klepání ventilů - poraďte
Moderátor: Moderators General
klepání ventilů - poraďte
Ahoj Renaultáci,
mám asi 2 měsíce Scenica 1998 - 16e/ 8v 66Kw - najeto 170.000 km
Pří jízdě a konstatních otáčkách motoru ( spíš vyšších cca od 2500) pokud není motor v tahu ani nebrzdím motorem, tzn. že motor je bez zátěže , se ozývá klepání ventilů ( alespoň to tak zní).
Ten samý zvuk se ozve, pokud vytočím motor při vyřazení rychlosti, tzn, v momentě poklesu otáček.
Ventily jsem několikrát kontroloval a vůle jsou v pořádku.
Může to být i něčím jiným, např. snímač detonačního spalování či
podobné, nebo to bude opotřebením motoru.
Ještě jsem po koupi musel vysypat katalyzator, který byl ucpaný.
Může to také mít vliv?, třeba jiný odpor ve výfukovém potrubí a klepání výfukových ventilů?
Jinak motor jede výborně, pokud je v tahu má dobrý chod i zvuk, spotřeba v normálu, jen ty pazvuky.
Děkuji za případné rady.
David
mám asi 2 měsíce Scenica 1998 - 16e/ 8v 66Kw - najeto 170.000 km
Pří jízdě a konstatních otáčkách motoru ( spíš vyšších cca od 2500) pokud není motor v tahu ani nebrzdím motorem, tzn. že motor je bez zátěže , se ozývá klepání ventilů ( alespoň to tak zní).
Ten samý zvuk se ozve, pokud vytočím motor při vyřazení rychlosti, tzn, v momentě poklesu otáček.
Ventily jsem několikrát kontroloval a vůle jsou v pořádku.
Může to být i něčím jiným, např. snímač detonačního spalování či
podobné, nebo to bude opotřebením motoru.
Ještě jsem po koupi musel vysypat katalyzator, který byl ucpaný.
Může to také mít vliv?, třeba jiný odpor ve výfukovém potrubí a klepání výfukových ventilů?
Jinak motor jede výborně, pokud je v tahu má dobrý chod i zvuk, spotřeba v normálu, jen ty pazvuky.
Děkuji za případné rady.
David
-
- Starting member
- Příspěvky: 10
- Registrován: sob čer 19, 2010 13:26
- Bydliště: Praha
Klepání ventilů
Zdravím Vás
Na klepání ventilů u tohoto motoru -si budete muset zvyknout. Ventilové vůle máte v pořádku jak píšete a nic jiného dle mne na ten zvuk nemá vliv. Mám to samé auto, s tím samým motorem jako Vy.Už 4 roky. Jako první, když jsem měl to samé podezření jako vy, mi v servisu Renault zkontrolovali vůle ventilů, byly OK.
Mám zkušenost, že tento motor vyžaduje kvalitní benzín, žádný Globus.Pokud ho natankujete, auto má vyšší spotřebu a motor při akceleraci jakoby hučí, sice jede, ale nejde moc nadšeně za plynem.Olej používám Shell Helix 10W/40, polosyntetiku.Renault doporučuje ELF. Je možné , že kdybych přešel na značku ELF, klepání ventilů by se potlačilo.Mám najeto 150 000, auto jsem kupoval- mělo 108 tisíc. Spotřeba oleje od výměny do výměny-0.Olej měním po 10000Km doporučují po 15000KM.Asi ve 136 000 jsem měnil obě zapalovací cívky-špatný volnoběh, jedna probíjela do prostoru motoru.Svíčky používám NGK. Motor je háklivý na praskání výfukových svodů- měněno ve 126000- za nové, cena 5580Kč i s těsněním a štefty- docela pecka.Do převodovky patří olej ELF Transmax 75W/80 api 5- nutno dodržet viskozitu-jinak hrozí problémy s řazením pětky.Navíc po výměně oleje jde lépe řadit vůbec.V servisu blekotají že náplň oleje je celoživotní, ale co to je za termín -celoživotní, jo mohu ho dolévat při úniku , ale půl litr stojí 160Kč.Renault převodovky jsou háklivé, to mi nikdo nevymluví. Navíc pozor na synchrony, stává se mi, že hlavně v létě musím někdy podřazovat s meziplynem, podřazovat pomaleji. Asi je 150 tisíc už znát. Spojku mám původní.Sám jsem si měnil startér,náhonové řemeny-klimakompresoru a posilovače řízení,véčkový silentblok motoru ,chladící kapalinu v motoru, kapalinu v posilovači řízení.Jinak vše je na tomto velmi solidním foru a na těchto odkazech:
http://www.renault-megane.cz/viewforum.php?f=1
http://www.renault-megane.cz/viewforum.php?f=13
http://www.renault.hostuju.cz/index2.htm
http://renaultscenic.kvalitne.cz/
http://www.renaultdily.cz/
http://www.koupis.eu/hledat/?q=renault+ ... maxc=0&p=1
http://www.airbagy-dily.cz/
Motor je osmiventilový, výkon pro rodinnou jízdu. Držím Vám palce a přeju spokojenost s autem.
Na klepání ventilů u tohoto motoru -si budete muset zvyknout. Ventilové vůle máte v pořádku jak píšete a nic jiného dle mne na ten zvuk nemá vliv. Mám to samé auto, s tím samým motorem jako Vy.Už 4 roky. Jako první, když jsem měl to samé podezření jako vy, mi v servisu Renault zkontrolovali vůle ventilů, byly OK.
Mám zkušenost, že tento motor vyžaduje kvalitní benzín, žádný Globus.Pokud ho natankujete, auto má vyšší spotřebu a motor při akceleraci jakoby hučí, sice jede, ale nejde moc nadšeně za plynem.Olej používám Shell Helix 10W/40, polosyntetiku.Renault doporučuje ELF. Je možné , že kdybych přešel na značku ELF, klepání ventilů by se potlačilo.Mám najeto 150 000, auto jsem kupoval- mělo 108 tisíc. Spotřeba oleje od výměny do výměny-0.Olej měním po 10000Km doporučují po 15000KM.Asi ve 136 000 jsem měnil obě zapalovací cívky-špatný volnoběh, jedna probíjela do prostoru motoru.Svíčky používám NGK. Motor je háklivý na praskání výfukových svodů- měněno ve 126000- za nové, cena 5580Kč i s těsněním a štefty- docela pecka.Do převodovky patří olej ELF Transmax 75W/80 api 5- nutno dodržet viskozitu-jinak hrozí problémy s řazením pětky.Navíc po výměně oleje jde lépe řadit vůbec.V servisu blekotají že náplň oleje je celoživotní, ale co to je za termín -celoživotní, jo mohu ho dolévat při úniku , ale půl litr stojí 160Kč.Renault převodovky jsou háklivé, to mi nikdo nevymluví. Navíc pozor na synchrony, stává se mi, že hlavně v létě musím někdy podřazovat s meziplynem, podřazovat pomaleji. Asi je 150 tisíc už znát. Spojku mám původní.Sám jsem si měnil startér,náhonové řemeny-klimakompresoru a posilovače řízení,véčkový silentblok motoru ,chladící kapalinu v motoru, kapalinu v posilovači řízení.Jinak vše je na tomto velmi solidním foru a na těchto odkazech:
http://www.renault-megane.cz/viewforum.php?f=1
http://www.renault-megane.cz/viewforum.php?f=13
http://www.renault.hostuju.cz/index2.htm
http://renaultscenic.kvalitne.cz/
http://www.renaultdily.cz/
http://www.koupis.eu/hledat/?q=renault+ ... maxc=0&p=1
http://www.airbagy-dily.cz/
Motor je osmiventilový, výkon pro rodinnou jízdu. Držím Vám palce a přeju spokojenost s autem.
Re: Klepání ventilů
celozivotni - po dobu zivotnosti vyrobku (tedy neni myslena Vase zivotnost)Kment Pavel píše:...V servisu blekotají že náplň oleje je celoživotní, ale co to je za termín -celoživotní, jo mohu ho dolévat při úniku , ale půl litr stojí 160Kč...
= vetsinou to byva 60mesicu = 5 let
pokud nemate v servisce zaznam o vymene pak menit hned jak to koupite, podobne je to s rozvody, brzdovkou atd - proste s temi vecmi co menite hned jak auto koupite v bazaru
8/2006-3/2011 - Scenic 99, 1.6 K7M/8V/66kw; od 9/2017 Thaila I, 1,4 K4J/16V/72kW
-
- Starting member
- Příspěvky: 10
- Registrován: sob čer 19, 2010 13:26
- Bydliště: Praha
-
- Starting member
- Příspěvky: 78
- Registrován: pon říj 25, 2010 13:42
- Bydliště: Moravské Lieskové, SR
Re: Klepání ventilů
ahoj chcel by som sa opytat mne to klepe ked je to teple a na volnobech, ako keby to bol jeden ventil je to ono? a ak nie daju sa vole ventilov nastaviť manualne alebo su hydraulicky nastavovane.... diky za odpoved..Kment Pavel píše:Zdravím Vás
Na klepání ventilů u tohoto motoru -si budete muset zvyknout. Ventilové vůle máte v pořádku jak píšete a nic jiného dle mne na ten zvuk nemá vliv. Mám to samé auto, s tím samým motorem jako Vy.Už 4 roky. Jako první, když jsem měl to samé podezření jako vy, mi v servisu Renault zkontrolovali vůle ventilů, byly OK.
Mám zkušenost, že tento motor vyžaduje kvalitní benzín, žádný Globus.Pokud ho natankujete, auto má vyšší spotřebu a motor při akceleraci jakoby hučí, sice jede, ale nejde moc nadšeně za plynem.Olej používám Shell Helix 10W/40, polosyntetiku.Renault doporučuje ELF. Je možné , že kdybych přešel na značku ELF, klepání ventilů by se potlačilo.Mám najeto 150 000, auto jsem kupoval- mělo 108 tisíc. Spotřeba oleje od výměny do výměny-0.Olej měním po 10000Km doporučují po 15000KM.Asi ve 136 000 jsem měnil obě zapalovací cívky-špatný volnoběh, jedna probíjela do prostoru motoru.Svíčky používám NGK. Motor je háklivý na praskání výfukových svodů- měněno ve 126000- za nové, cena 5580Kč i s těsněním a štefty- docela pecka.Do převodovky patří olej ELF Transmax 75W/80 api 5- nutno dodržet viskozitu-jinak hrozí problémy s řazením pětky.Navíc po výměně oleje jde lépe řadit vůbec.V servisu blekotají že náplň oleje je celoživotní, ale co to je za termín -celoživotní, jo mohu ho dolévat při úniku , ale půl litr stojí 160Kč.Renault převodovky jsou háklivé, to mi nikdo nevymluví. Navíc pozor na synchrony, stává se mi, že hlavně v létě musím někdy podřazovat s meziplynem, podřazovat pomaleji. Asi je 150 tisíc už znát. Spojku mám původní.Sám jsem si měnil startér,náhonové řemeny-klimakompresoru a posilovače řízení,véčkový silentblok motoru ,chladící kapalinu v motoru, kapalinu v posilovači řízení.Jinak vše je na tomto velmi solidním foru a na těchto odkazech:
http://www.renault-megane.cz/viewforum.php?f=1
http://www.renault-megane.cz/viewforum.php?f=13
http://www.renault.hostuju.cz/index2.htm
http://renaultscenic.kvalitne.cz/
http://www.renaultdily.cz/
http://www.koupis.eu/hledat/?q=renault+ ... maxc=0&p=1
http://www.airbagy-dily.cz/
Motor je osmiventilový, výkon pro rodinnou jízdu. Držím Vám palce a přeju spokojenost s autem.
Pokud se jedná o toho Scenika,kterého máš napsaného pod čarou,tak máš motor 1.6e s výkonem 66 kW a 8 ventily.Motory se 16 V se dávaly od roku 1999 a mají výkon 79 kW.
Renault Safrane 2.5 20V Renault Megane 1.6e Renault 9 TC Renault 8 1130 Renault 8 1132 Renault 16 TL,TS,TX Peugeot 205 GRD Peugeot 504 TI Barkas B 1000 Opel Astra 1.4 Fiat Uno 55 Fiat Regata 1.9ds Ford Sierra 2.0 Ford Taunus Coupé 1.6 Alfa Romeo 1750 Berlina Wartburg 311 Wartburg 353 Škoda Favorit
Několik mých postřehů:
Nadměrná hlučnost ventilů je vždy způsobena jejich nesprávnými vůlemi.
Takže se nikým nenechte ojebat tím,že je máte seřízené.
Hlučnost může vyjímečně způsobovat i nadměrná vůle ventilových vodítek.
Toto přichází v úvahu zřidka až snad u benz. motorů s proběhem nad 300 tis.
Užití oleje 5W-40 nebo 10W-40 nemá na klepání manualně seřizovatelných ventilů žádný vliv.
Nadměrná hlučnost ventilů je vždy způsobena jejich nesprávnými vůlemi.
Takže se nikým nenechte ojebat tím,že je máte seřízené.
Hlučnost může vyjímečně způsobovat i nadměrná vůle ventilových vodítek.
Toto přichází v úvahu zřidka až snad u benz. motorů s proběhem nad 300 tis.
Užití oleje 5W-40 nebo 10W-40 nemá na klepání manualně seřizovatelných ventilů žádný vliv.
-
- Starting member
- Příspěvky: 78
- Registrován: pon říj 25, 2010 13:42
- Bydliště: Moravské Lieskové, SR
suhlasim....Kuno píše:Několik mých postřehů:
Nadměrná hlučnost ventilů je vždy způsobena jejich nesprávnými vůlemi.
Takže se nikým nenechte ojebat tím,že je máte seřízené.
Hlučnost může vyjímečně způsobovat i nadměrná vůle ventilových vodítek.
Toto přichází v úvahu zřidka až snad u benz. motorů s proběhem nad 300 tis.
Užití oleje 5W-40 nebo 10W-40 nemá na klepání manualně seřizovatelných ventilů žádný vliv.
-
- Starting member
- Příspěvky: 49
- Registrován: pon led 19, 2004 18:39
Zdravím,
taky přidávám svou zkušenost s klepáním něčeho, možná ventilů na motoru K7M mé nové Meggie, kterou mám něco přes tři týdny. Motor lehce klepe až po ohřátí, za studena téměř vůbec, a to nejvíc při malých otáčkách a malém zatížení. Mohla by to být ventilová vůle?
taky přidávám svou zkušenost s klepáním něčeho, možná ventilů na motoru K7M mé nové Meggie, kterou mám něco přes tři týdny. Motor lehce klepe až po ohřátí, za studena téměř vůbec, a to nejvíc při malých otáčkách a malém zatížení. Mohla by to být ventilová vůle?
Naposledy upravil(a) Dalibor Vít dne pon čer 13, 2011 13:50, celkem upraveno 1 x.
Dalibor
R5 TL 1990 (C3J)
Megane 1.4 16V 2001
Megane RT 1.6e 1996
R11 GTX Cheverny 1988 (F3N)
R5 TL Parisiene 2 1984
R5 TL 1990 (C3J)
Megane 1.4 16V 2001
Megane RT 1.6e 1996
R11 GTX Cheverny 1988 (F3N)
R5 TL Parisiene 2 1984
-
- Starting member
- Příspěvky: 78
- Registrován: pon říj 25, 2010 13:42
- Bydliště: Moravské Lieskové, SR
no človek nevie nikdy čo kupi... mne sa to chova podobne a tiež ma niektory uistovali že u renaultu 1,6 je to bežne, ale ja tomu nechcem nejako veriť.. auto som kupil pred mesiacom a malo 140000km ale nikdy nevieš... inak zachovale , motor suchy aj prevodovka.. tak uvidime.. no dufam že to neni nejak moc stočene,, dal som vymeniť naplne v motore a chystám sa ešte v prevodovke...Dalibor Vít píše:Zdravím,
taky přidávám svou zkušenost s klepáním něčeho, možná ventilů na motoru K7M mé nové Meggie, kterou mám něco přes tři týdny.
Motor klepe až po ohřátí, za studena téměř vůbec, a to nejvíc při malých otáčkách a malém zatížení. Pravidelný je zvuk na volnoběhu, po otevření kapoty to splývá s okolním hlukem, ale po zavření se vše utiší jen ten protivný kováříček jakoby prochází skrz kapotou a zřetelně klepká. Za jízdy je klepání nejzřetelnější kolem 1500-2000 otáček a to jen při malém zatížení, ale kladném, při odstavení plynu a brzdění motorem ihned stichne, stejně jako po větším přidání plynu. Někde kolem 3000 ot je klepání pryč, bez ohledu na zatížení. Vůle jsem samozřejmě kontroloval a jsou úplně vzorné, nebylo potřeba žádný zásah. Jinak auto bylo brutálně stočené, nemám ponětí kolik má najeto ale vzhledem k dírkám od jehly nebo špendlíku v jedničce na první cifře tacháče typuji minimálně 220 tisíc. Jinak je motor ve velice dobrém stavu, chod i startování OK, spotřeba výborná, olej i hlava pod víkem čisťounké, chladící kapalina průzračná, jen to protivné kovové klepání. Napadlo mě, jestli to nemůže dělat třeba i nějaká vůle na pístním čepu nebo tak něco. Zatím mám najeto necelých 1000 km, tak nějak vysokou důvěru k tomu zatím nemám, i když předchozí majitel tvrdil, že mu takto ten motor klepal celých 5 let co jej měl.
Jestli máte nějaké zkušenosti nebo rady, co by se s tím dalo dělat, sem s nimi
PS. jinak mě překvapilo (nemile), jak je ten motor 66kW mrtvý v nízkých otáčkách. Při srovnání s 1.7 F3N 55kW z mé ex R11 je to průser...
Pístní čep klepe právě na volnoběh a může klepat 10 let a pořád stejně.To je zcela neškodný zvuk.Kuno píše:Unavené ventilové pružiny,vůle v uložení vačkového hřídele.
Pístní čep klepe většinou pouze při akceleraci ale pochybuji,že by klepal 5 let bez toho aby to nějak "pokračovalo"
Renault Safrane 2.5 20V Renault Megane 1.6e Renault 9 TC Renault 8 1130 Renault 8 1132 Renault 16 TL,TS,TX Peugeot 205 GRD Peugeot 504 TI Barkas B 1000 Opel Astra 1.4 Fiat Uno 55 Fiat Regata 1.9ds Ford Sierra 2.0 Ford Taunus Coupé 1.6 Alfa Romeo 1750 Berlina Wartburg 311 Wartburg 353 Škoda Favorit
Kuno píše:Připouštím,nicméně mé praktické zkušenosti jsou jiné.
Renault Safrane 2.5 20V Renault Megane 1.6e Renault 9 TC Renault 8 1130 Renault 8 1132 Renault 16 TL,TS,TX Peugeot 205 GRD Peugeot 504 TI Barkas B 1000 Opel Astra 1.4 Fiat Uno 55 Fiat Regata 1.9ds Ford Sierra 2.0 Ford Taunus Coupé 1.6 Alfa Romeo 1750 Berlina Wartburg 311 Wartburg 353 Škoda Favorit
Re: klepání ventilů - poraďte
Ahoj,
koupil jsem 98 ročník Scenic 1,6 8V, 66kW. Na tachometru 205 000 km, co souhlasí s STK, ale dle opotebení řadící páky odhaduju na 400 000 km. Motor naskočí a za studena má tichý chod. Po ohřátí mi kolíšou volnoběžné otáčky a při zapnutí klimy vyletí na 1500. Jinak točí 550 - 650, co myslím, že je málo, lebo se s tím za tepla blbě rozjíždí. Po ohřátí také klepou ventily, i když jsou teď v servisu nastaveny. Od odborníka na Renaulty mi bylo řečeno, že jsou už slabé ventilové pružiny. A myslím, že má pravdu. Ve volném režimu motor klepe, při záběru nebo brždění je krásně tichý. Už to neřeším, protože mi bylo řečeno, že tyto motory jsou výborné, nežerou olej, jsou jednoduché a mají velkou životnost. Klepání je u tohoto typu motoru naprosto normální. Motor táhne, startuje, nežere olej, ani vodu a benzin do 7L na sto. Klepání se nezhoršuje. Tak je mi to fuk. Nechám to dožít a pak jej vyměním za pár tisíc za druhý motor.
Bylo mi doporučeno dávat do motoru 10W/40 místo doporučeného 5W. Zatím jsem tam nalil aditivum do oleje, je to taký hoooodně hustý olej, něco jako med. https://www.autodoplnky-prodej.cz/3229- ... Al348P8HAQ
Stojí pár kaček ale motor o 50% ztichnul. Doporučuji aplikovat, když máte hladinu oleje tak v půlce měrky, aby jste nepřelili. Hlavně do nového oleje a zahřátého motoru. Lije se to tam pomalu, spíš to tam padá, musíte mačkat láhev, aby to vyteklo, necháte běžet ohřátý motor na volnoběh 15 - 20 minut. Okamžitě budete slyšet rozdíl. Motor běží mnohem kultyvovaněji.
koupil jsem 98 ročník Scenic 1,6 8V, 66kW. Na tachometru 205 000 km, co souhlasí s STK, ale dle opotebení řadící páky odhaduju na 400 000 km. Motor naskočí a za studena má tichý chod. Po ohřátí mi kolíšou volnoběžné otáčky a při zapnutí klimy vyletí na 1500. Jinak točí 550 - 650, co myslím, že je málo, lebo se s tím za tepla blbě rozjíždí. Po ohřátí také klepou ventily, i když jsou teď v servisu nastaveny. Od odborníka na Renaulty mi bylo řečeno, že jsou už slabé ventilové pružiny. A myslím, že má pravdu. Ve volném režimu motor klepe, při záběru nebo brždění je krásně tichý. Už to neřeším, protože mi bylo řečeno, že tyto motory jsou výborné, nežerou olej, jsou jednoduché a mají velkou životnost. Klepání je u tohoto typu motoru naprosto normální. Motor táhne, startuje, nežere olej, ani vodu a benzin do 7L na sto. Klepání se nezhoršuje. Tak je mi to fuk. Nechám to dožít a pak jej vyměním za pár tisíc za druhý motor.
Bylo mi doporučeno dávat do motoru 10W/40 místo doporučeného 5W. Zatím jsem tam nalil aditivum do oleje, je to taký hoooodně hustý olej, něco jako med. https://www.autodoplnky-prodej.cz/3229- ... Al348P8HAQ
Stojí pár kaček ale motor o 50% ztichnul. Doporučuji aplikovat, když máte hladinu oleje tak v půlce měrky, aby jste nepřelili. Hlavně do nového oleje a zahřátého motoru. Lije se to tam pomalu, spíš to tam padá, musíte mačkat láhev, aby to vyteklo, necháte běžet ohřátý motor na volnoběh 15 - 20 minut. Okamžitě budete slyšet rozdíl. Motor běží mnohem kultyvovaněji.
Re: klepání ventilů - poraďte
Jo a když by byli ventile špatně seřízené, klepali by za studena a po zahřátí by ztichli. Takže spíš klepou ty pružiny a vůle na vačce.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů