Stránka 1 z 1
Výměna výfuku a katalyzátoru (Megane rok 98)
Napsal: úte led 06, 2004 10:00
od Oldřich Horák
Občas vidím diskuzi zda měnit katalyzátor a za kolik. Nemám rád rady typu "dej tam trubku a na emisích dej nějaké kilko" a proto když se mi odporoučel výfuk uprostřed jízdy po městě a bohužel i katalyzátor (což zjistili v servisu, kde se to z něj jen sypalo), zastavil jsem v Brně v "Auto Rybníček" u BOBY centra, protože to bylo nejblíže. To bylo dopoledne kolem 10 hod a odpoledne jsem si po 15 hod již odfrčel. Vyměněné byly všechny díly - "Bosal" - zadní díl 2228 Kč, střední díl 2417 Kč, spona 264 Kč. U prvního dílu byl odříznut katalyzátor a vyměněný za neoriginál v ceně 3500 Kč. Práce mě přišla na 1220 Kč. Protože jsem si nechal udělat emise (zařídili u autorizovaného Renault Auto Pokorný na Lesné), celá výměna, včetně DPH, atd mě přišla na 10 470 Kč.
Tak si myslím, že výměna katalyzátoru nemusí být velkým finančním problémem.
Re: Výměna výfuku a katalyzátoru (Megane rok 98)
Napsal: úte bře 09, 2004 08:44
od kneiflpe
Tak si myslím, že výměna katalyzátoru nemusí být velkým finančním problémem.[/quote]
k čemu katalyzátor? Bez něj to jede líp.
Napsal: stř úno 23, 2005 22:05
od kšanda
takže 10klacků za vejfuk je málo
Re: Výměna výfuku a katalyzátoru (Megane rok 98)
Napsal: čtv úno 24, 2005 09:45
od awe_cz
Oldřich Horák píše:Tak si myslím, že výměna katalyzátoru nemusí být velkým finančním problémem.
myslet si to muzes
Napsal: čtv úno 24, 2005 16:13
od Ivan Rous
Teď jsem se trochu rozesmál, když jsem si uvědomil, jak mají různí majitelé různých vozů posunuté normy "co je levné, co je drahé".
10 000,- za vejfuk je u mě polovina ceny auta (a spíš víc) - Proto jsem dal za celý výfuk (absolutně nezkorodovaný) 500,-. Vlastně mám ještě jeden komplet vejfuk na R25 v garáži - taky jak novej - a ten byl zadarmo (škoda, že za ten první jsem vyhodil 500,-
)
Nic ve zlým...
S pozdravem Ivan
Napsal: úte bře 01, 2005 10:27
od Márty
Ivan Rous píše:
Teď jsem se trochu rozesmál, když jsem si uvědomil, jak mají různí majitelé různých vozů posunuté normy "co je levné, co je drahé".
10 000,- za vejfuk je u mě polovina ceny auta (a spíš víc) - Proto jsem dal za celý výfuk (absolutně nezkorodovaný) 500,-. Vlastně mám ještě jeden komplet vejfuk na R25 v garáži - taky jak novej - a ten byl zadarmo (škoda, že za ten první jsem vyhodil 500,-
)
Nic ve zlým...
S pozdravem Ivan
Jo jo Ivane...
Mě teď stál kompletní vejfuk 10000,-
Napsal: úte bře 01, 2005 11:29
od keso
BTW, v tejto suvislosti ma napadla jedna otazka, aku farbu pouzit na vyfuk, resp. vyfukove potrubie ?
Napsal: úte bře 01, 2005 13:15
od Ivan Rous
Z praxe vím o jediné - česká vypalovací stříbřenka, nebo nechat pozinkovat - ale stejně je to vše na nic. Pomůžou snad jen dobře udělaný nerezový trubky (tlumiče taky, ale leze to do peněz).
S pozdravem Ivan
Napsal: sob úno 03, 2007 20:15
od Ladislav Mička
10000 za vejfuk je urcite fajn.Chlubit se tim ze je to pro nekoho vic nez pulka auta je sileny.Ja dal za opravu svetla, blinkru,lanka ke spojce a zadni brzd 13000kc a nelituju.Chci spolehlive auto.
Re: Výměna výfuku a katalyzátoru (Megane rok 98)
Napsal: ned úno 04, 2007 03:58
od 100KUC
kneiflpe píše:Oldřich Horák píše:Tak si myslím, že výměna katalyzátoru nemusí být velkým finančním problémem.
k čemu katalyzátor? Bez něj to jede líp.
Hele Kneiflpe a seš si tím tak jistej? Co tě vede k názoru, že odstraněním katalyzátoru vozu pomůžeš? Mě by to strašně moc zajímalo... díky za poučení neznalého renaulťáka
Tedy myslím to tak abys mi vysvětlil to tvé "Bez něj to jede líp"
děkuji
Napsal: ned úno 04, 2007 20:25
od daggereall
zadní díl 2228 Kč, střední díl 2417 Kč, spona 264 Kč?Pěkně podražily ceny,loni v zimě sem kupoval tenhle "komplet" včetně gumicek na zavěšení výfukové soustavy celkem za 3 500,taky to nic nevydrží
Gumičky už sou zralý na výměnu,o stavu dílu nemluvim,sem na podzim opravoval na středním dílu vlnovec a dával nové spojení mezi katem a středním dílem.Do Bosalu už nejdu nikdy
Napsal: ned úno 04, 2007 23:43
od 100KUC
daggereall píše:zadní díl 2228 Kč, střední díl 2417 Kč, spona 264 Kč?Pěkně podražily ceny,loni v zimě sem kupoval tenhle "komplet" včetně gumicek na zavěšení výfukové soustavy celkem za 3 500,taky to nic nevydrží
Gumičky už sou zralý na výměnu,o stavu dílu nemluvim,sem na podzim opravoval na středním dílu vlnovec a dával nové spojení mezi katem a středním dílem.Do Bosalu už nejdu nikdy
s Bosalem mám bohužel podobné zkušenosti
Napsal: pon úno 05, 2007 00:58
od DDT
Pokud to neni jedine mozne reseni, Bosal nebrat. Mam stejnou zkusenost.
Kupoval jsem na Espace novy vyfuk komplet (asi za 11.000,- - nepamatuju se presne) a jeden z dilu byl Bosal, protoze jiny v tu chvili proste nebyl a ja potreboval jezdit. Za 1/2 roku mi ho v ramci zaruky u Vasendy vymenovali za Walker, protoze byly vysypane prepazky.
Napsal: pon úno 05, 2007 08:49
od Tomáš Langer
Na Espace Grand to bylo s výběrem výfuku vcelku jednoduchý. Originál Renault zadní díl je za 23000 Kč, Bosal je nedělá, nakonec jediný kdo je měl v katalogu byl ARVIN. Výhodou Arvinu, kromě dostupnosti a ceny je i to, že dlouhatánský zadní dvoutlumičový díl rozdělili na dva (prostřední tlumič mi jaksi odešel dřív, než ten zadní). Díl od Arvina je na konci rozšířený, stará roura se uprostřed přeřízne a rozšířený díl se nasadí na zbytek zadního dílu. Spojky i držáky jsou hodně masívní.
O životnosti těžko mluvit, mám ho tam teprv od podzimu.
Napsal: čtv úno 15, 2007 17:59
od Alibaba
daggereall píše:zadní díl 2228 Kč, střední díl 2417 Kč, spona 264 Kč?Pěkně podražily ceny,loni v zimě sem kupoval tenhle "komplet" včetně gumicek na zavěšení výfukové soustavy celkem za 3 500,taky to nic nevydrží
Gumičky už sou zralý na výměnu,o stavu dílu nemluvim,sem na podzim opravoval na středním dílu vlnovec a dával nové spojení mezi katem a středním dílem.Do Bosalu už nejdu nikdy
Pěkně podražily ?
Mrkni se na datum původního příspěvku.
Já tefda nevim, že pořád votravuju s tím Walkerem (Viktor mi ho doporučil
), ale proti Bosalu je to nebe a dudy už jen na pohled. Už jsem psal, že "origo" Bosal s kosočtvercem stál v Renaultu přes dvacet tisíc a přitom mnohem lépe udělaný a patrně i v životnosti kvalitnější Walker je za pár kaček (vyjma toho katu).
Vymění si to kdejakej jouda, ale je to možná o tom pohodlí a jiném měřítku.....
Napsal: čtv úno 15, 2007 18:32
od Alibaba
....p.s.
tedy abych nekecal, kat jsem neměnil, tam by mohla číhat zrada v podobě špatného přístupu atp.
Re: Výměna výfuku a katalyzátoru (Megane rok 98)
Napsal: pát čer 20, 2008 09:18
od Sidonius1
Oldřich Horák píše:Občas vidím diskuzi zda měnit katalyzátor a za kolik. Nemám rád rady typu "dej tam trubku a na emisích dej nějaké kilko" a proto když se mi odporoučel výfuk uprostřed jízdy po městě a bohužel i katalyzátor (což zjistili v servisu, kde se to z něj jen sypalo), zastavil jsem v Brně v "Auto Rybníček" u BOBY centra, protože to bylo nejblíže. To bylo dopoledne kolem 10 hod a odpoledne jsem si po 15 hod již odfrčel. Vyměněné byly všechny díly - "Bosal" - zadní díl 2228 Kč, střední díl 2417 Kč, spona 264 Kč. U prvního dílu byl odříznut katalyzátor a vyměněný za neoriginál v ceně 3500 Kč. Práce mě přišla na 1220 Kč. Protože jsem si nechal udělat emise (zařídili u autorizovaného Renault Auto Pokorný na Lesné), celá výměna, včetně DPH, atd mě přišla na 10 470 Kč.
Tak si myslím, že výměna katalyzátoru nemusí být velkým finančním problémem.
Moje řeč. Katalizátor jsem sehnal taky universal od Bosal ale levněni. za 3000,-kč ale výfuk Bosal už jsem nechtěl. Už jsem ho měl a po roce a půl byl pryč. Našel jsem prima alternativu a zatím drží.Celo pohliníkovaný od bezva výfuky.cz. A jak čtu, vyšel mě asi o 180,-Kč levněji než tebe. zadní díl 2.000,- a střední 2.500,-Uvidím jak dlouho bude na autě ale už ho mám přes dva roky a drží téměř bez koroze.