Výpustný šroub motorového oleje
Moderátor: Moderators General
- markocius
- Starting member
- Příspěvky: 59
- Registrován: pon říj 05, 2009 00:45
- Bydliště: Žebrák,středočeský kraj
Výpustný šroub motorového oleje
Zdravim všechny na foru.Tak se chci také odhodlat vyměnit motorový olej u mého Scenicu 1.8.16V/2003.Nemohl by mi někdo poslat fotku místa kde ten výpustný šroub na motoru najdu,nerad bych si ho spletl se šroubem z převodovky.Ještě mě zajímá jestli na ten šroub musí být nějaký speciální klíč..Potřeboval bych také doporučit nějaký motorový plně syntetický olej zn.ELF do mého Scenicu.předem dík za info
Teda nic proti, ale pokud si spleteš šroub od motoru a od převodovky, tak bych se bejt tebou do toho nepouštěl.
Ale k tvým odpvoědím, fotku nemám, ale šroub je to ten co nevede do převodovky, když lehneš pod auto tak to poznáš..... Klíč je čtyyřhran 8mm (sedí stará dobrá hliníková klika) a s olejem ti neporadím, já tam elfy neleju
Ale k tvým odpvoědím, fotku nemám, ale šroub je to ten co nevede do převodovky, když lehneš pod auto tak to poznáš..... Klíč je čtyyřhran 8mm (sedí stará dobrá hliníková klika) a s olejem ti neporadím, já tam elfy neleju
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Já mám syntetiku 10W/4O.markocius píše:Díky za odpověď ohledně šroubu.Jsem začátečník přešel jsem po letech od Opelu k Renaultu,tak se raději ptam na všechno než abych něco na sceniku podělal.Jakej tam teda leješ ten olej,co se týče plné syntetiky?Není pro mě prioritou tam nalýt ELF.
Na starší motory je lepší hustější olej.
Renault Scenic 1,9 dTI
Mi doma do všech vozidel lejeme castrol magnetec, ale na značce dle mě nezáleží, podstatný je specifikace..... do straších jsme vždy dávali 10W40
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Dolezita je vzdy len specifikacia vyrobcu!!! 10W40 je viskozita, ktora pre motor nie je dolezita. Olej musi predovsetkym splnat specifikaciu vyrobcu.krt.ecek píše:Mi doma do všech vozidel lejeme castrol magnetec, ale na značce dle mě nezáleží, podstatný je specifikace..... do straších jsme vždy dávali 10W40
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC
To se teda pleteš!!!Viskozita,neboli řídkost oleje je hodně důležitá.Do starších motorů se používá zásadně hustší,jelikož při zahřátí na provozní teplotu není tak řídký a "vyplňuje"opotřebení mazaných částí.Podílí se na hlučnosti motoru.lakinooo píše:Dolezita je vzdy len specifikacia vyrobcu!!! 10W40 je viskozita, ktora pre motor nie je dolezita. Olej musi predovsetkym splnat specifikaciu vyrobcu.krt.ecek píše:Mi doma do všech vozidel lejeme castrol magnetec, ale na značce dle mě nezáleží, podstatný je specifikace..... do straších jsme vždy dávali 10W40
Do nových motorů se používá řidší olej čili 5W.A to z důvodu,že hustý olej není schopen roztéci se po součástech s minimální vůlí a mohlo by dojít k jejich poškození.
Renault Scenic 1,9 dTI
A este tu o karkulke mi povedz....zdeny65 píše:To se teda pleteš!!!Viskozita,neboli řídkost oleje je hodně důležitá.Do starších motorů se používá zásadně hustší,jelikož při zahřátí na provozní teplotu není tak řídký a "vyplňuje"opotřebení mazaných částí.Podílí se na hlučnosti motoru.
Do nových motorů se používá řidší olej čili 5W.A to z důvodu,že hustý olej není schopen roztéci se po součástech s minimální vůlí a mohlo by dojít k jejich poškození.
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC
např. 5W40 - tam 5 znamená nějakou vyskozitu a 40 něco s teplotama pokud si dobře pamatuju (možná prohozený, možná oboje závyslí nevím teď a jsem línej hledat), jsou to důležité parametry, nikoliv jediné A myslím že se tu nemá smysl o tomto dohadovat, je tu toho napasnýho dost, tak koho to zajímá ať si pohledá
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re:
Zdravim . Hlinikova klika je super , ale mne sa vyp. sroub ani nepohol a stvorhran 8mm sa skrutil o 20 stupnov . Kluksku som len nasadil,krt.ecek píše: ↑ned říj 11, 2009 20:46Teda nic proti, ale pokud si spleteš šroub od motoru a od převodovky, tak bych se bejt tebou do toho nepouštěl.
Ale k tvým odpvoědím, fotku nemám, ale šroub je to ten co nevede do převodovky, když lehneš pod auto tak to poznáš..... Klíč je čtyyřhran 8mm (sedí stará dobrá hliníková klika) a s olejem ti neporadím, já tam elfy neleju
ale stvorhran som uchytil nastavitelnym klucom , takze momant sily bol, ale stvorhran sa zacal skrucat , tak som prestal. Vypustny sroub drzi ako zdarnety s vanou motora . Kazdej rade sa mimoriadne potesim . Myslel som si , ze do vecera skoncim s celou vymenou oleja .Diky Vopred
Re: Výpustný šroub motorového oleje
Kup si original orech na golu. Pokud chces menit sam i v budoucnu, tak se investice za par kacek oplati.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá
- goreff
- Senior member
- Příspěvky: 1208
- Registrován: úte črc 10, 2007 19:05
- Bydliště: Olomoucký kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výpustný šroub motorového oleje
přesně tak, nějaké kliky, obroušené čtyřhrany jsou na nic
F7P 16 Soupapes Died
F7R 16 Soupapes Sold
F4R Turbocompresseur
F7R 16 Soupapes Sold
F4R Turbocompresseur
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 hostů