Mé auto: Arkis - 1.6 16V 79kW

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
Arkis
Advanced member
Příspěvky: 291
Registrován: stř črc 09, 2014 22:47
Bydliště: Praha 9

Mé auto: Arkis - 1.6 16V 79kW

Příspěvek od Arkis » pát led 08, 2016 22:27

Toto téma bych rád věnoval svému prvnímu autu - Renault Scénic 1.6 16V 79kW roku výroby 2002.
Budu si zde psát takový lehčí životopis automobilu, plánované úpravy a novinky na autě.

Jako předchozí povoz jsem používal Škodu Felicii 1.3Mpi 50kW, kterou jsem musel opustit poté, co mi nedal na křižovatce kamioňák přednost a pravou půlku auta mi trefil na A sloupek a boudu.
Auto bylo mé matky, ale bála se s ním jezdit. Takže jsem si jej tak trošku přivlastnil.
Obrázek
Věřím, že jsem tuto nehodu přežil jen díky tomu, že jsem se o auto pečlivě staral a 3 měsíce před havárii jsem ji nechal kompletně vyvařit. S čímž hodlám pokračovat i u Scénica.

Před samotnou koupí jsem samozřejmě chtěl vozidlo vzít do mnou vybraného servisu. Tam udělali kompletní obhlídku auta a nic nezjistili.
Obrázek

Rozhodl jsem se tedy, že si automobil koupím. Vozidlo jsem koupil 17.3.2015, kdy bylo dovezené z Německa po starším majiteli s najetými 125416 kilometry. Tudíž jsem v ČR první majitel. Byl jsem upozorněn, že bych měl nechat udělat rozvody, což bych samozřejmě nechal dělat tak jako tak při prvním větším servisu.
Obrázek

Ve 127082 km jsem nechal udělat první větší servis, který se skládal z následujícího:
Výměna rozvodů (Contintech) s vodní pumpou
Výměna kladky na napínáku klínového řemene
Výměna klínového řemene
Výměna manžet na řízení L+P (jediná závada napsaná v STK)
Výměna svislých čepů
Přezutí na letní včetně vyvážení
Geometrie
Tento servis mně přišel na 8 800 Kč, což je velice slušná cena.
Ve 134404 km si Scénic řekl o nové svíčky. Jelikož si potrpím na určitou kvalitu, tak jsem šel do NGK za 868 Kč.
Ve 137099 km jsem nechal pro jistotu vyměnit olej po 10 000 km. Dále bylo potřeba vyměnit vzduchový filtr a nechal jsem udělat kompletní prohlídku automobilu, aby mně v nejbližší době nepřekvapila nějaká závada.
Zatím mám s autem najeto přes 138t km a stále přibývají. Musím zaklepat, že jak mě všichni odrazovali od Renaultu, tak já si jen pískám. Auto je zatím úplně bezproblémové a dělám na něj jen běžnou údržbu.
Obrázek
Výbava:
- Level Expression
- 2x přední airbag, 2x boční přední airbag, 2x roletka oken
- ABS, ESP, ASR
- Nastavitelný volant - pouze horizontálně
- Elektrické ovládání oken vpředu
- Elektrické ovládání zrcátek
- Bederní opětka
- Výškově stavitelná přední sedadla
- Přední i zadní mlhová světla
- Manuální klimatizace
- Klimatizovaná přihrádka před řadící pákou
- Palubní počítač
- Ovládání rádia pod volantem, teploměr a spousta dalších blbinek :) .

Chystané úpravy:
- Světla pro denní svícení.
- Jakmile bude SPSD, tak koupím pořádné žárovky. Kdyby někdo měl stejný záměr, tak jedině mohu doporučit GE Megalight Ultra 120%.
- Redukce rádia na USB/SD/AUX.
- Dodělat originální výbavu (vyhřívání sedadel a zrcátek, všechna okna do elektriky). Toto je jen předběžné. Pokud bych musel dělat komplet elektroinstalaci, tak na to si netroufnu.
- Zatmavení zadních skel 50% nebo méně. Uvidím až podle vzorníku.
- Kožený potah volantu.
- Kapotu hyzdí nepěkný škrábanec, takže jej nějak zamaskovat nebo přelakovat nebo vyměnit kapotu.
- Sehnat nastavitelné opěrky hlavy. Bohužel s mou výškou a postavení sedadla se k nim vůbec nedostanu :lol: .
- Síťový systém do zavazadlového prostoru.
- Méně nápadná implementace kamery ("černé skříňky").

Mé návody:
- Kompletní osvětlení interiéru do LEDek.
- Vratná, tepelná pojistka předřadných odporů - větráku.
- Výměna kabinového filtru + dezinfekce klimatizace
- Renovace světlometu

Povolené rozměry kol:
Disk: 6,5J x 16", ET43 Pneu: 205/50 R16 87H
Disk: 6,0J x 15", ET43 Pneu: 195/60 R15 88H
Disk: 6,0J x 15", ET43 Pneu: 205/55 R15 88V
Disk: 6,0J x 15", ET43 Pneu: 185/65 R15 88T

A ještě takový detail. Rád pomáhám lidem, takže k veškeré problematice, kterou budu řešit a vyřeším ji (s Vaší pomocí) udělám podrobný návod s fotografiemi. Aby i méně zdatní uživatelé, mezi které zcela jistě také patřím, také dokázali danou problematiku vyřešit 8) . Návod, pokud jsem jej dělal, naleznete pomocí odkazu pod hotovými úpravami.
Naposledy upravil(a) Arkis dne sob črc 16, 2016 13:38, celkem upraveno 7 x.

Uživatelský avatar
Arkis
Advanced member
Příspěvky: 291
Registrován: stř črc 09, 2014 22:47
Bydliště: Praha 9

Re: Mé auto: Arkis - 1.6 16V 79kW

Příspěvek od Arkis » sob led 09, 2016 23:10

Dnes proběhla montáž LED.
Obrázek
Více info ZDE.

Uživatelský avatar
Arkis
Advanced member
Příspěvky: 291
Registrován: stř črc 09, 2014 22:47
Bydliště: Praha 9

Re: Mé auto: Arkis - 1.6 16V 79kW

Příspěvek od Arkis » pát dub 01, 2016 13:33

Takže od včerejška mám nové brzdy na autě. Výběr nakonec padl na značku ATE a včetně práce vyšly přední destičky, kotouče i brzdová kapalina na 4130 Kč. V této ceně je započítané také palivový filtr od firmy UFI a dolití nemrznoucí kapaliny. Bohužel od listopadu se mi ztratilo od půlky mezi ryskami až tak 0,5cm nad minimum chladící směsi. Loužičky jsem nikde nezaznamenal, tak se bojím, že to žere motor.
Naposledy upravil(a) Arkis dne čtv dub 21, 2016 12:51, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
hlavsa.rbk
Starting member
Příspěvky: 94
Registrován: úte čer 11, 2013 13:12
Bydliště: Rumburk

Re: Mé auto: Arkis - 1.6 16V 79kW

Příspěvek od hlavsa.rbk » pon dub 04, 2016 21:19

Zdravím,mám na tebe prosbu,ve výbavě uvádíš,že máš roletky vzadu-kde vzadu,nehodil bys foto?Mám EXPRESSION taky a nic nemám,počítám s tím,že jsou tedy dodělávaný někým před tebou.Airbagy máš 4 nebo 6?Klimu manuál,já automat a k tomu ještě střešní okna.Nějak se v tý výbavě motám a to nejen u tohoto typu....Jinak k tomu chlazení,taky se mi stalo,že mi v nádržce nápadně klesla hladina kapaliny,chtěl jsem další den dolít a kuk,zase se to srovnalo.Kde se stala chybka nebo čím to bylo nemám ponětí.

Megane 2 1.6 16V sedan 2009 modrý -AKTUÁLNĚ splněný sen :smajl10:
Scenic 2.0 8V 1997 šedofialový-první renda a nesmrtelnej nezmar.Dostala ho rez :-(
Megane 1,9dCi 2003 grandtour černý-taky nezmar,ale finanční-ten mě stál až moc
Scenic 1,6 16V 2002 Expression zelelený,návrat zpět,ale do osvědčeného....naším synkem pokřtěn na OSKAR :-)

Svými příspěvky chci nebo žádám o pomoc,ne o poučování,apod.,díky.

Uživatelský avatar
Arkis
Advanced member
Příspěvky: 291
Registrován: stř črc 09, 2014 22:47
Bydliště: Praha 9

Re: Mé auto: Arkis - 1.6 16V 79kW

Příspěvek od Arkis » ned dub 10, 2016 16:04

Roletky jsou myšlené airbagy (celkem 6x airbag - 2x přední airbag, 2x boční přední airbag, 2x roletka oken vzadu). Poznáš to podle toho, že na plastu C sloupku je napsané Airbag. Je vlastně podél okna. Vidět je můžeš v tomto videu od 40té sekundy https://www.youtube.com/watch?v=Vq0Tu59UPaI.
Co se výbavy týče, tak mně se ani po dlouhém hledání nepodařilo najít, co všechno jaký výbavový level má. Dokonce 2 modely stejného označení nemusí mít ani stejnou výbavu, protože si je mohl nový majitel navybírat z ceníku.
Bohužel kapalina se nikde neobjevila a to jsem ji kontroloval často. Nechal jsem si ji namíchat a doplnit při servisu. Hold to auto nemůže být dokonalé a je to zatím jediný neduh, na který jsem narazil.

Novotka
Senior member
Příspěvky: 1609
Registrován: sob dub 23, 2005 09:33
Bydliště: Pardubice

Re: Mé auto: Arkis - 1.6 16V 79kW

Příspěvek od Novotka » ned dub 10, 2016 17:50

Pro upřesnění .Ten airbag oken není jen na zadních,ale je i na předních oknech.
Nov
Megane Scenic Kaleido rv.99 1,6 16v 79kw prodano
Laguna Grandtour RXT rv.98 1,8 16v 88kw
Grand Espace IV rv. 04 2,0 T 120 kw Expression
http://novotkap.rajce.idnes.cz/obr/

Uživatelský avatar
Arkis
Advanced member
Příspěvky: 291
Registrován: stř črc 09, 2014 22:47
Bydliště: Praha 9

Re: Mé auto: Arkis - 1.6 16V 79kW

Příspěvek od Arkis » ned dub 10, 2016 18:09

Máš pravdu. Vepředu jsou vlastně v sedačkách + ta roletka oken je po celé délce.
Jinak od včerejška jsem začal auto krmit Vervou 100 od Benziny. Jsem zvědavý, jaké to s ní bude. Zatím jsem si jen všiml, že auto je klidnější (tišší) na volnoběh, ale na výkonu či spotřebě jsem to zatím nepoznal. To se uvidí až po pár tankováních.

Uživatelský avatar
Ivan1
Experienced member
Příspěvky: 769
Registrován: čtv pro 20, 2007 21:10
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Mé auto: Arkis - 1.6 16V 79kW

Příspěvek od Ivan1 » čtv dub 14, 2016 00:25

Zbytočne to tam leješ, nie každá ECU sa vie prispôsobiť takému palivu.
Tam kde to má význam to píše výrobca rovno pod veko nádrže

Aj keby to ECU zvládala tak platiť také sumy za liter paliva, to si radšej kúp 2.0i kde budeš liať 95 a cenovo ťa to víde na to isté a toho výkonu viac budeš mať zaručene
Renault Scénic 1.9 DCi rv 2001 + Renault Scénic 2.0i 16V LPG rv 2001 + Subaru Legacy AWD 2.5i rv2005
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999

Uživatelský avatar
Arkis
Advanced member
Příspěvky: 291
Registrován: stř črc 09, 2014 22:47
Bydliště: Praha 9

Re: Mé auto: Arkis - 1.6 16V 79kW

Příspěvek od Arkis » čtv dub 14, 2016 06:29

Nejde mi o výkon. Kdyby mi šlo o výkon, tak si nepořizuji 1.6 a ještě takovou krabici :lol: . Denně najedu 50km po silnici I třídy, kde všichni jezdí 110km/h a tak jsem chtěl autu přilepšit, ikdyž já jezdím 95-100km/h. Zatím se zdá, že mám i o něco nižší spotřebu, ale to ukáže srovnání například po 2 měsících.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Mé auto: Arkis - 1.6 16V 79kW

Příspěvek od Zefek » čtv dub 14, 2016 15:56

Když si to vezmeš konstrukčně, tak se nastavuje nějaký předstih, tj. bod zápalu směsi, aby se využil celý její potenciál. Pokud bude předstih příliš velký, dojde k zápalu brzo a rozpínající se hořící směs bude působit proti směru pístu. Pokud se zapálí příliš pozdě, pak se nevyužije celý potenciál energie pro působení na píst ve směru dolů a směs dohořívá ve výfuku. Musí to být tak nějak +- uprostřed. Navíc se to mění s otáčkama kvůli setrvačnosti přeskoku jiskry a hoření směsi.

A teď si do toho vezmi benzín 95 a 100. Rozdíl v předstihu na tyto dvě paliva nemůže být žádný, pokud je motor navržen na 95. Je to proto, že při provozu na 95 by nemělo docházet k žádnému detonačnímu hoření, tj. hoření, které vzniká tlakem před zápalem jiskrou. Pokud k tomu nedochází, pak je ale předstih na maximální konstrukční hodnotě. Při detonačním hoření se ale ještě trošku natáhne, aby byl zápal směsi řízený. Zároveň se ubere paliva, ... Takže tam pak naleješ benzín 100 a předstih se nemůže natahovat před nastavený, protože k žádnému detonačnímu hoření nedochází a předstih je tedy nastavený stejně jako na 95.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
goreff
Senior member
Příspěvky: 1208
Registrován: úte črc 10, 2007 19:05
Bydliště: Olomoucký kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Mé auto: Arkis - 1.6 16V 79kW

Příspěvek od goreff » čtv dub 14, 2016 16:29

na Vervu v poslední době také jezdím a je to i poznat na trubce jdoucí z tlumiče výfuku, kdy černé saze zmizely a vnitřek je světle šedý, samozřejmě změnu výkonu nepociťuju, ale ty čistící schopnosti asi určitě má :lol:
F7P 16 Soupapes Died
F7R 16 Soupapes Sold
F4R Turbocompresseur

Uživatelský avatar
Arkis
Advanced member
Příspěvky: 291
Registrován: stř črc 09, 2014 22:47
Bydliště: Praha 9

Re: Mé auto: Arkis - 1.6 16V 79kW

Příspěvek od Arkis » čtv dub 14, 2016 19:48

Zefek: Bohužel tak hluboko do toho nevidím a popravdě ani když jsem si to přečetl 4x, tak z toho nejsem moudřejší. Dlouho jsem se rozhodoval nad tím, jestli to vůbec zkoušet a radil se s dost lidma a načetl o tom věci na internetu. Verva 100 je zavádějící název. Má 98 oktanů. Podle chlapů ze servisu se tomu určitě nic nestane a přinejhorším se to bude chovat stejně jako s Naturalem 95. Většina jich tam je skeptických co se snížení spotřeby a zvýšení výkonu týče, ale shodli se na tom, že to alespoň pročistí motor od usazenin a je to už aditivované. Na internetu jsem našel i něco o podpalování ventilů, ale to mi jak v servisu, tak v jednom článku řekli, že je to blbost a toho se nemám vůbec bát.

Jezdím s tím od soboty a palubák mi zatím tvrdí spotřebu 6.4l/100km. Normálně se pohybuju 6.6l/100km. Navíc tento týden jsem měl hodně nepředvídaných výjezdů po kratších trasách, kde se často zpomalovalo a zrychlovalo, takže spotřeba by měla být vyšší než při běžném týdnu, kde mám 6.6. Každopádně počítač je jen počítač a nebudu říkat, že mám nižší spotřebu. To uvidím až po delším testování, kdy třeba 2 měsíce budu mít nižší spotřebu než běžně.

Uživatelský avatar
Ivan1
Experienced member
Příspěvky: 769
Registrován: čtv pro 20, 2007 21:10
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Mé auto: Arkis - 1.6 16V 79kW

Příspěvek od Ivan1 » sob dub 16, 2016 20:37

Dnešné ECU sa vedia prispôsobiť, ale z vlastnej skúsenosti ti viem povedať že ked v dobe minulej sme natankovali premiové palivo (bol to vtedy velký HIT ked s tým prišla Shell-ka) do starého Žiguláka, kde žiadna ECU nie je a predstih je pevne daný - nastavuje sa mechanicky, tak ten Žigulák s tým mal vôbec problém jazdiť. Tam to bolo jednoducho nastavené na UNI 91 a ked sme tam natankovali Shell V-Power tak to ani moc nechcelo ťahať a pri volnobehu to doslova zdochýnalo. Skrátka bolo treba upraviť hodnotu predstihu pre vysokooktánové palivo

Čiže z tohoto pohladu by som tam lial len to čo predpísal výrobca, ked chceš tak si kúp aditívum bude to mať rovnaký efekt a za nižšiu cenu
Renault Scénic 1.9 DCi rv 2001 + Renault Scénic 2.0i 16V LPG rv 2001 + Subaru Legacy AWD 2.5i rv2005
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Mé auto: Arkis - 1.6 16V 79kW

Příspěvek od Zefek » sob dub 16, 2016 21:45

Nevědí se přizpůsobit, protože jsou nastavené na N95, to je strop. Při použití paliva N100 to bude mít stejné parametry jako pro N95, protože při použití N100 bys mohl posunout předstih blíž k horní úvrati, protože toto palivo je více odolné samozápalům. Jenže to nemůžeš udělat, protože pokud směs zapálíš později, vlivem setrvačnosti přeskoku jiskry a hoření směsi ti to bude hořet ještě ve výfuku. To není dané nějakou řj, to je dané konstrukcí motoru. Zbytečně bys tak přišel o energii v palivu. Proto N100 používají motory, které mají vyšší kompresní poměr - palivo se víc stlačí, N95 by pod tlakem začala detonačně hořet, N100 ne.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Lukajda1980
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: pát dub 22, 2016 20:35

Re: Mé auto: Arkis - 1.6 16V 79kW

Příspěvek od Lukajda1980 » pát dub 22, 2016 20:46

Zdravím, může mi někdo poradit, mam 1,6, 16V 79kW 2002, palubní počítač mi neukazuje vše co se týče spotřeby, svítí mi oranžová kontrolka motoru, ale už vím že to je vadna lamda nejspíš za katalizátorem. Nemůže to mít i vliv na funkci měření spotřeby? Děkuji

Uživatelský avatar
Arkis
Advanced member
Příspěvky: 291
Registrován: stř črc 09, 2014 22:47
Bydliště: Praha 9

Re: Mé auto: Arkis - 1.6 16V 79kW

Příspěvek od Arkis » sob dub 23, 2016 10:25

Doporučuji založit si nové téma, než to dávat do úplně jiného, kam to nepasuje. Pokud budeš mít vlastní téma, tak si toho určitě všimne víc lidí.

Lukajda1980
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: pát dub 22, 2016 20:35

Re: Mé auto: Arkis - 1.6 16V 79kW

Příspěvek od Lukajda1980 » sob dub 23, 2016 12:17

jen jsem to zkusil, mate uplně stejné auto, tak jsem myslel že budete třeba vědět :)

Uživatelský avatar
Arkis
Advanced member
Příspěvky: 291
Registrován: stř črc 09, 2014 22:47
Bydliště: Praha 9

Re: Mé auto: Arkis - 1.6 16V 79kW

Příspěvek od Arkis » sob dub 23, 2016 19:58

Co se servisu týče, tak většinou to dávám profíkům. Sám si dělám jen drobnosti :).
Možná to má něco společného s tou kontrolkou motoru. To by motor měl běžet v nouzovém režimu a tak jsou některé věci omezené.

benytrans
Experienced member
Příspěvky: 964
Registrován: sob čer 12, 2010 14:51
Bydliště: Milovice NBK
Kontaktovat uživatele:

Re: Mé auto: Arkis - 1.6 16V 79kW

Příspěvek od benytrans » ned dub 24, 2016 15:51

Zkus reset pal. pocitace. Navod a k tomu urcene tema najdes na foru a muzes pokracovat tam.
Renault Scenic I 1,6 16V FL, r.v. 2000

Uživatelský avatar
Arkis
Advanced member
Příspěvky: 291
Registrován: stř črc 09, 2014 22:47
Bydliště: Praha 9

Re: Mé auto: Arkis - 1.6 16V 79kW

Příspěvek od Arkis » čtv kvě 26, 2016 09:30

Něco k Vervě 100. Ze začátku byl opravdu větší úbytek na spotřebě (0,6l/100km) po dobu 3 týdnů, ale od té doby již spotřeba stoupá a dle včerejšího tankování jsem na normální spotřebě N95. Testování s Vervou tedy ukončím a příští týden přecházím zpět na Natural 95.

Uživatelský avatar
Arkis
Advanced member
Příspěvky: 291
Registrován: stř črc 09, 2014 22:47
Bydliště: Praha 9

Re: Mé auto: Arkis - 1.6 16V 79kW

Příspěvek od Arkis » stř črc 13, 2016 23:39

Včera jsem se konečně dokopal k tomu vydezinfikovat klimatizaci a vyměnit kabinový filtr (návod zde).
U filtru jsem trošku zainvestoval a koupil s aktivním uhlím od firmy Corteco. Celkově i s dezinfekcí 623 Kč.
Obrázek

Dále mi před delší dobou začala odpadávat hadičku u ostřikovačů, tak jsem přívodní hadičku zkrátil a dal novou rozdvojku a od rozdvojky nové hadičky se zpětnými ventily.
Obrázek
Obrázek
Mít ventilky je super, ale bohužel jsem vybral špatné. Tyto měly být do akvária a tak jim nesvědčí vyšší teploty od motoru. Membrána se potom přilepí a ventilek je neprůchozí na obě strany. Stačí odloupnout pinetkou a zase je na měsíc klid, ale i tak to chce jiné.

Uživatelský avatar
Arkis
Advanced member
Příspěvky: 291
Registrován: stř črc 09, 2014 22:47
Bydliště: Praha 9

Re: Mé auto: Arkis - 1.6 16V 79kW

Příspěvek od Arkis » sob črc 16, 2016 13:30

Tak dneska jsem se pustil do renovace světlometu.
Použil jsem Xerapol. Stojí něco kolem 200 Kč a doporučil mi jej známý.
Součástí je: Brusná pasta, 1500 brusný papír a bavlněný hadřík.
Obrázek
Před - zažloutlá část blinkru
Obrázek
1. fáze - Na mokro brusným papírem odstraníme nejhorší část. Pokud nejsou světla hodně špatná, tak lze tuto část přeskočit. Po této fázi nám po uschnutí na světlometu zbude husté mléčno.
Obrázek
Obrázek
2. Fáze - naneste brusnou pastu na světlomet a bavlněným hadříkem 2-3 minuty silně, krouživými pohyby, bruste světlomet. Opláchněte teplou vodou a nechte uschnout. Pokud je světlo lehce mléčné, tak proces opakujte, ale místo krouživých pohybů již jen jemně dělejte přímé pohyby.
Obrázek
Obrázek
Výsledek :ikonrock:
Obrázek

Uživatelský avatar
Arkis
Advanced member
Příspěvky: 291
Registrován: stř črc 09, 2014 22:47
Bydliště: Praha 9

Re: Mé auto: Arkis - 1.6 16V 79kW

Příspěvek od Arkis » pát srp 05, 2016 20:13

Dneska auto dostalo po 11 299 km nový motorový olej. Přešel jsem tedy z nějakého levného Agipu 10W40 na Motul 8100 X-Clean 5W40. Jelikož jsem na to při prvním servise zapomněl, tak jsem nechal vyměnit i převodový olej za Motul MotylGear 75W80.
Bohužel, ne dobrovolně, museli vyměnit i svíčky. Do auta tedy tentokrát přišly svíčky BOSCH.
Obrázek

Do servisu auto přišlo s tím, že za studena chytí na první "brnk", ale za tepla točí klidně 7 sekund než chytí a poté smrdí hodně benzínem.
Prvně šli automechanici po svíčkách a takhle vypadají svíčky NGK po 13 994 km a po 10 měsících.
Obrázek
Obrázek

Dostal jsem za úkol to přes víkend odzkoušet, protože víc toho nestihli, ale už při prvním startování za tepla to zase dlouho točilo, takže svíčkami to nebylo.
V pondělí tedy budeme pokračovat a mechanici budou hledat závadu, která způsobila předčasné úmrtí svíček (jsou rezavé, ačkoliv jsem motor ani jednou nemyl vodou) a jsou lehce černé a která způsobuje dlouhé startování za tepla se špatným spalováním směsy.

Uživatelský avatar
Arkis
Advanced member
Příspěvky: 291
Registrován: stř črc 09, 2014 22:47
Bydliště: Praha 9

Re: Mé auto: Arkis - 1.6 16V 79kW

Příspěvek od Arkis » pát srp 19, 2016 18:11

Někdy je potřeba auto i trošku rozmazlovat 8)
Obrázek

Uživatelský avatar
Arkis
Advanced member
Příspěvky: 291
Registrován: stř črc 09, 2014 22:47
Bydliště: Praha 9

Re: Mé auto: Arkis - 1.6 16V 79kW

Příspěvek od Arkis » úte lis 08, 2016 21:13

Zimní servis
- výměna spodního uchycení motoru - volná tyč s vůlí
- výměna pravého čepu řízení
- přezutí pneumatik na zimní + výměna sjetách pneu za Nokian WR D3 185/65R15 (88T)
- geometrie + upravená sbíhavost zadních kol - rozjely se lehce do "A"
- výměna teplotního snímače motoru kvůli špatným startům za tepla - lehce pomohlo, snad se blížím k lepším výsledkům

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic I + RX4“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů