R scenic nestartuje

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

PitrsCZ
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: pát zář 25, 2009 19:31
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PitrsCZ » sob zář 26, 2009 19:47

motor je 1.4 8 ventil 55kw a kod motoru je JAO r.v.1997 když to nejde nastartovat je to za tepla a jen to točí ale jiskru to dává za studena to chytne hned

okura
Advanced member
Příspěvky: 448
Registrován: pon led 19, 2009 14:02
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od okura » sob zář 26, 2009 20:25

koukal sem na schéma,
jiskra je řešena pomocí zapalovacího modulu s rozdělovačem.
takže nemuže jít palivo,
chce to naměřit proč nejde, spíše si myslím že bude na vině relé - které spíná napětí na čerpadlo a vstřik.
popřípadně kontakty na něm.

ale vše to chce proměřit než hnedka vyměnovat

PitrsCZ
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: pát zář 25, 2009 19:31
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PitrsCZ » sob zář 26, 2009 22:13

a kde se to relé nachází dneska to zrovna fungovalo jak má ujel jsem asi 15 km auto bylo zahřáte na provozní teplotu a zhruba po pul hodině jsem se vracel domu a chytlo to hned a kontakty jsou v pořádku měl jsem čerpadlo z nádrže venku a čistil jsem ho a co myslíš třeba čidlo otáček (tzv.generátor impulzu) byl jsem s tím v renaultu a tam mi namazali patici s kontaktama vazelínou jinak řídící jednotka nezaznamenala žadnou chybu

okura
Advanced member
Příspěvky: 448
Registrován: pon led 19, 2009 14:02
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od okura » ned zář 27, 2009 18:45

snímač polohy klikové hřídele -
u tvého systému, pokud je snímač ok automaticky se generuje jiskra.
A tobě jiskra jde, takže je problém v palivu.
zde je to trochu jinak řešeno,než u moderních systému,

relé bude asi v motorovém prostoru, koukni na všechny, nevím tedka z hlavy.

PitrsCZ
Starting member
Příspěvky: 19
Registrován: pát zář 25, 2009 19:31
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PitrsCZ » ned zář 27, 2009 19:29

OK zatím díky za rady mrknu se po tom relé a jak něco zjistím tak dam vědět Pitrs

matri1
Starting member
Příspěvky: 51
Registrován: pon čer 28, 2010 15:09
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

motylek

Příspěvek od matri1 » sob srp 07, 2010 19:17

ahojte...riesim tiez podobny problem. Neviete mi poslat foto ako vyzera ten motylik a kde ho najdem??? mam 1.6e r.v.98. Dakujem

Uživatelský avatar
karel1.6
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: ned čer 27, 2010 19:35
Bydliště: Přerov/bezuchov
Kontaktovat uživatele:

Nestartuje!!

Příspěvek od karel1.6 » úte srp 17, 2010 20:15

mám problem se svým scenikem..je to 1,6 66kw ,dnes ráno jsme vyjel po noční vesele domů,autu se moc nechtělo chytnout ale na 3 pokus naskočilo,ale když jsme dojížděl domů tak asi 5 minut před koncem jízdy auto zdechlo a už nechtělo jet..nešlo ani nastartovat,motor sice točil a vydával divný zvuk,tak jsme ho dotlačily před dům a já se začal rýpat,imobilizer mslím funguje bez problemu,když motor točí ale nechytne,benzínu bylo taky dost a relé čerpadla nebo jak se tomu říká šlo slyšet..díval jsem se po kabelech v motorovém prostoru ale nic vypadleho nebylo..
akorát jsme narazil na tohle:Obrázek
byla ulomená hadička s mezikusem z toho plastu u "ventil nádržky s aktivním uhlím" jak píšou v servisní knížce..ale nevím zda je to ono na 100%..
může být příčina zde??už si nevím rady..
nebo bude krpa v tom "motýlku"??děkuji za odpovědi..

Uživatelský avatar
karel1.6
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: ned čer 27, 2010 19:35
Bydliště: Přerov/bezuchov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od karel1.6 » pát srp 20, 2010 20:07

Tak "motýlek" je vyměněn..přišlo mě to na 1800,- stejně tak i ventil od nádobky s akt. uhlím, :( ale závada přetrvává...pořád nelze nastartovat :(
svíčky měněny a palivové čerpadlo jde tak jak má..dokonce jde slyšet i benzín jak doteče k motoru..
jak jsme pročítal i jiná fora tak jsme narazil na zaopalovací cívky!!může být problem i tady??
když jsme vytáhnul kabel ze spod a přeměřil tak tam štáva jde ke cívkám..
děkuji za rady..už nevím co s tím dělat.. :evil:

okura
Advanced member
Příspěvky: 448
Registrován: pon led 19, 2009 14:02
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od okura » sob srp 21, 2010 17:51

chce to měřit a né měnit :D
je tam hodně možností kde muže být problém.

Uživatelský avatar
karel1.6
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: ned čer 27, 2010 19:35
Bydliště: Přerov/bezuchov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od karel1.6 » sob srp 21, 2010 22:25

takže dnes pomoci autoelektrikáře vše proměřeno..jeden kabel byl špatný a neházel jiskru,to byla jediná závada kterou jsme objevili..takže žádná změna,motor točí ale nic víc..uvidíme zítra.. :( :(

okura
Advanced member
Příspěvky: 448
Registrován: pon led 19, 2009 14:02
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od okura » ned srp 22, 2010 10:03

dám ti tip, jinak bych to musel vidět.
je tam relé (spíná napájení vstřiků a čerpadlo)
když zapneš klíč aktivuje se na 3s?? (musíš slyšet čerpadlo zabzučí)
a když začneš startovat aktivuje se??
od toho se odvijí další postup

Uživatelský avatar
karel1.6
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: ned čer 27, 2010 19:35
Bydliště: Přerov/bezuchov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od karel1.6 » ned srp 22, 2010 14:09

Pokud otočím klíčem tak právě čerpadlo slyším..relé i pojitsky jsou v pořádku...elektrice moc nerozumím :-( jedná se o relé co je v motor. prostoru??
jak poznám že se aktivuje při startování?jde to nějak změřit??děkuji

okura
Advanced member
Příspěvky: 448
Registrován: pon led 19, 2009 14:02
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od okura » ned srp 22, 2010 16:55

ano relé je v pojistkovém boxu vpravo.
jsou tam myslím 3 relátka (2 jsou na ovládání sahary)
a to třetí je na čerpadlo.

ano jde to naměřit, bud měříš napětí na vystupní svorce.
nebo si mužeš vytáhnout konektor od čerpadla vzadu a připojit si tam žarovku.
podle toho poznáš zda jde napětí když točíš motorem.

od toho pak se odvíjí co dál

Uživatelský avatar
karel1.6
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: ned čer 27, 2010 19:35
Bydliště: Přerov/bezuchov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od karel1.6 » ned srp 22, 2010 18:26

dle autoelektrikáře bylo čerpadlo v pořádku i předtím :( ,ještě bych překontroloval tu slavnou kostru..ale našel jsem pouze dvě..jednu hlavní za blokem motoru a pak po dvou kusech pod řidící jednotkou..co tedy dál??už mě to fakt se*e :evil:
připadně bych mohl přes ICQ 399155631

Uživatelský avatar
karel1.6
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: ned čer 27, 2010 19:35
Bydliště: Přerov/bezuchov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od karel1.6 » ned srp 22, 2010 18:41

tak jsem to opět rozebral a vytahnul ten konektor z čerpadla..ať měřím jak měřím tak nic :( ,klíček je v poloze rozsv. kontrolek,ale žádná nezustane svítit..na elektriku jsem lama.. :( :(
z toho konektoru vedou čtyři kabely..dva bílé,jeden černý a oranžový..nevím ani pořádně jak to změřit natož tam přidělat tu žarovečku.. :oops:

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » ned srp 22, 2010 18:51

Jiskru hážou všechny svíčky (válce)? Pokud jde čerpadlo a háže jiskru, tak musí chytit. Sundal bych ještě hadici přívodu paliva z čerpadla na rampě vstřikování a do flašky bych zkusil, jestli se tam dostane dostatek benzínu. Musí to být při otočení klíčku pod tlakem aspoň tři bary, záleží na tom, kde je regulátor. Pak ještě prověřit napájení vstřikovačů, ale to chce osciloskop, protože ta hodnota tam bude asi jen 80 - 100ms.
A pak by to taky chtělo zjistit, jestli tam jde dostatek vzduchu. Nevím, jestli tyhle motory mají krokový motorek volnoběhu, nebo elektronicky ovládanou škrtící klapku. Pokud je tam krokový motorek volnoběhu, pak buď zkusit vyměnit, nebo odpojit vytvořený obtok škrtící klapky tak, aby motor mohl sát vzduch. V případě elektronické klapky se nedá dělat nic, snad jen zkontrolovat, jestli není zanesená a vyčistit ji.

EDIT: Dva dráty budou pro plovák a dva pro čerpadlo. Zkusil bych to přiopojit mezi černý a oranžový (není žlutý? Žlutý se obvykle značí jako 12V po zapalování). Kontrolky musí všechny zhasnout kromě mazání a dobíjení. Akorát to čerpadlo poběží jen chvilku po zapnutí zapalování, lépe se to měří ve dvou.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
karel1.6
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: ned čer 27, 2010 19:35
Bydliště: Přerov/bezuchov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od karel1.6 » ned srp 22, 2010 19:00

jiskry hážou všechny válce..napájení střikovačů a další nesmysli mi včera přeměřoval autoelektrikář a štáva jde všude říkal,já tomu nerozumím takže mu důvěřuji..má to krokový motorek..takže ho vypojit??nebo rovnou vytáhnout ven??jinak klapku jsme taky dnes vyčistil..
jiank kontrolky mi sviti mazaní a dobíjení a po tom co jsme odpojil čerpadlo tak i rezerva..ale to bude asi normální..skusím ještě tedy černý + oranžový..

Uživatelský avatar
karel1.6
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: ned čer 27, 2010 19:35
Bydliště: Přerov/bezuchov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od karel1.6 » ned srp 22, 2010 19:09

tak jsem se k tomu nějak dopidlil...oranžový/ nebo žlutý + černý dát dali něco přes 9V :( to je asi špatně něco ne??nemělo by tam jit 12V??
boužel to nemám jak vyzkoušet při startu..ona žárovečka se mi tam nechce rozsvítit..
ale pokud dám konektor na zpět tak normalně jde čerpadlo slyšet při startu..stejně tak když pak přestanu startovat :oops:

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » ned srp 22, 2010 19:13

Krokový motorek vytváří obtok škrtící klapky, když je zcela uzavřena - na volnoběh. Má připojené potrubí od filtru před škrtící klapkou, a další za škrtící klapku. Jde na škrtící klapku lanko? Jestli ano, tak by mohlo pomoct při startu zmáčknout tak čtvrt plynu.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

okura
Advanced member
Příspěvky: 448
Registrován: pon led 19, 2009 14:02
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od okura » ned srp 22, 2010 19:23

ta žárovka by měla svitit.
mužeš ještě zkusit vytáhnout jeden konektor od vstřiku a naměřit napětí zde.
zkoušel jsi startovat s plynem??

fakt to chce vědět zda to relé aktivuje při točení motorem.
pak to se chce změřit tlak čerpadla nebo proud.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » ned srp 22, 2010 19:31

okura píše:ta žárovka by měla svitit.
fakt to chce vědět zda to relé aktivuje při točení motorem.
Relé se dá poznat i tak, že na něj dáš prst a je cítit, že cvakne. Při zapnutí zapalování je to i lehce slyšet. Při zapnutí zapalování by mělo cvaknout - zapnout a po chvilce opět cvakne - vypne. Při potočení motorem zase musí cvaknout.
Jen těch 9V se mi zdá málo. Mělo by tam být stejné napětí jako je na baterce.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
karel1.6
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: ned čer 27, 2010 19:35
Bydliště: Přerov/bezuchov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od karel1.6 » ned srp 22, 2010 19:34

takže pro dnešek jsem zkončil..baterka K.O. možna proto to ukazalo jen 9V..otočil jsem zapalováním a nic..
napětí na střikách jse měřilo včera a byli v pořadku..stejně tak i cívky a kabely ke svíčkám..ty jiskru hážou..
zkoušel jsem startovat i s plynem a po sešlapnuti jse to hodně rozklepalo :?: než bez plynu..
ještě mě napadlo..nemuže to byt třeba tym čidlem co je v hadici sani před škrticí klapkou??
jinak všem děkuji za rady a trpělivost

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Příspěvek od Zefek » ned srp 22, 2010 19:56

To, že se to pod plynem rozklepalo bys přirovnal třeba k tomu, že už to skoro mělo snahu? Jestli ano, tak to vypadá na problém se sáním. Co vzduchový filtr? Zkusil bych sání rozpojit před škrtící klapkou a při startování podržet plyn. Samozřejmě to můžou dělat i čidlo podtlaku v sání, ale to už by chtělo diagnostiku.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
karel1.6
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: ned čer 27, 2010 19:35
Bydliště: Přerov/bezuchov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od karel1.6 » ned srp 22, 2010 20:52

ano řekl bych že pokud přidám plyn,tak má více snahu chytnout ale nerozběhne se..ale má větší snahu..bez plynu se to neklepe skoro vůbec..
zkusím to zítra a uvidím..to čidlo podtlaku je to čidlo v te hadici sání??
filtr jsem ještě neměnil,boužel,zítra by mělo přijít..museli ho v renaultu objednat.. :(
zítra na to zase mrknu a pak dáv vědět výsledek..zatím všem díky..

Uživatelský avatar
karel1.6
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: ned čer 27, 2010 19:35
Bydliště: Přerov/bezuchov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od karel1.6 » pon srp 23, 2010 16:15

Zefek píše:
okura píše:ta žárovka by měla svitit.
fakt to chce vědět zda to relé aktivuje při točení motorem.
Relé se dá poznat i tak, že na něj dáš prst a je cítit, že cvakne. Při zapnutí zapalování je to i lehce slyšet. Při zapnutí zapalování by mělo cvaknout - zapnout a po chvilce opět cvakne - vypne. Při potočení motorem zase musí cvaknout.
Jen těch 9V se mi zdá málo. Mělo by tam být stejné napětí jako je na baterce.
takže to rele cvakne jak při otočení klíčku na kontrolky tak i při startování a potom i co přeruším start..
překontrolovány znovu svíčky a vše o.k.
dnes dokonce chytnul na 3 válce..pak mě zaráží pořadí zapl. kabelů..je správně zapojeno:
levá cívka: 1-4??
pravá cívka:2-3??
protože dle "Jak na to" je pořadí kabelu dle zapalování 1-3-4-2 :?:

pak mám další poznatek,hadičky co vedou s benzínem ke střikům jsem vytáhnul a tlak tam je..dělal to se mnou automechanik-eletrikář..dělal kdysi v Renaultu a na té jedné přívodní hadičce na konci bylo jedna prasklá těsnící gumička..může to mít i na to vliv?? jestli ta jedna gumička to dost utěsní aby se tam nedostal vzduch..
díky za odpovědi ..už jsme v koncích a nevím co s tím..pak už jen servis renault :? :(

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic I + RX4“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 hostů