Výpustný šroub motorového oleje

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
markocius
Starting member
Příspěvky: 59
Registrován: pon říj 05, 2009 00:45
Bydliště: Žebrák,středočeský kraj

Výpustný šroub motorového oleje

Příspěvek od markocius » ned říj 11, 2009 20:38

Zdravim všechny na foru.Tak se chci také odhodlat vyměnit motorový olej u mého Scenicu 1.8.16V/2003.Nemohl by mi někdo poslat fotku místa kde ten výpustný šroub na motoru najdu,nerad bych si ho spletl se šroubem z převodovky.Ještě mě zajímá jestli na ten šroub musí být nějaký speciální klíč..Potřeboval bych také doporučit nějaký motorový plně syntetický olej zn.ELF do mého Scenicu.předem dík za info

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » ned říj 11, 2009 20:46

Teda nic proti, ale pokud si spleteš šroub od motoru a od převodovky, tak bych se bejt tebou do toho nepouštěl.

Ale k tvým odpvoědím, fotku nemám, ale šroub je to ten co nevede do převodovky, když lehneš pod auto tak to poznáš..... Klíč je čtyyřhran 8mm (sedí stará dobrá hliníková klika) a s olejem ti neporadím, já tam elfy neleju :lol:
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
markocius
Starting member
Příspěvky: 59
Registrován: pon říj 05, 2009 00:45
Bydliště: Žebrák,středočeský kraj

Příspěvek od markocius » ned říj 11, 2009 22:44

Díky za odpověď ohledně šroubu.Jsem začátečník přešel jsem po letech od Opelu k Renaultu,tak se raději ptam na všechno než abych něco na sceniku podělal.Jakej tam teda leješ ten olej,co se týče plné syntetiky?Není pro mě prioritou tam nalýt ELF.

zdeny65
Senior member
Příspěvky: 1222
Registrován: ned lis 09, 2008 06:23
Bydliště: Starý Vestec

Příspěvek od zdeny65 » pon říj 12, 2009 06:28

markocius píše:Díky za odpověď ohledně šroubu.Jsem začátečník přešel jsem po letech od Opelu k Renaultu,tak se raději ptam na všechno než abych něco na sceniku podělal.Jakej tam teda leješ ten olej,co se týče plné syntetiky?Není pro mě prioritou tam nalýt ELF.
Já mám syntetiku 10W/4O.
Na starší motory je lepší hustější olej.
Renault Scenic 1,9 dTI

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » pon říj 12, 2009 10:01

Mi doma do všech vozidel lejeme castrol magnetec, ale na značce dle mě nezáleží, podstatný je specifikace..... do straších jsme vždy dávali 10W40
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

lakinooo
Senior member
Příspěvky: 1037
Registrován: pon zář 27, 2004 09:33

Příspěvek od lakinooo » stř říj 28, 2009 18:50

krt.ecek píše:Mi doma do všech vozidel lejeme castrol magnetec, ale na značce dle mě nezáleží, podstatný je specifikace..... do straších jsme vždy dávali 10W40
Dolezita je vzdy len specifikacia vyrobcu!!! 10W40 je viskozita, ktora pre motor nie je dolezita. Olej musi predovsetkym splnat specifikaciu vyrobcu.
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC

zdeny65
Senior member
Příspěvky: 1222
Registrován: ned lis 09, 2008 06:23
Bydliště: Starý Vestec

Příspěvek od zdeny65 » čtv říj 29, 2009 06:01

lakinooo píše:
krt.ecek píše:Mi doma do všech vozidel lejeme castrol magnetec, ale na značce dle mě nezáleží, podstatný je specifikace..... do straších jsme vždy dávali 10W40
Dolezita je vzdy len specifikacia vyrobcu!!! 10W40 je viskozita, ktora pre motor nie je dolezita. Olej musi predovsetkym splnat specifikaciu vyrobcu.
To se teda pleteš!!!Viskozita,neboli řídkost oleje je hodně důležitá.Do starších motorů se používá zásadně hustší,jelikož při zahřátí na provozní teplotu není tak řídký a "vyplňuje"opotřebení mazaných částí.Podílí se na hlučnosti motoru.
Do nových motorů se používá řidší olej čili 5W.A to z důvodu,že hustý olej není schopen roztéci se po součástech s minimální vůlí a mohlo by dojít k jejich poškození.
Renault Scenic 1,9 dTI

lakinooo
Senior member
Příspěvky: 1037
Registrován: pon zář 27, 2004 09:33

Příspěvek od lakinooo » čtv říj 29, 2009 20:25

zdeny65 píše:To se teda pleteš!!!Viskozita,neboli řídkost oleje je hodně důležitá.Do starších motorů se používá zásadně hustší,jelikož při zahřátí na provozní teplotu není tak řídký a "vyplňuje"opotřebení mazaných částí.Podílí se na hlučnosti motoru.
Do nových motorů se používá řidší olej čili 5W.A to z důvodu,že hustý olej není schopen roztéci se po součástech s minimální vůlí a mohlo by dojít k jejich poškození.
A este tu o karkulke mi povedz....
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Příspěvek od krt.ecek » čtv říj 29, 2009 20:36

např. 5W40 - tam 5 znamená nějakou vyskozitu a 40 něco s teplotama pokud si dobře pamatuju (možná prohozený, možná oboje závyslí nevím teď a jsem línej hledat), jsou to důležité parametry, nikoliv jediné :wink: A myslím že se tu nemá smysl o tomto dohadovat, je tu toho napasnýho dost, tak koho to zajímá ať si pohledá
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

karol111
Starting member
Příspěvky: 46
Registrován: ned lis 27, 2011 14:49
Bydliště: Bratislava

Re:

Příspěvek od karol111 » ned črc 09, 2017 13:42

krt.ecek píše:
ned říj 11, 2009 20:46
Teda nic proti, ale pokud si spleteš šroub od motoru a od převodovky, tak bych se bejt tebou do toho nepouštěl.

Ale k tvým odpvoědím, fotku nemám, ale šroub je to ten co nevede do převodovky, když lehneš pod auto tak to poznáš..... Klíč je čtyyřhran 8mm (sedí stará dobrá hliníková klika) a s olejem ti neporadím, já tam elfy neleju :lol:
Zdravim . Hlinikova klika je super , ale mne sa vyp. sroub ani nepohol a stvorhran 8mm sa skrutil o 20 stupnov . Kluksku som len nasadil,
ale stvorhran som uchytil nastavitelnym klucom , takze momant sily bol, ale stvorhran sa zacal skrucat , tak som prestal. Vypustny sroub drzi ako zdarnety s vanou motora . Kazdej rade sa mimoriadne potesim . Myslel som si , ze do vecera skoncim s celou vymenou oleja .Diky Vopred

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1317
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Výpustný šroub motorového oleje

Příspěvek od Renaulťák » ned črc 09, 2017 16:09

Kup si original orech na golu. Pokud chces menit sam i v budoucnu, tak se investice za par kacek oplati.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

Uživatelský avatar
goreff
Senior member
Příspěvky: 1208
Registrován: úte črc 10, 2007 19:05
Bydliště: Olomoucký kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Výpustný šroub motorového oleje

Příspěvek od goreff » sob črc 22, 2017 09:21

přesně tak, nějaké kliky, obroušené čtyřhrany jsou na nic :)
Obrázek
F7P 16 Soupapes Died
F7R 16 Soupapes Sold
F4R Turbocompresseur

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic I + RX4“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 hostů