Výměna čepu nápravy

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

josef01
Člen RCČR
Příspěvky: 445
Registrován: pon čer 20, 2005 12:54

Výměna čepu nápravy

Příspěvek od josef01 » pon dub 10, 2006 18:31

potřebuji vyměnit čep na ramenu nápravy Espace III. Jak jsem zjistil není moc drahý a je v ramenu zalisovaný. Poté co jsem okoukl jak to na spodku vypadá, neměl by to být problém. Nebo je v tom nějaký zádrhel? Má někdo zkušenost ??? Díky

josef01
Člen RCČR
Příspěvky: 445
Registrován: pon čer 20, 2005 12:54

Příspěvek od josef01 » pon dub 10, 2006 22:03

to nikdo neměnil čep ????

ratas
Starting member
Příspěvky: 44
Registrován: sob črc 16, 2005 22:17

Příspěvek od ratas » úte dub 11, 2006 00:29

Neni to nic sloziteho, vytahnes rameno a prelisujes, jen to tam drzi sroub s takovym tisicihranem, ne s klasickym sestihranem, alespon u me to tak bylo.
Renault Safrane 2,5 dT

josef01
Člen RCČR
Příspěvky: 445
Registrován: pon čer 20, 2005 12:54

Příspěvek od josef01 » ned črc 23, 2006 15:41

ratas píše:Neni to nic sloziteho, vytahnes rameno a prelisujes, jen to tam drzi sroub s takovym tisicihranem, ne s klasickym sestihranem, alespon u me to tak bylo.

HM, nebyly to čepy, ale horní uložení tlumiče na pravé starně. Komplet jsem je i s ložisky vyměnil na obou stranách. Stihl jsem to za odpolene a nyní je ticho. Kdyby bylo potřeba vysvětlím postup.

josef01
Člen RCČR
Příspěvky: 445
Registrován: pon čer 20, 2005 12:54

Příspěvek od josef01 » ned pro 17, 2006 13:56

ratas píše:Neni to nic sloziteho, vytahnes rameno a prelisujes, jen to tam drzi sroub s takovym tisicihranem, ne s klasickym sestihranem, alespon u me to tak bylo.

Dneska došlo i na výměnu tohoto čepu. Tak jak to popisuješ se mi to jevilo jako brnkačka až začínám pochybovat o tom, zda-li jsi to vůbec někdy dělal!?
Jestli máš autodílnu s kompletním vybavením, pak je to věřím brnkačka. Děláš-li to v obyčejné garáži pak ne. Nejdříve jsem se pokusil to rameno vyndat ale narazil jsem na problém vylisování zadního slinentbloku po vyjmutí šroubu. Proto jsem vymyslel způsob, jak čep vyměnit aniž by se muselo rameno demontovat. Jedno odpoledne jsem se nad tím "rozčiloval" a po osvícení nápadem jsem za 3 hodiny nasazoval kolo. Bude-li zájem, sdělím podrobnější informace.

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » ned pro 17, 2006 14:12

Josefe, napiš to :-)
Někomu se to může někdy hodit.
díky
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

josef01
Člen RCČR
Příspěvky: 445
Registrován: pon čer 20, 2005 12:54

Příspěvek od josef01 » ned pro 17, 2006 16:14

DDT píše:Josefe, napiš to :-)
Někomu se to může někdy hodit.
díky
na

renďák oskar
Junior member
Příspěvky: 191
Registrován: čtv říj 08, 2009 20:21

Příspěvek od renďák oskar » pon dub 12, 2010 19:53

nazdárek dnes jsem udělal čepy a tyčky řízení to šlo jak po másle,zjistil jsem že mám volnej čep na ramenu,ale ale jak vyndáte hned první šroub narazí mně do polosy a nejde dál je dlouhej musím tu nápravu nějak svěsit nebo ten čep jde teda vyrazit ven na autě radši jsem ho tam zatím našrouboval a poradím se díky za info jo a mám to na levé straně u řidiče :?: :?:
Renault Espace Grand 6.2001 2.2 Dci

Uživatelský avatar
LONGER
Senior member
Příspěvky: 1203
Registrován: pon lis 03, 2008 23:35

Příspěvek od LONGER » pon dub 12, 2010 21:04

jak se ti měnily ty tyčky?koukal jsem na to,a je tam docela peklo přístup.jak to šlo povolit od hřebenu?
ex:SCENIC 1.6 16V RXE r.v. 2000 LPG okolo 8L plynu
ex:ESPACE 2.0 16V r.v. 2000 facelift LPG okolo 10L plynu
ex:TWINGO 1.2 43kw r.v. 1999 polokabrio okolo 6L naturalu
SCENIC 2001 1.6 16V ve stříbře,v kůži,6pytlů,digiklima...
ex:TRAFIC GENERATION 2.5DCI r.v. 2005 okolo 7L ropy
Obrázek

Uživatelský avatar
Pipej
Junior member
Příspěvky: 237
Registrován: ned bře 29, 2009 12:56

Příspěvek od Pipej » úte dub 13, 2010 07:00

prosímtě Josefe01 popiš mi jak si dělal to uložení nad těmi tlumiči ,měnil jsem čepy ale stále to mlátí tak zkusím ještě toto,jestli to nebude ono tak už nevím

renďák oskar
Junior member
Příspěvky: 191
Registrován: čtv říj 08, 2009 20:21

Příspěvek od renďák oskar » úte dub 13, 2010 20:46

zdárek ty tyčky úplně luxus v garáži na špalky,sundat kola povolit čepy dvě kladiva proti sobě čep vyskočí po 3 až 5 x poklepu jak kdy,stáneš manžety povytočíš na doraz řízení a hasákem to povolíš a sikovkama to vytočíš jsou menší tak se tam lépe dostaneš no a spátky odpočítáš závity na čepu atˇsedí zhruba zbíhavost a zase to popořadě dáš do kupy,hlavně pozor na podložku která se musí dát nová je součástí balení ať jí tam dáš dobře a než dotáhneš tak mrkni jak sedí v drážkách,ale určo jak mrkneš tak pochopíš taky jsem to dělal poprvé akorád manžeta na pravé straně dával jsem je taky nové a ta za boha nešla nasadit,celá výmněna trvala asi 2 hoďky nebejt tej manžety tak se to protáhlo o další 1.5 h,ale lupnul jsem ji nakonec tam: možná dobrá rada nad zlato nahřál jsem ji opatrně horkovzdušnou pistolí a tak jsem ji porazil ,ale bacha je to guma jinak už mám po zbíhavosti a jede to zase supr už mi to hodně klepalo a když jsem jel pomalu tak volan hrozně lítal do stran asi tak o 2cm a bylo to nepříjemný,taky byli oba kantáre.Tak hodně zdaru a hlavně všechno dobře dotáhnout je to přece jenom řízení :D celé mně to přišlo na kvalitním mater. nové čepy+tyčky 3300kč manžety300kč a zbíhavost 500kč to jde ne :D
Renault Espace Grand 6.2001 2.2 Dci

Uživatelský avatar
LONGER
Senior member
Příspěvky: 1203
Registrován: pon lis 03, 2008 23:35

Příspěvek od LONGER » stř dub 14, 2010 12:18

tak takovejhle postup jsem dělal taky,ale u benzína.má 2.0 16V,a je tam tak blbej přístup že jsem se tam nedostal ani s hasákem ani se sikovkama.no hrůza.proto jsem se tě ptal,jestli na to nemáš nějakej fígl.asi je u DCÍčka víc místa
ex:SCENIC 1.6 16V RXE r.v. 2000 LPG okolo 8L plynu
ex:ESPACE 2.0 16V r.v. 2000 facelift LPG okolo 10L plynu
ex:TWINGO 1.2 43kw r.v. 1999 polokabrio okolo 6L naturalu
SCENIC 2001 1.6 16V ve stříbře,v kůži,6pytlů,digiklima...
ex:TRAFIC GENERATION 2.5DCI r.v. 2005 okolo 7L ropy
Obrázek

Uživatelský avatar
Barbados
Junior member
Příspěvky: 114
Registrován: úte dub 08, 2008 20:31
Bydliště: Jinočany

Příspěvek od Barbados » stř dub 14, 2010 12:25

...kde jsi nakoupil ten matroš dik

renďák oskar
Junior member
Příspěvky: 191
Registrován: čtv říj 08, 2009 20:21

Příspěvek od renďák oskar » stř dub 14, 2010 19:17

matroš jsem nakoupil u kluků v meteoru a ještě rada mrkni na uni-max.cz a tam jsem mněl v záloze klíč za 920kč to je dobrá cena i kvalitu mám z unimaxu vyzkoušenou a tím to určo pujde obědnací číslo 1131839 je to v autotechnice a jdi do toho je to nějakej peníz navíc,ale ten pocit že si mazlíka udělám sám ten je nenahraditelnej :wink: a ptej se při nákupu na těžší auta je to kvalitnější a víc to vydrží kupuju to i na osobáky a na čepech 80000km najezdím na levnejch to po 20000km jde ven tak těch pár kaček za to stojí ne?? :wink:
Renault Espace Grand 6.2001 2.2 Dci

renďák oskar
Junior member
Příspěvky: 191
Registrován: čtv říj 08, 2009 20:21

Příspěvek od renďák oskar » stř dub 14, 2010 19:20

Renault Espace Grand 6.2001 2.2 Dci

renďák oskar
Junior member
Příspěvky: 191
Registrován: čtv říj 08, 2009 20:21

Příspěvek od renďák oskar » ned dub 18, 2010 19:26

tak jak šli ty tyčky určo dobře co ,ale ten spodní čep to mi asi nikdo neporadí co??? :?: tak děcká písněte :kc: nebo jdu do toho a rozdělám celého espíka :lol: :lol:
Renault Espace Grand 6.2001 2.2 Dci

josef01
Člen RCČR
Příspěvky: 445
Registrován: pon čer 20, 2005 12:54

Příspěvek od josef01 » ned dub 18, 2010 23:26

Pipej píše:prosímtě Josefe01 popiš mi jak si dělal to uložení nad těmi tlumiči ,měnil jsem čepy ale stále to mlátí tak zkusím ještě toto,jestli to nebude ono tak už nevím
Musíš sundat celý "person". Stahovákem stahnout pružinu, oddělat ty dva šrouby za kotoučem, tyčku stabilizátoru a taky horní uložení, ke kterýmu se dostaneš otvory pro kabinový filtry. Musíš vhodně přivázat kotouč s brzdičem aby jsi nepoškodil hadičku. No a je :wink: průměrně zručný člověk to zvládne.

Uživatelský avatar
Pipej
Junior member
Příspěvky: 237
Registrován: ned bře 29, 2009 12:56

Příspěvek od Pipej » pon dub 19, 2010 08:21

PERSON- toť zřejmně celý komponent tlumič -pružina?Jinak děkuji za popis jdu na to, nejprve pustím manželku do motorového prostoru ať mi oddělá ty kryty a nechám ji zkontrolovat vzduchový filtr.Tak už to udělala tady jsou fotky.No pánové máte taky tak oddané manželky? http://pipej.rajce.idnes.cz/zena_na_espace/

Uživatelský avatar
Alf8875
Junior member
Příspěvky: 232
Registrován: čtv pro 04, 2008 18:12
Bydliště: Morava- Nový Jičín

Příspěvek od Alf8875 » pon dub 19, 2010 08:47

No tak to ti závidím moje žena za 12 let jednou umyla auto a to ještě tak že jsem je myl znovu ! Prej ona uklízí celý dům tak že se mám postarat aspoň o auto ! Kdyby se ta tvá ale nudila výměna filtrů mě brzy čeká , možná bys ji mohl naučit dělat ještě desinfekci klimy a jistě by měla zákazníky :D . Nepolevuj třeba za pár let uděla na Espikovi rozborku a sborku za 1 den . Ještě jednou gratuluji .... :t18:
Espace 2,2 DT r.v, 1999

josef01
Člen RCČR
Příspěvky: 445
Registrován: pon čer 20, 2005 12:54

Příspěvek od josef01 » pon dub 19, 2010 09:09

josef01 píše:
Pipej píše:prosímtě Josefe01 popiš mi jak si dělal to uložení nad těmi tlumiči ,měnil jsem čepy ale stále to mlátí tak zkusím ještě toto,jestli to nebude ono tak už nevím
Musíš sundat celý "person". Stahovákem stahnout pružinu, oddělat ty dva šrouby za kotoučem, tyčku stabilizátoru a taky horní uložení, ke kterýmu se dostaneš otvory pro kabinový filtry. Musíš vhodně přivázat kotouč s brzdičem aby jsi nepoškodil hadičku. No a je :wink: průměrně zručný člověk to zvládne.
Musím trochu poopravit co tady píšu. Ten "person" drží celej pokupě. U těch filtrů povolíč jenom matky na šroubech M8. Tu větší středovou až po zmáčknutí pružiny. Pružinu zmáčkneš stahovákem až po vyndání persona z auta aby jsi se dostal k uložení tlumiče a ložiska. A vůbec, až to uvidíš bude ti to jasný jak to je. :P Ať se daří.

PS: takovou manželku musíš na rukou nosit. Ale zase ne moc aby si nezvykla.

renďák oskar
Junior member
Příspěvky: 191
Registrován: čtv říj 08, 2009 20:21

Příspěvek od renďák oskar » pon dub 19, 2010 21:05

hm hm takže person je to železo co vněm je zasunuta ta nápravnice nebo jak se tomu odborně říká :?: musí se to pustit na obou stranách???a musí nějak něco podložit???třeba motor??jeden borec v servisu se na to díval a že musí vyndat poloosu kvůli tomu šroubu co nejde vyndat hned se mně to zdálo divný :?: a co zbíhavost po montáži musí se dělat???a na autě vyrazit ten čep to je asi nemyslitelný co??? :?: prodává se totiž samostatně díky
Renault Espace Grand 6.2001 2.2 Dci

renďák oskar
Junior member
Příspěvky: 191
Registrován: čtv říj 08, 2009 20:21

Příspěvek od renďák oskar » stř dub 21, 2010 19:47

tak jsem dnes čučel na nápravu a asi pro mně nejednoduší bude ten šroub uříznout povolit ten zadní vyndat čep od kola a potom ten šroub koupit nový dát ho ze spodu dotáhnout matku s tím silonem proti povolování a bude to celkem jednoduchá demontáž i potom montáž :?: :?: to nemůže přeci nic udělat to auto to nepozná z jaké strany má strčenej šroub ne :?:
Renault Espace Grand 6.2001 2.2 Dci

renďák oskar
Junior member
Příspěvky: 191
Registrován: čtv říj 08, 2009 20:21

Příspěvek od renďák oskar » pát kvě 07, 2010 21:04

tak co makáči poradí někdo , nebo to mám skusit já jestli to nemá ještě nějaký háček ten person se mi nechce povolovat :cry: ďakas
Renault Espace Grand 6.2001 2.2 Dci

Boris šmídek
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: sob kvě 08, 2010 16:12
Bydliště: Brno

čep ramene...

Příspěvek od Boris šmídek » sob kvě 08, 2010 16:23

...zdravím pánové,včera jsem dělal komplet obě ramena na Espace III.Není to sice až tak lehké ...hlavně ten dvanáctihran uprostřed ramene ale šlo to.vylisování nalisování cca10 min.Jo a když se povolí matka na tom čepu na rameni .rameno se stáhne kousek dolů a celá těhlice i s tlumičem se vyhne do boku-nejlépe dopředu jako k nárazníku.pak jde ten dvanácti hran krásně ven.je sice možné že může vypadnout poloosa....ale i stím jsem se už potkal a není to žádnej problem nasadit ji zpátky.udělal jsem při tom i tyčky stabilizátoru.a čep řízení jsem měnil i s axialním táhlem.je to lepší,protože mi nešel čep řízení vyšroubovat tak jsem to vyměnil celý.rozpojuje se to na txčce řízení v té prachovce za kulovým čepem.kdybyste chtěli něco vědět ohledně toho ramene tak napište.já si tím aspon vykompenzuji ten jednodení stres pod autem.

renďák oskar
Junior member
Příspěvky: 191
Registrován: čtv říj 08, 2009 20:21

Příspěvek od renďák oskar » ned kvě 09, 2010 12:37

no supr tak jsem pochopil že tu poloosu povytáhneš o kousek a jde to ven ju??co olej nevyteče??a to nalisování dá se zvládout bez lisu??šikovnej nástavec a šikovně poklepat??a v do převodovky na poloose je tisícihran nebo /nevím jak nazvat / tři trny z ložiskama na konci co se mi dost často rozletěli :?: :?: dikas
Renault Espace Grand 6.2001 2.2 Dci

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 hostů