Vstřikování 2,0T
Moderátor: Moderators General
Re: Vstřikování 2,0T
Jo, mě na křižovatce někdy taky.
Zajímavý je, že mi to přes léto nedělalo skoro vůbec až jsem si myslel že to odeznělo.
Budu rád za každou radu. Pokud má někdo tuto zkušenost - podělte se prosím.
takže konkrétně převažuje chyba
DF059 - vynechání spalování na válci 1 - 1DEF - destruktivní vynechání spalování
V servisním manuálu pro jednotku SAGEM 3000 píšou při těchto chybách:
Problém je pravděpodobně způsoben prvkem, který působí pouze na tomto válci:
– zkontrolujte vstřikovač válce 1,
– zkontrolujte stav a konformitu svíček,
– zkontrolujte tužkovou cívku válce 1.
Pokud je vše v pořádku, zkontrolujte stejné prvky na válci 4 (pro eliminaci případné chyby
rozpoznání válce).
Problém je pak pravděpodobně způsoben prvkem, který působí na dvojici válců:
– zkontrolujte příslušný obvod zapalovacích cívek (proveďte interpretaci poruchy DF460
"Obvod cívky válce č. 1" nebo DF463 "Obvod cívky válce č. 4"),
– Zkontrolujte stav a konformitu svíček.
Ujistěte se, že byly vyřešeny všechny poruchy.
Vymažte poruchy uložené v paměti. Nemažte nastavení.
Pro kontrolu správné opravy systému je třeba:
– aby nebyla deklarována elektrická porucha,
– aby byla provedena nastavení parametrů,
– aby byl motor zahřátý (na minimálně 75 °C),
– uvést motor na 15 minut do volnoběhu při zapnutí všech spotřebičů.
Pokud porucha přetrvává, pokračujte v diagnostice.
– Proveďte diagnostiku katalyzátoru prostřednictvím přístroje CLIP aktivací povelu
SC006 "Spuštění testu OBD katalyzátoru".
Problém je pravděpodobně způsoben prvkem, který působí na všech válcích:
– Zkontrolujte konformitu paliva.
– Zkontrolujte konformitu a stav svíček.
Pokud porucha stále přetrvává, proveďte následující kontroly:
– Zkontrolujte snímač setrvačníku.
– Zkontrolujte stav a čistotu setrvačníku motoru.
– Zkontrolujte upevnění snímače setrvačníku motoru.
– Zkontrolujte vzduchovou mezeru mezi snímačem a setrvačníkem motoru.
– Zkontrolujte komprese válců.
– Zkontrolujte celý okruh přívodu paliva (viz MR 361 Mechanická ústrojí, 13A, Přívod paliva).
– Zkontrolujte celý systém zapalování (viz MR 361 Mechanická ústrojí, 17A, Zapalování).
– V případě hlučnosti vačkového hřídele zkontrolujte hydraulická zdvihátka (viz MR 361 Mechanická ústrojí,
11A, Horní a přední část motoru).
měnil jsem všechny svíčky za nové, cívky byly vyměněny všechny, pro jistotu jsem ještě koupil jednu od bosche a postupně ji měnil ve všech pozicích - bez výsledku
kontrola komprese - ok ve všech válcích
kontrola kabeláže, konektorů , čištění konektorů u jednotky
vstřikovač jsem neměnil - ani nezkoušel - nějak jsem si netroufl.
Zajímavý je, že mi to přes léto nedělalo skoro vůbec až jsem si myslel že to odeznělo.
Budu rád za každou radu. Pokud má někdo tuto zkušenost - podělte se prosím.
takže konkrétně převažuje chyba
DF059 - vynechání spalování na válci 1 - 1DEF - destruktivní vynechání spalování
V servisním manuálu pro jednotku SAGEM 3000 píšou při těchto chybách:
Problém je pravděpodobně způsoben prvkem, který působí pouze na tomto válci:
– zkontrolujte vstřikovač válce 1,
– zkontrolujte stav a konformitu svíček,
– zkontrolujte tužkovou cívku válce 1.
Pokud je vše v pořádku, zkontrolujte stejné prvky na válci 4 (pro eliminaci případné chyby
rozpoznání válce).
Problém je pak pravděpodobně způsoben prvkem, který působí na dvojici válců:
– zkontrolujte příslušný obvod zapalovacích cívek (proveďte interpretaci poruchy DF460
"Obvod cívky válce č. 1" nebo DF463 "Obvod cívky válce č. 4"),
– Zkontrolujte stav a konformitu svíček.
Ujistěte se, že byly vyřešeny všechny poruchy.
Vymažte poruchy uložené v paměti. Nemažte nastavení.
Pro kontrolu správné opravy systému je třeba:
– aby nebyla deklarována elektrická porucha,
– aby byla provedena nastavení parametrů,
– aby byl motor zahřátý (na minimálně 75 °C),
– uvést motor na 15 minut do volnoběhu při zapnutí všech spotřebičů.
Pokud porucha přetrvává, pokračujte v diagnostice.
– Proveďte diagnostiku katalyzátoru prostřednictvím přístroje CLIP aktivací povelu
SC006 "Spuštění testu OBD katalyzátoru".
Problém je pravděpodobně způsoben prvkem, který působí na všech válcích:
– Zkontrolujte konformitu paliva.
– Zkontrolujte konformitu a stav svíček.
Pokud porucha stále přetrvává, proveďte následující kontroly:
– Zkontrolujte snímač setrvačníku.
– Zkontrolujte stav a čistotu setrvačníku motoru.
– Zkontrolujte upevnění snímače setrvačníku motoru.
– Zkontrolujte vzduchovou mezeru mezi snímačem a setrvačníkem motoru.
– Zkontrolujte komprese válců.
– Zkontrolujte celý okruh přívodu paliva (viz MR 361 Mechanická ústrojí, 13A, Přívod paliva).
– Zkontrolujte celý systém zapalování (viz MR 361 Mechanická ústrojí, 17A, Zapalování).
– V případě hlučnosti vačkového hřídele zkontrolujte hydraulická zdvihátka (viz MR 361 Mechanická ústrojí,
11A, Horní a přední část motoru).
měnil jsem všechny svíčky za nové, cívky byly vyměněny všechny, pro jistotu jsem ještě koupil jednu od bosche a postupně ji měnil ve všech pozicích - bez výsledku
kontrola komprese - ok ve všech válcích
kontrola kabeláže, konektorů , čištění konektorů u jednotky
vstřikovač jsem neměnil - ani nezkoušel - nějak jsem si netroufl.
Re: Vstřikování 2,0T
Tak ja zatím mám vyměněno :
2x svíčky
cívky
2 vstřikovače
Oba podtlakové ventIly
a bohužel stále nic kloudného....
S tím že se mi chyba stěhuje mezi 1 až 3 válcem...
2x svíčky
cívky
2 vstřikovače
Oba podtlakové ventIly
a bohužel stále nic kloudného....
S tím že se mi chyba stěhuje mezi 1 až 3 válcem...
Lukas
Modus 1,4 72Kw
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway
bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T
Modus 1,4 72Kw
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway
bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T
Re: Vstřikování 2,0T
Tak pánové u mě to vypadá,že je opraveno
Vyměnil se vstřik na 1 válci a spodní silenblok motoru a od té doby je pokoj... Podle mechanika byla chyba hlavně v tom silenbloku, protože se na něm motor houpal a tím ovlivnil vzduch ve výfuku a tím se špatně vstřikovalo...
Takže suma sumárum to auto bylo ve 3 servisech cca 4 měsíce z toho ve 2 servisech a 3,5 měsíce zbytečně. Od listopadu se vyměnilo :
Rozvody - ty jsem chtěl
3* cívky z toho 2*zbytečně
4* svíčky z toho 3*zbytečně
2*vstřik
Senzory nasávaného vzduchu
další drobnosti
vyčistila se klapka
Peníze ano čas mě tolik nevadí jako přístup těch lidí
Jednoznačně musím poděkovat Blonďákům , že se mě ujali a dali auto do pořádku.
Vyměnil se vstřik na 1 válci a spodní silenblok motoru a od té doby je pokoj... Podle mechanika byla chyba hlavně v tom silenbloku, protože se na něm motor houpal a tím ovlivnil vzduch ve výfuku a tím se špatně vstřikovalo...
Takže suma sumárum to auto bylo ve 3 servisech cca 4 měsíce z toho ve 2 servisech a 3,5 měsíce zbytečně. Od listopadu se vyměnilo :
Rozvody - ty jsem chtěl
3* cívky z toho 2*zbytečně
4* svíčky z toho 3*zbytečně
2*vstřik
Senzory nasávaného vzduchu
další drobnosti
vyčistila se klapka
Peníze ano čas mě tolik nevadí jako přístup těch lidí
Jednoznačně musím poděkovat Blonďákům , že se mě ujali a dali auto do pořádku.
Lukas
Modus 1,4 72Kw
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway
bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T
Modus 1,4 72Kw
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway
bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T
Re: Vstřikování 2,0T
To není možný ?
Silenblok pod motorem mám vyměněn od léta, byl urvanej, ale po výměně žádná změna. Teda co se chyby týče.
Takže budu muset zkusit ten vstřik, ještě mám jít asi za měsíc do servisu tady, tak se na to taky přeptám.
Jo, rozvody mám taky dělaný asi před rokem.
Děkuji ti moc, že jsi se podělil. Jak se změní něco u mě, dám taky vědět.
Ještě otázka, co volnoběh ? Jde motor plynule, a klidně nebo se to mění ?
Díky
Silenblok pod motorem mám vyměněn od léta, byl urvanej, ale po výměně žádná změna. Teda co se chyby týče.
Takže budu muset zkusit ten vstřik, ještě mám jít asi za měsíc do servisu tady, tak se na to taky přeptám.
Jo, rozvody mám taky dělaný asi před rokem.
Děkuji ti moc, že jsi se podělil. Jak se změní něco u mě, dám taky vědět.
Ještě otázka, co volnoběh ? Jde motor plynule, a klidně nebo se to mění ?
Díky
Re: Vstřikování 2,0T
Volnoběh je zatím takový divně tvrdý a dneska ráno mi přišlo, že se houpal,ale to přisuzuji spíš tomu, že bylo odpojená baterka a ještě jsem nenajel dost km na to aby se správně nastavila klapka plynu. Na radu servisu budu měnit ještě vstřik na 3 válci protože prý také není 100%
Od opravy jsem s tím ujel asi jen 40km po městě a kontrolka se ani jednou nerozsvítila takže spokojenost
Od opravy jsem s tím ujel asi jen 40km po městě a kontrolka se ani jednou nerozsvítila takže spokojenost
Lukas
Modus 1,4 72Kw
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway
bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T
Modus 1,4 72Kw
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway
bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T
Re: Vstřikování 2,0T
Tak vyměněn i poslední vstřikovač a hotovo. Chyba žádná a zvuk i chod motoru je naprosto OK.
Takže ještě jednou poděkování Mirkovi za vstřiky a rychlost dodání a pak klukům od Blonďáků za ochotu a rozumný přístup k věci
Odpoledne jedu s Espacem k rodičům tak dám vědět jak se to chová po ujetí pár km
Takže ještě jednou poděkování Mirkovi za vstřiky a rychlost dodání a pak klukům od Blonďáků za ochotu a rozumný přístup k věci
Odpoledne jedu s Espacem k rodičům tak dám vědět jak se to chová po ujetí pár km
Lukas
Modus 1,4 72Kw
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway
bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T
Modus 1,4 72Kw
Espace IV 2,0T 125Kw
Sandero Stepway
bylo: Laguna I 1,8 , 19 cabrio 1,7 , Megane I 1,6 , Laguna II 3,0 ,Clio II 1,2 ,Smart Cabrio 0,6T, Smart ForTwo cabrio 0,7T
Re: Vstřikování 2,0T
Ahoj,
Tak jsem dle tvého vzoru konečně došel k výměně vstřiku i já. Opravdu jsem měl vadnej na 1. válci.
Po výměně vše ok, bez problikávání chyby spalování, a motor na volnoběh je v klidu bez pohupování.
Na tom vadným vstřikovači jsem naměřil odpor cívky jen 8 ohm - novej by měl mít dle katalogu 14,5 ohmu, to jsem už neověřil. Takže u mě špatná cívka u vstřiku.
Jinak jsem ho rozpitval a byl kupodivu krásně čistej i sedlová část byla lesklá, zřejmě aditivum VIF má něco do sebe.
Tak jsem dle tvého vzoru konečně došel k výměně vstřiku i já. Opravdu jsem měl vadnej na 1. válci.
Po výměně vše ok, bez problikávání chyby spalování, a motor na volnoběh je v klidu bez pohupování.
Na tom vadným vstřikovači jsem naměřil odpor cívky jen 8 ohm - novej by měl mít dle katalogu 14,5 ohmu, to jsem už neověřil. Takže u mě špatná cívka u vstřiku.
Jinak jsem ho rozpitval a byl kupodivu krásně čistej i sedlová část byla lesklá, zřejmě aditivum VIF má něco do sebe.
-
- Advanced member
- Příspěvky: 345
- Registrován: čtv dub 25, 2013 15:50
- Bydliště: Dřísy, okr. Praha východ
Re: Vstřikování 2,0T
Zdravím,
tyto chyby se hledají pomocí osciloskopu. Pouhá diagnostika typu Clip nepomůže.
tyto chyby se hledají pomocí osciloskopu. Pouhá diagnostika typu Clip nepomůže.
Zbyněk
Espace V, 1.6dci, 2018, plná výbava
Grand ESPACE IV, 3.0dci (P9X 701), 2004, plná výbava mimo kůže
Espace V, 1.6dci, 2018, plná výbava
Grand ESPACE IV, 3.0dci (P9X 701), 2004, plná výbava mimo kůže
Re: Vstřikování 2,0T
Ahoj,
Osciloskop tu mám taky.
Závada byla trochu zavádějící viz. vlákno zpět.
Pokud diagnostika něco řekne (nějakou chybu), tak tam nejspíš je. I když to na běhu motoru při denním používání není znát.
Byla jen otázka jak k té chybě dojít.
V diagnostickém servisním postupu je to přesně popsáno. Nejdřív -> svíčky, pak cívky, pak tlaky, a výměna vstřiku.
Jen pro mou lenost a spíž nezkušenost se mi do toho posledního úkonu moc nechtělo.
A nakonec dle předchozí zkušenosti GREYWOLFa, jsem to udělal a byl to vstřik na válci 1 , jak diagnostika říkala.
Když jsem byl před 14.dny programovat kartu v servise Renault a ptal se na to (ukazoval jsem chybu z clipu), tak mi to i servisák sám řekl.
Neberou na to osciloskop prostě jdou na jisto a ten vstřik rovnou vymění (samozřejmě se ptal nejdřív na svíčky a cívky).
I když rozumím tomu, že se osciloskop může hodit. A můžu si lehce zoobrazit a porovnat všechny 4. vstřiky a jejich průběhy. Pokud by nějaký špatně otvíral určitě na jeho cívce bude proudová odezva a pokud má "záviťák" na cívce jako ten můj, tak to poznám i multimetrem. Teď už to vím.
Myslím že málo lidí tady z fóra má běžně doma čtyřkanál osciloskop a přípravky, tak aby mohli v klidu doma v garáži sedět a koukat na to . Proto jsem rád, když tu někdo na fóru na základě svých poznatků , řekne laikovi jako jsem já, jak na to.
Bez urážky
Osciloskop tu mám taky.
Závada byla trochu zavádějící viz. vlákno zpět.
Pokud diagnostika něco řekne (nějakou chybu), tak tam nejspíš je. I když to na běhu motoru při denním používání není znát.
Byla jen otázka jak k té chybě dojít.
V diagnostickém servisním postupu je to přesně popsáno. Nejdřív -> svíčky, pak cívky, pak tlaky, a výměna vstřiku.
Jen pro mou lenost a spíž nezkušenost se mi do toho posledního úkonu moc nechtělo.
A nakonec dle předchozí zkušenosti GREYWOLFa, jsem to udělal a byl to vstřik na válci 1 , jak diagnostika říkala.
Když jsem byl před 14.dny programovat kartu v servise Renault a ptal se na to (ukazoval jsem chybu z clipu), tak mi to i servisák sám řekl.
Neberou na to osciloskop prostě jdou na jisto a ten vstřik rovnou vymění (samozřejmě se ptal nejdřív na svíčky a cívky).
I když rozumím tomu, že se osciloskop může hodit. A můžu si lehce zoobrazit a porovnat všechny 4. vstřiky a jejich průběhy. Pokud by nějaký špatně otvíral určitě na jeho cívce bude proudová odezva a pokud má "záviťák" na cívce jako ten můj, tak to poznám i multimetrem. Teď už to vím.
Myslím že málo lidí tady z fóra má běžně doma čtyřkanál osciloskop a přípravky, tak aby mohli v klidu doma v garáži sedět a koukat na to . Proto jsem rád, když tu někdo na fóru na základě svých poznatků , řekne laikovi jako jsem já, jak na to.
Bez urážky
Re: Vstřikování 2,0T
snowi píše: ↑čtv bře 23, 2017 07:52Ahoj,
.....Prostě jdou na jisto a ten vstřik rovnou vymění (samozřejmě se ptal nejdřív na svíčky a cívky).
I když rozumím tomu, že se osciloskop může hodit. A můžu si lehce zoobrazit a porovnat všechny 4. vstřiky a jejich průběhy. Pokud by nějaký špatně otvíral určitě na jeho cívce bude proudová odezva a pokud má "záviťák" na cívce jako ten můj, tak to poznám i multimetrem. Teď už to vím.
Myslím že málo lidí tady z fóra má běžně doma čtyřkanál osciloskop a přípravky, tak aby mohli v klidu doma v garáži sedět a koukat na to . Proto jsem rád, když tu někdo na fóru na základě svých poznatků , řekne laikovi jako jsem já, jak na to.
Bez urážky
Kolegp, Ale o tom je servis. Mě už auto stálo desetitisíce a stále stojí. Vyměnit to a to....a víš co ? Nakonec mi sami doporučili osciloskop. Já tady taky jeden mám, ale nevím, kde se dá najít knihohna vzorků jako má třeba Picoscope. Když se neví co a jak má vypadat, je oscilo na prd....
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů