praskle svody vyfuku

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

stanbike
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: stř dub 29, 2009 13:56

praskle svody vyfuku

Příspěvek od stanbike » stř dub 29, 2009 14:03

Ahoj potrebuju poradit mam praskle svody vyfuku.je tam blbej pristup.potrebuju vedet jestli je mozne je vubec vyndat. nechce se my nechavat vyndat cely motor.jestli ste to nekdo delal dejte vedet dik.

bibo
Experienced member
Příspěvky: 913
Registrován: úte čer 12, 2007 18:56

Příspěvek od bibo » čtv dub 30, 2009 07:57

ještě takovej malej detajl co to máš za motor
espace III 2.0 16v 103 Kw 99 LPG 12 L na 100
Pce

stanbike
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: stř dub 29, 2009 13:56

Příspěvek od stanbike » čtv dub 30, 2009 08:50

je to benzin 2.0. 16v ,99r

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Dawes » pát kvě 01, 2009 21:49

u benzínu 4 válce není sundavání notoru zas tak obtížné, manipulace s parohy bude lepší a vyhneš se poškození titěrných součástek na vzdálenější straně motoru.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

stanbike
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: stř dub 29, 2009 13:56

Příspěvek od stanbike » sob kvě 02, 2009 11:14

nojo to ale sam doma jiste neudelam-ze.musim rozdelavat poloosy? nebo se rozdeluje prevodovka od motoru.mel bych davat i nove tesneni pod parohy? mam koupene starsi z vrakace.

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Dawes » pon kvě 04, 2009 08:18

NAštěstí jsem to nokdy dělat nemusel, poslední motor, který jsem vyndaval byl v R25, s Espace v tomhle směru nemám zkušenost, ale radši bych to viděl na servis. Nehledě na to, že jestli budeš ty parohy vařit, tak to taky na koleně neuděláš, a pokud měnit, je dobré s tím mít nějakou zkušenost, pokazit se toho dá HODNĚ. Při jakékoliv výměně čehokoliv na motoru, VŽDYCKY VŠECHNA SOUVISEJÍCÍ TĚSNĚNÍ NOVÁ, v porovnání s následky špatného starého těsnění je těch pár stovek za nové zanedbatelná částka.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

TRT
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: čtv čer 14, 2007 18:24

Příspěvek od TRT » ned kvě 24, 2009 21:49

Zdravím. Řešíme teď stejný problém, taktéž prasklé svody výfuku. Můžu se zeptat, kolik stojí nové svody a zda se dají sehnat i jinde než v originál Renault servise?
Navíc v servise tvrdili, že se svody mění spolu s katalyzátorem, že je to snad jeden kus. Co je na tom pravdy?
Dekuji

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Dawes » pon kvě 25, 2009 12:27

Podle toho, jestli máš 16V nebo 8V katalyzátor buď je nebo není součástí svodu, respektive svodová trubka je nebo není součástí katu.
Poku ti v servisu řekli, že je to jeden celek, máš pravděpodobně 16V, komplet katalyzátor s prodlouženou trubkou stojí od Walkera cca 6.500,- včetně státního výpalného. Našel jsem v Autobenexu, PLU 20487 aspoň myslím.
Pokud je jen porušená svodová trubka, tedy to, co je mezi katem a výfukovými parohy, možná by stálo za to oslovit nějakého dobrodince s CO svářečkou a cca 0,75 - 1mm plechem, kolegovi se osvědčily staré plechy z PC skříní 8)
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

TRT
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: čtv čer 14, 2007 18:24

Příspěvek od TRT » úte kvě 26, 2009 16:22

Tak mame 2.0 litr, 16V. Oznaceni F4R. V servise rekli, ze jsou rupnute parohy, je potreba je bud zavarit, nebo vymenit. Mam to teda chapat tak, ze u 16ti ventilu je spolu s parohy nutno vymenit i katalyzator?

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Dawes » úte kvě 26, 2009 16:34

Parohy a svodová trubka jsou, alespoň podle mých skromných zkušeností z R25, dva na sebe navazující díly, přičemž parohy jsou litinové, svodová trubka je jen zesílená ocel. Pokud ti ty parohy někdo svaří, bude to otázka cca 2000,- za vaření + nějaký servis okolo sundání a nandání. A počítej, že to taky nevydrží navěky. Na druhou stranu na motorech jako J7T (R25) bylo naprasknutí parohů naprosto běžnou záležitostí, která pokud nebyla nějak veliká, nechávala se být, já sám jsem najezdil na prasklině asi 95000km, a pokud auto někdo nerozebral, je tam a jezdí doteď. Takže záleží na posouzení té praskliny. Každopádně parohy nejsou svodová trubka, jako díl bývají o dost dražší a hůř sehnatelné, protože pokud u nějakého modelu praskají - což bývá celomodelový problém, na vrakáči dobré budeš shánět těžko. Sundat, zhodnotit poškození, zkusit svařit, a po očku shánět nějaké záložní, tak bych to řešil já.
Přeju úspěch
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

TRT
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: čtv čer 14, 2007 18:24

Příspěvek od TRT » úte kvě 26, 2009 19:33

Praskle parohy mame uz hodne dlouho. Uz na minule emisni kontrole byl problem, ze mechanik pristrojem skoro nic nenameril. Postupem casu se mi zda, ze se trhlina musela jeste zvetsit, protoze auto ma priserny zvuk. Primarne se mi tedy jednalo o cenu novych parohu, zda se daji sehnat jinde nez v original servise. Mechanik nas strasil cenou okolo 15 tisic.

TTGO
Advanced member
Příspěvky: 365
Registrován: stř říj 22, 2008 12:18
Bydliště: CHRUDIM

Příspěvek od TTGO » úte kvě 26, 2009 21:37

a jak jsi přišel na to že to jsou parohy řeším problém chvění motoru od cca 3000 otáček ale je to na 8 v
RENAULT ESPACE 2014 125kw ,CLIO 2002 1,2 16V, renault megane III 2015 1.6 dci renault megane II 2005 1.9 dci

TRT
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: čtv čer 14, 2007 18:24

Příspěvek od TRT » úte kvě 26, 2009 23:53

Rekli nam to v servise. Ze je prasklina na parozich. Pry se to da zavarit, ale co jsem cetl zkusenosti, tak do pul roku tro pry praskne znova.

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Dawes » stř kvě 27, 2009 09:21

Jak už jsem napsal, parohy ven, a podle míry poškození zhodnotit možnost opravy. Taky záleží, KDO a JAK to vaří. Je to litina, navíc hodně namáhaná, a je tedy jasné, že když ti to bude vařit nějakej Ferda Vocásek ze stodoly u kravína, nemusí se zadařit. Na druhou stranu, na UAZovi nám kdysi vařili blok, roztrženej po zamrzlé vodě, a bylo to takříkajíc nafurt zavařený. Nové paroží se opravdu může pohybovat okolo uvedené částky, je to peklo. Takže zkus inzeráty s bouračkama nebo vrakoviště, myslím, že cenu kolem 5.000,- bys mohl uhádat. A nezapomeň koupit veškerá těsnění nová, na těch se nevyplatí šetřit.
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

stanbike
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: stř dub 29, 2009 13:56

Příspěvek od stanbike » úte čer 02, 2009 13:54

Cau tak ja sehnal svody za 1200,- starsi .-dalo to shaneni ale sou.ted to mam v servisu .udajne my to za 3000-5000 prehodi. sem zvedavy . Ja to nedokazal ,je tam kurevsky malo mista . tak se pak ozvu jak to dopadlo.

stanbike
Starting member
Příspěvky: 14
Registrován: stř dub 29, 2009 13:56

Příspěvek od stanbike » stř čer 03, 2009 10:16

Cau tak mam espika doma .jeden den vymena svodu- bez vyndani motoru. cena 1200,-svody. 4000,- vymena.
Dobrej mechanik-uplne jina jizda proste sepot kvetin. tak zatim.

CRITTRS
Starting member
Příspěvky: 50
Registrován: sob srp 09, 2008 20:42
Bydliště: Kardašova Řečice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od CRITTRS » ned čer 07, 2009 15:14

Caw,taky jsem měl tento problém s parožím nechal jsem je zavařit asi rok to bylo v pohodě a pak rupli o 1cm vedle,sehnal jsem jiné za 800,- a výměnu jsem si udělal sám a teď to frčí bezva

Uživatelský avatar
Dawes
Moderátor
Příspěvky: 2447
Registrován: stř pro 31, 2003 09:32
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Dawes » ned čer 07, 2009 15:36

:roll: detail, ne detaJl, Parohy ruplY, jsou neživotné. Caw není slovo. :roll: proč si tady na fóru začínám připadat jako na blogu základní školy?
Chodí sem dospělí lidé nebo děti? Jak dlouho potrvá, než se tu bude řešit technika Emo-debilštinou? :roll:
Obrázek

CZ 175 - 477.01 1969 Yamaha XV1100 Virago 1992
ex GRAND Espace III 2.0 8V RXE, F3R-768 1999
ex Renault 25 TX 2.2i J7T, 1988 (Ufo), ex Renault 25 Turbo-D 1985 (Rakef)

mfalc
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: pát dub 29, 2011 01:14
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: praskle svody vyfuku

Příspěvek od mfalc » pát črc 01, 2011 05:18

Ty jo, chlapi, kde jste ty parohy sehnali za takhle super cenu?
Ja uz nejakou dobu shanim marne :(
Mam III 2,0 8V a vse na vyfuku ruzne povymenovane a furt brumla, takze posledni moznost jsou ty svody...
1998 Grand Espace 2,0 8V 83,5kW

martinsem
Experienced member
Příspěvky: 738
Registrován: čtv kvě 12, 2005 14:18
Kontaktovat uživatele:

Re: praskle svody vyfuku

Příspěvek od martinsem » pát črc 01, 2011 23:45

Co znamená "brumla"? Slyšel jste někdy prasklé svody? Pokud jsou hodně, tak je tu zvuk jako u WRC. Prostě jdou spaliny rovnou ven nejmenším odporem, tedy dírou. Navíc místo praskliny a okolo bývá černé. Bratrovi na mé bývalce upadla příruba mezi svody a trubkou, to byl super zvuk :-), řešilo se to zavařením.
Ex:
tátova Š120L r.v. 85
Trabant 601 Lux
Favorit 136L r.v. 88
Forman 135LX r.v. 93
Sonata r.v.96 2,0 16V
Matiz r.v. 99
Laguna Grandtour r.v.96 2,0 16V
Scenic Sport edition r.v.02 1.6 16V
Grand Espace r.v.98 2.0 8V
Laguna II. r.v.02 2,2dCi
Superb r.v.05 1,9TDi
S-MAX r.v.08 2.0TDCi AT
Grand Espace r.v.03 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Grand Espace r.v.06 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Mondeo Titanium X Sport 2.2Tdci r.v.08[/color]
-
Grand Espace r.v.11 2,0dCi 127kW AT Initiale PARIS
A6 Avant r.v.11 2.0TDI 125kw

Míča_2.2DT
Senior member
Příspěvky: 1554
Registrován: úte pro 23, 2008 18:53
Bydliště: Milevsko

Re: praskle svody vyfuku

Příspěvek od Míča_2.2DT » sob srp 06, 2011 19:13

Ahoj svařit-zavařit se nechá téměř všechno akorát je třeba vědět čím a pak to drží po dobu životnosti auta a taky záleží kdo to vaří. taky se nechají vlastnosti sváru různě upravit např předehřátím svařence nebo ochlazením v oleji.Také se tam nechá dát těsnící hmota trh nám nabízíspoustu možností a pak by asi stačil slabší plech a nějaká stahovací páska-jedno jáká já osobně bych v tomoto případě použil páskovačku s ocel.páskem metodu si každý zvolí sám dle možností a místa praskliny.

mfalc
Starting member
Příspěvky: 9
Registrován: pát dub 29, 2011 01:14
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: praskle svody vyfuku

Příspěvek od mfalc » pát říj 21, 2011 10:59

Jeste se chci zeptat, muj mechanik tvrdi, ze na 2,0i 8V jsou plechove svody a ty nepraskaji, ze pry praskaji jen na 16v, kde jsou litinove, a ze to je normalni, ze 8V dela takovy kraval. Ale to neni mozne, protoze zrovna vcera vecer projel okolo mne pred bazenem v Praze Podoli 8V a byl uplne tichy, stitek na boku 2,0i jsem videl zretelne. Praskly nekomu svody na 8V?
1998 Grand Espace 2,0 8V 83,5kW

martinsem
Experienced member
Příspěvky: 738
Registrován: čtv kvě 12, 2005 14:18
Kontaktovat uživatele:

Re: praskle svody vyfuku

Příspěvek od martinsem » pát říj 21, 2011 11:24

Řekl bych, že když jsem se o ně spálil při demontáži snímače tachometru, tak byly litinové. Plechové měla Laguna 2.0S 16V 102kW.
Ex:
tátova Š120L r.v. 85
Trabant 601 Lux
Favorit 136L r.v. 88
Forman 135LX r.v. 93
Sonata r.v.96 2,0 16V
Matiz r.v. 99
Laguna Grandtour r.v.96 2,0 16V
Scenic Sport edition r.v.02 1.6 16V
Grand Espace r.v.98 2.0 8V
Laguna II. r.v.02 2,2dCi
Superb r.v.05 1,9TDi
S-MAX r.v.08 2.0TDCi AT
Grand Espace r.v.03 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Grand Espace r.v.06 2,2dCi 110kW Initiale PARIS
Mondeo Titanium X Sport 2.2Tdci r.v.08[/color]
-
Grand Espace r.v.11 2,0dCi 127kW AT Initiale PARIS
A6 Avant r.v.11 2.0TDI 125kw

Jiří Z.
Starting member
Příspěvky: 30
Registrován: pát srp 20, 2010 15:27
Bydliště: K. VaRY

Re: praskle svody vyfuku

Příspěvek od Jiří Z. » úte lis 29, 2011 10:41

Tak mám taky po výměně svodů výfuku. Dělali mi to v servisu bez vyndání motoru a prý strašná práce.
Cena nových svodů 14 700,- :evil: , originál díl dovezeno z Maďarska. Ale ten zvuk motoru je teď super.
Motor F4R 2,0 16v

bibo
Experienced member
Příspěvky: 913
Registrován: úte čer 12, 2007 18:56

Re: praskle svody vyfuku

Příspěvek od bibo » stř lis 30, 2011 14:50

uf to je mazec
espace III 2.0 16v 103 Kw 99 LPG 12 L na 100
Pce

Odpovědět

Zpět na „Renault Espace III“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů