Přídavné topení - "BUFÍK"

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

matefi
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: stř říj 24, 2007 11:08
Bydliště: Benešov
Kontaktovat uživatele:

Přídavné topení - "BUFÍK"

Příspěvek od matefi » stř říj 24, 2007 11:18

Zdravím, jsem čerstvým majitelem Espace IV Phase 1 2.2dci. Mělo by v tom být přídavné topení, tzv. bufík, ale když jsem zkoušel topení, tak to nezačne topit, dokud se neohřeje motor. Nevím, jak poznám, že běží. Jen mě padla na palubní desce do oka jedna kontrolka, která občes problikne při staru - takový oranžový obdélník a uvnitř klikatá čára. Podobně jako žhavení, jen to je fakt klikatý. Je to nad otáčkama motoru. Má s tím někdo nějaké zkušenosti? Děkuji předem za jakoukoli radu.

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » stř říj 24, 2007 11:23

Jak jsi přišel na to, že tam má být přídavné topení?
Klikatá čára (něco jako EKG) v oranžovém rámečku znamená potíže s elektronikou....
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

matefi
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: stř říj 24, 2007 11:08
Bydliště: Benešov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od matefi » stř říj 24, 2007 13:12

Jen mě to napadlo, nevěděl jsem co to je a v manuálu jsem to nenašel. Prostá dedukce - potíže s elektronikou jsou docela zásadní věc a proto bych to v manuálu očekával. Nebo jsem jen špatně hledal. Jestli to tedy dobře chápu, kontrolku to žádnou nemá. Jde mi jestli s tím má někdo zkušenost, jak se to dá vyzkoušet.

Uživatelský avatar
pivi
Člen RCČR
Příspěvky: 1888
Registrován: stř led 25, 2006 17:43
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od pivi » stř říj 24, 2007 13:12

Original tam mas jen eletricke pomahajici teleso.
Martin

Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale

matefi
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: stř říj 24, 2007 11:08
Bydliště: Benešov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od matefi » stř říj 24, 2007 13:13

takže když nastartuji a nastavím teplotu na červenou, tak by to mělo přitápět elektrikou?

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » stř říj 24, 2007 23:42

YES.

:arrow: Pokud jsou ovšem splněny podmínky... tzn. napětí baterie, % využití alternátoru, venkovní teplota (-5st.C), a sepnutí ventilátoru.Případně nějaké další...

Topné odpory mají 1 kilowat (u M2).

papa
wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Uživatelský avatar
PMC
Starting member
Příspěvky: 27
Registrován: úte srp 14, 2007 20:22
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od PMC » pát říj 26, 2007 00:11

To je vtip ?
wc píše:YES.

:arrow: Pokud jsou ovšem splněny podmínky... tzn. napětí baterie, % využití alternátoru, venkovní teplota (-5st.C), a sepnutí ventilátoru.Případně nějaké další...

Topné odpory mají 1 kilowat (u M2).

papa
wecka :D
Aktuálně:
Laguna Coupe Initiale 3.0 V6 dci '11
Koleos 2.0 dci 4x4 '09
Espace IV 2.0 dci FAP '07

Ex:
Scenic II 1.5 dci '03
R Traffic 2.5 D '97
Safrane Baccara '94
R 25 V6 Injection '89
R 25 GTX 2.2 '87
R 25 GTS 2.0 '85

matefi
Starting member
Příspěvky: 10
Registrován: stř říj 24, 2007 11:08
Bydliště: Benešov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od matefi » pát říj 26, 2007 08:04

Ten bufík je tam prý přehozený z jiného Espace.
Je možné, že by se tedy také spínal až od -5st? Dá se ta teplota nějak měnit?

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » pát říj 26, 2007 09:12

Počkej, to je chyba!!! patří tam +5 st.C.
Nevím, odkud mám tento údaj, protože v manuálech tato hodnota není. Ještě jsem se dočetl, že Scenic má el. topné těleso dokonce 1800W !


Sóóóóóŕáááááč..... Ono to taky bylo 5 piv, když jsem to psal (né -5 piv)

:D :D :D

splachuju se
wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » pát říj 26, 2007 09:34

Možná, že tam máš WEBASTO nebo EBERSPRECHER, ale sériově se to tam myslím nedávalo. Pak by to mělo topit na zmáčknutí čudlu.

Ty el. odpory tam snad doděláš, ale jen velmi těžce....

wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

jano.cizik
Advanced member
Příspěvky: 269
Registrován: pon črc 23, 2007 22:19
Bydliště: Spišská Belá Slovensko

Příspěvek od jano.cizik » pon říj 13, 2008 07:21

no mne to pri minus neviem kolko zacne hucat ako turbina ale musi byt startnuty motor v dialogis som na to kukal je to origo kurenie ale len na rychlejsi ohrev bez motora to nejde
VW Golf CL 1,6 D 40kw r.v.1990
Fiat Panda 1,1 i 40kw r.v.03
Espace 2,2 dCi 95kw r.v.00
Grand Scenic 1,9 dCi 88kw r.v.04
Grand Scenic 1,5 dCi 81kw r.v.2012

jano.cizik
Advanced member
Příspěvky: 269
Registrován: pon črc 23, 2007 22:19
Bydliště: Spišská Belá Slovensko

Příspěvek od jano.cizik » úte lis 18, 2008 10:18

no presnejsie pri +4 to uz zapina
VW Golf CL 1,6 D 40kw r.v.1990
Fiat Panda 1,1 i 40kw r.v.03
Espace 2,2 dCi 95kw r.v.00
Grand Scenic 1,9 dCi 88kw r.v.04
Grand Scenic 1,5 dCi 81kw r.v.2012

Uživatelský avatar
pivi
Člen RCČR
Příspěvky: 1888
Registrován: stř led 25, 2006 17:43
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od pivi » čtv lis 27, 2008 19:41

jano.cizik píše:no presnejsie pri +4 to uz zapina
Jestli sem to spravne poznal tak mas espace III a ten bufika ma.Tohle je espace IV a ten to mel jenom v nekterych zemi.
Martin

Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale

mh470
Starting member
Příspěvky: 55
Registrován: stř srp 13, 2008 23:09
Bydliště: BLATNICE

Příspěvek od mh470 » úte zář 07, 2010 00:41

Chtěl jsem se zeptat,mají přídavné topné těleso všechny novější espace ,nebo jen nafťáky?
RENAULT SCENIC 1.6 LPG , NYNÍ ESPACE IV, 2.0 TURBOBENZIN , 120KW

mh470
Starting member
Příspěvky: 55
Registrován: stř srp 13, 2008 23:09
Bydliště: BLATNICE

odporové topení

Příspěvek od mh470 » úte zář 07, 2010 12:08

Tak již jsem zjistil že odporové těleso by mělo být ve výbavě vozu. Mě se zdá že to topení nejede i když je nízká teplota pod 5st bo to začíná topit až se auto trochu zahřeje.Může se někdo prosím podělit se zkušenostmi této vychytávky ,zda to někomu funguje jak má. Na foru u kolegů laguňáků jsem zjistil ,že to prej odpojují v servisech ,aby to nefungovalo. Neví někdo jakým způsobem to odpojují ,či mechanickým přerušením ,nebo diagnostikou?
RENAULT SCENIC 1.6 LPG , NYNÍ ESPACE IV, 2.0 TURBOBENZIN , 120KW

MichalSeal
Starting member
Příspěvky: 86
Registrován: stř čer 02, 2010 12:27
Bydliště: Praha

Příspěvek od MichalSeal » čtv zář 09, 2010 15:46

Zdárek, mě to začíná topit až když mam na teploměru druhou čárku.
A že by tam byl nakej bufík, o tom nic nevim...
Renault Grand Espace 3.0 DCi V6 130 KW 2003 Privileg
Renault Megane Scenic 2.0i 1998 prodáno
Renault Mastr 1.9dci 2000

Uživatelský avatar
pivi
Člen RCČR
Příspěvky: 1888
Registrován: stř led 25, 2006 17:43
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od pivi » čtv zář 09, 2010 18:38

MichalSeal píše:Zdárek, mě to začíná topit až když mam na teploměru druhou čárku.
A že by tam byl nakej bufík, o tom nic nevim...
Original maj bufika jenom Espace VI PhaseII 2.0DCi.
Ty tam mas elektricke teleso jako vsechni naftaky.Ja ted mam v mem 3.0 Webasto. :wink:
Martin

Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale

mh470
Starting member
Příspěvky: 55
Registrován: stř srp 13, 2008 23:09
Bydliště: BLATNICE

Příspěvek od mh470 » čtv zář 09, 2010 22:51

Benzín odporové topení nemá?
RENAULT SCENIC 1.6 LPG , NYNÍ ESPACE IV, 2.0 TURBOBENZIN , 120KW

Fifac
Junior member
Příspěvky: 145
Registrován: sob říj 17, 2009 09:57
Bydliště: Litvínov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fifac » pát zář 10, 2010 08:46

benzínové motory mají obecně mnohem menší tepelné ztráty než naftové... v podstatě to benzín nepotřebuje....
VW Multivan T5 2.5 TDi 128kW Highline r.v.2005
Grand Espace IV 2.2 DCi Privileg r.v.2004
VW Transporter T4 2.5 TDi LBW 9míst bus
Opel Omega 2.3 TD
Opel Rekord 2.3
Škoda 120 GLS

Kdyby někdo chtěl kapelu pro jakoukoli příležitost tak s obraťte na mne nebo http://www.facebook.com/kamuflaz ... jsme schopni odehrát "téměř" jakoukoli akci

dlabca
Senior member
Příspěvky: 1149
Registrován: pon zář 07, 2009 09:20
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od dlabca » pát zář 10, 2010 09:20

Pokud myslíte to odporové topení co je vespod pod autem v krabici s ventilátory, výměníky atd.. Tak to se dávalo do aut určených do zemí s chladnějším podnebím.
Grand ESPACE IV PH2 2.0T 2007 Sport line, CNC Carminat

Uživatelský avatar
pivi
Člen RCČR
Příspěvky: 1888
Registrován: stř led 25, 2006 17:43
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od pivi » pát zář 10, 2010 09:36

dlabca píše:Pokud myslíte to odporové topení co je vespod pod autem v krabici s ventilátory, výměníky atd.. Tak to se dávalo do aut určených do zemí s chladnějším podnebím.
Benziny to nema.
Nevim do jake oblasti se pocita rakousko,nemecko,ale ty naftaky to tam maj. :wink:
Naposledy upravil(a) pivi dne pát zář 10, 2010 09:44, celkem upraveno 1 x.
Martin

Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale

dlabca
Senior member
Příspěvky: 1149
Registrován: pon zář 07, 2009 09:20
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od dlabca » pát zář 10, 2010 09:39

Myslím, že i benzíny to mají. Já mám auto z Rakouska, ale nemám je tam.
Grand ESPACE IV PH2 2.0T 2007 Sport line, CNC Carminat

Uživatelský avatar
pivi
Člen RCČR
Příspěvky: 1888
Registrován: stř led 25, 2006 17:43
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od pivi » pát zář 10, 2010 09:42

Fifac píše:benzínové motory mají obecně mnohem menší tepelné ztráty než naftové... v podstatě to benzín nepotřebuje....
Naftovy motor pracuje ucinejs nez benzin,proto zustane u naftoveho motoru min tepelne energije.
Martin

Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » pát zář 10, 2010 09:58

Benzínové motory to mají do severských zemí.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Vmachy
Starting member
Příspěvky: 84
Registrován: pát črc 26, 2013 21:18
Bydliště: Kladno

Re: Přídavné topení - "BUFÍK"

Příspěvek od Vmachy » úte črc 29, 2014 21:22

Ahoj.
Chci se zeptat zda někdo nemáte zkušenosti z doděláním Webasta thermo top C do Espace IV? Jde mi hlavně o el.zapojení....zda je lepší přivést proud jen na větrák(pomalé otáčky) a přes zenerovku aby nešel proud i do řídící jednotky větráku atd. nebo po spuštění webasta přivést proud k jednotce děliče napětí a oživit celou klimatizaci (ovladače ) tak jak nastavím otáčky a klapky před vypnutím motoru tak i tak se to pak spustí??
Za rady a nápady předem děkuji Venca
Espace IV 2.2Dci
VW Passat B5 1.8T
Alfa GTV 2.0T
Alfa 146 1.6 twin
Renault Clio 1.2

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace IV“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 hostů