závada elektroniky, ztráta výkonu a nevytočení do otáček

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Chauffeur
Advanced member
Příspěvky: 351
Registrován: úte lis 22, 2005 23:33
Bydliště: Brno

závada elektroniky, ztráta výkonu a nevytočení do otáček

Příspěvek od Chauffeur » pon bře 13, 2006 23:25

(Megane Scénic 1,9DTi, r.v. 99) s nástupem chladnýho a hnusnýho počasí nám po zapnutí elektriky zůstavala občas svítit kontrolka závady elektroniky. s mrazama se to stalo pravidelnou záležitostí a startujem na dvakrát - zapnem elektriku, počkáme až všechno pozhasíná, kontrolka závady elektroniky zůstane svítit, vypnem elektriku, zapnem elektriku, pozhasíná všechno a startujem a jedem.
když nechám kontrolku svítit, auto je líný, nenechá se vytočit, a říkal jsem si, že třeba nezapne turbo nebo tak něco. opravu jsem nechával na jaro. jako další věci. ;)
ovšem dneska má polovička hrčela do prahy, cesta tam ok, ale cesta zpátky (prý) bez výkonu a bez otáček i se shasnutou kontrolkou. :(
co to můžr býe? dá se někam sáhnout? nebo aspoň ať mě v servisu moc netahají za nohu...

(netvrdím že tu někde už řešení není, ale nenašel jsem)
Aktuálně víceméně bezproblémový Scénic 1,5 dCi, 2008; dříve dosti problémový Megane Scénic 1,9 DTi, 1999

Uživatelský avatar
Lucni Konik
Člen RCČR
Příspěvky: 723
Registrován: sob kvě 15, 2004 01:30
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lucni Konik » úte bře 14, 2006 09:31

nejsem si jistý, ale tipuju EGR ventil - projevy tomu odpovídají
Renault 21 GTX Symphonie 2,2i (J7T), r.v. 1989 (Cirilla II) a Martiny Renault 19 Baccara Automatique 1,8i (F3P) (Milwa) r.v. 1993,
Renault 11 TXE 1,7 (F2N), r.v. 1985 (Yennefer) - nový majitel ukázal se býti nehodným, neb málem auto nechal zničit :-((, takže ji máme opět doma

ex Renault 21 Névada GTX Symphonie 2,2i (J7T), r.v. 1988 (Cirilla) - se slzou v oku vzpomínám - odpočívej v pokoji

Uživatelský avatar
Chauffeur
Advanced member
Příspěvky: 351
Registrován: úte lis 22, 2005 23:33
Bydliště: Brno

Příspěvek od Chauffeur » úte bře 14, 2006 11:18

no jak já si počet s čím souvisí EGR ventil, tak snad ani ne. mě nezlobí žhavení, ale ta kontrolka hned vedle. auto nijak necuká nebo tak něco když je to špatně, tak se to prostě nenechá vytočit. já bych si myslel elektronika řízení turba - ale co já vím jestli to tam takto funguje? ;) (nenechat se vytočit by se mi občas taky hodilo)
Aktuálně víceméně bezproblémový Scénic 1,5 dCi, 2008; dříve dosti problémový Megane Scénic 1,9 DTi, 1999

Uživatelský avatar
Chauffeur
Advanced member
Příspěvky: 351
Registrován: úte lis 22, 2005 23:33
Bydliště: Brno

Příspěvek od Chauffeur » úte bře 14, 2006 17:13

schválně jsem to teď potrápil, nechal kontrolku svítit, nastartoval a jel - nízká otáčky ok, jen se to vytáčí o poznání pomaleji a s pedálem na podlaze se mi to, na rovince, za 3, vytočilo něco za 2500 (max 2700 odhaduju). jinak vše ostatní jako obvykle. pak jsem zastavil, naložil, elektriku zapnul na dvakrát, nastartoval bez kontrolky, přišláp a vystřelil ;) jako obvykle.

co? turnbo? nějaký čidlo? někde něco zadrhlýho?
Aktuálně víceméně bezproblémový Scénic 1,5 dCi, 2008; dříve dosti problémový Megane Scénic 1,9 DTi, 1999

Uživatelský avatar
bezmo
Junior member
Příspěvky: 119
Registrován: pát kvě 21, 2004 15:12

Příspěvek od bezmo » úte bře 14, 2006 17:49

Chauffeur píše:schválně jsem to teď potrápil, nechal kontrolku svítit, nastartoval a jel - nízká otáčky ok, jen se to vytáčí o poznání pomaleji a s pedálem na podlaze se mi to, na rovince, za 3, vytočilo něco za 2500 (max 2700 odhaduju). jinak vše ostatní jako obvykle. pak jsem zastavil, naložil, elektriku zapnul na dvakrát, nastartoval bez kontrolky, přišláp a vystřelil ;) jako obvykle.

co? turnbo? nějaký čidlo? někde něco zadrhlýho?
Ja bych ten EGR ventil hned nevylucoval pokud vim jakmile dostane ridici jednotka informaci ze je zasekly v nejake poloze prepne do nouzoveho rezimu v kterem turbo v podstate nespina. Vlastni zkusenost laguna 2.2dci 150k nejela vic nez 90km/h!!!! turbo proste v nouzovem rezimu netlakovalo a svitila kontrolka ridici jednotky vstrikovani.
Laguna Grandtour rv01 1.9dci 88kW Privilege, xenony, tempomat

Uživatelský avatar
Lucni Konik
Člen RCČR
Příspěvky: 723
Registrován: sob kvě 15, 2004 01:30
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lucni Konik » úte bře 14, 2006 21:30

ještě dotaz - kolik máš najeto? je-li to okolo 100 tisíc km, je to na 99% ten EGR ventil
Renault 21 GTX Symphonie 2,2i (J7T), r.v. 1989 (Cirilla II) a Martiny Renault 19 Baccara Automatique 1,8i (F3P) (Milwa) r.v. 1993,
Renault 11 TXE 1,7 (F2N), r.v. 1985 (Yennefer) - nový majitel ukázal se býti nehodným, neb málem auto nechal zničit :-((, takže ji máme opět doma

ex Renault 21 Névada GTX Symphonie 2,2i (J7T), r.v. 1988 (Cirilla) - se slzou v oku vzpomínám - odpočívej v pokoji

Katarinka
Starting member
Příspěvky: 5
Registrován: úte bře 14, 2006 15:29
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Katarinka » stř bře 15, 2006 08:34

ja mam sice Espace, ale robi mi to iste. V servise mi povedali, ze to je ten EGR ventil, ze je zaneseny. Pumpari vraj pancuju naftu, riedia ju, nespravne sa spaluje nafta a ventil sa zanasa. Ja musim vzdy nastartovat este raz po prejdeni asi 500m, lebo inac viac ako 60km/h nejdem. My mame 2,2dci 150k

Uživatelský avatar
Chauffeur
Advanced member
Příspěvky: 351
Registrován: úte lis 22, 2005 23:33
Bydliště: Brno

Příspěvek od Chauffeur » stř bře 22, 2006 19:10

Tak pánové, včera ráno jsem to dal ke značkovýmu Pokornýmu, ještě odpoledne mi maník volal, že je to ok, že si mám přijet. Za chvíli ale volal zas, že to ok není, že jestli to tam ještě můžu nechat na testování. No a dneska se už neozval. Až jsem si zavolal, tak jsem se dozvěděl, že to ok pořád není, ale že si mám přijet, protože jim diagnostika říká, že je závada v čerpadle, ale že neví jaká, že jim to víc neřekne, že si mám zajet někam k BOSCHům a poslal mě k Pavlíčkovi do Bosonoh. Tvrdil mi, schválně jsem se ptal, že EGR ventil to není, že je čistej. Motor jako takovej teď šlape líp, volnoběh je klidnější zdá se mi, možná i lepší odpuich, něco s ním prostě udělali, ale závadičku neopravili :(

nějaká další rada?
Aktuálně víceméně bezproblémový Scénic 1,5 dCi, 2008; dříve dosti problémový Megane Scénic 1,9 DTi, 1999

kubrt
Junior member
Příspěvky: 179
Registrován: ned led 22, 2006 22:55

Příspěvek od kubrt » stř bře 22, 2006 23:25

Ahoj .Bohužel nic nepíšeš o barvě kouře z výfuku na něm se dá hodně poznat špatné spalování.Pokuď auto jede špatně,změní se kouř z výfuku?Není netěsnost na výtlaku z turba?Co intercooler není děravý ,netěsná hadice na něm.Je to řízený předvstřik,měřili jestli je v pořádku snímač plyn. pedálu,nebo na čerpadle ovládání akcelerace?Možná čidlo horní úvratě na motoru ,nebo spoje pod pojistkama (u motoru),měřili tlaky motoru ,nebo solenoid atd. atd. atd. atd.
Renault Megan Scenic 1,9 dti

Uživatelský avatar
Chauffeur
Advanced member
Příspěvky: 351
Registrován: úte lis 22, 2005 23:33
Bydliště: Brno

Příspěvek od Chauffeur » čtv bře 23, 2006 00:27

pokorný není servis, kde by si tě nechali stát za XXXXXX. dělali prostě diagnostiku, doufám, že všeho co je třeba.
kdyby bylo někde něco děravýho, tak to bude děravý furt, ne? ale mě to, pokud nechám kontrolku zhasnout, jede úplně normálně, kouř zůstává daleko za mnou, pokud vůbec nějakej, a s plynem na podlaze jede autobusek na 2 vmžiku 80 s otáčkama kolem 4000 :twisted:
ale pokud nechám kontrolu rozsvícenou, sotva se rafička doplazí k 3000 a auto je lííííííííííííííínýýýýýýýýýýýýýýý... ale až na to jede normálně. při popojíždění ve špičce se to fakticky neprojeví,
vím že se opakuju, ale až na tu pražskou vyjímku je to tak.
Aktuálně víceméně bezproblémový Scénic 1,5 dCi, 2008; dříve dosti problémový Megane Scénic 1,9 DTi, 1999

Uživatelský avatar
Chauffeur
Advanced member
Příspěvky: 351
Registrován: úte lis 22, 2005 23:33
Bydliště: Brno

Příspěvek od Chauffeur » úte bře 28, 2006 09:48

autíčko stojí v Bosonohách (ne u Pavlíčka, ten brousí hřídele, ale v serivisu AUTO ZM). Čerpadlo hlásilo samozřejmě zase chyby, tak ho otevřeli a prej je plný kovovejch pilin :? jak ho rozeberou celý a zjistí co se stalo, dají vědět - a já taky...
Aktuálně víceméně bezproblémový Scénic 1,5 dCi, 2008; dříve dosti problémový Megane Scénic 1,9 DTi, 1999

Uživatelský avatar
Chauffeur
Advanced member
Příspěvky: 351
Registrován: úte lis 22, 2005 23:33
Bydliště: Brno

Příspěvek od Chauffeur » úte bře 28, 2006 13:44

:cry: prý se ošmatlala vačka s rolničkou (či co) a piliny zničily celej obal, materiál na opravu by přišel na 35.700,- a jiný celý repasovaný na 33.500,-.
je nějaká jiná možnost opravy?
Aktuálně víceméně bezproblémový Scénic 1,5 dCi, 2008; dříve dosti problémový Megane Scénic 1,9 DTi, 1999

kubrt
Junior member
Příspěvky: 179
Registrován: ned led 22, 2006 22:55

Příspěvek od kubrt » úte bře 28, 2006 17:29

Chauffeur píše::cry: prý se ošmatlala vačka s rolničkou (či co) a piliny zničily celej obal, materiál na opravu by přišel na 35.700,- a jiný celý repasovaný na 33.500,-.
je nějaká jiná možnost opravy?
Jinak se to opravit opravdu nedá,jsou to lapované plochy ,které prostě odešly.Tyto typy čerpadel (okružní)jsou bohužel náchylnější na tuto závadu,jelikož v podstatě vše obstarává jeden element.Bohužel tě ještě asi čeká výměna vstřiků,jelikož většinou piliny vlítnou i do nich.Rozhodně prosím napiš jak to dopadlo,protože se tohohle problému taky trochu obávám.Ať ti to dobře dopadne ,zatím ahoj.
Renault Megan Scenic 1,9 dti

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » stř bře 29, 2006 03:33

Seženeš jinej motor okolo 10 tis Kč a z něj použiješ komponěnty.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Chauffeur
Advanced member
Příspěvky: 351
Registrován: úte lis 22, 2005 23:33
Bydliště: Brno

Příspěvek od Chauffeur » stř bře 29, 2006 11:28

No, nahlíd jsem do annonce a koukám je tam jeden po generálce za 14.000, ale takovej kutil nejsem. Už to má jinej servis, teď jsme to převezli, kterej už čerpadlo objednal a nemělo by celý vyjít moc přes 10.000, tak uvidíme...
Aktuálně víceméně bezproblémový Scénic 1,5 dCi, 2008; dříve dosti problémový Megane Scénic 1,9 DTi, 1999

Uživatelský avatar
Chauffeur
Advanced member
Příspěvky: 351
Registrován: úte lis 22, 2005 23:33
Bydliště: Brno

Příspěvek od Chauffeur » stř dub 05, 2006 12:11

Takže autínko zase jezdí. V bazaru/servisu na Křídlovické mi tam zamontovali starší čerpadlo (prý s 65.000 najetýma), pročistili vstřiky a daly do kupy za v podstatě předem domluvených 12.000,-
Teď to vydává řekl bych jinačí zvuky, přijde mi to hlučnější, řemeny asi bude třeba ještě přitáhnout (po přeřazení mi to někdy někde hvízdne), ale žádná kontrolka nesvítí a jede to jak šlak.
Prý to mohla způsobit špatná nafta (s vodou) i když jsme nebrali nikde divně co si vzpomínám. Vědět přesně proč se to stalo, budu se toho snažit vyvarovat. pokud to byla "jen" smůla, tak s tím nic neudělám, spíš začnu rovnou šetřit na další.
Aktuálně víceméně bezproblémový Scénic 1,5 dCi, 2008; dříve dosti problémový Megane Scénic 1,9 DTi, 1999

lubos1984
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: ned led 15, 2017 21:14

Re: závada elektroniky, ztráta výkonu a nevytočení do otáček

Příspěvek od lubos1984 » ned led 15, 2017 21:19

ahoj mam takovej mensi problem s lagunou 1.9dci 88kw auto nema vykon a svyti mi zhaveni turbo se toc ale nejede to jak kdyby neslo turbo dekuji vsem za radu

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic I + RX4“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 hostů