekli, že je to blbost a toho se nemám vůbec bát.
Jezdím s tím od soboty a palubák mi zatím tvrdí spotřebu 6.4l/100km. Normálně se pohybuju 6.6l/100km. Navíc tento týden jsem měl hodně nepředvídaných výjezdů po kratších trasách, kde se často zpomalovalo a zrychlovalo, takže spotřeba by měla být vyšší než při běžném týdnu, kde mám 6.6. Každopádně počítač je jen počítač a nebudu říkat, že mám nižší spotřebu. To uvidím až po delším testování, kdy třeba 2 měsíce budu mít nižší spotřebu než běžně.
Jezdím s tím od soboty a palubák mi zatím tvrdí spotřebu 6.4l/100km. Normálně se pohybuju 6.6l/100km. Navíc tento týden jsem měl hodně nepředvídaných výjezdů po kratších trasách, kde se často zpomalovalo a zrychlovalo, takže spotřeba by měla být vyšší než při běžném týdnu, kde mám 6.6. Každopádně počítač je jen počítač a nebudu říkat, že mám nižší spotřebu. To uvidím až po delším testování, kdy třeba 2 měsíce budu mít nižší spotřebu než běžně.
- Ivan1
- Experienced member
- Příspěvky: 769
- Registrován: čtv pro 20, 2007 21:10
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mé auto: Arkis - 1.6 16V 79kW
Dnešné ECU sa vedia prispôsobiť, ale z vlastnej skúsenosti ti viem povedať že ked v dobe minulej sme natankovali premiové palivo (bol to vtedy velký HIT ked s tým prišla Shell-ka) do starého Žiguláka, kde žiadna ECU nie je a predstih je pevne daný - nastavuje sa mechanicky, tak ten Žigulák s tým mal vôbec problém jazdiť. Tam to bolo jednoducho nastavené na UNI 91 a ked sme tam natankovali Shell V-Power tak to ani moc nechcelo ťahať a pri volnobehu to doslova zdochýnalo. Skrátka bolo treba upraviť hodnotu predstihu pre vysokooktánové palivo
Čiže z tohoto pohladu by som tam lial len to čo predpísal výrobca, ked chceš tak si kúp aditívum bude to mať rovnaký efekt a za nižšiu cenu
Čiže z tohoto pohladu by som tam lial len to čo predpísal výrobca, ked chceš tak si kúp aditívum bude to mať rovnaký efekt a za nižšiu cenu
Renault Scénic 1.9 DCi rv 2001 + Renault Scénic 2.0i 16V LPG rv 2001 + Subaru Legacy AWD 2.5i rv2005
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Mé auto: Arkis - 1.6 16V 79kW
Nevědí se přizpůsobit, protože jsou nastavené na N95, to je strop. Při použití paliva N100 to bude mít stejné parametry jako pro N95, protože při použití N100 bys mohl posunout předstih blíž k horní úvrati, protože toto palivo je více odolné samozápalům. Jenže to nemůžeš udělat, protože pokud směs zapálíš později, vlivem setrvačnosti přeskoku jiskry a hoření směsi ti to bude hořet ještě ve výfuku. To není dané nějakou řj, to je dané konstrukcí motoru. Zbytečně bys tak přišel o energii v palivu. Proto N100 používají motory, které mají vyšší kompresní poměr - palivo se víc stlačí, N95 by pod tlakem začala detonačně hořet, N100 ne.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
-
- Starting member
- Příspěvky: 2
- Registrován: pát dub 22, 2016 20:35
Re: Mé auto: Arkis - 1.6 16V 79kW
Zdravím, může mi někdo poradit, mam 1,6, 16V 79kW 2002, palubní počítač mi neukazuje vše co se týče spotřeby, svítí mi oranžová kontrolka motoru, ale už vím že to je vadna lamda nejspíš za katalizátorem. Nemůže to mít i vliv na funkci měření spotřeby? Děkuji
Re: Mé auto: Arkis - 1.6 16V 79kW
Doporučuji založit si nové téma, než to dávat do úplně jiného, kam to nepasuje. Pokud budeš mít vlastní téma, tak si toho určitě všimne víc lidí.
-
- Starting member
- Příspěvky: 2
- Registrován: pát dub 22, 2016 20:35
Re: Mé auto: Arkis - 1.6 16V 79kW
jen jsem to zkusil, mate uplně stejné auto, tak jsem myslel že budete třeba vědět
Re: Mé auto: Arkis - 1.6 16V 79kW
Co se servisu týče, tak většinou to dávám profíkům. Sám si dělám jen drobnosti .
Možná to má něco společného s tou kontrolkou motoru. To by motor měl běžet v nouzovém režimu a tak jsou některé věci omezené.
Možná to má něco společného s tou kontrolkou motoru. To by motor měl běžet v nouzovém režimu a tak jsou některé věci omezené.
-
- Experienced member
- Příspěvky: 964
- Registrován: sob čer 12, 2010 14:51
- Bydliště: Milovice NBK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mé auto: Arkis - 1.6 16V 79kW
Zkus reset pal. pocitace. Navod a k tomu urcene tema najdes na foru a muzes pokracovat tam.
Renault Scenic I 1,6 16V FL, r.v. 2000
Re: Mé auto: Arkis - 1.6 16V 79kW
Něco k Vervě 100. Ze začátku byl opravdu větší úbytek na spotřebě (0,6l/100km) po dobu 3 týdnů, ale od té doby již spotřeba stoupá a dle včerejšího tankování jsem na normální spotřebě N95. Testování s Vervou tedy ukončím a příští týden přecházím zpět na Natural 95.
Re: Mé auto: Arkis - 1.6 16V 79kW
Včera jsem se konečně dokopal k tomu vydezinfikovat klimatizaci a vyměnit kabinový filtr (návod zde).
U filtru jsem trošku zainvestoval a koupil s aktivním uhlím od firmy Corteco. Celkově i s dezinfekcí 623 Kč.
Dále mi před delší dobou začala odpadávat hadičku u ostřikovačů, tak jsem přívodní hadičku zkrátil a dal novou rozdvojku a od rozdvojky nové hadičky se zpětnými ventily.
Mít ventilky je super, ale bohužel jsem vybral špatné. Tyto měly být do akvária a tak jim nesvědčí vyšší teploty od motoru. Membrána se potom přilepí a ventilek je neprůchozí na obě strany. Stačí odloupnout pinetkou a zase je na měsíc klid, ale i tak to chce jiné.
U filtru jsem trošku zainvestoval a koupil s aktivním uhlím od firmy Corteco. Celkově i s dezinfekcí 623 Kč.
Dále mi před delší dobou začala odpadávat hadičku u ostřikovačů, tak jsem přívodní hadičku zkrátil a dal novou rozdvojku a od rozdvojky nové hadičky se zpětnými ventily.
Mít ventilky je super, ale bohužel jsem vybral špatné. Tyto měly být do akvária a tak jim nesvědčí vyšší teploty od motoru. Membrána se potom přilepí a ventilek je neprůchozí na obě strany. Stačí odloupnout pinetkou a zase je na měsíc klid, ale i tak to chce jiné.
Re: Mé auto: Arkis - 1.6 16V 79kW
Tak dneska jsem se pustil do renovace světlometu.
Použil jsem Xerapol. Stojí něco kolem 200 Kč a doporučil mi jej známý.
Součástí je: Brusná pasta, 1500 brusný papír a bavlněný hadřík.
Před - zažloutlá část blinkru
1. fáze - Na mokro brusným papírem odstraníme nejhorší část. Pokud nejsou světla hodně špatná, tak lze tuto část přeskočit. Po této fázi nám po uschnutí na světlometu zbude husté mléčno.
2. Fáze - naneste brusnou pastu na světlomet a bavlněným hadříkem 2-3 minuty silně, krouživými pohyby, bruste světlomet. Opláchněte teplou vodou a nechte uschnout. Pokud je světlo lehce mléčné, tak proces opakujte, ale místo krouživých pohybů již jen jemně dělejte přímé pohyby.
Výsledek
Použil jsem Xerapol. Stojí něco kolem 200 Kč a doporučil mi jej známý.
Součástí je: Brusná pasta, 1500 brusný papír a bavlněný hadřík.
Před - zažloutlá část blinkru
1. fáze - Na mokro brusným papírem odstraníme nejhorší část. Pokud nejsou světla hodně špatná, tak lze tuto část přeskočit. Po této fázi nám po uschnutí na světlometu zbude husté mléčno.
2. Fáze - naneste brusnou pastu na světlomet a bavlněným hadříkem 2-3 minuty silně, krouživými pohyby, bruste světlomet. Opláchněte teplou vodou a nechte uschnout. Pokud je světlo lehce mléčné, tak proces opakujte, ale místo krouživých pohybů již jen jemně dělejte přímé pohyby.
Výsledek
Re: Mé auto: Arkis - 1.6 16V 79kW
Dneska auto dostalo po 11 299 km nový motorový olej. Přešel jsem tedy z nějakého levného Agipu 10W40 na Motul 8100 X-Clean 5W40. Jelikož jsem na to při prvním servise zapomněl, tak jsem nechal vyměnit i převodový olej za Motul MotylGear 75W80.
Bohužel, ne dobrovolně, museli vyměnit i svíčky. Do auta tedy tentokrát přišly svíčky BOSCH.
Do servisu auto přišlo s tím, že za studena chytí na první "brnk", ale za tepla točí klidně 7 sekund než chytí a poté smrdí hodně benzínem.
Prvně šli automechanici po svíčkách a takhle vypadají svíčky NGK po 13 994 km a po 10 měsících.
Dostal jsem za úkol to přes víkend odzkoušet, protože víc toho nestihli, ale už při prvním startování za tepla to zase dlouho točilo, takže svíčkami to nebylo.
V pondělí tedy budeme pokračovat a mechanici budou hledat závadu, která způsobila předčasné úmrtí svíček (jsou rezavé, ačkoliv jsem motor ani jednou nemyl vodou) a jsou lehce černé a která způsobuje dlouhé startování za tepla se špatným spalováním směsy.
Bohužel, ne dobrovolně, museli vyměnit i svíčky. Do auta tedy tentokrát přišly svíčky BOSCH.
Do servisu auto přišlo s tím, že za studena chytí na první "brnk", ale za tepla točí klidně 7 sekund než chytí a poté smrdí hodně benzínem.
Prvně šli automechanici po svíčkách a takhle vypadají svíčky NGK po 13 994 km a po 10 měsících.
Dostal jsem za úkol to přes víkend odzkoušet, protože víc toho nestihli, ale už při prvním startování za tepla to zase dlouho točilo, takže svíčkami to nebylo.
V pondělí tedy budeme pokračovat a mechanici budou hledat závadu, která způsobila předčasné úmrtí svíček (jsou rezavé, ačkoliv jsem motor ani jednou nemyl vodou) a jsou lehce černé a která způsobuje dlouhé startování za tepla se špatným spalováním směsy.
Re: Mé auto: Arkis - 1.6 16V 79kW
Zimní servis
- výměna spodního uchycení motoru - volná tyč s vůlí
- výměna pravého čepu řízení
- přezutí pneumatik na zimní + výměna sjetách pneu za Nokian WR D3 185/65R15 (88T)
- geometrie + upravená sbíhavost zadních kol - rozjely se lehce do "A"
- výměna teplotního snímače motoru kvůli špatným startům za tepla - lehce pomohlo, snad se blížím k lepším výsledkům
- výměna spodního uchycení motoru - volná tyč s vůlí
- výměna pravého čepu řízení
- přezutí pneumatik na zimní + výměna sjetách pneu za Nokian WR D3 185/65R15 (88T)
- geometrie + upravená sbíhavost zadních kol - rozjely se lehce do "A"
- výměna teplotního snímače motoru kvůli špatným startům za tepla - lehce pomohlo, snad se blížím k lepším výsledkům
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů