Rychlosti motoru ventilace
Moderátor: Moderators General
Re: Rychlosti motoru ventilace
Zdravim,
mozete prosim popisat kde najdem tu tepelnu poistku? Co vsetko musim rozobrat.
Vdaka
mozete prosim popisat kde najdem tu tepelnu poistku? Co vsetko musim rozobrat.
Vdaka
Re: Rychlosti motoru ventilace
Omlouvám se za pozdní odezvu, ale moc sem nechodím a na mail taky ne.JimmiZA píše:Zdravim,
mozete prosim popisat kde najdem tu tepelnu poistku? Co vsetko musim rozobrat.
Vdaka
Ten konektor najdeš na straně spolujezdce hned za kaslíkem (prostor pro uložení mapy, nebo nějakých věcí). Na pravé straně je motor s ventilátorem a na levé straně jako mezi tím motorem a autorádiem je zapojený konektor s dráty. Musíš se podívat ze spoda (Dost blbě se na to může, člověk se musí zkroutit jako paragraf). Konektor s dráty odpojíš a najdeš zmíněný konektor s tepelnou pojistkou. Je přichycen dvěma šroubky, ale na ten horní se nedá dostat. Jedině demontovat všechny ty přední plasty. Já to udělal tak, že jsem odšrouboval jen ten spodní šroubek, pak jsem to vyklopil z té díry ven a silou vytáhl. Zpět jsem to dal tak, že jsem ten horní šroubek lehce povolil a zasunul zpět.
Hodně štěstí a pevné nervy
Dupisek
Re: Rychlosti motoru ventilace
Dobrý den,
koupil jsem scénika 2/2002 a mám problém s ventilátorem, jede jen na nejvyšší rychlost. Pročetl jsem pozorně rady zde zveřejněné a pustil se do demontáže palubovky. Bohužel řídící jednotka je jiná než jsem zatím viděl není se spirálama jako na starých modelech scéniků a ani taková ta kompaktní. Moje je keramická a je na ní tepelná pojistka. Bohužel nevím jaký to je typ. Bylo by možné dát tam tu pojistku vratnou jak tu byla zmiňována ?
Foto:
http://ulozto.cz/xwDTyNPD/20131104-162704-jpg
http://ulozto.cz/xtyskPNf/20131104-162747-jpg
koupil jsem scénika 2/2002 a mám problém s ventilátorem, jede jen na nejvyšší rychlost. Pročetl jsem pozorně rady zde zveřejněné a pustil se do demontáže palubovky. Bohužel řídící jednotka je jiná než jsem zatím viděl není se spirálama jako na starých modelech scéniků a ani taková ta kompaktní. Moje je keramická a je na ní tepelná pojistka. Bohužel nevím jaký to je typ. Bylo by možné dát tam tu pojistku vratnou jak tu byla zmiňována ?
Foto:
http://ulozto.cz/xwDTyNPD/20131104-162704-jpg
http://ulozto.cz/xtyskPNf/20131104-162747-jpg
Naposledy upravil(a) workhard dne úte lis 05, 2013 12:57, celkem upraveno 1 x.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Rychlosti motoru ventilace
Pokud ti frčí ventilátor na nejvyšší rychlost, tak jsou v háji ty předřadné odpory, ten keramický blok, jak popisuješ.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Rychlosti motoru ventilace
Nejsem elektrikář, tak jsem to dal kolegovi. Pojistka je špatná, ale neví jakou to nahradit. Dá se někde sehnat nová jednotka a nebo by fungovala třeba i ta novější?
Díky za odpověď.
Díky za odpověď.
Naposledy upravil(a) workhard dne úte lis 05, 2013 20:34, celkem upraveno 1 x.
-
- Advanced member
- Příspěvky: 272
- Registrován: stř kvě 22, 2013 20:11
Re: Rychlosti motoru ventilace
Nevím, co je za pojistku v Scéniku, ale v Astře jsme dávali TSF 77ºC. Řekl bych, že to bude podobné.
Naposledy upravil(a) vasekpetr1 dne čtv pro 03, 2020 21:23, celkem upraveno 1 x.
Re: Rychlosti motoru ventilace
Ukazoval jsem elektrikářovi tu vratnou pojistku 120°c 6A/240V a zdá se mu 6A málo.
Naposledy upravil(a) workhard dne úte lis 05, 2013 20:32, celkem upraveno 1 x.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Rychlosti motoru ventilace
Stačí, ten ventilátor víc nebere.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
-
- Advanced member
- Příspěvky: 272
- Registrován: stř kvě 22, 2013 20:11
Re: Rychlosti motoru ventilace
Opravdu "vratnou"?
Re: Rychlosti motoru ventilace
Tak jsem hned po práci zašel koupit tu pojistku. Když jsem ukázal prodavači na co ji chci ihned zamítl vratnou pojistku ( stím že není kam připojit ) Ukázal jsem mu tu co tam byla a identifikoval ji obraten na 240°C 10A. Stála 20,- kč Ještě mi poradil že to nesmím dlouho pájet, aby nepraskla. Nejsem zrovna zdatnej elektrotechnik, ale povedlo se. Rozhození palubky mě na podruhé netrvalo déle než pět minut. Zkusmo jsem to zapojil a běželoto. Dal jsem plasty zpět a už to funí. Mockrát děkuji všem kteří přispěli na tomto fóru k řešení problému s větrákem.
-
- Advanced member
- Příspěvky: 272
- Registrován: stř kvě 22, 2013 20:11
Re: Rychlosti motoru ventilace
Asi tady budu za rejpala, ale není těch 240ºC na tepelnou pojistku trochu moc? Je to v okolí samých plastů, ale pokud původní byla této hodnoty, tak proč ne. Jak jsem psal výše, na Astře mám 77ºC a funguje bez problémů.
Re: Rychlosti motoru ventilace
Zdravím, mám taky Scenica 1.6 16V r.2000. Měl jsem stejný problém s ventilátorem a na megane foru jsem našel stejný. Vyndal jsem předřadný odpor (keramický) a donesl ho do obchodu s elektrosoučástkama, protože ty hodnoty na tepelné pojistce jsem nemohl přečíst. Koukli na to - axialní tepelná pojistka 192 stupňů 10 A, cena 20kč/ks. Starou jsem vyštíp a novou namontoval (spojil) pomocí střev z elektročokolády se šroubky (nepájet, nevydržela by to), zapojil a běží jak má.
Závěr - za dvacku a 15 minut práce jsem ušetřil 1000,- na vrakáči za celej odpor. Ještě jsem pro dobré chlazení vyměnil kabinový filtr, protože ten původní byl totálně ucpaný.
Závěr - za dvacku a 15 minut práce jsem ušetřil 1000,- na vrakáči za celej odpor. Ještě jsem pro dobré chlazení vyměnil kabinový filtr, protože ten původní byl totálně ucpaný.
Re: Rychlosti motoru ventilace
Tak jsem dnes tu tepelnou pojistku v regulátoru měnil také. Použil jsem postup rozebrání palubovky podle tohoto návodu:
http://www.forum-auto.com/pole-techniqu ... 358759.htm
Sice hezké, ale zbytečné
Takže pokud budete pojistku montovat přes vnitřek elektr. čokolády, tak stačí sundat jenom VRŠEK PELUBOVKY ! Stačí vyšroubovat 2 torxy pod reprákama, a palubovku vycvaknout nahoru za budku přístrojů. Potom vytáhnout trubku vzduchu, a jste u regulátoru. Odpojit z regulátoru 2 konektory, odšroubovat 1 šroub a vytáhnout regulátor nahoru. Ucvaknout starou pojistku, namontovat přes čokoládu novou, a opačným postupem namontovat vše zpátky. Není třeba odšroubovávat celou palubovku na pravé straně. To je nutné pouze v případě, že budete potřebovat odpojit i napájecí konektor regulátoru, který vede dolů pod palubovku. To je zbytečné, protože dráty jsou dost dlouhé na to, aby vám umožnily výměnu pojistky pomocí čokolády!!!
http://www.forum-auto.com/pole-techniqu ... 358759.htm
Sice hezké, ale zbytečné
Takže pokud budete pojistku montovat přes vnitřek elektr. čokolády, tak stačí sundat jenom VRŠEK PELUBOVKY ! Stačí vyšroubovat 2 torxy pod reprákama, a palubovku vycvaknout nahoru za budku přístrojů. Potom vytáhnout trubku vzduchu, a jste u regulátoru. Odpojit z regulátoru 2 konektory, odšroubovat 1 šroub a vytáhnout regulátor nahoru. Ucvaknout starou pojistku, namontovat přes čokoládu novou, a opačným postupem namontovat vše zpátky. Není třeba odšroubovávat celou palubovku na pravé straně. To je nutné pouze v případě, že budete potřebovat odpojit i napájecí konektor regulátoru, který vede dolů pod palubovku. To je zbytečné, protože dráty jsou dost dlouhé na to, aby vám umožnily výměnu pojistky pomocí čokolády!!!
Re: Rychlosti motoru ventilace
pop píše:postup viz zde
http://www.forum-auto.com/pole-techniqu ... 358759.htm
Nepovedlo se mi vyndat trubku vedoucí vzduch ze středu palubovky do deflektrou ke dveřím - od středu jde uvolnit hezky, ale od deflektoru nešel sundat a nepřišel jsem na to, jak ho uvolnit.
Ten náhradní tranzistor je IRFP064N v pouzdře TO247 (v GM Electronic), originál je H80NF55-08 (http://www.ges.cz/cz/sth80nf55-08-GES04913482.html)
Ahoj, taky mám ten problém, jak vyndat tu trubku vedoucí rozvod vzduchu od středu palubky k deflektoru, abych se dostal k odporu otáček ventilátoru,mám R scenic r.v 2001 1.9 DCi .. poradí někdo jak na ní??? děkuji..
Re: Rychlosti motoru ventilace
Trochu násilí. Jde to.tanek.9 píše:pop píše:postup viz zde
http://www.forum-auto.com/pole-techniqu ... 358759.htm
Nepovedlo se mi vyndat trubku vedoucí vzduch ze středu palubovky do deflektrou ke dveřím - od středu jde uvolnit hezky, ale od deflektoru nešel sundat a nepřišel jsem na to, jak ho uvolnit.
Ten náhradní tranzistor je IRFP064N v pouzdře TO247 (v GM Electronic), originál je H80NF55-08 (http://www.ges.cz/cz/sth80nf55-08-GES04913482.html)
Ahoj, taky mám ten problém, jak vyndat tu trubku vedoucí rozvod vzduchu od středu palubky k deflektoru, abych se dostal k odporu otáček ventilátoru,mám R scenic r.v 2001 1.9 DCi .. poradí někdo jak na ní??? děkuji..
Re: Rychlosti motoru ventilace
Zdravim....me nejde ani jedna poloha ventilatoru.....pred tydnem jsem koupil Renault Scenic 1,6 1998 66Kw mam tam docasne pod popelnikem umisteny spinaci cudlik.....ktery je zapojen na nejvisi rychlost. muze te mi nekdo poslat na maila obrazky kde najdu ty tepelne pojitky??? diky michal.fabian@centrum.cz
Re: Rychlosti motoru ventilace
Zdravím,
jako mladý, iniciativní člen domácnosti jsem se pustil do opravy našeho Mustanga (R. Scénic 01, 1,9dCi 75kW), totiž nešel ventilátor, jen na 4ku a to mi štvalo. Sundal jsem palubku, vyměnil pojistku na odporu (vypadá asi jako tento http://dily.iautodily.cz/foto_obr-77571-a.jpg) a při čištění celého ústrojí jenž čistí vzduch jsem si všiml, že motorek je přidřený (https://media1mi.cz/p/1/132/165/photo-5 ... r_zoom.jpg). Tak co, prostříkl jsem ho silikonovým olejem (a doufal v zázrak ). Protože jsem momentálně neměl v kapse peníze na nový motorek. Tak jsem se vydal hurá přes Prahu do Mostu (bydlím v Rakovníku), sice se ozývaly ne zrovna nádherné zvuky z motorku, ale říkal jsem si klid, je jen lehce přidřený. Tak jsem dojel do Mostu, ubytoval se, navštívil místní restaurační zařízení a ráno jsem se vydal pár km z ubytování do práce. Co se ovšem stalo, motorek se ani neotočil. Se slzou f oku jsem se s ním rozloučil a po návratu jsem koupil nový (nový pro mě, ale použitý, na vrakáči, který je ale evidentně ve skvělé kondici). No a po výměně motorku nic, ani se neotočí... Ani po výměně ovladačů na palubce nic (http://bazar.automedik.cz/webtemp/pl_po ... 785799.jpg), vše jede, teplo/zima, klapka na to kam to má foukat i klapka na zavření přívodu vzduchu z venku, jen ten motor se neotočí. Nevíte někdo co teď? Jo a pojistka je v pohodě a motor jde když se připojí natvrdo na baterku...
Moc Vám děkuji za rady a připomínky...
jako mladý, iniciativní člen domácnosti jsem se pustil do opravy našeho Mustanga (R. Scénic 01, 1,9dCi 75kW), totiž nešel ventilátor, jen na 4ku a to mi štvalo. Sundal jsem palubku, vyměnil pojistku na odporu (vypadá asi jako tento http://dily.iautodily.cz/foto_obr-77571-a.jpg) a při čištění celého ústrojí jenž čistí vzduch jsem si všiml, že motorek je přidřený (https://media1mi.cz/p/1/132/165/photo-5 ... r_zoom.jpg). Tak co, prostříkl jsem ho silikonovým olejem (a doufal v zázrak ). Protože jsem momentálně neměl v kapse peníze na nový motorek. Tak jsem se vydal hurá přes Prahu do Mostu (bydlím v Rakovníku), sice se ozývaly ne zrovna nádherné zvuky z motorku, ale říkal jsem si klid, je jen lehce přidřený. Tak jsem dojel do Mostu, ubytoval se, navštívil místní restaurační zařízení a ráno jsem se vydal pár km z ubytování do práce. Co se ovšem stalo, motorek se ani neotočil. Se slzou f oku jsem se s ním rozloučil a po návratu jsem koupil nový (nový pro mě, ale použitý, na vrakáči, který je ale evidentně ve skvělé kondici). No a po výměně motorku nic, ani se neotočí... Ani po výměně ovladačů na palubce nic (http://bazar.automedik.cz/webtemp/pl_po ... 785799.jpg), vše jede, teplo/zima, klapka na to kam to má foukat i klapka na zavření přívodu vzduchu z venku, jen ten motor se neotočí. Nevíte někdo co teď? Jo a pojistka je v pohodě a motor jde když se připojí natvrdo na baterku...
Moc Vám děkuji za rady a připomínky...
ex-Ford Fiesta III, r.v.1990?, 1,0 HSC 33kW
ex-Renault Scénic I, r.v.2000, 1,9dCi 75kW - Medvídek
Renault Scénic I, r.v.2001, 1,9dCi 75kW - Mustang
ex-Renault Scénic I, r.v.2000, 1,9dCi 75kW - Medvídek
Renault Scénic I, r.v.2001, 1,9dCi 75kW - Mustang
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Rychlosti motoru ventilace
Tohle je problém, který je hodně na měření. Nedá se říct vyměň to a to. Dokud nevezmeš do ruky voltmetr a nezačneš na tom měřit, tak je to jako věštění a ještě navíc bez křišťálové koule.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Rychlosti motoru ventilace
ahoj, nevíte kde by se dal sehnat elektronický regulátor otáček ventilátoru ? na vrakáčích s digiklimou nic není
R Scénic II 2004 1.6 16V 83kw, 7,2l / 100km
- Ivan1
- Experienced member
- Příspěvky: 769
- Registrován: čtv pro 20, 2007 21:10
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rychlosti motoru ventilace
V Renaulte stojí okolo 90€ (kolega ho kupoval), ale pokúsil by som sa o opravu ak to je teda možné. Na mojom súčasnom Legacy ma to stálo 12€ za výmenu jednoho MOSFET tranzistoru
Renault Scénic 1.9 DCi rv 2001 + Renault Scénic 2.0i 16V LPG rv 2001 + Subaru Legacy AWD 2.5i rv2005
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999
ex: Renault Scénic 1.9 Dti phase II, rv1999
Re: Rychlosti motoru ventilace
Minuly tyzden som to robil. Tranzistor ma vysiel na 2,50€
Kód: Vybrat vše
http://www.forum-auto.com/pole-technique/mecanique-electronique/sujet358759.htm
Renault Scenic 1.9 dCi, 2002
Re: Rychlosti motoru ventilace
Bohužel taky jsem se dostal do klubu lidí, kterým jede ventilátor jen na čtvrtý stupeň.
Pro rekapitulaci, jestli jsem to správně pochopil.
Mám Scénic po faceliftu 2002 - 1.6 s manuální klimou.
Budu postupovat takto:
- odmontuju vršek palubky
- u spolujezdce z vrchu sáhnu do útrob a zalovím pro "box" s předřadnými odpory, který budu muset vypáčit
- dle tepelné pojistky (mimochodem jak poznám, že je špatná? bude tam něco prasklého jak u klasické pojistky?) koupím novou a nejlépe sehnat vratnou, aby se to neopakovalo
- novou pojistku napájím (opatrně, aby znovu nerupla) místo špatné
- vše vrátím na místo a budu doufat, že to už nebudu muset znovu podstupovat
Prosím o opravu chyb .
Jo a někde jsem se dočetl, že to často praská, protože je přicpaný pylový filtr a tak se to neuchladí. Je to tak?
A kde jej najdu? Na fórech jsem našel dvě možnosti umístění: nad nohama spolujezdce (vysí mi z tama takovou molitan a ten to většinou kryje, takže to snad bude tam) a nebo pod plastem stěračů před řidičem.
Pro rekapitulaci, jestli jsem to správně pochopil.
Mám Scénic po faceliftu 2002 - 1.6 s manuální klimou.
Budu postupovat takto:
- odmontuju vršek palubky
- u spolujezdce z vrchu sáhnu do útrob a zalovím pro "box" s předřadnými odpory, který budu muset vypáčit
- dle tepelné pojistky (mimochodem jak poznám, že je špatná? bude tam něco prasklého jak u klasické pojistky?) koupím novou a nejlépe sehnat vratnou, aby se to neopakovalo
- novou pojistku napájím (opatrně, aby znovu nerupla) místo špatné
- vše vrátím na místo a budu doufat, že to už nebudu muset znovu podstupovat
Prosím o opravu chyb .
Jo a někde jsem se dočetl, že to často praská, protože je přicpaný pylový filtr a tak se to neuchladí. Je to tak?
A kde jej najdu? Na fórech jsem našel dvě možnosti umístění: nad nohama spolujezdce (vysí mi z tama takovou molitan a ten to většinou kryje, takže to snad bude tam) a nebo pod plastem stěračů před řidičem.
Re: Rychlosti motoru ventilace
Vypáčit jej nemusíš, jde normálně ven. Teď si už nepamatuju, jestli je tam šroubek ?? Pojistku změříš. Ohmetrem, nebo žárovičkou a baterií. Pájet ji také nemusíš, jde tam dát na trubičky z "čokolády". Pylovým filtrem to není. Já tam mám místo něj uhlíkový, který propouští vzduch o hodně lépe než papírový, a také mi odešla.
-
- Experienced member
- Příspěvky: 964
- Registrován: sob čer 12, 2010 14:51
- Bydliště: Milovice NBK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rychlosti motoru ventilace
afilip : Jakej myslíš, že je rozdíl mezi uhlíkovým pylovým filtrem a pylovým filtrem bez uhlíku? Obávám se, že propustnost mají srovnatelnou. Jde o to jak dlouho v autě je. Každopádně vliv chlazení v závislosti na ucpanosti filtru tam asi nějaký je, ale větší vliv mají dle mě ložiska ventilátoru, já opravoval regulátor a snažil se ventilátor co možná nejlépe rozhýbat, bohužel i tak se mi občas ventilátor nerozjede a musím do něj zespodu kopnout. Toto má mnohem větší vliv na protékající proud skrze pojistku u manuální klimy resp. tranzistor v případě automatické klimy. Budu ho muset vyndat ještě jednou a pořádně ty ložiska omrknout.
Arkis : Pylový filtr je nad nohami spolujezdce, podlouhlý plastový kryt, který drží na jednom šroubku, šroubek povolit a kryt ve směru šipky vysunout, pak vypadne filtr směrem dolů i s obsahem (listí, jehnědy, plíseň apod.)
Arkis : Pylový filtr je nad nohami spolujezdce, podlouhlý plastový kryt, který drží na jednom šroubku, šroubek povolit a kryt ve směru šipky vysunout, pak vypadne filtr směrem dolů i s obsahem (listí, jehnědy, plíseň apod.)
Renault Scenic I 1,6 16V FL, r.v. 2000
Re: Rychlosti motoru ventilace
Chlapi, díky moc. O víkendu to rozmontuju a v pondělí koupím potřebné věci. Jen tedy nevím, co to je dát na trubičky z čokolády. Jediné el. čokolády, co znám, jsou tyto
a to nevím, jak bych na to napojoval pojistku, ale na to pravděpodobně přijdu, jak to uvidím rozebrané .
a to nevím, jak bych na to napojoval pojistku, ale na to pravděpodobně přijdu, jak to uvidím rozebrané .
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 hostů