Pozor na Scénicy ??? (elektrika)
Moderátor: Moderators General
- flighttom
- Experienced member
- Příspěvky: 554
- Registrován: ned pro 23, 2007 20:24
- Bydliště: Odolena Voda
Tak na to se teď chystám Ale dobré by bylo změřit max. proud jaký odebírají motůrky toho zrcátka (kabel přestřihnout, připojit ampérmetr a změřit to při hýbání zrcátkem kolik to bere) a dát tam jen o trochu silnější trubičkovou pojistku v plastovém pouzdru a s indexem T - pomalá, aby náhodou jen tak nevypadla jako F.
Renault Scénic 1.9dTi 72Kw, r.v.1999, 5,2L/100Km, 236.000Km, domácí G.O. převodovky JC5,
Nové turbo, převodovka, rozvody, startér, brzdy, spínačka, ŘJ airbagů, kroužek airbagů, spojka, tlumiče, stahovačka okna, ŘJ žhavení, ložiska kol, čepy, táhla,................atd..................
A prodáno - neustálé nekončící problémy...
Kia Cee´d 1.6CRDi 85KW
Zakoupena Škoda Octavia 1.6 74KW
konečně autí a ne kasička
Nové turbo, převodovka, rozvody, startér, brzdy, spínačka, ŘJ airbagů, kroužek airbagů, spojka, tlumiče, stahovačka okna, ŘJ žhavení, ložiska kol, čepy, táhla,................atd..................
A prodáno - neustálé nekončící problémy...
Kia Cee´d 1.6CRDi 85KW
Zakoupena Škoda Octavia 1.6 74KW
konečně autí a ne kasička
http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?t=39421gero píše:Zdravím Vás všetkých.Mám Scénica 1,6 16V LPG r.v:2000:Toto isté sa stalo aj na mojom aute pred 1,5 rokom v zime.Stavili sa káble od ovládania spätných zrkadiel.Musel som vymeniť kus káblovačky ,ktoré som ustrihol z vyradeného Mastera.Naštastie sa upálila poistka ,nič nezhoralo,ale smrad v aute po pertinaxe som mal ešte asi 1/2 roka.Už je to OK,ale aj tak dodnes neviem čo sa tam stalo vyhorelo to v noci,takže keby to bolo chytlo tak asi ako na tom obrázku.Samozrejme som musel kúpiť aj nové ovládanie zrkadiel do dverí priamo v Renault.Pekná palba.
Trochu jsem se taky vyděsil a prověřil ovladač zrcátek, mám rok výroby 2002 (dovoz Německo) a pravděpodobně se v Renaultu již v tomto roce poučili protože když vypnu klíček, je přívod proudu přerušen, zdá se, že není nic "dobastlováno". Pouze pro info, ne každý scénic po r.v. 99 musí trpět tímto neduhem...
Renault Scénic 1.8 16V, r.v. 2002, 85 kW, 115 HP, LPG STAG 300
Zdravim všechny.
Tak jsem se taky dost vyděsil.Scenic mám teprve měsíc,už mě stál dost peněz a nervů.Tak jsem dneska pro jistotu koupil za 30,-Kč vypínač a zapojil ho na přívod.Konektor a kabely pod plastem u zrcátka je jak nový,ale je fakt že 12 v tam nemá co dělat.Až bude čas tak to ještě přehodim na spínavý proud a bude pokoj.Všem mnoho zdaru.Za ty nervy to fakt nestojí a to předělání vypínače mi trvalo tak 30 min.
Tak jsem se taky dost vyděsil.Scenic mám teprve měsíc,už mě stál dost peněz a nervů.Tak jsem dneska pro jistotu koupil za 30,-Kč vypínač a zapojil ho na přívod.Konektor a kabely pod plastem u zrcátka je jak nový,ale je fakt že 12 v tam nemá co dělat.Až bude čas tak to ještě přehodim na spínavý proud a bude pokoj.Všem mnoho zdaru.Za ty nervy to fakt nestojí a to předělání vypínače mi trvalo tak 30 min.
Scenic 1.6 16v 2000 2xšíbr,digiklima
2Luck: Vicemene ano (pasaz ohledne kramu urcite - ale nebude to kram "auto-moto"), ale podle mne to neni reseni. Ty moturky maji spotrebu vyssi nez je odber dostacujici k podpaleni auta. K tomu ti staci nazhavit tenounky dratek z licny a takovy odber ti bez potizi ten moturek udela - tim spis pokud narazi na doraz. T-ckova pojistka ma sice spozdeni, ale to spozdeni neni v radu vterin, to je pro pokryti proudovych spicek napr pri zapnuti pristroje.
Prepojenim kabelu napajeni moturku na spinane napeti je jistejsi varianta (je jedno jestli verze "MAD" nebo verze "BlackS". I kdyz verze "MAD" je mi sympatictejsi).
Prepojenim kabelu napajeni moturku na spinane napeti je jistejsi varianta (je jedno jestli verze "MAD" nebo verze "BlackS". I kdyz verze "MAD" je mi sympatictejsi).
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
Dík za odpověď, ale vůbec nevím, o čem mluvíš
Co je to "MAD" a "BlackS".
Když jsem dneska vyloupl ten joystick ovládání zpětných zrcátek, je tam černá krabička, do které vedě několik mnoho slabých drátů.
Myslel jsi to tak, že bych červenej drátek (asi trvalé napájení) vyškubnul a připojil ho k některému žlutému? Ale ke kterému?
Kdyby to někdo nafotil, byl bych mu vděčen. Jakej drát připojit ke kterému.
Ach ach.
Co je to "MAD" a "BlackS".
Když jsem dneska vyloupl ten joystick ovládání zpětných zrcátek, je tam černá krabička, do které vedě několik mnoho slabých drátů.
Myslel jsi to tak, že bych červenej drátek (asi trvalé napájení) vyškubnul a připojil ho k některému žlutému? Ale ke kterému?
Kdyby to někdo nafotil, byl bych mu vděčen. Jakej drát připojit ke kterému.
Ach ach.
Renault Espace 1,9 dCi, 2004
Prispevky od techto uzivatelu .Luck píše:Co je to "MAD" a "BlackS".
MAD psal ze se mu napajeni vypina vypnutim klicku, BlackS psal ze si tam dodelal extra vypinac.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
Zdravim všechny.
BlackS neni verze ale muj nick,který jsem dal i do podpisu.Teď jsem to smázl,aby to někoho nepletlo.Vypínač jsem koupil v prodejně na slaboproudý součástky.Vypínač(při 220v unese 10 A ) jsem osadil před joystik.Tapec jsem nerozebíral.Joystik jsem vyndal odpojil konektor a měřakem na stejnosměrný napěti proměřil proti kostře.+12V bylo pouze na červeném drátku tak jsem ho kousek od konektoru přestřihl a napájel dvojlinku a pripojil přes konektory na vypínač,který přeruší přívod do joystiku.Jednoduché a účelné.
Zdarec
BlackS neni verze ale muj nick,který jsem dal i do podpisu.Teď jsem to smázl,aby to někoho nepletlo.Vypínač jsem koupil v prodejně na slaboproudý součástky.Vypínač(při 220v unese 10 A ) jsem osadil před joystik.Tapec jsem nerozebíral.Joystik jsem vyndal odpojil konektor a měřakem na stejnosměrný napěti proměřil proti kostře.+12V bylo pouze na červeném drátku tak jsem ho kousek od konektoru přestřihl a napájel dvojlinku a pripojil přes konektory na vypínač,který přeruší přívod do joystiku.Jednoduché a účelné.
Zdarec
Scenic 1.6 16v 2000 2xšíbr,digiklima
Ja si zase naopak myslim, ze v tomto pripade bude lepsi vypinac. Tak jak psal elem http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.php?t=39421 stalo se mu to za jizdy.
Tak jsem spáchal ten vypínač. Vypadá to celkem dobře ale hlavně klidně spím, protože ložnici mám nad garáží
http://img29.imageshack.us/img29/9341/2705201021481.jpg
http://img72.imageshack.us/img72/3734/2705201021491.jpg
Ještě jsem nestihl vyluxovat, tak trochu bordelu po frézování díry na vypínač tam je.
http://img29.imageshack.us/img29/9341/2705201021481.jpg
http://img72.imageshack.us/img72/3734/2705201021491.jpg
Ještě jsem nestihl vyluxovat, tak trochu bordelu po frézování díry na vypínač tam je.
Renault Espace 1,9 dCi, 2004
Pro Luck: čím jsi prosím tě vyvrtal díru do plastu pro tenhle vypínač? Koupil jsem stejný a průměr díry jsem měřil a mělo by to být 2 cm, je to tak? Ještě k tomu vypínači. Mám stejný jako ty na fotce, akorát že oranžový ale je svítící (což nepotřebuju) Akorát jsou na něm 3 výstupy a nevím, do kterých dvou ten červenej drát připojit. Výstupy z vypínače jsou označeny takto : + A značka uzemění. Nepotřebuju aby mi svítil, ale koupil jsem oranžový, protože v autě mám oranžový doplňky, tak aby mi to ladilo
Scénic RX4 1.9dCi 2001 Salomon
- Necrodaemon
- Starting member
- Příspěvky: 23
- Registrován: sob bře 13, 2010 08:29
- Bydliště: Velké Hamry
- Kontaktovat uživatele:
-
- Starting member
- Příspěvky: 72
- Registrován: stř lis 08, 2006 09:20
- Bydliště: SK
- Kontaktovat uživatele:
akurat som bol pozriet ten moj...mne zrkadla nejdu pri vytiahnutom kluciku...ale radio zapnem....
Scenic Sportway 1,6 16v rv2002..Digi.Klima*ESP*6xairbag čierna metaliza,Alcantara http://www.solong.rajce.net
V návaznosti na všechny příspěvky jsem se nakonec rozhodl nepřidávat další vypínač (spínač) do obvodu - to zase tak moc neřeší, ke zvýšenému proudu může dojít právě při seřizování zrcátek - a to je přidaný vypínač stejně zapnutý!!!. Určitě větší bezpečnost zajistí jištění pojistkou odpovídající hodnoty a přepojení na napětí po zapnutí zapalování. Měřil jsem odběr motorků a při koncové poloze (nejvyšší odběr) jsem naměřil 1A! Takže i klasická nožová pojistka 5A je hodně (5A je nejmenší hodnota v pojistkové skříňce). Jednoduše jsem u joisticku přerušil červený drát a vložil tam pouzdro se skleněnou trubičkovou pojistkou. Pojistka je tak dobře dostupná. Zatím tam mám 2A (jinou jsem doma neměl) a v pohodě "drží". Jak bude trochu víc času, přepojím ještě přívod z pojistkové skříně na spínaný proud a některou z pojistek 5A.
Takže kabel k zrcátkům bude napájen až po zapnutí zapalování a chráněn 5A pojistkou (to by mělo pro případný přímý zkrat bohatě stačit) a před joistickem je zapojená další pojistka 2A (ale doporučil bych třeba 1250mA), která ohlídá jen případný zvětšený odběr způsobený třeba velkým přechodovým odporem na zkorodovaných konektorech.
Nemusím tak vrtat otvor do dveří a ochrana je téměř 100% (určitě lepší než u verze s vypínačem).
Takže kabel k zrcátkům bude napájen až po zapnutí zapalování a chráněn 5A pojistkou (to by mělo pro případný přímý zkrat bohatě stačit) a před joistickem je zapojená další pojistka 2A (ale doporučil bych třeba 1250mA), která ohlídá jen případný zvětšený odběr způsobený třeba velkým přechodovým odporem na zkorodovaných konektorech.
Nemusím tak vrtat otvor do dveří a ochrana je téměř 100% (určitě lepší než u verze s vypínačem).
Re: Pozor na Scénicy ??? (elektrika)
Zrovna jsem narazil na toto téma a tak jsem se šel podívat na ten můj.
Dle fotek to vypadá, že je vše naprosto v pořádku. Lidi tady na předchozích stránkách popisují, jak ty ovladače zespodu byly roztavené, oklepané dráty až na kov a různě spečené do sebe.
Nechtělo se mi sundávat tapecírung, ale kam jsem skrz díru po ovladači dohlédl, tak kabely byly naprosto v pořádku.
Mám to brát tak, že pro teď můžu v klidu spát a jednou za čas to mám kontrolovat? Nebo Renault tuto chybu odstranil? Pokud si dobře pamatují, tak můj kus by měl být z druhé poloviny roku 2002.
Dle fotek to vypadá, že je vše naprosto v pořádku. Lidi tady na předchozích stránkách popisují, jak ty ovladače zespodu byly roztavené, oklepané dráty až na kov a různě spečené do sebe.
Nechtělo se mi sundávat tapecírung, ale kam jsem skrz díru po ovladači dohlédl, tak kabely byly naprosto v pořádku.
Mám to brát tak, že pro teď můžu v klidu spát a jednou za čas to mám kontrolovat? Nebo Renault tuto chybu odstranil? Pokud si dobře pamatují, tak můj kus by měl být z druhé poloviny roku 2002.
-
- Experienced member
- Příspěvky: 964
- Registrován: sob čer 12, 2010 14:51
- Bydliště: Milovice NBK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pozor na Scénicy ??? (elektrika)
U me to vypada naprosto stejne. Akorat asi 10cm za ovladacem mam obaleno do svazku s molitanem. A taky jsem zjistil, ze kontakty v ovladaci nejsou nic moc, serizovani trochu drhne...
Renault Scenic I 1,6 16V FL, r.v. 2000
Re: Pozor na Scénicy ??? (elektrika)
Přesně. Jak píšeš. Kabely jsou cca 10cm od ovladače stažené do takové pěnové pásky. Zatím se v tom nebudu hrabat a budu to kontrolovat.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů