klepání ventilů - poraďte

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
davybox
Starting member
Příspěvky: 44
Registrován: čtv říj 14, 2010 11:35
Bydliště: Teplice

klepání ventilů - poraďte

Příspěvek od davybox » čtv říj 14, 2010 11:48

Ahoj Renaultáci,

mám asi 2 měsíce Scenica 1998 - 16e/ 8v 66Kw - najeto 170.000 km

Pří jízdě a konstatních otáčkách motoru ( spíš vyšších cca od 2500) pokud není motor v tahu ani nebrzdím motorem, tzn. že motor je bez zátěže , se ozývá klepání ventilů ( alespoň to tak zní).

Ten samý zvuk se ozve, pokud vytočím motor při vyřazení rychlosti, tzn, v momentě poklesu otáček.

Ventily jsem několikrát kontroloval a vůle jsou v pořádku.

Může to být i něčím jiným, např. snímač detonačního spalování či
podobné, nebo to bude opotřebením motoru.

Ještě jsem po koupi musel vysypat katalyzator, který byl ucpaný.
Může to také mít vliv?, třeba jiný odpor ve výfukovém potrubí a klepání výfukových ventilů?

Jinak motor jede výborně, pokud je v tahu má dobrý chod i zvuk, spotřeba v normálu, jen ty pazvuky.

Děkuji za případné rady.

David

Kment Pavel
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: sob čer 19, 2010 13:26
Bydliště: Praha

Klepání ventilů

Příspěvek od Kment Pavel » čtv říj 14, 2010 20:20

Zdravím Vás
Na klepání ventilů u tohoto motoru -si budete muset zvyknout. Ventilové vůle máte v pořádku jak píšete a nic jiného dle mne na ten zvuk nemá vliv. Mám to samé auto, s tím samým motorem jako Vy.Už 4 roky. Jako první, když jsem měl to samé podezření jako vy, mi v servisu Renault zkontrolovali vůle ventilů, byly OK.
Mám zkušenost, že tento motor vyžaduje kvalitní benzín, žádný Globus.Pokud ho natankujete, auto má vyšší spotřebu a motor při akceleraci jakoby hučí, sice jede, ale nejde moc nadšeně za plynem.Olej používám Shell Helix 10W/40, polosyntetiku.Renault doporučuje ELF. Je možné , že kdybych přešel na značku ELF, klepání ventilů by se potlačilo.Mám najeto 150 000, auto jsem kupoval- mělo 108 tisíc. Spotřeba oleje od výměny do výměny-0.Olej měním po 10000Km doporučují po 15000KM.Asi ve 136 000 jsem měnil obě zapalovací cívky-špatný volnoběh, jedna probíjela do prostoru motoru.Svíčky používám NGK. Motor je háklivý na praskání výfukových svodů- měněno ve 126000- za nové, cena 5580Kč i s těsněním a štefty- docela pecka.Do převodovky patří olej ELF Transmax 75W/80 api 5- nutno dodržet viskozitu-jinak hrozí problémy s řazením pětky.Navíc po výměně oleje jde lépe řadit vůbec.V servisu blekotají že náplň oleje je celoživotní, ale co to je za termín -celoživotní, jo mohu ho dolévat při úniku , ale půl litr stojí 160Kč.Renault převodovky jsou háklivé, to mi nikdo nevymluví. Navíc pozor na synchrony, stává se mi, že hlavně v létě musím někdy podřazovat s meziplynem, podřazovat pomaleji. Asi je 150 tisíc už znát. Spojku mám původní.Sám jsem si měnil startér,náhonové řemeny-klimakompresoru a posilovače řízení,véčkový silentblok motoru ,chladící kapalinu v motoru, kapalinu v posilovači řízení.Jinak vše je na tomto velmi solidním foru a na těchto odkazech:
http://www.renault-megane.cz/viewforum.php?f=1
http://www.renault-megane.cz/viewforum.php?f=13
http://www.renault.hostuju.cz/index2.htm
http://renaultscenic.kvalitne.cz/
http://www.renaultdily.cz/
http://www.koupis.eu/hledat/?q=renault+ ... maxc=0&p=1
http://www.airbagy-dily.cz/
Motor je osmiventilový, výkon pro rodinnou jízdu. Držím Vám palce a přeju spokojenost s autem.

davybox
Starting member
Příspěvky: 44
Registrován: čtv říj 14, 2010 11:35
Bydliště: Teplice

Příspěvek od davybox » čtv říj 14, 2010 20:32

A jak se Vám přesně projevila ta probíjející cívka? Já jsem od ní taky jednou dostal ránu a vyměnil jsem kabely svíčkové a zatím ok, ale je fakt že volnoběh se mi zdá trochu nižší než si představuju, beží rovnoměrně ale cca kolem 500-600 otáček.

Uživatelský avatar
trtsoft
Advanced member
Příspěvky: 270
Registrován: ned srp 06, 2006 21:47
Kontaktovat uživatele:

Re: Klepání ventilů

Příspěvek od trtsoft » čtv říj 14, 2010 20:42

Kment Pavel píše:...V servisu blekotají že náplň oleje je celoživotní, ale co to je za termín -celoživotní, jo mohu ho dolévat při úniku , ale půl litr stojí 160Kč...
celozivotni - po dobu zivotnosti vyrobku (tedy neni myslena Vase zivotnost)
= vetsinou to byva 60mesicu = 5 let
pokud nemate v servisce zaznam o vymene pak menit hned jak to koupite, podobne je to s rozvody, brzdovkou atd - proste s temi vecmi co menite hned jak auto koupite v bazaru :-)
8/2006-3/2011 - Scenic 99, 1.6 K7M/8V/66kw; od 9/2017 Thaila I, 1,4 K4J/16V/72kW

Kment Pavel
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: sob čer 19, 2010 13:26
Bydliště: Praha

Příspěvek od Kment Pavel » čtv říj 14, 2010 20:53

Díky,to je pravda a má to logiku

pista1979
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: pon říj 25, 2010 13:42
Bydliště: Moravské Lieskové, SR

Re: Klepání ventilů

Příspěvek od pista1979 » úte lis 02, 2010 12:32

Kment Pavel píše:Zdravím Vás
Na klepání ventilů u tohoto motoru -si budete muset zvyknout. Ventilové vůle máte v pořádku jak píšete a nic jiného dle mne na ten zvuk nemá vliv. Mám to samé auto, s tím samým motorem jako Vy.Už 4 roky. Jako první, když jsem měl to samé podezření jako vy, mi v servisu Renault zkontrolovali vůle ventilů, byly OK.
Mám zkušenost, že tento motor vyžaduje kvalitní benzín, žádný Globus.Pokud ho natankujete, auto má vyšší spotřebu a motor při akceleraci jakoby hučí, sice jede, ale nejde moc nadšeně za plynem.Olej používám Shell Helix 10W/40, polosyntetiku.Renault doporučuje ELF. Je možné , že kdybych přešel na značku ELF, klepání ventilů by se potlačilo.Mám najeto 150 000, auto jsem kupoval- mělo 108 tisíc. Spotřeba oleje od výměny do výměny-0.Olej měním po 10000Km doporučují po 15000KM.Asi ve 136 000 jsem měnil obě zapalovací cívky-špatný volnoběh, jedna probíjela do prostoru motoru.Svíčky používám NGK. Motor je háklivý na praskání výfukových svodů- měněno ve 126000- za nové, cena 5580Kč i s těsněním a štefty- docela pecka.Do převodovky patří olej ELF Transmax 75W/80 api 5- nutno dodržet viskozitu-jinak hrozí problémy s řazením pětky.Navíc po výměně oleje jde lépe řadit vůbec.V servisu blekotají že náplň oleje je celoživotní, ale co to je za termín -celoživotní, jo mohu ho dolévat při úniku , ale půl litr stojí 160Kč.Renault převodovky jsou háklivé, to mi nikdo nevymluví. Navíc pozor na synchrony, stává se mi, že hlavně v létě musím někdy podřazovat s meziplynem, podřazovat pomaleji. Asi je 150 tisíc už znát. Spojku mám původní.Sám jsem si měnil startér,náhonové řemeny-klimakompresoru a posilovače řízení,véčkový silentblok motoru ,chladící kapalinu v motoru, kapalinu v posilovači řízení.Jinak vše je na tomto velmi solidním foru a na těchto odkazech:
http://www.renault-megane.cz/viewforum.php?f=1
http://www.renault-megane.cz/viewforum.php?f=13
http://www.renault.hostuju.cz/index2.htm
http://renaultscenic.kvalitne.cz/
http://www.renaultdily.cz/
http://www.koupis.eu/hledat/?q=renault+ ... maxc=0&p=1
http://www.airbagy-dily.cz/
Motor je osmiventilový, výkon pro rodinnou jízdu. Držím Vám palce a přeju spokojenost s autem.
ahoj chcel by som sa opytat mne to klepe ked je to teple a na volnobech, ako keby to bol jeden ventil je to ono? a ak nie daju sa vole ventilov nastaviť manualne alebo su hydraulicky nastavovane.... diky za odpoved..
Obrázek Scénic 2, 1,6 benzin 83kw r.v 2005 strieborna metalíza. hmlovky ,elektricke okna, elektrony.

davybox
Starting member
Příspěvky: 44
Registrován: čtv říj 14, 2010 11:35
Bydliště: Teplice

Příspěvek od davybox » úte lis 02, 2010 23:35

může to být ono a nemusí, u 1,6 8V se vůle ventilů nastavují manuálně.

pista1979
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: pon říj 25, 2010 13:42
Bydliště: Moravské Lieskové, SR

Příspěvek od pista1979 » stř lis 03, 2010 06:55

davybox píše:může to být ono a nemusí, u 1,6 8V se vůle ventilů nastavují manuálně.
jak poznam že mam 8V ? diky..
Obrázek Scénic 2, 1,6 benzin 83kw r.v 2005 strieborna metalíza. hmlovky ,elektricke okna, elektrony.

safy
Experienced member
Příspěvky: 534
Registrován: čtv kvě 15, 2008 18:45

Příspěvek od safy » stř lis 03, 2010 09:28

Pokud se jedná o toho Scenika,kterého máš napsaného pod čarou,tak máš motor 1.6e s výkonem 66 kW a 8 ventily.Motory se 16 V se dávaly od roku 1999 a mají výkon 79 kW.
Renault Safrane 2.5 20V Renault Megane 1.6e Renault 9 TC Renault 8 1130 Renault 8 1132 Renault 16 TL,TS,TX Peugeot 205 GRD Peugeot 504 TI Barkas B 1000 Opel Astra 1.4 Fiat Uno 55 Fiat Regata 1.9ds Ford Sierra 2.0 Ford Taunus Coupé 1.6 Alfa Romeo 1750 Berlina Wartburg 311 Wartburg 353 Škoda Favorit

pista1979
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: pon říj 25, 2010 13:42
Bydliště: Moravské Lieskové, SR

Příspěvek od pista1979 » stř lis 03, 2010 12:00

safy píše:Pokud se jedná o toho Scenika,kterého máš napsaného pod čarou,tak máš motor 1.6e s výkonem 66 kW a 8 ventily.Motory se 16 V se dávaly od roku 1999 a mají výkon 79 kW.
diky moc..
Obrázek Scénic 2, 1,6 benzin 83kw r.v 2005 strieborna metalíza. hmlovky ,elektricke okna, elektrony.

PeeSee
Starting member
Příspěvky: 54
Registrován: ned led 31, 2010 20:18

Příspěvek od PeeSee » stř lis 03, 2010 14:38

Popište mi někdo, jak zní klepání ventilů. Nedokážu si to představit. Jestli to máte někdo nahrané, tak to sem prosím pověste ...
Renault Scénic 1.6 r.v. 2000

pista1979
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: pon říj 25, 2010 13:42
Bydliště: Moravské Lieskové, SR

Příspěvek od pista1979 » stř lis 03, 2010 14:48

PeeSee píše:Popište mi někdo, jak zní klepání ventilů. Nedokážu si to představit. Jestli to máte někdo nahrané, tak to sem prosím pověste ...
je to podobny zvuk ako keď klepeš kladivkom po nejakej oceli...
daj to počuvnuť niejakemu garaž-majstrovy, ten ti povie či su to ventily.. :wink:
Obrázek Scénic 2, 1,6 benzin 83kw r.v 2005 strieborna metalíza. hmlovky ,elektricke okna, elektrony.

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » stř lis 03, 2010 18:45

Několik mých postřehů:

Nadměrná hlučnost ventilů je vždy způsobena jejich nesprávnými vůlemi.
Takže se nikým nenechte ojebat tím,že je máte seřízené. :D



Hlučnost může vyjímečně způsobovat i nadměrná vůle ventilových vodítek.
Toto přichází v úvahu zřidka až snad u benz. motorů s proběhem nad 300 tis. :D

Užití oleje 5W-40 nebo 10W-40 nemá na klepání manualně seřizovatelných ventilů žádný vliv.

pista1979
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: pon říj 25, 2010 13:42
Bydliště: Moravské Lieskové, SR

Příspěvek od pista1979 » stř lis 03, 2010 19:40

Kuno píše:Několik mých postřehů:

Nadměrná hlučnost ventilů je vždy způsobena jejich nesprávnými vůlemi.
Takže se nikým nenechte ojebat tím,že je máte seřízené. :D



Hlučnost může vyjímečně způsobovat i nadměrná vůle ventilových vodítek.
Toto přichází v úvahu zřidka až snad u benz. motorů s proběhem nad 300 tis. :D

Užití oleje 5W-40 nebo 10W-40 nemá na klepání manualně seřizovatelných ventilů žádný vliv.
suhlasim.... :lol:
Obrázek Scénic 2, 1,6 benzin 83kw r.v 2005 strieborna metalíza. hmlovky ,elektricke okna, elektrony.

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » stř lis 03, 2010 21:37

pista: díky,aspon někdo. :D :D :D

Dalibor Vít
Starting member
Příspěvky: 49
Registrován: pon led 19, 2004 18:39

Příspěvek od Dalibor Vít » pon lis 08, 2010 18:42

Zdravím,
taky přidávám svou zkušenost s klepáním něčeho, možná ventilů na motoru K7M mé nové Meggie, kterou mám něco přes tři týdny. Motor lehce klepe až po ohřátí, za studena téměř vůbec, a to nejvíc při malých otáčkách a malém zatížení. Mohla by to být ventilová vůle?
Naposledy upravil(a) Dalibor Vít dne pon čer 13, 2011 13:50, celkem upraveno 1 x.
Dalibor

R5 TL 1990 (C3J)
Megane 1.4 16V 2001
Megane RT 1.6e 1996
R11 GTX Cheverny 1988 (F3N)
R5 TL Parisiene 2 1984

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » pon lis 08, 2010 19:08

Unavené ventilové pružiny,vůle v uložení vačkového hřídele.
Pístní čep klepe většinou pouze při akceleraci ale pochybuji,že by klepal 5 let bez toho aby to nějak "pokračovalo" :D

pista1979
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: pon říj 25, 2010 13:42
Bydliště: Moravské Lieskové, SR

Příspěvek od pista1979 » pon lis 08, 2010 20:13

Dalibor Vít píše:Zdravím,
taky přidávám svou zkušenost s klepáním něčeho, možná ventilů na motoru K7M mé nové Meggie, kterou mám něco přes tři týdny.

Motor klepe až po ohřátí, za studena téměř vůbec, a to nejvíc při malých otáčkách a malém zatížení. Pravidelný je zvuk na volnoběhu, po otevření kapoty to splývá s okolním hlukem, ale po zavření se vše utiší jen ten protivný kováříček jakoby prochází skrz kapotou a zřetelně klepká. Za jízdy je klepání nejzřetelnější kolem 1500-2000 otáček a to jen při malém zatížení, ale kladném, při odstavení plynu a brzdění motorem ihned stichne, stejně jako po větším přidání plynu. Někde kolem 3000 ot je klepání pryč, bez ohledu na zatížení. Vůle jsem samozřejmě kontroloval a jsou úplně vzorné, nebylo potřeba žádný zásah. Jinak auto bylo brutálně stočené, nemám ponětí kolik má najeto ale vzhledem k dírkám od jehly nebo špendlíku v jedničce na první cifře tacháče typuji minimálně 220 tisíc. Jinak je motor ve velice dobrém stavu, chod i startování OK, spotřeba výborná, olej i hlava pod víkem čisťounké, chladící kapalina průzračná, jen to protivné kovové klepání. Napadlo mě, jestli to nemůže dělat třeba i nějaká vůle na pístním čepu nebo tak něco. Zatím mám najeto necelých 1000 km, tak nějak vysokou důvěru k tomu zatím nemám, i když předchozí majitel tvrdil, že mu takto ten motor klepal celých 5 let co jej měl.

Jestli máte nějaké zkušenosti nebo rady, co by se s tím dalo dělat, sem s nimi 8)

PS. jinak mě překvapilo (nemile), jak je ten motor 66kW mrtvý v nízkých otáčkách. Při srovnání s 1.7 F3N 55kW z mé ex R11 je to průser...
no človek nevie nikdy čo kupi... mne sa to chova podobne a tiež ma niektory uistovali že u renaultu 1,6 je to bežne, ale ja tomu nechcem nejako veriť.. auto som kupil pred mesiacom a malo 140000km ale nikdy nevieš... inak zachovale , motor suchy aj prevodovka.. tak uvidime.. no dufam že to neni nejak moc stočene,, dal som vymeniť naplne v motore a chystám sa ešte v prevodovke... :roll:
Obrázek Scénic 2, 1,6 benzin 83kw r.v 2005 strieborna metalíza. hmlovky ,elektricke okna, elektrony.

safy
Experienced member
Příspěvky: 534
Registrován: čtv kvě 15, 2008 18:45

Příspěvek od safy » pon lis 08, 2010 21:00

Kuno píše:Unavené ventilové pružiny,vůle v uložení vačkového hřídele.
Pístní čep klepe většinou pouze při akceleraci ale pochybuji,že by klepal 5 let bez toho aby to nějak "pokračovalo" :D
Pístní čep klepe právě na volnoběh a může klepat 10 let a pořád stejně.To je zcela neškodný zvuk.
Renault Safrane 2.5 20V Renault Megane 1.6e Renault 9 TC Renault 8 1130 Renault 8 1132 Renault 16 TL,TS,TX Peugeot 205 GRD Peugeot 504 TI Barkas B 1000 Opel Astra 1.4 Fiat Uno 55 Fiat Regata 1.9ds Ford Sierra 2.0 Ford Taunus Coupé 1.6 Alfa Romeo 1750 Berlina Wartburg 311 Wartburg 353 Škoda Favorit

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » stř lis 10, 2010 16:06

Připouštím,nicméně mé praktické zkušenosti jsou jiné.

safy
Experienced member
Příspěvky: 534
Registrován: čtv kvě 15, 2008 18:45

Příspěvek od safy » stř lis 10, 2010 17:41

Kuno píše:Připouštím,nicméně mé praktické zkušenosti jsou jiné.
:)
Renault Safrane 2.5 20V Renault Megane 1.6e Renault 9 TC Renault 8 1130 Renault 8 1132 Renault 16 TL,TS,TX Peugeot 205 GRD Peugeot 504 TI Barkas B 1000 Opel Astra 1.4 Fiat Uno 55 Fiat Regata 1.9ds Ford Sierra 2.0 Ford Taunus Coupé 1.6 Alfa Romeo 1750 Berlina Wartburg 311 Wartburg 353 Škoda Favorit

Brona
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: ned kvě 21, 2017 10:03

Re: klepání ventilů - poraďte

Příspěvek od Brona » ned kvě 21, 2017 10:31

Ahoj,
koupil jsem 98 ročník Scenic 1,6 8V, 66kW. Na tachometru 205 000 km, co souhlasí s STK, ale dle opotebení řadící páky odhaduju na 400 000 km. Motor naskočí a za studena má tichý chod. Po ohřátí mi kolíšou volnoběžné otáčky a při zapnutí klimy vyletí na 1500. Jinak točí 550 - 650, co myslím, že je málo, lebo se s tím za tepla blbě rozjíždí. Po ohřátí také klepou ventily, i když jsou teď v servisu nastaveny. Od odborníka na Renaulty mi bylo řečeno, že jsou už slabé ventilové pružiny. A myslím, že má pravdu. Ve volném režimu motor klepe, při záběru nebo brždění je krásně tichý. Už to neřeším, protože mi bylo řečeno, že tyto motory jsou výborné, nežerou olej, jsou jednoduché a mají velkou životnost. Klepání je u tohoto typu motoru naprosto normální. Motor táhne, startuje, nežere olej, ani vodu a benzin do 7L na sto. Klepání se nezhoršuje. Tak je mi to fuk. Nechám to dožít a pak jej vyměním za pár tisíc za druhý motor.
Bylo mi doporučeno dávat do motoru 10W/40 místo doporučeného 5W. Zatím jsem tam nalil aditivum do oleje, je to taký hoooodně hustý olej, něco jako med. https://www.autodoplnky-prodej.cz/3229- ... Al348P8HAQ
Stojí pár kaček ale motor o 50% ztichnul. Doporučuji aplikovat, když máte hladinu oleje tak v půlce měrky, aby jste nepřelili. Hlavně do nového oleje a zahřátého motoru. Lije se to tam pomalu, spíš to tam padá, musíte mačkat láhev, aby to vyteklo, necháte běžet ohřátý motor na volnoběh 15 - 20 minut. Okamžitě budete slyšet rozdíl. Motor běží mnohem kultyvovaněji.

Brona
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: ned kvě 21, 2017 10:03

Re: klepání ventilů - poraďte

Příspěvek od Brona » ned kvě 21, 2017 12:15

Jo a když by byli ventile špatně seřízené, klepali by za studena a po zahřátí by ztichli. Takže spíš klepou ty pružiny a vůle na vačce.

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic I + RX4“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů