Špatné starty 1.9dci

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
normet
Starting member
Příspěvky: 20
Registrován: úte zář 23, 2008 20:25

Špatné starty 1.9dci

Příspěvek od normet » sob led 03, 2009 10:26

Zdar renault'áci mám problémy ze startem,jakmile klesla teplota pod nulu začalo mi to hůř startovat tak jsem se kouk na žhavičky a ejhle všechny 4 byly pryč.Koupil jsem nové a v domění že to bude tím jsem se utěšoval ale starty se nezlepšily.Motor točí až najednou chytne a jde pravidelně ale něco tam poťukává asi tak 5vteřin a je klid.Mám takový pocit jako by padala nafta ale nevím kde snad ten jeden vstřik u toho válce co se ozívá ten zvuk.Ještě musím poznamenat přes den to chytá jako housle ale přes noc prostě točit a točit.Dneska -15 a už jsem myslel že nechytne baterka už odmítala a najednou chyt a zase ten zmiňovaný klepot(jako by ventil bez vůle)ale motor jde ladně na všechny čtyry.Mohl by to dělat ten vstřik nebo něco horšího???1,9dci 130 000km.
1,9dci r.v.00 digi klima stříbrná metla

past92
Starting member
Příspěvky: 86
Registrován: sob úno 23, 2008 21:13
Bydliště: Karlovarsko

Příspěvek od past92 » ned led 04, 2009 16:56

Jako by to někdo napsal za mě. Mám úplně stejný problém, jelikož se jedná o dovoz a jsem v očekávání na čistopis, nemám za sebou příliš km.
Napíši mé postřehy:
žhavičky vyzkoušeno změřeno vše - ok
výměna palivového filtru, odvzdušňěno - ok
vyzkoušeno protékání vstřiků dle návodu na foru ( odpojen přepad, zaplé čerpadlo, vstřiky drží) - ok

při výměně filtru jsem odvzdušníl pěkně "žlutou" naftu, nevím tedy jestli to není nějaká německá LETNÍ
Startér (baterie) točí, nijak pomalu, tak dlouho než jí to přestane bavit.
Vyzkoušena pomoc přes kabely z favorita a auto chytne.

Jelikož bych rád začal výměnou cca půlky nádrže asi letní nafty za 100% zimní + nějaké aditivum popřípadě cosi na čištění vstřiků a nechce se mi ji čerpadlem hnát přes filtr až do dna, rád bych ji vysál přímo od plováku a zároveň vyčistil sací sitko, jen nevím kde tento vstup hledat.

Baterie se mi špatná nezdá alespoň podle délky jejího startování, přesto to pod nulou nechytne bez pomoci kabelů

Ještě jsem se nesvezl a už mě to dCi děsí, prosím poraďte nám. Fakt nerad bych s tímhle problémem zůstal někde dál od komína.
Espace 2,0 dci , rv 2009, stříbrná metalíza, digi klima, CNC BT, ABS+ESP+ASR, 6x airbag, 4x el.okna, panorama, polokůže

EX:
Renault Laguna Grandtour 1.8 16V LPG, rv. 2001, stříbrná metalíza, ABS, 8x airbag, 4x el.okna.
Renault Megane 1.9 dCI, rv. 2000, vínová metalíza, ABS, 4x airbag, 2x el.okna, deflektory, zadní spojler...
Scenic 1,9dCi Exspression, rv.2001, černá metla, digi klima, ABS+ESP, 6x airbag, 4x el.okna, 2x el.šíbr
Renault 25, Renault 20, Renault 5, Renault 11, Renault 9

tel. 602631350

tbravo
Starting member
Příspěvky: 37
Registrován: pon kvě 19, 2008 09:46

Re:

Příspěvek od tbravo » pon led 05, 2009 13:31

Měl jsem podobný problém, vyřešilo to až nové relé - diagnostika byla ok a vždy, když jsem auto hodil do servisu, tak startovalo i když stálo přes noc venku.

Uživatelský avatar
flighttom
Experienced member
Příspěvky: 554
Registrován: ned pro 23, 2007 20:24
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od flighttom » pon led 05, 2009 13:58

Nevíš jaké to bylo relé? Nebo kde bylo umístěné?
Renault Scénic 1.9dTi 72Kw, r.v.1999, 5,2L/100Km, 236.000Km, domácí G.O. převodovky JC5,

Nové turbo, převodovka, rozvody, startér, brzdy, spínačka, ŘJ airbagů, kroužek airbagů, spojka, tlumiče, stahovačka okna, ŘJ žhavení, ložiska kol, čepy, táhla,................atd..................
A prodáno - neustálé nekončící problémy...

Kia Cee´d 1.6CRDi 85KW
Zakoupena Škoda Octavia 1.6 74KW
konečně autí a ne kasička :-D

past92
Starting member
Příspěvky: 86
Registrován: sob úno 23, 2008 21:13
Bydliště: Karlovarsko

Příspěvek od past92 » pon led 05, 2009 16:53

To mě aktuálně zajímá, kdysi jsem měl R25 2,2i a mělo to podobný problém. V ČR v Renaultu mi řekli že na to nemají diagnostiku (psal se rok 1998) a že se se mnou nemíní bavit jelikož se tento typ v čechách neprodával a že ho neznají. Jel jsem tedy do německa. Servisák zjistil že to nenapíchně, že je tam nějaký švýcarský štekr, nicméně čuměl hodinu do fishe a pak povídá.
"Mělo by to být toto čidlo" a ukázal, jediná možnost jak to zkusit bylo počkat do mrazu a rozpojit, tak se stalo a auto chytlo. Závěr byl prý takový, že udávalo nesmyslnou teplotu a motor se ani nesnaží chytnout.

Je možné, že by se něco takového odehrálo i u našich sceniců ?

jak říkám ještě jsem se nesvezl a už mě to se*e, táta s dti se mi směje.
Ten má starty po jakých toužím, motor se jen převalí a běží teplý i studený
Espace 2,0 dci , rv 2009, stříbrná metalíza, digi klima, CNC BT, ABS+ESP+ASR, 6x airbag, 4x el.okna, panorama, polokůže

EX:
Renault Laguna Grandtour 1.8 16V LPG, rv. 2001, stříbrná metalíza, ABS, 8x airbag, 4x el.okna.
Renault Megane 1.9 dCI, rv. 2000, vínová metalíza, ABS, 4x airbag, 2x el.okna, deflektory, zadní spojler...
Scenic 1,9dCi Exspression, rv.2001, černá metla, digi klima, ABS+ESP, 6x airbag, 4x el.okna, 2x el.šíbr
Renault 25, Renault 20, Renault 5, Renault 11, Renault 9

tel. 602631350

Pilotek
Junior member
Příspěvky: 109
Registrován: sob zář 20, 2008 20:16
Bydliště: Žilina

Příspěvek od Pilotek » pon led 05, 2009 21:10

Snimac teploty chladiacej kvapaliny (t.j. vlastne teplota motora) je velmi dolezity snimac, ktory dava RJ motora informaciu o tom, ci je motor studeny ci teply a RJ podla toho urcuje "bohatost" zmesi (t.j. u benzinaku pomer paliva a vzduchu a u dieselu okamih a mnozstvo vstrekovaneho paliva).
Napr. u VW Group aut byva castou pricinou zlych startov tepleho alebo studeneho motora, nepravidelneho chodu studeneho motora a pod.

Cize pogoogli ci ho Tvoj motor ma, ak ano, kde sa nachadza a ako ho overit (premerat, odpojit,...). Pripadne kolko stoji a ak nie je prilis drahy, skusit ho vymenit.

Pripadne zajdi niekam na Renault diagnostiku.
Renault Megane Scenic 1.6e 66kW 1998, JA0F, K7M 7/02

tbravo
Starting member
Příspěvky: 37
Registrován: pon kvě 19, 2008 09:46

Špatné starty 1.9dci

Příspěvek od tbravo » pon led 05, 2009 21:49

Mám 1.9 dci a relé jsou v motorové části, vlevo na straně řidiče. U mé verze jsou tři velké a úplně vpravo čtyři menší a jedno z nich to bylo. Na jazýčcích byly špatné kontakty, takže občas fungovalo a občas ne.

past92
Starting member
Příspěvky: 86
Registrován: sob úno 23, 2008 21:13
Bydliště: Karlovarsko

Příspěvek od past92 » stř led 14, 2009 08:47

Tak můj problém stále přetrvává. Palivový systém je čistý, filtr vyměněn. Nafta dle testů ta nejlepší ZIMNÍ (Benzina Verta) aditivum SuperDiesel také dle testů to nej (vif.cz) samozřejmě již řádně proběhlé systémem. NOVÁ baterie 72Ah 680, žhavky změřené a OK, vstřiky tedy bez vyndání, zkoušena protékavost při odpojených přepadech viz návod s fora taky (snad) ok.
Motor točí jak blázen, starty tak 5-7s klidně 10x za sebou a ani škyt. Tak mi dneska ráno mrzla pěna u huby, ukazovalo to sice -17 ale přece to nebude jezdit jenom v létě, na to mám motorku.

Poraďtě prosím:
Relátka v pravo jsem kontroloval ale po pdnešním zpětném čtení příspěvků jsem kontroloval ty velká, dobře na malá se podívám. Je třeba očistit jen jazýčky do patice nebo sundat krabičku a čistit ty stříbrné kontakty uvnitř ?

Dále prosím o info pokud odpojím konektor z lyšty u vstřiků (asi čidlo tlaku) někde jsem tu četl že by to mělo dát maximální tlak. měl bych NASTARTOVAT ? nebo to odpojí jednotka

Jakým způsobem múžu proměřit a jaké hodnoty by mělo vykazovat čidlo na setrvačníku, popřípadě jak zjistím že je KO ? i toto může mít vliv ?

Co a kde je čidlo HORNÍ ÚVRATĚ zkusil bych mrknout i na toto

Jak psal PILOTEK ten Snimac teploty chladiacej kvapaliny, pokud je to stejné čidlo díky kterému sleduji teplotu na palubce tak tam si myslím je to ok, pokud je jinde jiné zkusil bych odpojit jestli bude změna, jen kde ho najít ?

Dá se něco zkontrolovat na tom co je na zádech čerpadla jsou tam dva torxy a vedou do toho dráty ?

Fakt už jsem zoufalej, aktuálně Scenic mrtvola.
Espace 2,0 dci , rv 2009, stříbrná metalíza, digi klima, CNC BT, ABS+ESP+ASR, 6x airbag, 4x el.okna, panorama, polokůže

EX:
Renault Laguna Grandtour 1.8 16V LPG, rv. 2001, stříbrná metalíza, ABS, 8x airbag, 4x el.okna.
Renault Megane 1.9 dCI, rv. 2000, vínová metalíza, ABS, 4x airbag, 2x el.okna, deflektory, zadní spojler...
Scenic 1,9dCi Exspression, rv.2001, černá metla, digi klima, ABS+ESP, 6x airbag, 4x el.okna, 2x el.šíbr
Renault 25, Renault 20, Renault 5, Renault 11, Renault 9

tel. 602631350

Pilotek
Junior member
Příspěvky: 109
Registrován: sob zář 20, 2008 20:16
Bydliště: Žilina

Příspěvek od Pilotek » stř led 14, 2009 21:30

Bohuzial ja mam 1.6e benzin a trable so snimacom chladiacej kvapaliny poznam z aut VW Group, takze viac Ti neviem poradit z vlastnej skusenosti.

Ale este ma napada - ma dCi imobilizer? Ak ano, co blokuje imobilizer? Ked je aktivovany (mne vtedy blika cervena LED v strede pristrojovky) - pretaca starter motorom? Ak ano, tak imobilizer mozno blokuje (nejakym elektricky ovladanym ventilom) privod nafty? Nemoze byt vadny?
Tusim ze na Fiate Ducato 1.9D (motory Peugeot) je imobilizer rieseny prave elektroventilom priamo vo vstrekovacom cerpadle.
Skuseni dCi-ckari by mohli poradit.

Neviem ci som neprehliadol - diagnostiku si skusil? Ak by bolo vadne niektore cidlo udavajuce polohu klukoveho/vackoveho hriadela, RJ by "nevedela" kedy vstrekovat a auto by nestartovalo. Ale toto by hadam diagnostika odhalila.
Renault Megane Scenic 1.6e 66kW 1998, JA0F, K7M 7/02

zdeny65
Senior member
Příspěvky: 1222
Registrován: ned lis 09, 2008 06:23
Bydliště: Starý Vestec

Příspěvek od zdeny65 » sob led 17, 2009 07:27

Když je imobilizér aktivní startér motorem točí,ale jakoby zablokuje řídící jednotku a neotevře přívod paliva.
Imobilizér má snad každý novější auto,včetně toho tvýho.Pro odblokování dálkovým ovladačem zamkni a odemkni.Kontrolka po tomto postupu nesmí blikat!!
Renault Scenic 1,9 dTI

zdeny65
Senior member
Příspěvky: 1222
Registrován: ned lis 09, 2008 06:23
Bydliště: Starý Vestec

Příspěvek od zdeny65 » sob led 17, 2009 07:40

Relátka nerozebírej.Pouze očistit kontakty a opdívat se na ty,co jsou v desce.Někdy se může přihodit,že po zasunutí relátka některý zaleze a nespojí kontakt.Zkontrolovat to můžeš tak,že z relé sundáš víčko a po zapnutí něčeho k čemu je to relé uvidíš,jestli sepne nebo ne.Nesepne,vyhoď ho a kup nový!!Jestli chceš,pošlu Ti odkaz na stránky a snad něco najdeš?
Renault Scenic 1,9 dTI

strana
Starting member
Příspěvky: 13
Registrován: stř kvě 13, 2015 17:40

Re: Špatné starty 1.9dci

Příspěvek od strana » pon led 16, 2017 21:39

Zdarec já mám Megana II 1.9.cdi 81Kw a mě zase auto dělá to, že strčím kartu ( teď v zimě ) zmáčknu start, kontrolky se rozsvítí nažhaví a nic.
Slyším něco cvaknout ( buď na levé straně v palubce nebo motorovém prostoru) a nějaké hučení z pravé strany. Udělá to třeba 4* a pak ( jako dnes ) to nastartuje skoro jak v létě. Jak to je trochu zahřáté startuje normálně na první pokus.(de fakto pracně nastartuji , vypnu motor a pak už nastartuji ihned)
na jaře měněný palivový filtr, mezi svátky žhavičky a ještě nový vzduchový filtr, palivo verva + aditiva
A sem s toho mimoň

Odpovědět

Zpět na „Renault Scénic I + RX4“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů